[ bordzija @ 04.03.2020. 16:04 ] @
Crkla mi gumica na zadnjem brisaču i kupio sam zamenske nove gumice kako bih uštedeo tj reparirao originalni star evo skoro 10 godina.
Pošto sam pogledao gumicu malo bolje, vidim da je za reparaciju onih Mitutoyo brisača ili kako se već zovu. Malo je drugačija gumica.

Jel može to da se nabudži? Uzeo sam 2 gumice od po 70cm pa ću da zamenim vozačev 60 cm, suvozačev od 40 cm i zadnji od 30 cm. Prednji su ok ali kada počnu da brišu kao da je šoferka masna posle par minuta kao da prorade gumice. Pa i to da zamenim o istom trošku.

Jel neko budžio?




[ ineve74 @ 04.03.2020. 16:18 ] @
Mislim da trebaju biti odgovarajuce gumice.Sto si kupovo kad nisu odgovarajuce.
[ bordzija @ 04.03.2020. 17:55 ] @
Potrčao sam, mislio sam to je sve isto posle vidim na slici kako se menja. Pogledam neke univerzalne i malo je tanja gumica po visini. Pitao sam lika koji ih prodaje kaže nema problema da se nabudži na klasične metlice. Valjda bude ok sutra probam pa javim.


[ sasa022 @ 05.03.2020. 11:31 ] @
Zasto menjas gumu kada je klasicna metlica jeftinija od same gume ???
[ Java Beograd @ 05.03.2020. 12:04 ] @
Na nekim automobilima se ne menja metlica na zadnjem brisaču. (rekao bih: na većini novijih vozila)
Nego se menja ili ceo brisač, ili samo gumice.

Ceo brisač - original --> preskup
Ceo brisač - aftermarket --> nikad ne legne lepo, ne ostvaruje pritisak na zadnju šoferku, samo brlja i mrlja

Zaključak - najpametnije je zameniti gumicu, kako preporučuje i proizvođač.
[ bordzija @ 05.03.2020. 15:36 ] @
Ove mitutoyo gumice tipske refil za mitutoyo brisače su čista glupost za reparaciju prednjih originalnih brisača. Sve se voza levo desno i čelične lajsne izlaze. Malo sam stegao klještima vrhove brisača i dodao sintelona u žleb gde je lajsna al čista glupost!

Jedino kvalitetno i trajno može zadnji da se uradi koji ima graničnik sa jedne i druge strane pa lajsne i gumica ne šetaju.

Treba kupovati tipske prednje a zadnji od starih prednjih reparirati.

Jedino možda valja ako se baš nađu gumice stari tip ali tačna dimenzija, ne sme da se krati.

[ bordzija @ 06.03.2020. 15:02 ] @
Danas kiša, probao brisače rade ko novi nema više onih kao masnih fleka. Ovo budženje drži vodu.

Gledao sam aftermarket brisače u lidlu, isti su kao ovi što sam ih reparirao. Čak imaju i identičan spojler na vozačevom kao hyundai original.

Isto su napravljeni kao ovi što sam ih reparirao, čelične lajsne mogu da ispadnu. Valjda se to ne dešava.

Eto toliko o reciklaži metlica, zadnji ODLIČNO može da se reparira za 150 dinara. Od jedne 70 cm gumice mogu da se naprave dva zadnja brisača (konkretno moj 30 cm)
[ bakara @ 06.03.2020. 15:09 ] @
Taj hyundai koliko vidim ima najprostije moguce brisace, nema racuna da se bilo sta budzi kada mozes ceo da zamenis za sitnu lovu.
[ bordzija @ 06.03.2020. 15:23 ] @
Zadnji mora da se budži, prednji ok može bilo šta jedino što su različite veličine i vešanja su drugačija nisu ista.
[ bordzija @ 06.03.2020. 15:25 ] @
1000 prednji (sa kačenjima) i zadnji 1500 din sveukupno 2500 din.

Ja završio sa 300 din ceo posao.

I još podelio elaborat sa vama kolegama forumašima
[ bakara @ 06.03.2020. 16:46 ] @
Na 95% automobila su prednji brisaci razlicite duzine pa proizvodjaci odavno prodaju brisace na komad a ne na par, pa biras koju ces duzinu da kupis.

1500 dinara kosta valeo silencio i slicna klasa a to sto si budzio gumice nikako nije ista klasa.

Evo ti tvoj tipski zadnji brisac za 350din
https://www.autodragstor.rs/de...aca-hyundai-i20-pb?sku=W1T029S

a prednje imas mitutoyo ceo brisac za slicnu cifru, to su takodje jeftini brisaci

tako da dzaba si se mucio
[ bordzija @ 06.03.2020. 17:29 ] @
Šta se mučio 5 minuta posla i još poručio one lajsne za ivicu vrata 100 din metar 🤩