[ Darko Nedeljković @ 12.03.2020. 07:12 ] @
Nasao sam povoljno alufelne, ali je centralna rupa nekoliko mm veca. Da li je to tako sigurno voziti, da li 5 brezona drze dovoljno, ili moram traziti original za moj auto? |
[ Darko Nedeljković @ 12.03.2020. 07:12 ] @
[ ineve74 @ 12.03.2020. 08:18 ] @
Najbolje da pitas majstore sto se bave time ko vulkanizeri i slicno.
[ Nocni @ 12.03.2020. 09:29 ] @
Centralna rupa mora da bude odgovarajuća a ako to nije postoje konusni prstenovi koji anuliraju razliku.
Što se prstenova tiče postoje plastični i metalni, metalni su bolji ali se mogu napraviti na strugu ili kupiti samo ako je veća razlika. Plastični se postavljaju kad su razlike male. Iskustva iz prakse su takva da postoje odredjene vibracije sve do volana i bez prstena i sa plastičnim prstenom. Ako još nisi kupio felne... ne kupuj nego nađi odgovarajuće koje ćeš postaviti bez prstenova. [ Darko Nedeljković @ 12.03.2020. 11:44 ] @
Ok, hvala. Bolje onda potraziti original, jer bi te vibracije napravile vecu stetu nego sto je usteda.
[ bordzija @ 14.03.2020. 10:46 ] @
Sve aftermarket felne imaju širi centralni prsten od fabričkog kako bi mogle da se stave na veliki broj vozila. Rupe za šrafove moraju da ti budu apsolutno tačne za tvoj automobil ali kod nas hoće da varaju kad prodaju napišu 5x98 može i 5x100 može malo sutra. Trese ko ludo. (može da se donekle anulira plivajućim šrafovima koji se povremeno dotežu (20 evra) ali to je po meni karabudženje a i poskupljuje. Ako imaš tačnu centralnu rupu a neodgovarajuće rupe za šrafove onda možeš i obične šrafove ali da dotežeš, opet karabudženje.
Znači kupiš felne koje ti se sviđaju i tehnički pašu na tvoj auto pa onda nađeš, kupiš, napraviš centralni prsten koji popunjava taj prostor. Najviše vodi računa da rupe za šrafove pasuju u milimetar! Ja sam ceo život vozio bez tih prstenova ali sa tačnim razmerom rupa i nikakvih problema. Fabričke felne su uglavnom odvratne. I vodi računa ko je proizvođač felni, neke su mekane kao kačkavalj! Neke su toliko tvrde da pucaju kao staklo! [ mjanjic @ 14.03.2020. 12:03 ] @
Bila ovde tema o tome, ali imaš ovde više detalja: https://www.polovniautomobili....tancerima-adapterima-brezonima
Generalno, zavisi šta je na glavčini (brezoni ili otvori za šrafove), koliki su otvori na felni, a koliki su brezoni/otvori na glavčini, itd. Najbolje da pitaš dobrog vulkanizera, da ne bude posle.... i proveri da li bi ti te felne odgovarale zbog kočionih čeljusti. Tako je jedan kolega kupio super felne, koje izgleda nisu bile namenjene za takvo vozilo pa nisu mogle da se montiraju zbog kočionih čeljusti (takav model, bukvalno falilo milimetar-dva). [ @ 14.03.2020. 19:00 ] @
Obicno su vulkanizeri neznalice, znaju skinu tocak zameni gumu kad mu postavis neko malo ozbiljnije pitanje ili ne znaju ili lupetaju, cast izuzecima ali ih je malo.
Sto se tvog problema tice postavis prstenove i resena stvar. [ bordzija @ 14.03.2020. 19:17 ] @
Jednom ja stao kod plavog mosta da izbalansiram prednje gume, on skinuo, odradio, da vrati pukne mu šraf. Kaže aj sad moraš kod metalostrugara ja rekoh ne moram ja ništa, zapeo si kao konj i polomio šraf, sad izvoli skini. On ode po nešto, vrati se, skinu točak i odvrnu onaj odlomljeni komad, stavi drugi i ja odoh. Još jedan glas da uglavnom nemaju pojma i da su bezobrazni. Posle su svi nabavili kiloključ. Bile neke kilave ats felne ko žvaka, samo su se krivile i pucale. Kada sam uzeo momo svanulo mi je! Nikada više nisam ništa pipao. Stavim gumu, vozim, zamenim kada se potroši. Ovo ats njsr se do kuće razmrda i krene da trese.
Užasno je bitno da felne budu original i kvalitetna marka. Posle sam nešto čitao na internetu pa mi je zapalo za oko recimo mille miglia iskrivi se dovoljno da je pogledaš. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|