[ Branimir Maksimovic @ 06.04.2020. 18:49 ] @
Imamo staru astru, za 10 godina nikada nas nije ostavila na putu. Nema kompjuter
sve mehanika, ta je videla majstora samo na godisnji redovni servis.
Situacija: nova kolam astra, kompjuterizovana sve automatizovano,
i gle nismo vozili tri meseca na parkingu posle dan stajanja mrtav
akumulator. Odvezli u servis, ispravan akumulator, sve ok, pustili
da radi jedno 2-3 sata da se napuni akumulator, kazu, mozda sijalica
ostala upaljena.
A kako da ugasim sijalicu kad ne moze rucno?
Mislim, dzaba im bilo, ovaj stari auto je zakon za ovo novo automatizovano
sr*.
[ bananaphone @ 06.04.2020. 19:59 ] @
Ovaj stari-glupi, nije ni bio svestan ko ga vozi
[ djoka_l @ 06.04.2020. 20:00 ] @
Kada sam kupio Insigniju, bila je postavljena opcija da se svetla gase posle 30 sekundi - kao da imaš vremena da otključaš ulazna vrata, ako parkiraš u dvorištu.
Ispalo je da ja svaki put čekam da se svetla ugase, ko još veruje u automatiku :)
Na kraju sam našao i isklučio tu opciju iz setovanja...
[ Nocni @ 06.04.2020. 23:27 ] @
Kao prvo, svaka astra ima kompjuter, pa i ta vaša stara za koju kažete da nema, i ona ima motorni kompjuter.
Kao drugo, nije se desilo ništa strašno, ispraznio se akumulator... postoji razlog za to. Čak i 10 x skuplji automobili se kvare tako da se oko toga ne treba nervirati... Naravno, to nije razlog da treba veličati taj stari auto koji je odslužio svoje, ako ni zbog čega drugog onda zbog veoma loše sigurnosti prilikom eventualnog udara.
[ Branimir Maksimovic @ 06.04.2020. 23:50 ] @
"10 x skuplji automobili se kvare tako da se oko toga ne treba nervirati..."

kvare se, da, zato sto je ova kompjuterizacija dovela do toga da cesce ides kod majstora
nego na rucak....

"Naravno, to nije razlog da treba veličati taj stari auto"

taj auto nas je vozio 10 godina a da nikada nismo imali problema...
[ bordzija @ 07.04.2020. 00:40 ] @
Drugar je imao na pasatu svetlo pazi sad, ogledalca štitnika za sunce na mestu suvozača :) i naravno, to svetlo tj prekidač nije radio kako treba i svetlo je ostajalo upaljeno a poklopljeno, alarm nije hteo da zaključa, praznio se akumulator. I to sve u ono vreme kada nije bilo interneta pa ti sad nađi kvar.
Zato ja na jundaiju imam neki sistem, to mislim da su naknadno ugradili, kada ugasiš auto i čim otvoriš vrata, iseče sve potrošače sem sva4 i svetlo kabine.

Opet sa druge strane, u nove automobile ugrađuju knap minimalne akumulatore uglavnom sumnjivog kvaliteta. Nas je sa novim autom zezao excel pune 4 godine. Zaverglaš normalno i blokira se muzika i bord. Izvučeš osigurač i to proradi. Pred kraj je odeš do prodavnice i ne možeš nazad. Ugasi ti se na semaforu i nema dalje. Zamenjen sa plavim bošom evo radi i dan danas posle mislim 6 god. Kao da nemam akumulator nemam pojma šta je to. Sedneš i voziš.
[ Branimir Maksimovic @ 07.04.2020. 00:56 ] @
Pazi, iz servisa su bili sigurni da je otisao akumulator, ali kad je zena oterala ispalo je da se samo ispraznio. Drage volje bi mi
promenili da je do toga. Sad ostaje pitanje zasto se ispraznio, tj sta ga je ispraznilo. Znaci nije u toku voznje nego
kad je stajao na parkingu....
[ Nocni @ 07.04.2020. 01:09 ] @
Nije rješenje da ti predlažu da ostavljajš auto da radi 2-3 sata da bi punio akumulator... U zavisnosti od tipa motora (na dizelima je lošije) ali svakako nije dobro za katalizator i dpf da auto u leru radi preko pola sata.
Trebalo je napuniti taj duboko ispražnjeni akumulator malom strujom jedno 12 sati a vama su trebali da daju drugi da se poslužite dok to završe. Ovako nije izvršena korektna "popravka" čak i pod uslovom da ste zaboravili npr. poziciju satima uključenu...
[ Branimir Maksimovic @ 07.04.2020. 03:00 ] @
Hvala na informaciji, zena sad kaze da nije sigurna da li su punili na struju i onda samo proveravali ili su punili u leru.
[ bordzija @ 07.04.2020. 03:46 ] @
Unimerom se to sve testira ali:

Nov automobil pod garancijom, zoveš servis i kažeš ne može da upali. Šlep služba dolazi i odnosi auto u ovlašćeni servis. Tamo se sve proverava i akumulator šalje na servis kod proizvođača koji ga puni/testira. Vraća ako je sve ok ili menja novim.

Akumulator i gume imaju posebnu garanciju koja stiže u paketu sa svom papirologijom uz kupljen nov auto.

Taj tvoj servis se nije držao procedure. Više je kao sa otpada varijanta, spoji buster i vergla.
[ Darko Nedeljković @ 07.04.2020. 04:18 ] @
Koliko sam ja pratio, ovlasceni servisi rade upravo tako - potrlsio 2 litra ulja, dolije se 2 litra ulja i vozi, potrosio akumulator, dopuni se akumulator i vozi, izbila korozija, zafarba se korozija i vozi... Pri tom je deo procedure da se nezadovoljnom kupcu kaze da takav problem jos nisu videli ili culi da je neko imao.
[ bordzija @ 07.04.2020. 04:29 ] @
Ili mu jednostavno kažu pa šta očekujete za 15.000 evra? Što niste dali dvaes' i tako dalje. Imao priliku da doživim. Tu rđu zamažu četkom. Nov auto ej 😂
Balkanska posla.

Jedino ih je moj drugar advokat dobro natezao kao majmune. Kaže mene ništa ne košta a oni gube u svakom slučaju.
[ Branimir Maksimovic @ 07.04.2020. 04:51 ] @
"Šlep služba dolazi i odnosi auto u ovlašćeni servis"

Tako je i bilo.

"Tamo se sve proverava i akumulator šalje na servis kod proizvođača koji ga puni/testira"

malo teze sa obzirom na situaciju. jedino da zamene. E sad ispalo je da je akumulator dobar.

[ Branimir Maksimovic @ 07.04.2020. 05:04 ] @
Citat:
bordzija:
Ili mu jednostavno kažu pa šta očekujete za 15.000 evra? Što niste dali dvaes' i tako dalje. Imao priliku da doživim. Tu rđu zamažu četkom. Nov auto ej 😂
Balkanska posla.

Jedino ih je moj drugar advokat dobro natezao kao majmune. Kaže mene ništa ne košta a oni gube u svakom slučaju.


Heh ovaj je i kostao oko 20000, samo sto smo ga dobili na popustu za 15700 :P
Sto se tice rdje starom jos nije istekla garancija na limariju :)
[ bordzija @ 07.04.2020. 05:34 ] @
Uzmu ti 15-20.000 evra i gledaju da stave akumulator od 10$. A ovaj što pravi akumulator razvija tehnologiju ne da bude bolji i kvalitetniji nego da ga košta u izradi 1$.
I tu sve na kraju pada u vodu kada balon pukne.
[ pajapop @ 07.04.2020. 06:41 ] @
Citat:
Branimir Maksimovic:
Sad ostaje pitanje zasto se ispraznio, tj sta ga je ispraznilo. Znaci nije u toku voznje nego
kad je stajao na parkingu....


Pa to se u sustini lako otkrije....Auto se normalno ugasi, otvori hauba, skine klema sa akumulatora i poveze se ampermetar izmedju kleme i stubica. Ako postoji neka "potrosnja" ona ce se pokazati. Jedino se ne racuna potrosnja alarma...Sva veca potrosnja bi ukazala na neko odvlacenje struje. Ako postoji neko skriveno povlacenje struje, sad sistemom eliminacije se to otkriva...Prvo treba proveriti obaranjem zadnje klupe da li gori svetlo u gepeku...Zatim se skidaju se pojedini osiguraci, prvo sa bloka osiguraca i kad se potrosnja prekine to je taj potrosac...
[ bordzija @ 07.04.2020. 06:57 ] @
Ma šta da gleda nov auto kupljen u salonu, odvezeš i ostaviš dok ne reše. Narem tih nekoliko godina nemaš šta da misliš sem redovnih servisa.
[ Darko Nedeljković @ 07.04.2020. 07:10 ] @
Citat:
Ma šta da gleda nov auto kupljen u salonu, odvezeš i ostaviš dok ne reše.

Pa resili su - napunili su akumulator
Ako se problem ponovi 16x, onda ce da ugrade jaci akumulator.
Ako ti je neka uteha, takvi problemi sa novim vozilima nisu nikakva novost - bili su potpuno uobicajeni osamdesetih godina proslog veka sa raznim zastavama, moskvicima, varburzima, tavrijama itd.
[ Java Beograd @ 07.04.2020. 09:12 ] @
Iluzorno je očekivati da auto ne može da se pokvari. Kakav god bio, koliko god star bio, koja god da je tehnologija.

Vidim da ovde mlađa populacija maltene i ne zna da se nekad radila "generalka" na oko 80.000 km.
Da se menjala potrošena osovina razvodnika paljenja, rotor razvodnika i kondenzator. I pumpa za ulje. Karburator je trebalo servisirati redovno.

Ali, da .... "nije se kvario"

https://www.youtube.com/watch?v=O5kURr83vg4&t=88s
... nema tu šta da se pokvari! A ne k'o ovi danas, *ebo ih kompjuter, samo da se lakše krade ...
[ bordzija @ 07.04.2020. 19:07 ] @
Eee koliko sam se platina namenjao i našmirglao dok nisam skinuo kondenzator, sa donje strane iscureo hehe nije moglo dase vidi odozgo. Zamenim i više nikad probl. Karburator mi je popravljao onaj degen preko plavog mosta, turirajući spalio gumice ventila. I tako u krug :D
[ pajapop @ 07.04.2020. 20:32 ] @
Citat:
bordzija: Eee koliko sam se platina namenjao i našmirglao dok nisam skinuo kondenzator, sa donje strane iscureo hehe nije moglo dase vidi odozgo.


Eeeee..Heee,heee...igra se dete majstora.... Po pravilu...kad god se menjaju platine menja se i kondenzator.
[ bordzija @ 08.04.2020. 00:07 ] @
Danas znam ali nisam pre 30 god
[ Tajmija @ 09.04.2020. 21:05 ] @
Kada sam pozajmio od drugara Astru( stara dobra F iz 1997.) treći dan sam zaboravio svetla da ugasim, otišao, i imao sam šta da vidim kad sam se vratio... Vadi kablove i juri nekog dobrovoljca da prespojimo.

Imao sam sreće jer sam došao posle par sati, svetla su i dalje radila, ali nije imao snage da upali. Posle nekih godinu dana, ćale od drugara uzeo auto, isto zaboravio svetla ( dan, kako možeš i da provališ) parkirao negde iza kuće i iscedio akumulator do poslednjeg atoma snage, toliko da je taj akumulator bio za bacanje.


Imao sam sličnu situaciju i kada sam Passata vozio, isto stari dobri B5 iz 1999. čini mi se, ali sam se iz nekog razloga okrenuo i video da stop svetla rade.. vratio se i ugasio svetla na vreme i nije bilo dopunjavanja akumulatora.


Mene je oduvek zanimalo: KOME TREBAJU SVETLA BEZ KLJUČA I KONTAKTA? ČEMU TO SLUŽI UOPŠTE? Pozicija je nešto drugo, ovo su kratka svetla u punom sjaju.

Astra ima zanimljivo inžinjersko rešenje za to, kada ostaviš svetla i otvoriš vrata(prekidač na vratima to registruje) ona počne da svira neku melodiju da te upozori... Ali posle 20 i kusur godina hoće ta svemirska tehnologija da zakaže, pogotovo jer je u stalnom dodiru sa vlagom.


Inače vozim FIAT-a i kad izvadim ključ, gasi sve potrošače, svetla da rade bez kontakta, i nikad nisam imao problem sa istrošenim akumulatorom. Novi FIAT je malo drugačiji, ali svetla je nemoguće upaliti bez kontakta i ključa, osim follow me opcije koja bez ključa može da upali duga svetla od 30s do par min.

[ bordzija @ 09.04.2020. 22:06 ] @
Kako ne treba bože svašta dođeš opelom na njivu, upališ farove i kopaš krompir ašovom na miru. Izvadiš ključ i ne može niko da ti mazne auto. Bože kako ove današnje generacije ništa ne znaju :)

Ps svaki opel ima zujalicu koja opominje ratara/vozača kada je vreme za pauzu :)
[ Java Beograd @ 10.04.2020. 07:59 ] @
Citat:
Tajmija:Mene je oduvek zanimalo: KOME TREBAJU SVETLA BEZ KLJUČA I KONTAKTA? ČEMU TO SLUŽI UOPŠTE? Pozicija je nešto drugo, ovo su kratka svetla u punom sjaju.

Najveća glupost pojedinih proizvođača, koji uporno furaju taj glupi fazon.
Čak se ide i na varijantu da pišti neka pištalica da treba da se ugasi svetlo, nakon gašenja auta. Mislim, bolje da su napravili da se ugasi svetlo samo, nego što su bacali pare na proizvodnju te pištalice.

'Falabogu, kod Fiata nema toga, a i Lanća Libra koju sam vozio - isti fazon. Može da ostane pozicija, ali ako se ključ okrene u poseban položaj. Inače sve se gasi.

Na sadašnjem Citroenu - takođe se sve gasi. Mislim, normalno. Doduše, imam dnevna svetla i automatsko paljenje oborenih.

Uzgred sviđa mi se na Citroenu ona fora da se nakon gašenja auta može da upali samo leva ili samo desna pozicija pomeranjem ručice žmigavca.
[ popusicko @ 10.04.2020. 11:41 ] @
1983 godine su imali automobili tu opciju.
Secam se na moru u Crikvenici da smo kao klinci isli da nadjemo matorog svabu koji je
kako smo mislili zaboravio svetla upaljena.Kad ono samo leva strana sija,Svaba umreo od smeha ali nas je castio sa nekim slatkisima.
Ne secam se koji je auto bio
[ gti2 @ 10.04.2020. 13:18 ] @
To je parking svetlo, koristi se kad se parkiran auto delimično nalazi na putu ili ako je jako blizu puta.
[ bordzija @ 10.04.2020. 16:23 ] @
Levi desni parking, ide u kombinaciji sa žmigavcem i pozicijom hehe bilo toga i 70tih godina i vw je to imao kasnije samo mi je uvek bio spojen alarm na poziciju pa to nikada nije radilo.😁

Vrlo korisna stvarčica kad se negde uveče zalivadiš na divlje a viriš. Vrlo korisno za velike automobile oni uvek vire.

Ali opet te opelovske fore sa farovima... Valjda kada otvaraš garažu po mraku da ti neko ne mazne auto al da vidiš nešto. Verovatno postoji neko besmisleno objašnjenje.
[ Darko Nedeljković @ 10.04.2020. 17:53 ] @
Ja sam to sve isekao i spojio na neku naponsku fklopku tako da ako je napon preko 13V svatla du upaljena, a ako je ispod 13V onda su ugasena. Nego mene muci nesto drugo - neka budala je izmislila centralnu bravu sa automatskim zakljucavanjem vrata... Epilog - ako imad ostanem bez posla, moci cu da kradem automobile, uvezbao sam dbocifren broj puta.
[ Branimir Maksimovic @ 10.04.2020. 18:04 ] @
Od kako sam se javio akumulator nije pravio problema, da kucnem u drvo. Izgleda da je bilo u pitanju zaboravljeno poziciono svetlo.
[ bordzija @ 10.04.2020. 18:07 ] @
Pa isključi tu opciju imaš na internetu kako za svaki auto. Ja to nisam hteo da uključim uvek mogu sam na prekidač. A i vala mogu da bijem ako zatreba. To treba ženama obavezno zbog taški koje drže na sedištu.

Jednom jaskretao u ulicu i kako je neko bio na pešačkom ja stao kad mi neka žena otvori vrata i sede. Uplaši me ja mrš napolje, ona izađe i nastavi da čeka... Promašila auto 🤪

@branimire koristite dnevna svetla ne trebaju vam farovi po danu, noviji automobili imaju dnevna svetla (jake led pozicije)

Sve su to tanki akumulatori prva ugradnja, minimum koliko treba. I sad kada voziš kratke relacije, pališ gasiš, hladno, zaboraviš poziciju i iscuri očas. Još ako je start stop leleee munja.
[ AstralPro @ 10.04.2020. 18:39 ] @
Citroen i Pezo su to resili prosto i elegantno. Automatsko paljenje i gasenje oborenih svetala radi perfektno.
Bez obzira da li imas follow me home opciju ili ne uvek ce se upaliti mod za stednju energije koji gasi sve potrosace posle odredjenog vremena. Prvo gasi farove onda svetla u kabini i gepeku, zatim muziku i na kraju svetla u otvorenim vratima tako da nemas potrosaca koji ce da umrtvi akumulator.
[ bordzija @ 10.04.2020. 19:19 ] @
Inače većina automobila ima sistem da kada voltaža padne ispod minimuma, skroz iseče struju kako bi spasla aku. Mislim da to nije ništa novo. Pardon, u Srbiji je 10-15 godina NOV NOV NOV
[ bakara @ 10.04.2020. 20:32 ] @
Znam da svi francuzi imaju taj safe mode da nakon 20min gasi sve potrosace, citroen i pezo cak ne dozvoljavaju ni ponovo ukljucivanje dok se ne startuje motor.
[ gti2 @ 10.04.2020. 22:37 ] @
Posle 20-30 minuta gasi napajanje ako je dat kontakt.Mozes da iskljucis i ukljucis kontakt za novi ciklus sve dok napon akumulatora ne padne ispod određene vrednosti.U tom slučaju ispiše na bordu "economy mode" i ne dozvoljava više uključenje potrošača sve dok se ne startuje motor.
Inače, bez datog kontakta, gasi napajanje posle par minuta (muzika,follow me home, BSI itd).
Ovako je kod mene na 307.
[ Branimir Maksimovic @ 18.06.2020. 05:58 ] @
Konacno je zena uhvatila kako se ispraznio akumulator. Izgleda da ima bag danju drzi upaljena svetla i ona izasla i zakljucala,
i gle ostali farovi. Tek nakon sto je otkljucala pa zakljucala ponovo ugasili su se. I sto je najveci fazon
uopste ne mozes rucno da palis i gasis farove ;)
[ Darko Nedeljković @ 18.06.2020. 09:30 ] @
Skines klemu i vratis. Ja sam sam ugradjivao automatska svetla i par puta se desilo da se elektronika zaglupi od toplote motora. A hoce i samo da se iskljuci nakon desetak minuta kad se motor ohladi, izuzev ako je bas topao suncan dan, a auto tamne boje.