[ Java Beograd @ 11.05.2020. 11:37 ] @
Zovem ovih dana "korisničku podršku" (pod navodnicima, pošto to i nije), i - nit' se ko javlja, nit ima kakvih naznaka da mogu da dobijem neku informaciju.

Kupio sam neko kuvalo u decembru, u februaru se kuvalo raspalo, rok odgovora na reklamaciju je mesec dana, krenulo vanredno stanje, i evo sad sam rešio da se informišem.
Džaba ga bilo. Na broj koji je objavljen na sajtu se niko na javlja, ide neko zatupljivanje "javiće se prvi slobodni operater" a onda pukne veza.

Prsli naskroz.

Jedino da odem u prodavnicu gde sam ostavio kuvalo, i da tamo psujem i pljujem. Ne vredi drugačije.
[ ademare @ 11.05.2020. 13:08 ] @
Tehnomanija je Prevarantska firma !

Pisao sam vise puta kako su me zeznuli za TV ! Od tada nista vise tamo ne kupujem !

Za Tv oni u dogovoru sa uvoznikom ! Jer po zakonu je za reklamacije odgovaran prodavac i on to resava sa uvoznikom !
Prijavio kvar oni mi Odbili Reklamaciju ali popravili , lose krpili !

Posto je TV bio u garanciji a cuveni kvar dioda . Kazu Idioti , nije se popravljalo , samo preko daljinskog osvetlii sliku ?? Pa zasto ste ga otvarali onda pitam ja ! Prodavac cuti !

Posle mesec opet crklo isto ! Sve isto , Odbijena reklamacija , a opet popravili -krpili ! Sada kazu nije bio kvar , mi upisali novi softver ??

Za mesec dana opet crklo Krpljenje , istekla garancija !

Eto tako rade Prevaranti !

Zasto odbijaju reklamaciju , a popravljaju ?

Zato sto po zakonu prvi put imaju pravo da poprave , a drugi put kupac mora da se slozi sa popravkom mada bio i drugaciji kvar u pitanju !

Ovako odbijaju reklamaciju , Krpe , ali brojac popravki je na nuli . Znaci nema ni prve ni druge popravke jer nijednom zvanicno nisu Popravljali , mada jesu !


Paznja svima koji eventualno nisu culi ! WinWIn i Emmi su Bankrotirali i njih je " preuzela " Tehnomanija !

Banditske igrice ! Znaci ove dve firme su sada Tehnomanija i tamo takodje Nista NE treba kupovati !
[ Java Beograd @ 11.05.2020. 13:57 ] @
Ne tražim ja "korisničku podršku" kako se koristi kuvalo, nego je broj telefona "korisničke podrške" zapravo jedini broj na koji teoretski može da se dobije informacija o statusu artikla koji je vraćen radi reklamacije.






I sad, ti zoveš taj, jedan jedini broj, i dobiješ kobaju. I? Šta ja tu "generalizujem" !?
[ Branimir Maksimovic @ 12.05.2020. 00:57 ] @
Kupujemo u tehnomaniji, sva sreca nismo imali posla sa podrskom...
[ gilopile @ 12.05.2020. 01:32 ] @
Otkad postoje mob tel, mail, Call ID, viber...sve je na principu `molim te nazovi me, necu da ti se javim`.
Verovatno po zakonu moraju da imaju kontakt tel za kuknjavu...a da li postoji neko ili nesto sa druge strane zice, tesko je dokazivo. Uvek mogu da se vade na tehnicke probleme...zato tu stoji fiksni broj i skalamerija koja prima pozive i pusta debilnu muziku.

[ Branimir Maksimovic @ 12.05.2020. 02:56 ] @
U gigatronu ne mozes da dobijes ni call centar ni prodaju, moras da odes u radnju. Te prodavnice koje imaju masovne pozive je tesko dobiti iz tih razloga, ljudi mnogo zovu,
a zaposleni su verovatno smoreni.
[ gilopile @ 12.05.2020. 03:04 ] @
A i cilj im je da licno odes, ne bi li jos nesto zapazio i kupio.
Koliko puta ti se desilo da odes po nesto i usput u radji kupis i nesto sasvim deseto.
Kao, e kad sam vec tu, daj i par LED sijalica, pakovanje baterija i sl. Moze svasta da ti zapadne za oko u tim prodavnicama....

Isto kao najpotrebnije stvari u marketima, mleko, hleb i sl roba, moras ceo market da prodjes da dodjes do tih rafova. Nije to bas slucajno tako :)
[ Ali Imam @ 12.05.2020. 05:48 ] @
Meni se po celom selu na prigovor.
Sad se ja celom selu na demokratizacionizmu slobodi od tržišta i praznoslavlju.



[ Living Light @ 12.05.2020. 06:02 ] @
... a ja na ugovor.

(sramota me i da napišem)
[ Java Beograd @ 12.05.2020. 07:37 ] @
Citat:
Branimir Maksimovic:U gigatronu ne mozes da dobijes ni call centar ni prodaju, moras da odes u radnju. Te prodavnice koje imaju masovne pozive je tesko dobiti iz tih razloga, ljudi mnogo zovu,
a zaposleni su verovatno smoreni.

Naravno da ljudi mnogo zovu. I treba da zovu.
Kad imaš lanac prodavnica, kao što je Tehnomanija, sa stotinma prodavnica po celoj Srbiji, sa desetinama hiljada prodaja na dnevnom nivou onda nije poenta da ti zoveš prodavnicu tj. prodavce koji imaju svoja zaduženja u prodavnici, nego da se oformi call centar, zaposle ljudi kojima će posao biti u call centru samo i jedino za razgovor sa kupcima.

A onda i poseban deo call centra koji će se baviti samo i jedino informacijama u vezi vraćanja pokvarienih uređaja, tj. reklamacija, popravka i slično.

I to je sve ok, ali ako je sistem tako osmišljen, i ako potrošač nema ni jedan drugi broj telefona nego samo broj call centra - onda je žešća kobaja grande ako na taj jedan jedini broj niko ne odgovara!
[ bakara @ 12.05.2020. 11:57 ] @
Napisi im mail, meni su tako odgovorili.

[ Java Beograd @ 12.05.2020. 12:11 ] @
Jadno je što Tehnomanija, daleko najveći lanac prodavnica tehničke robe, ima katastrofalan sistem evidencije vraćenih uređaja i uređaja na reklamaciji. I katastrofalno loš call centar.

Nije meni problem da pošaljem email, problem je što moram da se dovijam na različite načine da ostvarim fuckin zakonsko pravo na povraćaj, popravku, zamenu neispravnog uređaja.

A još gore je što polako ali sigurno preuzima monopol u sferi prodaje tehničke robe.
[ whitie2004 @ 12.05.2020. 12:22 ] @
Na ovako kratkoj temi su mi uvalili 3 (tri) Tehnomanija reklame sa "Zmajskim popustom" ... Ako Vi ne mozete da ih nadjete, nadju oni Vas !!

A kazu da sad prikupljaju te kol centre da odrade ovih 100 eurica .... mada, verovatno lazu!
[ Shadowed @ 12.05.2020. 12:57 ] @
Stavi si neki ad blocker :)
[ bakara @ 12.05.2020. 13:07 ] @
Citat:
Java Beograd:

Nije meni problem da pošaljem email, problem je što moram da se dovijam na različite načine da ostvarim fuckin zakonsko pravo na povraćaj, popravku, zamenu neispravnog uređaja.

I kad mi odgovorise na mail dobio sma potvrdu da ce mi novac biti vracen, ali novca i dalje nema...
Tako da i kad ti odgovore nije nista bolje.
[ Branimir Maksimovic @ 12.05.2020. 13:46 ] @
Citat:
bakara:
Napisi im mail, meni su tako odgovorili.



This. Imao sam do sada uspeha sa mail-ovima.
[ gilopile @ 12.05.2020. 19:36 ] @
U poslednje vreme kao da su se ljudi dozvali pameti i neretko odgovore na mail.
Secam se pre, niko ne ferma email 3%.
Sada te zatrpaju sa brdo reklama, al bar odgovore i daju korisne informacije.
[ Java Beograd @ 13.05.2020. 05:32 ] @
Stig'o odgovor mejlom da će novac biti vraćen, i da odem u prodavnicu gde sam kupio / vratio kao neispravno.
U prodavnici kažu: "Moraćete da sačekate još koji dan, nama još nije stiglo nikakvo obaveštenje."
[ component @ 13.05.2020. 08:42 ] @
Naše iskustvo sa Tehnomanijom:

Žena preko njihovog sajta kupila neku skupu dasku za peglanje i još skuplju peglu. Sitglo za dan-dva, daska oštećena u prevozu (zagrebana). Žena nije prometila kad je preuzela nego kad je otišao vozač. Zvala Tehnomaniju i odmah se javili (za divno čudo) i rekli da će vozač da se vrati da naprave zapisnik. Stvano čovek došao pola sata kasnije i napravili zapisnik a daska ostala kod nas. Nisam razumeo, ali kao ne može taj vozač da je preuzme nego će kasnije poslati. U glavnom ženi se nije svidela ni pegla, nešto nije bilo dobro kod glazure a i zaključila da joj se ne sviđa. Zvala podršku, poslala mail za povrat novca i za dasku i za peglu. Navela je da je daska imala oštećenje i ima zapisnik, a za peglu da joj se ne sviđa model. Bilo je poziva i prepiski, ali došao je vozač i preuzeo i dasku i peglu i ništa nije naplaćeno dodatno.

Za call centar mislim da nije samo Tehnomanijin nego neki outsourcovan pošto su svaki put pitali o kojoj kompaniji se radi, pa smo morali da navodimo da je Tehnomanija u pitanju. U glavnom, nisu bili baš nešto preterano informisani i morali smo da zovemo više puta gde su se javljali različiti operateri koji samo pročitaju šta im piše u tiketing istemu. Odgovor u smislu "našli smo reklamaciju za dasku, status je prihvaćeno". A kad pitamo za peglu pogube se, pa javiće naknadno. I tako, ženi dosadi i nazove ove iz zaštite potrošača i sve im ispriča i pošalje mail sa svim papirima (uplata, zapisnik, mailovi prema call centru...)
I jave joj dan dva kasnije da je novac vraćen još pre nekoliko nedelja i navedu broj računa koji smo dostavili, pošto je očigledno uplata bila na pogrešnom računu. Kad ono, nije pogrešan račun nego žena nije ni proveravala uplate... Ladno smo se žalili a sve su nam bili rešili jako brzo. Blamaža!

Dakle naše iskustvo je da reklamacija nije neki problem i da sa druge strane nije neki radnik u Tehnomaniji ko će sebi staviti sebi u džep zato što će ti smuvati reklamaciju. S druge strane call centar iako su ljubazni i brzi, ne znaju šta se sve tu dešava. Druga firma i samo čitaju. Verovatno ni nemaju koga da pitaju za detalje ili nemaju vremena ili neće da se raspitju za pojednosti. Da su nam oni rekli da je novac je vraćen ili tako nešto ne bi smo se cimali dalje.

Opet ovim smo stekli iskustvo i sa zaštitom potrošača i tu mogu reći samo svaka čast. Bili su brzi, ljubazni, prave informacije. Možda smo slučajno naleteli na nekog da se bavi našim predmetom, ali eto, to mi je utisak.
[ Ali Imam @ 13.05.2020. 12:40 ] @
Citat:
Java Beograd

U prodavnici kažu: "Moraćete da sačekate još koji dan, nama još nije stiglo nikakvo obaveštenje."

Moraju da ispoštuju zakon:
Citat:
Član 34

Trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.

Tako da nema nestrpljanja.

Ali pazi kako lepo i potrošački zvuči "bez odlaganja".
A onda čekaš 14 dana.
Sve u jednoj rečenici.

[ SlobaBgd @ 13.05.2020. 14:20 ] @
Meni su pokušali da odlože isplatu u W*n-W*i prodavnici za neki mikser koji sam kupio ženi ali se ispostavilo da mu je kratak kabl i da i na najvećoj brzini jako sporo okreće one mutilice. Odneo ja mikser u prodavnicu, uredno spakovan i sve, nekorišćen praktično, i oni prihvate povraćaj robe bez pitanja, ali kao, dođite poslepodne sa robom pa će vam kolege iz druge smene vratiti novac, mi sada nemamo 3000 u kasi!? Ej bre, najprometnija prodavnica tog trgovinskog lanca, u centru grada, stalno neko nešto kupuje i plaća, i kao nemaju jbne 3000 dinara za isplatu? Valjda su mislili da ću otići i da će me mrzeti da se vraćam popodne, i možda ću tako i odustati od vraćanja robe. Naravno da nisam pristao da dolazim popodne nego sam tražio da mi odmah isplate novac, što su nekako i uradili, glumeći da skupljaju pare (a dok sam ja čekao malo dalje od kase, neki čovek je iskeširao 35 000 dinara za neki uređaj). Poenta je da umeju da se prave blesavi i da nalaze glupava opravdanja da bi izbegli svoje obaveze.
[ ademare @ 13.05.2020. 14:53 ] @
Problem je u tome , sto Zakon ima progresno ime !

Trebao bi da se zove Zakon o zastiti Prodavaca , a ne Potrosaca .

Sve u njemu je napisano da zastiti Prodavce . Ceo zakon se svodi u krajnjoj liniji na " Dobru volju " prodavca . Naravno ne mislim na one prodavce , one mucenike sto rade za 30.000 din , vec na Sefove , Menadzere ko vec donosi odluke za tu firmu .

Inspekcija oko reklamacije ima ulogu oko par sitnica , tipa prodavnica vam nije odgovorila na reklamaciju u propisanom roku itd. O sustini postupka Nema nikakve ingerencije !

Udruzenja potrosaca , su savetodavnog karaktera , i nemaju nikakve Ingerencije oko bilo kakvog postupka reklamacije u smislu odlucivanja !

Tako da ako Prodavnica ne postupa po zakonu , Potrosac ima Prvo i Poslednje sredstvo , a to je sud ! Klasicni parnicki postupak !

Zato je zakon o zastiti Prodavaca , a ne Potrosaca , pisan da bi zastitio Stranacke ljude ! Naravno zakon vazi i za nestranacke ljude , tako da i takvi Prodavci mogu da koriste prednosti zakona za sebe , ali to je sporedno . Ne moze zakon mada pisan za stranacke ljude tako da glasi !

Hoce li se neko Parniciti sa prodavnicom za mikser , kuvalo ,peglu , TV ili slicnu ipak sitnu stvar ? Naravno da nece !

To sto je neko sa manje ili vise muke , nerviranja i gubljenja zivaca uspeo da ostvari neko svoje pravo Nije zasluga Zakona ni " udruzenja potrosaca " vec iskljucivo " Dobre volje pradavnice " !!
[ žutokljunac @ 21.05.2020. 19:48 ] @
Da li se sećate pre 20 godina prodaje računara po stanovima. Sećam se firme Compart u Mileševskoj ulici kod Kalenić pijace. Fora je bila da naručiš konfikuraciju, čekaš, oi sastave i yovu te da preuzmeš. Glavna fora je da je firma ila u nekom fino sredjenom stanu u prizemlju. Šta mislite, kakva je mogućnost danas tako raditi? Meni je to u to vreme bio tako cool posao. Neki fensi stan, prijateljska atmosfera, kafica, nema tenzija....
[ Dexic @ 21.05.2020. 19:56 ] @
Ima takvih firmica jos.
Ali rade samo prodaju komponenata uglavnom.

Exceed recimo, Monitor..
Naravno nista na nivou CT-a 90ih.
[ Java Beograd @ 22.05.2020. 07:50 ] @
Citat:
žutokljunac:Da li se sećate pre 20 godina prodaje računara po stanovima. ...

Te i slične firme, tipa "butici" u zanatskim centrima (Enjub, Piramida, Čumićeva, YU Biznis centar ... ) su egzistirale, i zarađivala tako što su tajile porez.

Dakle, šverc-komerc + ne prijava poreza i eto cvetanja malog biznisa.

Kako je uveden PDV (ili VAT) - odjednom - "opa bato,nema više para" - i sve je to propalo.

Nije sve, nego je 99% i poneki su preživeli i rade i danas.
[ dejanet @ 22.05.2020. 08:22 ] @
Citat:
žutokljunac: Da li se sećate pre 20 godina prodaje računara po stanovima

Znao sam firmu iz 90-tih, negde u tom kraju +-, mislim da je drzao lik koji je radio u Spaniji, a ekipa tamo, iz bgd-a, kafica, cigarica, vutrica, bila je prikacena i elektricna gitra..

Citat:
Java Beograd : Kako je uveden PDV (ili VAT) - odjednom - "opa bato,nema više para" - i sve je to propalo.

Koliko se secam, 2007-10 morao si da cekas red ispred prodavnica, mislimm na ove "velike" koji u nekoj formi rade i danas.
Tada je bio PDV, ali je bio 5-8%, danas je 20% i to je to.
[ ademare @ 22.05.2020. 11:08 ] @
Prica o PDV-u je neka druga prica . USA na primer nema PDV , vec Porez na promet , pa joj to nista ne smeta , nije Komunisticka kao SFRJ koja je takodje imala Porez na promet !

PDV je uvodio , sada vec Cuveni " ekspert " Dinkic , i SVE zakone Carinski , i Poreski je pisao pre svega za Svog tajkuna J.

Naravno tada je postojao tzv. G17 +

Kasnije kada je Dinkic otisao politicki pod Led , Tajkun J. je poceo saradnju sa SNS i dalje su zakoni pisani za njega i Ekipu ! Naravno da i drugi ljudi mogu da koriste zakone , ali su oni pisani za potrebe J.

Tako imamo za Bebi opremu PDV 20 % , znaci za Krevetac, kolica , Bebi odecu , a za kompjutere treba da bude manji ??

Naravno Tajkun J. se ne bavi uvozom Bebi opreme , na nesrecu svih Beba Srbistana , vec se bavi uvozom delova i " prozvodnjom" uz pomoc Srafcigera kompjutera !

Zato je Carina na to 1 %.

Tajkun J. uvozi i " proizvodi " mobilne telefone pa je tu Carina 5 %

Tajkun J. vecinom Ne uvozi Televizore , ima neke minorne kolicine , pa ga to ne tangira ! Zato je Carina za TV 15 % .

Naravno sve je ovo Slucajno !

Inace PDV je dizan sa 18 % na 20 % . Kada je uvodjen bio je 18 % . I dansa ima niza stopa za Brasno , Sveze mleko i meso , par prehambenih proizvoda .
[ žutokljunac @ 22.05.2020. 11:25 ] @
Citat:
Java Beograd:
Nije sve, nego je 99% i poneki su preživeli i rade i danas.


Meni je tada kupovina imala čar. Prvo, ljudi koji su prodavali te komponente i sklapali konfiguracije su bili napaljeni na svoj posao, i znali su sve živo o računarima. Danas, pitaš najosnovniju stvar u nekoj prodavnici od tih velikih trgovačkih lanaca, a oni ne znaju apsolutno ništa da ti odgovore, jer je radnica do juče prodavala u butiku, a danas prodaje računarsku opremu. Na sve to su super nazainteresovani da ti bilo šta objašnjavaju, pomognu, pridju, jer su jako slabo plaćeni i jer pored posla trgovca rade sve živo što im šef naredi. Sama ta atmosfera je nekako odbojna. Da ne govorimo u slučaju kvara i reklamacije. Od javljanja telefonskih mašina i beskonačnog pritiskanja dugmića i čekanja, do podvala sa... zalemio sam a napiši da smo
Ima li šanse da se vrate ta vremena prodaje kompjutera u nekom salonskom stanu, gde te dočekaju na kožnom trosedu...
[ Branimir Maksimovic @ 22.05.2020. 11:43 ] @
"Ima li šanse da se vrate ta vremena prodaje kompjutera u nekom salonskom stanu, gde te dočekaju na kožnom trosedu... "

Da al tad je 286 bio 2500 maraka sto je sad 2500 evra... sve ima svoje. Sad umesto da das 3800evra za prosecan
komp placas 300 evra i jos se zalis :P
[ Java Beograd @ 22.05.2020. 12:05 ] @
Citat:
ademare:Prica o PDV-u je neka druga prica . USA na primer nema PDV , vec Porez na promet

O, i te kako grešiš!

Ceo razvijeni svet ima PDV. U SAD se zove VAT Value Added Tax, što je identično značenje i smisao.

[ Java Beograd @ 22.05.2020. 12:08 ] @
Citat:
Branimir Maksimovic:
"Ima li šanse da se vrate ta vremena prodaje kompjutera u nekom salonskom stanu, gde te dočekaju na kožnom trosedu... "

Da al tad je 286 bio 2500 maraka sto je sad 2500 evra... sve ima svoje. Sad umesto da das 3800evra za prosecan
komp placas 300 evra i jos se zalis :P

Ja se cena baš ne sećam precizno, ali
- sećam se Chicony tastature kupljenje povoljno za 45 DM
- sećam se SCSI diska 1 GBy plaćen 1.000 DM. Bio je skup, ali, baćko "skazi je to" !
[ Branimir Maksimovic @ 22.05.2020. 12:19 ] @
Java:"sećam se SCSI diska 1 GBy plaćen 1.000 DM"

to je u periodu kad je pojeftinilo, ja govorim o stanovima gde se prodavalo
tu negde prve polovine 90ih :P
Tad je prosecan disk bio 40mb, ne mogu da zamislim kolko bi disk od gigabajt kostao :P
[ ademare @ 22.05.2020. 13:59 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
ademare:Prica o PDV-u je neka druga prica . USA na primer nema PDV , vec Porez na promet

O, i te kako grešiš!

Ceo razvijeni svet ima PDV. U SAD se zove VAT Value Added Tax, što je identično značenje i smisao.



https://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_the_United_States

Iz teksta : In the United States, currently, there is no federal value-added tax (VAT) on goods or services. Instead, a sales and use tax is used in most US states.

Prevod : U SAD , nema federalnog VAT-a na robu i usluge . Umesto toga postoje porez na prodaju u vecini SAD drzava .

SAD je federalna drzava sa 50 saveznih drzava . To ne pise ali da se razume na sta se misli.

Znaci nema VAT-a ! Vec porez na promet, upravo kako sam i napisao .


Osnovna razlika izmedju VAT-a i poreza na promet je sto se VAT placa svaki put kada roba promeni vlasnika.Placa ga proizvodjac - uvoznik , prodavac na veliko itd. dok porez na promet se placa samo jednom na kraju prometa, placa ga samo krajnji potrosac .


[Ovu poruku je menjao ademare dana 22.05.2020. u 15:24 GMT+1]