[ Horvat I @ 20.05.2020. 12:01 ] @
Dali ima upućenih šta će se primenjivati za vozila koja nisu imali katalizatore
Citat:
Svako drugo vozilo u Srbiji 2021. godine neće moći da prođe tehnički pregled ni da se registruje!

Naime, 5. jula 2021. na snagu stupa novi "Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i njihovoj tehničkoj ispravnosti", koji predviđa strogu kontrolu emisije štetnih gasova. Kada bude počeo da se primenjuje, tehnički pregled neće moći da prođe nijedan automobil sa "evro 3" motorom koji nema ispravan katalizator kod benzinaca ili DPF filter kod dizelaša, što je oko milion vozila u Srbiji.

Za 3 meseca trebam na tehnički pa dal da dam na varenje pragova, blatobrana jer ovakav verovatno ni sad ne bi prošao
[ Java Beograd @ 20.05.2020. 12:20 ] @
Čitava rečenica wanabe novinara je nebulozna. "neće moći da prođe nijedan automobil sa "evro 3" motorom koji nema ispravan katalizator " ?!? WTF?

Kakve veze ima pojam "Euro 3" u toj rečenici? Jer, neće proći ni Euro 4 koji nema ispravan katalizator/DPF, ni Euro 5 a ni Euro 6.

Mnogo je pametnije napisati "neće proći tehnički pregled onaj automobil koji je neispravan u smislu emisije izduvnih gasova"

Bilo je pre par nedelja u SAT emisiji kako se to radi u normalnim zemljama. A to je da auto mora da bude ispravan, onako kako je proizveden.

Dakle, ako je proizvedn kao Euro 2, sa onomad dozvoljenim emisjama štetnih gasova, tako treba da bude i danas. Ili, suprotno: neispravan Euro 6, iako mnogo bolji od Euro 2 (u smislu štetnih emiisja) neće proći.
[ ademare @ 20.05.2020. 13:51 ] @
Citat:
Horvat I:

Za 3 meseca trebam na tehnički pa dal da dam na varenje pragova, blatobrana jer ovakav verovatno ni sad ne bi prošao


Pitanje je koji je auto , koliko vredi itd . Raditi limariju tesko da se isplati ako auto ceo vredi 500-1.000 Eura na primer . Naravno ovo hipoteticki , jer ne znamo sta je u pitanju .

Ovo oko izduvnih gasova je Java napisao lepo kako bi trebalo da bude . Al da li ce da bude tako , ko zna ?

Ovi domaci Zastave su bile Euro 0 dok su se proizvodili do 2008.

Na zapadu su kada su uvodjene norme , drzave EU ispaltile gradjanima , vrednost katalizatora da se svi automobili dovedu na Euro 1 . Inicijalno .

Posle svakom ostaje da to odrzava . Ovako nesto je pitanje da li je dozvoljeno da drzava domaci proizvod star 12 godina proglasi neupotrebljivim ? A da ne obezbedi novac za konverziju kako su radile sve drzave .

Inace po ovakvim natpisima novinara , bukvalno pola , a mozda i vise automobila ne ispunjava norme , pa niko nece registrovati ?

Doneli su tako neki zakon i za traktore koji vec deluje, pa kad su videli da nijedan ne moze da prodje i ne primenjuju .
[ pajapop @ 20.05.2020. 14:18 ] @
Ja se apsolutno slazem da auto mora biti tehnicki ispravan u smislu ispravnosti kocnica, trapa, upravljackog mehanizma..da nema trulezine i da pristojno vizuelno izgleda i da se na tome "pada". Slazem se i za emisiju izduvnih gasova...Samo, u tom slucaju treba uvesti EKO taksu. Pa onaj ko zadovoljava propise ne placa taksu, a ostali placaju. E sad, ti koji placaju taksu, u medjuvremenu ce odluciti, da li ce da popravljaju kvar ili ce da menjaju vozilo., pa da u narednim periodima ne pacaju taksu... A nekom ce vise da se ispati i da godinama placa taksu...alli imas izbora a auto registrujes i vozis...
[ Java Beograd @ 20.05.2020. 15:06 ] @
To sa eko taksom je OK kao prelazno rešenje.

Ali, džaba svake diskusije kad je podmićivanje na tehničkom pregledu široko rasprostranjena pojava.
[ Horvat I @ 20.05.2020. 19:08 ] @
U pitanju je Ford mondeo dizel karavan 96.
[ Darko Nedeljković @ 20.05.2020. 21:11 ] @
Nije slucajno zasto se naglasava EURO3 u tekstu. EURO 0-2 nemaju nikakav problem, prolaze opusteno. EURO3 su na udaru, jer nema vise gotovo nijedan sa ispravnim katalizatorom. A EURO 4-6 nisu toliki problem, jer su njima katalizatori jos uvek uglavnom ispravni. Dakle, pali zelezaru da od EURO3 vozila pravi eksere, to je sustina.
[ pajapop @ 20.05.2020. 21:37 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: EURO 0-2 nemaju nikakav problem, prolaze opusteno.


I ja mislim da ce biti tako...a negde sam i procitao...ili sam ja to tako shvatio..da u sustini nema veze koji si standard, ali je vazno da budes ispravan u okviru svog standarda. Znaci i EURO 0 prolazi analizu gasova, pod uslovom da je ta emisija ipak primerena nekim normama koje su postojale i u ono vreme....a ne da "purnja nebu pod oblake" zbog losih karika i sl. Samo da budes u okviru ispravnog stanja za svoj standard.
[ Nocni @ 21.05.2020. 07:15 ] @
Vi zaboravljate da ne živite u Švajcarskoj nego u Srbiji...
Kao da je neki veliki posao postaviti katalizator, preći tehnički, pa ga posle pola sata ponovo skinuti...

Po meni su problem vozila koja vidno dime I njih bi svakako trebalo direktno zaustavljati na ulici, kažnjavati i slati na vanredni tehnički.
Uostalom, tako je i po zapadu. Zaustaviće vas policija jedino ako auto vidno dimi.
[ Darko Nedeljković @ 21.05.2020. 08:12 ] @
Ja sam svojevremeno kad je pocela provera izduvnih gasova vozio na tehnicki neki mitsubishi koji je trosio ulje i dimio, narocito posle duze nizbrdice je ostavljao oblak dima za sobom. I znas sta su rekli na tehnickom - odlican rezultat izduvnih gasova, retko nam dolazi ovako ispravan auto. Razlog je sto taj njihov aparat ne testira cestice koje daju boju dimu, nego iskljucivo nevidljivo zagadjrnje kao sto su gasovi NO2 i CO. Ako auto dimi a ova dva su ok, on bez problema prolazi tehnicki, vanredni i redovni.
[ Java Beograd @ 21.05.2020. 10:33 ] @
Bilo nekad tako. Tj. nisu se ni merile NOx, samo CO tj. ugljen monoksid.

Ja se sećam neprijatnog iskustva: nov novcijat Jugo 45A (ovo A je Amerika, dodatna oprema, moš' misliti)
Vozim autoputem do Niša, zaustavlja me patrola, sa zamisli, pokretnom stanicom za tehnički pregled! Provere kočnice, OK provere izduvne gasove, kažu, nisu dobri, moram da platim kaznu! Dal' je smeša bila prebogata, dal' su me lagali, šta li ...

Sad se meri sve i svašta
- Ugljovodonici
- CO
- Čestice čađi - kod dizela
- NOx - kod dizela

Mislim, "meri se" u svetu, nisam siguran šta se kod nas meri ili treba da počne da se meri.

Delovi koji treba da budu ispravni

- Katalizator - zarad CO
- DPF - za čestice čađi
- Lambda sonda - opet CO
- Urea sistem - NOx
[ Darko Nedeljković @ 21.05.2020. 11:39 ] @
Citat:
Bilo nekad tako. Tj. nisu se ni merile NOx, samo CO tj. ugljen monoksid.
...
Sad se meri sve i svašta
- Ugljovodonici
- CO
- Čestice čađi - kod dizela
- NOx - kod dizela
...
Mislim, "meri se" u svetu, nisam siguran šta se kod nas meri

Pa pitanje je upravo kod nas. A moje iskustvo se odnosi na novi zakon i nove uredjaje, pre par godina, kad su nabavili i poceli da mere. Par godina samo mere, a tek treba da pocnu da vracaju one koji ne ispunjavaju uslove.
[ pajapop @ 21.05.2020. 12:21 ] @
Koliko sam ja shvatio, ta striktna primena pocinje od jula 2021....Znaci, do kraja juna 2021, jos neki mogu da se provuku i za narednih godinu dana...
[ Darko Nedeljković @ 21.05.2020. 13:19 ] @
Tacnije, kome je istekla registracija ili istice za mesec dana moze jos 2 godine da se vozi bez problema. Do tad ce valjda da se skupe pare za nesto pristojnije, a ovo sto se sad vozi da se ubaci u presu, gde mu je odavno i bilo mesto. Tokom te dve godine ljudi ce da budu malo vise skloni drzanju motora vozila u stanju poluraspada, jer odrzavanje vozila nema nekog narocitog smisla ako ce za dve godine u presu. Izmedju ostalih tako i ja razmisljam - taman tad istice atest gasa, farba se ljusti ponegde, svecice bi trebale da se promene, sitna limarijka ostecenje, tamo otpao znak, ovamo ukrasna lajsna, nekih signalnih lampica ima popaljenih non stop... sto bih ja bacao pare na to ako katalizator nije ispravan i za 2 godine ide u presu? Ulaganje samo u ono sto utice na bezbednost, ostalo u stanju poluraspada, polako se razgleda sta bi novije moglo da se kupi. Mada, moj auto je 2008, mozda se i predomislim pa sredim estetski. Uskoro ce tehnicki, pitacu u kakvom su stanju gasovi i odgovor ce odluciti o sudbini automobila za 2 godine.
[ ademare @ 21.05.2020. 13:48 ] @
To za gasove ce tek da se vidi kada pocne sta i kako . Prosecni auto u Srbistanu 18 godinica !

Znaci koliko ima novijih toliko i starijih Registrovanih !

Ova prica da Eura 1,2 ce lako nije bas tako . I Euro 1 ima Katalizator , koji nije vecit . Takodje i Euro 2 .

Ovi noviji su jos komplikovaniji i sofistiricaniji , Verovatno se oko gasova za sva vozila ta stara koja vrede 500-1.000 Eura ne isplati ni ulagati .

Medjutim nisam u predhodnom postu pomenuo Traktore tek tako . Zakon postoji , vec vazi , ali se Ne primenjuje ! Zato sto bi 1 % Traktora moglo da ga ispuni ! A svaki Traktorista je Glasac , sto je u Srbistanu najvaznije !

Takodje i svaki vlasnik automobila je Glasac ! Sad ako preko noci treba pola automobila na Reciklazu da ide , ko to od bilo kojih politicara Sme da uradi ? Da naporavi par Miliona nezadovoljnih ? I da pokusa da im izvuce nekoliko Hiljadarki Eura odjednom iz dzepa ? Bilo je smanjivanja penzija , ali to je bilo u proseku 10 Evra po coveku mesecno! Nije to isto kao nekoliko Hljada , za auto koji moze da prodje tehnicki .

To ne sme ni AV da uradi ! A i zasto bi ? Mnogo jednostavnije je ne primenjivati zakon , ni prvi ni posednji zakon koji se ne primenjuje u Srbistanu .
[ Java Beograd @ 21.05.2020. 14:00 ] @
Logika jedan vozač - jedan glasač je u redu, ali za države sa razvijenim parlementarizmom i pravom političkom borbom.
U Srbistanu imaš Velikog Vođu, i sitnu boraniju koja ne samo da ne može da prismrdi vlasti, nego realno, najveći cilj može da joj bude prelazak cenzusa.

Al', jbg, bez obzira na glasanje, nije u redu da zabraniš 90% traktora. Čime će ljudi da obrađuju zamlju? Ispravna politika bi bila subvencije i povoljni krediti, pa da ljudi postepeno obnove poljoprivredne mašine.

Sto se tiče auto - krševa/leševa od mnogo godina koji dime na putevima, tu realno treba biti oštriji.

- povećana taksa za registraciju, u zavsinosti od toga koliko dimi i zagađuje
- ne "ignorisanje zakona", pa odjednom dosledna primena, nego postepeno. Onda svake godine tokom nekog perioda u presu ode određeni procenat.
[ HoT_Steppa @ 21.05.2020. 14:09 ] @
Postoje samo dve vrste automobila, ispravan i neispravan, sve ostalo su gluposti.
[ pajapop @ 21.05.2020. 14:30 ] @
Idem bas da proverim...da nadjem...mislim da u najnovijem casopisu "SAT" ima nesto na tu temu...akoga ima u mom kraju.
[ pajapop @ 21.05.2020. 15:17 ] @
Evo me...Pa, citam ovo...i koliko ja kontam, ovde nikom nista nije jasno...Moz' da bude i ovako i onako...preplicu se datumi proizvodnje i datum prve registracije u Srbiji sa datumom donosenja pravilnika....ma katastrofa...Dal' ce da se tumaci ovako ili onako...pa ako idu po jednom datumu onda je ispravan a po drugom neispravan....Sto bi se narodski reklo: "Hebe lud zbunjenog"...U svakom slucaju, moras biti ispravan po koliko toliko... A mene, bas sutra, ceka tehnicki..u 10 i 30....
[ ademare @ 21.05.2020. 15:47 ] @
Taj deo o izduvnim gasovima je odlozen kao da se ljudi pripreme ?

Godinama se na tehnickim mere izduvni gasovi , pitanje je da li ce se i kada dodje dan D meriti tako ili drugacije ?

U svakom slucaju Niko ne saopstava vlasnicima podatke ni o ovim trenutnim merenjima ! Tipa ne valjaju vam izduvni gasovi iduce godine ce morati da valjaju itd.

Kako covek da se pripremi , ako ne zna da li mu valjaju izduvni gasovi ili ne ?
[ botr @ 21.05.2020. 16:40 ] @
Na tehnickom u mom mestu su jos prosle godine saopstavali kome su gasovi ok, kome nisu. Dizeli su veci problem, jer na izduvne gasove i dimljenje uticu dotrajale dizne i slicne pratece komponente, a to nije jeftino za popravku.
[ pajapop @ 21.05.2020. 17:14 ] @
Citat:
ademare
Kako covek da se pripremi , ako ne zna da li mu valjaju izduvni gasovi ili ne ?


Ma to zavisi od ljudi koji tamo rade...pa kao i na svakom poslu, imas i ovakve i onakve. I ovi moji, kod kojih redovno idem, jer su mi u komsiluku, nisu nista bolji. Cim te vide, odmah pocnu da te mrze, kao da rade za dzabe...a inace je pregled 4500 (raspitao sam se). Prosle godine je bio 3500...I kad ih nesto pitam, kao da im klestima izvlacim reci izi usta. Bas cu videti sutra...Ova moja Felicija je 2001 godiste, a motor je stari, bez kompjutera...Znaci, ne znam...neki euro 0 standard..verovatno...al ima plin. Zadnja 2 puta na tehnicki je isla supruga. I kad sam je pitao sta su joj rekli...ona kaze "nista"....E sad idem ja pa cu da vidim. I u medjuvremenu, uprvo sad, morao sam opet da skidam vetrobrane sa vrata zbog tog pregleda, i ko za inat...malo mi pukne jedan...ubicu se...
[ ademare @ 21.05.2020. 18:43 ] @
I ja se uzdam u plin . Ovako bez njega sansa za prolaz 0 % . Moj je onaj mali Fiat Seicento . Original Poljski Vodi se navodno na Euro 3 , sto sam uvek sumnjao
[ Horvat I @ 21.05.2020. 23:09 ] @
Euro 2 su još bez kompjutera
[ HoT_Steppa @ 22.05.2020. 08:35 ] @
Citat:
ademare

Kako covek da se pripremi , ako ne zna da li mu valjaju izduvni gasovi ili ne ?


Ako redovno održavaš auto i posećuješ servis gde majstor radi detaljan pregled i dijagnostiku makar jednom godišnje ubeđen sam 100% da su izduvni gasovi u redu.
[ Darko Nedeljković @ 22.05.2020. 17:49 ] @
Znam ja jednog majstora, taj nista ne popravlja, nego samo dijagnostifikuje i brise greske (koje se opet pojave nakon 50km) . Jel se i on racuna u te kod kojih je dovoljno terati jednom godisnje i ne treba menjati katalizator? 😜
[ Horvat I @ 23.05.2020. 08:58 ] @
Ili zasad da se gituje pa će se vidi šta reše?
[ ademare @ 23.05.2020. 11:46 ] @
Uh to je bas komplikovana " racunica" , jer ima mnogo faktora .

Sa jedne strane posmatranja , ulagati par stotina Eura u stari auto se ne isplati , jer koliko god da se ulozi ne moze da se digne vrednost.

Sa druge strane , prodaja tako starog auta u takvom stanju je neizvesna da li to neko uopste hoce da kupi i po kojoj ceni .

A za eventualno kupovinu novijeg treba odvojiti znatno vise novca plus kupovina je uvek lutrija .

U sustini najbolje bi bilo ako bi mogao da postignes da dobijes dve godine vremena, jer taj deo zakona deluje od 7.2011. Ali kako je moguce registrovati auto 30 dana ranije , ne znam da li to mozes da postignes .
[ Tajmija @ 23.05.2020. 13:23 ] @
Citat:
Java Beograd:
Čitava rečenica wanabe novinara je nebulozna. "neće moći da prođe nijedan automobil sa "evro 3" motorom koji nema ispravan katalizator " ?!? WTF?

Kakve veze ima pojam "Euro 3" u toj rečenici? Jer, neće proći ni Euro 4 koji nema ispravan katalizator/DPF, ni Euro 5 a ni Euro 6.

Mnogo je pametnije napisati "neće proći tehnički pregled onaj automobil koji je neispravan u smislu emisije izduvnih gasova"

Bilo je pre par nedelja u SAT emisiji kako se to radi u normalnim zemljama. A to je da auto mora da bude ispravan, onako kako je proizveden.

Dakle, ako je proizvedn kao Euro 2, sa onomad dozvoljenim emisjama štetnih gasova, tako treba da bude i danas. Ili, suprotno: neispravan Euro 6, iako mnogo bolji od Euro 2 (u smislu štetnih emiisja) neće proći.



Ja ne vidim kako su te zemlja normalne kad eto Trabant na mešavinu može opušteno da se vozi, jer je jelte tako proizveden, a Euro 6 sa blago povećanim štetnim gasovima zbog lošijeg katalizatora ne može. Ako je tako onda se one ne bore protiv zagađenja već tu postoji neki drugi interes, ili zbogom logiko.

Ok, ima smisla ako auto recimo Euro 6 ima mogucnost da zagadjuje toliko i toliko, zaista toliko i zagadjuje, i da ako se taj broj poveca zbog nekog neispravnog dela, da se taj deo zameni i da se brojka dovede u fabricko stanje. A moze i kod VW da se ode da malo apdejtuju softver.

Ako se borimo protiv zagađenja, nema nikakve logike da auto koji manje zagađuje bude isključen iz saobraćaja, a onaj koji izbacuje otrove zbog loše konstrukcije i lošeg sagorevnja, bude na ulici kao 'ispravan i zeleni auto'


Ekološka taksa tu jedino može da odvrati ljude od korišćenja tih zagađivača, mada i to nije rešenje, jer svi kojima to ne predstavlja trošak će voziti i dalje, pa ideja o smanjenju zagađenja pada u vodu.


Ja bi to rešio na najjednostavniji način.

- Imaš EURO 1, 2 ili EURO 6 koji na testu izduvnih gasova pokazuje vrednost kao EURO 1 - taksa xx.xxx,xx dinara
- Imaš EURO 3,4 ili EURO 6 koji na testu izduvnih gasova pokazuje vrednost kao EURO 3 - taksa x.xxx,xx dinara
- Imaš EURO 5,6 koji imaju trenutno najmanje zagađenje što te tiče SUS Motora platiš lepo taksu: xxx,xx dinara
[ Darko Nedeljković @ 23.05.2020. 16:10 ] @
Ne, borba protiv zagadjenja taksom je jako lose resenje. Zagadjenih teritorija u Srbiji imas svega nekoliko. Najzagađeniji gradovi su Beograd, Pančevo, Smederevo, Kosjerić, Valjevo, Kraljevo, Užice, Sremska Mitrovica, Subotica i Kragujevac. Sa druge strane imas izrazito nezagadjene opstine, ali cije je stanovnistvo pretezno na rubu siromastva i ne moze da vozi nista sto kosta vise od 300 evra. Koji mozak bi se jednakim intenzitetom borio protiv zagadjenja u Beogradu i Tutinu? To bi samo dovelo do praznjenja Tutina brzinom svetlosti i preseljenja kompletne populacije u Beograd, gde su plate vece i moze da se priusti auto od 2.000 evra. Za Tutin je izbor ili trabant, ili volovska zaprega, a niko nije lud da u 21. veku ide do supermarketa volovskom zapregom. Nemci su to jako dobro uradili - u najzagadjenije gradove moze uci samo EURO6, a po nezagadjenim brdskim selima vozi sta ko moze da priusti. Mislim da tako nesto treba i nama. Za gore navedenih 10 gradova samo euro6. Za Tutin i njemu slicne moze sve. Kome se ne svidja nek se preseli u Tutin pa nek tamo vozi svoj krs, tamo ionako imamo ogroman problem smanjenja populacije, pa o jednom trosku resavamo dva problema - zagadjenim gradovima smanjujemo zagadjenje, slabo naseljenim gradovima povecavamo naseljenost.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 23.05.2020. u 17:21 GMT+1]
[ mjanjic @ 23.05.2020. 20:06 ] @
Gde baš nađe Tutin, jesi li ti bio tamo skoro?

Po meni, najugroženiji su oni u malim mestima/selima gde nemaju nikakav drugi izbor osim poljoprivrede, a koja zahteva poprilična ulaganja. Mogu to biti sela u Šumadiji, Zapadnoj Srbiji, Istočnoj Srbiji, Vojvodini, svejedno je gde, ali ti ljudi nemaju mnogo izbora, i za njih je i Golf 2 luksuzan auto ako nigde nije truo i može bez problema da prođe tehnički.
[ Darko Nedeljković @ 24.05.2020. 01:00 ] @
Nisam nikad bio tamo, slucajno mi negde od ko zna kad ostala informacija u malom mozgu da je Tutin veoma nerazvijen.

Slazem se potpuno, stanovnostvo prakticno svakog brdskog sela je na rubu siromastva, uz to i starije od gradskog, samim tim bolesnije, a najblizi dom zdravlja im je 20km daleko, tako da je njima automobil osnovna zivotna potreba. Totalno je socijalno neopravdano dodatno ih ugrozavati visokim ekoloskim taksama, a u njihovom neposrednom okruzenju ekologija kao u svajcarskoj. Njima automobil zatreba 500km godisnje, ali tad kad im treba im bas treba. Zbog tih veoma izrazenih socijalno-ekoloskih razlika medju razlicitim podrucjima, svaka strategija koja se odnosi na celu drzavu je osudjena na neuspeh. Gradovi moraju da preuzmu mnogo aktivniju ulogu u definisanju ekoloskih standarda i suzbijanju zagadjenja tamo gde je ono nedopustivo veliko.
[ pajapop @ 24.05.2020. 13:09 ] @
E, evo me sa malim zakasnjenjem...S tehnickog sam utisao na vikendicu...Normalno, prosao sam tehnicki. ma nisu ga ni gledali...samo kocnice...ali ga je majstor nahvalio, kako lepo pristojno izgleda, pa se zali, kako je dok je vozio auto ove klase imao para, a sad kako vozi visu klasu ne moze da svrti dinar...I dobro, pitam ga za problematiku.Pa, cekaju nove merne aparate koji treba da stignu...Pa bice problema, ali pre svega za uvezene automobile, jer kako kaze, mnogi su neispravni. Kupljeni su "jeftino", jer im je i nabavna cena bila jeftina, a jeftini su zato sto se mora mnogo u lnjih ulagati. Znaci, moras da imas ispravan motor, karike, dizne, katalizator, lambda sonde, EGR i svasta drugo od cega zavii ispravan sastav gasova. Drugim recima ispravan auto...Eto...
[ AstralPro @ 24.05.2020. 18:55 ] @
Nema sanse da odstrane milion putnickih vozila + veci deo teretnih koji nece proci tehnicki od jula 2021 jer ce se to pretvoriti u paljenje automobila po ulici i slicne egzibicije jer ovoliko siromasan narod jednostavno ne moze da priusti ispravnija i novija vozila.
Prosecna starost vozila od 17,18 godina i najslabiji standard u ovom delu sveta a traze se nekakve ekoloske norme kao da smo svica.
[ pajapop @ 25.05.2020. 05:00 ] @
Moj "unutrasnji osecaj" mi ipak govori da nema mesta panici. Nije stvar u novijim vozilima. "Novija vozila" u duzem periodu ipak pobedjuju....ipak se nabavljaju. Stvar je u tome da postojeca vozila budu ispravna, u granicama fabrickih vrednosti kako su proizvedena. Stvar je u njihovom redovnom odrzavanju i popravci nepravilnosti a ne "guranje pod tepih" nekiuh problemcica. Znaci, ako ti crkne katalizator ili lambda sonda, onda to i popravi, zameni...Pa secam se, tolliko tema je bilo..".jaooo...auto mi purnja sta je to...kkuku,leleeee"....A sad kad to treba da se otkloni, po sili zakona, odjednom je to problem...Ali, da se ljudi ne nadju odjednom u dilemi da li da menjju vozilo, jer je problem i zameniti ga (jer ili nemas sredstava ili ces opet naici na neki takav) ili da ga popravljaju, neka "privremeno" plate taksu za neispravnost, pa ce ih ta taksa vremenom naterati na izbor koji njima odgovara. A ne da demonstrativno pale vozila kao neki sto su uradili kad su ih sa tehnickog vracali zbog okrznutog retrovizora (sto i jeste tehnicka nepravilnost)...