|
[ palenta @ 26.05.2020. 19:28 ] @
| Evo šta se dešava
Ima nekliko dana da me zahebava paljenje
Kad sam dao kontakt ključem samo se čuo kratkotrajni "tik" i nakon toga tišina. Nakon toga smo malo pogurnuli auto i pali iz prve
Slijedeća 2 dana je palio iz prve (elektropokretač je vrtio punom snagom)
Jučer opet neče da pali, samo kratkotrajni "tik"
Čim ga malo pogurnemo odma pali iz prve. Očigledno problem je u elektropokretaču
Kakvo je vaše mišljenje, koji dio elektropokretača bi mogao bit uzrok takvog ponašanja
|
[ Java Beograd @ 26.05.2020. 20:18 ] @
Četkice.
Ono "tik" je "automat", tj. elektromagnet koji načini elektrospoj da starter zavrti, a istovremeno i uzupči bendiks.
Servisiranje anlasera je relativno laka i jeftina operacija, ako si malo spretniji sa alatima, možeš to i sam.
Sledeći put kad neće da zavrgla, probaj da malo "čukneš" anlaser lagano, bočno. Nekim lakim čekićem, ili viljuškastim ključem.
Time ćeš da razmrdaš četkice u ležištu, i moguće je (ali ne i obavezno) da će odmah nakon toga da zavergla. Ali, čektice svakako treba zameniti.
[ mjanjic @ 26.05.2020. 21:31 ] @
Može da bude svašta, četkice, elektronika, rotor, stator, napajanje 12V (one deblje žice) da nema dobar kontakt (jednom se meni desilo, ja povučem žicu, nju bukvalno držala samo gravitacija da ima kontakt).
Jednom mi je na prethodnom autu ušla i voda u elektroniku, pre toga majstor radio stator, pa očigledno nije lepo namestio dihtung, posle elektroniku radio kod nekog drugog.
To su sve stvari koje zastarevaju posle 10-12-15 godina, negde posle manje, negde posle više vremena, zavisi od klase auta i brenda, pa kad kupite auto star 15 godina u "nov nov nov" stanju, onda možete polako očekivati da vam riknjavaju sitnice, a na prvom mestu su alternator i anlaser.
[ palenta @ 27.05.2020. 11:10 ] @
Kao šta sam i rekao, več 2 dana ga pokušavam upaliti ali samo se čuje taj "tik"
Jutros onako bez veze uzeh jedan stari rezervni ključ, kojeg nisam upotrebljavao skoro godinu dana, i gle čuda upali iz prve
Mislim se da li je možda brava u pitanju, jer onaj zvuk "tik" je možda dolazio iz brave
Uglavnom moram ga odvest u mehaničara pa šta bude bude
[ pajapop @ 27.05.2020. 11:43 ] @
Citat: palenta: Kao šta sam i rekao, več 2 dana ga pokušavam upaliti ali samo se čuje taj "tik"
Jutros onako bez veze uzeh jedan stari rezervni ključ, kojeg nisam upotrebljavao skoro godinu dana, i gle čuda upali iz prve
Mislim se da li je možda brava u pitanju, jer onaj zvuk "tik" je možda dolazio iz brave
Uglavnom moram ga odvest u mehaničara pa šta bude bude
To sa zamenom kljuca je najverovatnije cista slucajnost. Upalio bi u tom trenutku i sa starim. Ali...pored navedenih razloga sta sve moze biti, treba dodati i kontakt bravu, ilil i relej za startovanje (ako ga ima). Ako postoji pad napona na kontakt bravi (ili releju) onda magnet nece imati dovoljno pobude i elektromotorne sile da izvrsi kompletno uzupcenje pogonskog zupcanika u zamajac i prespajanje "T" kotve magneta za prespajanje kontakata B+ i slobodnog izvoda statora...I tada ce se cuti samo to "tak" sto u stvari predstavlja zvuk pomeranja viljuske za uzupcenje i udaranje pogonskog zupcanika (bendiksa) o zubce zamajca...Ako je na primer to, do kontakt brave, to sa lako utvrdjuje...Skine se zica sa alnasera (50) i meri se napon na njoj kad se kao startuje motor. Ako je napon normalan onda nije do toga, a ako je mali onda je do uloska kontakt brave (ili releja) i za zamenu je. Mada, treba proveriti i stanje klema na stubicima akumulatora, spoj pogonske zice (visokog preseka) u klemi, i proveriti masu motora sa sasijom...Sve su to mesta gde moze doci do opsteg pada napona i do nedovoljne snage za alnaser.
[ Java Beograd @ 27.05.2020. 13:42 ] @
Citat: pajapop: To sa zamenom kljuca je najverovatnije cista slucajnost.
I ja to mislim.
Jer:
Ono "cak" je od automata - elektromagneta, on se tako čuje. Tj. najčešće se i ne čuje jer je taj zvuk nadglasan zvukom verglanja.
Rotor, stator i ostale stvari anlasera su u redu, jer da nisu, ne bi anlaser nekad vrteo a nekad ne.
Dakle, opisano ponašanje anlasera i zvuk elektromagneta ukazuju na četkice, 99%.
[ pajapop @ 27.05.2020. 14:05 ] @
Citat: Java Beograd: I ja to mislim.
Dakle, opisano ponašanje anlasera i zvuk elektromagneta ukazuju na četkice, 99%.
Cetkice i spadaju u "potrosni materijal" i one i jesu najcesci uzrok, mada kod savremenih alnasera, kod kojih rotor ima gladak kolektor ta potrosnja je svedena na minimum i za razliku na starije modele alnasera sa lamelastim kolektorima, dugotrajnost je znatno povecana. Pored trosenja cetkica (sto je neminovnost), one uvek mogu da se zaglave u cetkodrzacu...zatim, moze da se znatno smanji "opruzni pritisak" opruga cetkica zbog stalnog grejanja i hladjenja a mogu i da puknu i da ostane bez opruznog pritiska. Takodje, kolektor, kakav god da je, vremenom se i on trosi, glodje se, pa je potrebna i njegova zamena ili obrada na strugu...Trosenje biksni, takodje, vremenom remeti centriranost rotora, koji u nekom tenutku moze da dodiruje stator, u tezim slucajevima i da ga osteti...ali uvek dovodi do veceg ili manjeg kratkog spoja koji obara napon i imace isti efekat...."tak"...U svakom slucaju, kompletan remont alnasera i kontrola elektroinstalacije i akumulatora su takodje neminovnost....
[ Java Beograd @ 27.05.2020. 14:17 ] @
A ako je anlaser došao do remonta, to znači da je auto otprilike - punoletan!
[ pajapop @ 27.05.2020. 15:43 ] @
Citat: Java Beograd: A ako je anlaser došao do remonta, to znači da je auto otprilike - punoletan!
Heeeeh..pa jeste sad dosta bolja situacija ..Secam se, sad mi palo na pamet..nakad kad sam bio djak, pa na praksi kod majstora...nekih 70-tiih godina...servis diname na 10000km (cetkice), servis alnasera na 50ooo (cetkice)..pa se pojavilli alternatori...servis na 50ooo (lageri)....strelovanje ventila, platine, kondenzator na 10-15ooookm...auto presao 100000...generalka pod obavezno....Sad bre..ja presao sa Mazdom 323 400000km, otisla pod presu sa ispravnim motorom, alternatorom, alnaserom..nikad nista...Sad trenutno imam 2 automobila, Feliciju i Fabiju, presle po 200000 i nista bre...ne pipam ni alternator ni alnaser...Niti bruje lageri, niti propada regler ni diodna ploca...Puuu,puuu, da ne ureknem.... . Sad su problemi u sasvim drugoj problematici: Senzori, lmbda sonde, katalizatori, egr ventili... ...klime...mali i veliki servis
[ Grada22 @ 27.05.2020. 18:29 ] @
Ja se samo secam 'dinama' ciju osovinu vrti prednji tocak bicikla..
Koji li je zadnji (nama poznat) auto imao dinamo?
Svi koje sam znao vec su imali alternator!
A ja mislio da sam mator..
Cika paja me usio.. -:) -:)
[ Java Beograd @ 27.05.2020. 18:44 ] @
Starije Fiće i starije Bube. To sam video svojim očima.
I video sam kako se šteluje regler, onaj ne-elektronski.
[ Nebojsa Milanovic @ 27.05.2020. 19:35 ] @
Ja 89-te imao peglicu sa dinamom
Bila je cigla boje, imala je na sebi više gipsa nego lima, ali me je lepo služila iako je kočio samo prednji desni točak.
Išao sam njom čak u Bugarsku što je podnela bez problema, ali je dušu ispustila baš u povratku sa tog puta, srećom već sam bio u BGD, u ulici Vojvode Stepe sećam se...
Tu je stala, ispustila krv (ulje, crkao semering) i uredno sam je doneo u Pančevo i prodao za par plavih Nemaca.
p.s. dinamo skoro da nije radio, najmanje pola gasa je bilo potrebno da bi punio...
[ pajapop @ 27.05.2020. 20:07 ] @
Citat: Java Beograd:
Starije Fiće i starije Bube. To sam video svojim očima.
I video sam kako se šteluje regler, onaj ne-elektronski.
Lepo me podseti...zadnji servis tih dinama i dinamskih reglera sam uradio bas na tim vozilima neke 89-90te...Obrtomer, ampermetar,voltmetr, "spicangle" i fina turpijica (za nokte)...Od te 90te vise se aktivno ne bavim tim poslom....i od tada nikad vise nisam ni video dinamu na nekom vozilu. Kad bih sada trebao da nastelujem neki dinamski regler mislim da bi mi se tresle ruke (kao prvog puta)... Do tada, bilo je mesano...stariji modeli (kao i sada sto se voze) bili su sa dinamama, novija sa alternatorima...Neki su izbacivali diname pa ugradjivali alternatore...Pa secam se, slep sluzba je cesto dovozila vozila jer su vlasniku ukrali alternator...svasta je bilo...
A da...da dodam, sad se setih, odprilike do tog doba, moglo se jos sresti i alternatorski regler, elektromehanicki, koji se stelovao slicno kao i dinamski...Na primer, kod Lade, Keca, Skode...Tristaca...
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 27.05.2020. u 21:26 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|