[ prkacro @ 08.06.2020. 21:19 ] @
poštovani,

kao što naslov teme kaže, kako bi Vi skinuli remenicu sa šuplje osovine elektromotora " Selni VJ242 " ?


lp








[Ovu poruku je menjao prkacro dana 09.06.2020. u 06:18 GMT+1]
[ Java Beograd @ 09.06.2020. 06:22 ] @
Ja bi to brusilicom.
[ prkacro @ 09.06.2020. 14:35 ] @

poštovanje,

za Java Beograd: hvala na odgovoru.. da, to bi bio najlakši način.. problem bi nastao nakon zamjene ležaja kako ponovo učvrstiti i centrirati remenicu da kod vrtnje ne "baca"..

lp
[ test1234 @ 09.06.2020. 20:19 ] @
Mora pažljivo na presu a posle ponovo biksnovanje. Ja ti preporučujem da ga odneseš nekom dobrom vikleru, inače ćeš ga upropastiti.
[ prkacro @ 09.06.2020. 20:48 ] @
poštovanje,

test1234, hvala na odgovoru..
ja jesam dao elektromotor kod nas jedinom vikleru da promjeni ležajeve ali mi je on rekao da su ležajevi dobri ( iako se kad zavrtim rukom čuje ležaj do remenice ) te da vidim kako je remenica učvršćena za osovinu te da mi on to ne želi raditi :( uspio sam rastaviti i skinuti zadnji ležaj i osloboditi limeni držač prednjeg ležaja tako da mi ostaje skinuti tu remenicu..
mora postojati neki način.. sve ideje su dobrodošle..

lp
[ gilopile @ 09.06.2020. 21:08 ] @
Kao sto rece Test, mora to na presu. Ne moze tu ni izvlakac. Grejanje brenerom i jaka presa i izaci ce. Posle moze i var na dva mesta da drzi remenicu.
[ prkacro @ 09.06.2020. 21:36 ] @
gilopile, hvala na odgovoru

jedna od mojih zamisli je bila razbušiti vrh osovine sa velikim borerom pa kasnije zavariti.. e sad ostaje problem ekscentra prilikom rada centrifuge..

lp
[ gilopile @ 10.06.2020. 14:36 ] @
Moze i ta varijanta. Izbusiti, pa izvlakac. Nema potrebe nista centrirati, jer remenica ulazi u osovinu sa cekicem, nema tu prostora. Samo jedan ili dva vara da se ucvrsti da ne proklizava.
[ prkacro @ 10.06.2020. 16:20 ] @
poštovanje,

hvala na odgovorima, pokušati ću ovo zadnje pa se javim kako je prošlo..

lp
[ Horvat I @ 10.06.2020. 20:15 ] @
Ja bi ga na strug, kad se skine remenica i ležaj očistio rupu osovine izstrugao deo pasent za rupu sa falcom da drži remenicu.
Pre sastavljanja novostrugani deo staviti u zamrzivač da smanji debljinu, nabiti u rupu osovine i držače remenicu
[ prkacro @ 07.07.2020. 15:57 ] @
poštovanje,

kako sam i napisao, kada riješim problem skidanja remenice javim se..možda nekom ovo pomogne..

prvi pokušaj kod viklera elektromotrora nije urodio plodom - to se ne može, odnosno, nije se htio "gnjaviti" s tim..
drugi pokušaj kod strojobravara da na velikoj bušilici sa velikim borerom skine "rastučeni" dio osovine nije uspio jer majstor nije htio na taj način raditi ??
treći pokušaj - treća sreća :) kod istog strojobravara da na tokarskom stroju istokari "rastučeni" dio osovine je uspio čak je malo ušao u remenicu tako da je ona skoro sama ispala.. majstoru platio 310 dinara
nakon zamjene ležaja 3203 Z, sve sastavljeno a remenica sa aparatom na žicu kvalitetno zavarena na osovinu..
veš mašina sastavljena i ispitana - ispravna..

svima hvala na suradnji, lijep pozdrav


[ bordzija @ 07.07.2020. 19:37 ] @
Što nisi raspertlao tu limariju i rasklopio motor? Danas se sve jeftinije pravi i ovo je pravi primer. To nije ni planirano da se servisira klasično nego da se raspertla i izvuče rekao bih. I šta si uradio? Skinuo kaišnik i?
[ aleksa.ue @ 07.07.2020. 19:44 ] @
prkarco Od koje je to masine motor Gorenje ili neke druge?
[ bordzija @ 07.07.2020. 19:49 ] @
Koji kineski horor, motor projektovan da se ne servisira. A kladim se da je duplo skuplji u nabavci. Daj ime veš mašine kako više niko nikada nebi kupio.
[ prkacro @ 07.07.2020. 20:33 ] @
poštovanje,

elektromotor je stari tip bez četkica, tvornički postavljen na veš mašini Gorenje WA 604 X

lp
[ prkacro @ 07.07.2020. 20:46 ] @
Citat:
bordzija:
Što nisi raspertlao tu limariju i rasklopio motor? Danas se sve jeftinije pravi i ovo je pravi primer. To nije ni planirano da se servisira klasično nego da se raspertla i izvuče rekao bih. I šta si uradio? Skinuo kaišnik i?


poštovanje,

da, upravo to sam i napravio - na tri mjesta ( vidljivo na slikama motora ) raspertlao limove i donji se lim lagano skinuo i promijenio ležaj - 6203 Z ali gornji lim do remenice se nije mogao skinuti dok se ne skine remenica a ispod lima je željezni rotor pa tu nema šanse.. također je ležaj 6203 Z..
sve u svemu, zanimljiv projekt koji sam uspješno odradio i osposobio ovu staru veš mašinu koja sada radi dosta tiho i ispravno..

lp
[ bordzija @ 07.07.2020. 23:17 ] @
Da ja sam skroz smetnuo sa uma rotor :-) dobro je to ispalo kako je smišljeno da zagorča život serviserima. Sobzirom da je neka starija mašina svaka čast na strpljenju.
[ test1234 @ 08.07.2020. 00:49 ] @
Inače motor je Francuski.
[ bordzija @ 08.07.2020. 03:57 ] @
Reno ili pežo garant