[ Nebojsa Milanovic @ 09.06.2020. 17:56 ] @
Pre nepunu godinu dana umesto Mobil 1 0w40 koga koristim godinama odlučim se da uzmem Shell ulje navedeno u naslovu.

I odmah nakon što sam ga sipao primetim ove stvari: Auto troši 0.3-0.4l više, ide slabije i bolje koči motorom, čak je i malo tiši.

Time je sasvim jasno da je ulje značajno gušće nego prethodno, što nikako nebi smelo da se desi imajući u vidu da je sve isto, naravno i trase vožnje, sa malo gradske vožnje i hladnih startova.

Nazovem prodavca, on mi potvrdi da je i to ulje kupljeno od ostog uvoznika, kao i sva druga. Nazovem uvoznika i ispričam to njegovom glavnom tehničkom licu.

On govori klasične fore u superlativu ("povećan je otpor jer ulje ima u sebi puno deterdženata pa čisti motor od taloga", "to ulje ide u Ferari" i slične fore), ali na kraju prizna da je "bila jedna serija ulja u to vreme koja nije bila na gasnoj nego na naftnoj (!!) osnovi".

Uzrok je bila havarija u fabrici u Turskoj pa dok se to nije sredilo, ulja su bila takva i imala su to "L" u naslovu. Ali "sve je ok", "fabrika garantuje" da je to ulje "isto kao i sva druga iako je na naftnoj osnovi" (!?)

Ukratko, čovek mi je rekao da je ulje mineralno a ne sintetičko, "ali je to isto i fabrika to garantuje" i slične stvari.

Nepotebno je reći da je to prvi i poslednji put da sam kupio bilo kakvo Shell ulje.
[ pajapop @ 09.06.2020. 19:18 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Nepotebno je reći da je to prvi i poslednji put da sam kupio bilo kakvo Shell ulje.


Ninsi imao srece...malo si "natrcao". Malo sam istrazivao, po sajtovima koji se bave prodajom ulja, kao i po shelovom katalogu i nigde nisam naisao na "Helix L"...kao da takvo ulje i ne postoji, bar zvanicno...Inace je koristim helix Hx 7 10W-40, godinama i...zadovoljan sam..ne znam za bolje...
[ Nebojsa Milanovic @ 09.06.2020. 21:53 ] @
He, postoji i to zvanično, lik mi je odmah to priznao, evo slika






Ali "to je bilo samo nekoliko meseci zbog havarije fabrike u Turskoj", i tada je "ulje imalo naftnu osnovu a ne gasnu" (!)

Pri tome uopšte ne ume da objasni šta mu to znači "gasna osnova", a verovatno misli na sintetičko. Šef tehničke službe uvoznika ulja ne zna da su ulja mineralna i sintetička, nego ih zove "gasna" i "naftna"?!

Pošto i sam kaže da ovo L u nazivu znači "naftno", to znači da su uzeli obično mineralno ulje, verovatno dodali aditive da zaliči na sintetičko - i prodavali ga kao sintetičko.

Za stare atmosferce to ne mora da bude štetno ali za turbomotore itekako jeste, a o povećanim otporima i potrošnji da i ne pričam.
[ Grada22 @ 09.06.2020. 22:26 ] @

Uz sve postovanje postavljacu teme..

Nikako mi nije jasno kako neko ko redovno koristi Mobil 1 0w-40 uopste dodje na ideju da "promeni marku"
(Nije ovde bitan ni Shell ni L-varijanta..)
[ Nebojsa Milanovic @ 09.06.2020. 22:30 ] @
Ušao sam u radnju u kojoj godinama kupujem Mobil 1, nije ga bilo a Shell "bi trebalo" da je dobar brend, odabrao ulje najpribližnije gradacije onom koje sam imao i naravno iste, sintetičke, osnove. I rezultat bi trebalo da je praktično isti.

Kad ono, međutim...
[ smih @ 10.06.2020. 08:10 ] @
Mala primedba, to nije "L" nego veliko slovo "i" (ili rimski broj 1).
[ Nebojsa Milanovic @ 10.06.2020. 09:31 ] @
To sam i ja mislio, ali mi je uvoznik rekao da je to L

[ bakara @ 10.06.2020. 10:11 ] @
Gugl ne zna ni za Ultra L ni Ultra 1, ni Ultra I...tako da Nebojsina briga je opravdana
Izgleda da uvoznik zna nesto sto mi ne znamo
[ bordzija @ 10.06.2020. 10:34 ] @
Ja sam jedan motor spalio sa shell uljem tj samo njega sam sipao i nije daleko dogurao. Inače u svoj auto samo mobil 1 sipam još otkad sam imao veze sa uvoznikom, danas sipam kastrol jbg nema se vremena, odem u neki veći servis odradim mali servis i ne razmišljam mnogo.
[ Java Beograd @ 10.06.2020. 11:13 ] @
Ne znam zaista šta se dešava u konkretnom slučaju ovog ulja, ali, moram priznati, ono čega se najviše plašim, u kontekstu održavanja automobila, je falš, lažno, piratsko ulje.

Nema gore stvari za motor nego sipati takvo ulje koje za koje pojma nemaš da li uopšte ispunjava bilo kakve norme / kruiterijume.

Posebno, od kako sam pre desetak godina slušao od čoveka "iz prve ruke", kako najviše falš ulja uvoze i distribuiraju zapravo - ovlašćeni zastupnici.
Jer, kako taj lik reče, oni uvek uvezu kontigent originalnog, i uvek imaju dokument koji pokazuju - fakturu, carinsku delaraciju i slično.

A uz jedan uvoz originalnog, prođe još deset kontigenata piratskog ulja, za koje se takođe kupcima pokazuje ona dokumentacija, od uvoza originalnog ulja.

Ako ove oznake ulja nema na Googlu, šta je wtf onda u ambalaži. Kakva bre havarija u fabrici?

Šta je to "gasna" i "naftna" osnova ulja? WTF?
[ since1986BC @ 10.06.2020. 12:06 ] @
Evo etikete takodje sa L , u Poljskoj.
https://www.amjoil.pl/towar/sz...olej-shell-helix-ultra-5w40-4l

Offtopic.
Zar po pravilniku o deklaracijama roba, uvoznik ne bi trebao biti oznacen na proizvodu? Da li na originalnoj ili dodatnoj nalepnici.
[ since1986BC @ 10.06.2020. 12:10 ] @
Ovaj klip na etiketi, uglavnom bude sa sivim zavrsetkom. Po slikama sa interneta.
Kod Nebojse je crna boja i tekst neki preko. Mutna slika pa ne mogu da procitam.

Sa crnim sam ovde nasao
https://cdn.autodoc.de/uploads/360_photos/12754614/h-preview.jpg
a nesto mi se tekst bas ne slaze, koliko sam mogao ovu moju i Nebojsinu sliku da uporedim.
[ Nebojsa Milanovic @ 10.06.2020. 22:27 ] @
Citat:
bakara:
Gugl ne zna ni za Ultra L ni Ultra 1, ni Ultra I..

Itekako ovog "L" ima na netu, mada ne puno jer kako kaže naš uvoznik, "to L je bilo u prodaji samo nekoliko meseci dok nije popravljena havarija u Turskoj".

Evo npr. dve slike sa neta tog L-a:






Lično ne verujem da je falš, jer ko bi falširao to "L" da time upada u oči, kada mu je puno lakše da samo napiše Helix i utopi svoju robu u masu...ali da je fabrički falš, to jeste.

Evo recimo ovaj Rus piše o falševima

https://www.drive2.ru/l/8163555/
[ Java Beograd @ 11.06.2020. 10:51 ] @
E, ovoga se ja plašim:



Liči, ko jaje jatetu, a, realno to može da ti se desi, maltene, gde god kupiš u Srbistanu. Kupiš, sipaš i sje.beš motor.


Ok, ovde je Rus objasnio razlike, ali nema tu univerzalnog pravila. Falsifikatri su sve veštiji.
[ mjanjic @ 11.06.2020. 14:11 ] @
Ovde ima neki mehaničar, navodno kupuje ulje u buradima (ne znam koje), ali je cena...

Ko već hoće da plaća originalna ulja, treba da nađe nekoga ko nabavlja ulja tako, u buradima, jer tu je već malo teže da se pojavi falsifikat.
[ Java Beograd @ 11.06.2020. 14:33 ] @
Svi veći Auto Servisi kupuju ulje u buradima. Realno - što da ne? Ako on dnevno obavi pet servisa, to je oko 20 litara. Dakle, ode bure za 10 dana!

E, sad, šta je u buretu, to je druga priča.

Mada, verijem da onaj ko se profesionalno bavi time, dobro zna i šta je kupio i od koga.
[ since1986BC @ 11.06.2020. 20:47 ] @

[ Java Beograd @ 12.06.2020. 07:58 ] @
Pegla rulez!
[ Java Beograd @ 12.06.2020. 09:37 ] @
Ne izbija mi ovo iz glave.

Ali, kapiram, ovo je lokalac za lokalne potrebe. Ne može on da napravi za izvoz šleperima.

Mnogo veći problem je kad se ovo radi u industrijskim razmerama. Jer, ono ulje što ga je rus u klipu pokazao kao fake, nema etiketu ispod etikete, nije korišćena stara ambalaža, nije poklopac lepljen peglom. Sve je to veoma profi.


Upoređenje je kao kad neko prodaje narezane CD-ove na kućnom desktopu (fazon ovaj arapin) ili prave, industrijski otisnute na mašni od više desetina hiljada evra, sa pravom štampom i omotom.
[ bakara @ 12.06.2020. 11:03 ] @
Ma ovaj klip je bez veze, to sto ovaj radi je smesno...skida nalepnice

Mnogo zeznutija varijanta je kada u originalnu ambalazu koju pokupe iz servisa sipaju fals ulje, to niko zivi ne moze da provali.
[ bordzija @ 12.06.2020. 11:43 ] @
Ja sam kupovao shell u velikim trgovinskim lancima supermarketa tipa metro tako daaa pre bih rekao da sam proizvođač ima upletene prstiće u to. Hajde budite realni dal se hipermarketima isplati tako nešto? Dal oni traže jeftinog preprodavca ili direktno kontaktiraju uvoznika? Znači ili uvoznik ili distributer. Treće nema.
[ Java Beograd @ 12.06.2020. 12:05 ] @
Pazi, ovo o čemu Nebojša priča u uvodnom postu - jasno je da je u pitanju proizvođač, koji nekako sebi daje za pravo da proizvodi svašta pod istim imenom. Samo dodao slovo "L"
Loodilo mozga.
Kao kad bi Coca-Cola rekla, jbg, bila havarija, pa smo mi pravili Coca-Colu od narandže.



Ali, kad pričamo o falš ulju, ja mislim da veliki lanci sigurno nabavljaju od ovlašćenog uvoznika / distributera, ili sami uvoze.
E, sad ako im ovlašćeni distrbuter uvali kajtu - onda je i ti dobiješ.
[ bakara @ 12.06.2020. 13:48 ] @
veliki lanci nabavljaju kao i svi drugi trgovci od onog ko im da najbolju cenu uz kontinuirano garantovano snabdevanje ili vec kakve uslove treba da ispune.

Tesko da njih bilo sta drugo zanima osim zarade.

Inace to kada proizvodjac nudi robu pod istim imenom ali razlicite oznake kao u ovom primeru ubaci slovo L jasno treba da govori da je rec o proizvodu drugih karakteristika, i to ne vazi samo ulja nego bukvalno za sve.

I jos umeju oni to marketinski da odrade da dodato slova vas navede da pomislite da je taj proizvod bolji od osnovnog, pa stave S da vi pomislite na speed ili T kao turbo a zapravo je rec o slabijem proizvodu.
[ bordzija @ 12.06.2020. 15:32 ] @
Pomirite se sa time da smo zemlje trećeg sveta kako to EU administracija klasifikuje a to znači da su kvalitet i standard fleksibilni.
[ bakara @ 12.06.2020. 15:41 ] @
isto je to u svakoj zemlji na svetu..
gde ima potraznje za jeftinijom verzijom proizvoda takva se i nudi, niko nije imun na pare..
[ bordzija @ 12.06.2020. 16:40 ] @
Netačno, u EU je jeftinije i kvalitetnije. Škart vrlo brzo bude prepoznat i izbačen dok kod nas ne postoji nikakva kontrola kvaliteta. Samo ćeš kod nas da dobiješ Bosch, elektrolux i slično šporet ili frižider nov koji istruli već posle par godina i potpuno se raspadne.
[ since1986BC @ 12.06.2020. 20:32 ] @
Jedini nacin je bojkot takvog proizvoda. Neka se proizvodjac cese sto pada profit.
Kao potrosaci , to nam je jedini model borbe.
[ test1234 @ 12.06.2020. 21:02 ] @
Uvoznici uvek traže jeftinije, šta god im ponudiš oni traže još jeftinije. A i mi kupci nismo ništa bolji, realno.
[ AstralPro @ 12.06.2020. 22:10 ] @
To vam je jer patite od brendova. Ne mora mobil. Logicno je da ce najskuplja ulja biti kopije a ne ona duplo jeftinija.
Vazno je da se prati specifikacija ulja za dati model vozila tj motora a proizvodjac nije mnogo bitan.
Sipao sam sve od kastrola,mobila,wurtha do elfa i ovaj zadnji se pokazao najbolje na 5, 6 vozila. Kod mene dizelas ne trosi vise od 0.5 l dosutog ulja na 15 000 na koliko radim male servise i nikad nisam imao problem sa motorom kod dizela.
A znam da neki dosipaju celu litru ulja na 1000 km za turbo benzince od preko 200 ks.
[ Java Beograd @ 13.06.2020. 12:15 ] @
Ja sam svojevremeno pisao da je najbolje kupiti (na primer) OMV ulje na OMV benzinskoj pumpi. To je garant originalno ulje.

Ali, jbg, to je moglo nekad kad su se vozili Jugići, Puntići, Golfovi 2 i slično. Sipaš 10w40 i ne misliš. To je bila jedina bitna karakteristika ulja.

Sad, jbg, druga su vremena došla.
Za moj auto treba 00W30 ali da je "Acea C1" i još "PSA B71 2312" To je Total Ineo Quartz. Nema toga u ponudi OMV niti Lukoil.

Dakle, fino ulje, sa specijalnim aditivima. Verujem da su neophodni. I sad, jbg, kupim, platim piše Quartz a dobijem Quratz. I još pride uništim motor, ili mu znatno skratim eksploatacioni vek.
[ bordzija @ 13.06.2020. 18:41 ] @
Nebih se ja igrao sa tim uljima omv i slično, to ti je ona parola što je išla nekada za galaks ulja mislim "sipaš i ne misliš" pa posle ko moj drugar na par godina starom japancu opa generalka, prolupao motor.
[ SASASTA @ 01.07.2020. 15:38 ] @
total je skoro menjao kantice.
tako da pozurite dok ne pocne kopiranje. ja menjao juce.