[ markofpi @ 22.06.2020. 12:25 ] @
[ markofpi @ 22.06.2020. 12:25 ] @
[ Nebojsa Milanovic @ 22.06.2020. 12:48 ] @
Zanimljiva stvar ali sam više puta čuo da je to prilično neprecizno i u takve testove se ne može pouzdati.
Gde si bio na testiranju, kolika je cena, da li ti nekako garantuju rezultat i slično. Pojasni šta ti kažu u servisu a mogao bi od njih da tražiš detaljnije objašnjenje. [ Java Beograd @ 22.06.2020. 13:04 ] @
Ne znam kako su mogli da ti kažu da je sve OK. Valjda je njima OK sve šta je bolje od nule.
60% i 69% napred znači da je toliko očuvana funkcionalnost. 13% skroz gore znači da je tolika razlika u rezultatima. Analogno i za zadnje točkove. Da li je katastofalno - nije. Amortizeri su i dalje u funkciji, tj. ulje nije skroz iscurelo. Da li su za zamenu? To zavisi od ponašanja auta u vožnji, i stanja tvojih finansija. Evo rezultata moje bivše Lanće Libre 1.9 jtd proizvedene 2004, a test je rađen 2017 (sačuvan papir). Lanća je tad prešla oko 350.000 km. Mislim da sam radio u Lav Autu, Žarkovo [Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 22.06.2020. u 14:18 GMT+1] [ Java Beograd @ 22.06.2020. 13:11 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:Zanimljiva stvar ali sam više puta čuo da je to prilično neprecizno i u takve testove se ne može pouzdati. To je "tresimetar" Točak se naglim "udarcem" odozdo (preko aparata, naravno) izvede iz ravnoteže, i onda se monitoriše vreme i način smirivanja vibracija točka. Da li je 100% tačan i precizan? Nije. Da li može da da aproksimativnu sliku stanja amortizera? Može. U Lav auto je ovakav test koštao, ako se dobro sećam 800,00 din ili nešto slično. U svakom slučaju, manje od 10€ Alternativni način je osloniti se na prednjicu, kod krila, i pustiti. I onda se kaže "odlično" ako prodaješ auto, ili "auu, ovo je skroz propalo", ako kupuješ auto. Koji još način postoji za testiranje amortizera? Naravno, bez izgradnje sa vozila. [ markofpi @ 22.06.2020. 13:34 ] @
@Nebojsa Milanovic
Radio u LAV Autu i kosta 750din. Nista mi nisu nit garantovali nit rekli sem da je sve ok!? Lolika je maksimalna dozvoljena razlika na jednoj osovini i na koliko % je amortizer za zamenu? Ili je to vrednost kada dodje na 0%? [ Java Beograd @ 22.06.2020. 13:52 ] @
Ne postoje ti podaci. Tim pre što je i sama "ocena", kako reče Nebojša neprecizna. Na test utiče i stanje prenumatika, stanje elemenata vešanja i slično.
Smatraj rezultate testa kao uopštenu informaciju da su amortizeri u polovičnom stanju. Počeli da crkavaju, ali još nisu. Nemaš razloga za preteranu zabrinutost. Za godinu dana, ponovo idi u Lav auto, pa uporedi rezultate. Koji je auto u pitanju? Koliko star? Koji motor? Ako si kupio polovnjaka, moguće je da su prednji menjani. Ako je karavan, moguće da se tu koješta prevozilo, pa su zadnji zato više raubovani. Obični amortizeri za običan auto danas nisu skupi. Zamena je, uglavnom jednostavna, posebno za zadnje amortizere. [ markofpi @ 22.06.2020. 14:04 ] @
Lepo si to rekao i apsolutno se slazem sa tobom.
Samo eto mene licno sad zamina kako se bar okvirno to ocenjuje/procenjuje kroz ove podatke. Inace sa trapom je sve u redu, gume su nove i propisno napumpane pre testa, a sto se auta tice Renault Scenic 1.6dci, 2013god. Dosta je tvrd u voznji pa sam zato i otisao na test amortizera. Jednim delom tvrdocu prepisujem takvoj koncepciji vozila i tome sto ima 17ice tockove. U voznji nikakve anomalije nisam primetio. [ bordzija @ 22.06.2020. 14:21 ] @
Ja sam platio 1000 dinara u centru boban za zadnja 2 amortizera iako sam znao da nisu ispravni. bili su na oko 50 i nešto posto što je za zamenu. Ovi tvoji zadnji su gotovi, prednji mogu još da guraju i kad krene da lupa ili ispadaš u krivini menjaj. Menjaju se po dva kom.
Ima tu negde i tema koju sam otvorio hyundai i20 zadnji deo poskakuje u vožnji. To su ti danas na automobilima sve jeftileja gasni krš amortizeri. Konkretno kod mene od prvog dana kupovine novog automobila nisu valjali ali kako su putevi u EU ravni kao staklo ne primetiš. Kako sam ušao u Srbiju da poginem. [ Java Beograd @ 22.06.2020. 16:37 ] @
Citat: markofpi:U voznji nikakve anomalije nisam primetio. Pogledaj ovaj video https://www.youtube.com/watch?v=j0vhTg82Pz0 Kad propadne amotizer skroz, to se čuje i oseća, nema dileme. [ bordzija @ 22.06.2020. 19:00 ] @
To je to, kratko i jasno. Lupanje, trambuljanje, ljuljanje, zanošenje u krivini, ispadanje sa puta itd. Imamo katastrofa loše puteve i najskuplje a najlošije gorivo u regionu, uopšte mi nije jasna računica kupovine novog automobila koji se već posle par desetina hiljada km potpuno raspadne. I još te odvali neki "nisam te vido jbg" možeš da se samospališ. Po meni najskuplja vožnja po km na zemaljskoj kugli je upravo u Srbiji.
Gasni amortizeri su još jadniji od uljnih danas a nekada su bili premium za sportske automobile. Prva ugradnja amortizeri su mislim nešto najjadnije što danas postoji od delova na planeti zemlji a i šire. [ mjanjic @ 22.06.2020. 19:27 ] @
Amortizeri kad počnu da propadaju, prvo postanu mekši na manjim neravninama (jer ima manje ulja ili gasa ako su gasni, pa lakše osciluju), ali to znači i da se više tih vibracija prenosi na ostale delove trapa i da često možete preko neravnina da pređete brže nego što je predviđeno za trapove tog auta.
Ali, takvi amortizeri na većim neravninama mogu da izazovu poskakivanje auta (jer velika razlika između ulegnuća i ispupčenja na podlozi uspeva brže da sabije amortizer pošto u njemu ima manje ulja/gasa, pa amortizer praktično gubi funkciju). Uglavnom mogu mehaničari čak odokativno da ocene stanje, jer kad se podigne auto na dizalicu, opruge izvuku amortizere maltene do maksimuma pa se vidi istrošenost, ima li ulja, i sl. Nego, kad neko pomenu taj "tresimetar", ima li negde u BG dijagnostika za elemente trapa, ono stave senzore na sve spone, poluosovinu i šta već još ima od elemenata (rame, opruga, amortizer, itd.) i onda očitaju signale sa tih senzora i prikažu dijagram ili brojke na osnovu koji se zna da li neki element ima lufta i da li je za zamenu? Često se dešava da auto na sitnim uzastopnim neravninama proizvodi neko lupkanje, a na većim neravninama ne, i naši majstori pojma nemaju da li je viljuška, neka spona, kugla, letva volana, itd. Za neke delove se može utvrditi i rukom da li imaju lufta (npr. stabilizatori, kod nekih auta je u pitanju praktično komad plastike ili tako nešto), ali npr. za viljušku je zeznuto osim ako je skroz otišla, pa je ljudi često menjaju i bez potrebe, a lupkanje u trapu ostane. [ bordzija @ 22.06.2020. 19:36 ] @
imaš to u svakom boljem servisu u beogradu, senzor se zove pajser i vrlo brzo očitava sve elemente dal imaju ili nemaju lufta
[ markofpi @ 22.06.2020. 20:49 ] @
Moze li kontakt nekog servisa koji ima sce te senzore za dijagnostiku trapa?
Meni auto konstsntno lupka pri prelasku preko manjih neravnina, osecaj kao da ceo tocak vodi neku svoju voznju, a ne da deluje kompaktno ceo prednji trap. U servisu je navodno sve u redu.... [ bordzija @ 22.06.2020. 22:11 ] @
To je meni od prvog dana na novom autu, nekada više a nekada se i ne čuje tako da... Idi lepo u neki servis sa centriranjem trapa pa traži da ti provere trap jer (ideš da kupiš nove gume recimo) potpuno je besplatno. Ja svaki put to koristim kada menjam gume na bilo kom autu. Tu ti skrenu pažnju i ako je neka manžetna pocepana i slično. Idem uglavnom u oblakovskoj. A te senzore munje ne sanjajte to ne postoji. Postoji samo pajser.
[ pajapop @ 23.06.2020. 07:19 ] @
Mene je pocetkom ovog meseca (1. juna) je lepo kostala kontrola trapa. Na Fabiji..culo mi se neko brujanje. Proverim lagere...nema lufta (mada lageri mogu da se cuju i ako nema lufta). Gume...jesu stare ali su jos uvek mekane...Pomislim, mozda je do ulja u menjacu To ne mogu sam da proverim...Odem do majstora...Napravi probni krug, kaze "lager prednji levi" a taman sam se ponadao da je do ulja i dopuna resava problem. Kad...na dizalici, pokaze jos i zadnji levi lager....pa leva kugla...desna sipka letve volana...manzetna na letvi...*ebote...al se nagomilalo a u volanu upregnut, ne deluje mi da ima ikakvog lufta bilo gde. Ali, bio sam tu dok su ga gledali na dizalici i sam sam video te luftove, pogotovo na kugli...Suma sumarum..delovi i ruke 21500 dinzi. Posle..8. 6 na Feliciji...ald da menjam prednje amortizere...Kayaba 4700 po komadu...."mora de se menjaju i odbojne gume. 1500 po komadu"...."Eee i zadnji lageri imaju lufta" (mada ne bruje)...Ajd kad je vec na dizalici...menjaj...Suma sumarum 17500 dinzi... [ Java Beograd @ 23.06.2020. 07:40 ] @
Citat: bordzija: imaš to u svakom boljem servisu u beogradu, senzor se zove pajser i vrlo brzo očitava sve elemente dal imaju ili nemaju lufta :D https://www.youtube.com/watch?v=qaKG3Buq2Mw Ili potražiti na engleskom "how to check suspension" Ni jedna guma / gumica ne sme da bude pocepana Ni jedna kugla ne sme da ima luft Ni jedan silen blok (odomaćeni naziv) ne sme da ima luft. [ bordzija @ 23.06.2020. 12:32 ] @
Java to ovi sirotanovići sa alfama i lanciama prvi nauče za ceo život školu. Imam rođaka koga viđam povremeno i svaki put ima nove gume na alfi :-)
[ Java Beograd @ 23.06.2020. 12:49 ] @
Citat: pajapop:...desna sipka letve volana...manzetna na letvi... a u volanu upregnut ... Ako je manetna bila pocepana, a volan utegnut to samo znači da si došao u minut do dvanaest. Isto važi i za ostale delove trapa/upravljanja koje si menjao. [ bakara @ 23.06.2020. 18:59 ] @
Citat: markofpi:. Dosta je tvrd u voznji pa sam zato i otisao na test amortizera. Jednim delom tvrdocu prepisujem takvoj koncepciji vozila i tome sto ima 17ice tockove. To sto je tvrd znaci da su mu amortizeri dobri, amortizeri kad propadaju oni mogu samo da omeksavaju a ne otvrdnjavaju I nov krevet kad kupis on je tvrd i elastican a posle dva`es godina... i neko rece kada propada amortizer to je zato sto ima manje ulja ili gasa... naprotiv ne mora nigde da curi da bi amortizer bio los. Svaki amortizer ima ulje i plus gas koji ne mora da ima svaki amort se trosi tako sto vremenom ulje unutar cilindra gubi viskozitet i amort gubi svoju funkciju prigusenja vibracija. To kad procuri taj je odavno trebao biti zamenjen. [ bordzija @ 23.06.2020. 19:42 ] @
Ja pamtim u ona srećna vremena 90tih da je amortizer imao 3 perioda eksploatacije: prvi kada je nov i ispravan, drugi kada propadne i ljulja pa treći kada potpuno zariba. Ispravite me ako grešim i sve se to tako vozilo i vozilooo na kraju šasija popuca :D
[ mjanjic @ 23.06.2020. 20:51 ] @
Većina majstora će npr. za paštetice na amortizerima reći "to kad zameniš, posle 3 meseca se potroše i ima malo lufta, bolje vozi tako ako su fabričke..."
A za pajser... kažem mehaničaru da mora da uzme neki od metar-metar i po, on kaže "pa onda će sve da ima lufta" :) Jednostavno, ovde kod mene su ulice u kriminalnom stanju, ne sećam se kad je neka ulica cela urađena novim asfaltom, samo se krpi svake godine, negde i dvaput godišnje, uradi se najgorim asfaltom koji po spojevima počne da se raspada posle 7 dana, posle mesec dana je opet sve neravno, ali vozači valjda srećni kad bar nema udarnih rupa. Ovde samo neki terenac sa ekstremno širokim gumama koje će da peglaju te neravnine, drugo ništa ne pomaže. [ bordzija @ 24.06.2020. 00:05 ] @
Pa nabavi neki terenac samo nemoj ladu nivu to je komplet katastrofa vozilo uopšte bilo šta rusko. Iz uvoza nešto što je neko koristio za šminkeraj po EU može sigurno godinama da se raspada na našim krš putevima bez većih ulaganja. Kad ga potrošiš u đubre. Meni je davno bilo fascinantno kada sam video da reli automobili imaju po dva amortizera i opruge na svakom točku vau :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|