[ FireSkullBoza @ 23.06.2020. 13:25 ] @
Pozdrav svim forumasima. Peugeot 307 2.0 hdi 66kw, Auto sam uzeo pre skoro 2 godine, uvoz iz Holandije, solidan. Nikad se dim na auspuhu nije video. Radio uredno i veliki i mali servis (10000km) na velikom servisu mi majstor sipao ulje ne znam koje oznake a iskreno nisam ni bio toliko upoznat u oznake i kvalitet, ali nije ni dimio niti je nesto losije isao i pretposlednji put kad sam radio mali servis (kod drugog majstora jer sam od ovog prvog otisao) sipano mi 10w 30 total ulje. Kad je zavrsio i kad smo upalili krenuo da malo dimi ali po njegovim recima to dok ne izbaci staro ulje, i tako iz dana u dan sve vise i vise da bi na proslom servisu sipao 5w30 isto total i ne moze da mi da odgovor zasto je odjednom poceo da izbacuje plav dim, na leru pomalo, ali kad stisnem papucicu iza mene oblak bukvalno. On mi rekao da teram tako da se ne bi otvarao motor i slicno, da sipam neki aditiv ali meni treba razlog sta moze da bude i sto se tako ponasa. Hvala svima unapred na odgovoru
[ Java Beograd @ 23.06.2020. 13:51 ] @
Plavi dim - sagorevanje ulja
Crni dim - loše sagorevanje goriva (dizela)
Beli dim - voda u dizelu

OK, ti imaš plavi dim, dakle - sagoreva ulje

Mogućnosti:
1. Pukla karika - Ova promena je nagla. Karika pukne, samo ona zna zašto.
2. Ogrebani zidovi cilindara (starost, loše karike) Ovo je postepena promena, počne malo, pa vremenom sve više i više
3. Gumice ventila (ovo nisam 100% siguran da može na tvom motoru) Ovo je postepena promena, počne malo, pa vremenom sve više i više
4. Dihtung glave motora (ni za ovo nisam 100% siguran da može na tvom motoru) Ova promena je nagla. Dihtung propusti, crkne, samo on zna zašto.
5. ... (javiće se još neko da dopuni)

Ako je "oblak" plavog ulja, iz auspuha, najimbecilniji odgovor je "teraj tako, da ne otvaramo motor".
Po svemu sudeći, motor će morati da se otvara, neće se kvar popraviti sam od sebe.

Ta fora sa aditivima prolazi (donekle) samo za varijante 2. i 3. I nešto tako slično, da "zakrpi" promene usled dugotrajnog habanja.
Kad pukne karika, nema tog aditiva koji može da popravi stvar.

Naravno, dobro ulje, preporučeno od proizvođača je bitno za dugotrajnost motora, ali ove promene koje si opisao nemaju preterane veze sa tim dal' si sipao ovo ili ono ulje (5W30 ili 10W30)
[ FireSkullBoza @ 23.06.2020. 14:05 ] @
Hvala na odgovoru puno.
Da li je to "otvaranje motora" toliko rizicno i lose? Sta moze da se desi lose? Ja sam bio za to da se otvori i da se vidi sta se desava e sad po ovom odgovoru nista mu drugo ne ostaje. Ne znam da li je dozvoljeno, ali moze li neko da mi da preporuku za majstora koji to moze da sredi, ili u odgovoru ili u poruci.
[ Java Beograd @ 23.06.2020. 14:18 ] @
Otvaranje motora nije loše, nego je skupo.

To je majstorski rad od minimum jednog dana i to kod većih, boljih, organizovanijih servisa.
Kod manjih servisa, to potraje i celu nedelju dana. Takođe, tad moraju da se zamene nekoliko potrošnih delova, šelne, dihtunzi, antifriz, ulje ...

A kad se motor otvori onda, ili se zameni samo ono šta je puklo - crklo, ili "kad smo već otvorili motor, daj da zamenimo i ovo i ono ..."

Poenta je da i majstor ne može tačno znati šta je uzrok, pa i ne može da ti kaže koliko će da traje i da košta.
Često bude potrebno neki deo poslati na doradu u neku mašinsku radionicu (ravnanje glave motora) - i tako bude "igranka bez prestanka".

Kažem, puno vremena i puno para. Toliko da ozbiljno razmisliš da li ti se sve to isplati.
Razmisli i o varijanti ugradnje drugog, polovnog, ispravnog motora. Ima toga da se nađe za ne tako puno para.



Što se preporuke za majstora tiče, (kad si već rešio da forumašiš) potraži specijalizovane forume Pežo i/ili Citroen (to ti je isto), i tamo svakako ima tema sa preporukama za majstore, iskustvima, koje izbegavati i slično.
Obavezno obiđi bar dva-tri majstora porazgovaraj o cenama i uslovima rada pre nego što se odlučiš.

[ pajapop @ 23.06.2020. 14:23 ] @
Citat:
FireSkullBoza:
...sipano mi 10w 30 total ulje. Kad je zavrsio i kad smo upalili krenuo da malo dimi ali po njegovim recima to dok ne izbaci staro ulje, i tako iz dana u dan sve vise i vise da bi na proslom servisu sipao 5w30 isto total i ne moze da mi da odgovor zasto je odjednom poceo da izbacuje plav dim, na leru pomalo, ali kad stisnem papucicu iza mene oblak bukvalno. On mi rekao da teram tako da se ne bi otvarao motor i slicno, da sipam neki aditiv ali meni treba razlog sta moze da bude i sto se tako ponasa. Hvala svima unapred na odgovoru


Ovo je po meni naj diletantitskiji odgovor i predlog i dovoljan razlog za zamenu majstora. Sto si uopste i menjao onog prvog?...Malo sam istrazivao po sajtovima. Total 5w30 se reklamira kao ulje za Pezoa i Citroena, ali ta gradacija ulja je namenjena sigurno sasvim novim vozilima. Nisi naveo koliko je star i koliko je presao tvoj auto. U svakom slucaju, na jednom sajtu o tehnickim karakteristikama raznih vozila, pa i o tvojim, tamo se navodi da Pezo 307 treba da koristi 5w 40...Verovatno se i ovo odnosi na novija vozila sa manjom kilometrazom, ali u svakom slucaju ovo 40 je gusce ulje za ovaj letnji period i bolje "lezi" starijim vozilima. Pre nego sto bilo sta uradis na kolima, prvo promeni ulje..najbolje neko 10w40 i da vidis kako se šponasa. Uoptslom, el ti se pali kontrolna lampica? Sta kaze dijagnostika? Treba izmeriti i kompresiju...tada ce sve biti jasno...ali, savakako promeni prvo ulje...
[ FireSkullBoza @ 23.06.2020. 14:31 ] @
Citat:
Java Beograd: Otvaranje motora nije loše, nego je skupo.

To je majstorski rad od minimum jednog dana i to kod većih, boljih, organizovanijih servisa.
Kod manjih servisa, to potraje i celu nedelju dana. Takođe, tad moraju da se zamene nekoliko potrošnih delova, šelne, dihtunzi, antifriz, ulje ...

A kad se motor otvori onda, ili se zameni samo ono šta je puklo - crklo, ili "kad smo već otvorili motor, daj da zamenimo i ovo i ono ..."

Poenta je da i majstor ne može tačno znati šta je uzrok, pa i ne može da ti kaže koliko će da traje i da košta.
Često bude potrebno neki deo poslati na doradu u neku mašinsku radionicu (ravnanje glave motora) - i tako bude "igranka bez prestanka".

Kažem, puno vremena i puno para. Toliko da ozbiljno razmisliš da li ti se sve to isplati.
Razmisli i o varijanti ugradnje drugog, polovnog, ispravnog motora. Ima toga da se nađe za ne tako puno para.



Što se preporuke za majstora tiče, (kad si već rešio da forumašiš) potraži specijalizovane forume Pežo i/ili Citroen (to ti je isto), i tamo svakako ima tema sa preporukama za majstore, iskustvima, koje izbegavati i slično.
Obavezno obiđi bar dva-tri majstora porazgovaraj o cenama i uslovima rada pre nego što se odlučiš.




Hvala na odgovoru, sad sam vec razumeo veliku vecinu pitanja. Iskreno i meni se onda vise isplati da ubacim drugi motor nego da krenem sa popravkom svega pa da ide jedno za drugim.
[ Java Beograd @ 23.06.2020. 14:33 ] @
Ne verujem pajo da zbog male razlike u gradaciji može da bude: "kad stisnem papucicu iza mene oblak bukvalno"

Ali, slažem se da je merenje kompresije prvi najlogičniji korak.
[ FireSkullBoza @ 23.06.2020. 14:41 ] @
Citat:
pajapop:
Citat:
FireSkullBoza:
...sipano mi 10w 30 total ulje. Kad je zavrsio i kad smo upalili krenuo da malo dimi ali po njegovim recima to dok ne izbaci staro ulje, i tako iz dana u dan sve vise i vise da bi na proslom servisu sipao 5w30 isto total i ne moze da mi da odgovor zasto je odjednom poceo da izbacuje plav dim, na leru pomalo, ali kad stisnem papucicu iza mene oblak bukvalno. On mi rekao da teram tako da se ne bi otvarao motor i slicno, da sipam neki aditiv ali meni treba razlog sta moze da bude i sto se tako ponasa. Hvala svima unapred na odgovoru


Ovo je po meni naj diletantitskiji odgovor i predlog i dovoljan razlog za zamenu majstora. Sto si uopste i menjao onog prvog?...Malo sam istrazivao po sajtovima. Total 5w30 se reklamira kao ulje za Pezoa i Citroena, ali ta gradacija ulja je namenjena sigurno sasvim novim vozilima. Nisi naveo koliko je star i koliko je presao tvoj auto. U svakom slucaju, na jednom sajtu o tehnickim karakteristikama raznih vozila, pa i o tvojim, tamo se navodi da Pezo 307 treba da koristi 5w 40...Verovatno se i ovo odnosi na novija vozila sa manjom kilometrazom, ali u svakom slucaju ovo 40 je gusce ulje za ovaj letnji period i bolje "lezi" starijim vozilima. Pre nego sto bilo sta uradis na kolima, prvo promeni ulje..najbolje neko 10w40 i da vidis kako se šponasa. Uoptslom, el ti se pali kontrolna lampica? Sta kaze dijagnostika? Treba izmeriti i kompresiju...tada ce sve biti jasno...ali, savakako promeni prvo ulje...




Pezo je 2003, uvoz iz Holandije, ja prvi vlasnik u Srbiji. On je na satu imao 190000 kad sam uzeo i imao je servisnu knjizicu njihovu ( mada ja mislim da je presao vise), nikakava kontrolna lampica se ne pali, on ide kao i pre, vuce lepo, nemam nikakvih poteskoca u voznji iako prelazim 10000 na 8,9 meseci. Dijagnostika radjena pretrosli servis isto nema nikakvu gresku. Hvala ti na savetu, probacu sa njim, opet mi je jeftinija varijanta.
[ ademare @ 23.06.2020. 15:34 ] @
Za tako star auto se ne isplati nikakve vece popravke .

Ovo karike i drangulije , sve sto treba se zvalo polu generalna ! Ako su otisli cilindri , klipovi , Generalna .

To ispadne skuplja popravka nego sto ceo ispravan tako star auto vredi .

I ovo sa zamenom motora je na dugom stapu .

Jos ce " losi majstor " na kraju biti u pravu sa " vozi dok ide " .
[ mjanjic @ 23.06.2020. 21:19 ] @
Može on da vozi dok ide, ali za godinu-dve će da na tehničkom analiziraju izduvne gasove pa će malo sutra moći da vozi, neki su to odavno radili (video pre 2 godine juga u AMSS-u, stoji sonda na auspuhu), ne znam da li onako kao info za vlasnika ili su vraćali one koji imaju neki problem.

Da se desi baš tako naglo, ne znam, karika da je pukla čulo bi se po zvuku (k'o singerica, što bi rekli), a da se potrošila počelo bi da se pojavljuje sporije, ne tako naglo.
Ako su zaista karike, treba paziti da motor ne uđe u iberturu (počne da sagoreva ulje iz kartera i nemoguće ga je ugasiti dok ne nestane ulja, a motor posle toga može slobodno u staro gvožđe), a ako su gumice ventila ili dihtung glave, treba videti da se to sredi, to relativno nije skupo.

Postoji i mogućnost da je u motoru bilo nešto gušće ulje (zbog kompresije) i da je prva zamena ulja tek počela da ispira to gusto ulje koje se nagomilalo oko karika i drugih delova, a da je tek ova druga zamena uspela da ozbiljnije "načne" te naslage... negde sam pročitao da nakon sipanja tog gustog ulja motor može da pregura maksimalno 50k km, ali se dešava da vrisne već nakon prve sledeće zamene normalnim uljem.

Za početak, najbenignije što može da uradi je da proveri kompresiju cilindara. Tu će da se vidi kakve su zaptivne karike, ali ostaje mogućnost da su problem karike za ulje (tzv. mazajuće). Ali je do kilometraže, obično budu istrošene i jedne i druge pa je kompresija dobar pokazatelj stanja motora.

Ako je otišao dihtung glave, to već nije preteran trošak kao što bi bilo sređivanje motora na specijalu ili čak zamena hilzni/stublina i klipova.
Može da bude i da je glava skidana posle uvoza da se nešto sredi, pa brezoni nisu stezani po redosledu i silama kako treba za taj motor, možda je dihtung glave i menjan, to ne možeš znati dok majstor ne skine glavu.
[ FireSkullBoza @ 23.06.2020. 21:33 ] @
Zvao sam danas jednog prijatelja prekosutra cu proveriti kompresiju pa cu videti sta se desava.

@mjanjic
Mene to najvise i brine, da necu proci ni tehnicki u avgustu kad treba da radim, a da ne znam sta moze da bude i na koji nacin da ga bilo kako popravim.
Jedan covek mi rece u jednoj radnji kad sam isao da pitam za aditiv da mi je najverovatnije na placu sipano to neko "rusko cudo" ne znam sta je, i da sam imao srece sto sam i presao skoro 30k sa njim, i da menjam motor. Prvo cu odraditi kompresiju pa cu javiti sta su mi rekli. Hvala svima za odgovore. Nadam se da cu resiti uskoro problem pa cu i ovde napisati i nadam se jos nekome pomoci.
[ AstralPro @ 23.06.2020. 22:40 ] @
Prvo proveri egr ventil pa onda sve ostalo.
[ pajapop @ 24.06.2020. 04:44 ] @
Mene samo cudi kako je moguce da ne pali lampicu kontrole motora i da dijagnstika ne pokazuje nikakvu gresku? U stvari, sad sam malo razmislio...na WC sollji se najbolje ideje razvijaju...Cela stvar je u nacinu rada OBD sistema. On u stvari ne vrsi analizu gasova u pravom smislu reci. Vec vrsi kontrolu rada sistema za regulaciju izdunih gasova...ako si signali sa raznih senzora u redu, to kompjuter prepoznaje da je sve u redu i ne mali lampicu i dijagnostika nista ne pokazuje. Tek kad mu se bude katalizator dovoljno zapusio i kad bude imao razliku u protoku vazduha izmedju lambda sondi, onda ce tek tada da OBD sistem na osnovu tih signala da prepozna da nesto ije u redu i normalno davace signal da nije u redu ovo ili ono a pravi uzrok svemu tome je u "srcu motora"...Znaci, sigurno je sad problem u losim karikama. Znaci merenje kompresije i prekontrolisati potrosnju ulja. Zamena ulja nikim guscim ce privremeno smanjiti problem sagorevanja istog, alli na duze staze, pre ilil kesnije ovaj motor ce morati da se otvara ili menja...

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 24.06.2020. u 06:08 GMT+1]
[ bordzija @ 25.06.2020. 01:13 ] @
Kupiš soma, uložiš soma, prodaš za soma, čuveni somaši... E sad poenta je kalkulisati hladne glave. Polovnjaci iz uvoza su mačka u džaku. Oni malo pošteniji šverceri uvezu krš, otvore motor, zakrpe šta ne valja ili sipaju gusto ulje, falsifikuju servisnu i čekaju naivčinu. Oni baš odvratni preprodavci otpatkari kako ih ja zovem, samo uvezu, operu od ulja i prljavštine, falsifikuju servisnu i prodaju sa pričom "ma samo treba da zameniš ulje" i normalno niža cena. Usput resetovan komp sve greške nema ček endžin i tebi zine doope na nisku cenu.

Normalno nikakvo otvaranje takvog motora na matorom autu ne dolazi u obzir, samo merenje kompresija i kupovina drugog motora sa ugradnjom i garancijom. Ako toga nema onda barem da PROVOZAŠ auto sa koga kupuješ motor. Tako je moj drugar godinama kupovao motore za golfa dok je vozio na plin. Svakih 50.000 km novi motor, već se uigrao u šemu, išao kod istih ljudi koji rasturaju krševe.

Jednom daaaavno drugar kupio onog b4 audija 80 auto ko nov iz uvoza, prelep benzinac. Ode on prvi put zameni ulje kaaad auto počeo da dimi i troši. Plavi dimčić op op svakih par hiljada litar ulja. Sednem ja sa njime i odemo kod poznanika koji prodaje ulja tj ima magacin negde u tri lepe i kupimo mobil 1000 mislim da je bilo, gušće mineralno. I lepo audi bez dima, lepo radi, ide... Čim krene da troškari ulje na 6-7 soma km on ode i opet zameni ulje. I tako ga je vozio par godina i prodao.

Bratski savet: Izmeri kompresiju, stavi gušće ulje i prodaj auto. Malo plači al jbg kupi drugi.

To da motor ode u iberturu je obično posledica kada rikne turbina, tada treba ubaciti u treću brzinu, stisnuti kočnicu i pustiti kvačilo. Motor se sam ugasi, kao nekada što su se gasili stari kamioni.
[ HoT_Steppa @ 25.06.2020. 08:27 ] @
Citat:
AstralPro:
Prvo proveri egr ventil pa onda sve ostalo.


...
[ bordzija @ 25.06.2020. 13:42 ] @
Pa i taj egr ventil se iz nekog razloga zapuši zar ne? U svakom slučaju je motor u cvetu starosti. Nekada se u inostranstvu ugrađivao nov polumotor i nastavljala vožnja, danas čini mi se ni to više tamo ne dolazi u obzir već posle 4-5 godina eksploatacije zahvaljujući ostalim komponentama koje su preskupe.
[ Java Beograd @ 25.06.2020. 13:56 ] @
Egr ventil ne može da uzrokuje plavi dim.
Plavi dim nastaje samo i jedino preteranim sagorevanjem ulja.
[ bordzija @ 25.06.2020. 15:59 ] @
Meni je na fordu nekada davno, spadala gumica ventila verovali ili ne. Malo auto radi kako treba pa onda dimi kao blesav pa opet radi kako treba. Gumica spadne sa glave motora pa prošeta ventilom pa se opet vrati na mesto. Ford mi je bio ubedljivo najgluplji auto u životu, sve se kvarilo i to više puta iste stvari tako daaa... Tu su negde i francuzi rekao bih. Plavi dim je def ulje u sistemu sagorevanja. Sve ostalo je crno ili belo samo je ulje plavičasto.
[ Nocni @ 26.06.2020. 09:21 ] @
To je inače odličan motor i nema partikularni filter pa nema ni mjerace pritiska na auspuhu o kojima su ti ovdje pričali... Inače, taj nema ni plivajući zamajac...
Tebi je najvjerovatnije oslabila turbina pa propušta ulje...
Ne treba to voziti dalje već popraviti/remontovati... Pogrešna ulja koja su sipana su doprinela tome da se to desi... Ne idi više kod tog majstora koji je rekao "vozi dok izbaci staro ulje".
[ bordzija @ 29.06.2020. 03:27 ] @
2.0 hdi da nema plivajući? Jesi siguran? Ni filter? Da ga nisi pomešao sa 307 1.4 hdi koji nema?
Vidi stvarno nema, koji će mu onda 2.0 motor dobar je i 1.4hdi

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 29.06.2020. u 05:11 GMT+1]
[ AstralPro @ 29.06.2020. 19:30 ] @
Da bas je dobar 1.4 hdi celih 68 ks i 16 sekundi do stotke pa to da preporucis samo najvecem neprijatelju :)
Jel resen problem postavljaca teme?
[ FireSkullBoza @ 29.06.2020. 22:29 ] @
Problem nije resen jos uvek. Kompresija je dobra, radjena danas dijagnostika. Sipano gusce ulje, od jednog "strucnjaka" dobio sam komntar da mi se dizna zapusila i da zbog toga dimi, navodno po mirisu dima moze da proceni dal je sagorevanje ulja ili "dizela". Proveravao sam dal nije do katalizatora, nije posto ga uopste nema na kolima ( dal je ovde ili tamo skinut ko ce znati). Uglavnom sve u svemu izabrao sam los model definitivno, razmisljam se o prodaji takvog kakav je, jer znam da tehnicki 90 posto necu proci. Krivo mi je samo sto on ide kao blesav, mislim nisam sad vozio modele kola od preko +150hp, ali za svoju konjazu na kratke distance je za mene sasvim full.
[ ademare @ 29.06.2020. 23:52 ] @
Pogledaj ovaj filmcic . Mala je sansa da je to ali pogledaj .

https://www.youtube.com/watch?v=CzLoEkpdaGs

[ FireSkullBoza @ 30.06.2020. 07:40 ] @
Zna li neko gde se nalazi taj PCV ventil na njemu, po snimku on sa bloka izlazi na cev od vazduha, a meni se tu nalazi obicno neko crevo
[ Java Beograd @ 30.06.2020. 07:49 ] @
Ma to ti je običan iberlauf.


[ AstralPro @ 30.06.2020. 17:27 ] @
Citat:
FireSkullBoza:
Problem nije resen jos uvek. Kompresija je dobra, radjena danas dijagnostika. Sipano gusce ulje, od jednog "strucnjaka" dobio sam komntar da mi se dizna zapusila i da zbog toga dimi, navodno po mirisu dima moze da proceni dal je sagorevanje ulja ili "dizela". Proveravao sam dal nije do katalizatora, nije posto ga uopste nema na kolima ( dal je ovde ili tamo skinut ko ce znati). Uglavnom sve u svemu izabrao sam los model definitivno, razmisljam se o prodaji takvog kakav je, jer znam da tehnicki 90 posto necu proci. Krivo mi je samo sto on ide kao blesav, mislim nisam sad vozio modele kola od preko +150hp, ali za svoju konjazu na kratke distance je za mene sasvim full.


Skidanje,ispitivanje i vracanje dizni je nesto sto ne kosta mnogo para ni vremena ali bi dijagnostika pokazala losu diznu,problem sa nekim od senzora i sve ostalo.
Samo dobar majstor i nista vise.
[ mjanjic @ 01.07.2020. 02:23 ] @
Posle toliko godina i kilometraže svakako ne šteti da se dizne očiste u ultrazvučnoj kadici, mada je moguće i da bar nekoj od dizni treba detaljniji pregled i zamena delova koji su izvan tolerancije zbog habanja.
[ HoT_Steppa @ 23.07.2020. 17:11 ] @
Citat:
bordzija: 2.0 hdi da nema plivajući? Jesi siguran? Ni filter? Da ga nisi pomešao sa 307 1.4 hdi koji nema?
Vidi stvarno nema, koji će mu onda 2.0 motor dobar je i 1.4hdi

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 29.06.2020. u 05:11 GMT+1]


2.0 hdi je veoma širok pojam

https://mlfree.com/2-0-hdi-pregled/
[ FireSkullBoza @ 01.08.2020. 16:07 ] @
Pozdrav svima, evo posle jace od mesec dana problem se produbio. Posetio sam 3 majstora, stavljao na dijagnostiku, pregledali i na kraju nista.
1. Obicna dijagnostika pokazala da su 2 dizne na 112% (ne znam u odnosu na sta) druge dve 89%. Oteram ga danas kod ovlascenog servisera za dizne, isproverava covek sve, svaku diznu, nsta. Nisu bas perfektne, al daleko od toga da mogu da izazovu te probleme.
Novo nastali problemi su da je poceo da trosi ulje, dimi kao lud i na leru, kad radi u mestu 5 min i kad krenem oblak iza mene. Dim je plavicasto beli, auto i dalje ide lepo, lepo vuce. Od jednog kolege sa foruma sam dobio savet da proverim i turbinu, pa cu i to isproveravati i onda videti sta cu. E sad, sta vi mislite, ako nije do turbine, da li je pametnije naci drugi motor( macku u dzaku) ili popravljati isti jer ja stvarno ne mogu da prodam ovakvog.
[ AstralPro @ 02.08.2020. 11:20 ] @
Prodaj kantu u tom stanju nemoj ici dublje u troskove. I da je ispravan ne vredi neke znacajne pare.
[ pajapop @ 02.08.2020. 17:40 ] @
Citat:
AstralPro: Prodaj kantu u tom stanju nemoj ici dublje u troskove. I da je ispravan ne vredi neke znacajne pare.


A kome ce ga prodati u takvom stanju...pa jos nema ni katalizator?...A el' si ti uopste kontrolisao nivo ulja u motoru? Sigurno ga trosi. Najbolje je da ipak prvo proveris taj turbo...mozda tu curi ulje. Pa ako je to onda ti je problem resen...a ako nije...tek onda razmisli o sledecim potezima.
[ FireSkullBoza @ 02.08.2020. 18:45 ] @
Ne zelim ga peodavati, ne bih htek da uvalim nekom krs, a opet za bizarne pare ga mogu prodati ovakaav kakav je. Da, provericu turbinu, jos to je ostalo od tih vecih stvari. On je dosao iz uvoza sa sa delimicno zategnutom selonom koja veze crevo od protokomera do turbine ( iz dva dela je) i odmah kad sam ga isterao na auto put on preko 130 nije hteo, dodjem kuci, proverim sve i vidim da ta selna lepo ne leze. Stegnem i on kao nov, performanse duplo bolje. Danas sam razmisljao dal to nije "namerno" otegnuto da se ne bi forsirala turbina, a s obizirom da sam ja to namestio i ona radila kako treba vec doslo vreme za menjanje. Sutra cu terati na proveru pa cu javiti sta je bilo.
[ Darko Nedeljković @ 03.08.2020. 06:40 ] @
Citat:
FireSkullBoza:
E sad, sta vi mislite, ako nije do turbine, da li je pametnije naci drugi motor( macku u dzaku) ili popravljati isti jer ja stvarno ne mogu da prodam ovakvog.

Sta god da ti savetujemo od ovo dvoje, verovatno cemo te lose savetovati. Pa da vidimo:
1) zamena motora. Ocekivano je da motor nadjes za ~400 evra, majstora za zamenu da nadjes za 100 i da te peripetije oko papirologije izadju jos 100. Znaci 600 evra i imas motor koji ne dimi. Ne znas do kad, mozda 50.000km, mozda vise, mozda manje. U svakom slucaju auto mozes da prodas za mormalnu cenu.
2) polu-generalna motora. Odradi se samo glava i karike. Cena moze da izadje do 300-400 evra. Auto ce da bude dobar nekih 20.000km. Moze da se desi da bude dobar i 50.000km, ali je mala sansa. Mozes da prodas auto za normalnu cenu. Mozda je i tebi tako prodat. Novom vlasniku ce poceti da dimi i trosi ulje dovoljno dugo nakon kupovine da ti se necenobracati sa primedbama - to je tada njegov problem.
3) puna generalna motora. Cena delova zavisi za svaki model je drugacija, to majstor mora da zove, da sabere, pa da ti kaze. Na to jos 200-300 evra za rad. Radice se masinska obrada glave i bloka. Postoje 4 vrste majstora na koje mozes naici. Prvi, posteni, iskusni, nece to uopste da rade. Lakse im da odrade 50 zamena ulja i centriranja trapa za vreme koje im treba za tvoj motor, u prvom slucaju inkasiraju 1000 evra, u drugom 200. Reci ce ti da ne mogu, nemaju vremena, oni samouvereniji u svoje znanje slagace danuopste ne umeju da odrade generalnu. Druga vrsta, posteni ali neiskusni, uzece da ti to urade, ali zaebace nesto. Posle ce da kukaju na lose delove. Treca grupa, malo neposteni - kupice kineske delove a naplatice ti original fabricke, opet ces imati auto 20-50k. Cetvrta grupa mnogo neposteni, naplatice punu generalnu a odradice samo polugeneralnu, rezultat kao sto je gore napisano sa polugeneralnu. Kad sve saberes - trosak moze izaci i na 1000 evra, a da opet bude macka u dzaku. Najveci problem je ako odmah po izlasku od majstora trosi ulje, tada ne znas sta ces. Majstor ce da ti radi sve ponovo besplatno ako hoces, ali delove moras ponovo da kupis. U prodavnici nece da ti zamene delove koji su vec vozeni.

U svakom slucaju ako ti majstor za turbinu kaze da je ona (jedini) problem i da ce isti problem da se resi dugorocno sa 300-400 evra, treba da skaces od srece.
[ Java Beograd @ 03.08.2020. 07:37 ] @
Ja mislim da na auto otpadima odavno ima polovnih turbina za relativno malo para.
Naravno, bolja je opcija remont turbine, ali ako se nađe neka pristojna, koja će da izdrži još 100.000 km onda vredi uzeti u obzir.
[ FireSkullBoza @ 03.08.2020. 08:44 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
FireSkullBoza:
E sad, sta vi mislite, ako nije do turbine, da li je pametnije naci drugi motor( macku u dzaku) ili popravljati isti jer ja stvarno ne mogu da prodam ovakvog.

Sta god da ti savetujemo od ovo dvoje, verovatno cemo te lose savetovati. Pa da vidimo:
1) zamena motora. Ocekivano je da motor nadjes za ~400 evra, majstora za zamenu da nadjes za 100 i da te peripetije oko papirologije izadju jos 100. Znaci 600 evra i imas motor koji ne dimi. Ne znas do kad, mozda 50.000km, mozda vise, mozda manje. U svakom slucaju auto mozes da prodas za mormalnu cenu.
2) polu-generalna motora. Odradi se samo glava i karike. Cena moze da izadje do 300-400 evra. Auto ce da bude dobar nekih 20.000km. Moze da se desi da bude dobar i 50.000km, ali je mala sansa. Mozes da prodas auto za normalnu cenu. Mozda je i tebi tako prodat. Novom vlasniku ce poceti da dimi i trosi ulje dovoljno dugo nakon kupovine da ti se necenobracati sa primedbama - to je tada njegov problem.
3) puna generalna motora. Cena delova zavisi za svaki model je drugacija, to majstor mora da zove, da sabere, pa da ti kaze. Na to jos 200-300 evra za rad. Radice se masinska obrada glave i bloka. Postoje 4 vrste majstora na koje mozes naici. Prvi, posteni, iskusni, nece to uopste da rade. Lakse im da odrade 50 zamena ulja i centriranja trapa za vreme koje im treba za tvoj motor, u prvom slucaju inkasiraju 1000 evra, u drugom 200. Reci ce ti da ne mogu, nemaju vremena, oni samouvereniji u svoje znanje slagace danuopste ne umeju da odrade generalnu. Druga vrsta, posteni ali neiskusni, uzece da ti to urade, ali zaebace nesto. Posle ce da kukaju na lose delove. Treca grupa, malo neposteni - kupice kineske delove a naplatice ti original fabricke, opet ces imati auto 20-50k. Cetvrta grupa mnogo neposteni, naplatice punu generalnu a odradice samo polugeneralnu, rezultat kao sto je gore napisano sa polugeneralnu. Kad sve saberes - trosak moze izaci i na 1000 evra, a da opet bude macka u dzaku. Najveci problem je ako odmah po izlasku od majstora trosi ulje, tada ne znas sta ces. Majstor ce da ti radi sve ponovo besplatno ako hoces, ali delove moras ponovo da kupis. U prodavnici nece da ti zamene delove koji su vec vozeni.

U svakom slucaju ako ti majstor za turbinu kaze da je ona (jedini) problem i da ce isti problem da se resi dugorocno sa 300-400 evra, treba da skaces od srece.


Hvala ti na ovom iscrpnom odgovoru. Sve u svemu iz cele price sam shvatio da kako god okrenem pokusam sto pre da se resim istog ( ako nije turbina).
[ Darko Nedeljković @ 03.08.2020. 08:56 ] @
Nema carobne formule, otprilike u svakoj varijanti je macka u dzaku. A isto tako i ako prodas ovaj i kupis drugi auto. Ako zivis u kuci sa placem, najpametnije je da parkiras taj u cosak i kupis identican auto i onda godinama imas besplatne delove.

Nisam napomenuo - ti sa tim automobilom prolazis tehnicki. Dim iz auspuha je eliminisuci faktor tek sledece godine. Tako da sigurno mozes da ga registrujes i koristis za lagano i opusteno traganje za dobrim primerkom.
[ FireSkullBoza @ 03.08.2020. 09:14 ] @
Aha, e to je vec olaksavajuca okolnost. Mislim generalno moram ga srediti, ali registracija mi ide uskoro a mislio sam da padam garantovano.
[ mjanjic @ 03.08.2020. 14:24 ] @
Nađe se mehaničar koji ima dobru saradnju sa mašinskim radionicama koje rade obradu bloka i glave, mogu to da ti urade solidno, i onda znaš da si miran. Samo, takav motor mora da se "razradi" po PS-u, znači nema turiranja kad je hladan, nekoliko zamena ulja na manjoj kilometraži, nikako tu generalku ne raditi tokom zime ili pred zimu kad zahladni, itd.

Ovo za zamenu motora, ima uvoznih auta koja nemaju broj motora, pa se na blok može naknadno ukucati isti broj kao tvoj, i rešen problem, nema nikakve papirologije, samo je problem cene takvog motora - ili eventualno polumotora, tj. samo bloka ako je kod tvog motora glava dobra, mada je bolje uzeti sve u kompletu tako da se taj "novi" motor ne otvara. Kod tog "novog" pre kupovine može majstor da ti izmeri kompresiju, tako da znaš na čemu si.

Ako je do turbine, servisi to rade za neku cenu, ali daju garanciju nekoliko meseci, pa se uglavnom dešava da svaka 3. ili 5. opet bude problem, i onda to odrade besplatno ako se problem pojavi u garantnom roku - zato i jeste cena tipa 300€, jer su delovi za reparaciju turbine (ležaj, semerinzi, itd.) oko 50€, i reci da je rad 100-150€, a onih 100€ je upravo za tu "garanciju" jer je nemoguće reparaciju uraditi da svaki primerak bude bez problema sledećih 100k km.

Mada, turbinu bi sigurno čuo da je problem ulje na njoj, jer bi bilo slabije podmazivanje, ako imaš plavičasti dim, to ti 99% do dihtunga glave ili do karika. Ako su karike, pazi se, može motor da uđe u iberturu i onda ne samo što je taj motor svakako za bacanje, nego što možeš da nastradaš ili napraviš karambol...
[ Darko Nedeljković @ 03.08.2020. 17:07 ] @
Kod generalne su problem i delovi kineski, lezajevi, klipovi, ventili, gumice, karike. Koliko god da platis ne znas da li je to kvalitet uporediv sa fabrickim. Neretko pitaju hoces li skoplji ili jeftiniji deo, a sta god da platis, dobijes jeftiniji. I daleko od toga da kad izmeri kompresiju zna na cemu je - merio, ne merio, kompresija ce biti dobra. Ne perfektna ali solidna. Niko nije toliko lood da proba da uvaljuje motor sa katastrofalno losom kompresijom. Verovatno i ovaj motor koji je za bacanje ima relativno dobru kompresiju. Motor je iz udesa, mozda se negde nesto malo pokrivilo, naprslo, izaslo iz projektovanih karakteristika. A mozda i nije - znaces tek za godinu dana. Ja sam slao jedan pezo na generalnu, samo bio 1.9D, model pre ovog. Par meseci posle generalne auto bacen u staro gvozdje, jer se nakon 10k vratio u stanje od pre generalne.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 03.08.2020. u 18:17 GMT+1]
[ bordzija @ 07.08.2020. 15:59 ] @
Ako ti ode u iberturu tj ne možeš da ga ugasiš, počne da radi na ulje iz motora - stisneš nožnu kočnicu i držiš, ubaciš u treću brzinu i pustiš kvačilo. Motor se gasi.

To se dešava kada vrisne turbina pa proleti ulje.

Generalnu u životu danas nebi radio jedino glava i gumice ventila eventualno. Izmeri kompresiju i turbinu proveri kakva je pa ideš dalje polako.

Generalno je problem automobila iz uvoza što su svi do jednog prešli 400.000 km i više.
[ Darko Nedeljković @ 08.08.2020. 13:07 ] @
Citat:
Generalnu u životu danas nebi radio

Mislim da bi bilo vrlo korisno malo obrazloziti stav. Sta je dobitna kombinacija? Drugi auto iz uvoza sa preko 400k (pise 120k i postoji neka servisna knjizica, ali svi znamo da je ona kupljena za 5 evra)? Kupovina automobila koji je kupljen nov u Srbiji, potom vozen po rupama, sipano lose gorivo i jos losije ulje? Kupovina automobila koji je generalno sredjen za prodaju (citaj: prekaricen)? Kupovina novog automobila i nemanje problema sa generalnom narednih X godina, ali imanje problema gubitka-troska na padu vrednosti par hiljada evra godisnje?

Ja se slazem da je generalna danas pomalo prevazidjen izbor. Bila je super resenje 90-ih godina proslog veka, kad se u Srbiji u proseku vozilo 3k-5k godisnje, pa uradis generalnu i miran si 5 godina, taman do kad ti istruli limarija. Ali, danas kad se vozi 20k godisnje, delovi su losiji, a majstorski radni sat skuplji, nadati se da uradis generalnu i imas auto 5 godina je veoma, veoma optimisticno (citaj: nerealno).

Kad se sve sabere, rezultat je da ne mozes imati auto a da nemas trosak od barem 1000 evra godisnje za odrzavanje i pad vrednosti. Ili izrazeno u novcu, 5-10 evra/100km. Ako neko ima carobnu formulu za manji trosak, neka napise, ja bih je vrlo rado usvojio!

Drugo, sto treba ubaciti u digitron i videti rezultat je da li se generalnom dobija ili gubi. Pretppstavljam da se za auto iz naslova koji dimi kao lud, ne moze dobiti vise od 400 evra. Pod uslovom da je sve drugo dobro. Ako ima jos 5 mana, onda jedino ciganima za 150 evra. Kad se doda cena generalne i rezultat uporedi sa ocekivanom prodajnom cenom automobila koji ne dimi, logika radjenja generalne bi eventualno mogla porasti.
[ Nebojsa Milanovic @ 08.08.2020. 14:54 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:  Sta je dobitna kombinacija? Drugi auto iz uvoza sa preko 400k (pise 120k i postoji neka servisna knjizica, ali svi znamo da je ona kupljena za 5 evra)?

Ovo naprosto nije tačno.

Itekako postoje auti iz uvoza (a možeš lako i sam da odabereš u inostranstvu da ti ga doteraju) koji nemaju ni 400K a ni 120k, nego manje i da je to stvarno.

Problem je što oni ne koštaju 2-3k eur, a i ne mogu i ne treba toliko da koštaju jer neko je dao veliku svotu novca za njih i prodavati ih za sumu za koju prosečan Srbin želi da ih kupi "besan auto" nije moguće.



[ Darko Nedeljković @ 08.08.2020. 15:25 ] @
Tacno, postoje, 2x su skuplji u naprimer holandiji nego u Srbiji sa takvom ili boljom kilometrazom upisanom u oglasu, znaci dok dodju, prodju troskove i zaradu transportera, spediciju, carinsku evidenciju, pdv i homologaciju, kostace priblizno 4x vise nego u srbiji. I to je nepopularno iz dva razloga. Prvi, platis 4k, a ako resis da prodas nudice ti 1k. Drugi, vazniji - svakodnevno vidjam automobile po EU koji kako stoje u zaustavnoj traci i cekaju slep sluzbu. Tipicni kvarovi - pregrejali se, nestalo ulja, crkla pumpa/termostat, puklo neko crevo i slicno. Takav auto perfektno izgleda i radi sledecih 10k-20k. Idealni za prodaju po visokoj ceni. Da ne pricamo o raznim poljacima/bugarima/rumunima/turcima/srbima koji sede u holandiji/nemackoj/svajcarskoj i jedva cekaju da nekom crkne auto, pa da ga otkupe za sitne pare, zamaskiraju malo, smanje kilometrazu i salju jugo-istocno. Tako da, ako si maler mozes duplo lose da prodjes, em da platis skupo, em da dobijes mucak. Ali dobro, ako platis skupo, imas 50% sanse da si miran neko vreme. Ako otkupis naprimer ovaj krs od pokretaca teme, pa odradis generalnu, mozda opet imas 50% sanse da si miran neko vreme, za 50% novca koliko bi te kostao takav skup. Gotovo da se svodi na isto.
[ mjanjic @ 08.08.2020. 16:22 ] @
Ma kakve crne 4000, to se tamo ne prodaje, ima starijih ljudi kojima je to drugi ili čak treći auto u porodici, registracija nije skupa, i drži se čisto kao rezerva, a i neko od starije dece taman kad položi da malo vozi dok ne nauči kako da ne isčuka i izgrebe auto, pa kad počne da radi i sebi kupi nov, da ga ne slupa odmah. Pogledate Google Street View po nemačkim ulicama, auta starih po 20 godina koliko hoćete, to što ima i mnogo više Poršea koji se voze na ulicama samo govori o tome koliko je i tamo raslojavanje stanovništva na bogate i "siromašne", kao i svugde na Zapadu.

Apropo cene, onako sam bez veze pogledao par oglasa za neke modele, kad pogledaš cene za 6-7 godina star auto koji nije prešao preko 100k kilometara, otprilike je 50% novog auta, osim za primerke sa jačim motorima (skuplje osiguranje, veća potrošnja, itd.) gde je recimo Astra GTC 2012. godište sa 120.000km oko 12.000 CHF, a za sličnu cenu može da se uzme "obična" 2014. godište sa 70.000km na satu, pa ko šta voli. Samo što kad se kod nekih uveća fotka, vidi se kako je desni prag ispred prednjeg točka sav u "bubuljicama", tj. da li je samo izobijan od kamenčića ili je još i počeo da truli od soli...

Uglavnom, pored tih od 8-12.000 CHF, ima i onih za 4-5CHF, da su mlađe od 2010. godišta, ali je kilometraža tu oko 200.000km, da li je vraćana ne znam, ali naši uvoze 99% takve primerke, još ako je čuknuto krilo, branik ili tako neka sitnica, cena je i do 1000CHF niža (samo takvi se retko pojave na oglasima i odmah "nestanu"), i onda ih ovde cene 5-8.000 evra. Ima izuzetaka, tipa karavan 2011, prešao "samo" 140.000km, ali benzinac sa 140ks, eto cena sitnica, 4500CHF, dok se doveze, prevede, ocarini, ovde će da izađe 6-7.000 evra.
[ bordzija @ 08.08.2020. 16:58 ] @
I taj auto od 400.000 km iz uvoza može da bude odličan ali, ALI kolika je verovatnoća da je jednom sipano loše ulje? Da jednom nije menjano? Samo jednom da je ostao bez ulja? Bez vode? Prokuvao? Takav je primerak postavljača teme. Promenjeno ulje, dodati aditivi, usisan i opran i auto lansiran u orbitu srbiju.

Pug 307 koji su oko 1000 evra na oglasima da ulupaš još 2000-2500 evra za punu generalnu kvazi delovima koliko je moj drugar dao za generalku forda mondea kupljenog kod nas od prvog vlasnika spaljenog motora (ispalo je dobro vozio ga je posle 10 god)

Ali zar čovek treba pola života da vozi isti auto?
200-300 evra za drugi motor i to: daga provozaš, izmeriš kompresiju i da ti ga ugrade.
Sve preko togaje suludo.
[ Darko Nedeljković @ 08.08.2020. 17:07 ] @
Tema je Pezo 307 2.0, ,kakve sad astre i porche-i :D

Ili, ne mora biti Pezo, ali nek budu automobili tog ranga starosti, velicine i zapremine motora, znaci 2001-2008, nista ovi do decenije starosti. To je rang cene 500-3.500 evra na oglasima u Srbiji. Kilometraze su navedene 150k-300k. U EU cene 300-4.500 evra, kilometraze 50k-410k.
[ Darko Nedeljković @ 11.08.2020. 07:15 ] @
Citat:
FireSkullBoza:Sutra cu terati na proveru pa cu javiti sta je bilo.

I sta bi? Obecanje - ludom radovanje?
[ bordzija @ 13.08.2020. 10:25 ] @
Ne isplati mu se ni da proverava nek tera dok može da registruje pa na otpad. Kod tih starudija se isplati samo zamena ulja pa dok ide. Eventualno zamena lamele i akumulatora, gume dobre polovne možda ponekad trap. Čim se nakupe 2-3 popravke u kratkom roku znaš da je vreme za zamenu.

Ovde preko čim auto ima 10-15 godina prvo stave na oglas i traže 3.000 evra pa onda idu i daju staro za novo. Ako već imaju auto onda pitaju prijatelje da im prodaju upola cene ili poklone i na kraju odvezu na otpad jer je parking najveći problem. Preko oglasa neće da se zamajavaju za hiljadarku.

Uopšte mi nije jasno gde ovi naši šverceri pronalaze krševe sa milion km euro 3 i uvoze. To ne postoji ovde jako retko na ulicama. Fiat vozila uopšte ne viđam. Drugar vozi bravo 1.9 nisam ga vido 10 godina. U srbiji jedan od najtraženijih polovnjaka za sirotinju.
[ AstralPro @ 13.08.2020. 21:16 ] @
Tesko da postoji putnicki auto sa predjenih milion km. Mozda neki Mercedes vise klase ali ako je bas bas dobro odrzavan a to se kod nas slabo prodaje zbog registracije i troskova.
Pasati i mercedesi sa taksija su svi ispod 600 000 km, a obicna putnicka vozila (ne vanovi) dolaze kod nas sa ispod 400.000 km sto nije za presu. Imas pogresno misljenje o trenutnom uvozu polovnjaka. Niko nece da se cima sa euro3 krsem na kom ce da zaradi 200,300 evra kad moze da preproda euro 5 vozilo i da zaradi 1000,1500 evra.
[ bordzija @ 13.08.2020. 22:52 ] @
Euro 5 ili bilo koji drugi računaj dizel 25-35.000 km godišnje.
Bez katalizatora, dpf filtera i bilo čega drugog naravno.
Ne znam šta bih još dodao.
[ mjanjic @ 13.08.2020. 23:14 ] @
Ima onaj što je u BG odvezao Oktaviju sa nešto tipa 997.000km, i odmah mu ponudili novu za tu staru, on naravno prihvatio. Ali, mislim da je u pitanju bio 1.9SDI motor. Taj motor jeste izdržljiv, ali teško da može da izdrži i 200k km ako se turira, posebno nezagrejan, i ako se tera u više obrtaje na magistrali/autoputu... uglavnom, raga za gradsku vožnju, ima smisla kod dostavnih vozila jer je bučan kao traktor... sreća te se pojavljuju turbo-benzinci koji, kako je krenulo, ozbiljno konkurišu dizelima i po potrošnji, a o ceni održavanja da ne pričamo.
[ bordzija @ 14.08.2020. 00:14 ] @
Da se razumemo mogu oni bez problema puno km da pređu uz normalnu vožnju, dobro gorivo, dobro ulje, filtere, redovnu zamenu. On kada dođe kod nas ima već gore navedene probleme sa dpf filterom i sličnim jako skupim delovima i nebi ih nikada uzeo u razmatranje. Prosto mi zdrav razum ne dozvoljava. Kada kod nas prvi put sipaju naftu i zamene ulje kreće veselje. O zameni ostalih fluida da i ne govorim, mene ovlašćeni servis ovde nije hteo da pusti nego su bez priče zamenili kočionu tečnost jer je bila stara 6 godina mislim. Ajde nije bilo skupo 20 evra.

Sa druge strane benzinci trocilindraši sa i bez turbine već na 150 hiljada troškare ulje ko blesavi. Sad evo svi ih menjaju, 10 god 150.000 km komšija mali onaj pežo (drugi auto za put ima terenca) Pije ulje to je jedini razlog koji sam čuo i da se sve nešto klima šta god mu to značilo nisam davio. Staro za novo i opet je uzeo isto sa novom školjkom ja mu fotkao za kasko. Trocilindraše ljudi uzimaju samo za grad pa možeš misliti kakvi su polovni. Još to dobro i traje sobzirom da je pola auta lepljeno prilikom proizvodnje.
Trebali škodom da skoknemo preko granice zimus i drugar kaže ma idemo drugim autom nećemo škodilakom troši i gorivo i ulje pa se ne isplati, na 200 km da proverava i dosipa...

Benzinci sa 4 klipa i 16 ventila veće kubikaže, novije proizvodnje još nisam čuo da neko vozi na plin. Sve se istopi u kratkom roku.

Šta ti ostaje od polovnjaka, četvorocilindraš benzinac male kubikaže ili veće ako ne zalaziš često u centar grada. I to da vodiš računa kakvo ulje i gorivo sipaš.

I da se moliš često, današnji motori imaju više mesinga i plastike nego čelika.
[ Darko Nedeljković @ 14.08.2020. 05:58 ] @
Citat:
AstralPro:
Tesko da postoji putnicki auto sa predjenih milion km.

Ja sam video kod nas nekoliko skoda 1.6 koje su u Nisu kupljene nove i presle preko 800.000 km za 8 godina i jos idu. I to na gas, a mislim da je i na ovom forumu uobicajen stav da se ugradnjom autogasa smanjuje radni vek motora. Jeste da svetli 16 lampica sa greskama, ali idu.
[ Java Beograd @ 14.08.2020. 07:11 ] @
To šta "ide a svetli mu 16 lampica" ja bukvalno ne bih korisito ni do pijace. Šta će mi, ako će da me izda na parkingu, pa moram torbe sa povrćem da vucaram kući, i pozivam šlep službu.

Da ne pominjem odlazak u bioskop, ili nedajbože na letovanje.
[ bordzija @ 14.08.2020. 10:08 ] @
Moje iskustvo sa trošenjem ulja kod škodilaka se odnosi samo na trocilindraše jer se to sve razdrnda od vibracija. Verujem da su 1.4 i ostali motori sasvim ok.
[ mjanjic @ 14.08.2020. 10:58 ] @
Kod naknadne ugradnje plina svetli samo labda sonda, i to žuto (upozorenje), ne crveno, inače ne može da se prođe tehnički (ono, zvanično, ali tu je uvek "Photoshop", tj. bilo koji foto editor).

Možda su 1.6 8v od 102ks, ti motori su se ugrađivali sigurno do 2008. ili čak 2009. godine, ne znam za posle, jer ih ima čak i Audi A4 tog godišta, majstori kažu da je kao napravljen za TNG, ali su takvi primerci veoma retki, vidim ih tu i tamo po oglasima, čak je poželjno kupiti ih bez plina, tj. da od prve kupovine do sada nisu imali ugrađen plin. Inače, od plina najčešće odlaze gumice i sicevi ventila, što onda zahteva ili obradu glave ili da se uzme polovna koja je u mnogo boljem stanju, ali kao što rekoh, ovi VW-ovi 1.6 8v od 102ks su navodno kao napravljeni za plin, tj. neće gumice i ventili da odu tako brzo kao kod ostalih motora.


Nego, kod ovog PUG-a, ne znam da li je neko pomenuo gumice ventila, naleteh nedavno na neki video gde su gumice bile problem kod BMW-a, mislim da je ovaj video: https://www.youtube.com/watch?v=L-ZOwMAGVas
[ bordzija @ 14.08.2020. 11:44 ] @
Kada sam bio klinac svi fordovi i sijere koji su imali čelične glave motora su upravozbog toga imali problem sa gumicama ventila- glava se pregreva i sagore gumice ventila i fora je bila skineš poklopac ventila, skineš svećicu, uvrneš adapter i pustiš kompresor da duva. Onda skineš feder ventila, zameniš gumicu i sve ko novo. Otprilike svakih 50-100 hiljada. Jedina dobra strana je što se nije ravnala glava nikada a intervencija je bila jeftina.
[ Darko Nedeljković @ 14.08.2020. 20:11 ] @
Citat:
Java Beograd:
To šta "ide a svetli mu 16 lampica" ja bukvalno ne bih korisito ni do pijace. Šta će mi, ako će da me izda na parkingu, pa moram torbe sa povrćem da vucaram kući, i pozivam šlep službu.

Kakvaslep sluzba... Te lampice su se upalile na 100.000 i potom auto presao jos 700.000 bez slep sluzbe. Baci malo pogled kad se vozis taksijem, nijedna skoda nema da joj ne svetle sve te lampice, a vozi de po ceo dan, godinama. Znaju mangupi kad prodaju auto resenje i za te sto nece auto sa lampicama, otvore instrument tablu i iseku sve lampice koje svetle.
[ bordzija @ 14.08.2020. 21:27 ] @
Svo moje društvo koje je do pre par godina vozilo na plin su kupili nešto novije i rekli - nikad više. Opet gledam onu ladu od prijatelja njoj od prvog dana svetli ček endžin, neće da upali, ugasi se, trese se kao dreš, nešto lupa kao tam tam bubanj na semaforu itd. Mislim da je dogurala na 110 hiljada km. Ima i kao neki kompjuter kontrolni, na njemu bukvalno sve svetli počev od tečnosti brisača, da fali ulja itd. Najsmešnije mi gorivo skazaljka koja u krivini ide od maksimuma do nule i upalu rezervu pa u drugoj krivini ode na maksimum. inače ima onu foru da kad daš kontakt sve skazaljke odrade ček do maksimuma i nazad. Da vrištiš od smeha.

Nebi ja te lampice na balkanu shvatao za ozbiljno.

A što se tiče vožnje na plin i da sve svetli od tih lampica pa jasno je da je to karabudž teški sklepotina. Moj drugar je godinama kupovao neke brze automobile, ugrađivao plin i stalno ih popravljao, uglavnom teške havarije glave motora popuca glava, odu ventili, pukne usisna itd. Ja sam za to vreme vozio na benzin ko gospodin i kada mi je potrošnja vw po gradu od 13-20 litara postala skupa - okačio ključeve o klin. Nije mi padalo na pamet da urnišem auto. Dečko koji ga je uzeo posle kompletnog remonta isto vozi na čist benzin.
Danas više nego ikada treba kupovati auto po sopstvenim potrebama i mogućnostima a ne šta će komšije da kažu. Da ne kažem kako prolaze ljudi koji gledaju samo što jeftinije.
[ Darko Nedeljković @ 15.08.2020. 15:09 ] @
Citat:
Da ne kažem kako prolaze ljudi koji gledaju samo što jeftinije.

Ukoliko kvalitet nije merljiv na drugi nacin, ici logikom da je skuplje sigurno i bolje je vrlo opasno. Visoka cena automobila ne mora biti pokazatelj dobrog stanja istog, nego moze da bude i pokazatelj samouverenosti trgovca da ce naci neku budalu koja ce platiti toliko.
[ bordzija @ 15.08.2020. 21:38 ] @
Pa to kod polovnjaka je baš očigledno kada se jedan isti model prodaje za 2000 evra a cena mu ide do 5000 evra.
[ Darko Nedeljković @ 16.08.2020. 05:16 ] @
Eto onda ideje za biznis - kupovati te sa 2.000 evra i otklanjati tu anomaliju preprodajom za 5.000. Ili mozda ideja nije tako mova, mnogi su se iste vec setili? Eto, o tome je bas tema - kupio dobar automobil, uvezen iz holandije (a automobili uvezeni iz holandije nisu jeftini, jer su i tamo jedni od skupljih u evropi, dok dodje ovde cena se nakalemi na natprosecno visoku), znaci sigurno dobro placen, a mucak. Hoces li nam sad objasniti da to nije moguce i da pokretac teme laze, da skupo placen auto ne pocinje da izbacuje plavi dim nakon 10.000 km?

Onaj ko o stanju vozila sudi na osnovu cene, taj sam sebe pravi magarcem u najavi. Evo iz mog licnog iskustva - pocne auto da me nervira, ja stavim na oglas. Ako je prosecna cena za taj model 2.000, ja stavim 1.200, jer ne zelim da ga prodajem mesecima i da mi stotine kupaca defiluju kroz dvoriste. Javi se njih nekoliko, dolaze, nalaze kojekakve sitne zamerke, ogrebotine, tackice, mrljice od ulja po motoru i kazu "a el moze to za 700 na 14 rata po 50". Ja se iznerviram i promenim cenu na 2.200 fiksno, iz cistog revolta i stava "bolje nek istruli nego da se svaki dan zamlacujem sa ovakvima", naidje prvi lik, izvadi pare i otera auto. Mene jos nekako sramota pa mu nabrojim sve sitnice koje su me nervirale, kao da bih hteo da se predomislim, a on "to je nebitno, svaki auto ima neke sitnice, meni je bitno samo da je on pouzdan, da ide i da ne moram da cekam slep sluzbu svaki treci put kad krenrm negde.


[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 16.08.2020. u 06:35 GMT+1]
[ mjanjic @ 16.08.2020. 06:50 ] @
Ima i priča jednog taksiste sa jedne slave (stvarno, nije fraza), vozio Scenic koji je kupio sa tipa 350k i nagurao 870k km, auto je ceo rastrešen, motor troši ulja kao goriva, ali spustio kilometrašu, malo ga utegao, i prodao za tipa 900 ili 950€, i neki kupac se upecao, mislio je da će za razliku do 1200-1300€ koliko se kreću modeli u takvom stanju da utegne auto. A kako utegnuti auto koji je prešao 500k km kao taksi, a ukupno prešao blizu 900k km?
I onda se neki čude kad vide po oglasima Scenic za 1500€ ili tako nešto, a neki nemački brendovi istog godišta, kilometraže i klase koštaju duplo više.
[ bordzija @ 16.08.2020. 08:06 ] @
Ti automobili od taksista sa milion manje 100 km izgledaju kao barake kako spolja tako i unutra mada ih ima namazanih koliko hoćeš, vozio sam se u novoj škodi kojoj je vlasnik oblepio providnom folijom cela zadnja i prednja vrata, sajtnu i uopšte ceo taj deo gde se ulazi. Kaže vozi pola miliona, opere i proda ko NOV NOV NOV hehehe. Ovo je priča za novi auto, za polovan kupiš kompletan enterijer i pravac oglas. Uopšte mačka u džaku na našim prostorima jer se ne kontroliše kilometraža i ne kažnjava. Robijom.
[ AstralPro @ 16.08.2020. 10:08 ] @
"Evropski parlament indirektno je priznao da brojni polovni automobili na tržištu imaju “skinutu” kilometražu.
Evropski parlament je izglasao izveštaj o manipulacijama s brojačima kilometara, pa se predlažu zakoni kojima bi takve prevare bile tretirane kao krivično delo, prenosi portal Autopress.
Prema istraživanju ADAC-a gotovo svaki treći korišćeni automobil koji se trenutno prodaje u Nemačkoj ima skinutu kilometražu.
Ali, u slučajevima polovnih automobila koji su namenjeni za izvoz ta se brojka penje do gotovo 50 odsto."

Da ne pomisli neko da je samo u Srbiji skidanje km redovna stvar.
[ bordzija @ 16.08.2020. 10:50 ] @
A to je tako lako kontrolisati i sankcionisati hehe čas posla ali
[ ademare @ 16.08.2020. 12:12 ] @
Zasto ne bi bilo moguce . I to u Srbiji lakse nego u Eu drzavama . Jer kod nas je tehnicki pregled gde se upisuje kilometraza 1. godisnje , dok je u vecini Eu drzava na 2 godine .

Mislim da Podcenjujes kolicinu podataka koju nasa administracija ima, samo sto ne zeli da se bavi takvim pitanjima !

Pisao sam u jednoj drugoj temi , kada sam isao da menjam Vozacku dozvolu , kada su se one stare papirnate pre neku godinu menjale za ove nove plasticne .

To je sve na istom salteru , registacije , tablice , saobracajne , vozacke .

Dodjem na red , kazem sta hocu predam dokumenta potrebna i kaze mi sluzbenica sacekajte da se podaci provere . Stanem sa strane i nije to bas islo kako treba , ukupno je trajalo oko pola sata , dok je uobicajeno 5 minuta !

Sta se desilo ? Oni tu u svojoj opstinskoj MUP bazi nisu imali moje Lekarsko uverenje iz 1994 . godine !!! Ej 1994 . Pa su morali da cekaju da iz neke glavne baze Republickog MUP-a gde su arhivirani svi ti dokumenti ko zna na kakvom mediju , pronadju , posalju u opstinu internetom , da ovi odstampaju itd .

E sada zamisli kada oni imaju svaki Beznacajni dokument tipa Lekarsko uverenje iz 1994 iz lokalnog doma zdravlja , samo nemaju tehnicke preglede i kilometraze ?

Naravno da imaju sve ali nisu zainteresovani jer oni to koriste , tj. njihova mafija .
[ mjanjic @ 16.08.2020. 12:50 ] @
Ne znam gde videh, da li na YT, pitaju lika kako otkriva da li je vraćena kilometraža, kaže čak i ako izmene podatak na svim mestima gde se čuva (npr. kod BMW je na 5 različitih mesta), dešava se da nije izmenjen podatak na kojoj kilometraži je rađena zadnja regeneracija DPF-a i da je to bilo pre vraćanja kilometraže :)

Inače, u Nemačkoj vraćanje kilometraže već jeste krivično delo, policija često ima racije po servisima i placevima koje drže turci (i ostala ekipa).
[ bakara @ 16.08.2020. 15:13 ] @
Nigde nije krivicno delo vratiti kilometre na svom autu, ali je apsolutno svuda krivicno delo nekoga prevariti i prodati mu auto sa manjom kilometrazom.
Auto od 500000km je ko dobar dan u svakom servisu, nije nikakvo cudo videti takav auto na redovnom servisu...cudo ga je videti na oglasima, jer takav auto nece ovde niko da kupi cak i kad mu nista ne fali.

gde ste vi odlutali sa temom nije mi samo jasno...
[ Living Light @ 16.08.2020. 16:14 ] @
Da se makar malo vratimo na temu,
kao sto rece Bakara.
_________________
Sin (iz prvog braka, da ne bude zabune) od moje Juliane,
je rovario po oglasima.
Hoce posto-po-to Pezo 206!

Nadje mali takav oglas iz Rume.
Sve je dogovoreno,
a u odlasu kao sve "šljašti-blješti".

Reko: to je neka mutljavina, videcete.
Ne slusaju oni mene, zalete se i kupe auto.

Muke oko prevoda,
pa tek to nije njegov auto,
pa baba se ne razume, pa cirkusa.

To je trajalo skoro mesec +15 dana.

Pa auto nema vazecu registraciju,
pa slep sluzba (vec ugovorena),
ma troskovi enormni za tu "limenku" od auta.

Ali, sta je tu je, gutaj žabu do kraja!
______________________________
Auto sve lepo pali, radi, greje.
Ali ne daj vraže,

posle 8 meseci, majstor kaze: Generalka!

Eto primera, nasih preprodavaca.
A ni posle generalke, motor ne radi kako treba.
Cudno se ponasa, prijavljuje razne greske,
da ne duzim.

Pamet u glavu, prilikom kupovine.

pOz

[ bordzija @ 16.08.2020. 16:47 ] @
Pa postavljač teme je kupio ko nov nov nov auto, promenio ulje i auto počeo da dimi. Logično je da se auto nadavaoooo...

U hr odeš na tehnički bilo koji pregled, platiš cca 3 evra i dobiješ listing godine i kilometraže. Ako je iz uvoza nema. I tu već imaš izbor. Ovo kod nas sve 123 'iljade.

@living jeste ovaj kupili isto je iz rume?

https://youtu.be/bPEER7tyvUk

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 16.08.2020. u 17:58 GMT+1]
[ Living Light @ 16.08.2020. 17:25 ] @
bordzija,
BRAVO za video!
Gde ga nadje, tako brzo?

Svaka cast!
_______________

Evo testa:
https://www.youtube.com/watch?v=ovz8QyABe0s
[ bakara @ 16.08.2020. 17:49 ] @
Citat:
bordzija:
Pa postavljač teme je kupio ko nov nov nov auto, promenio ulje i auto počeo da dimi. Logično je da se auto nadavaoooo...

U opste nije tako napisao niti je tako bilo... izgleda da bas brzo zaboravljas.

Covek taj auto vozi dve godine bez problema, majstor je sipao pogresno ulje.
Kompresija je merena i motor je ispravan, turbo mu je los i treba da se remontuje...

To ste nekako ignorisali a nadalje ste vi konstatovali da treba da menja motor, auto itd i skroz oterali temu u nebuloznom pravcu kao sto obicno i radite ako ja ne zakljucam.
[ Darko Nedeljković @ 16.08.2020. 21:14 ] @
Citat:
bakara:
Kompresija je merena i motor je ispravan, turbo mu je los i treba da se remontuje...

Uh, uh... Kad je kompresija dobra to nikako ne znaci da je motor ispravan, a turbina neispravna, taj scenario je samo pretpostavka. Dobra kompresija znaci samo dobre kompresione karike i relativno dobre cilindre. O uljnim i stezajucim karikama kompresija ne govori nista, a vrlo cesta je pojava da su zapekle i zato motor trosi ulje. Kad je dobra kompresija, da auto nema turbinu a trosi ulje, majstor bi rekao da ima logike probati samo polugeneralnu - zameniti karike, gumice, dihtunge i lezajeve. Ako je losa kompresija znaci puna generalna. Ako je dobra kompresija to znaci da motor dobro vuce, a ne da nece trositi ulje. Mi za sad cekamo da pokretac teme javi u kakvom je stanju turbina, kao sto je obecao i drzimo mu fige da je ona neispravna, jer ce to biti jeftinije resiti nego motor. Ali nikakvog osnova nemamo da tvrdimo da to znamo. Nece znati ni majstor dok ne skine turbinu. Ako se ispostavi da je dobra turbina, sledeci korak je sve ovo sto je pisano - polugeneralna ili puna generalna ili zamena motora. Uredjaj za merenje kompresije kosta 15 evra na kp i da je toliko svemoguc u otkrivanju neispravnosti motora onda bi ga svako od nas kupio i drzao pored kljuca 13.
[ bordzija @ 17.08.2020. 14:48 ] @
Dobro apsolvirali smo da se na takvom polovnjaku čak ni u srbiji ne isplati neka veća intervencija od zamene lamele ili glave motora/turbine. Zlatno doba leleee
[ AstralPro @ 17.08.2020. 19:02 ] @
Mi Srbi i nismo za bolje.Kakav standard takav vozni park.
Sta ocekivati od naroda koji se prodaje za 2500 din kad dodje vreme za glasanje.
Ajde da vidimo kako ce se resiti ova 307ica mozda bude od pomoci drugim vlasnicima slicnih vozila.
[ Darko Nedeljković @ 17.08.2020. 20:38 ] @
Kako cemo da vidimo kad je pokretac teme prikupio informacije i misljenja i sad vise ne namerava da se vraca na forum?
[ bordzija @ 18.08.2020. 21:42 ] @
Neće se ni javiti, registrovaće još jednom i voziće godinu dana pa na otpad. Kupiš soma, uložiš soma, prodaš za soma. Čuveni somaši

E sad ide jako bolan period u životu prosečnog srbina, nestašica registrovanih dizel aviona.
[ Darko Nedeljković @ 23.08.2020. 14:35 ] @
Citat:
Kupiš soma, uložiš soma, prodaš za soma.

Ustvari to uopste nije tako lose kao sto deluje. Ne postoji nijedna druga varijanta za koliko god hoces novca, gde ces da vozis intenzivno dve godine i na ulaganju + padu cene izgubis manje od soma. Ako ima, nauci i mene

Ja nalazim nacina da prodjem jeftinije - kupim za 2 soma, ulozim soma, prodam za soma, ali auto na metan koji mi ustedi 2 soma na predjenim kilometrima u odnosu na ovaj HDI ili te troklipase koje vole pojedinci na ovom forumu. Ali to resenje ima svojih mana, ogranicenja i ostalih smaranja.
[ iculibrk @ 23.08.2020. 15:38 ] @
Citat:
Nocni:
To je inače odličan motor i nema partikularni filter pa nema ni mjerace pritiska na auspuhu o kojima su ti ovdje pričali... Inače, taj nema ni plivajući zamajac...
Tebi je najvjerovatnije oslabila turbina pa propušta ulje...
Ne treba to voziti dalje već popraviti/remontovati... Pogrešna ulja koja su sipana su doprinela tome da se to desi... Ne idi više kod tog majstora koji je rekao "vozi dok izbaci staro ulje".

Jos na prvoj strani @Nocni dao odgovor, postavljac teme da li nije ovo video ili je izgleda preleteo preko ovog resenja. Uglavnom, trebao je odmah usvojiti sto je @Nocni napisao.
[ giska89 @ 12.03.2021. 21:19 ] @








Zdravo svima, novi sam ovde pa ne zamerite ako negde pogresim.
Imam problem koji me muci vec par dana i ne mogu da ga resim, ako bi imao neki savet ili ideju bio bih ti jako zahvalan.
U pitanji je Peugeot 308 1.6 hdi, 2008 god, 66kw, RHX oznaka motora, Bosch EDC16C34 motorni racunar.
Auto nece da upali, vergla normalno, sinhronizacija radilice i bregaste dobra tokom verglanja, motorni racunar nije zakljucan, kod u kljucu proveren i radi. Pritisak u railu 0 bari. Skinem izlaznu cev sa pumpe ka railu i nema ni jedne kapi goriva. Odradim test regulatora preko dijagnostike i on klikce, otvara-zatvara. Skinem regulator sa pumpe i improvizujem metalnu plocicu sa dihtungom preko rupe gde stoji regulator i stegnem je sa srafovima i krenem da verglam, dobijem pritisak u railu 1600 bari ali auto naravno nece da upali jer cita previsok pritisak, u prevodu hp pumpa radi svoj posao jako dobro. U trenutku verglanja voltaza na regulatoru ide oko 8-9 volti. Stvarno vise nemam ideju sta da gledam, ako imate neku ideju pomagajte!

Zivi bili
[ edi maj @ 14.03.2021. 18:01 ] @
Zavisi šta podrazumjevaš pod regulatorm. Mom su prijatelju majstori rekli da kupi regulator 1 (pozicija 8 na šemi pumpe) ali ništa nije postigao, ispostavilo se da treba zamjeniti regulator 2 (pozicija 7 na šemi pumpe).

[ giska89 @ 14.03.2021. 18:18 ] @
Ova pumpa je sa jednim regulatorom 😏
[ edi maj @ 14.03.2021. 18:47 ] @
Povuklo me ovo 2.0 iz naslova teme, sada vidim da je kod tebe 1.6.
[ giska89 @ 14.03.2021. 19:03 ] @
Da da, novi sam ovde pa sam se samo nadovezao na temu. Stvarno ne znam gde je problem, bez ideje sam vise. 🥺
[ Nocni @ 19.03.2021. 01:47 ] @
Pogriješio si oznaku motora... nije RHX jer je taj 2.0 hdi iz pezoa 508... nego je kod tebe 9HX.
Nisi rekao jesi li spajao na dijagnodtiku i koje su greške... mada sa tim probama putem štapa i kanapa sada si izazvao niz grešaka...
Obrati pažnju na davač pritiska na kraju linije rejla, njegovu konekciju ili eventualnu zamjenu... možeš ga skinuti dubokim ključem 27 kad zavučeš ruku... tačno ispod egr ventila se nalazi na samom kraju linije rejla.
[ giska89 @ 19.03.2021. 02:42 ] @
Senzor pritiska je zamenjen i radi, napisao sam gore da cita pritisak kada skinem regulator na 1600 bari