[ kosmopolita @ 10.07.2020. 17:16 ] @
Filter ulja nije hteo da se odvrne i isekao sam i sve ostalo skinuo.
Ostao je same metalni deo na kojem su navoji.
Na to sam zavrnuo novi filter ulja sa 1,5 krugom.
Da je 2 puna kruga bio bi dobro zavrnut.
Ovako ostaje pitanje da li ce stojati tako?
Da li ima pritisak prilikom rada koji bi mogao da utice filter?

Ako je bitno, to je Citroen c1.

Inace tako nameravam kratko da koristim ali i za to kratko me interesuje.
[ Nocni @ 11.07.2020. 08:34 ] @
Bizaran problem koji si sam izazvao jer nisi imao odgovarajući alat i potrebnu rutinu da to radiš...
Obavezno se mora skinuti stari filter i postaviti novi sa 7-8 gvintova... ne samo radi toga nego i zato što filter ima bajpas u sebi da propušta ulje i kad je začepljen, a i magistrale za ulje ti se nisu složile sa starim rupama tako da nece normalno cirkulisati ulje.
Idi kod majstora neka to riješi, jednostavno se to može odšrafiti samo treba alat...
Ima još jedan razlog... to je toyotin motor 1.0 ako je benzinac i potreban je odgovarajući pritisak ulja i za pogonski lanac...
[ Living Light @ 11.07.2020. 09:10 ] @
Bravo Nocni.

Hteo sam i ja da mu kažem da je 1 ipo navoja malo,
ne dao Bog da mu otpadne filter u vožnji,prospe ulje po putu,
a ovi iza njega karambol od klizanja.

Ali ti si super dodatno opisao bajpas i magistrale ulja.
Odlican odgovor!
[ kosmopolita @ 11.07.2020. 11:02 ] @
Hvala.

Ovo oko prosipanja ulja i moguceg karambola se nisam setio.
Posto sam udljen 20km od majstora onda ne mogu tako da vozim do njega.
[ Living Light @ 11.07.2020. 11:32 ] @
Ne mozes, bato.
@Nocni je dao naj bolji opis moguce situacije.

Ne gori kuca, ali samo polako.
pOz
[ kosmopolita @ 14.07.2020. 07:26 ] @
Ovo se ispostavilo tacno "jednostavno se to može odšrafiti samo treba alat...".

Meni je neverovatno da nisu ni malo oblaznuli navoji i ako je previse bilo pritegnuto.

Hvala na toj recenici.
[ Living Light @ 14.07.2020. 07:45 ] @
Kosmo,
Uzdravlje!
[ pajapop @ 14.07.2020. 07:46 ] @
Ovakvi problemi nastaju kad se filter ulja je montira na pogresan nacin. Prva greska je ako se pre montaze ne naulji zaptivna guma filtera. U tom slucaju nema dobre zaptivenosti pa ulje moze da kaplje iza filtera ili se zaptivna guma toliko zalepi za kontaknu povrsinu bloka (zbog toplote) da ga je prosto ne moguce odviti. Druga greska je sto se filter suvise jako zategne, sto za tim uopste nema nikakve potrebe. Po pravilu, filter se zateze (navija) samo rukom i zategne se samo onoliko koliko se moze stiskom sake zategnuti. To je sasvim dovoljno. Postoje mnoge varijante kljuceva za filtere. Ali, oni se najcesce koriste samo na mestima gde je slabija pristupacnost za menjanje filtera pa se koriste vise kao "produzetak ruke", ali u tom slucaju se mora striktno voditi racuna u sili zatezanja.
[ Java Beograd @ 14.07.2020. 08:13 ] @
- Ja još nisam čuo da navoj na bloku motora može da se pokvari pretezanjem filtera. Ne kažem da je nemoguće, ali ja nisam čuo.
- Prvo i osnovno što nauči svaki automehaničar profesionalac, učenik u autosaobraćajnoj školi, ili amater kojeg podučava otac/stric/komšija/prijatelj ... je da se filter ulja zateže rukom. Meni je to ćale pokazivao na fići kad sam imao 5 godina.

Dakle, 99,99% je i taj filter zategnut rukom, a kasnije zapeko'.

Alata za odvrtanje filtera ima više vrsta/tipova. Ima ih u svakoj radnji koja prodaje alate. https://www.google.com/search?...anje+filtera+ulja&tbm=isch
Ja imam onaj sa lancem (kao za bicikl), ćale ga napravio sam pre puno decenija.
[ kosmopolita @ 14.07.2020. 09:16 ] @
Sad sam bio zvao majstora koji mi je rekao da sa spicem i cekicem udaram u levo dok se ne odvrne.
Inace je majstor radio u "firmi" koja ima puno vozila...
Posle razgorova sam se setio da je taj majstor pre vise od 10 godina tako skidao jedan filer koji sam isto previse zavrnuo.
To sam bio potpuno zaboravio.
Dok je udarao cekicem (pre vise 10 godina) sve se pitao ko li je ovako zavrnuo filter.

Tih vise od 10 godina manje-vise (sa neki prekidima) sam nastavio sa menjanjem ulja i filtera.

Bice da sam zaboravio (posle vise od 10 godina) kako je pogresno previse stegnuti pa sam to ponovo uradio.
To sam uradio koristeci lanac a inace i ruke su mi jace pa ni sa samom rukom ne treba da preterujem ;)
Mislio sam (pre nego sto sam setio iskustva od pre) da sam kod skidanja okretao na pogresnu stranu.
Posle svega je jasno da sam previse stegao pri montiranju i da je zapekao.

Posto sam u godinama uskoro zbog skleroze cu sve to (opet) zaboraviti pa cu posle par godina opet priteci ;)
Valjda cu se tada setiti ove teme i ponovo je procitati :)
[ pajapop @ 14.07.2020. 09:36 ] @
Citat:
kosmopolita: ... a inace i ruke su mi jace pa ni sa samom rukom ne treba da preterujem


Ti si izgleda starac "u dobroj formi"...svaka cast..
[ Java Beograd @ 14.07.2020. 11:00 ] @
"Leva ubija, a desne se i sam plašim"
[ SASASTA @ 14.07.2020. 17:28 ] @
koliko vidim c1ima sasvim obican filter ulja
kako si ti uspeo da ostane deo navoja i da zavijes posle preko toga novi filter nije mi jasno
skini novi , skini sve ostatke starog , namazi gumu novog uljem , zavi lagano novi , ne zatezi previse
posto si toliko jak zategni sa 3 prsta

a najbolje - idi kod majstora
[ kosmopolita @ 15.07.2020. 08:33 ] @
Vec sam napisao da nisu oblaznuli navoji.
To sam napisao jer san video posle skidaanja da nisu.
Mislio sam da se podrazumeva.

Inace, to kako sam ja skinuo nije bitno jer poruka treba da bude da se ide kod majstora.