[ Markoxxx @ 02.09.2020. 17:46 ] @
Pozdrav ljudi,

ima li ko konkretne i jasne informacije pod kojim uslovima moze i moze li da se vuce prikolica sa 2 automobila kroz Madjarsku kao sto je ranije bio slucaj sa recimo mercedosom ML ili VW touareg...?
[ Living Light @ 02.09.2020. 18:00 ] @
Napisaol si da hoces da vuces prikolicu sa dva automobila???
To jos nisam video.

Mozda ces uspeti kroz Azerbejdžan,
ali kroz HU prema AU da to teras necec moci.
[ Living Light @ 02.09.2020. 18:03 ] @
Markoxxx,
Mozda je bolje postaviti pitanje:
-Kako sa Jednim autom da vucem 2 prikolice iz SRB u DE kroz HU i AU ???
[ Nocni @ 02.09.2020. 19:03 ] @
Čak i za jednu prikolicu sa jednim autom na sebi moraš da poštuješ pravila i da sračunaš koliko je težak auto i koliko je teška prikolica... Na vozilu koje vuče treba pogledati naljepnicu na kojoj je broj šasije, na njoj izmedju ostalog imaš težine a drugi broj, gledano od broja šasije prema dolje, je upravo maksimalna težina dozvoljena za opterecenje prikolice koje može da vuče taj auto (sve zajedno težina prikolice plus auto na njoj) ... Pored težina i kategorija treba obratiti pažnju oko detalja kao što je ispravnost inercione kočnice na prikolici..
Kao što su ti već rekli vuču 2 vozila po Evropi zaboravi.



[Ovu poruku je menjao Nocni dana 02.09.2020. u 20:22 GMT+1]
[ Darko Nedeljković @ 02.09.2020. 20:30 ] @
U taj ML ili Tuareg po novom za pocetak moras ugraditi tahograf
Nakon toga mozda i moze.
[ botr @ 03.09.2020. 12:39 ] @
Moze sa tahografo, odnosno, da je takvo vozilo registrovano kao teretno cija najveca dozvoljena masa prelazi 3500kg.
[ Darko Nedeljković @ 03.09.2020. 13:26 ] @
Ne, kad otkaci prikolicu ne prelazi 3.5t i tada krije tahograf od policije ako nece da postuje pravila brzine, voznji i odmora, a kada zakaci prikolicu onda naravno prelazi 3.5t i mora postovati sva pravila o voznjama, pauzama i brzini, kao i svaki drugi kamion.

Samo, ja nikad nisam cuo da je neko ugradio tahograf u Tuarega ili ML-a. Ne znam da li zato sto niko nije hteo, ili mozda to uopste nije dozvoljeno da se uradi.
[ mjanjic @ 03.09.2020. 16:11 ] @
Ovde kod mene je neki lik imao neki SUV sa 3 reda sedišta, ali je bilo nešto američko, da li Chevy ili nešto drugo, ne znam, moguće da ga je prodao jer ga ne viđam više parkiranog u toj ulici, ali je imao prikolicu za prevoz auta i znam da je uslužno vršio prevoz, čak i iz inostranstva.
Ali, to je 99% za jedan auto, možda mogu 2 auta ako su Fiat Panda ili tako nešto malo, jer gotovo nijedno putničko vozilo ne može da vuče preko 2t, osim ovih pikapova kao što su Hillux, F15, Ranger, i slični.
Generalno, vidi sa ovima što dovoze aute iz inostranstva, pa da ti pokupe i tvoja 2 auta, jer će sigurno da ti izađe jeftinije nego da se ti akaš sa dozvolama, tahografima, osiguranjem u inostranstvu, plus koliko potrošiš goriva...
Jedino ako su auti u Hamburgu, a ovi naši dovoze najdalje iz Minhena ili tako nešto.
[ Darko Nedeljković @ 03.09.2020. 18:19 ] @
Citat:
nijedno putničko vozilo ne može da vuče preko 2t, osim ovih pikapova kao što su Hillux, F15, Ranger, i slični.

Ja mislim da su sva nabrojana vozila teretna.
[ mjanjic @ 03.09.2020. 20:06 ] @
Da, sva ta vozila sa sandukom pozadi se registruju kao teretna, ali je realno reč o kombinovanim vozilima za prevoz putnika i tereta ako imaju 2 reda sedišta, tj. ne služe isključivo za prevoz robe kao kamioni ili teretni kombiji sa 2 ili 3 sedišta, ali većina njih nema neku spektakularno veliku nosivost, toliko tereta može da se ubaci i u putnički Doblo kad se obore ili izbace sedišta, ali zato ovi mogu da vuku prikolicu poprilične mase.
Kod većine putničkih automobila problem vuče prikolice veće mase nije samo zakonsko ograničenje zbog navedene mase priključnog vozila u specifikaciji proizvođača, već i mehanika samog vozila - nema šasiju niti dovoljno ojačanu platformu/podvozje za vuču takvog tereta, a tek mehanički delovi prenosa, kao što su kvačilo, menjač... Čak i ako je automatski menjač sa hidrauličnim konvertorom, može da strada ako se vuče teret veće mase od deklarisane.

Ima priča za nekog lika koji je običnim putničkim autom (ne sećam se brenda i modela, ali recimo da je npr. Peugeto 307, Fiat Stilo ili tako nešto, manuelni menjač) u Grčku vukao kamp prikolicu, i na povratku je spržio lamelu.
[ Darko Nedeljković @ 04.09.2020. 01:02 ] @
Da tako je, po zakonu nema vise kombinovanih. Moj otac vozi teretnog Punta, a nista ne prevozi, jednostavno skontao da mu je bas super da ima prtljaznik kakav imaju najveci karavani, a pri parkiranju je dva metra kraci od njih. A zadnji red sedista mu ne treba - nikad ne vozi vise od jedne osobe pored sebe. Vozilo se naziva teretno ako moze da ponese vise tereta nego putnika, pri cemu se racuna 1 putnik = 90kg. Punto sa 2 sedista nosi 200kg tereta, znaci teretni. Neki kombi sa 7 sedista da bi bio teretni mora da moze da nosi preko 630kg dodatnog tereta.

Nekad davno sam procitao da ML moze da vuce bas tesku prikolicu, tako da to nije sporno. Nego su se svi besposleni mangupi bili dosetili da to tako rade a niti registruju firmu niti placaju porez, pa em sto su nelojalna konkurencija postenim transportnim firmama, em sto su budale pa voze po 30-40 sati bez spavanja, pa su opasniji od bombe na autoputu. I onda se zakonodavac dosetio - ako vozilo + prikolica prelaze 3.5t, onda mora postojati i biti koriscen tahograf, pauza 45 minuta nakon svakih 4.5h voznje, dnevna voznja max 10h, dnevni odmor min 9h. Plus tahograf belezi i brzinu, pa nema vise voznje preko ogranicenja. Od kad je to uvedeno, ja vise ne vidjam te kamikaze po putevima. Mozda im je suvise skupo da ugrade tahograf, mozda im voznja sa tahografom jednostavno nije isplativa, a mozda i zakon ne dozvoljava da se u ML ugradi tahograf. U svakom slucaju je dobra smernica za pokretaca teme -pozove bilo koji tahograf servis i pita "koliko kosta da mi ugradite tahograf u ML", pa ako kazu 1000evra, on ce znati isplati li mu se to, a ako kazu nije izvodljivo onda je dilema resena.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 04.09.2020. u 02:14 GMT+1]
[ botr @ 04.09.2020. 07:28 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Ne, kad otkaci prikolicu ne prelazi 3.5t i tada krije tahograf od policije ako nece da postuje pravila brzine, voznji i odmora, a kada zakaci prikolicu onda naravno prelazi 3.5t i mora postovati sva pravila o voznjama, pauzama i brzini, kao i svaki drugi kamion.

Samo, ja nikad nisam cuo da je neko ugradio tahograf u Tuarega ili ML-a. Ne znam da li zato sto niko nije hteo, ili mozda to uopste nije dozvoljeno da se uradi.



Video vise bas ML-a sa tahografom, bas kod tih koji vrse prevoz vozila.
[ Darko Nedeljković @ 04.09.2020. 18:07 ] @
Eto onda odgovora za Markoxxx - pravac na ugradnju tahografa i ako tezina prikolice + 2 vozila ne prelazi onoliko koliko fabrika garantuje za ML da moze bezbedno da vuce, onda nema bas nikakvih problema.
[ Markoxxx @ 12.09.2020. 14:07 ] @
naravno, ili proci madjarsku 2x sa po jednim autom, postom kroz Austriju i Srbiju taho nije potreban :D
[ mjanjic @ 12.09.2020. 15:01 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Nekad davno sam procitao da ML moze da vuce bas tesku prikolicu, tako da to nije sporno. Nego su se svi besposleni mangupi bili dosetili da to tako rade a niti registruju firmu niti placaju porez...

Mislim da fizičko lice ne može da uveze više od 6 automobila u nekom periodu (godišnje ili...?), znam za slučaj gde su kupce automobila od jednog takvog "uvoznika" zvali da svedoče, daju izjave koliko su platili automobile, itd. A sam "uvoznik" nije imao nikakvih problema u tom malom mestu blizu granice, vozi po mestu auto na italijanske tablice, ti kupiš od njega i sedneš da malo provozaš, startuje te pogranična policija jer vide da auto ne vozi "uvoznik" koji je ranije vozio, ti kažeš da si kupio, a ovi se pohvale kako poznaju "uvoznika" i kako si kupio dobar auto.

Dakle, po zakonu ne vredi sve i da ima tahograf u tom ML-u, ako neko misli sam da se bavi uvozom i prodajom, a da nema registrovanu delatnost za to, druga je priča što se u pograničnim mestima to toleriše čak i od strane policije.
[ Darko Nedeljković @ 12.09.2020. 17:33 ] @
Pa dobro, sest automobila nije malo. Mislim u smislu da ako svaki put vodis nekog na "besplatan turisticki obilazak", to onda ispadne n*6, gde je n broj ljudi koje poznajes
[ botr @ 14.09.2020. 10:03 ] @
Citat:
mjanjic:
Citat:
Darko Nedeljković:
Nekad davno sam procitao da ML moze da vuce bas tesku prikolicu, tako da to nije sporno. Nego su se svi besposleni mangupi bili dosetili da to tako rade a niti registruju firmu niti placaju porez...

Mislim da fizičko lice ne može da uveze više od 6 automobila u nekom periodu (godišnje ili...?), znam za slučaj gde su kupce automobila od jednog takvog "uvoznika" zvali da svedoče, daju izjave koliko su platili automobile, itd. A sam "uvoznik" nije imao nikakvih problema u tom malom mestu blizu granice, vozi po mestu auto na italijanske tablice, ti kupiš od njega i sedneš da malo provozaš, startuje te pogranična policija jer vide da auto ne vozi "uvoznik" koji je ranije vozio, ti kažeš da si kupio, a ovi se pohvale kako poznaju "uvoznika" i kako si kupio dobar auto.

Dakle, po zakonu ne vredi sve i da ima tahograf u tom ML-u, ako neko misli sam da se bavi uvozom i prodajom, a da nema registrovanu delatnost za to, druga je priča što se u pograničnim mestima to toleriše čak i od strane policije.



Vecina automobila se uveze na firmu, izmedju ostalog i zbog tog ogranicenja, uz odredjenu novcanu nadoknadu. Firma izdaje fakturu kupcu tako da se izbegava placanje proeza na prenos.
[ mjanjic @ 15.09.2020. 23:16 ] @
Pričam o ljudima u pograničnim područjima koji uvezu poneki auto, nemaju plac, nemaju firmu i zaposlene, prošetaju do Italije, Švajcarske ili Nemačke, odaberu auto koji će da dovezu, na točkovima sa stranim tablicama, itd.

Prednost je što biraju pojedinačni auto, za razliku od placeva koji kupuju, što bi narod rekao, "đuture", pa šta ih zadesi na 10 ili 20 auta, na nekom zarade dobro, na nekom kiksnu jer mora da se radi motor i sl.