[ gti2 @ 08.09.2020. 19:52 ] @
Betoniranje dvorišta je u toku pa treba da položim rebrasta creva za kablove (za automatiku krilne kapije).
Za kliznu znam šta treba, ali za krilnu ne.
Znam da ima dva motora, dva senzora...
Pitanje je, da li je centrala posebno odvojena ili se nalazi u jednom od motora?
[ bakara @ 08.09.2020. 23:44 ] @
Centrala je odvojena od motora.
[ gti2 @ 09.09.2020. 05:46 ] @
Hvala
[ veselinovic @ 09.09.2020. 06:11 ] @
Provuci, slobodno, par crijeva vise, neces se pokajati.
I razmisli o okitenu ta rebrasta znaju da se uniste od vibriranja betona.
[ Living Light @ 09.09.2020. 19:04 ] @
Nisam montirao, ali sam popravljao.

Dva krila, dva motora.
Centrala montirana u debelom PVC kucistu, na coknu kuce.
U centralu dolazi dovod napajanja 230Vac,
sa osuguracke table.

Od centrale prema cenralnoj kutiji (tanje PVC kuciste) na stubu kapije
ide višežilni kabl.
Od te centralne tanje PVC kutije prema motorima ide 6 x 1mm².
Motori rade na 24VDC.

Centralna jednica montirana na kucnu betonsku coknu,
reaguje na 2 daljinca, isto kodirana,
i upravlja sa oba motora dvoklirlne kapije.

U svakom slucaju, ispod betona nije ni jedno crevo visak :)

Sva pamet se nalazi u debeloj PVC kutiji na cokni kuce.
Napolju, na stubu i u motorima NEMA elektronike.

[ gti2 @ 09.09.2020. 19:24 ] @
Kod mene će ići malo jednostavnije, ali shvatio sam poentu :)
Hvala svima.
@Veselinović
Predlog za okiten je dobar i verovatno ću tako i uraditi.
[ branko tod @ 10.09.2020. 21:59 ] @
Sve kapije imaju IC senzore na stubovima koji detektuju prisutnost kola
ili ljudi i vrše zabranu rada, Kod krilnih kapija, svako krilo ulazi u dvorište
1,5 do 2 metra. Ako su kola recimo parkirana na metar od kapije senzor
na stubu ih neće videti i ako kapija krene u otvaranje udariće ih. Isto će
se desiti i pri zatvaranju. Zato se kod krilnih kapija postavljaju dva para
barijera, jedan na stubu i drugi na ivici zode domašaja otvorene kapije,
obično na stubićima visine 50-60 cm.




Slika nije baš nešto ali se tačno vidi kako to izgleda.
[ gti2 @ 10.09.2020. 22:07 ] @
Hvala Branko.
Ako se montira dva para senzora, vezuju se paralelno ili na centrali postoje izvodi za 4 senzora?
[ branko tod @ 10.09.2020. 22:13 ] @
Senzori su normalno zatvoreni a kada detektuju nešto otvore kontakte.
To znači da možeš da ih vežeš na red i da ih priključiš na jedan ulaz.
Na slici se vidi i podzemna petlja koja takođe detektuje veće metalne
predmete. Ja sam te petlje montirao samo nekoliko puta i mislim da
u kućnoj varijanti nisu potrebne.
[ branko tod @ 10.09.2020. 22:18 ] @


https://www.aliexpress.com/item/32836211369.html
[ bakara @ 11.09.2020. 11:17 ] @
korisnije je da senzor ima funkciju okidaca za zatvaranje kapije.
[ branko tod @ 11.09.2020. 11:53 ] @
Non capisco
[ bakara @ 11.09.2020. 12:56 ] @
kapiju otvaras na dugme, a zatvaras automatski

nakon recimo 3 sek registrovanja prolaska vozila putem senzora pocinje automatsko zatvaranje.
[ gti2 @ 11.09.2020. 13:01 ] @
Zar to nije "default" opcija kod svih centrala?
[ gti2 @ 11.09.2020. 13:18 ] @


Šta je zapravo ovde senzor? Namotani kablovi indukuju elektromagnetno polje ili ima nešto specijalno?
Nešto razmišljam, ako je kapija od punog materijala i otvara se prema dvorištu, ti senzori na stubovima bi trebali da se montiraju sa ulične strane što mi ne odgovara.
Opet, ako ne stavim nikakvu barijeru u zoni stubova, dolazim u situaciju da ne mogu da koristim tu opciju automatskog zatvaranja već ću morati ručno pošto od kapije do asfalta ima oko 2.5m što je nedovoljno za auto u slučaju da moram pri izlasku iz dvorišta da propustim neko vozilo...
Ako je ovo samo puko namotavanje običnih provodnika onda bi mi to rešilo problem, a automatiku i kapiju (menjam) ću raditi tek sledeće godine tako da bih imao vremena da nabavim i tu malu centralu za senzor.
[ bakara @ 11.09.2020. 13:26 ] @
Citat:
gti2:
Zar to nije "default" opcija kod svih centrala?

Davno sam montirao ali koliko se secam nije.

uglavnom radi ovako kako je bogdan napisao.

Ako kapija krene u zatvaranje i registruje nesto na senzoru ona se ponovo otvara ili stane.

centrale krilnih kapija imaju jako puno opcija, svasta nesto moze da se podesi za razliku od kliznih kapija.
Ja sam na kraju sve pogasio, pa rucno tvaram i zatvaram na dugme.
mada sad si me zainteresaovao da otvorim centralu i malo procesljam uputstvo.

i obavezno stavi lampu na vidljivo mesto da bi izdaleka mogao da vidis status kapije.
[ gti2 @ 11.09.2020. 13:34 ] @
Drugar je stavio kliznu pre par godina, jedan taster otvara do pola i drži otvoreno 3 minuta (može da se podesi i drugo vreme), a drugi taster otvara skroz i zatvara za minut ili odmah po prolasku vozila.
Verujem da je sad tako na svim novijim modelima tj da je moguće isprogramirati svašta nešto.
[ bakara @ 11.09.2020. 13:37 ] @
To imas i na krilnoj...
to je otvaranje za pesake, na krilnoj otvori samo jedno krilo.

Koje motore si uzeo?
[ gti2 @ 11.09.2020. 13:41 ] @
Nisam još ništa uzeo, rekoh sledeće godine pravim novu kapiju pa ću onda kupiti i sve ostalo.
Sad ide samo priprema
[ bakara @ 11.09.2020. 15:23 ] @
Pa onda ti je lako sve da prilagodis.

kad pravis kapiju napravi mesto na kome ce biti ucvrsceni motori i mesto na stubu gde ce sam motor da bude pricvrscen.
ja bi takodje preporucio da to bude bar metar iznad zemlje da motore ne bi previse prskala voda i prasina na mehaniku motora.
Ta "mehanicka" priprema je mnogo bitnija od "elektricne" jer je mnogo teze izmenjati nesto na kapiji nego provuci jos jedan kabl.

Obavezno predvidi i neko vislje mesto za lampu, i cesto se u kompletima ne dobije lampa a smatram da je zaista neophodna za lakse koriscenje kapije, ako nemas takvo mesto postavi metalni stubic.

[ branko tod @ 11.09.2020. 22:25 ] @
IC barijere se montiraju na stubovima, i kao što kažeš sa spoljne strane.
Valjda ti ih neće noću neko maznuti, nisu takvi u Subotici. Kada je kapija
zatvorena mogu da mašu koliko hoće ispred senzora, ništa se neće desiti.
Oni tada ne komanduju logikom. A važni su za slučaj da se kapija zatvara
a unuče, dete bleji tu negde, pa da ga ne šope, ili ne ogule farbu sa kola.
Velika hangarska vrata su ubila momka na mestu pre dosta godina, daleko
bilo. A mojoj drugarici su vrata GSP autobusa slomila stopalo tu skoro.
Nije za zezati se.
Petlja se sastoji od nekoliko namotaja proste žice 1,5mm2 i senzorskog
dela koji je manje od 50 e. On bi eventualno mogao da zameni barijeru u
dvorištu, mada mislim da je to bolje odraditi sa IC senzorima. Precitnije
je od petlje koja zauzima 1-2 m2 potencialnog parkinga.