[ Glokk9ine @ 15.09.2020. 17:46 ] @
Zdravo svima.
Ovako, imam problem oko Zastava 101, elektronsko paljenje.
Promjenio sam dihton glave, nove svjecice, kablovi, stelovano paljenje, procisten hjadnjak.
E sada, termostat nekad upali, nekad ja moram da ga upalim na prekidacom. Drugi problem je paljenje kad stoji neko vreme, nece da upali i ne stoji u leru, nego odma ugasi, ler gas nastelovan ali isto, moram da drzim gas za da ne bi ugasio, ne znam sta je problem, dali vuce fals vazduh ili.
Dali neko zna i dali ja mogu da ga 'popravim' kvar ako je moguce.
86k kilometara predjeno...
Hvala!

[Ovu poruku je menjao Glokk9ine dana 15.09.2020. u 18:59 GMT+1]
[ pajapop @ 15.09.2020. 18:37 ] @

Tvoji problemi nisu veliki...E sad..."termostat nekad upali, nekad ne..." Prvo, nije termostat nego termoprekidac. Najbolje ga je zameniti, alli kod tebe je najverovatnije u pitanju neki kontakt, bilo gde u njegovom strujnom krugu, ali najverovatnije je na buksnama na samom termoprekidacu, jer hoce da korodiraju. Ali, svaki elektricar ce to lako ispitati i resiti. Dugo...problem sa gasom..najveroatnije je u pitanju rastelovanost karburatora, tj. lose podesen "sauh"...verovatno bi i trebao njegov remont..To najbolje da resis u nekom karburator servisu...
[ Glokk9ine @ 15.09.2020. 20:13 ] @
Hvala puno druze.
Na karbu ima dva sarafa jedan za ler gas i drugi ne znam za sta je taj iskreno, i kako mogu najjednostavnije da nastelujem karburator i sauh?
Izvinite.
[ pajapop @ 15.09.2020. 21:36 ] @
Citat:
Glokk9ine:

Promjenio sam dihton glave, nove svjecice, kablovi, stelovano paljenje, procisten hjadnjak.



Slusaj ovako...Sve ovo sto si ti uradio....siguran sam da to nisi TI uradio, vec neki mjstor...Najbolje je, i najjednostavnije je da se vratis kod njega i da ti sredi karburator..pa kako tako...sigurno ce bolje nego sto bi bas licno ti...Ali sam i uveren, s obzirom na starost automobila i da je malo vozen...da taj karburator ima u sebi i mnogo taloga....i tu ne vredi neko kvalitetno stelovanje jer je i ne moguce...Sigurno treba ocistiti necistoce, procistiti kanale, zameniti membrane, procistiti ili zameniti dizne, nastelovati plovak...srediti mehanizam za "hladni start"...pa tek onda stelovanje smese goriva (a najbolje sa analizatorom izduvnih gasova). Tako ce se nastelovati i potrosnja i snaga i izduvni gasovi. Mada...i to je diskkutabilno jer i to zavisi od stanja samog motora...ali, ajd' da se ne siri prica i filozofija.... A najgore od svega je sto ocigledno novi clanovi, uvek postave neko ovakvo pitanje a u opste ne navedu odakle su..gde zive...cak se ni iz profila ne moze "natuknuti" odakle su. Znaci, pitanje je gde ti zivis? El' si na nekom pustom ostrvu...u nekoj vuko* ebini..ili si u nekom gradu??? Ovo ti najbolje moze srediti karburator servis..Oni i znaju i imaju potrebne delove...Mada, veruj mi ...sve manje...
[ bordzija @ 21.09.2020. 09:40 ] @
Termoprekidač na hladnjaku se menja svakih par godina i potrošna roba je kod svakog automobila pa i keca. Što se tiče gašenja, rasturi karburator i zameni sve dihtunge-gumice, servisiraj ga usput opereš. Proveri i sva creva oko karburatora da nisu napukla i vuku falš vazdun, naročito crevo od kočionog.

Taj 1100 motor je moja prva generalka u zivotu davno pre gotovo 30 godina :D
[ sdurut @ 21.09.2020. 10:04 ] @
Kad je loše naštelovan ugao predpaljenja tj. kad je premali onda pada broj obrtaja motora. Treba da bude 10 stepeni za 1100 kubika i 5 stepeni za 1300 motor. Postoji i velika verovatnoća da ti je zaribao razvodnik i centrifugalni sklop koji povećava ugao predpaljenja sa povećanjem broja obrtaja. U mom veku nisam još sreo nijedan razvodnik Zastavin stariji od 10 godina a da nije bio zaribao. Tako da majstori sluhisti šteluju paljenje po sluhu na takvom neispravnom razvodniku i ono posle provere na stroboskopu bude na oko 20 stepeni fiksno. Tako naštelovano paljenje ima posledicu da auto lopše ubrzava i vuče na nižim obrtajima, itd.
Usput oko sistema za hlađenje. Obavezno zameni čep na hladanjaku. Ako stisneš rukom gormnje debelo crevo i tečnost se vraća u dilatacionu posudu čep je neispravan. Inače čep je jako bitan elemenat u sistemu hađenja na koji majstori obično ne obraćaju pažnju. Održava nadpritisak u sistemu na 0.6bar-a tako da voda ključa na 130 stepeni celzijusa umesto na 100. Moj savet je da čep obavezno zameniš jer je jako jeftim i verovatnoća 99,9% da ti je neispravan.
Usput ako budeš skidao i sređivao karburator proveri bypas crevo za vodu jel kanali na karburatoru hoće da se zapuše od kamenca.
[ Nebojsa Milanovic @ 21.09.2020. 11:23 ] @
Citat:
bordzija:
Termoprekidač na hladnjaku se menja svakih par godina i potrošna roba je kod svakog automobila pa i keca.

Huh, dobro si mi ovo rekao, ja u životu nisam promenio nijedan, idem odmah da izmenjam sve...

p.s. Ručno štelovanje ugla pretpaljenja kod tih motora mi je bila jedna od omiljenih zabava dok sam bio klinac (naročito sa promenom spoljne temeperature, itd).

Nijedan instrument, naročito u ono vreme, nije mogao to da našteluje toliko precizno kao sam vlasnik auta koji najbolje oseća kako motor radi u svim režimima i temperaturama.

Da sam tada imao 100 oktana benzin svog Yuga 65 bih time i uz još par sitnijih zahvata lako doterao na 80-85KS.
[ Java Beograd @ 21.09.2020. 11:54 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Huh, dobro si mi ovo rekao, ja u životu nisam promenio nijedan, idem odmah da izmenjam sve...
Ovo sam i ja hteo da kažem.
[ bordzija @ 21.09.2020. 13:34 ] @
Svakih 5 godina se menja rashladna tečnost (svi lubrikanti u suštini) i termoprekidač, to su ti servisni intervali pod garancijom i izvan nje koje je propisao proizvođač automobila a ne da vozite lanac dok ne pukne jer eto on nikada nije pukao. U inostranstvu ako ti je kočiona tečnost starija od 5-6 godina ne možeš da prođeš tehnički.
Nije sramota pitati nego biti neinformisan i čuditi se kada protruli hladnjak, prokuva motor ili zaribaju kočnice usled pojave vlage u sistemu. Nebojša samo si nam pojasnio domaći mentalitet :)
[ gilopile @ 21.09.2020. 14:13 ] @
@sdurut je najbolje opisao sta treba da se proveri.

Paljenje sam i ja odoka stelovao, uvek sam imao kljuc 13 za to :)
Kada se lepo usteluje, kola lepo idu, rade i lepse povuku. Ako je to rastelovano, katastrofa, imas osecaj kao da je sav produvao i ne moze da povuce.
Moze biti da ler gas ne radi upravo zbog predpaljenja.
Nadji nekog matorog servisera, po mogucnosti da su mu jajca ispala kroz pocepane pantalone i resice ti keca, bice ko nov za 20 min :)
[ ademare @ 21.09.2020. 14:34 ] @
Ma ne mora mator , vec u najboljim godinama Uslov da je pre 30 godina bio mlad

Ima majstor za sva vozila , koja imaju razvodnik paljenja , stroboskopsku lampu . Ne podesava napamet .
[ pajapop @ 21.09.2020. 15:12 ] @
Ama bre ljudi..gde vi odoste sa raspravom...A el ste vi uopste procitali prvi, uvodni post. Iz toga biste zakljucili da sve ovo nema veze sa paljenjem (razvodnikom)...uostalom, navedeno je da je stelovano paljenje...Al,..ajd...samo nastavite...bice zanimljivije...
[ bordzija @ 21.09.2020. 16:12 ] @
Pa čovek se požalio da mu termoprekidač ne pali ventilator baš svaki put, ja sam dodao da se po servisnim procedurama menja sa zamenom antifriza, preventivno. Dovoljno je nekoliko puta da ne upali i spali se motor uglavnom ode glava. Iako je to stojadin što bi neki rekli, menja se termoprekidač i naravno proveravaju svi kontakti. Što se tiče štelovanja razvodnika na uvo, nisam baš imao uspeha, naštelujem savršeno a auto jedva ide tako da sam se više oslanjao na stroboskop. Davno beše imao sam ceo komplet za te akcije oko motora, merač kompresije, vakuum ili pritisak pumpe za gorivo i još ponešto.