[ X Files @ 12.10.2020. 14:46 ] @
Odmah da kažem, taj C3 (1.4HDi, 50KW) je od moje mame, registrovan na CG table. Godište 2012. Kupljen je pre otprilike 3+ godine (bio na francuskim tablama) kada je imao ispod 100,000. Sada ima 120,000.

Vozio sam ga i ja povremeno, opšte stanje, izuzetno. Bez ikakvih nedostataka. Potrebno mi je neko takvo vozilo za lokal, ovde.

Opcije:

1. Prodati ga u CG i kupiti nešto takvo ovde
2. Odraditi klasičan uvoz, mislim da bi uvozna cena svega bez registracije (amss pregled, carina, pdv, spedicija, lezarina) bila oko 800e

Znam da je pitanje skroz relativno, ali šta mislite... Razlog za razmišljanje o opciji 2 je zbog tog što manje više poznajem auto, tj.uverio sam se da nema nikakvih skivenih mana.

[ ademare @ 12.10.2020. 15:07 ] @
Naravno 2.

Dok nadjes kupca u CG . To i nije bas jednostavno . Malo prezasiceno trziste . Mozes da nadjes ali da mu spustis cenu .

Posle kod nas da kupujes " macku u dzaku " .

Ovako kad vec znas kakav je auto uvezes , par stotina Eur eventualno gore - dole nije od najvece vaznosti .
[ iculibrk @ 12.10.2020. 15:20 ] @
Jesi li se raspitao da li je moguce odraditi ugovor o poklonu i koji su troskovi takvog uvoza?
[ X Files @ 12.10.2020. 17:55 ] @
Nisam, površno sam guglao, pa na tu opciju nisam ni naišao, ali sad hoću...
[ iculibrk @ 12.10.2020. 18:53 ] @
Najbolje ti je pitati nekog speditera ako ga znas ili nazvati upravu carina, pa pitati kakvi su aktuelni propisi. Mail im po meni ne vredi slati, poslao ja pre nekoliko godina pa jos nije stigao odgovor :-)
[ mjanjic @ 12.10.2020. 19:08 ] @
Poklon ili ne, kod nas se sve dažbine na uvezen auto plaćaju po nekim kataloškim cenama i na osnovu godišta, kilometraže, klase auta... da li je još uvek u opticaju katalog AMSS-a ili neki drugi, ne znam, ali možeš ti da doneseš račun da si u Nemačkoj kupio Mercedesa za 100€, ovde će ti sve "troškove" obračunati prema nekim svojim parametrima.
[ ademare @ 12.10.2020. 19:57 ] @
Takodje mislim da poklon ne igra ulogu kod placanja dazbina za uvoz .

Postoji oslobodjenje poreza za poklon nakretnine , ali nekretnine se ne uvoze jer se ne krecu .
[ iculibrk @ 12.10.2020. 21:35 ] @
Mislim da biste obojica trebali gledati činjenicu da je taj auto u vlasništvu njegove mame. Neće on da donese račun, već ugovor o poklonu sa najblizim srodnikom.
[ ademare @ 12.10.2020. 22:39 ] @
U svakom slucaju ne kosta ga nista da se raspita .

Pa nek nam javi
[ Java Beograd @ 13.10.2020. 08:02 ] @
Bilo kako bilo, između ponuđenih opcija

- 1. prodaja - kupovina
- 2. uvoz "svog" automobila

Naravno 2.

Jer, nezavisno od brenda i modela, 8 godina star auto može da bude:

1) izraubovana mrcina, zreo za presu, i/ili "našminkana" mačka u džaku, auto koji će da ti zadaje samo probleme i glavobolje,
2) a istovremeno može da bude i tek razrađen auto, ispravan i pouzdan, koji će da te služi još mnogo godina.

Prodaš 2) i kupiš 1) za iste pare, i onda "džaba smo krečili"!

Uzgred, C3 je "bombonica" od automobila.
Po meni, daleko najbolji best-buy (cena/kvalitet) u B segmentu.


[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 13.10.2020. u 09:31 GMT+1]
[ Darko Nedeljković @ 13.10.2020. 08:41 ] @
Takodje bih rekao da poklon ne igra nikakvu ulogu. Carinjenje se obavlja tako sto se uporede kataloska vrednost i nabavna vrednost, pa se uzme vecanod te dve. Ako je kataloska vrednost naprimer 3.500 evra, onda ne igra nikakvu ulogu podatak da li je nabavna cena nula (poklon), ili je 100 evra, ili je 3.400 evra, u sva tri slucaja carinjenje se obavlja na carinsku vrednost od 3.500 evra. Carinik uvek ima mogucnost izbora vise izvora podataka o vrednosti (od kojih bira najvecu), pored kataloga koji ima, on moze da uzme u obzir i donju granicu cene sa polovniautomobili.rs ili mobile.de ili crnogorski sajt za prodaju vozila. Tako da nikako ne mozes da znas unapred koliko ce da te odrapi. Carinsku osnovicu cini zbir kataloske vrednosti i vrednosti transporta. Transport je meni bio uvek oko 1.5x-2x cena goriva, a imaju i minimum zaboravio sam da li 100 ili 200 evra. Jer oni i to sto si proveo dan vozeci racunaju da ti sati imaju neku vrednost, ne interesuje ih sto nisi sam sebi nista platio

Kod carine imas izbor izmedju 2 opcije:
1) ako neces da placas carinu, moras pribaviti potvrdu proizvodjaca da je vozilo proizvedeno u EU ili drzavi sa kojom imamo bescarinski rezim. Postoje i neke izjave prodavca sa pecatom, ali mislim dantoga nema izmedju fizickih lica, dakle samo potvrda. Da li ce Citroen Crna Gora to da ti izda ili nece, ako hoce koliko ce da ti naplati, to ne mozemo znati. Ocekivano je da bude oko 100 evra.

2) Carina bi bila 10%, znaci 300-350 evra pretpostavljam. Ono sto ne mozes izbeci je PDV od 20% na vrednost+transport+carinu. Digitron kaze da bi samo PDV mogao biti 800 evra. Ti si se pretpostavljam raspitao, nasao neku vezu, podmitio carinika da ti proceni taj auto na 1.000-2.000 evra, ako nisi, onda ti nesto u racunici ne valja. Ali, ajd da idemo dalje sa najpesimisticnijim brojevima. Spediter 50 evra. AMSS, zaboravih sad, 100-150 evra? Lezarina 50 evra. Tehnicki pregled, registracija i tablice 250 evra. Ili ajd da zaboravimo tu registraciju, svakako ako kupis ovde auto moras ga registrovati. Ovo ostalo, neka gornja granica dazbina je 1350 evra.

[Ovu poruku je menjao Darko Nedeljković dana 13.10.2020. u 10:02 GMT+1]
[ bakara @ 13.10.2020. 11:14 ] @
kakvih 800eur pa toliko ne placaju ni kad auto uvezu iz svajcarske
mislim da ce to biti dosta jeftinije.
[ iculibrk @ 13.10.2020. 12:27 ] @
Trebalo bi sačekati da se čovek javi i kaze sta mu je spediter rekao u slučaju da ga je kontaktirao. Do tada bi trebalo videti da li vazi ovo
[ X Files @ 13.10.2020. 14:21 ] @
Hvala na informacijama, javiću svakako šta sam uradio.

Tih 800€ je sračunao jedan špediter koga sam kontaktirao prostim guglanjem (neki ovdašnji čak 950€), i to za: amss pregled, carinu, pdv, spediciju i lezarinu.

Ali ovo, sa linka iznad može delom da promeni stvar:
Citat:
„Ako je auto uvezen u CG, BiH ili Makedoniju iz neke od zemalja Evropske unije i ako je njegov vlasnik imao EUR1 obrazac prilikom uvoza kao dokaz da je automobil proizveden u Evropskoj uniji, onda na osnovu toga može da uveze auto iz pomenutih zemalja u Srbiju bez plaćanja carine“.


Javiću, čim krenem u realizaciju.
[ bakara @ 13.10.2020. 17:51 ] @
800eur mozda kosta da ti on doveze i sve to odradi, ja bi potrazio jos nekog speditera
[ bordzija @ 13.10.2020. 20:42 ] @
Samo pazi da ne naletiš na špeditera budalu da umesto u katalošku vrednost gleda cenu na polovniautomobili sajtu.
[ X Files @ 14.10.2020. 05:56 ] @
Pozvao sam par špeditera, slučajnim izborom, za sada su razlike i do 300€ za uslugu?!

To je već signal da se bolje informišem (npr o EUR1 obrascu), ali i da njima pružim bolje informacije (npr. da ću sam dovesti auto)...

[Ovu poruku je menjao X Files dana 14.10.2020. u 08:16 GMT+1]
[ bordzija @ 14.10.2020. 07:52 ] @
Biraj samo one koji se bave isključivo uvozom automobila. Ja nisam pa me koštalo DUPLO. Žena isto tako zvrckala slučajnim odabirom.
[ drmilek @ 15.10.2020. 19:11 ] @
Nisam baš siguran kako stoje stvari sa zakonom u Srbiji ali navešću primer uvoza svog automobila u Nemačku gde sam se doselio pre nepunih godinu dana. Prvih 6 meseci vozio sam sa srpskim tablicama da bih nakon toga uvezao automobil u DE, kao ličnu svojinu, što me koštalo tačno 20 Evra. Dakle, zakon je ovde jasan: ono što je lična svojina ne podleže standardnim pravilima uvoza. Jedini uslov je bio da je auto bio u mom vlasništvu minimum godinu dana pre uvoza. E sad, jasno mi je da se automobil vodi na tvoju majku i da ona ver. ima prebivalište u CG ali možda ima prostora da se nešto uradi na način koji sam opisao gore.
[ Darko Nedeljković @ 15.10.2020. 23:47 ] @
Citat:
bakara:
kakvih 800eur pa toliko ne placaju ni kad auto uvezu iz svajcarske
mislim da ce to biti dosta jeftinije.

Imam 3 pitanja:
1) Zasto bi uvozne dazbine kod uvoza iz CG bile nize od CH
2) Da li si nekad uvozio automobil? Ako jesi, mozes li da nam fotografises JCI, da vidimo da li zaista [ostoji carinik koji ce ti ceo auto proceniti na vrednost jednog tocka?
3) Da li si ikad video JCI i pripadajuci obracun carine i PDV?
[ Darko Nedeljković @ 15.10.2020. 23:54 ] @
Citat:
bakara:
800eur mozda kosta da ti on doveze i sve to odradi, ja bi potrazio jos nekog speditera

Nesto ti nisi dobro razumeo. Spediteri uopste ne dovoze auto i ne naplacuju 800 evra. Oni popune papirologiju i posreduju u carinjenju. Tu uslugu naplacuju 30-50 evra.
[ Darko Nedeljković @ 15.10.2020. 23:55 ] @
Citat:
bordzija:
Samo pazi da ne naletiš na špeditera budalu da umesto u katalošku vrednost gleda cenu na polovniautomobili sajtu.

Ne utvrdjuje spediter vrednost, nego carinik. Carinika u principu ne biras, nego kakav ti zapadne.
[ bakara @ 16.10.2020. 10:27 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Imam 3 pitanja:
1) Zasto bi uvozne dazbine kod uvoza iz CG bile nize od CH

Nisam ni napisao da trebaju biti nize, vec da nema razloga da budu vise ni kada neko drugi organizuje prevoz a ne vlasnik.

Citat:
2) Da li si nekad uvozio automobil? Ako jesi, mozes li da nam fotografises JCI, da vidimo da li zaista [ostoji carinik koji ce ti ceo auto proceniti na vrednost jednog tocka?

Naravno da sam uvozio, i naravno da necu fotografisati JCI i kaciti na forum

Citat:
3) Da li si ikad video JCI i pripadajuci obracun carine i PDV?

Video sam.
Sta je problem u tome?
Citat:

Nesto ti nisi dobro razumeo. Spediteri uopste ne dovoze auto i ne naplacuju 800 evra. Oni popune papirologiju i posreduju u carinjenju. Tu uslugu naplacuju 30-50 evra.

da li si ti dobro razumeo, da oni sve to mogu da ti organizuju, a ne samo papirologiju...
[ sasa022 @ 17.10.2020. 10:59 ] @
Ako za vozilo posedujete EUR1 ne placate carinu ( 12,5% na "carinsku" vrednost vozila ) , ali placate usluge spedicije , razne takse , PDV , AMSS potvrdu....
[ bordzija @ 17.10.2020. 15:02 ] @
Carina ne postoji ako imate eur1 obrazac. Postoji samo porez.
Špediter svoje usluge naplaćuje 100-150 evra po vozilu, na šleper je stvar dogovora.
Carinik je tu samo da proveri papirologiju i fotografiše vozilo, špediter popunjava vrednost vozila iz ams kataloga. Ako pretera sa niskom vrednošću reaguje carina. Npr auto se carini po klotari iz kataloga ali ako se stavi niža cena onda je to već sumnjivo ili je auto oštećen i možda ga neće pustiti kao krš da se uveze. Može malo čuknut ogreban, razbijeno staklo i sl.

Uglavnom automobile dovlače pera mika tantula placevi, imaju svoje špeditere i dilove i to je to. Carinski magacin je 5 evra dnevno koliko se sećam. Znači može đuture a možeš i sam ali su velike šanse da te prevare i da te carina košta DUPLO više nego što jeste. Baš iz razloga šta će se upisati kao vrednost na uvoznoj deklaraciji. meni je neki infijanac iz feršpeda upisao vrednost sa sajta polovni automobili. Uglavnom ako nisi u tom poslu gledaju da te upropaste da ti više nikada ne padne na pamet da uvoziš automobil.