[ bordzija @ 30.10.2020. 11:51 ] @
Gledam nešto za vikendicu i odlazak u lov na krupnu divljač. Uglavnom auto bi se koristio i po Beogradu. Kakva su iskustva sa održavanjem, cenama delova, ima li uopšte delova i servisa za ovaj auto pošto ništa ne nalazim na internetu.
Neko 2004 +- godište? Nekada davno smo se po pustinjama bliskog istoka vozikali sa ovakvim sličnim, imao je neke miksere od motora 500 kubika mislim i išao je kao blesav, nikakvi problemi ali su bili službeni a ja klinac. Sećam se samo da sam skakao kao krompir na zadnjim klupicama.

[ Turmen @ 01.06.2021. 13:47 ] @
Lada Niva i samo Lada Niva za BG i planinu.

Baš i ja razmišljam da kupim neku vozaklju za planinu i imam "trilemu" između Lade Nive, Samuraja ili Vitare (one kratke iz 90ih). Hteo sam da kupim neki crosover ili SUV kao primarni auto (Tiguan, Qashkai, Sportage, Škoda Kamiq, Seat Ateca), ali ti automobili stvarno ne nude ništa - znači vozio sam Tiguana i imao osećaj kao da sam seo u Pola sa većim felnama. Ima Cross Polo, mogu i njega da uzmem onda, šta će mi koj klinac "SUV". Kia Sportage se ljulja na autoputu čim dune veći povetarac, a da ne govorim o preticanju ili mimoilaženju sa kamionom, totalno je nebezbedna, od mojih automobila jedino sam imao sličan problem sa A klasom. Mislim suludo mi je da takve automobile pokušavaju da prodaju za 15000 i više, kao "porodične za putovanja", a čim pređem 120km / h kreće da se ljuljuška ko pijan. Cenim da takvi automobili mogu baš da naprave problem neiskusnim vozačima.

Tako da sam došao na ideju da kupim "normalan auto" (verovatno Škoda Octavia) i od kusura Ladu Nivu, Vitaru, Pajero Pinin. Jedino što bi možda tebi bio deal braker za Lajku je velika potrošnja.

Taj Jimny je simpatičan, vozikao sam ih na moru one sa mekim krovom, nisu loši, ali mislim da se ne bi usrećio sa njima kada bi sišao sa asfalta.
[ bordzija @ 02.06.2021. 10:50 ] @
Ma dobri su kada se siđe sa asvalta povremeno ali samo povremeno, odrade oni posao. Odustao sam jer imaju ludačke cene a KVARE se ko i sve druge vozaljke pričao sa jednim zagriženim vlasnikom. Pošto i troše a mali, nema gde da se gurne plin.
Lada ne dolazi u obzir jer je to uglavnom pokvarena nekretnina imamo u porodici jednu. To stalno popravljaš i nikada nisi siguran dal ćeš negde da stigneš. Verovatno ove godine odlazi u presu iako je prešla jedva 100tkm.
E sad dal je toliko bitan 4x4 pitanje je jer su asvaltirali prošle godine pred izbore pa više nema tolike potrebe. Suv je totalna glupost za bilo šta, jedino što lepo izgleda i to je to.
Ljuljanje je zato što imaju nedefinisan servo volana tj nije progresivan koliko sam ja ukapirao kada sam vozio sorenta novog. Sav se ljuljuška jer je lagan na volanu. Jeziv osećaj.
[ Turmen @ 02.06.2021. 12:18 ] @
Kada bih ti preporučio UAZa mislio bi da te trolujem, ali mislim da nema boljeg vozila za brdo i blato od njega. Naravno pričam o budžetskim vozilima, postoje terenci koji su bolji i napredniji (Land Rover Defender), ali koštaju kao dvosoban stan. U mom kraju (istočna Srbija) su popularni i dan danas, dosta ljudi ih koristi neregistrovane po selima i vikendicama za tegljenje drva, lov, pecanje. Baš sam pre par godina na hajkingu video lika kako ga tera uz planinčugu, po blatištu, natovaren sa par kubika drva. Kad sam bio klinac mislim da su ih koristili u Elektrodistribuciji za nepristupačne terene, pa ostalo brdo komada koje su razgrabili posle nekog vremena. Naravno 2021a je godina, cenim da je teško, gotovo nemoguće naći primerak u dobrom stanju, restaurirani su skupi, osim ako ti nemaš entuzijazma da kupiš kršinu i da ga restauriraš.

Suzuki Samuraj - Ćaletov prijatelj je ovo vozio sigurno 20 - 30godina, bio izviđač i on se pentrao po svim živim planinama Srbije, a i šire i taj džipčić mu je bio nepoderiv. Pritom i lepo izgleda ako je u dobrom stanju.

Isuzu Trooper - Vozio sam ga, doduše po asfaltu, ali sam ga terao po selima gde je loš put i nisam osetio nijednu rupu. Da je malo manjih dimenzija i da mu nije registracija 50000din, kupio bih ga za BG.

I za kraj - pre par godina sam takođe vozao bajs po planinčima i naleteo sam na Gorsku Službu u Dačiji Duster i malo popričao sa vozačem i on je zadovoljan, kaže da je odličan van asfalta, da ga samo redovno servisiraju i da mu potrošnja u proseku nije velika.
[ Predrag Supurovic @ 02.06.2021. 14:40 ] @
Ako ti Samuraj ne valja za van asfalta onda ti neće valjati nijedan :)
[ mjanjic @ 02.06.2021. 15:23 ] @
Nešto ovako sam video da vozi jedan majstor iz okoline Ivanjice, popravlja traktore p Zapadnoj Srbiji pa mu baš treba za ekstremne terene, kaže da mu niko ne bi verovao kuda je sve uspevao da prođe takvim vozilom.
Naravno, udobnost nula, ali za razliku od ovog modernog šminkeraja boli te uvo koliko ćeš blata da uneseš na čizmama i sl.
Sa druge strane, lako je njemu da poseduje takvo vozilo, kad je mehaničar, i sve može i zna sam da nabudži, običnom smrtniku kad se nešto pokvari treba da nađe majstora i delove za ovo...
[ bordzija @ 03.06.2021. 00:51 ] @
Taj krš troši 20 litara u leru i stalno se raspada, trule brzinom svetlosti. I ona lada niva nije loša za teren ali šta ti vredi kada stalno moraš da popravljaš. Ako si majstor sa PUNO slobodnog vremena onda ok. Ni ti delovi za te ruske smradove nisu jeftini, koštaju ko svetog petra kajgana i nikakvog su kvaliteta. Sve u svemu bilo šta iz rusije bih zaobišao u širokom luku.

Kod nas voze svašta pa i te raspale lade sad da me pitaš kao nekoga ko je imao jednu ladu i sada povremeno održavam drugu, zašto to ljudi voze? PA NE ZNAJU ZA BOLJE!
[ ademare @ 03.06.2021. 10:40 ] @
Nisi citao oglas !

Prodavac je zamenio motor , i umesto Ruskog , stavio Mercedes dizel !

Zato valjda i ova cena , jer ta olupina ne vredi ovoliko nikako .

[ Living Light @ 03.06.2021. 10:52 ] @
Citat:
bordzija:ruske smradove nisu jeftini,

Bordji, zamolio sam te da ne dodaješ epitet ni jednoj sili sveta ovoga,
nemoj da vredjaš, nema smisla, a nije ni fer.

U rafineriji postoje još par ruskih postrojenja.
bato, to radi ko DOXA!!!

Ne staje! Ne pregrejava se, ne zamara se,
Pola veka ne staje, i dalje radi perfektno.

https://www.youtube.com/watch?v=ceTyfmeKCFQ

[ Turmen @ 03.06.2021. 11:41 ] @
Citat:
Predrag Supurovic: Ako ti Samuraj ne valja za van asfalta onda ti neće valjati nijedan :)


Meni je Samuraj sjajan i ako nekada budem kupovao auto za plac, vikendicu, brdo, blato, planine, pecanje biće mi prvi izbor. Još nakačim pozadi nosač za bajseve i mogu sa njim i na Mont everest. Jesu dobri primerci malo skuplji (30godišnjak je skuplji od Fiat Grande Punta) ali verujem da vredi svaku paru. Čak zbog relativno malih dimenzija može biti upotrebljiv i po BGu, za parkiranje, visoke ivičnjake i kratere po ulicama.

Jimny je na mene ostavio mršav utisak, ima neki slabašan motor, lagan je, ljuljuška se, desilo mi se van asfalta da mi usled ne strašne neravnine jedan točak "visi" u vazduhu. Doduše verovatno je to bila pasulj varijanta, izakana od strane neiživljenih britanskih i skandinavskih turista (rent a car u Grčkoj).

Citat:
bordzija: Taj krš troši 20 litara u leru i stalno se raspada, trule brzinom svetlosti. I ona lada niva nije loša za teren ali šta ti vredi kada stalno moraš da popravljaš. Ako si majstor sa PUNO slobodnog vremena onda ok. Ni ti delovi za te ruske smradove nisu jeftini, koštaju ko svetog petra kajgana i nikakvog su kvaliteta. Sve u svemu bilo šta iz rusije bih zaobišao u širokom luku.


Buraz, nije to do Rusije, već do 2021e godine. Te UAZe su se, kada sam bio klinac 90ih vozikali po Boru ko ludi, proverio sam sa ćaletom, vozili su ih rudarski inženjeri po stazama i bogazama i površinskim kopovima, isterivali ih uz masnu banderu. Za potrošnju ih je boleo ćošak jer je služben. Danas rudarki inženejri voze ovo. Električari iz EDBa su vozili (i dan danas voze, samo novije) Lade Nive, eventualno poneko na višoj poziciji vozi Duster. UAZe su pokupili entuzijasti, sada su po vikendicama i selima i to je to. Ako nisi sam automehaničar, uz to poprilično dokon ili nemaš u najmanju ruku najboljeg druga automehaničara, ne isplati se ni razmišljati o takvom autu :)
[ Turmen @ 03.06.2021. 12:03 ] @
A ako pričamo o državama i autoindustriji, ja sam, što naučen od strane svojih roditelja i dede, što naučen sopstvenim iskustvom skontao jednu stvar.

- Auto za porodicu - Nemačka limuzina - VW, Audi, Mercedes, BMW
- Auto za grad - Italijanski ili Francuski - Punto, 500, Clio, Citroen C1, C2.
- Auto za planinu - Japanac (ima ih koliko hoćeš, ali prednjači Land Cruser)
- Sportski auto - Japanac (Nissan Skyline, Lancer, Subaru Impreza, Toyota Celica)

Baćuške, UAZi, GAZ, Nive, Mahindre i slično su kompromis za tada siromašnu državu koja nije mogla da priušti bolje, a radili su svoj posao i to jako dobro. Isto kao što je sada pola Srbije poludelo za Kijama, Hyundai-ima i sličnim vozaljkama koji su nit ovde nit tamo - Niti su premium kvalitet da bi ih kupovala buržoazija - niti su ultra ekonomični i jeftini za održavanje da bi ih kupovala sirotinja. Ostaje samo neka srednja klasa (posebno su popularni među programerima - znam po kolegama) koja će da balavi nad Kijom Ceed i ga istrese za nju određenu (opet ne malu) svotu novca jer "na spisku ima više stavki opreme i veći display od Golfa koji je skuplji 2000e ej brate taj Vagen precenjen skroz"

[Ovu poruku je menjao Turmen dana 03.06.2021. u 13:13 GMT+1]
[ bordzija @ 03.06.2021. 13:38 ] @
Ja vozim koreanca i do sada nisam imao nikakvih problema pa zato narod i kupuje jer dobija puno za relativno normalnu cenu automobila plus 7 godina garancije. Ne uzimam za razuman komentar kako je skupa zamena ulja u ovlašćenom servisu jer takva osoba nema za nov auto i sve mu je skupo u životu.

Ta ruska skalamerija je mnogo lošeg kvaliteta, izađe te skuplje od bilo kog japanskog terenca kada sabereš višegodišnju eksploataciju. To me davno naučila lada samara. Kroz delove i popravke daš još tri takve nove lade. Kod rusa nema jeftine vožnje da se razumemo. Ona nova lada niva komplet istruli za 6-7 godina. Jako loš kompromis.
Po meni je bolje uzeti nešto polovno strano nerusko nego novu ladu nivu.

Svojevremeno sam pre 10 godina gledao ladu nivu izložbeni model koji je stajao ispred salona i rđa je već bila vidljiva na njoj jer je bila bele boje.

U suzuki samuraju sam se vozio ko klinac po pustinjama bliskog istoka još 70tih godina, imali su neke motore od kosilice i vrištali su ali su išli bez problema.
[ ademare @ 03.06.2021. 14:07 ] @
Citat:
Turmen:


Baćuške, UAZi, GAZ, Nive, Mahindre i slično su kompromis za tada siromašnu državu koja nije mogla da priušti bolje, a radili su svoj posao i to jako dobro.


Nije bas tako , tamo gde treba za JNA je kupovano najbolje na planeti !

Nista UAZ i kompanija . Za JNA je kupljeno 4.000 Pincgauera !!

Ukupna proizvodnja I generacije , za sve godine je bila 18.000 a za JNA kupljeno 4.000 ?!

Znaci bilo je novca kada treba . Jer Pinc je sve samo ne jeftin !
[ Living Light @ 03.06.2021. 14:18 ] @
1982 god.
u vojsci u Kraljevu,
namučimo pincgauera samo što ga na masnu banderu ne popesmo,

Troši, ali posao radi.
Imali smo benzinku pumpu unutar kasarne.

a na poligonu Beranovac rupe, fosne, rovovi itd.
dušu smo mu vadili (naročito kada je kasnio zastavnik

I nismo uspeli da ga slomimo. ne.
Mašina sjajna, skidam kapu projektnom timu koji ga osmisli!

Ade, 4000kom smo kupili?
Svaka ti cast za podata!

pOz
[ Turmen @ 03.06.2021. 14:27 ] @
Citat:
ademare: Nije bas tako , tamo gde treba za JNA je kupovano najbolje na planeti !

Nista UAZ i kompanija . Za JNA je kupljeno 4.000 Pincgauera !!


Pinzgauer je druga dimenzija i on je nekako van okvira ove teme. Ne bih se bunio da posedujem jednog :)

gorenavedeni terenci su niskobudžetna varijanta, oduvek bili, nešto kao Duster danas.

Citat:
bordzija: Ja vozim koreanca i do sada nisam imao nikakvih problema pa zato narod i kupuje jer dobija puno za relativno normalnu cenu automobila plus 7 godina garancije. Ne uzimam za razuman komentar kako je skupa zamena ulja u ovlašćenom servisu jer takva osoba nema za nov auto i sve mu je skupo u životu.


Vidi, Korenanci su skroz korektni automobili. Kao što sam i rekao, zlatna sredina - nemaš para (ili ne želiš da platiš) za premium auto, nisi kompleksaš koji želi da automobilom izaziva zavist komšija, a nećeš baš ni da se bakćeš socijalnim Dačijama, kragujevačkim Fiatima, još kad se na to doda 7godina garancije i neka džidža, panorama krov ili veći display od opreme - bombonica. Pa ja bih prvi da nema Škode jurio Hyundai I30 ili Elantru za novi auto. Golf mi je nekako klinački auto, a Audi A4, Passat ili C klasa su skupi.. tako da su ti Koreanci skroz OK.

A o kvalitetu ruskih vozila govori činjenica da ih na ulicama skoro pa nema. Ne možeš da nađeš ni Kalinu i one Ladice iz 2007 - 2008. Sve pocrkalo. Doduše skoro sam video taxistu u novoj Ladi (Vesta) ja mislio Ford Mondeo :)

[ bordzija @ 03.06.2021. 15:16 ] @
To je jedan jedini taksista koji je ima, dođe mi da mu mahnem i pitam ga dal je lud :)

Osim pinca i ovih ruskih smradova, bila je i fijatova kampanjola te 1107 koji je prava bombonica ali ne postoji ispravan u voznom stanju, ovi naši čobani ih sve razvališe kradući drva po bosni i srbiji:



Klimavog kvaliteta ali bi lepo izgledao sa fiksnom nadgradnjom i nekim velikim gumama.

Ako nekoga zanima fiat 1107
https://sasomange.rs/pojedinac...vna-vozila/111231905/fiat-1107

Ovo je još bolje:
UAZ 452
https://sasomange.rs/pojedinac...tavna-vozila/111233109/uaz-452


Moto guzzi falkone:
https://sasomange.rs/pojedinac...1237394/moto-guzzi-falkone-500
[ ademare @ 03.06.2021. 16:33 ] @
Kampanjole su se sklapale u Zastavi KG . To je ujedno i prvo vozilo koje se sklapalo u bivsoj Jugoslaviji .

Jos negde 50-tih godina proslog veka je to pocelo . Stizali delovi iz Italije i ovde se sklapalo . Godinama je to raubovano , do iznemoglosti jos u JNA !

Secam se kada sam se vozio 1989 . u jednoj to je bila krsina neopevana . Zamisli kada po putu ide 40 ? Vozili smo se od Djakova do Osjeka sat vremena


Kasnije su ti krsevi isli u rashod pa na prodaju na licitaciji . To ko je kupio trebao je da pravi auto od pocetka da bi radilo

Nisu bile samo te otvorene . Bile su i one zatvorene , koje su koristili najvise vezisti .
[ Turmen @ 03.06.2021. 17:42 ] @
Citat:
bordzija: To je jedan jedini taksista koji je ima, dođe mi da mu mahnem i pitam ga dal je lud :)


A šta ga boli uvce, ona košta nešto tipa 7000 - 8000e, 3-4god će mu vršiti posao dok je otplati, posle može i na otpad.

Sećam se kad je ćale dobio službenu Ladu 110, ganc novu iz salona neke 2005e godine i došao njom kući i ja ga pitao kakva je, a on izgovorio ko iz topa "Pezejac je za ovo avion, a Dačia Logan Rols Roys"..

A poznanik je kupio od vojske kada su zatvarali kasarnu u Smederevu, Kampanjolu (onu stariju sa okruglim farovima - ja mislio Jeep), za neku siću tipa 200 - 300e, krpio je godinu dana, išao u ribolov njom, zezao se, sad mu istrulela u dvorištu
[ Living Light @ 03.06.2021. 22:46 ] @
Citat:
ademare:Vozili smo se od Djakova do Osjeka sat vremena


Turmen: "ja ga pitao kakva je, a on izgovorio ko iz topa "Pezejac je za ovo avion, a Dačia Logan Rols Roys".. "
ma, ludilo!
___
EEe, imam i ja priču za Ginisa :

Krenuli mi na more sa Citroenkom AMI-8,
-2 cilindra,
-32 konja,
-4 takta,
-1 auspuh,
iz sela, start, pa na Pag (HR)

Čale nervozan ko Treijer.

Komanda je pala:
-ajde deco smestite se na zadnje sedište,
i da Vas ne čujem do ostrva Pag!

..i zalupi vrata od Citroena.

A meni je leva ruka sa svih 5 prstiju ostala uštinuta
kako sam ulazio i držao se za gornju ploču.

Uuuff, leb te ehhhbo, pocrneše prsti,
sreca da je Čale stao na pumpu u Kovinu da napuni rezervoar.

Pitam majku: eli, ako otvorim vrata, če čale da se ljuti?
Majka: ma šta ti je, di češ u PM, tek smo krenuli na put!
_____

mislim se, boli me Q i za Vas, ali 5 prsta bole uštinuta Citroenom!
Otvorim zadnja leva vrata, povadim ruku i prste,

a čale če: Gde si ti krenuo? Tek smo u Kovinu!
ja mu pokažem levu šaku, ona skoro plava.
a on: Idi bre u Pm, šta te to ujelo???

-ujeo me Citroen!
______
i tako to, ima raznih anegdota iz života,

Pozdrav sjajnoj Ekipi!
Uzdravlje,




[ bordzija @ 03.06.2021. 23:03 ] @
U neko slično vreme smo bili klinci, mi smo imali isto ami 8 nov kupljen i posle 3-4 godine je pukao na pola u garaži skroz istrulio a motor srkao ulje i zaribao. Bacili ga u đubre. To nam je bio najgori auto ikada u životu, kec je za to bio ferari. Ami 8 u krivini se otvarala vrata, valjda kako je bio mekan sav pa se uvijao. Još danas imam menjač i karburator koješta u garaži ostalo od đubreta francuskog.

A za tu ladu je bio skroz u pravu, kao tenk troši i vozi se jako teško. Kao da su i tu mehaničku letvu volana opteretili sa betonskim tegovima ne znam kako drugačije može tako teška da bude.
[ Turmen @ 04.06.2021. 08:17 ] @
Odlične anegdeote za AMI 8. Inače Citroenu mogu jednu stvar da priznam - proizvode (meni lično, mada stvar ukusa) lepe automobile. I mislim da su 90% kupaca dobijali na taj avangardni dizajn. AMI 6, AMI 8, Spaček, Dijana, Ajkula, CX, DS ne zna se koji je od koga lepši. Šteta što su kante :D A koliko sam skontao, proizvodili su se u SFRJu, pa ih je bilo dosta na ovim prostorima.

Vozio sam u jednom danu, neke 2010 - 2011god Citroen Dyanu 1981e i par godina mlađeg Yuga.. Kada sam posle Dyane seo u Yuga i dao gas, imao sam utisak kao da sam seo u Enterprise i ubacio u "Worp" brzinu :)

Malo sam ljut na našu državu, naš narod, kosmičku karmu, jer je, kada se osvrnemo na istoriju auto industrije, Zastava zauzimala ozbiljno mesto u toj istoj istoriji tokom 70ih i 80ih. Svako zastavino vozilo je bilo ozbiljnije od ruskog konkurenta. Čak smo i za Škodu bili pojam do akvizicije od strane VWa (ko ne veruje nek uporedi tristaća sa onom Škodom 1000malih briga ili Škodom 105s). Kako smo došli do one krntije Floride, do toga da Yugo i 101 skinuti sa trake 2008e godine budu klotare bez električnih podizača stakla i serva, do toga da Zunto starog 7-8god neće niko da kupi za 2000e, nemam pojma. Ustvari znam, rat, raspad zemlje, inflacija, embargo, nemaština začinjena ku123boljom zaposlenih u Zastavi da razvijaju nešto novo i usvajaju nove tehnologije.

[Ovu poruku je menjao Turmen dana 04.06.2021. u 09:40 GMT+1]
[ Living Light @ 04.06.2021. 08:51 ] @
Pazi,
pre 20 godina došao Teča iz germanije u selo kod mene sa ženom Lote.

Trubi ispred kapije, kao mi stigli.

izadjem, otvorim kapidjik,

kad ono Citroen CX-2000 (možda 2200), registracija neka Singen (Bodensko jezero) - Germany.

Kad sam video farove i Halogenke,
a švaba ablenduje, nervozan, ...Otvaraj kapiju! Stigli smo!

utera ga u dvorište, gasi motor, otvori vrata, a ono unutra :

-Lamborgini !!!

mi svi, ostadosmo otvorenih usta....
Pitam ujaka, šta je ovo?
kaže:

C i t r o e n !!!

[ Turmen @ 04.06.2021. 09:13 ] @
Imao je komšija iz zgrade takav, meni kao klincu je tada bilo "wooow" to što je auto nizak, pa kada ga on startuje, on počinje da se "diže" :D
[ bordzija @ 04.06.2021. 10:29 ] @
A tek one šolje farova što se okreću kako motaš volan u ajkuli? Sećam se da sam ko klinac stajao otvorenih usta dok je automobil prolazio pored mene. To podizanje i spuštanje hidraulike i sam dizajn je ostavljao pojam svemirskog broda. Šteta što su bili nekvalitetni od najskupljih do najjeftinijih modela sve sam trulež. Ami 8 nov je koliko se sećam iz ćaletovih priča bio duplo jeftiniji od novog stojadina.

Bajdvej i xm je bio opasno dobar auto i išao kao nevreme onaj v6.

Nego da se mi vratimo na temu terenskih vozila za vikendicu lov i ribolov.
[ Turmen @ 04.06.2021. 12:13 ] @
Citroen decenijama unazad ima najlepše automobile.. Ranije sam stalno pričao kako, kada budem imao mnogo para i budem kupovao auto koji će da mi služi za ukras ispred kuće, kupiću Citroena. A pored ću imati Vagena kog ću da vozim :)

Citat:
bordzija Nego da se mi vratimo na temu terenskih vozila za vikendicu lov i ribolov.


Setio sam se klipa koji je, mislim Java okačio, kako ona mala Pandica 4 X 4 u nekoj kaljuzi, ostavlja iza sebe Range Rovera. Deluje kao ok autić za neko akanje po terenu.



[ Turmen @ 04.06.2021. 12:21 ] @


Ovo je nova Panda.. A ja mislio na onu kutiju od pre 20god. Bilo ih je jedno vreme dosta iz Telekom Italije.
[ Living Light @ 04.06.2021. 12:35 ] @
Ee bračo,

sad sam zvao Kuma Švaleranta,
Predsednika Lovačkog društva Skorenovac (selo pored Kovina)

Ee kume očeš i dalje PinzGauera,... za lov???

K: Ma neču! Kupili smo Ladi Nivu!
LL: Idi bre Kume u PM!

aj pa Zdravo,...

nema, bez Lade Nive se NE može u lov na krupnu stoku
[ Turmen @ 04.06.2021. 13:10 ] @
Može se bez Lade nego mi ne znamo za bolje. Ja bih prvi kupio neku Nivu tu do 1000e, da je upalim par puta godišnje i to je to. I da mi bude na placu, ne moram ni da je registrujem. Ali svakako cenim da će ovaj auto sa'raniti 90% Niva. Možda će ga nadživeti neka koja je sišla sa trake u poslednjih 5god, ali ne bih smeo ni u to da se kladim.
[ bordzija @ 04.06.2021. 13:18 ] @
Lada niva je čista propast ali se ljudi navuku sa pričom jeftina a jefrini delovi. A ono u praxi sve crkavaju neki bosch delovi koji koštaju po 100 evra i stalno jednote isto. I na kraju istruli komplet pa radiš limariju i tako u krug, popravljaš variš. E pa vala nebi je uzeo ni da mi je neko pokloni.

A kome nešto nije jasno u vezi francuskih blamaža neka pogleda video:



Panda 4x4 je jako zanimljiv auto za neki sitan ofroad tipa vikendica pecanje, ništa ekstremno i ovako su im glibavi trapovi.
[ Living Light @ 04.06.2021. 13:21 ] @
Brate sowtverašu,

A šta čemo sa Land Roverima?

Tipa Paris-Dakar???



Ima i dodatak:

https://www.youtube.com/watch?v=UGWp8R-IqoE
[ bordzija @ 04.06.2021. 13:39 ] @
Skup sport od aluminijuma, baš skup a ovo što ima kod nas da se kupi su konfekcijska đubrad.
[ Living Light @ 04.06.2021. 13:44 ] @
Skup, slažem se iz momenta!
_______________

(šta bi sa nivostatom, sklopkom i pumpom? )
[ Turmen @ 04.06.2021. 13:51 ] @
Pomenuo sam Defender na početku teme, ali zna se koliko oni koštaju, čak i oni raubovani primerci, a kamoli oni koji su novijeg veka. Ne znam kakvi su ovi Freelanderi, vidim da ih ima za 2500e, ali nisu mi ubedljivi, deluju kao šminkeraj
[ bordzija @ 04.06.2021. 14:21 ] @
Ima ih na kilo pretpostavljam da su neki reno citroen fazon 3000 evra:
Što je opet mnogo bolja varijanta od raspad lade 2000 evra.

https://www.polovniautomobili....rch-normal&position_ref=24


(nema ništa ja te juče zvao ti se ne javljaš) :)
[ Turmen @ 04.06.2021. 19:40 ] @
Fino deluju, meni su ranije bili zanimljivi oni sa 2 vrata, pošto im se skida zadnji deo krova. Mogu da posluže za more. Sad video da su malo skuplji od Lade Nive istog godišta :)

https://www.polovniautomobili....rch-normal&position_ref=18
[ bordzija @ 04.06.2021. 19:42 ] @
Malo sam čitao po internetu, uglavnom su BMW motori i na trapovima su nikakvi svakih 15.000 km a još gori na krstovima kardana svakih 30.000 zamena. Kao šatro nije skupo, mogu misliti. Isti kvalitet kao lada niva.

Zato i nisu na ceni ko one kante stare koje sam šrafiš ili voziš kod kovača da popraviš. Eeee de su ona vremena skineš, oturpijaš, dodaš šajbnu pritegneš, mazalicom dodaš masti i večno!
[ Turmen @ 04.06.2021. 20:41 ] @
Koliko sam skontao, meni se najviše isplati da ostavim Clia iz 2001e u životu ili Pola kao auto za planinu, a da za asfalt kupim nešto novije. Jer od SUVova nema leba, stariji su razvaljeni i istruleli, a noviji su ili skupi ili su beskorisni van asfalta (pozeraj).

Reno Clio, koji je sada na placu i vozi ga ćale je sa mnom prošao sito i rešeto, pentračio sam ga po planinama, makadamu, rupama, razrovanim seoskim putevima. Jedino ga nisam zaglavljivao u neko blatište ili arčio u nekim ekstremnim uslovima, ali realno, nisam ni imao potrebe. Kupio sam ga sa 19icama - taman toliko da ne zakačinjem podom kamenje kada sam na zemljanim putevima.
[ bordzija @ 04.06.2021. 23:13 ] @
Samo mu pukni neke balone od kramponki i bog da te vidi. Nije za one ekstremne penjaže ali u lokalu ima sve da odradi.

Ima na polovniautomobili prodaje lik golfa 2 sa traktorskim gumama :-)
[ Turmen @ 05.06.2021. 16:47 ] @
Video, beli za 650e, ali je baaš trulex.

Pre par godina me negde kod Niša obišao neki crossover golf 2, oduševio sam se.

Ovaj neki fazon.

[ Nocni @ 05.06.2021. 18:11 ] @
Jedino sto ste u ovoj temi malo u zabludi sto se cijena tiče...

Ovaj golf koji si postavio je 20.000€

Sa malo više opreme i bolje očuvan može da bude i prilično skuplji kao ovaj npr.


[ Turmen @ 05.06.2021. 23:12 ] @
Što bi rekao Java Beograd: "Vlažni snovi prodavca".. Ako izvuku 5000e, da se šutiraju u dupe od sreće, pa ni tamo po Nemačkoj ne beru pare na drvetu :)

Mada izgleda odlično, ja sam mislio da je to neko prerađivao sam u garaži ovde, tek sam posle skontao da su ti golf terenci bili serijski proizvedeni
[ bordzija @ 06.06.2021. 01:31 ] @
Golf kantri čuveni podignuti sa 4x4 ima ih povremeno se nađe poneki bude 1000-1500 evra solidan auto bolji od lade nive definitivno. Ima ih jako retko u ponudi pa nisam ni spominjao. I mnogo je star izakan naročito kod nas.
[ mjanjic @ 06.06.2021. 01:45 ] @
Za Freelander znam neke kojima je pucala poluosovina, kao već je bila pri kraju, ali bili lenji pa čekali sledeći mali servis... mis'im, ja verovao da su prošla vremena kad je svako malo morala da se menja "đunta" još u vreme našeg "Fiće", a kad ono...

Kad vidim "terenca" kome su spone na trapu debljine prsta, a ni poluosovina nije mnogo deblja, razmišljam da li su inženjeri to namerno tako "smislili" da bi se češće menjalo ili ima neki drugi razlog.
[ bordzija @ 06.06.2021. 05:04 ] @
Krstovi kardana svakih 30 iljada a spone i poluosovine svakih 15 iljada. I to oni bez blama zovu terenac. Jugo kvalitetniji od frilendera pa ti vidi.

Nije ni lada niva ništa dalje samo što se kod nje bukvalno sve kvari i raspada. Neko je mislim na ovom forumu pisao da leda niva nije za sirotinju. To treba da imaš dubok džep u suštini za svaki krš.
[ Turmen @ 06.06.2021. 12:52 ] @
Freelander je rodonačelnik ovog trenda zvanog "moderni SUV". Negde sam čak i pročitao da njima u deklaraciji piše da je "putničko vozilo sa povećanom prohodnošću" (dakle nije "terensko vozilo"). Znači izgleda kao SUV, ali ako planirate da silazite sa asfalta, bolje nemojte
[ Turmen @ 06.06.2021. 12:55 ] @
Citat:
bordzija: Nije ni lada niva ništa dalje samo što se kod nje bukvalno sve kvari i raspada. Neko je mislim na ovom forumu pisao da leda niva nije za sirotinju. To treba da imaš dubok džep u suštini za svaki krš.


Moj nekadašnji kolega je voleo da kaže da su Yugo i Lada Niva najskuplji na svetu. I kao na pitanje "kako" odgovarao bi "treba ti malo para da ga nabaviš, ali zato mesečno gruneš 100 - 200e ko dobar dan. U suštini jeftinije te izađe da kupiš novu Dačiju i umesto majstora plaćaš kredit banci"
[ iculibrk @ 06.06.2021. 20:58 ] @
@Turmen
Verovatno nisi nikada vozio Yugo, pa živiš u zabludi. 100 eura mesečno za održavanje? Moji prvi automobili su bili zastave, Yugo i Skala. Ta auta si morao znati voziti i jednom godišnje sevis odraditi, na 60.000 zameniti zupčasti kaiš (najveći troškovi) i najbitnije trebao si ih znati voziti. Taj ko je davao i 100 eura mesečno jednostavno ne zna da vozi. Za Ladu Nivu mi ovaj tvoj komentar nije jasan. Ovde si pisao drugačije ili mi se samo čini, ja je nisam vozio pa ne mogu suditi.
@bordzija
Za tebe evo moj predlog. Gde ćeš tim Suzukijem u lov na krupnu divljač, poješće ga medo. Ne znam uopšte zašto neko lovi, pusti životinje na miru, ni one ne diraju tebe.
[ Turmen @ 07.06.2021. 08:59 ] @
Citat:
iculibrk: @Turmen
Verovatno nisi nikada vozio Yugo, pa živiš u zabludi. 100 eura mesečno za održavanje? Moji prvi automobili su bili zastave, Yugo i Skala. Ta auta si morao znati voziti i jednom godišnje sevis odraditi, na 60.000 zameniti zupčasti kaiš (najveći troškovi) i najbitnije trebao si ih znati voziti. Taj ko je davao i 100 eura mesečno jednostavno ne zna da vozi. Za Ladu Nivu mi ovaj tvoj komentar nije jasan. Ovde si pisao drugačije ili mi se samo čini, ja je nisam vozio pa ne mogu suditi..


Ako se neko navozao tih Zastavinih kršina, to sam ja.. Imao sam Yuga iz 89e, sestra imala Z 128 iz 1990e, jedno vreme sam vozao Pezejca kog sam nasledio od dede. I ćale je imao službenu Floridu i Z10, pa sam i njih probao. Mislim da se razumemo, u momentu kada sam ja vozio Yugića, on je tada bio uveliko tinejdžer, bio je u dobrom stanju, ali je jednom mesečno crkavalo nešto potrošno, neka gumica, neka spona, stalno neka popravka od 50e, pa auto radi nedelju dana, pa crkne nešto treće. Uopšte ne sumnjam da su ti Yugići bili upotrebljivi kao novi automobili, moj ćale ih je obožavao do te mere, da je odbio Ladu Samaru na poklon jer "je Yugo jede za doručak", ali jbga, u tom trenutku ga je pregazilo vreme i ja sam za mog Yuga voleo da kažem da noću smišlja kako će ujutru da me zeza.


Citat:
iculibrk: @Turmen Ovde si pisao drugačije ili mi se samo čini, ja je nisam vozio pa ne mogu suditi.


Pročitaj malo bolje videćeš da sam citirao kolegu :) Što se mene tiče, dva druga su vozila Ladu Nivu, doduše obojica su je kupila novu tamo neke 2008e godine, ja sam probao te dve Lajke i bile su solidne. Doduše tada su koštale oko 8000 - 9000e, znam da su bile skuplje od novog Fiat Punta ili Dačije Sandero, što sam ja lično shvatao za budalaštinu, ali njima su trebala kola za planinu, za vikendice na Kopu (drugi drug ima vikendicu u Delibaltskoj peščari) i jbga to im je vršilo posao. Ja Ladu preporučujem svima koji hoće da kupe auto za neku vikendicu, da auto bude tamo na vikendici, ne mora ni da se registruje, upali se jednom mesečno, provoza 10 - 15km po planini, sipa benzin / plin / zejtin i to je to.. U takvim okolnostima, mislim da exploatacija takvog auta ne košta mnogo. E sad ko hoće da vozi Ladu Nivu kao primaran auto, to je rupa bez dna, iz prostog razloga što to po BGu troši 20l na 100km ko dobar dan. Što sam ja voleo da kažem za Pezejca da "sam daje desni kad vidi pumpu"..

Citat:
iculibrk
@bordzijaZa tebe evo moj predlog. Gde ćeš tim Suzukijem u lov na krupnu divljač, poješće ga medo. Ne znam uopšte zašto neko lovi, pusti životinje na miru, ni one ne diraju tebe.


OK predlog, u subotu sam išao na noćnu vožnju biciklom u Smederevu i pored Dunava sam video pecaroša koji vozi Fronteru sa 3 vrata. Pitao sam ga kakav je, kaže da ga dosta vozi van asfalta i da nikada nije imao problem da se zaglavio negde i slično.
[ bordzija @ 07.06.2021. 09:30 ] @
Ma krupnu divljač sam mislio svinja od sto kila na selu pa se istranžira u zamrzivač. Jedino bi me možea ribolov zanimao i tu ima lomatanja. Imao i ja keca 90tih nov je to bio sasvim solidan auto, isto kao i lada prvih 100 tkm si miran posle kreće raspad i popravljanje. Ili krećeš sam da nabavljaš alat i šrafiš ili si bogat pa plaćaš šlep i popravke.
Sve u svemu skrojili su taj frilender samo za pokazivanje da ne bude zablude. Kad ste videli lovca u takvom autu nikada. I još bmw motor unutra čista propast!
[ Turmen @ 07.06.2021. 10:28 ] @
Citat:
bordzija: Sve u svemu skrojili su taj frilender samo za pokazivanje da ne bude zablude. Kad ste videli lovca u takvom autu nikada. I još bmw motor unutra čista propast!


Koliko sam skontao, taj Frilender je isto što i Tucsoni, SantaFeovi, Sportageovi, Kaškaii..Da citiram Milanovića "da imam mnogo para i dobru švalerku, možda bih joj kupio tako nešto". Ili da imam sina koji ne može da nađe devojku.

Hobi mi je biciklizam, volim da zglajznem sa asfalta s'vremena na vreme (sada mnogo manje nego ranije) i često sam naletao na lovce i ribolovce. Dominiraju Samuraj, pa Niva, često sam viđao neki autić, isprva nisam znao kako se zove (kasnije sam saznao da je Daihatzu Feroza) i jako je popularan Isuzu. Meni je Land Cruser možda najbolje terensko vozilo ikada proizvedeno za civilne potrebe, ali su dosta skupi, čak i oni matori koji sada imaju 30+ godina koštaju dosta, ako su u dobrom stanju.

[ iculibrk @ 07.06.2021. 11:55 ] @
Citat:
bordzija:
Ma krupnu divljač sam mislio svinja od sto kila

Ma onda može Jimny 1.3 opušteno. Nego ta od 100 kila nije dobra ni za kobasice, ni za slaninu. Prava roba je po meni oko 140 kila pa do 180.
[ Turmen @ 07.06.2021. 12:46 ] @
A treba mu dobar gepek za nazimče. U toj Jimnya jedva može da stane kesa iz maxija, mi na moru smo morali da se potrudimo da spakujemo nešto piva i klope.
[ bordzija @ 07.06.2021. 13:39 ] @
Da ali ta tojota stara 30 godina košta 7000 evra :)
[ Turmen @ 07.06.2021. 13:52 ] @
To ti pričam.

Nađoh jednu za 5k

https://www.polovniautomobili....arch-normal&position_ref=6

A ima i ovo za 6500e :)

[ bordzija @ 08.06.2021. 11:17 ] @
Izgleda da je duster prava kombinacija za vikendicu i grad koliko mi se čini, svi kažu da je ozbiljnija od većine tih šatro suv vozila. Cena joj se kreće od 3-4 soma pa na gore što je prihvatljivo rekao bih. Svi koje znam da teraju rumunski točak su prezadovoljni 🤔
[ Turmen @ 08.06.2021. 14:23 ] @
Kada sam na 1500m nadmorske visine naleteo na gorsku službu spasavanja u Dusteru, baš sam se iznenadio.. I pitao ih skroz su zadovoljni.

Ma da, mogu da se nađu dobri za 5000e (2011, 2012o - a pre neki dan sam okačio Land Cruser star 30god za te pare). Mislim većinu potreba poštenog čoveka može da zadovoljni, vožnju po makadamu, po lošim putevima, po usponima, uzbrdicama. Kome treba za neke ekstremnije uslove, taj koristi traktor ili neku amfibiju koja košta 30000e. I ja vozim po planini domaći bajs, koji ne vredi ni 200e, a zna se koliko koštaju dobri mountain bike-ovi sa punom suspenzijom, skuplji su od Lade Nive. Ali džaba sve, kada mi ne treba, za Adu, Košutnjak, Avalu, Kosmaj, makadame u okolini Smedereva, odličan je..
[ bordzija @ 08.06.2021. 21:19 ] @
Po meni to je najviše za najmanje para u tom segmentu a može i da se zađe u vukoebinu. Možeš misliti kako je njima i majstorima svanulo kada su prešli sa lade nive na ovo?!??nebo i zemlja.
[ Turmen @ 09.06.2021. 10:15 ] @
Ladu je pogodio sindrom Zastave Kragujevac (ili je Zastavu pogodio sindrom Lade). Obe firme su krenule kao copy paste Fiata (da rade licencirane modele) i obe firme su ostale zaglavljene u vremenu i prostoru, što je kao posledicu toga donelo da im 2008e godine sa trake silaze klotare bez serva, klime, električnih podizača, istog dizajna kao da su proizvedene 80ih, lošije bezbednosti nego one iz 80ih (više plastike), zastarelih motora, koji troše kao tenkovi, dime kao prosečna termoelektrana.. I koštaju - u najmanju ruku kao moderni automobili ili su tek, neznatno jeftiniji.

Duster i Lada Niva su u poslednjih 10godina konkurencija, isto koštaju, a razlika je.. pa jasna svakom ko ima dva oka u glavi i dovoljan iq da uoči razliku. Znači pričamo o rumunskom niskobudžetnom tenku, a ne o premium modelu. Mislim i Dačija je generalno mnogo bolja od svojih parnjaka iz Lade (Logan bolji od one 110ke, Sandero bolji od Kaline, Duster bolji od Nive)

Da se razumemo, ja bih prvi otišao u salon i kupio novu Ladu Nivu za 9000 - 10000e. a da bi se to desilo ta Lada Niva mora da bude:

1) Ekonomična - da troši drastično manje od svog starijeg brata od pre 30godina.
2) Bezbedna - da ima kvalitetnije vešanje, ogibljenje od svog starijeg brata od pre 30god.
3) Da ima adekvatan spisak opreme - servo, klimu, abs, el podizače stakla, tempomat, senzore i sve džidže u skladu sa godinom proizvodnje.
4) Da ima vidljiv napredak u dizajnu - da nije ista ona kutija od pre 30godina, samo sa dodatnim slojem farbe i malo dodatne plastike (vidi sliku)

A s obzirom da su vremenske kapsule - ako mi ikada bude zatrebala Lada Niva, kupiću neku krdžu od 500e, daću još toliko limaru da je zakrpi i još 500e majstoru da je utegne i voila - za 1500e ću imati nešto približno onome što košta 10000e novo.

[ bordzija @ 09.06.2021. 10:19 ] @
Vidi se da nikada nisi imao ladu hehehe naivno moram da priznam. Tu nema sredio sam i miran sam, to se jednostavno non stop kvari, kao dragstor! Ili sam šrafiš i propadaš ili u pola godine bankrotiraš totalno. Stalno se isti delovi raspadaju ma šta ti radio. Gepek ti se polako pretvara u magacin rezervnih delova! O daljem putu možeš samo da maštaš.

Brzo ta cifra pretekne cenu novog automobila veruj mi. Pratio sam održavanje jedne lade koja je na 75.000 km u par nedelja progutala 1000 evra bednih ruskih delova iz male privrede samo da može se kotrlja. Sporadično su to kvarovi po 100 evra. Na sve to istruli komplet brzinom svetlosti! Usput su tu i lakše havarije tipa glave motora i dihtunga koje su sasvim normalna pojava. Jednom rečju horor!

Ja mogu da potpišem da je lada skuplja za održavanje od bilo kog novog audija ili mercedesa.

Sa druge strane troši ko tenk!
[ Turmen @ 09.06.2021. 11:18 ] @
S' kojom si se to Ladom ti tako usrećio? Samara?? (čini mi se da sam video na jednoj temi)
[ bordzija @ 09.06.2021. 12:38 ] @
Prvo samara pa onda i neka lada 112 to je katastrofa koju imamo u porodici. Bolje sin narkoman nego lada automobil!
[ Turmen @ 09.06.2021. 13:33 ] @
Ćale imao u firmi Ladu 111, pored nje su imali Ladu Nivu, Floridu (to je arčila boranija po gradilištima), a na višim pozicijama su vozili Logane i Sandero-e.. Ćale mrzeo tu Ladu niko je nije hteo, mislim da dan danas truli na placu firme. Kad je pričao da je Yugo Florida avion za nju. Cela firma se patila sa tim krševima (državno GP), posle su je valjda privatizovali i prešli na Zuntiće i Škode i progledali :)))
[ bordzija @ 09.06.2021. 23:19 ] @
Katastrofa auto mogu tek misliti kakve su nive! Prema tome samo da nije rusko vozilo. Probao ja jednom davno to da preparkiram na selu i zamalo da završim u jendeku. Pitam posle komšiju koji je godinama vozio lade kako on to vozi a on odma čim uzmem novu ladu prvo kod majstora da ugradi valeo set kvačila e onda može da se vozi. Ja nisam verovao ali je tako, nemaju pojma da naprave lamelu sklepavaju ceo auto! To mi se nije činilo tako loše na samari. Bio pristojan auto do 120 tkm kada se bukvalno sve raspalo.

Prema tome što se tiče za vikendicu neki duster definitivno!
[ mjanjic @ 10.06.2021. 05:17 ] @
kakva li je tek ova Niva, kad ovoliko košta :)
[ whitie2004 @ 10.06.2021. 07:32 ] @
Sta mu ovo probilo sa donje strane .... Sto ne zamaza to malo ?
[ Turmen @ 10.06.2021. 09:37 ] @
Ko kupi ovaj auto za ovoliko para, treba ga poslati na posmatranje. Ne vidim nigde, je l su ubacili bar električne podizače stakla? Pošto sam vozio Lajku, novu iz 2011, sa "ručkom" za otvaranje prozora.
[ bordzija @ 10.06.2021. 10:32 ] @
Ma pusti ludake ima ih sigurno nekoliko koji kupe te izložbene modele. To istruli dok se proda i pokvari što je najcrnje.
Zanimljivo je da ako imaš još jednu ladu za delove to ti se ne isplati jer stalno riknjavaju isti delovi
[ Turmen @ 10.06.2021. 10:58 ] @
Pa Rusija je velika, kupuju tamo po Sibiru, pa stavljaju kramponske gume ili gusenice. Gledao sam skoro Memedovića kako u nekom intervjuu priča da je Sibir pun sela do kojih ne može da se stigne autom, pa stavljaju gusenice, kupuju te lajke i uaze pa prave amfibije od njih. Nama je smešno da gola očerupana Lada Niva košta 16000e, evo ja gledam da kupim neki nov auto, budžet mi je 15000e + gore dole neki evro koji bih nerado dao i ono.. ako pogledam za te pare ima Škodilak Scala, može da se nađe i klot Octavia, novi Polo, možda Golf, neka pasulj varijanta na akcij, Hyundai I20, Kia Ceed (ko voli). Još ako u jednačinu ubaciš i polovnjake tu do 3god, izbor se povećava dobrano. I onda ti dođe Lada Niva bez serva i "metalik bojom" kao dodatnom opremom. Mrš... :)

Za Nivu kao što već rekoh, dao bih 500e, dao majstorima i limarima otprilike još toliko da je ispeglaju, zakrpe, zamene kvačilo i lamelu, pločice i diskove, utegnu na trapu (jer dobre kočnice i trap glavu čuvaju) i odvezao na plac, uterao u garažu i palio tih par puta godišnje, u proseku jednom u dva meseca kad sam tamo.. I to je to :)

[Ovu poruku je menjao Turmen dana 10.06.2021. u 12:10 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Turmen dana 10.06.2021. u 12:11 GMT+1]
[ bordzija @ 10.06.2021. 11:46 ] @
Kao što rekoh, lada niva nije za siromašne nego za bogate, nemoj da računaš bez 500 evra godišnje da bi to samo kotrljalo bez ikakvih preterivanja i estetike. To je jednostavno katastrofa auto. Mislim da oni u rusiji imaju neku malu privredu koja proizvodi te delove bud zašto a da se ovi što uvoze kod nas masno ugrađuju.
Za 15.000 evra nikada nebi kupovao polovan auto, onda je to samo za pokazivanje i uglavnom traje kratko. Ja evo imam hyundai 10 godina i nikada ništa nisam radio sem redovnih servisa. Nemaš nikakvu obavezu da robuješ automobilu. Evo mrzi me već godinu dana da zamenim dve sijalice pozicije. Kada se setim pre uvek neka provera pred put, sekiracija, teške misli. Ovo sipaš gorivo i kreneš.

Za vikendicu može nešto polovno naravno ali pre bih uzeo golfa i terao u lokalu sa nekim balonkama nego ove šatro suv automobile. Imaš i onu dačiju stepvej par iljada e.
[ Turmen @ 10.06.2021. 11:55 ] @
Tako je meni sa VWom, u proseku je dva puta godišnje kod majstora, jednom kad menjam ulje i filtere pa majstor proveri da li je još nešto na izdisaju (prošli put zamenio svećice, kočione pločice i očistio dizne i klapnu gasa) i jednom kada idem na duži put pa odvezem kod majstora da ga proveri..

Uglavnom kaže da je sve ok, eventualno mi zameni neku gumicu, manžetnu, neku glupost za 20 - 30e i to je to. Jedino mi prošle godine pao nivo kočionog ulja, ja otišao kod majstora, on promenio paknove i cilindre i to je bilo to.. I jednom mi crkla bobina, upalio check engine, auto poččeo da se trese ko šlogiran, parkirao ga, prošetao do najbližeg KIT komerca i zamenio sam :)

Sad ću da idem kod majstora pred odmor, a i nešto mi klapara dole kada motam pun levi, pa da se to lepo proveri i utegne.

Zato sam u fazonu da mi sledeći auto bude nov, u skladu sa mogućnostima, makar bio i Sandero, pa da ga eksploatišem od nule, nego polovnjak. Msm i Reno Clio i Polo me služe odlično, ali mene je us*alo, to nije realno stanje, ljudi se u proseku mnogo više zlopate sa polovnjacima.

[Ovu poruku je menjao Turmen dana 10.06.2021. u 13:08 GMT+1]
[ bordzija @ 10.06.2021. 14:40 ] @
Da si menjao kočiono ulje svakih 5 godina nebi menjao cilindre, da si menjao svećice svakih 30-40tkm nebi menjao bobinu, da si proveravao manžetne nebi klaparalo kada smotaš pun itd. Kod lade nemaš sekund vremena deo jednostavno eksplodira
[ Turmen @ 10.06.2021. 19:16 ] @
Jbga auto već imao 10god. kad je došao u moje ruke (2008o godište) pa ja sad spašavam šta se spasiti da :) Za 5god ću zameniti kočiono ulje i svećice na narednih 30 - 40k (ako auto bude kod mene, mada nema razloga da ne bude, makar kao B auto)..Nemam ni ja svoja kola dugo, pa se učim o održavanju automobila, to mu dođe kao kad dobiješ dete, pa se učiš.. A manžetnu na letvi volana sam promenio odmah posle kupovine, tog se sećam.. Mada beše to pre 3godine i pre 50000km, mnogo je punih levih namotano od tada :)

Mada dobro, bolje nego lajka, da samo eksplodira :)

Mislim da posle ove teme neću želeti da vidim Ladu, pa čak ni na polici u 1:43 razmeri
[ bordzija @ 10.06.2021. 22:51 ] @
Kod nemačkih automobila volim to što kada uđeš u taj neki sistem intervalnog održavanja bukvalno nemaš neki veliki trošak, tu i tamo svakih 40-50 tkm neki stabilizator ili kugla max 100 evra i to je to, ovo ostalo menjaš kako piše proizvođač dela. Najbolje da izbistriš neku servisnu knjigu za nov auto i tu pohvataš koliko šta ide. Recimo nama je na toj jadnoj ladi propišala pumpa za vodu na 62.000 km. Znači veliki servis treba da se radi na 50tkm.
[ Living Light @ 10.06.2021. 22:58 ] @
ehhhbes Ladu ako nema kurblu za paljenje :-)



[ Turmen @ 11.06.2021. 09:38 ] @
Citat:
bordzija: Kod nemačkih automobila volim to što kada uđeš u taj neki sistem intervalnog održavanja bukvalno nemaš neki veliki trošak, tu i tamo svakih 40-50 tkm neki stabilizator ili kugla max 100 evra i to je to, ovo ostalo menjaš kako piše proizvođač dela.


Upravo, meni je majstor još prvi put kad sam ga oterao posle kupovine rekao "mogu da ti za 500 - 600e zamenim svećice, očistim dizne, stavim nove pločice i paknove, proverim i zamenim spone i silen blokove, dodatno "utegnem na trapu" i da budeš miran narednih 50000km, samo da menjaš ulje i filtere".

I odmah mi je rekao šta mora da se menja odmah (PK Kaiš, Manžetna letve volana, homokinetički zblog), a šta će mi "doći na red" u naredne 2-3god. I zanimljivo, sve je tako bilo i tih 500 - 600e sa početka priče sam "razvukao" na ove 3god.

Jedan od razloga zašto ću naslednika tražiti u istoj kući..

[ bordzija @ 11.06.2021. 13:17 ] @
Al zato kada ga kupiš iz uvoza, prvo radiš kompletan trap pa sve ostalo redom, veliki servis obavezno. Treba ti kofer para ja sam uvek preferirao od privatnog lica da kupujem, uglavnom ne moram da radim veliki servis 10-20 soma. Dobro pregledam šta kako ne sme ništa da lupa mora da bude kao nov auto. E takav možeš lepo da voziš bez da te boli glava. I naravno ne kupuješ auto od gologuzije koja jedva govori preko telefona.
[ Turmen @ 11.06.2021. 14:05 ] @
Upravo to, placeve zaobilazim, prelazim ulicu kad prolazim pored placa.

Prvi auto (Clio) sam kupio od brata od tetke, a drugi auto (Polo) sam kupio od žene, bio im je treći auto u porodici (imali porodičan auto, muž imao službeni), uglavnom ga je vozila do posla, vozila decu (enterijer je bio musav, isprljan, prednja konzola izgrebana), a kupili su ga tako što im je kućni prijatelj koji živi u Italiji kupio auto tamo, pregledao i dovezao na točkovima. I rešili da ga prodaju kad je muž dobio službena kola, pa skontali da im nisu potrebna 3 auta u porodici. Zvuči kao lovačka priča, ali ono, kupio sam auto "na keca" nisam ni vukljao majstore sa sobom da ga zagledaju i da se cenkaju i nisam se pokajao. Seo provozao, pentrao ga uzbrdo, palio klimu, ništa nije lupalo, motor tih, miran, ne svetli checkengine lampica..Dopalo mi se, molim lepo

Malo sam bio skeptičan kod tog "Italija" znam da su on hebivetri kao mi, ali kontam koristili su taj auto 5-6 godina, vozili neke klince, valjda su ga čuvali, nisu maloumni. I ja izbegavam da kupujem auto od ljudi malo lošijeg finansijskog stanja, jer takvi ljudi obično ne održavaju ni sebe kako treba, a kamoli auto.

To mi je neka smernica u budućnosti.. Ili nov auto ili polovnjak do 3-4godine, kupljen u Srbiji, servisna istorija, takve automobile verovatno nije vozio neki dripac.

[ Living Light @ 11.06.2021. 18:20 ] @
@Turmen,
Ja sam se žestoko nasmejao dok sa gledao:

[ bordzija @ 11.06.2021. 20:29 ] @
Al samo da ih slušaš kako se frljaju, sin izgleda ko neandertalac :D
[ Living Light @ 11.06.2021. 23:05 ] @
Dobro je dok ne nosi Gas-Masku!
[ Turmen @ 13.06.2021. 15:23 ] @
Gasi internet, motaj kablove, imamo pobednika:

https://www.polovniautomobili....rch-normal&position_ref=15

Evo i slika, da ostane sačuvano za pokolenja (kad skinu oglas)


[ Living Light @ 13.06.2021. 15:45 ] @
Ma kakav Paris -Dakar!!!

Ovo je vozilo za RAT!

Samo mu lansirna rampa fali
[ Turmen @ 16.06.2021. 20:59 ] @
Ma ovo je za paradiranje po selu, do prodavnice, kafane i nazad, ne verujem da ovo prolazi više od 100km mesečno.
[ bordzija @ 18.06.2021. 11:08 ] @
Kec odlično izgleda moram da priznam, svaka kuća mora da ima jednog takvog, pozadi taman staje jedan veprić :)
Ko je na vreme nabavio starog vojnog ili policijskog puha je napravio posao za ceo život.
[ Turmen @ 18.06.2021. 21:13 ] @
Puh je bio prava stvar. A kečiga je cool odrađena, odličan "fazon auto".. Jedina bolja stvar je kabrio peglica sa balonkama sa kramponima.