[ Mirko994 @ 10.11.2020. 17:47 ] @
Zdravo kako ste.Imam problem sa golf 2 1.3 motor.Vec duze vrijeme gubim vodu,sto je interesantno kad radi u leru kazaljka prodje lampicu za temp za debljinu kazaljke i tada pusta ternostat i pali se ventilator.Medjutim kad vozim kazaljka ide dosta preko,ja tada stanem i provjerim crijeva i vidim da termostat jos nije pustio,da nije problem sa vodenom pumpom,kao da pri opterecenju ne moze da izgura protok i kad stanem na leru crijevo pocinje da topli.Nisam majstor ali po mome ili je vodena pumpa ili dihtung glave.Danas sam ga tobos ozracivao i kad voda dostigne onu rupicu na prelivnoj posudi stvaraju se baloncici.
[ pajapop @ 11.11.2020. 09:05 ] @


Zar se Golf 2 jos vozi po Crnoj Gori? ....Pa s obzirom da nisi majstor, ti ces ipak morati da odes do pravog majstora. Svi ovi simptomi, gubitak tecnosti, dizanje temerature pri opterecenju, mehurici u tecnosti idu u prilog i vodenoj pumpi i dihtungu glave a sobzirom na godiste automobila i predjenu kilometrazu treba pregledati i prohodnost i stanje velikog i malog hladnjaka...Znaci, jedan kompletan pregled. Ja licno sumljam na osnovu ovoga da je u pitanju najpre dihtung glave, ali kad se to proveri i zameni sa njim bi trebalo staviti i novu pumpu i novi termostat i prekontrolisati ili zameniti i hladnjake...Jer tebe tu najvise "kolju" godine automobila i razni "krokodili" koji u sistemu obitavaju....
[ Mirko994 @ 11.11.2020. 09:41 ] @
Vozi se golf jos uvijek ono dobro me sluzi stvarno nisam imao problema sa njim.Samo ne znam vise sta mu je sa vodom znaci sve kao da funkcionise na leru dobro ali cim je u pokretu dize se temp i ne otvara termostat zsto sam mislio da je do pumpe.da li se moze ispitati pumpa.e da zaboravio sam da kazem da kad se desi to da ode kazaljka desno tada kao da gubi grijanje u kabini nisam siguran ali mislim da je tako nesto povezano inace kad je sve u redu grijanje dobro radi.
[ sdurut @ 11.11.2020. 11:57 ] @
Jedino što mogu da pretpostavim da je na autu tog godišta došlo do sledećeg redosleda kvarova.
Usled starosti ili neredovne zamene rashladne tečnosti termostat je počeo da glavi.
Došlo je do pregrevanja motora u nekoj situaciji i probio je dihtung na glavi motora. (Duhtung progori što od pregrevanje što od starosti)
E sad jedino privremeno što možeš da uradiš da staviš nov termostat. Na golfu se lako menja čak ne moraš ni da ispustaš antifriz.
Ali usled kontakta sa starom rashladnom tečnošću koja dugo nije menjana (antifriz postaje korozivan pretvara se u kiselinu i promeni boju, zamuti se) novi termostat će brzo da ti zariba. Neće ni 6 meseci da izgura.
Ako gubi vodu na semeringu vodene pumpe do se lako golim okom vidi.
Proveri kad se motor zagreje da li u dilatacionoj posudi ima mehurića. Ako ih ima posebno kad tururaš motor onda je dihtung sigurno probio.
Mehurići ne smeju da se javljaju ako je dihtung na glavi ispravan.
Glavu moraš kod majstora da središ. Obavezno ravnanje glave zamena gumica ventila i obrada sedišta ventila. Nije to neki veliki kvar i to je od 50-100eura da se sredi za jedno popodne.
Obavezno zameni gumice osetićeš sigurno na potrošnji ulja.
[ Mirko994 @ 11.11.2020. 12:10 ] @
Citat:
sdurut: Jedino što mogu da pretpostavim da je na autu tog godišta došlo do sledećeg redosleda kvarova.
Usled starosti ili neredovne zamene rashladne tečnosti termostat je počeo da glavi.
Došlo je do pregrevanja motora u nekoj situaciji i probio je dihtung na glavi motora. (Duhtung progori što od pregrevanje što od starosti)
E sad jedino privremeno što možeš da uradiš da staviš nov termostat. Na golfu se lako menja čak ne moraš ni da ispustaš antifriz.
Ali usled kontakta sa starom rashladnom tečnošću koja dugo nije menjana (antifriz postaje korozivan pretvara se u kiselinu i promeni boju, zamuti se) novi termostat će brzo da ti zariba. Neće ni 6 meseci da izgura.
Ako gubi vodu na semeringu vodene pumpe do se lako golim okom vidi.
Proveri kad se motor zagreje da li u dilatacionoj posudi ima mehurića. Ako ih ima posebno kad tururaš motor onda je dihtung sigurno probio.
Mehurići ne smeju da se javljaju ako je dihtung na glavi ispravan.
Glavu moraš kod majstora da središ. Obavezno ravnanje glave zamena gumica ventila i obrada sedišta ventila. Nije to neki veliki kvar i to je od 50-100eura da se sredi za jedno popodne.
Obavezno zameni gumice osetićeš sigurno na potrošnji ulja.


Termostat sam skoro promenio i nista opet isto,kad temp ode udesno onda malo izbaci na cep,to se desavq u toku voznje.Na vodenoj pumpi nista ne kaplje sve sam to gledao kad sam stao a temp bila velika.vjerovatno je dihtung jer vidim baloncice posebno sa dna ekspanzione posude gdje je crijevo na dnu.
[ pajapop @ 11.11.2020. 13:27 ] @
Citat:
Mirko994: Termostat sam skoro promenio i nista opet isto,kad temp ode udesno onda malo izbaci na cep,to se desavq u toku voznje.Na vodenoj pumpi nista ne kaplje sve sam to gledao kad sam stao a temp bila velika.vjerovatno je dihtung jer vidim baloncice posebno sa dna ekspanzione posude gdje je crijevo na dnu.


Ma, to ti je dihtung 100%...E sad... tu ce morati nov duhtung, ravnanje glave, sredjivanje ventila, nove gumice i vodjice ventila...preporuka je nova pumpa i nov termostat (ali zbog troskova mozda i mogu da se provuku do prve prilike)...a, bice tu jos i novi zupcasti kais, novi semerinzi na bregastoj...
[ Mirko994 @ 11.11.2020. 13:46 ] @
Citat:
pajapop: Ma, to ti je dihtung 100%...E sad... tu ce morati nov duhtung, ravnanje glave, sredjivanje ventila, nove gumice i vodjice ventila...preporuka je nova pumpa i nov termostat (ali zbog troskova mozda i mogu da se provuku do prve prilike)...:Da, bice tu jos i novi zupcasti kais, novi semerinzi na bregastoj...


Uh bas si me obradovao,koliko bi to ispalo otprilike para,sad ce mi i registracija znaci tu oko 300 ne vjerujem ispod.
[ veselinovic @ 11.11.2020. 16:51 ] @
Ili dihtung glave ili je glava popustila.
Kad udje vazduh u sistem, upravo se ponasa tako.
Kad vozis termostat je zatvoren i tu oko njega se nakupi vazduha.
Taj vazduh izoluje termostat i on ne mjeri pravu temperaturu a okolni vazduh dok ides ga dodatno hladi.
Ako nemas para da odmah sredis probaj fazon.
Na pecurci termostata izbusis rupicu 2-3 mm. To ce pomoci da se odzraci termostat i nece biti problema pri voznji.
Nus pojava je da ce nizbrdo padati temperatura, ali jbg.
[ Mirko994 @ 11.11.2020. 17:31 ] @
Citat:
veselinovic: Ili dihtung glave ili je glava popustila.
Kad udje vazduh u sistem, upravo se ponasa tako.
Kad vozis termostat je zatvoren i tu oko njega se nakupi vazduha.
Taj vazduh izoluje termostat i on ne mjeri pravu temperaturu a okolni vazduh dok ides ga dodatno hladi.
Ako nemas para da odmah sredis probaj fazon.
Na pecurci termostata izbusis rupicu 2-3 mm. To ce pomoci da se odzraci termostat i nece biti problema pri voznji.
Nus pojava je da ce nizbrdo padati temperatura, ali jbg.

Pa mislio sam da maknem termostat mada i ovo rupicom nije losa ideja samo ce sad zima a ja imam i plin,rekao mi je neko da nije bas preporucljivo jer valjda treba isparivacu topla voda.U ove dvije nedjelje cu znat ocu li imat para za to mora se to sredit nema sto.
[ Java Beograd @ 11.11.2020. 19:23 ] @
Ni u kom slučaju ne sme da ima mehurića u rashladnoj tečnosti. Mislim, OTKUD (!?!) vazduh u rashladnoj tečnosti? Samo i jedino iz cilindara - preko lošeg dihtunga.
I ostali simptomi se ukalapaju u mozaik: kad radi na leru, niski su obrtaji i nije toliko veliki pritisak gasova u cilindru, i ne ulazi vazduh u rashladni sistem, i nema pojave koju je opisao Veselinovič.
Kad voziš, naravno, veći gas, veći pritisak gasova.

Rupica od 2-3 mm neće previše da utiče na temperaturu rashladne tečnosti, a biće dovoljna da termostat ne bude "izolovan" u vazduhu.
Skroz druga priča je da ti potpuno izvadiš termostat. Tad - nema grejanja zimi.

Ali, pazi, izgoreo dihtung ima tendenciju da bude sve lošiji i lošiji. Neće se to popraviti samo od sebe, već naprotiv! Ako sad, trenutno nemaš para za opravak, svakako planiraj u narednih mesec-dva.
Inače, rizikuješ mnogo gore stanej glave motora, klipova, karika i ostalog.
[ Mirko994 @ 11.11.2020. 19:37 ] @
Citat:
Java Beograd: Ni u kom slučaju ne sme da ima mehurića u rashladnoj tečnosti. Mislim, OTKUD (!?!) vazduh u rashladnoj tečnosti? Samo i jedino iz cilindara - preko lošeg dihtunga.
I ostali simptomi se ukalapaju u mozaik: kad radi na leru, niski su obrtaji i nije toliko veliki pritisak gasova u cilindru, i ne ulazi vazduh u rashladni sistem, i nema pojave koju je opisao Veselinovič.
Kad voziš, naravno, veći gas, veći pritisak gasova.

Rupica od 2-3 mm neće previše da utiče na temperaturu rashladne tečnosti, a biće dovoljna da termostat ne bude "izolovan" u vazduhu.
Skroz druga priča je da ti potpuno izvadiš termostat. Tad - nema grejanja zimi. :D

Ali, pazi, izgoreo dihtung ima tendenciju da bude sve lošiji i lošiji. Neće se to popraviti samo od sebe, već naprotiv! Ako sad, trenutno nemaš para za opravak, svakako planiraj u narednih mesec-dva.
Inače, rizikuješ mnogo gore stanej glave motora, klipova, karika i ostalog.


A znam to se mora popraviti samo me cudi par ljudi koje se kao razumiju u auta su mi rekli da nije dihtung izgleda nemaju pojma.Ma brige mene za grejanje u kabinu mogu ja i bez toga samo ne bi se to dobro odrazilo na motor vjerovatno jer tesko da bi dostizao radnu temp a pogotovo sto imam plin sve bi to hladno bilo.Samo ne znam bas dje da probusim rupu moracu nac nekoga ko je to radio.
[ pajapop @ 11.11.2020. 20:56 ] @
Dzaba ti to radis, cak i da nadjes nekog koji ce to da ti uradi. Problem ce i dallje biti isti, stim sto ces na kraju morati da kupis i novi termostat...jer ovaj ti je vec nov koliko sam ukapirao. Ti imas problem sa dihtungom glave, probijanjem..verovatno imas i gubitak kompresije. To pregrevanje je od toga i tu nema mnogo filoyofije i eksperimentisanja. U svakom slucaju, moras otici do pravog majstora, koji ce na licu mesta da utvrdi do cega je rec, a ne ovako...komsijski...pa "igranka bez prestanka"....
[ Mirko994 @ 11.11.2020. 20:58 ] @
A znam,znam
[ veselinovic @ 11.11.2020. 21:12 ] @
Aaaa imas plin.
E pa onda se nadaj da je glava izgorila. Prije nego dihtung.
[ Java Beograd @ 12.11.2020. 07:40 ] @
Citat:
Mirko994: ...samo me cudi par ljudi koje se kao razumiju u auta su mi rekli da nije dihtung izgleda nemaju pojma.

Mom tastu je na Pežou 307 1.6 napuko aluminijumski blok motora.

Sve slično kao i kod tebe, ali kad se da makar malo jači gas - iz prelivne psude za rashladnu tečnost krene da izlazi voda (potiskuju je gasovi), iscuri oko pola litara, a posle - bukvalno, kao da ključa - buć buć mehurići. Kontinualno, bez prekida.
Dođe tast kod mene, pita za savet "šta bi moglo biti" - ja kažem dihtung. (OK, nije mi palo na pamet da može da pukne blok) Jer, jedno je pitanje: ODAKLE GASOVI U RASHLADNOJ TEČNOSTI ?!
Ja to ne mogu da servisiram, naravno i ode on u servis.

Majstori ( budale) u servisu:
- skidali hladnjak, prali ga i čistili
- skidali ventilator hladnjka, testirali, menjali termoprekidač
- zamenili vodenu pumpu
- zamenili termostat

I sve to naplatili! I ubedili matorog čoveka da je sve u redu i da će ubuduće motor lepo da se hladi.
Dođe on kod mene sutra i kaže (onako ubeđen): mislim da mi sad bolje hladi, ali opet gubi tečnost i "ključa" u prelivnoj posudi.

Zamisli ti, da u servisu u Zemunu, šatro renomiranom, specijalizovanom za Pežo (nije ovlašćeni) urade to klijentu, naplate, i potpuno iskuliraju što i dalje "ključa" u prelivnoj posudi, kažu, "nije to bitno"!!!





Uzgred, nadam se da tebi nije napukao blok.
[ Mirko994 @ 12.11.2020. 09:08 ] @
I ja se nadam,ali pun k.... majstora brate.Ja se ne razumijem nesto ali evo makar citam po forumima interesujem se,samo nisam pri parama tj imam nekih bas precih stvari ali svakako cu se raspitat ko radi te digtunge i glave.
[ bakara @ 12.11.2020. 12:27 ] @
Postoji u bolje opremljenim servisima co2 test, to je test na prisustvo gasova
ali kod tebe je ocigledno ako ima mehurica da ih stvaraju gasovi, samo sto kada dodje do toga to niko ne zeli da prizna.
[ Mirko994 @ 12.11.2020. 14:19 ] @
Koliko bi kostalo da se to uradi,bi li bilo preko 100e
[ bakara @ 12.11.2020. 14:38 ] @
Testiranje na co2?

oko 1500-2000din
[ sdurut @ 12.11.2020. 17:32 ] @
Bez otvaranja motara ne može se znati da li je samo dihtung ili je glava porozna ili je napukao blok. Vozeći auto u ovakvom neispravanom stanju, koji diže temperaturu lako možeš da napraviš još veći kvar.
Veoma brzo ovaj kvar će da eskalira i ostaviće te negde na putu. Meni je pre 10 godina probio dihtung na autoputu Beograd Novi Sad. Počeo je da kulja beo dim tako da su u obe trake autoputa vozila morala da se zaustavje jel od dima se nije video put. E sad srećom bio sam na samom ulasku u NS. Uspeo sam da se dovučem na 2 cilindra nekako do prvog isključenja. Auto je pomešao ulje i vodu. Isterao 50% antifriza. Srećom bio je samo dihtung koji sam sredio u Novom Sadu. Srećom nije bio veći kvar. Tako da te ubrzo ovo sleduje što se meni desilo. Raspitaj se za nekog proverenog majstora i što pre to rešavaj.
[ Java Beograd @ 13.11.2020. 08:53 ] @
E, sad, ono šta ja ne znam, a znaju iskusni majstori:

- da li je blok motora na tom golfu aluminijumski ili guseni - tj. da li u praksi ima slučajeva da taj blok napukne
- da li u praksi ima slučajeva da glava tog motora napukne

[ Mirko994 @ 13.11.2020. 09:57 ] @
Kakva su vam iskustva sa ugradjivanjem drugog motora jer ne znam koliko mi se isplati otvarat ovaj znsci ne bi me ispod 130 kostalo sigurno to je polovina vrijednosti auta a jos moram i da ga registrujem sledeci mjesec
[ sdurut @ 13.11.2020. 13:05 ] @
Polovan motor je mačak u džaku. Ako je ovaj tvoj motor OK po pitanju paljenja potrošnje ulja onda je sigurna variajanta otvaranje i popravka.
Imaš varijantu da ovaj motor majstor otvori i pregleda i ako nije blok i glava da se samo poravna glavi i zameni dihtung. Ne bi to smelo puno da košta.
Valjalo bi da se urade gumice ventila i sedišta jer to je najvažnije na motoru. Znam mnogo koji su radili generalne zbog potrošnje ulja ali nisu kompletno obrađivali glavu.
Na kraju se ispostavilo da je motor ulje trošio na glavi, a ne na karikama. Ili kad je dizel u pitanju loše palio zbog kompresije i neobrađenih sedišta ventila.
Kad se skida glava obavezno se radi i hidro test u ozbiljnim mašinskim radionicama.
Pošto voziš na plin dihtung je progoreo sigurno ali stradaju i sedišta ventila posebno kad je plin loše naštelovan i motor radi na osiromašenoj smeši.
Generalno sređivanje glave možeš puno da produžiš vek tvom motoru i celom autu pošto vidom da nisi pri parama.
[ Mirko994 @ 13.11.2020. 13:49 ] @
Vidjecu mora se to popravit a u medjuvremenu mozda bolje da maknem termostat jer mi se grije moyor nenormalno nece da otvori termostat dok vozim kazaljka mi ide mnogo udesno
[ sdurut @ 13.11.2020. 18:18 ] @
U predhodnim postovima imaš savet da probušiš rupicu na pečurki termostata od 2-3mm. To bi moglo da ti privremeno reši dizanje temperatutre pod uslovom da termostat nije zaribao.
Vrela voda treba za isparivač za plin i za grejanje tako da vađenje termostata je najgora opcija po meni.
Samo da imaš u vidu da su ovi novi termostati loši. Na mom starom autu sam ga nekada menjao na godišnjem intervalu.
[ Mirko994 @ 13.11.2020. 18:39 ] @
A nek ide sve u tri lepe maka sam termostat pa cu ovih dana kod majstora ne vozim puno u poslednje vrijeme pa dako ne bude nista.Primijetio sam da ono tanko crijevo sto ide na posudu vrace vodu ali u prekidima ono nije bas bas konstantno i bas dimi na crijevo iberlaufa
[ bordzija @ 16.11.2020. 23:25 ] @
Aaaaa imaš plin... Kupi drugi polovan motor nemoj da se zamajavaš, moj drugar ih je izmenjao ohoho na golfu, mislim da je bio 1.6 motor dvojka. Prvi put je imao to sa mehurićima i nestajanjem grejanja, dizanjem temp. Onda je odradio ravnanje glave i sve što ide uz to pa je motor opet prolupao posle kratkog vremena. Onda je počeo da kupuje polovne motore iz stranaca i samo da menja, svakih 50.000 km drugi. Plin jbg razvali motor. Produva sve semeringe itd. A pošto ih je troje četvoro ukućana vozilo istog golfa, to je sve išlo jako brzo.
[ sdurut @ 17.11.2020. 08:50 ] @
Plin koji je razdešen hoće rapidno da skrati vek motoru. Nagledao sam se puno vlasnika automobila koji traže majstore da im našteluju plin da malo troši. Osiromašena smeša u komori za sagorevanje proizvodi i preko 100 stepeni veću temperaturu od normalne. Tako da strada duhtung glave prečurke i sedišta ventila i tako sve redom. Auto sa dobro podešenim plinom treba da troši 10% više plina nego benzina po litraži na 100km. Obogaćena smeša kod plina ne šteti motoru jedino diže potrošnju.

E ko ne plati na mostu plati na ćupriji kasnije.
E sad pitanje za Mirka994 kad je zadnji put radio servis isparivača zamenu membrana i ostalo. Membrane hoće da stradaju već na 50000km posebno ako se vozi samo na plin. (hladan motor).
Verujem da nije nikada uradio servis pa se posle čude ljudi odakle mehurići u dilatacionoj posudi.
[ Mirko994 @ 18.11.2020. 09:33 ] @
Iskreno nisam ga nikad ni radio.Ugradio sam plin prije par godina.Znam ja da je to moja greska nema tu govora i sad moram da placam,ali jedino sto mi se i ne isplati da dajem toliko para ko zna u kakvom je stanju motor,pa kako kazes treba srediti isparivac,onda registracija za mjesec,tu bi potrosio citavu vrijednost auta.
[ bordzija @ 19.11.2020. 01:24 ] @
Eto sad možeš da uzmeš papir i olovku, sve troškove da sabereš i pogledaš neku noviju vozaljku. I još na to dodaš i ako je golf truljav eeee... Koliko znam ravnanje glave ne ide bez 250 evra plus veliki i mali servis plus taj tvoj plin da servisiraš kako nebi opet progoreo motor za kratko vreme. Pre jedno desetak godina kada sam pisao o tom velikom problemu bio sam redovno posheravan i zaphishavan na nekoliko foruma. I kada sam tvrdio da čim dovoljan broj automobila ugradi prvo uvode atest pa onda cena plina ide gore itd. O rasturanju motora od strane plina bio sam blokiran na jednom našem auto forumu, normalno moderatori bili majstori za ugradnju istog užasa.
Danas evo gledam niko živi ne vozi na plin koga poznajem. Ko je vozio kaže nikad više. Ili kupiš dizel ili malolitražni štedljivi auto ili imaš PARE pa te baš briga šta i kako voziš.
[ Mirko994 @ 19.11.2020. 16:04 ] @
Vidjecu to sa majstorom mada ga je gledao i reka da nije dihtung,on misli da sam jq blesav pa da ne vidim kaplje li ispod motora a ja sam ubijedjen da jeste