[ Whitewater @ 24.11.2020. 18:58 ] @
Auto Chevy Cruz 1.4 LT 2013 presao 130,000mi

pre neki dan mi je prokuvao auto jer je izgubio tecnost. Krtkom inspekcijom video sam mehurice i prskanje na termostatu. Dodao sam vodu i ostavio auto na leru i lepo je radio ali malo po malo prskao je termostat. Onda, zamenio sam termostat, stavio novu vodenu pumpu (za svaki slucaj) i jos promeuno serpentine belt tj taj kais. Sklopio sve. posto sam dolivao vodu radi probe a sada je vec dosta hladno resio sam da zamenim komplet antifriz. I to je uradjeno. Uradio sam sve po proceduri. Novi termostat pusta vodu, cev se greje bas kad se ukljuci fan sto znaci da je sonda za temp dobra. Ne pusta. Vodena pumpa radi.

Ipak auto nastavlja da gubi antifriz ali samo kad ukljucim duvanje i/ili grejanje. To sam ustanovio tako sto sam pregledao pazljivo sve priljucke i creva i apsolutno je suvo kao barut. Vozio sam auto po gradu, zatim isao da obliznje planine, po autoputu i kad sam se vratio antifriz je bio na istom nivou. Na parkingu ostavivsi ugrejan auto posle tih pola sata voznje ukljucujem duvanje i grejanje i bukvalno vidim kako otice antifriz iz rezervoara za antifriz !

Neka ideja ?
[ veselinovic @ 25.11.2020. 06:05 ] @
Jedino razumno objasnjenje je da je bio prazan mali hladnjak i da se poceo puniti tecnoscu kad si upalio grijanje ( vjerovatno je tu sistem sa ventilom na crijevima).
Ako je tako trebas doliti antifriza i pratiit jel se gubljenje nastavlja ili se smirilo.
[ Whitewater @ 25.11.2020. 06:55 ] @
za divno cudo curenje se smirilo. Nekako se stabilizovalo. Danas sam vozio auto i pod punim ventilatorom i duvanjem hladno toplo i nivo se stabilizovao.

Ne znam sta je moglo da se desi. Moje objasnjenje je da nisam pravilno ispustio stari antifriz i da je ostalo dosta vazduha koji je stvorio prvid da sam dosuo dovoljno novog antifriza, medjutim kako je sistem radio i popunjavao sve delove i istiskivao vazduh meni je konacno ostao samo antifriz koji sam konacno dosuo do normalnog nivoa.

[ pajapop @ 25.11.2020. 13:52 ] @
KOd nekih automobila sa "ukljucivanjem grejanja", tj. podesavanjem intenziteta grejanja, ne pomera se samo klapna usmerivaca vazduha vec se otvara i slavina za protok tecnosti. I sad..moguci scenario: Kad si ispustao tecnost iz sistema, slavina je bila otvorena i ceo sistem se ispraznio. Zatim si, nekako, zatvorio slavinu, napunio sistem ali ti je mali hladnjak ostao prazan zbog zatvorene slavine. Kad si ukljucio grajanje, slavina se otvorila i tecnost se nabija u mali hladnjak ali se povlaci iz bufona sto dovodi do pada nivoa u prelivu...JOs ako se i neki vazdusni cep stvorio...???
[ bordzija @ 25.11.2020. 14:53 ] @
Dosuo vodu si napomenuo 5 puta u uvodnom postu. Voda se ne dosipa već samo antifriz tj rastvor antifriza ako ti negde curka. Noviji automobili svi rade na višoj temperaturi na kojoj obična voda ključa. Uz pomoć antifriza ne ključa već sve radi normalno i motor se hladi.
Kada sipaš samo vodu, onda ona u sistemu ključa i proizvodi mehuriće koji mogu da oštete motor i ceo sistem hlađenja (povećan pritisak u sistemu) razvali creva, spojeve, prelivne posude itd.

Kada fali rashladne tečnosti u sistemu prilikom nekih curkanja, prvo zafali u malom hladnjaku grejanja jer je na najvišem nivou u odnosu na ostatak vozila i često auto ostane BEZ grejanja što je prvi znak. Ista je stvar i sa zamenom, mali hladnjak se uvek poslednji napuni i to uglavnom kada motor dostigne radnu temp i uključi se grejanje pa se povuče u sistem još rashladne tečnosti. Uvek se dosipa još barem pola litra litar antifriza.

Antifriz nije samo da ne zaledi motor kada je zima već i da ne istruli kompletan rashladni sistem počev od hladnjaka itd.

[ Whitewater @ 25.11.2020. 21:24 ] @
Citat:
bordzija: Dosuo vodu si napomenuo 5 puta u uvodnom postu. Voda se ne dosipa već samo antifriz tj rastvor antifriza ako ti negde curka. Noviji automobili svi rade na višoj temperaturi na kojoj obična voda ključa. Uz pomoć antifriza ne ključa već sve radi normalno i motor se hladi.
Kada sipaš samo vodu, onda ona u sistemu ključa i proizvodi mehuriće koji mogu da oštete motor i ceo sistem hlađenja (povećan pritisak u sistemu) razvali creva, spojeve, prelivne posude itd.

Kada fali rashladne tečnosti u sistemu prilikom nekih curkanja, prvo zafali u malom hladnjaku grejanja jer je na najvišem nivou u odnosu na ostatak vozila i često auto ostane BEZ grejanja što je prvi znak. Ista je stvar i sa zamenom, mali hladnjak se uvek poslednji napuni i to uglavnom kada motor dostigne radnu temp i uključi se grejanje pa se povuče u sistem još rashladne tečnosti. Uvek se dosipa još barem pola litra litar antifriza.

Antifriz nije samo da ne zaledi motor kada je zima već i da ne istruli kompletan rashladni sistem počev od hladnjaka itd.


sve sto si rekao je apsolutno tacno. ANTIFRIZ I SAMO ANTIFRIZ se sipa jer snizava tacku mrznjenja i povecava tacku isparavanja.

Jedino nisi razumeo sta sam uradio jer sam kratko opisao i samo jednom spominjem vodu, a ne 'pet puta". Imao sam srecu u nesreci da mi auto prokuva 2km od kuce. Posto sam zaustavio auto na parkingu smesta sam uocio da termostat prska i da je opao nivo tecnosti antifriza. Posto sam ovaj auto nabavio u junu i nemam pojma sta je prethodnik radio a kako ide zima vec tada sam prelomio da radi svog spokoja zamenim komplet Antifriz. Zato sam posto se motor dobro ohladio dosuo vodu koja mi se tu nasla da se bez problema dovezem do kuce. Voznaj od nekih 3-4 minuta. Posle toga sam parkirao auto obavio servis, ispustio tecnost i stavio novi antifriz preporucen od proizvodjaca, vec pripremljen 50/50 kako kaze manual.

e sad ovo sto kazu Veselinovic pajapop i ti je tacno. Gde sam ja pogresio.

Po uputstvu ja sam dosuo anitfriz novi i zatvorio rezervoar i ostavio auto da radi. Trebalo je da ostavim kapu i cekam da se zagreje auto i pustim duvanje i grejanje da krene i heather da se puni i onda kad krene antifriz i u njega da dosipam antifriz do nivoa i onda tek zatvorim rezervoar i omogucim da se stvaori pritisak.
[ bordzija @ 25.11.2020. 23:39 ] @
Zadnjih 30 godina koliko ja znam, sipaš antifriz po meri ili već rastvoren, određeni za tvoj tip automobila (aluminijum ili bakar) upališ auto, stojiš i pipkaš crevo pored termostata, kada krene da greje sačekaš još malo (stalno proveravaš skazaljku temp) i onda pustiš grejanje, dodaš još antifriza kada povuče i onda opet čekaš dok ne upali par puta ventilator. Ako skazaljka pokazuje normalnu temperaturu, posao je gotov.

Čim kupiš polovnjaka odmah radiš veliki servis u koji su uključeni svi lubrikanti i ostale tečnosti plus još koješta od senzora recimo termoprekidač.
[ Whitewater @ 26.11.2020. 03:12 ] @
Afkors
[ Whitewater @ 24.12.2020. 17:01 ] @
opet je poceo da gubi antifriz. Kad ide i narocito kad ukljucim grejanje. Motor komplet suv. Da li mu je moze otisao onaj unutrasnji radijator ?!
[ bordzija @ 06.01.2021. 18:12 ] @
Unutrašnji radijator zna da pušta unutra suvozaču ispod nogu što se i ne vidi jer nafajta zvučnu izolaciju i može kroz rupice na podu da odlazi. Ugl se oseća memla u autu, da curi niz požarni zid iza motora tako da se teško uoči. Zna da pušta par minuta posle vožnje ili kasnije pa ništa ne vidiš. Poslednji stadijum je da kada pustiš grejanje on prsne po šoferki iznutra. Otprilike je rok tog unutrašnjeg hladnjaka 10 godina.

Da zafali tečnosti kada pustiš grejanje je ok pošto se on prvi isprazni a kada pustiš grejanje onda se on puni.