[ veselinovic @ 26.01.2021. 14:00 ] @
Golf 1.6 16V motor AUS, bio kod majstora na sredjivanju limarije. Poslije stajanja od 20-tak dana pali EPC lampicu. Dijagnostika pokazuje 17566 MAP senzor, P1158-35-10 Implausible signal -Intermittent.
Promijenjen MAP senzor ali stanje je isto.
EPC se upali poslije par minuta voznje i tada kao zatrza malo, i zna trzati nadalje ponekad. Gasenjem motora i ponovni start ugase lampicu i tada ide korektno, ali se upali ponovo.
Brisanje greske kratkotrajno pomogne, ali se brzo upali EPC.
Bio kod cuvenog majstora u Sarajevu, odustao - kao problem je plin. Plibnas me vozi kod mehanicara, mehanicar kod vulkanizera i tako u krug.
Na ler gasu pritisak je oko 290 mbara i savrseno mirno radi u leru ( iskljucujem fals vazduh).
Kad se upali EPC malo zna da trza a inace radi.

Nema vise ideja sta raditi, pomagajte.
[ AstralPro @ 26.01.2021. 19:29 ] @
Prvo nadji dobrog elektricara da ti proveri kompletnu elektro instalaciju.
[ mjanjic @ 26.01.2021. 19:37 ] @
Ovde kažu da je Lambda sonda (mada je navedeno još problema osim tvoja dva), a ovde da je novi MAP senzor koji je stavljen bio iskrivljen (da li ga je iskrivio majstor ili se iskrivio nakon ugradnje, nije jasno).

Ovde preporučuju da se provere provodnici (tj. kablovi/žice), creva (da nema falš vazduha i sl.), i da se zameni senzor: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17566/P1158

Sad, moguće da se senzor zaprljao, moguće i da je feleričan, a moguće i da nije do senzora, već do provodnika.

[ veselinovic @ 26.01.2021. 20:37 ] @
Novo je da se sada pali istovremeno EPC i lampica za ESP ( trokutic).
Zice su sve OK, skidao prekidac kocnica i on korektno radi.
Lici na fals vazduh, ali podpritisak usisa je oko 280 mbara. To bas ne lici na fals vazduh.

Mene moja intuicija vuce na EGR ili procesor.
[ mjanjic @ 27.01.2021. 02:02 ] @
Raspitaš se koliko košta dijagnostika u ovlašćenom servisu ili vidiš neki veći servis gde imaju fabričku dijagnostiku, ako imaju vezu sa fabrikom (tj. serverom proizvođača), trebalo bi da se može u bazi kvarova pronaći šta je bio uzrok kod istih simptoma, odnosno kombinacije kodova za greške.
[ Nocni @ 27.01.2021. 15:46 ] @
Ako nije problem sa plinom onda bi mogao biti poznati problem koji se događa na 1.4 i na 1.6 motorima... Mada, slabo si objasnio...
Ako je ovo što ja mislim da je, auto neće da primi gas vec izgleda da se guši a ne gasi se nego radi na leru normalno...
Posle pola minuta proradi i prima gas normalno...
Ako se tako ponaša taj problem se može riješiti softverski ali ne u ovlašćenom servisu...
Mora se "ući" u signale koje ECU prima sa lambda sonde i poraditi na njima...
Ipak, moguće je i da je neki drugi priblem u pitanju i da je za igranku zaslužan plinski ECU...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 28.01.2021. u 12:07 GMT+1]
[ veselinovic @ 27.01.2021. 16:12 ] @
Hvala, pokusacu malobolje objasniti.

Kao prvo automobil je kupljen sa blokiranim EGR ventilom ( lim na klapni).
Radilo je sve normalno do limarskih radova. Malo varenja oko pragova i farbanje. To se malo oduzilo i akumulator se ispraznio ( ostao radio).
Kad je zavrseno farbanje, cerka uzme auto i poslije par minuta se upali EPC.
Auto tad malo trza i malo losije prima gas, ali radi.
Drugar ( majstor ali ne elektronicar) i ja stavimo novi MAP.
Pali se ista greska.
Odcepimo lim na EGR misleci da on pravi problem sa pritiskom u grani i od tada kola trzuckaju i opet se pali EPC i ESP lampica( trokutic sa uzvicnikom).
Danas krenemo u pregled i ustanovimo da vakum cijevcica sa EGR-a nije nigdje spojena. I ne vidi se ni gdje je bila spojena ( nemam pojma ni gdje se kaci- nigje nema ni sisice ni nista)
Opet vratimo lim i sad vise ne trza ali pali EPC ali ne pali ESP.

Prekidac sa kocnica premjeren i radi korektno.

Motor radi neobicno mirno i u leru i na gasu. Mozda malo slabije reze ( u leru kad se potopi gas) ali to je valjda tako.

Ja tripujem da je EGR bio van funkcije, ali da je softverski uasen ( ako to moze). I zato ije prijavljivao gresku.
Tripujem da se uslijed nestanka napajanja nesto resetovalo na fabricko i da sada uzima u racun EGR.
[ Nocni @ 27.01.2021. 16:51 ] @
Ako je egr softverski ugašen onda ostanak bez napajanja to ne resetuje i ne može se vratiti na staro osim da se opet upiše fleš memorija...
Tako da se ništa nije resetovalo "samo od sebe".
Treba uraditi dijagnostiku i vidjeti koje su greške i kakvi su parametri...
Vjerovatno će imati greske sonde ali bitno je koje su tačno jer neke se javljaju radi plina...
[ veselinovic @ 27.01.2021. 17:21 ] @
Dijagnostika pokazuje da druga sonda ne radi jer nema katalizatora.
Prva sonda radi OK.
Dijagnostika prijavljuje samo 17566 MAP senzor, P1158-35-10 Implausible signal -Intermittent.
Nisam pametan.
Moje rezonovanje je ( vjerovatno pogresno):
Komp izmjeri podpritisak - recimo 350 mbara. I otvori EGR. Logicno komp ocekuje da pritisak u usisu sad bude, recimo, 380 mbara. Ali kako EGR nije odradio pritisak je i dalje 350. Eto sumnje u nesto.
Ako je ovo korektno razmisljanje, misterija je kako 2 godine, kako je auto kod cerke, nije prijavljivao nista.

Pazi, nije sporno da se plati da se popravi auto, ali ovdje svi bjeze od benzinaca pa jos ako ima zavrnutu gresku, ihaj. Nece niko da se zeza sa tim.
[ Nocni @ 28.01.2021. 07:44 ] @
Provjeri evaporativnu posudu iz koje odušak iz rezervoara ubacuje preko ventila u usis... Nalazi se na desnom unutrašnjem blatobranu niže od posude za rashladnu tečnost... Moguće i da je limar radeći oko pragova povrijedio liniju cijevi koja spaja rezervoar sa evaporativnim ventilom... I na taj način bi se isto mogla dobiti greška map-a koju imaš.
U principu na tom motoru nebi trebala da smeta zatvorena cijev egr-a pa je vjerovatno nešto drugo...
Kod nas su vrlo rijetka auta koja imaju ugrađen plin, recimo ja ih uopšte ne radim... treba se konsultovati i sa nekim ko se bavi plinom.
Treba pogledati šta se sve nalazi na mjestima gdje je limar radio...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 28.01.2021. u 12:05 GMT+1]
[ peromalosutra @ 28.01.2021. 08:32 ] @
Ja bih samo skrenuo pažnju da provjera električne instalacije nije toliko prosta. Na primjer, moguće je da neki konektor ima lufta. Kada se on skine pa se provjeri konekcija na kratki spoj, sve je povezano kako treba. Međutim kada se konektor vrati, ne nasjedne kako treba, ili su kontaktni limići u njemu razglavljeni tako da povremeno gube kontakt.

Lična anegdota, išao sam iz BL za NS i na pola puta osjetim kao da motor preskoči da "okine" cilindar (ubrizga gorivo, dizel je bio u pitanju). I poslije par minuta situacija se pogorša toliko da motor počne da radi na 3 klipa, naravno check engine se upali.. Dok sam uganjao majstore (prvih par je tvrdilo da ne rade "nova auta", a auto Alfa 156 iz 2005-te), primi me neki servis onako na hitno.. Ja objasnim simptome i kažem da vjerovatno jedna od dizni gubi kontakt. Provjere oni to stvarno, na način opisan u prvoj rečenici, sve ok. Na kraju su utvrdili da treba mijenjati komplet motorni računar i instalaciju :D Dobro da nisu rekli cijeli auto. Ja se fino vratim na 3 klipa za BL u ovlašteni servis, u međuvremenu ih zovem i objašnjavam šta se dešava. Jedan od momaka koji tamo rade je više od majstora, pravi entuzijasta. Kako prilazim servisu, on izlazi i viče "ne gasi motor, otvori haubu". Motor i dalje radi na 3 klipa. On nešto pritisne, motor radi na 4, pusti opet radi na 3. Naravno, to što pritišće i pušta je konektor koji se kači na diznu.. Jasna stvar, kako ga pritisne, tako on ostvari kontakt i sve ok.. Popravak je bio namještanje limića u tom konektoru, minut posla. Odmah sam naručio i rezervni za neke smiješne pare sa ebay-a, ali evo i dan danas radi tako.
[ Java Beograd @ 28.01.2021. 08:54 ] @
Ja bih traženje problema postavio ovde:

Citat:
veselinovic:

Radilo je sve normalno do limarskih radova. Malo varenja oko pragova i farbanje. To se malo oduzilo i akumulator se ispraznio ( ostao radio).
Kad je zavrseno farbanje, cerka uzme auto i poslije par minuta se upali EPC.


- Nikakva logika ne može ukazivati na probleme sa EGR ili ovim ili onim.
- Moguće je da su limari prekinuli (ili prekinuli pa spojili, ali pogrešno) neke žice i vodove. To se inače često dešava
- Treba rasčistiti šta je moglo da se desi s' ispražnjeniim akmumulatorom


[ veselinovic @ 28.01.2021. 15:28 ] @
Nocni,
majstor je mijenjao pragove i nista vise.
EVAP je meni prvo pao na pamet, ali meni lici na OK ventil klikce uredno.
Imam na audiju isti EVAP sistem i identicno se ponasaju.
Najvise me buni sto je apsolutni pritisak korektan ( po starom MAP bio oko 280, a po novom oko 275 - to je u granici mjerne nesigurnosti). Kad recimo skinem crijvce sa regulatora pritiska benzina u reilu - rupa 2-3 mm, pritisak odmah skoci na oko 320 i klapna se zatvori par procenata. To vuce na pretpostavku ( koja je majka svih *ajeba) da sve u usisu dihtuje. Kad se rukom zatvori klapna motor se gasi a vakum hoce da polomi dlan.
Klapna je uredno ociscena, nije ni bilo brloga, ispod klapne u usisi isto nema brloga. Jednostavno misterija.
Kod nas su od 4 benzinca 3 na plin a 4-ti ceka na ugradnju. Ja da kupim elektricni auto odmah bih ugradio plin :)
Plinasi nemaju ideju sta se desava. Misterija traje, sad (poslije ponovne blokade EGRa) upali EPC ali ide korektno.
Praticu da se ne pojavi neka nova greska koja bi mozda pomogla da se rijesi misterija.

Javo, nikakve zice majstor nije ni dohvatio - osim vrata koja je skidao, ali to sve fercera korektno.
Akumulator se ispraznio od alarma ( glupavi alarmo koji pali zmigavce kako se vrata ortvore) i radija koji je ostao par dana upaljen.

Pero, slazem se da je struja djavolja rabota ali na moju zalost ovdje je konektor perfektan.
[ mjanjic @ 29.01.2021. 18:37 ] @
Ne znam, neka normalna stvar bi bilo da se sva elektronika na autu otkači od bilo kakvog spoja sa karoserijom, da ne pominjem da u slučaju postojanja električnog spoja između limarije i nekog dela električne instalacije u blizini mesta varenja može u instalaciji da se pojavi napon viši od predviđenog.
Jesi li za svaki slučaj proverio sve osigurače?

A možda je majstor negde presekao "-" provodnik, ali napona ima tamo gde treba kad se meri, problem je struja koja je manja zbog veće otpornosti, jer struja prelazi duži put preko delova karoserije?

Mislim, ovo su sad bez veze mogućnosti, jer greška koju pokazuje dijagnostika jasno upućuje na nekoliko mogućnosti, pun je internet rasprava na forumima u vezi ove greške, ali su odgovori koji vode rešenju problema retki.
Često se neke gluposti na dijagnostici jave zbog greške u softveru, problemom sa ECU-om, itd.

U ovom slučaju može biti i da je licnasti provodnik oštećen iznutra tako što je većina licni pokidana, ali spolja izgleda kao da je sve u redu. Kad se meri napon, bude u redu, ali kad senzor povuče struju, dolazi do pada napona i ECU detektuje da nešto nije u redu. A posebno još kad se vozi po neravnom putu, pa recimo u provodniku može da dolazi do prekida kontakta na provodniku, jer je iznutra oštećen...
[ veselinovic @ 29.01.2021. 21:01 ] @
Mali apdejt.
Pali uredno lampice EPC i onu za sondu. Obje upali istovremeno.
Ide uredno, mozda nekad gas malo ko propadne.
Jedino sto mi bode oci su long trim logovi.
Kad radi na plinu u leru idu na -10 , sto navodi na malo bogatiju smjesu na plinu.
Sutra cu kod plinadzije da to rijesi.
Na mom audiju je bilo slicna stvar kad sam ga kupio. Bilo suplja cijev od iberlaufa i tu vukao fals vazduh ( rupa iza MAF-a, pa MAF lazira kolicinu vazduha). Plinadzija podesavao plin na taj fals, i kad sam zamijenio iberlauf pri prvom paljenju ludilo. Gasi se, radi na 300 okretaja,.... Skinem MAF mnogo bolje pali.
Stelovanjem plina problem nestao. Ali mi nije palio nikakve lampice i nije bilo gresaka.
To je logican kvar, a ovo ludilo jos traje.
VW je misterija, i ako nas napadnu vanzemaljci to ce biti zbog kradje VW rjesenja :).

Janjicu, nije mi bas jasno kako se to pojavi napon veci od predvidjenog kad se vari. Sasija je skoro ekvipotencijalna povrsina, a naponi kod CO2 aparata su reda 25-30V.
A i u pragovima obicno nema instalacija.

Simulirao sam ja i prekid kabla i varnicenje u konektoru tako sto sam konektor samo prislonio i mrdao. Uredno prikaze gresku otvoreno kolo .
[ mjanjic @ 29.01.2021. 22:02 ] @
Napon jeste nizak, ali je struja poprilična, mada se zatvara tu lokalno, ali se radi o velikoj količini elektriciteta. A i napon se gleda tu na mestu vara.
Uglavnom, ne kažem da će nešto da bude, i meni je majstor sređivao zadnje rubove, isekao stare i zavario nove, nikakvih problema nije bilo.

Kažem samo, ako je vario pragove, a tu ima neke instalacije i tu je stavio klešta za masu, a struja je preko 100A, bliže tipa 160A, može doći do indukcije pri promenama struje (početak i prestanak varenja). Jeste mala verovatnoća da se nešto ovako dogodi, ali...


A za oštećenja licni u licnastom provodniku, ne mora da dolazi do prekida, već samo do povećanja otpornosti usled toga što većina licni izgubi kontakt, ali neke i dalje imaju kontakt, pa se otpornost na tom mestu povećava i dolazi do pada napona. Ne registruje se nestanak napona, ali reaguje na promene napona.

Imaš za grešku P1158 na internetu potencijalne uzroke, npr. ovde: https://www.autocodes.com/p1158_volkswagen.html
- Faulty Manifold Absolute Pressure Sensor
- Manifold Absolute Pressure Sensor harness is open or shorted
- Manifold Absolute Pressure Sensor circuit poor electrical connection


A jedan od odgovora sa Stackexchange:
Citat:
I've frequently seen this fault logged by Volkswagens cars that have a poor condition battery, or a battery that has become discharged.
Izvor: https://mechanics.stackexchang...-codes-give-implausible-signal

Možda stvarno da probaš sa drugim akumulatorom, ali za početak odeš negde gde prodaju akumulatore i rade proveru starog akumulatora, čisto da znaš na čemu si, da ne bi ostao sa praznim akumulatorom nakon 3-4 startovanja u kratkom vremenskom razmaku.
[ bordzija @ 30.01.2021. 03:57 ] @
Prvo i osnovno pravilo je da se pre bilo kakvih radova na struji skidaju kleme a naročito kada se vari obavezno se skidaju kleme kako se nebi oštetila osetljiva elektronika na automobilu. Ovde očigledno i po ispražnjenom aku je jasno da to nije urađeno. Svaki ozbiljan limar to radi obavezno kako bi izbegao izuzetno skupe kvarove.

Ja bih tu isproveravao sve žice i instslacije koje prolaze pored tih delova koje su varili i to je to. Dok ide ide pa u đubre.
[ mjanjic @ 30.01.2021. 11:09 ] @
Ne znači ništa da se skinu samo kleme sa akumulatora, elektronika ostaje bez napona akumulatora, ali je i dalje povezana na masu, tj. karoseriju.
[ veselinovic @ 30.01.2021. 15:09 ] @
Volio bih da mi objasnite to kako varenje praga ubije procesor, i kako struja moze ici kroz jednu zicu.
I kako alnaser koji povuce mnogo vise struje od CO2 aparata ne ubije procesore.
Sijalice dugog svjetla ( 2 kom) u trenutku paljenja povuku oko 130A, aparat za CO2 vari sa cirka 60 A, a eto procesor to nekako prezivi.
Alternator pravi vecu struju ( u nekim momentima) od CO2 aparata.
Jesu to urbane legende ali daleko od realnosti.
[ bordzija @ 30.01.2021. 19:20 ] @
Ti traži od nas da ti dokazujemo ali je servisna procedura takva. I za najmanju intervenciju se počinje od skidanja klema. Sad ti razmišljaj šta je tu krenulo po zlu konkretno znaš šta je rađeno i šta se poklapa jedno sa drugim.
[ mjanjic @ 30.01.2021. 19:49 ] @
Ja nisam nigde video da je bilo ko napisao da varenje praga ubija procesor niti da struja ide kroz jednu žicu. Ali se električno polje može širiti kroz jednu žicu, kroz limariju... a šta će da bude tamo negde na drugom kraju i da li će usled tog polja da poteče neka struja... niko ne kaže da će biti bilo kakve štete, ali bolje sprečiti nego lečiti.

Na temu "kakve veze ima..." govori iskustvo jednog vozača koji je imao problem sa autom samo kad uključi autoradio, ne može da upali auto, ako je već startovan motor, valjda reaguje zaštita/blokada motora ili šta već, ne sećam se tačno.
Obišao sve autoelektričare i elektroničare, na kraju ga neki drugar poslao kod majstora koji radi samo kamione. Ovaj kad je došao, vidi lika koji izgleda kao da je ronio u bazenu punom ulja... uglavnom, pošto je bio sav umazan uljem, rekao mu da podigne haubu, bacio pogled, pokazao mu da pomeri jednu žicu za 10-20cm i da pokuša da upali auto i proba radio - problem nestao.
Šta je bio problem? Pa, kablić od antene bio blizu tog modula za blokadu, alarm ili šta već.

A da je menjao sve šta su mu govorili razni majstori, promenio bi pola elektronike u autu.


Uglavnom, često neki problem bude posledica neke gluposti koja nikome ne bi pala na pamet, osim nekom ko se već sreo sa takvim problemom.

Zato i kažem da je možda oštećen neki provodnik pri sređivanju pragova, možda treba proveriti vodove od lambda sondi.
A možda je ceo problem zbog akumulatora, koji se previše ispraznio, došlo do sulfatizacije, i ako je akumulator tako stajao neko vreme, ne može se vratiti na kapacitet pre pražnjenja.

Uostalom, ovi što prodaju akumulatore rade besplatno proveru akumulatora, tako da može za početak to da proveri.
[ bordzija @ 31.01.2021. 15:24 ] @
Da loš akumulator je meni pravio papazjaniju tipa blokira bord, ugasi radio itd pa mora osigurač da se skida ili kleme povremeno. Prilikom anlasovanja loš aku shebe nešto.

Inače nam se dešavalo na jednom autu da kada skinemo kleme tj menjamo akumulator, onda jedno mesec dana auto trokira i gasi se, pali ček i tako dok ne progura i apdejtuje se u svom radu. Jezivo glupo iskustvo ali eto toga sada nema radi kako treba zadnji put kada smo skidali aku.
[ bordzija @ 31.01.2021. 17:21 ] @
Ja bi to samo terao nebi skidao kleme i nebi brisao greške možda se popravi u radu kada pohvata sve parametre. Tako je kod nas bilo kažem, posle zamene akumulatora trokirao je jedno 15-20 dana. Normalan auto u prvih par sekundi rada opet pohvata sve parametre.

Ovaj je prvo radio neravnomerno tresao se sa malo povećanim lerom, ček endžin goreo, gasio se u vožnji, varirao ler gas i posle se sredio polako sve bolje i bolje. Sad radi ok tu i tamo upali ček endžin ali tako je od prvog dana iz fabrike.

Ti još imaš i plin. Pusti ga da tako radi i pohvata sve parametre može to da potraje. I još ima plin kuku lele.
[ veselinovic @ 31.01.2021. 18:49 ] @
Moj Bordzija,
ja kad budem kupio elektricni automobil odmah cu ugraditi plin u njega :)
[ bordzija @ 31.01.2021. 20:23 ] @
Jel se poboljšava stanje sa vremenom bez čačkanja greški i skidanja klema?

Plkn se danas jedino isplati na starim automobilima pred smrt i to bez atesta.
[ veselinovic @ 01.02.2021. 06:07 ] @
Sta da ti kazem. Sad ide malo bolje, nema trzanja. Lampica se i dalje pali.
E juce se cerki desilo da odbije gas da primi. Ugasila, upalila i proradilo.
Djavolje je to.
[ bordzija @ 01.02.2021. 17:49 ] @
Pusti ga da radi možda povata sve parametre, staro je to i izakano još i karabudženo uzduž popreko zbog plina.
[ veselinovic @ 05.02.2021. 14:27 ] @
Problem je otklonjen.
Sad ce mrzitelji plina da likuju.
Problem je pravila jedna plinska dizna koja je mehanicki bila kvarna i pokatkad je pustala fals vazduh u usis.
Ni ja ne mogu da vjerujem, ali zamjenom dizne stvar se smirila.
[ ademare @ 05.02.2021. 14:33 ] @
Ne mrzi niko toliko plin , nego se u Srbiji ne isplati . Tu u BiH je skoro duplo jeftiniji .

Tako da je to vise ono " kiselo grozdje ".

I ti ga valjda koristis zbog toga sto je jeftiniji za voznju, a ne sto ga volis ?
[ veselinovic @ 05.02.2021. 16:31 ] @
Znas kako.
Sad je na plin kod nas 1.02KM a benzin oko 1.80 KM, a bio je nekad 3 puta jeftiniji. Sve manje je razlika plin/benzin, a dizele ne volim. Kad god pomislim na dizel sjetim se zime i muka. Valjda sam se napatio vozeci 17 godina dizele.
E sad, neki neizraubovan dizel je druga prica, ali ja ne kanim davati stan za automobil. To mi je zadnji prioritet.
[ ademare @ 05.02.2021. 17:09 ] @
Kod nas je TNG stigao do 79 din . Ici ce i jos .

Kupuje samo ko ima od ranije . Nove ugradnje tesko da se neko odluci . Cena uredjaja sa ugradnjom, atesti , cena TNG u koju treba uracunati i vecu potrosnju u litrima po kilometru , manja snaga itd .


Srbija je mozda jedina drzava na Planeti gde je Dizel , Skuplji od Benzina ?

Jel to samo mi radimo naopako ili su svi ostali ludi
[ bordzija @ 05.02.2021. 18:12 ] @
Nadam se da si promenio sve 4 dizne jer su sve blizu riknjavanju tj potrošili su resurse.

Pline ovako ok ali kada ti se država nakači sa raznim davanjima, atestima, porezima i slično uopšte se ne isplati. Naročito na kraju pošto izgore ventili ili pukne glava motora, kod novihih je to sve tanko tanko i plastično.

Isplati se ilegalno voziti na plin i skidati bocu pred tehnički.
[ Miki5246 @ 26.08.2022. 02:49 ] @
Pozdrav drustvo, naima kupio sam golfa 4, 1.4 16v cist benzin, sa problemom "klapna gasa", auto upali najnormalnije, bio vruc ili hladan, ali apsolutno nema nikako gas, konstantno drzi u 1100 o/m i to je to, probana je druga klapna i druga pedala gasa jer su elektronske, nista se nije promenilo, isao je kod jednog majstora koji je sve delove ispitao i ustanovio da je kvar u samoj elektronici, od njega oteram auto kod elektricara koji takodje nista nije resio, odlucim sam da proverim zice i isproveravam jednu po jednu zicu, od pedale gasa do ecu racunara i od racunara do klapne gasa, pored toga ispitao sam i sve ostale dzekove (senzor bregaste, map senzor...) i nigde ne pravi kratki spoj, nisam vise pametan sta bi moglo da bude pa ako moze neki savet odakle da pocnem i sa cime vise da probam, na tabli mi gori epc lampica i chack engine, kodove gresaka koje mi je izbacio na dijagnostici:
P0108
P0403
P0113
P0118
P0226
P0228
P0343
P0408

huvala unapred😁😁