[ Markoxxx @ 25.02.2021. 23:20 ] @
Pozdrav, interesuje me kakva je situacija kada se kod uvoza automobila ugradi TNG uredjaj pre AMSS pregleda, kakva je procedura, da li se može i atestiranje odraditi pri tom pregledu ili mora posebno - plaća se jedno ili oba?

hvala.

[ Darko Nedeljković @ 25.02.2021. 23:43 ] @
Mora posebno, prvo uvoz pa ugradnja pa atest.
[ SASASTA @ 26.02.2021. 10:47 ] @
ne znam sigurno , vidim da ima vozila koja su tek uvezena sa atestom
izgleda da amss obuhvata i plin
[ mjanjic @ 26.02.2021. 22:02 ] @
Zavisi ko je uvoznik :)

Al' stvarno, šta to AMSS radi da treba neka specijalna laboratorija, može da dođe majstor i na placu da pregleda 20 auta odjednom, zar ne? Bitno je da ne fotkaš napolju, nego da imaju neki hangar/halu/garažu... u principu, može i kod majstora koji je ugrađivao plin ako ima takav objekat.

Samo naprave fotke, kobajagi majstor nešto pregleda (da li creva imaju homologaciju, da li je boca nova, popiše serijske brojeve, fotke pošalje u centralu, i to je to. Bukvalno može "atest" da se izvrši i na livadi.

Ali sam zato video vozilo autoškole koje je pregledano detaljno, podizan tapacirung, zagledano oko vrata (broj šasije ili nosivost i sl.)... da su tako u Zastavi pregledali vozila pre izlaska iz fabrike, ne bismo danas imali legendarne anegdote.
[ Darko Nedeljković @ 26.02.2021. 22:26 ] @
Citat:
SASASTA:
ne znam sigurno , vidim da ima vozila koja su tek uvezena sa atestom
izgleda da amss obuhvata i plin

Ne, nego uvezu benzinca, odrade AMSS pa ugrade plin. Znam jedan auto plac koji ima majstore plindzije u stalnom radnom odnosu.
[ test1234 @ 04.03.2021. 13:49 ] @
Ako ugradjuješ nov plinski uređaj, oni ti u cenu uračunaju i atest, uglavnom. Ako ugradjuješ polovan, nek ti je bog u pomoći. U saobraćajnu se upisuje plinski uređaj. Ako je upisan znači prošao je "Vinču", "Mašinski" itd.. Opet onaj na tehničkom ako vidi plin a nemaš atest, ništa od tehničkog.

Znači ako si kreno na tehnički a u kolima imaš plin moraš imati i atest bez obzira jeli plin došao sa kolima ili si ga ti naknadno ugradio.


Znači zavšiš AMSS, ugradiš plin, odradiš atest plina i ideš na tehnički.
[ ubimestruja @ 04.03.2021. 19:55 ] @
Ugradiš plin, dostaviš papire od ugrađenih TNG uređaja, izjavu ovlašćenog majstora da je ugradio TNG, ostale papire neophodne za uvoz vozila (inostrana saobraćajna dozvola, ino-račun, carinsku deklaraciju), i odeš na pregled na ispitno mesto AMSS-a.
Trošak ti je: pregled prilikom uvoza + TNG= 21.000,00 sve ukupno sa taksama.
[ bordzija @ 22.03.2021. 14:12 ] @
Skineš bocu, odradiš tehnički, vratiš bocu. Nešto kao hudini fazon.
[ mjanjic @ 22.03.2021. 16:50 ] @
Ne može tako, nije samo boca, morao bi da ukloni kompletnu instalaciju, a da bi skinuo isparivač, mora da ispusti rashladnu tečnost, ako nema isparivač, nema ona dva creva koja idu na isparivač, što znači da mora druga račva za mali hladnjak ili ne mora, zavisi kako su priključena ta creva koja su povezana na isparivač.
Uglavnom, malo više tu posla ima i pitanje je da li se isplati cimane, da ne pričam ako saobraćajac ukapira da vozi na plin, a ne vidi da to piše na saobraćajnoj. Tu verovatno sledi isključenje iz saobraćaja, možda neki vanredni tehnički, a ne znam kolika je kazna...

Zamena boce na 10 godina je glupost u 99% slučajeva, neki institut u Izraelu je radio detaljna ispitivanja u laboratoriji, boca bi morala da se menja na tipa 5-7 godina samo ako 2 puta dnevno punite bocu, što bi važilo za taksi vozila, ako punite jednom, duplo veći broj godina, ako punite jednom sedmično ili na 2 puta mesečno, boca će trajati duže od samog auta.
Postoji druga stvar koja negativno utiče na bezbednost boce, a to je korozija - i to ne ona površinska, već dubinska, jer ima ljudi koji očigledno imaju neki problem sa vlagom u gepeku. Da li je auto u zidanoj garaži koja nema ventilaciju, da li je neki drugi problem, ne znam, ali plinadžija mi je pokazao jednu bocu koju je poprilično načela korozija, ali je u principu 99% boca takvo da može da se koristi bar još 10 godina.

Međutim, država neće da se bavi "finesama" pa da ostavlja plinadžiji ili AMSS-u ili nekom tamo mašinskom fakultetu ili Vinči da procenjuje da li je boca za zamenu ili ne, bez obzira da li ste taksista i punite bocu dvaput dnevno ili punite bocu jednom mesečno, nego lepo svi zamenite na 10 godina. Državi jednostavno, a uvozniku tih boca siguran biznis!
A koliko taj uvoz boca i mnoge slične gluposti države utiču na spoljnotrgovinski deficit, koga to briga... uostalom problem korozije na bocama može da se reši adekvatnom farbom ili plastifikacijom, ali ni to nikoga ne zanima.
[ bakara @ 23.03.2021. 10:57 ] @
Ne znam kakvu ti je to bocu pokazao plinadzija ali boce za domacinstvo mozes bez problema da nadjes i 40 godina stare i ne fali im nista, tako da toj u gepeku automobila sigurno nista nije falilo, istrulila je negde napolju ili je to neki ekstreman slucaj.

Plinska boca je vrlo robusna i prilicno neunistiva a menja se najvise zbog onog ventila na njoj a ne same boce.
[ mjanjic @ 23.03.2021. 15:24 ] @
Ako si mislio na elektroventil, on je poseban deo i ne dolazi fabrički sa bocom, a u redu za nepovratni ventil (na strani za točenje, ako postoji) i onaj za ispuštanje preostalog gasa iz boce, ili ša već ima od tih ventila. Ali, to istraživanje koje su radili izraelci, a koje sam pomenuo, nije se odnosilo na ventile, nisu oni problem, već posle N punjenja zbog naglih "udara" visokog pritiska na početku točenja zidovi boce gube određene mehaničke karakteristike.

A za koroziju sam već rekao, to je bila jedna od 50-60 boca koje su stajale kod plinadžije, ko zna šta je čovek sve vozio u gepeku, ljudima se ocedi voda ili kondenz i to ode ispod tapacirunga na bocu, i tako godinama... ali, slažemo se da ti pojedinačni slučajevi nisu razlog da svi menjaju boce. Ali, kako država ne zna da spreči muljanje, najlakše je ovako - vodi se evidencija uvezenih i prodatih/ugrađenih boca, i kad vam istekne 10 godina, morate ugraditi bocu sa serijskim brojem koja se u evidenciji AMSS-a vodi kao uvezena, ali nije još ugrađena. A i taj AMSS... kud ćete lepše pozicije za profesionalno udruženje - zamislite da advokatska komora, lekarska komora ili udruženje sudija ima stalne i garantovane prihode po analogiji sa AMSS-om - na primer, ako hoćeš da se pojaviš na sudu kao svedok (što nekada moraš, na poziv suda), moraš da imaš papir od udruženja sudija ili advokatske komore da si sposoban da daješ izjave na sudu, a papir košta :)
[ bakara @ 23.03.2021. 21:35 ] @
Citat:
mjanjic: Ako si mislio na elektroventil, on je poseban deo i ne dolazi fabrički sa bocom...

Mislio sam na multiventil, on se najcesce i kvari i to vozaci najcesce ignorisu posto auto ide isto a da bi se popravio treba da se isprazni ceo rezervoar, a to niko ne zeli da radi.

samo zbog njega menjaju celu bocu i ako to zasebno moze da se promeni.

Boci voda ne moze nista, siguran sam, debljina celika za bocu je 4mm

a i gepek i onako po pravilu ima rupu ispod boce tako da voda tu i ako dodje izadje napolje.
[ bordzija @ 23.03.2021. 23:48 ] @
Koliko sam ja čuo vrlo često puca taj multiventil kada se skida sa boce tako daaaa... Pre će biti to razlog zašto.
[ bakara @ 24.03.2021. 16:12 ] @
Ne znam sta moze da pukne, kada je ceo ventil metalni i drzi se na 6 srafova...a i da pukne to je jeftn deo

Moze da "pukne" u smislu da odletis u vazduh posto mora gas da se ispusti a tu moze uvek da dodje do nezgode pa se verovatno zbog toga izbegava.

Cela boca je 40-50eur sa novim multi ventilom