[ negyxo @ 04.03.2021. 05:04 ] @
Pozdrav,

Potreban mi je savet u vezi kupovine gore vec pomenutog auta.

Za moje potrebe trenutno mi treba neki auto koji je komforan (kada se uputim na duzi put), da moze da stane stvari u njega, kao i da nije previse skup, jer ne zelim skup auto za koji znam da cu da ga habam. Naravno postavlja se pitanje cene, za koju iskreno ni sam nisam siguran koliko sam spreman da dam, ali recimo do 10K.

Elem, s obzirom da bi mi ovo bio porodicno-radnicki auto (imam dvoje male dece), onda sam suzio izbor na ova dva (karavani):

https://www.polovniautomobili....arch-normal&position_ref=7

i

https://www.polovniautomobili....rch-normal&position_ref=17

Mana prvog je sto je stariji, dok je drugi previse presao. E da, zaboravih da kazem, bitno mi je da ima bar malo vise snage, jer recimo gledao sam i ovaj model:

https://www.polovniautomobili....arch-normal&position_ref=2

Koji bi mi odgovarao zbog malog veceg klirensa kao i zbog te svoje robusnosti, ali slab mu je motor, jos plus kod ona prva dva u pitanju je pogon na sva cetri tocka.

U sustini, sad kad razmislim, cela ova moja dilema je oko ovog drugog modela (ovaj svajcarac), da li vredi uzimati auto sa 280Kkm na satu? Da li je razlika toliko velika u odnosu na onaj od 190Kkm?
[ AstralPro @ 04.03.2021. 06:52 ] @
Ne vredi kupovati nista sto ima pravih vise od 200.000 km jer mozes da ocekujes velike troskove.
Prvu generaciju Insigije preskoci zbog problema sa motorima i skupim popravkama dok u drugoj generaciji trazi 2,0 motor i sto manju km.
Realno osim Ford Mondeo karavana nema boljeg automobila za te pare a da je mladji od 5 godina.
Mozda da pogledas i Citroen ako ti ne smeta Van sasija

citroen
[ negyxo @ 04.03.2021. 07:35 ] @
Hm, meni treba karavan, ne bi minivan-ove uzimao, plus ne bi iskreno ni francuze. Kontam da mozda ima i bolji izbor od insignie u tom cenovnom rangu, ali cim trazim da je karavan sa kukom, izbor se znacjano suzi. Na zalost, mora sa kukom, jer ce mi trebati za razne radove koje planiram da obavljam u buducnosti.
[ djoka_l @ 04.03.2021. 13:04 ] @
Ja vozim Insigniu od 2010. godine, isti motor kao onaj tvoj prvi izbor. Doduše, ne karavan, nego limuzinu sa četvoro vrata. Automatik, prednji pogon. Kada sam kupovao kola, 4x4 je bila opcija samo za karavan i za Sport model.
Nikakav problem sa motorom.
Sve što sam radio - pločice i diskovi, zamena grejača cilindara i imao sam dve zamene ventila turbine.
Motor je pun snage, ali treba da računaš na to da dosta troši. Na auto putu ćeš proći sa 6 litara dizela na 100 km, ali u gradu nećeš pasti sipod 10.5
Ono što može da bude zamerka, bučan je u kabini više nego bezinac, i na zadnjem sedištu je malo niži, pa može da bude nezgodno ako sedi neko visok.
Prostor na prednjim sedištima je baš prostran.

Po slici mi izgleda da su mu točkovi od 18 inča, pa se spremi da su gume dosta skuplje, ako budeš morao da ih menjaš. Otprilike, jedna guma kao komplet petnaestica.
Osim toga, na njega idu high performance gume, pa to još dodaje na cenu.

Automobil je izuzetno udoban, pre njega sam vozio Pasata 1.8 TI, utisak je sličan, za nešto nižu cenu.
Vozio sam i Forda Mondea karavan, đubre neopevano.
[ djoka_l @ 04.03.2021. 13:26 ] @
A, da. Po obliku felni i opisu opreme, prva dva modela su, verovatno, Cosmo sa vrhunskim paketom opreme.
Treći model je osnovni model.
Znači, ona prva dva su se prodavala, za oko 30k EUR, dok je poslednji bio 7-8k jevtiniji.
Ono "automatsko parkiranje" zaboravi - toga nema, postoji parking asistent kao dodatna oprema (prepoznaje se po tome što ima 6 senzora na prednjem braniku umesto 4 kada postoji samo parking senzor), ali sam to koristio jednom i potpuno je beskorisno. Pomaže utoliko što ume da detektuje da li ima dovoljno mesta levo ili desno za paralelno parkiranje, a cela asistencija se satoji u tome da ti kaže kada da smotaš i kada da ispraviš, ako ćeš da gledaš u tablu umesto u retrovizor.
Sa druge strane, Xenon farovi rade bez greške, ni sa jednim automobilom koji sam prethodno vozio nisam imao tako dobro svetlo.
[ Java Beograd @ 04.03.2021. 13:45 ] @
Citat:
negyxo: ... mana prvog je sto je stariji, dok je drugi previse presao ...

Da li ti zaista gledaš u kilometar-sat i uzimaš u obzir prikazanu kilometražu?!?
Posle toliko diskusije, na ovom i drugim forumima, posle stotine napisa na različitim web portalima.

Nadam se da si čuo da se pređene kilometraže nameštaju?
[ negyxo @ 04.03.2021. 16:06 ] @
@djoka_l
Thanks za feedback. Iskreno, mene ne zanima to automatsko parkiranje, nisam ni obracao pazanju. Vise mi se svidja ovo 4x4, i da motor ima snage. Kao sto rekoh, treba mi sa kukom i da je karavan, jer znam da ce auto vuci sve i svasta :)


@Java
OK, jasno. Verovatno si u pravu. Ali kontam da je kilometraza bar neki orijentir. Mozda je bolje pitanje, da li treba onda gledati neki drugi model auta, koji sa 250Kkm nece imati vecih problema (sta znam, mozda nece ni ovaj). Ne znam, zato i pitam. Generalno, ne znam kako da racunam kilometrazu, osim godina x 30Kkm, kontam to je neki prosek preko, ako ne moze da se proveri (ne znam da li neko ima iskusktva sa carVertical, vredi li sta, ili je bacanje para?).
[ Nebojsa Milanovic @ 04.03.2021. 20:29 ] @
Citat:
negyxo: @djoka_l
Vise mi se svidja ovo 4x4, i da motor ima snage.

Ovo drugo da razumem, ali zašto 4x4?

Citat:
Generalno, ne znam kako da racunam kilometrazu

Po meni nikako, jedino odabirom odgovarućeg modela, ali dizel to nije. Pošto želiš i karavan, to dodatno komplikuje situaciju.
[ djoka_l @ 04.03.2021. 20:50 ] @
Možda ima smisla 4x4 za karavan. U firmi smo imali narečenog Mondea karavan i Opel Omegu karavan. Oba automobila su imala tendenciju da im beži zadnji kraj ako je prtljažnik prazan.
Sa ovom mojom Insignijom, bude problem po poledici, zato što se pravi pametan, pa moram da isključim kontrolu proklizavanja na uzbrdici sa snegom, da bih se izvukao.
Dodatno, široke gume ne rade dobro po snegu, a samo takve idu.
Letnje 245/45R18, zimske 225/55R17
[ negyxo @ 04.03.2021. 21:27 ] @
Ovo 4x4, je vise u "nice to have" ali to je bilo u contextu poruke, ovo vezano za automatsko parkiranje, tj. pre cu odabrati 4x4 nego automatsko parkiranje ako bi vec morao da biram izmedju ta dva...


No, Nebojsa, slazem se sa tobom povodom dizela, cak sta vise ne bi ga ni uzeo, nego odnos dizela prema benzincima je 10:1, u stvari, kada pokusam da nadjem karavan, sa iole boljim (snaznijim) motorem a da ima kuku, onda ne dobijem skoro nista. To me dovodi do sledeceg zajkljucka, ima li smilsla uzeti benzinac neki i onda mu posle ugraditi kuku?

Recimo ovako nesto:
https://www.polovniautomobili....arch-normal&position_ref=6
https://www.polovniautomobili....arch-normal&position_ref=5
https://www.polovniautomobili....rch-normal&position_ref=22
https://www.polovniautomobili....rch-normal&position_ref=23
[ Nebojsa Milanovic @ 04.03.2021. 22:51 ] @
Lično, 4x4 auto nikad ne bih kupio, iz više razloga.

@Aleksandar

Astru bih izbacio iz priče (kao i Insigniu), a što se tiče 1,8TSI o njemu si puno mogao da pročitaš iz mog ličnog iskustva.

Što se tiče dileme A4 ili Passat i to se lako rešava. U slučaju da ti je potreban veći prostor Passat ubedljivo pobeđuje, a ako želiš po unutrašnjim dimenzijama auto realno C segmenta ali premium, cenim da je A4 najbolje rešenje, razmisli samo da li želiš S-line ili ne.

Obe ove varijante 1,8TSI se lako dižu na preko 200KS, što je po meni minimum za opuštenu porodičnu vožnju u D segmentu.
[ Java Beograd @ 05.03.2021. 08:34 ] @
@pokretač teme

Kod dizela računaš MINIMUM 40.000 km godišnje, ali pusti sad to.

Mnogo je bitnije da pogledaš auto, uveriš se u opšte stanje: očuvanost enterijera, spoljni izgled, proveriš eventualne tragove sudara, stanje trapa. Povedeš "prijatelja koji se razume" ili platiš nekog majstora.
CarVertical nikako nije bacanje para. Potrošiš 11€ i uštediš sebi 11.000 €

Ja ti, iz iskustva preporučujem sledeće (pošto kapiram da si, kao i svi prvo krenuo masovnu pretragu preko polovniautomobili.com)

Poslušaj savet što će ti čiča dati

1. NAJVAŽNIJE - Nemoj da žuriš. Ponuda je ogromna, tvoje pare su ograničene.
Ništa "ekstra dobro" ti neće promaći "za male pare", jer prodavci sa placeva za nešto što je "ekstra dobro" stave i ekstra cenu.
Dakle, laganica. 10.000 je odličan budžet, za te pare možeš da nađeš sasvim dobar auto, ne-izraubovan, kojeg ćeš uz redovno održavanje da voziš mnogo godina.

2. OK, video si otprilike ponudu i cene na sajtu.
Sad se mani sajta, "zaboravi sve šta si video" i kreni u obilazak placeva. Dođeš, "dobar dan, dobar dan, tražim porodični auto/karavan za oko 10.000"
Videćeš sijaset lepih automobila, i mnoge koje uopšte nisi razmatrao. Otvoriš, sedneš, pogledaš prtljažnik, enterijer, spoljašnost. Startuješ motor. Uveriš se u paket opreme, ispravnost elektronike ...

Obiđi bar nekoliko placeva. Ako si iz Bgd, to ti neće biti teško, ako si iz nekog manjeg mesta, odvoji jedan dan pa obiđi okolinu. Preporučeno - mojne sam: prijatelj, roditelj, žena, komšija ...

Mani se razmišljanja tipa "neću francuze" (?!?), "Opel je majka", "Koji je to auto bolji od Moskviča", "Žena može biti sa sela, ali auto mora biti iz Nemačke" i slično.
Veruj mi, kad sedneš u OVO reći ćeš WOW! Ubeđen sam da će Insignija biti samo bleda senka. Ali, dobro, to sam naveo samo kao primer, ne želim da te ubeđujem u bilo šta.

3. Posle svega napraviš najuži izbor, dva, najviše tri automobila. Kreneš sa majstorom, tražiš popust od prodavca, i na kraju se odlučiš. Za izabrani auto platiš 11€ CarVertical (ili AutoDNA) i tek onda kupiš.




Ja sam pre puno godina tako tražio da kupim Golfa 2 dizela, i kupio Fiata Tipa 1.4 benzinca, kojeg sam u sreći i veselju vozio 10 godina. (Možda i najbolji auto koji sam ikada imao)
Onda sam krenuo da kupim Forda Fokusa karavan, benzinca i našao Lanću Libru 1.9 jtd sa kojom sa bukvalno prešao pola Evrope, i oba sina naučila da voze na njoj. Uživancija!
I pre par godina sam krenuo da kupim Mercedesa B klase, i kupio Citroena C4 II, (opet dizela, iako sam tražio benzinca, čisto radi promene).
[ mjanjic @ 05.03.2021. 18:04 ] @
Pazi, sad recimo, ako uvoznik/vlasnik/prodavac nije odradio regeneraciju DPF-a (malo nekog turiranja na otvorenom, uglavnom) nakon skidanja kilometraže, može da se očita na dijagnostici kada je rađena zadnja regeneracija (na koliko kilometara) i tu često padaju ti auti iz uvoza, tj. vidi se da su prešli preko 400k, samo je pitanje koliko je prodavac bezobrazan, tj. da li će skinuti 200 ili 300k.

Već sam negde pisao, lik kupio A3, a vrlo je pedantan i zahtevan po pitanju auta, prethodni bio u perionici maltene svaki dan, ovaj kog je kupio detaljno proveravao čak i u ovalšćenom servisu, i nedugo nakon kupovine počeli neki problem, odveze kod nekog majstora, ispostavilo se da su dizne, ali mu taj očitao sa DPF-a da je regeneracija rađena na 450k, a on kupio auto na kome je bilo 210k.


Ne kažem da nema auta sa pravom kilometražom ispod 250-300k ili čak manjom, ali pogledaj jednostavno cene u Švajcarskoj, Italiji, Nemačkoj i Francuskoj pa će ti se samo reći, ispada da su ovi kod nas nakon dovoženja, marže prodavca i plaćanja svih naknada jeftiniji nego oni u inostranstvu na placevima.
Ili je bio "malo" više udaran pa je sređen ili je kilometraža poprilično veća (bar 200-300k), ili je čak oboje.

Ako se daje veća suma, možda nije loše platiti onaj servis preko koga se može izvršiti provera da li je auto bio ozbiljnije udaran ili čak havarisan.
[ Nebojsa Milanovic @ 05.03.2021. 19:49 ] @
Kupio sam dva polovna auta iz CH, oba jači benzinci i oba su kao novi i godinama me služe bez i najmanje falinke.

Nisu sa placeva nego od individualnih uvoznika, to mi deluje kao puno bolja varijanta.

Naravno da su bili najskuplji na oglasima za svoje godište, ali uvek bih se pre odlučio za stariji auto u top stanju nego za mlađi kome je duša izvađena, kilometražu i ne pominjati.
[ Flo33 @ 05.03.2021. 21:32 ] @
Imadoh insigniu cosmo 2012. 2.0d. 160ks valjda. Udoban auto za vozača i suvozača, hladjenje/grejanje sedista, sve automatsko, farovi vrh, prate put itd.. lepo vuče, malo troši.

140€ je grejač. Zamenio sve
Otišao plivajući,
Otišla letva volana
Kvačilo pocelo da zeza

Edit:to sve pre 180.000 (Kao)

Plastika u kabini kao sa wish-a
Na snegu slabo
U gradu zamara
Magistrala ok
Autoput uživanje

I ubijala me piano plastika, posebno kod armature i šoferke, odsjaj sunca je nemoguć.

Ja bi sa navedeno pre gledao oktaviju
[ peromalosutra @ 07.03.2021. 11:45 ] @
@djoka_1

Moze vise detalja o Ford Moneu karavan? Spomenuo so da je djubre, a meni je bio zanimljiv za kupovinu, pa bih volio da cujem iskustva. Razumio sam da je u pitanju lagan zadnji kraj, pa je mozda nestabilan u krivinama? Da li je to slucaj i sa ostalim karavanima, ili je Mondeo narocito los?

@Nebojsa Milanovic

Zasto ne pogon na sve tockove? Uvijek pominjes vozacka auta, pa valjda se nekakav AWD bolje ponasa u zavojima od FWD? A ako si bas mislio na 4x4, i to moze biti zanimljivo ljudima koji povremeno silaze sa asfalta, ako nista drugo, onda zbog veceg klirensa. Mane su naravno veca potrosnja, skuplje odrzavanje, potencijalno manje mjesta u gepeku zbog zadnjeg diferencijala..

[ djoka_l @ 07.03.2021. 13:20 ] @
Manje-više svaki karvan može da ima problem sa zanošenjem zadnjeg kraja zbog pomerenog centra mase.
Problem sa Mondeom je bio motor 1.8, elektronika i turbina. U isto vreme smo u firmi imali i Opel Omegu 2.0 karavan. Osim što je ovaj drugi automobil funkcionisao bez ikakvih problema sve vreme dok je bio u firmi, jači motor mu je davao dovoljno snage, bio je udobniji i za vozača i za putnike, naročito je bio dobar "ajnšlag", mogli smo da ga okrenemo i tamo gde su kraći automobili imali problem.
Kada treba da se ide na put - prvo pitanje je bilo koji auto će biti upotrebljen, uglavnom su se svi otimali za Omegu, Mondeo je uvek bio poslednji izbor. Ipak je bio bolji nego da se ide peške.

Mondeo je bio više na servisu nego na putu. Gasio se u vožnji, trošio ulje, nije imao dovoljno snage, loše upravljanje. Na kraju mu je crkla turbina, zamenili smo je i prodali po ceni te nove turbine. Nadam se da je nekom koristio bar za delove.
Možda nije dobro poređenje, jer taj motor od 1.8 je bio baš loš. Možda sa motorom 2.0 nešto i vredi.
Loš motor može mnogo da utiče na utisak. Recimo, ja sam imao izbor da vozim Pasata starog 15 godina ili novu Tojotu Avensis sa motrom od 86KS, uvek sam pre birao Pasata. Tu Tojotu sam jednom vozio do Budimpešte i nazad i to je poslednji pot da sam seo u nju. Sa Pasatom napraviš 1000km i izđeš kao da sei prošetao oko zgrade, a sa lošim autom osećaš se kao slomljen posle duže vožnje.
[ Java Beograd @ 07.03.2021. 19:26 ] @
Citat:
djoka_l: Sa Pasatom napraviš 1000km i izđeš kao da sei prošetao oko zgrade, a sa lošim autom osećaš se kao slomljen posle duže vožnje.
Potvrđujem!
Mislim, ne sa Pasatom, nisam imao iskustva, ali potvrđujem da u dobrom i udobnom autu možeš da voziš jako dugo, a da se osećaš sasvim odmorno.
[ Nebojsa Milanovic @ 07.03.2021. 22:43 ] @
Mogu da potvrdim za Passata. Danas sam napravio preko 500km kroz Bačku, preko vrha Fruške gore (užasne serpentine oko Vrdnika) do Bečeja i nazad u Pančevo, umor praktično ne postoji.

Do Bečeja kroz Frušku goru je bila vrlo brza/oštra vožnja, prosek potrošnje 8,8l, u povratku iz Bečeja drugom rutom laganija tečna vožnja, prosek 6,1l/100km.


@peromalosutra

Citat:
i to moze biti zanimljivo ljudima koji povremeno silaze sa asfalta

Mnogo se priča o toj "offroad vožnji", ali za moj ogroman vozački vek ni jednom nisam bio u situaciji da kada siđem sa asfalta ne može da me izvuče AWD, nego mi treba AWD. To su situacije recimo za lovce (moj komšija lovac ima nekoliko terenskih auta), ali u porodičnom korišćenju auta meni se ta potreba nikada nije desila.

Citat:
Zasto ne pogon na sve tockove? Uvijek pominjes vozacka auta, pa valjda se nekakav AWD bolje ponasa u zavojima od FWD? A ako si bas mislio na 4x4

U teoriji AWD bi trebalo da daje nešto bolje ponašanje, ali to je samo u vrlo ekstremnim situacijama koje se u vožnji prosečnog vozača čak i (vrlo) snažnog auta, realno ne javljaju.

Citat:
ako nista drugo, onda zbog veceg klirensa.

Danas sam nešto kasnio i imao sam oko 200km ludačke vožnje pomenuh gore kojom rutom. To je moja možda najoštrija vožnja ikada i ono što mi je trebalo je snažan motor, dobra trakcija i nizak klirens. Viši klirens i više gume što je sada popularno u takvim situacijama (koje jesu retke ali ih ipak ima) bi dale veoma problematično ponašanje, a slab motor bio doveo do puno većeg smaranja i umora.

Citat:
Mane su naravno veca potrosnja, skuplje odrzavanje, potencijalno manje mjesta u gepeku zbog zadnjeg diferencijala..

Dodaj tome veću težinu, veću cenu, slabije performanse, potencijalne kvarove i štošta drugo i time je jasno da je AWD verovatno poslednja stvar koju biih doplatio na autu.
[ djoka_l @ 07.03.2021. 23:08 ] @
Meni je Insignija po poziciji u kojoj sedim i opštem utisku blizu Pasata. Ono, nije baš, ali skoro. Poseban problem mi je što sam visok oko 190, pa mi je teško da se udobno smestim u mali auto. Recimo, zbog toga nisam uzeo Mercedes C Klase. Za sličan nivo opreme, bio je skuplji od Insignije za 25%, ali nisam mogao da podesim sedište i volan da se namestim kako treba, ili mi je volan u krilu ili su mi pedale predaleko.
Zanimljivo da sam u nekim manjim automobilima imao bolju udobnost nego na vozačkom mestu Mercedese C. Recimo Punto i Ford Fiesta su mi bili po meri, dok ni u jedan Citroen do šestice nisam mogao da se normalno uglavim.
[ negyxo @ 08.03.2021. 05:45 ] @
@Java
Savet koji si dao podrzavam 100%, tacnije to sam i uradio.

Ukratko, prvo sam se lomio oko insignie, pa A4 i pasata. Posto sam odlucio da mi je kuka sad sekundarna, i da cu je sam ugraditi, onda sam skroz zaobisao dizele. Prvo, insignia, razlocarala me je u voznji, mozda je na autoputu OK, ima snage verovatno, ali osecaj je kao u camcu. Deluje tromo i tesko. Naravno, ovo sve pod navodnicima, ide ona dobro (BTW. to je insignia sa benzinsim motorem od 180ks) ali odziv na komande nekako kao da laguje. Mozda je ovo bilo do tog modela sto sam probao, ali posto sam bio ogranicenog vremena (i nisam bio sam pa sam trazio i misljenja drugih), presli smo na A4. Za A4 mogu reci da je odlican za voznju (isto benzinac), i sve je odlicno, osim mozda velicine, ali to i nije mozda bilo tako bitno, ono sto me je momentalno odvratilo od A4 je visina - visina sedista. Previse mi je to nisko, tako da mi deluje kao mucenje, svaki put kad se izlazi napolje. Na kraju, ostaje Passat, B7, i moram priznati da mi je on najvise legao. Od prostora, odziva na komande kao i sam kvalitet (koji mi deluje nekako bolji od Insignie), na kraju kupih njega. Relativno jeftino mi covek dao, plus jos i set letnjih felni i guma (na njemu su zimske). Auto je delovao i na slikama odlicno a uzivo jos bolje (recimo enterijer, nije mi jasno kako neko predje 200Kkm, a da se se skoro ne vide tragovi koriscenja, ja da sam vozio 200Kkm, to bi izgledalo mnogo, mnogo gore :))

Elem, videcemo kako ce se pokazati, s obzirom na cenu, kontao sam da ga odmah odvezem u servis i sve sto treba izmenim, pa da znam 100% da je sve ispravno.

BTW. Prevalio sam skoro 500km u jednom smeru da ga vidim, i dok smo se vozili, isao sam sa drugarom, on ima ovaj zadnji model Skodu SuperB (dizel), udoban za voznju i autoput, i tako smo prelazili po ko zna koji put da i nije velika tako razlika izmedju dizela i benzicna. Ja mu kazem benzinac je uvek tisi i mirniji, ali on mi uvek odgovara da su nista ne fali ni dizelima, eto recimo taj SuperB, jeste tih i sve ali onda kada smo seli u pasata koji je par godina stariji ali benzinac, kada smo probali da vozimo, i meni i njemu se ugasi (jer smo navikli na dizele), i on mi kaze "jbt. ne cuje se", i zaista, unutra ne mozes skoro nista cuti. Sto se mene tice, vise nikad dizel, benzin od sada pa na dalje, i posle struja :)
[ Java Beograd @ 08.03.2021. 07:19 ] @
Čestitam! I želim ti da dugo, dugo voziš taj auto i da te pouzdano služi.

Redovo održavanje - obavezno. Kvalitetno ulje - možda naj, najvažnija stavka.

Daj detaljne podatke, godište, motor, tip/podtip, detalje opreme, i neke slike, da vidimo šta si uz'o.
[ negyxo @ 08.03.2021. 09:18 ] @
Hocu, samo pre toga moram da ga dobijem. Posto nisam mogao da uzmem probne tablice (bilo je kasno) onda smo se dogovorili da mu platim slep. Videcemo za koji dan, cim sredim papire i sve slikacu ga.
[ Nebojsa Milanovic @ 08.03.2021. 09:49 ] @
Čestitke i sa moje strane, neka te dugo služi!
[ Flo33 @ 09.03.2021. 23:38 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:

Dodaj tome veću težinu, veću cenu, slabije performanse, potencijalne kvarove i štošta drugo i time je jasno da je AWD verovatno poslednja stvar koju biih doplatio na autu.


Individualno. Meni je to prva stvar koju gledam. Zato sto trebam
[ popusicko @ 10.03.2021. 06:38 ] @
Drugar je na Opel Insigni-i staroj 7-8 godina platio prednji far 1800 evra.(jedan komad)
[ Java Beograd @ 10.03.2021. 07:09 ] @
Mogao je da potraži na auto-otpadu i da plati (verovatno) oko 200 €
[ popusicko @ 10.03.2021. 07:32 ] @
Oh nije mogao.Probaj da pronadjes far za noviju insigniu sa motorima i nekim nadrkanim socivima.
I sada kosta preko 100k
[ Java Beograd @ 10.03.2021. 08:09 ] @
Čekaj, rekao si 7-8 godina star auto.
To je sasvim dovoljan period da na auto otpade polako počnu da pristižu havarisana vozila. A onda, cena delova, zna se, pada drastično.

E, sad, OK, ne smem da tvrdim, nisam kupovao niti tražio farove za insigniju ...
[ Flo33 @ 10.03.2021. 19:13 ] @
Java, živa istina.

Ja sam Insigniu sve živo osigurao, upravo zbog toga. Farovi su oni pametni, i stvarno su dobri. I stvarno je cena gore napisana. Šoferka isto neki senzori.

Glupi grejači imaju senzor temperature, i umesto par desetina evra, kao na svakom autu, košta kao da je zlato.

Ma za nisku cenu dobiješ mnogo auta, mene je zavela udobnost i što je bio auto godine, ali nije vredna.

Gepek je odličan by the way
[ mjanjic @ 10.03.2021. 23:46 ] @
Ne bih ja to nikad uzeo, iako je na oko lep auto, sećam se jednom kad sam video parkiranu u nekoj tamno plavoj boji, a ispred BMW koju godinu stariji, slična boja, Insignia mnogo lepšu liniju i moderniji izgled.
Cena govori sve, ja kad vidim Passat CC tog godišta, pa još ako je u beloj boji, da imam pare u džepu, istog momenta bih izbrojao vlasniku ako bi hteo da proda auto, ali nije džabe taj CC ili čak "običan" Passat tog godišta maltene 50-70% skuplji od Insignije - nije Opel tek tako bankrotirao.
Čuj 1800€ far, pa 2 fara, šoferka i još 5-6 tako "pametnih" komponenti ispade polovina cene auta!?

A srećnih vremena kad se čak i na Mečki menjalo samo sočivo ako se razbije...
[ djoka_l @ 11.03.2021. 00:11 ] @
Vozim Insigniju već 10 godina, pa mislim da je za novac koji se traži jako dobar automobil.
Odmah treba napomenuti da je Insignija zamišljena kao veliki porodični auto. Kada se pojavila, zamenila je Vektru i Omegu. Veća je od Vektre (4.83 m) a manja od Omege.
Namenjena je za udobna putovanja. Mislim da je velika greška ako se uzme Insignija bez FlexRide šasije.
Ova opcija daje 3 moda vožnje, "ekonomičan" (default), tour i sport. Kada se prebaci u sport, instrument table dobije crveno pozadinsko osvetljenje.
Ono što radi FlexRide šasija je da menja tvrdoću ogibljenja, kao i osetljivost volana, papučica gasa i kočnice, a kod automatik verzije (robotizovani menjač) menja algoritam promene brzina (na kom broju obrtaja prebacuje u viši ili u niži stepen prenosa).

Mnogi zameraju Insigniji da sporo reaguje na gas, ali to se drastično menja u sport režimu. Kada je prebacite u sport, munjevito menja brzinu. U tour modu je još mekša nego u ekonomičnom režimu. To i dalje nije kao ogibljenje u Sitroenima, ali je i dalje jako mirna.

Sport model sa FlexRide šasijom, takođe ima tri moda, ali su to ekonomičan, sport i sportier.

Ja lično, da ne pazim na to koliko trošim, nikada ne bih izlazio iz sport moda, a "sportier" nikada nisam imao priliko da probam. Meni je sport mod najkorisniji kada vozim po krivudavim putevima. Zbog tvrđih amortizera, manje se ljulja u krivinama, a sa direktnijim upravljanjem i živahnijim odzivom na papučicama, bolje se kontroliše.

Ono što je još zgodno kod nje je što ima prilično visok klirens pa joj ne smetaju mnogo džombe.

Ima još gomilu zgodnih stvari, recimo električnu ručnu kočnicu. Ako je pod ručnom, doboljno je da se doda gas, pa da se ručna automatski otpusti.
A ta ručna je još praktično nepotrebna na startovanju na uzbrdici. Ima sistem asistiranog kočenja. Recimo, stojite na semaforu na uzbrdici. Kada želite da krenete, pustite kočnicu, a Insignija može da drži kola još 2-3 sekunda pod kočnicom, taman toliko da dodate gas i krenete.
[ djoka_l @ 11.03.2021. 00:42 ] @
Od dodataka ima još svašta. Recimo, svaka Insignija ima prednju kameru koja je smeštena u nosaču centralnog retrovizora.
Sa ksenonskim farovima, prednja kamera kontroliše pravac u kojem su farovi usmereni, kao i duga svetla u automatskom režimu farova. Kada prednja kamera detektuje stop svetla automobila ispred, ili farove automobila u suprotnoj traci, automatski prelazi na oborena svetla. Osim toga, kao opcija, prednja kamera može da prepozna znake ograničenja brzine i da prikaže upozorenje na putnom kompjuteru ako se vozi brže od ograničenja. Osim toga, prednja kamera može da prepozna promenu trake, ako ona nije izazvana okretanjem volana, pa da zavibrira volan, da upozori vozača da je nagazio na liniju.
Ima dve dodatne sijalice levo i desno u farovima koje se automatski pale kada se volan okrene, ili kada se upali žmigavac, pa se lepo osvetli ulica bočno od pravca kretanja.
Centralni i levi retrovizor se automatski zatamnjuju ako senzor u kabini detektuje svetlo u kabini ili svetlo farova automobila iza.
Tu je i automatski rad brisača u zavisnosti od količine padavina.
Ima ugrađeni alarm koji ima i senzor u kabini. Recimo, ako zaključate Insigniju, a ostavite otvoren prozor, alarm se pali ako se detektuje pokret u kabini (na primer neko ubaci ruku da otključa vrata).
Svetla mogu da se podese da ostanu upaljena 30 sekundi posle izlaska i zaključavanja automobila, toliko da čovek koji se parkira u dvorištu ima vremena da dođe do vrata od kuće i da ih otključa.
Dvozonska automatska klima, grejači prednjih sedišta i opciono ventilator u vozačkom sedištu, kao i opciono električno podešavanje sedišta.
Cruise control lepo radi, točkić ima set i reset poziciju za zadavanje željene brzine, a može naknadno da se smanji ili poveća brzina. Kočnica isključuje cruise control, a reset taster vraća na poslednju zapamćenu brzinu.

Putni kompjuter ima mogućnost da daje gomilu dijagnostike, praktično svaki kvar se odmah detektuje, ne samo kao paljenje kontrolne lampice na tabli, nego i kao tekst na ekranu. Da ne zaboravim i senzore za pritisak u gumama, pa se detektuje ne samo pritisak, nego se dobije i upozorenje o različitim pritiscima guma na istoj osovini.
[ popusicko @ 11.03.2021. 09:12 ] @
Opisao si skoro svaki a4 ili passat iz tog perioda.
[ djoka_l @ 11.03.2021. 11:14 ] @
Pa poređenje Insignije sa Audijem ili VW može samo da bude u korist Insignije. Veća je od A4, veća je i od Pasata. Jevtinija od oba automobila. Uporedi je sa nekom Oktavijom, ili sa bilo kojim automobilom sličnih performansi, pa ćeš da vidiš da se za tu cenu dobija nešto više nego što bi se očekivalo od Opela. Kada samo pomislim kakvo je đubre pravio Opel pre Insignije (a mislim pre svega na Kadeta), ispada da je Opel stvarno od 2008. ili 2009. počeo da pravi dobre automobile.
[ mjanjic @ 11.03.2021. 20:43 ] @
Kod auta nije relevantna samo nabavna cena, osim ako vlasnik namerava da mu auto stoji u dvorištu kako bi izazvao zavist kod komšija, veoma je relevantna i cena održavanja i eksploatacije. Kod normalnih ljudi je čak to relevantnije nego nabavna cena. Eto, sad su Audi A6 stari 16-17 godina praktično "džabe", ali zato cena održavanja kao da je Kadilak, pa ih svako normalan izbegava, iako ih ima na oko očuvanih kao da su novi.

Isto važi i za tu Insigniju. Ima ih doduše u pojedinim delovima Srbije, recimo u Novom Pazaru su postale veoma popularne, da li oni imaju kombinaciju za nižu cenu delova, ili imaju te otpade gde ima delova šta god nekome zatreba, ili je nešto treće, ne znam.

Ne raste tek tako prodaja Dačije u EU, slično kao nekada Škode, i to ne samo u zemljama sa nižim standardom, jer većini auto služi za prevoz, a bolji je nov auto od 15k evra nego za iste pare star 7-8 godina koji je prešao 300k km.
Ali, šta znaju oni, kad mi u Srbiji znamo da je nov auto bacanje para...
[ AstralPro @ 12.03.2021. 20:33 ] @
Citat:
mjanjic: Kod auta nije relevantna samo nabavna cena, osim ako vlasnik namerava da mu auto stoji u dvorištu kako bi izazvao zavist kod komšija, veoma je relevantna i cena održavanja i eksploatacije. Kod normalnih ljudi je čak to relevantnije nego nabavna cena. Eto, sad su Audi A6 stari 16-17 godina praktično "džabe", ali zato cena održavanja kao da je Kadilak, pa ih svako normalan izbegava, iako ih ima na oko očuvanih kao da su novi.

Isto važi i za tu Insigniju. Ima ih doduše u pojedinim delovima Srbije, recimo u Novom Pazaru su postale veoma popularne, da li oni imaju kombinaciju za nižu cenu delova, ili imaju te otpade gde ima delova šta god nekome zatreba, ili je nešto treće, ne znam.

Ne raste tek tako prodaja Dačije u EU, slično kao nekada Škode, i to ne samo u zemljama sa nižim standardom, jer većini auto služi za prevoz, a bolji je nov auto od 15k evra nego za iste pare star 7-8 godina koji je prešao 300k km.
Ali, šta znaju oni, kad mi u Srbiji znamo da je nov auto bacanje para...




Nov auto kod nas kupuju velikom vecinom firme zbog odbitka troskova, pdv,goriva,terenskih dnevnica,viska para na racunu i ko zna jos cega.

Obican kupac polovnjaka sa 10 ili 15 000 evra u kešu gleda bmw serije 3/5 ili audi a3/a4/a6 za te pare nego novu daciju,klio ili tako nesto "kilavo".

Nisu problem pare nego dokazivanje rodbini komsijama pa i sebi. Takav mentalitet - Iphone od 200 hiljada dinara na 24 rate da se vidi da se ima.
[ negyxo @ 08.04.2021. 17:06 ] @
Ostao sam duzan slike, pa sam danas ugrabio priliku dok sam ga tusiro da slikam :)








[ popusicko @ 08.04.2021. 22:48 ] @
Što bi rekli prekodrinski Srbi- lepo auto.
Bices zadovoljan sa njim ako ti je zapao dobar primerak.
Deluje ocuvano i utegnuto.
Srecno da te sluzi.


I da, nije SuperB ni Super B nego Superb, kao najbolji,superiorniji...
[ Java Beograd @ 09.04.2021. 08:56 ] @
Lepo. Uzdravlje ga terao narednih 200.000 km, minimum