[ atikus @ 05.04.2021. 09:16 ] @
Pozdrav svima.

Pokušavam da pomognem koleginici u izboru prvog auta, uskoro treba da polaže vožnju.
Ideja je da se prve 2 godine ograničenja koje postavlja probna dozvola vozi nešto osnovno što će da se samo "kotrlja" dok se ne dostigne iskustvo i prođe vreme za nešto jače, komfornije i veće,da ne kažem luksuznije.

Kako će se koristiti auto: 90% vožnje će predstavljati odlazak na posao i nazad u gradskoj vožnji na kratkoj relaciji, oko 2,5km, i tu i tamo po gradu. Retko, ponekad, par put godišnje će se izaći na auto put. Nije u pitanju Beograd.

Zbog ovoga gore je prvi kriterijum-benzinac isključivo.

Auto bi trebalo da ima 5 vrata i dovoljno mesta pozadi za barem jedno dečije sedište i zbog toga dobar prilaz istom kroz ta vrata.

Zbog performansi i nekog komoditeta u vožnji za početnicu kojoj ne bi smelo da nedostane snage auta u iznenadnim situacijama, kao i odnosa: potrošnja goriva/performanse/cena registracije, zapremina motora od 1400ccm bi eventualno bila prava "mera".

Budžet je okvirno, 2000 eura a cilja se na automobile od 2003. godine i mladje.

Primarni su, prema prioritetu odozgo naniže: pouzdanost,bezbednost, udobnost i praktičnost, a troškovi održavanja, goriva i registracije, na kraju.

Estetika nije odlučujuća mada je bitna.

Izbor se nameće između Forda Fieste, Opel Korse, Pežoa 206 i možda, Seat Ibize. Insistiralo bi se na polovnom autu koji nije iz uvoza već na domaće tablice u prethodnom dužem privatnom vlasništvu. Cene su kako sam gledao, vrlo ujednačene između svih pomenutih modela.

Meni Fiesta u izvedbi 1.4 izgleda kao nešto što najbolje ispunjava gore spomenute kriterijume ali sam čuo da ume da potroši nerealno mnogo goriva za tako mali auto. Za volanom Pežoa 206 sam bio, nešto nisam bio oduševljen iako znam da je auto svojevremeno bio hit, dosta nekako spartanski, puno tankog lima, malo tapacira. Korsa mi je nekako sredina između ovo dvoje, mada se za gore navedene pare uglavnom nude sa motorima 1.0 i 1.2 sto mi je neubedljivo.

Uopste, ne vidim preveliku ubedljivu razliku u uštedi goriva između 1.0 do 1.4 motora inače između manjih automobila, sem kad su japanski automobili u pitanju.


Rad sam da čujem mišljenja i sugestije.Kupovina doduše nije hitna, planirana je za kraj leta.


[ botr @ 05.04.2021. 13:35 ] @
Megane 2 HB 1.4

Jeste klasa iznad ovih, ali mislim da je dosta bolji izbor. Mislim da to sto je auto 20cm duzi nece predstavljati problem, troskovi odrzavanja tu negde kao i kod ovih nabrojanih.

Za auto put je realno slab. Ok, moze da dostigne ogranicenje, ali motor se pri toj brzini vrti na dosta velikom broju obrtaja i dosta je bucan.

Sto se tice bezbednosti u svoje vreme je imao maksimalnih 5 zvezdica.

Svi ostali nabrojani su ispod.

[ djoka_l @ 05.04.2021. 13:50 ] @
Moja žena vozi Ford Fiestu. U opciji nam je bila i Corsa.
Ova koju moja žena vozi je sa motorom od 1.6, 75 konja. Moj tast vozi Corsu 1.2
Po ženinim rečima, njoj se više sviđa utisak u Corsi. Više je "ženski" auto, mekše su komande.

Ono što je bilo presudno da uzmeno Fiestu je što je prostor veoma dobro iskorišćen. To je bio auto u koji sam i ja mogao da se komotno spakujem. Čak je i prtljažnik prilično veliki.
Ja sam uvek na Fiestu gledao kao na mali auto, ali sam se iskreno začudio kada sam video na parkingu da je veća od starog stojadina, koji je nakada za YU uslove bio "porodični" automobil.

Ono što se meni ne sviđa u Fiesti je što su papučice male, pa se, meni nogatom, događalo da istovremeno pritisnem gas i kočnicu, dok se nisam navikao.
A da troši, troši.

A svi prioriteti padaju u vodu, kada se kupuje polovan auto. Uzimaš onaj koji je najbolje očuvan, bez obzira na marku. Marka mu više dođe kao ograničenje koja ćeš kola da gledaš, a ne koja ćeš da kupiš.
[ Java Beograd @ 05.04.2021. 14:25 ] @
Citat:
djoka_l:  svi prioriteti padaju u vodu, kada se kupuje polovan auto. Uzimaš onaj koji je najbolje očuvan, bez obzira na marku. Marka mu više dođe kao ograničenje koja ćeš kola da gledaš, a ne koja ćeš da kupiš.

Ja bih samo ovo potencirao!



I izneo iskustvo iz druge ruke: Corsa C 1.2 benzinac - ako je očuvan - užvancija vožnje, male potrošnje, jeftine registracije, jednostavnog održavanja i svega ostalog!

Na primer ovaj fazon:
https://www.polovniautomobili....hout_price=1&door_num=3013

I ne bih se ograničavao na "domaće table" ... sve su to "lovačke priče" i prepričavanja

Naravno, i ostali pobrojani modeli su sasvim OK



Takođe mislim da su neki kriterijumi suvišni

Ako je "90% vožnje će predstavljati odlazak na posao i nazad u gradskoj vožnji na kratkoj relaciji"
Onda je suvišno
- 5 vrata
- "dovoljno snage" (šta god to značilo)
- benzinac (na primer Fiatov 1.3 multijet u Pandi - ideal. Ali i 1.2 benzinac u Pandi - odličan izbor. U B segmenu Fiat je odličan)

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 05.04.2021. u 15:42 GMT+1]
[ djoka_l @ 05.04.2021. 15:41 ] @
Moj drugar je jedno godinu dana jurio KIA Ceed, na kraju kupio VW Polo. Naleteo na dobar automobil u cenovnom rangu koji je zacrtao, prvi Polo koji je pogledao.
Tako da svi planovi dožive drastičnu izmenu u sudaru sa realnošću.

Mogao je da ide peške još godinu dana dok ne nađe odgovarajući Ceed...
[ mjanjic @ 05.04.2021. 16:58 ] @
Možda je najbolje da ide na Putno Classic 1.2, relativno jeftino održavanje. Jer, ako je granica 2000€, treba imati u vidu troškove prevoda, veliki servis, itd.
[ HoT_Steppa @ 05.04.2021. 17:23 ] @
Punto 2 1.2 8v je najbolji izbor, najbrže će naći dobar primerak.
Neka ne beži od onih sa plinom, to je prednost.
[ atikus @ 05.04.2021. 17:24 ] @
Dosta lepih odgovora za kratko vreme, hvala puno.

@botr


Megan jeste za broj veci auto i to nije smetnja, stavise i Focus je dolazio u obzir, mada ako se vec tako razmislja onda bolje jos malo para pa Toyota Corola benzin i gotova prica. Ali onda dolaze u pitanje performanse, jer je tezi auto,a samim tim i potrosnja veca sto potire sustinu malog rentabilnog gradskog auta. Dalje, ja nisam bas objektivan po pitanju pouzdanosti auta jer vozim stariji svedski i japanski auto pa sam verovatno razmazen u tom kontekstu ali Megan i Reno uopste nisu bas reper pouzdannosti a to je bio kriterijum broj jedan. Za bezbednost se slazem.


@djoka_l


Ova zapazanja su korisna. Velicina prtljaznika jeste bitna a i prostor na zadnjoj klupi u cemu je Fiesta cini mi se bolja. Male papucice nisu problem jer su u pitanju mala zenska stopala. To za Corsu mi nije bilo poznato i uzecu u obzir ali opet, makar zbog malo vece robusnosti i boljeg prostora, opet bih rekao da Fiesta ima prednost.



@Java Beograd

Jedan znacajan deo voznje ce biti i razvozenje male dece po gradu te su 5 vrata neophodna. Vadjenje dece iz sedista u kupeima i autima satroje vrata je mazohizam tako da joj to ne treba.
Dovoljno snage znaci dovoljno rezerve snage da se pocetnik izvuce iz nezgodne situacije u koju je upao recimo neopreznim preticanjem odnosno losom procenom,da se izvuce na vreme iz raskrsnice ili da je brze prodje ako je opet lose procenio i tome slicno. U tome, razumljivo je da ce lakse da se snadje sa motorom za gotovo pola litra vece zapremine i vise obrtnog momenta nego sto ce da se u trenutku seti da pritisne kvacilo,vrati munjevito brzinu nize i stisne gas do patosa, opet u preticanju, recimo. To tek dolazi sa refleksima i godinama iskustva u voznji a tu motoriku niti reflekse pocetnik, nema. Nadam se da smo se sad razumeli. Pri tome,po nekom mom iskustvu prema autima koja imam ili sam imao i vozio ranije, manji gradski auto bi u tom kontekstu trebalo da ima barem 80ks ili vise, srednji do veci auto oko 160 a veliki auto ili dzip 200 ks pa navise, ako se vec pitamo za brojke.


"- benzinac (na primer Fiatov 1.3 multijet u Pandi - ideal. Ali i 1.2 benzinac u Pandi - odličan izbor. U B segmenu Fiat je odličan)"

Ne slazem se a reci cu i zasto. Dizelas nikako nije pametan izbor za iskljucivo gradsku voznju jer se sporije zagreva iz hladnog starta, na ovoliko malo kilometara nece dostici radnu temperaturu (mozda to nece potpuno ni benzinac) ali problemi koji iz takve eksploatacije proizilaze nisu nimalo naivni - zapusen EGR ventil, gomila cadji i katrana u motoru, zapuseni brizgaci a da ne spominjem sta tek trpi hladna turbina u takvoj voznji. Sva usteda na gorivu u odnosu na benzinca za par godina ima da kolabira ako se samo jedan ozbiljan kvar dogodi. Sto se 1.2 benzinca tice, slazem se da su dobri, ali Fiata vise nikako ne bih u zivotu, pogotovo ako vec pricamo da u pitanju treba da bude auto koji je pouzdan i koji je kvalitetno napravljen a tu Fiat u ovom drustvu nikako ne moze biti u vrhu pa ni u razmatranju, Panda pogotovo ne zbog komfora, prakticnosti i bezbednosti. Uzgred, 1.3 Multijet nimalo nije nepoderiv kako se prica, tu najvise mislim na lanac bregaste osovine koji brzo dodje na zamenu.

Sve ovo sto navodim gore je iz licnog iskustva, jer imam ili sam imao u uzoj i siroj porodici u gradskoj eksploataciji sve: mali dizel, veliki dizel, mali benzinac, veliki benzinac i znam kako se koji ponasao odnosno koje je probleme pravio u takvoj eksploataciji.

"
I ne bih se ograničavao na "domaće table" ... sve su to "lovačke priče" i prepričavanja"

Ni sa ovim se ne slazem i to pricam iz iskustva nekog ko je uvozio jedno krace vreme automobile radi prodaje ovde jer znam kako to ide. Auto se kupi za male pare u inostransvu u ne bas sjajnom stanju, doveze ovde za male pare, sve se dubinski opere i motor, da se ne vidi sta je gde curelo ili ispustalo,plastika pokrpi "uradi sam" metodama, ​auto nabrzaka ispolira i stavi sjaj na gume i to se sve uradi za najminimalnije moguce pare i pusti u prodaju "na ime kupca".

Tako da je daleko logicnije kupiti akuto koji je registrovan vec neko vreme ili jos bolje pri kraju registracije, od nekog ko ga je imao par godina jer ga je vozio duze i koristio, kupio za sebe i doterao do nivoa da se ne kvari svakodnevno, i svakako u njega ulozio vise i otkrio mu i barem malo sredio boljke, nego neko ko ga je izvezao sa bizarke i provozao par kilometara do perionice i spremio za prodaju.
Tako da smatram da je ovakva moja logika iza planiranja kupovine dosta osnovana kao tacna.

O ovome mozemo da polemisemo, naravno, ali to svakako sada necu, jer mi je u interesu da tema ima vise podataka koji su od znacaja za ono sto je postavljeno kao pitanje u mojoj prvoj objavi.


"dvi prioriteti padaju u vodu, kada se kupuje polovan auto. Uzimaš onaj koji je najbolje očuvan, bez obzira na marku. Marka mu više dođe kao ograničenje koja ćeš kola da gledaš, a ne koja ćeš da kupiš."

Uglavnom tacno, ali opet, nikako se ne slazem da inicijalni afiniteti i ciljevi prema odabiru modela treba da budu zrtvovani radi situacije u kojoj naleti nesto sto je "idealno i u dobrom stanju". Jasno je da nista sto je staro 15 godina ne moze da bude u idealnom stanju niti u stanju garantovane pouzdanosti, ali zato postoje statistike i verovatnoca kvarova koje variraju od modela do modela, kao i specificnosti same kupovine vezane za to kod koga je auto koji sek upuje bio, koliko dugo i u kom je gradu ili na koji nacin koriscen.

[Ovu poruku je menjao atikus dana 05.04.2021. u 18:56 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao atikus dana 05.04.2021. u 18:57 GMT+1]
[ atikus @ 05.04.2021. 17:28 ] @
Ok je Punto, slazem se ali ideja je da se kupoviini da malo vise individualizma i filozofije "najbolje za ulozeni novac". Mislim da je vecina auta sa onog spiska koji sam gore naveo u puno toga bolji izbor od Punta a za kog se opst slazem da je najbolji izbor iz perspektive povoljnosti eksploatacije i odrzavanja, a to je prema kriterijumima, bilo medju poslednjim po prioritetu.
[ Nebojsa Milanovic @ 05.04.2021. 17:43 ] @
Polo 1,4 75KS

Možda će koleginica dati zamerku da joj je "najružniji", ali je svakako najbolji auto i za ovu namenu najbolji izbor.

Možda će cenom malo preći 2000, ali to je neophodno da bi se našao dobar primerak. Punto se ne može porediti sa Polom.
[ ademare @ 05.04.2021. 18:11 ] @
I Fiesta 5 gen i Corsa C imaju modeli i sa 3 i 5 vrata .

Znaci zavisno ko sta voli , to i trazi . Njedan od ova dva nije ogranicen samo na 3 vrata pa da zbog toga unapred treba otpisati .


Uh ne znam kakva je logika Prednosti kupiti auto kome istice registracija ??

Ja razmisljam upravo suprotno !

Vlasnik takvog auta misli da auto vise nije za voznju , ne vredi nista i hoce da ga se ratosilja ! Da vredi on bi ga registrovao i vozio dalje !

Prica kupujem veci , selim se itd. su bas Lovacke price !


Posebno sada kada ide novi tehnicki pregled , sa merenjem gasova !

Oni koji znaju da ne mogu da prodju , probili katalizator , oni ce da prodaju pred registraciju !
[ Java Beograd @ 05.04.2021. 19:11 ] @
Citat:
mjanjic:Možda je najbolje da ide na Putno Classic 1.2, relativno jeftino održavanje. Jer, ako je granica 2000€, treba imati u vidu troškove prevoda, veliki servis, itd.

Ja lično Punta nisam vozio, ali takođe ne znam ni jednog koji jeste, a da se žalio iole ozbiljnije.
[ botr @ 05.04.2021. 20:01 ] @
Tacno je da Megane nije reper pouzsdanosti, ali je dovoljno pouzdan, bar iz licnog iskustva. Uglavnom se javljaju neki sporedni problemi, motor, menjac, itd. ti vitalni delovi su apsolutno pouzdani i sa njima nema greske.



Kolega ima Punto, onaj domaci, presao oko 300k km, koristi ga kao da je tudj, vozi po brdskim putevima, kamenje kaci i lupa po podu, itd. jednom je zakacio menjac i ostao bez ulja, zakrpljen, napunjen uljem i radi i dalje, bas ga ne zali, a on i dalje ide. Neunistiv.
[ atikus @ 06.04.2021. 06:03 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Polo 1,4 75KS

Možda će koleginica dati zamerku da joj je "najružniji", ali je svakako najbolji auto i za ovu namenu najbolji izbor.

Možda će cenom malo preći 2000, ali to je neophodno da bi se našao dobar primerak. Punto se ne može porediti sa Polom.



Dobar je auto, slazem se, da ne kazem mozda najkvalitetniji u toj grupi ali je precenjen. Ne toliko zbog kvaliteta, po tome verovatno i nije ali po ostalim osobonama u kojima je konkurencija bolja, ne vredi te pare.

Naravno da nema ni govora o tome da se Punto moze porediti sa njim, sa tim se slazem.


[ atikus @ 06.04.2021. 06:26 ] @
Citat:
ademare:
I Fiesta 5 gen i Corsa C imaju modeli i sa 3 i 5 vrata .

Znaci zavisno ko sta voli , to i trazi . Njedan od ova dva nije ogranicen samo na 3 vrata pa da zbog toga unapred treba otpisati .


Uh ne znam kakva je logika Prednosti kupiti auto kome istice registracija ??

Ja razmisljam upravo suprotno !

Vlasnik takvog auta misli da auto vise nije za voznju , ne vredi nista i hoce da ga se ratosilja ! Da vredi on bi ga registrovao i vozio dalje !

Prica kupujem veci , selim se itd. su bas Lovacke price !


Posebno sada kada ide novi tehnicki pregled , sa merenjem gasova !

Oni koji znaju da ne mogu da prodju , probili katalizator , oni ce da prodaju pred registraciju !




A evo mog tumacenja:

Kupio ga je, registrovao, vozio gotovo godinu dana, verovatno i ulozio da popravi to sto je trebalo i sluzio ga je,a sad hoce da menja auto ili mu je dosadio. Zasto uopste da ulaze u registraciju dalje?


A za sveze registrovan: auto "na ime kupca" sveze je registrovan da bi mu se digla cena prilikom prodaje. Ko uopste registruje kola da bi ih tako spremna dao nekom na dalje koriscenje? Ko je toliko predusretljiv u prodaji polovnog automobila, a nije ti prijatelj ili rodjak?
[ atikus @ 06.04.2021. 07:20 ] @
Ma kakav Punto, ljudi, da li uopste citate kako sam u prvom odgovoru naveo kriterijume po prioritetu kod nabavke ovakvih kola?


Ne kazem da je los auto, taman posla, ali to je nabolji izbor ako je u pitanju odrzavanje. Imao sam Fiata, hvala lepo, naucio sam uz njega vise o tome sta su delovi automobila i popravke nego iz knjiga. To nije auto "koji se ne kvari" vec "auto koji se jeftino popravlja" a u ovom slucaju nije potreba za takvom osobinom auta. Plus po vecini stvari zaostaje za prethodno nabrojanim-udobnost,komfor, pa i performanse ako se uzme neka slabija verzija.

Da je iskljucivo pouzdanost u pitanju savetovao bih joj Toyotu Yaris ili Hondu Jazz. Moja supruga ima Jazz i to su fenomenalna kola-ne pamtim da sam u zivotu ikad vozio nesto pouzdanije, prakticnije i stedijvije na benzin. U krivini je kao karting, ostavljas limuzine iza sebe. Menjac je izmisljen, radi kao sat. Obrtni moment je takav kao da je dizel (pricam za iDSI motor). Ali....japanska kola su spartanska po opremi i izvedbi, utilitaristicka. Nisu za ovu pricu.


Aj da pojasnim jos malo. Zena je intelektualka, dama, ima malo prefinjeniji ukus i da nije ogranicenja koja namece 109ks motora u autu koji sme da vozi sledecih 2 godine, verovatno bi vozila Audi A3, BMW 3 ili X3. Ali sta je svrha davati tolike pare za prvi auto koji ce da bude samo potrosna roba ali to treba da bude uz makar malo smeka, individualnosti i bliskosti necemu vecem i luksuznijem.

Ajmo redom onda:

Reno Megan -nedovoljno pouzdan i nedovoljno ekonomican, veci komfor ne nadoknadjuje nedostatke.

Vw Polo - dobar,pouzdan, ali ne vredi para za ono sto nudi,svakako nije primer "najbolje za ulozeni novac"

Pezo 206 - simpaticno ali malo matoro i uglavnom zaostaje za ostalima po pouzdanosti i kvalitetu, modeli koji su u najboljem stanju su nerealno skupi

Opel Korsa - "nit smrdi nit mirise", u svemu sredina ali svakako ne po ceni, u neku ruku i precenjen kad su u pitanju jaci modeli

Toyota Yaris - odlican, pouzdan, stedljiv ali skucen i spartanski opremljen, nedovoljno komforan

Honda Jazz - Fenomenalna kola, prakticna, stedljiva, delovi jako skupi, ali ako se sve popravi posle kupovine ne pravi probleme godinama. Da hoce da ga vozi 5 godina ili vise, preporuka, inace za kratkotrajno koriscenje od par godina, ne bih joj preporucio.

Seat Ibiza - Ne znam nista o ovim kolima, cujem pozitivne komentare za pouzdanostl, 1.2 motor mi je malo slab, rekao bih i da nije sampion po prakticnosti

Fiat Punto - jeftin za popravku, malo trosi, slabasan u osnovnim izvedbama motora, neudoban, nekomforan, ubikvitaran, bez identitita

Ford Fiesta - komforan, praktican, robusno napravljen, odaje utisak veceg i luskuznijeg auta, nije jeftin za odrzavanje, ali se redje i kvari, ima smek u dizajnu, uglavnom svuda ocenjen bolje od gore nabrojane grupe



Neka me neko odgovori od Fieste ali pre toga molim, da zaista pazljivo procita u prvom mom odgovoru sta sam naveo kao primarno da taj auto treba da ima. Punto ima to sto je navedeno kao poslednje po prioritetu.


[Ovu poruku je menjao atikus dana 06.04.2021. u 08:33 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao atikus dana 06.04.2021. u 08:35 GMT+1]
[ Java Beograd @ 06.04.2021. 08:20 ] @
Citat:
atikus: Ma kakav Punto, ljudi, da li uopste citate kako sam u prvom odgovoru naveo kriterijume po prioritetu kod nabavke ovakvih kola?
Odmah smo ti rekli da te kritrijume koje si naveo - odmah baci u vodu.
Dakle, jedno su snovi, a drugo je real life - kad se kupuje punoletni, izraubovani auto za sitne pare.


Da nikako ne poznaješ automobile a još manje poznaješ tržište izraubovanih polovnjaka upravo dokazuje spisak sa atributima koji si naveo:
Citat:
atikus:
Reno Megan -nedovoljno pouzdan
Vw Polo - nije primer "najbolje za ulozeni novac"
Pezo 206 - uglavnom zaostaje za ostalima po pouzdanosti
Opel Korsa - nit smrdi nit mirise
Toyota Yaris - skucen i spartanski opremljen, nedovoljno komforan
Honda Jazz - delovi jako skupi, ... inace za kratkotrajno koriscenje od par godina, ne bih joj preporucio.
Seat Ibiza - rekao bih i da nije sampion po prakticnosti
Fiat Punto - neudoban, nekomforan, ubikvitaran, bez identitita


Kakav IDENTITET tražiš za vožnju poso-kuća? WTF !?!

Citat:
atikus:Neka me neko odgovori od Fieste ali pre toga molim, da zaista pazljivo procita u prvom mom odgovoru sta sam naveo kao primarno da taj auto treba da ima. Punto ima to sto je navedeno kao poslednje po prioritetu.
Ma neće niko da te odgovara. Prošetaj po placevima, pregledaj oglase i nađi Fiestu za kolezinicu, nema tu mnogo mudrosti.
[ sdurut @ 06.04.2021. 08:28 ] @
Pošto sam promenio dosta auta i vozio razna auta što službeno što privatno da dodam neki moj komentar.
Trenutno vozim Dacia Sandero Stpway 0.9tce novog. Pre toga Dacia Logan, Pre toga Zastava, Yugo itd. Zadovoljan korisnik sa Daciom.
Na ovaj spisak predhodni dodao bih Dacia Sandero standardni. Pristojan unutrašnji konfor 5 vrata. Jeftino održavanje. Solidna limarija.
Ne može da se poredi po udobnosi i mnogim parametrina je za dva koplja ispred WV Polo i Punto.
Pola sam vozio. Gepek nikakav veom tvrd i neudobon u šali kažem da je nemac mogao da uštedi stavio bi tronožac umesto sedišta.
Fiat punto jeftin za održavanje kako grdaski auto po meni dobar izbor za početnika. Stavio bi ga ispred WV polo. Ima u varijanti sa petoro vrata.
Renault megan. Benzinac motor isti kao u Daciji. U prevodu neuništiv. Samo redovni servisi.
Reno i Fiat i Pežo imaju mnogo bolju limarku zaštiu i galvanizovanu šasiju u odnosu na Nemce. To se pokazalo ključno u Norveškoj gde bacaju mnogo soli. Limarski mnogo izdržljiviji nego recimo Mercedes i Audi.
Toyota Yaris lep auto vozio sam ga samo premali za moj ukus.
Opel korsa ima menjač na sajle koji jako brzo propadnu i mnječ teško šalta glavi. Jako tvrd menjač neprecizan, tvrde pedale na nekoliko korsi koje sam vozio. Ko je vozilo Ladu žiguli ili šifonjerku takav osećaj. Tvrd neudoban kao svaki nemac. Dacia sandero je svemirski brod za starije korse Corse 2000 i neko godište. Ove nove su sada druga priča.
[ iculibrk @ 06.04.2021. 08:42 ] @
Svi su ti predložili ono u skladu sa traženim, ti si došao po savet, tako da su ti ljudi u najboljoj nameri predložili, tvoje je da poslušaš ili ne. Punto je predložen jer je za gradsku vožnju za početnike jako dobro rešenje. Sad sa 2000 eura tražiti dobar auto, pouzdan, udoban.. je prilično teško. U prvom postu si naveo da estetika nije bitna da bi u zadnjem naveo da je žena intelektualka...
@djoka_I i @Java su ti dali jako dobar savet ovde
Sad ne razumem razliku u udobnosti između fieste i punta.
Po meni ako razmatra forda po meni najbolje ovo Kolega ga ima, sem redovnih servisa od kada ga ke kupio nema nikakvih ulaganja i služi mu za posao uglavnom, dnevno 60 km do posla i nazad kući.
[ sdurut @ 06.04.2021. 08:56 ] @
Doda bih još jedan detalj. Ja se ne bih vezivao za automobilski brend i prema tome tražio auto. Već tražiti auto koji je u dobrom stanju sa pravom kilometražom, da je očuvan da nije teško havarisan pa poravljan.
Takođe auti iz uvoza nisu loš izbor ako se tačno zna šta se traži i ako se naleti dobar primerak. Ako uzimate Punta onda ja bude sa juga Italije iz nekog primorskog mesta to se vidi u papirima. Tamo nema snega i soli. Takvi auti benzinci ne prelaze velike kilometraže i može da se naleti na lepo očuvan primerak sa 150000km. Redovno servisiran. Takvi auti se prepoznaju jer su puno bili na suncu i lak po krovu i haubi im se ljušti. (stara Fiatova boljka) Estecki to izgleda ružno ali se to kod autolakirera sredi za male pare. Švajcarce i Nemce izbegavati. Redovno su servisirani ali voženi po soli + tamo sipaju neke hemikalije. Nagledao sam se puno uvezenih švajcaraca koj se sijaju spolja kao novi stari 10-12 godina. Kad se dignu na dizalicu odozdo truli kao da sa su 10 godina bili u moru. Za nekoliko godina imate trop koji smo može da se odveze u reciklažu i u presu.
[ Java Beograd @ 06.04.2021. 09:00 ] @
Imao moj šurak Fusiona. Mislim da je bio 1.4 motor. Slatko ga izvozao, udoban, praktičan, jeftino održavanje ... sve naj. A i lep, ovako na izgled.
[ ademare @ 06.04.2021. 09:54 ] @
U sustini Beskorisna tema !

Covek Unapred odabrao , i postavio temu da mu mi ovde odobrimo izbor ?

Svidelo mu se ko je imao isti izbor , sve ostalo nije , jer je i odabrao Unapred !

Kupuj prijatelju sta ti srcu drago
[ djoka_l @ 06.04.2021. 09:58 ] @
Citat:
Aj da pojasnim jos malo. Zena je intelektualka, dama, ima malo prefinjeniji ukus i da nije ogranicenja koja namece 109ks motora u autu koji sme da vozi sledecih 2 godine, verovatno bi vozila Audi A3, BMW 3 ili X3. Ali sta je svrha davati tolike pare za prvi auto koji ce da bude samo potrosna roba ali to treba da bude uz makar malo smeka, individualnosti i bliskosti necemu vecem i luksuznijem.


Ovo me je oborilo s nogu. Nešto što ima šmeka, luksuznije, a da košta 2000 EUR.
Neka kupi Mercedes A klase pa ne mora ni da menja posle.
[ Java Beograd @ 06.04.2021. 10:48 ] @
Citat:
djoka_l: Ovo me je oborilo s nogu. Nešto što ima šmeka, luksuznije, a da košta 2000 EUR.
Neka kupi Mercedes A klase pa ne mora ni da menja posle.


Zapravo, ima jako lepih primeraka (bar na slikama deluju lepo), i to u okviru budžeta od 2.000

Evo jedan:
https://www.polovniautomobili....arch-normal&position_ref=6



[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 06.04.2021. u 12:35 GMT+1]
[ whitie2004 @ 06.04.2021. 12:52 ] @
Citat:
Zena je intelektualka, dama, ima malo prefinjeniji ukus i da nije ogranicenja koja namece 109ks motora u autu koji sme da vozi sledecih 2 godine, verovatno bi vozila Audi A3, BMW 3 ili X3.

Ako je problem samo u tih 109ks, a lova nije limitirana -> Onda definitivno podici ovi 2000 EUR na neku ozbiljniju brojku ....
[ Nebojsa Milanovic @ 06.04.2021. 13:18 ] @
Odavno nije bila ovakva troll-tema na Autozone..
[ BluesRocker @ 06.04.2021. 14:36 ] @
Citat:
whitie2004:
Ako je problem samo u tih 109ks, a lova nije limitirana -> Onda definitivno podici ovi 2000 EUR na neku ozbiljniju brojku ....

Ako lova nije problem, možda je rešenje operativni lizing na 2 godine, na primer ono što nudi Fiat za Fiat 500 - 200e mesečno sa uključenom registracijom, kaskom, servisom, održavanjem, letnjim i zimskim gumama. Pa kad istekne te 2 godine neka bira sebi auto sa kakvom hoće snagom motora.
[ atikus @ 06.04.2021. 18:55 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
atikus: Ma kakav Punto, ljudi, da li uopste citate kako sam u prvom odgovoru naveo kriterijume po prioritetu kod nabavke ovakvih kola?
Odmah smo ti rekli da te kritrijume koje si naveo - odmah baci u vodu.
Dakle, jedno su snovi, a drugo je real life - kad se kupuje punoletni, izraubovani auto za sitne pare.


Da nikako ne poznaješ automobile a još manje poznaješ tržište izraubovanih polovnjaka upravo dokazuje spisak sa atributima koji si naveo:
Citat:
atikus:
Reno Megan -nedovoljno pouzdan
Vw Polo - nije primer "najbolje za ulozeni novac"
Pezo 206 - uglavnom zaostaje za ostalima po pouzdanosti
Opel Korsa - nit smrdi nit mirise
Toyota Yaris - skucen i spartanski opremljen, nedovoljno komforan
Honda Jazz - delovi jako skupi, ... inace za kratkotrajno koriscenje od par godina, ne bih joj preporucio.
Seat Ibiza - rekao bih i da nije sampion po prakticnosti
Fiat Punto - neudoban, nekomforan, ubikvitaran, bez identitita


Kakav IDENTITET tražiš za vožnju poso-kuća? WTF !?!

Citat:
atikus:Neka me neko odgovori od Fieste ali pre toga molim, da zaista pazljivo procita u prvom mom odgovoru sta sam naveo kao primarno da taj auto treba da ima. Punto ima to sto je navedeno kao poslednje po prioritetu.
Ma neće niko da te odgovara. Prošetaj po placevima, pregledaj oglase i nađi Fiestu za kolezinicu, nema tu mnogo mudrosti.



Naravno da u masi treba imati identiteta. Jos je inteligentnije ako je neko antikonformista pa za iste pare uzme bolje i drugacije od vecine. A gotovo je genijalno ako to uradi za male pare.

Je li moguce da su vam svima 4 tocka "taljige" od kuce do posla a niko o autu ne razmislja kao o manifestu ukusa, ili neke individualne estetike, pa makar i za 2000 eura?
[ atikus @ 06.04.2021. 18:58 ] @
Citat:
sdurut:
Pošto sam promenio dosta auta i vozio razna auta što službeno što privatno da dodam neki moj komentar.
Trenutno vozim Dacia Sandero Stpway 0.9tce novog. Pre toga Dacia Logan, Pre toga Zastava, Yugo itd. Zadovoljan korisnik sa Daciom.
Na ovaj spisak predhodni dodao bih Dacia Sandero standardni. Pristojan unutrašnji konfor 5 vrata. Jeftino održavanje. Solidna limarija.
Ne može da se poredi po udobnosi i mnogim parametrina je za dva koplja ispred WV Polo i Punto.
Pola sam vozio. Gepek nikakav veom tvrd i neudobon u šali kažem da je nemac mogao da uštedi stavio bi tronožac umesto sedišta.
Fiat punto jeftin za održavanje kako grdaski auto po meni dobar izbor za početnika. Stavio bi ga ispred WV polo. Ima u varijanti sa petoro vrata.
Renault megan. Benzinac motor isti kao u Daciji. U prevodu neuništiv. Samo redovni servisi.
Reno i Fiat i Pežo imaju mnogo bolju limarku zaštiu i galvanizovanu šasiju u odnosu na Nemce. To se pokazalo ključno u Norveškoj gde bacaju mnogo soli. Limarski mnogo izdržljiviji nego recimo Mercedes i Audi.
Toyota Yaris lep auto vozio sam ga samo premali za moj ukus.
Opel korsa ima menjač na sajle koji jako brzo propadnu i mnječ teško šalta glavi. Jako tvrd menjač neprecizan, tvrde pedale na nekoliko korsi koje sam vozio. Ko je vozilo Ladu žiguli ili šifonjerku takav osećaj. Tvrd neudoban kao svaki nemac. Dacia sandero je svemirski brod za starije korse Corse 2000 i neko godište. Ove nove su sada druga priča.



Ovo je konacno na temi mozda najkonstruktivniji, koristan i nezajedljiv odgovor.

Hvala puno.
[ atikus @ 06.04.2021. 19:01 ] @
Citat:
djoka_l:
Citat:
Aj da pojasnim jos malo. Zena je intelektualka, dama, ima malo prefinjeniji ukus i da nije ogranicenja koja namece 109ks motora u autu koji sme da vozi sledecih 2 godine, verovatno bi vozila Audi A3, BMW 3 ili X3. Ali sta je svrha davati tolike pare za prvi auto koji ce da bude samo potrosna roba ali to treba da bude uz makar malo smeka, individualnosti i bliskosti necemu vecem i luksuznijem.


Ovo me je oborilo s nogu. Nešto što ima šmeka, luksuznije, a da košta 2000 EUR.
Neka kupi Mercedes A klase pa ne mora ni da menja posle.


Ha,ha, sad si me nasmejao bas. I mene je ovaj tvoj odgovor.

Pa jedan vec ima u porodici snaznija polovina. Sta ce joj dva!!!! :-D
[ atikus @ 06.04.2021. 19:05 ] @
Citat:
BluesRocker:
Citat:
whitie2004:
Ako je problem samo u tih 109ks, a lova nije limitirana -> Onda definitivno podici ovi 2000 EUR na neku ozbiljniju brojku ....

Ako lova nije problem, možda je rešenje operativni lizing na 2 godine, na primer ono što nudi Fiat za Fiat 500 - 200e mesečno sa uključenom registracijom, kaskom, servisom, održavanjem, letnjim i zimskim gumama. Pa kad istekne te 2 godine neka bira sebi auto sa kakvom hoće snagom motora.



Slazem se, nije los predlog. Ali nema potrebe bacati pare sada, ovaj auto je potrosna roba za 2 godine tako da joj skuplje ne treba iz te perspektive. To sto sada ostane visak i ustedi se svakako ide u investiciju ozbiljnog auta kad istekne 2 godine probne dozvole.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.04.2021. 19:11 ] @
@ atikus

Sa automobilima blage veze nemaš, a nastupaš prilično iritantno.

To je kombinacija koja među onima koji nešto znaju o autosvetu nije omiljena.
[ atikus @ 06.04.2021. 19:12 ] @
Citat:
Java Beograd:
Imao moj šurak Fusiona. Mislim da je bio 1.4 motor. Slatko ga izvozao, udoban, praktičan, jeftino održavanje ... sve naj. A i lep, ovako na izgled.



Ovo se stvarno slazem. To je i meni palo na pamet, Fusion. Ali ih nema puno u ponudi da valjaju mada, jeste odlican predlog.
[ atikus @ 06.04.2021. 19:25 ] @
Narode, da stanemo malo, jer inace ne volim srbovanja na svojim temama niti na provokacije odgovaram, pogotovo ne u doba krize korona virusa, posrnulih poslova, zakasnelih plata i proisteklih pojedinacnih frustracija zbog svega toga a toga danas bude znatno u ovakvom tipu komunikacije, nazalost.


Ukratko, bio sam vrlo detaljan i jasan u postavljanju teme.

Svako ima svoje nacine, tumacenja, misljenja, koja smatram da treba postovati. Moje nacine i razloge sam se trudio da obrazlozim temeljno. Ko se osetio uvredjenim, prozvanim ili povredjenim mozda zbog mog negativnog komentara u vezi necega sto je sam svojevremeno za sebe odabrao, moje izvinjenje, ali nista vise od toga.

Mislim da novac treba da se postuje i stedi i onda kad ga ima dosta, a i da se bira sto bolje moguce i ne uvek kako gomila kaze. Ko hoce da prospe 5000 eura na nesto sto ce da vozi pocetnik postujem ali za mene su to bacene pare. Dalje, bilo nekima od vas 2000 eura malo ili ponizavajuce, cinjenica je da kola koja za te pare sada mogu da se uzmu nisu vise krsevi kao sto su bili oni pre 10 godina, pa bilo nekome to smesno ili ne.

Jasno me je meni da je lakse voziti Punta nego Fiestu jer prvi u dugogodisnjoj eksploataciji manje kosta, ali za iste pare, meni je izbor jasan.


Tacno je i da imam iskustva dosta i da jesam Fiestu stavio kao favorita a nadao sam se da ce neko u ovoj temi da me iznenadi i prospe neki predlog koji ce da me obori sa nogu kako mi to nije palo na pamet. Nije ga bilo, sto ne znaci da tema nije uspela, daleko od toga, cak je vecina odgovora i pomogla u nekim zakljucicma.


Dakle, izbor ce biti Fiesta ili Fusion.


Hvala puno svima koji su odgovorili brzo i potrudili se, kao i onima koji su hteli da temu sabotiraju jer su joj dali na dinamici a ja cu se, kao i sto sam u prethodnim temama to radio, kada se dilema razresi, poslati informaciju kako je to ispalo na kraju.

[ mjanjic @ 06.04.2021. 19:34 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
@ atikus

Sa automobilima blage veze nemaš, a nastupaš prilično iritantno.

To je kombinacija koja među onima koji nešto znaju o autosvetu nije omiljena.

Setih se jednog lika koji je igrao fudbal u nekoj opštinskoj ligi, pa kad sednu ispred prodavnice na pivo posle utakmice, krene priča o autima, i onda neko pomene da za manje od 2000€ može da se nađe relativno solidan Golf 4 (kao zamena za ove dvojke koje u većini navodno neće proći tehnički po ovim novim pravilima) - ja se setih mog mehaničara, koji je dovezao sa nekim drugarom Golf 4 za njega, ovaj našao za 1200€ pa poveo njega da vidi šta je, otišla jedna karika pa štekće, ali sve ostalo zategnuto na autu, a vlasnik prodavao jer mu hitno trebao novac, plus tog Golfa je dobio takvog u nekoj zameni u kojoj ga izašao oko 1000€ - kad eto ti njega, "stručnjaka za automobile" pošto je više godina vozio u taksiju (za neke likove koji imaju više auta), i krene da pljuje Golf 4 kao nenormalno neudoba i kako ga nikad ne bi vozio - a šta mislite šta mu je parkirano u dvorištu? YUGO!

Sad, zamislite šta tek ljudi divane po internetu kad uživo pričaju "lovačke priče" o autima čak i pred onima koji znaju šta taj vozi.

Uglavnom, ako je gospođa 'intelektualka' i veoma joj je važno šta će joj za auto reći kolege (i koleginice) na poslu, kao i drugarice, onda mora značajno da podigne budžet, ili da se zadovolji nečim po čemu se neće isticati po "intelektualnosti".
Možda da doda koju stotinu evra i uzme Citroen C1, on i po dizajnu lepo pristaje uz 'intelektualnu' gospođu, ali opet to je pravi mali gradski autić koji nema motor za trkanje i preticanje po gradu.

Meni nije sa početka teme jasan onaj zahtev da auto bude žustriji tako da omogući "bezbedna preticanja" (mislim da je pominjano neko "čupanje" iz takvih situacija), tako da baš treba kupiti auto sa slabijim motorom i objasniti gospođi da u preticanja ulazi samo ako nema nikoga iz suprotnog smera na kilometar, odnosno kao da vozi biciklu ili skuter, jer po meni bi trebao tako da se ponaša svaki vozač početnik.
Za 2000€ može da se nađe i C3 sa benzinskim motorom, uglavnom je sa 5 vrata, nema neki veliki gepek, ali ako je to kritična stavka, onda bolje da juri neki karavan sa slabijim motorom (tipa Astra G karavan sa benzinskim motorom), ali onda smo u "sukobu" sa zahtevom da auto ne bude preteranih dimenzija, pošto je za grad.
[ bordzija @ 06.04.2021. 23:49 ] @
Ja bi prvo pričekao da položi vožnju pa onda koji auto, znam neke kojima se to odužilo preko 10 god :-)
[ Java Beograd @ 07.04.2021. 10:58 ] @
Citat:
atikus:Dakle, izbor ce biti Fiesta ili Fusion.

Ja sam zaista iznenanađen da za navedeno godište ima pistojnih (bar preko oglasa) Mercedesa A klase. Benzin, 1.4 ili 1.6, u okviru zadate cene.

Uzmi u razmatranje, ipak je to Mercedes. Nemoj da misliš da će održavanje da košta više od Forda.
Jedan glupi kvar na autu može da odnese para koliko i trogodišnje održavanje.


https://www.polovniautomobili....OldNew=all&without_price=1
[ bordzija @ 07.04.2021. 12:21 ] @
Da naročito kvar anlasera na tom mercedesu A klase, mora ceo motor da se vadi kako bi se sredio anlaser. Možeš misliti kakav je ostatak auta i kakvi kreteni su ga konstruisali.

Ovo je jedna od "jednostavnijih" varijanti kada ne mora da se skida ceo motor ali mora da se rasturi pola motora kako bi se popravio anlaser



Kod A150 je ta glupost izmenjena.

A šta fali ovom za 1800 evra?

https://www.polovniautomobili....arch-normal&position_ref=2

[ atikus @ 13.04.2021. 13:30 ] @

Red bi bio da se javim s obzirom da je auto nabavljen.


Ford Fusion 2005. 1.6 benzin, 180000km, iz Svajcarske, uvoz, prvi vlasnik, sa servisnom knjizicom, cena 2000 eura ravno. Iako jesam bio protiv varijante takvih kola, prilika je bila odlicna a i prodavac predusretljiv.
Auto je tek izasao na oglase i sklonili smo ga posle 3 dana. Za tu kolicinu novca i sam sam se iznenadio koliko se auta dobilo. Stanje je iznutra i spolja skoro fenomenalno za to godiste. Otprilike treba imati malo srece i cekati a prilika se prepoznala i sve je ispalo savrseno.

Za ove pare (u ovom segmentu modela) mislim da apsolutno ne postoji nista prostranije i "dzipastije" sto ce da joj bude odlican prelazni auto ka necemu ozbiljnijem sto planira kasnije.


Java, hvala puno na pomoci i predlogu, iskreno se nisam setio Fusiona, tako da ispada da je postavljanje ove teme na forumu bilo od velike pomoci i odlicna ideja.


Hvala puno i ostalima na odgovirma i trudu, pa i onima dokonima i raspolozenima za "trolovanje". :-D


Do sledece teme, veliki pozdrav!
[ atikus @ 13.04.2021. 13:31 ] @

Red bi bio da se javim s obzirom da je auto nabavljen.


Ford Fusion 2005. 1.6 benzin, 180000km, iz Svajcarske, uvoz, prvi vlasnik, sa servisnom knjizicom, cena 2000 eura ravno. Iako jesam bio protiv varijante takvih kola, prilika je bila odlicna a i prodavac predusretljiv.
Auto je tek izasao na oglase i sklonili smo ga posle 3 dana. Za tu kolicinu novca i sam sam se iznenadio koliko se auta dobilo. Stanje je iznutra i spolja skoro fenomenalno za to godiste. Otprilike treba imati malo srece i cekati a prilika se prepoznala i sve je ispalo savrseno.

Za ove pare (u ovom segmentu modela) mislim da apsolutno ne postoji nista prostranije i "dzipastije" sto ce da joj bude odlican prelazni auto ka necemu ozbiljnijem sto planira kasnije.


Java, hvala puno na pomoci i predlogu, iskreno se nisam setio Fusiona, tako da ispada da je postavljanje ove teme na forumu bilo od velike pomoci i odlicna ideja.


Hvala puno i ostalima na odgovirma i trudu, pa i onima dokonima i raspolozenima za "trolovanje". :-D


Do sledece teme, veliki pozdrav!
[ ademare @ 13.04.2021. 14:20 ] @
Steta sto ovako divan post nisi ponovio i 3. put

Zanimiljivo je sto si sve uradio suprotno od onoga sto si pisao .

Kako ne valja kupiti tek uvezene , da je sve to krs i djubre , da je najbolje kupovati sa domacim tablama , vozen u Srbiji pa sada pred istek registracije itd . sve sami biseri , niska cela

I ostalo je bilo veselo , bar da se smejemo , o individualnosti, ekskluzivnosti i dizajnu za 2.000 Eur , intelektualcima iz Donje Murtenice i slicne fantazije
[ Java Beograd @ 13.04.2021. 16:10 ] @
Uzdravlje ga vozila tvoja koleginica!
[ mjanjic @ 14.04.2021. 00:14 ] @
Citat:
ademare:
Kako ne valja kupiti tek uvezene , da je sve to krs i djubre , da je najbolje kupovati sa domacim tablama , vozen u Srbiji pa sada pred istek registracije itd . sve sami biseri , niska cela ;)

I ostalo je bilo veselo , bar da se smejemo , o individualnosti, ekskluzivnosti i dizajnu za 2.000 Eur , intelektualcima iz Donje Murtenice i slicne fantazije :D


Pa, dovoljno je pročitati samo ovo, ukratko opisan gotovo svaki auto iz uvoza, naročito iz Švajcarske, i svaki prodavac takvog auta :)
Citat:
180000km, iz Svajcarske, uvoz, prvi vlasnik, sa servisnom knjizicom, cena 2000 eura ravno. Iako jesam bio protiv varijante takvih kola, prilika je bila odlicna a i prodavac predusretljiv.
Auto je tek izasao na oglase i sklonili smo ga posle 3 dana. Za tu kolicinu novca i sam sam se iznenadio koliko se auta dobilo. Stanje je iznutra i spolja skoro fenomenalno za to godiste. Otprilike treba imati malo srece i cekati a prilika se prepoznala i sve je ispalo savrseno.


[ bordzija @ 15.04.2021. 20:39 ] @
Fali nov nov nov nov ponekad pomislim da im je stala prodaja pa sede po forumima i izmišljaju kupovine pa onda šeruju svoje oglase :D
[ mjanjic @ 17.04.2021. 01:12 ] @
Pre vidim na oglasima "N0V N0V N0V" (nije NOV NOV NOV), mislim da se pojavio na naslovnoj strani ili tako nešto. I sve "prava kilometaža" 140-150k, a cena za SUV kao da je neka Korsa ili 206-ica tog godišta :)
[ Java Beograd @ 17.04.2021. 08:22 ] @
Najviše volim: F.A.B.R.I.K.A !!!!
[ bordzija @ 17.04.2021. 14:46 ] @
FORD ide na kilo posle garancije.

Meni je ovaj deo favorit, kad sam sebe hvali
Citat:
prilika je bila odlicna a i prodavac predusretljiv.
[ Living Light @ 17.04.2021. 16:50 ] @
Citat:
bordzija: FORD ide na kilo posle garancije.

A sve to kaze vozac koji vozi LAD LAD LADu :)

Ford kojeg vozim, nece ici na kilo,
ima samo 80k+ kilometara,
ne curi, ne frkce, ne brokce, radi ko Doxa.

Ima sve sto treba.
[ ademare @ 17.04.2021. 19:03 ] @
Ima onaj dobar vic malo stariji , iz vremena kada je @ bordzija bio policajac


Stoji on na uglu sa kolegom , i kaze mu :

Jel vidis onog tamo Crvenog Yuga ?

Vidim , kaze ovaj .

E takvu cu ja da kupim Ladu , Samo Bele boje
[ gti2 @ 17.04.2021. 20:39 ] @
Citat:
Living Light:
Citat:
bordzija: FORD ide na kilo posle garancije.

A sve to kaze vozac koji vozi LAD LAD LADu :)

Ford kojeg vozim, nece ici na kilo,
ima samo 80k+ kilometara,
ne curi, ne frkce, ne brokce, radi ko Doxa.

Ima sve sto treba.


Moj, doduše teretni, ima 8K 🙂
Nekad im jeste padala cena, ali sada, koliko vidim drže korak sa većinom ostalih sličnog ranga (PSA,Opel itd).
[ Living Light @ 17.04.2021. 20:52 ] @
gti2,
Ma naravno!

To samo Bordji vozi nesto sa druge planete, i to zardjalo,
auto stariji od njega,
a jos kada mu zavrne sijalicu koja nije na zavrtanje,
pa jos ako ugrdi RGB Dimovanje LE-Dioda,

eeh, to ti je NE Ocekivana Bozicna jelka u Aprilu :)
----------------------
Ova poruka je poslata tacno u 21:52:00h, subota 17.Apr. 2021. god
--------------
--------------
Edita: Ma idi begaj, što se tiče tačnosti vremena,
ES je kao DOXA !!!
[ bordzija @ 17.04.2021. 20:53 ] @
Citat:
Living Light:
L...a...d....a..... . . Pa ovako se ne piše ford

[ Living Light @ 17.04.2021. 21:30 ] @
Na Auto-Zoni neces dugo opstati,
ako se bavis ovakvim postovima.

htttpps.ende.com
[ ironman @ 18.04.2021. 17:43 ] @
Citat:
gti2:
Citat:
Living Light:
Citat:
bordzija: FORD ide na kilo posle garancije.

A sve to kaze vozac koji vozi LAD LAD LADu :)

Ford kojeg vozim, nece ici na kilo,
ima samo 80k+ kilometara,
ne curi, ne frkce, ne brokce, radi ko Doxa.

Ima sve sto treba.


Moj, doduše teretni, ima 8K 🙂
Nekad im jeste padala cena, ali sada, koliko vidim drže korak sa većinom ostalih sličnog ranga (PSA,Opel itd).


Otkud po oglasima Focus druge generacije, mladji i jeftiniji od Corse, Clia... da li samo zbog veličine, i nije baš veliki?
[ gti2 @ 18.04.2021. 19:34 ] @
To nije ista klasa automobila.

[ bordzija @ 19.04.2021. 11:16 ] @
Sa fordovima su jedino penzioneri zadovoljni jer ih malo voze pa se malo kvare.
[ Java Beograd @ 19.04.2021. 12:26 ] @
Citat:
bordzija: Sa fordovima su jedino penzioneri zadovoljni jer ih malo voze pa se malo kvare.
E, vidi, možda si u pravu, možda je komentar OK ...
Ali, brate ti voziš LADU!
[ bordzija @ 19.04.2021. 13:52 ] @
De jesi lud, ne mogu ni da preparkiram to čudo. U stvari isto je kao kada na fordu rikne letva volana barem jednom godišnje, volan ko beton!
[ Living Light @ 19.04.2021. 19:03 ] @
Na Fordu ne riknjava letva.
[ Flo33 @ 19.04.2021. 19:54 ] @
Lada je i nema :D
[ Living Light @ 19.04.2021. 20:23 ] @
Flo33,
Rusi su cudo dok voze Ladu.
[ Nebojsa Milanovic @ 19.04.2021. 20:38 ] @
Meni je Lada Special bila san kada sam bio klinac (vauuu obrtomer!), ali moj ćale nikad nije mogao da je kupi

[ Living Light @ 19.04.2021. 20:43 ] @
Joj Nebojša,
Kad kazes obrtomer...

Ja pravio pre ihaha godina one
obrtomere sa Ø5mm starinjskim LE Diodama.

Pa to nocu tako sveti da nista na putu ne vidis.
Normalno da taj obrtomer nije imao dimovanje LED,
pa sve šljašti kao Božična jelka, oci izbija :)
[ bordzija @ 20.04.2021. 22:59 ] @
Mi smo uvek imali domaća vozila jer su bila modernija od tih starih lada, onda smo 80tih kupili onu samaru. Lepo je to služilo do 100 tkm a onda se sve bukvalno raspalo od limarije do motora, trapova. A garažirana uvek bila i redovno održavana. Danas ladu nebi preporučio ni najgorem neprijatelju. Jedino što je bilo dobro kod te lade je bio ekonomajzer skazaljka pa je i debil mogao da ukapira kako da vozi.
[ mjanjic @ 21.04.2021. 02:59 ] @
Sve to stoji, ali ja kontam da je ovo ipak bolje nego Golf 2 star 30 godina, ma kako da izgleda očuvano, osim ako je primerak koji je retko vožen i u fabričkom stanju sa ciljem da dobije značu oldtajmera (od VW-a).
Ali, opet, ne spadam u tip ljudi koji bi vozio bilo jedno ili drugo, tako da neka drugi ocene.

A da ne pričamo da li bi neko u Srbiji kupio ovo, jer za 3000€ ipak ima daleko veći izbor modela, jedino što nisu prešli baš 60k, a ni 160 koliko se često navodi u oglasima.

Ovo za 13.500€ je možda OK kome treba po nekoj divljini, mada je više šminkerica zbog tih plastičnih branika, tako da je za te pare bolje tražiti npr. neki Duster star nekoliko godina.

Nisam znao da i dalje prave ovo (Niva sa 5 vrata).
[ Java Beograd @ 21.04.2021. 07:43 ] @
Citat:
bordzija: ekonomajzer skazaljka pa je i debil mogao da ukapira kako da vozi.
Imao sam ja ekonomajzer kazaljku na Fiatu Tipu 1.4ie.

Kad dam gas - ekonomajzer kazaljka ode desno, pokazuje da motor mnogo troši.
Kad pustim gas - ekonomajzer kazaljka ode levo, pokazuje da motor malo troši.

ZAMISLI !
[ bordzija @ 21.04.2021. 13:26 ] @
Odlična je to fora ako je bilo ispravno na tipu, kod lade je odlično pokazivala kada treba da menjaš brzinu ili popustiš gas. Sa malo osećaja uđe se lako u fazon. I korola je to imala sa dve led diode mislim, zelena i crvena.

Ove lade što je okačio mjanjic su totalna katastrofa i raspad. Ova što je ja povremeno održavam i opravljam je na 70.000 km: otišao veliki hladnjak, mali hladnjak, komplet lamela sa sve zamajcem (verovali ili ne izlizao se) bobina za paljenje, sve posude za vodu bilo šta od te plastike, sva 4 podizača, centralna brava, kočiona creva itd mali milion delova. I naravno kada je to popravljeno posle 2 godine je totalno protrulila.
Ček endžin se pali i gasi od prvog dana, ler gas neuravnotežen radi kako hoće.
[ Living Light @ 21.04.2021. 14:24 ] @
Bordzi,
Evo jedna od naj jednostavnijih sema
dimovanja LED, ako zatreba.

https://youtu.be/mtiEdanHzmY?t=200
[ bordzija @ 21.04.2021. 15:37 ] @
Hvala nadam se da nikada neće zatrebati :)
[ Turmen @ 21.04.2021. 18:54 ] @
Ne mogu da ne primetim da je na kraju dama sa prefinjenim aristokratskim ukusom, kupila Ford Fusion, koji meni izgleda kao da je pravljen za molere, vodoinstalatere i servisere bele tehnike. Samo mu fale merdevine na krovu i to je to :) Mada dobro, možda je kvalitetan, nisam vozio pa ne znam. A i ono, neka je služi u zdravlju, svako ima pravo da kupuje šta želi za svoje novce
[ bordzija @ 21.04.2021. 19:55 ] @
To je meni kao prva devojka u životu pa još ružna i zaljubiš se do ušiju
[ whitie2004 @ 22.04.2021. 08:29 ] @
Citat:
Turmen:
Ne mogu da ne primetim da je na kraju dama sa prefinjenim aristokratskim ukusom, kupila Ford Fusion ...

Dama ce vozati bembaru a gospodin muz fordica .... I prihvatiti odgovornost za sve udese / prekrsaje koje ona napravi sa visak konjskih snaga. Takav ti je zivot !
[ Turmen @ 22.04.2021. 11:06 ] @
Citat:
bordzija:
To je meni kao prva devojka u životu pa još ružna i zaljubiš se do ušiju :D


Moja prva ljubav se zvao Fiat, a prezivao 125 P xD
[ bordzija @ 22.04.2021. 15:36 ] @
To je poljak, drugar je imao baš fijata čini mi se 1.6 fvogrli karb negde oko 90 konja, išao je kao mećava za ono vreme pre 20 i kusur godina a trošio kao tenk. Al prava lađa. Bio je i onaj ambasador ili kako se zvao još jedan na b. Brdu stajao merkao sam ga.
[ Living Light @ 22.04.2021. 19:52 ] @
Bordji, Ti me podseti,
Imao sam i ja Fiata.

I to Fiat Ritmo. Za Svajcarsko tržite.
(au koje sam smuke imao dok sam ga održao)

Kupljen u CH, neka green klasa,
nema nikakvih delova kod nas za nju,
od ovih sto se obicno kvare.

[Ovu poruku je menjao Living Light dana 23.04.2021. u 21:13 GMT+1]
[ bordzija @ 22.04.2021. 21:40 ] @
Drugi drugar je imao f 124 sport e to je bila rupa bez dna, na kraju je ceo istrulio. Fijat je uvek bio teška kršina, tu se klao sa fordom ko je veće vnago :D

[ Turmen @ 24.04.2021. 21:20 ] @
Citat:
bordzija:
To je poljak, drugar je imao baš fijata čini mi se 1.6 fvogrli karb negde oko 90 konja, išao je kao mećava za ono vreme pre 20 i kusur godina a trošio kao tenk. Al prava lađa. Bio je i onaj ambasador ili kako se zvao još jedan na b. Brdu stajao merkao sam ga.


Znam, onaj sa kockastim farovima :) Imao je ćaletov prijatelj.. A poljski Fiat, pa šta znam, ja sam ga baš voleo i voleo sam da ga vozim i na njemu sam zapravo naučio da vozim jer je bio mnogo nezgodniji od Yuga koji mi je prvi auto. Mislim da je to Dačia Logan onog vremena. Išao kao mećava, ali je trošio kao mećava, sam davao desni kada prolazim pored pumpe.

Inače razlog zašto sam otvorio ovu temu je što razmišljam o nekom B autu, koji bi vozila uglavnom moja devojka (koji verovatno ne bi ni izlazio iz BGa) Budžet oko 1500 - 2000e. Meni se najviše sviđa Fiat Seićento, možda neka Panda, VW Lupo, Citroen C1, Ford Ka.. Nešto od tih igračkica. Razmišljao sam i o Smartu, ali on mi je baš igračka, a i malo je precenjen za ono što nudi.
[ Living Light @ 25.04.2021. 09:56 ] @
80.-ih vozio Fiat Ritmo sa 4 pravougaona fara.
Tu verziju nisam video cak ni na Googlu.

Kao da je neko odsekao kopletnu prednju stranu auta
i zavario novu kontrukciju.
[ bordzija @ 25.04.2021. 10:38 ] @
Tada su se još pravili strani automobili kod nas usled nestašice delova, gledao sam na nekom forumu kako je lik pričao da su popravljali porše, sa dva krila i haubom od drugog modela plus vinjak, sve ostalo je bila umetnička sloboda sa nekoliko postera.
[ mjanjic @ 25.04.2021. 21:18 ] @
Ovde je u prvoj polovini 80-ih pojam bio Fiat 132 (2.0 benzinac, ide k'o mećava, ali tako i troši), a od dizela se znalo, Mercedes W123, samo njega su uglavnom vozili poljoprivrednici i poneki taksista (za ove prve je jasno, uglavnom su sa sela radnici išli u inostranstvo kao gastabajteri kada je to država organizovala 60-ih i 70-ih, pa su donosili devize da ovde zidaju kuće, ali su devize menjali za dinare kod šire porodice i rodbine koja je imala gomilu keša od prodaje poljoprivrednih proizvoda - znam par takvih koji bi iznajmili železnički vagon, transportovali povrće do Bara i tamo prodavali na pijaci... takođe znam jednu porodicu koja je redovno prodavala povrće u Sarajevu, kažu npr. krajem 70-ih odvezu TAM-ov kombi kupusa u Sarajevo i isti dan sve prodaju, od samo te jedne ture mogu da kupe nov kombi (pa, jeste, onaj pereod malo sporije inflacije, ali čestih denominacija, tj. skidanja nula, stari dinar i novi dinar, milioni i milijarde 10 i više godina pre one lude inflacije krajem 1993. godine, pa mogao je da se kupi nov kombi za cenu kupusa koja može da stane u taj kombi, ali verovatno po staroj ceni, tako da je fabrika bila na gubitku, a na kraju to pokrivano štampanjem para).

Uglavnom, ovde ponekad vidim jednog parkiranog, tamno crveni, eksterijer i enterijer kao da je izašao iz fabrike.