[ zexxxx91 @ 05.04.2021. 20:13 ] @
Pozdrav svima, na Puntu mi se gubi tecnost za hladjenje, stalno stoji ispod minimuma iako natocim nesto malo iznad maksimuma.
Pre dva dana sam natocio i danas gledam, opet je pao ispod minimuma i tako stoji.
Ispipao sam creva, nigde se ne vidi i ne oseti pod prstiva da je vlazno, jedino nisam uspeo da vidim i da proverim crevo koje ide od hladnjaka do motora gore, levo od akumulatora jer je na nezgodnom mestu.

Jel zna neko sta bi mogao biti problem?

Svakako sam planirao odvesti do majstora da pogleda, pitam samo cisto informativno da znam koliko ce da me kosta popravka.
[ Virked @ 05.04.2021. 20:45 ] @
Ako nemas srece onda je dihtung glave motora. Ako imas srece onda hladnjak motora.
Proveri nivo ulja u motoru i da li ima majoneza na cepu ili sipci od ulja.
Da li ti radi grejanje?
U svakom slucaju nemoj da se igras i da vozis auto da ti ne prokuva. Nadamo se da nije do sad i da si na vreme uvideo problem.
[ zexxxx91 @ 05.04.2021. 22:56 ] @
Tako ga vozam vec jedno mesec dana, odnosno pre jedno mesec dana sam primetio da je tecnost ispod minimuma, sipao sam i nisam ni gledao posle.
Pre par dana mi se pojavio problem sa akumulatorom pa sam proveravao akumulator i bacim pogled na tecnost od hladnjaka, kad vidim opet nema, sipam i posle dva dana da proverim jel sve stoji kako treba, kad opet ispod minimuma.
Pre toga ko zna koliko sam dugo vozio tako, bila zima, grejanje radilo svaki put kad vozim, nisam ni gledao nista do pre mesec dana.

Ne idem daleko od kuce, a i ceo grad mi je u precniku 6-7 kilometara velik, a van grada ne idem.
Kontam da idem van grada i na neka malo dalja putovanja da bi se nesto desilo.

Ulje je OK, to sam proveravao isto pre jedno mesec dana, kada sam primetio da mi je tecnist od hladnjaka ispod minimuma i bilo je vise nego sto treba, ceo onaj pljosnati deo je bio u ulju.

Mada mi je jedan lik bio rekao da treba bas dobro pogledati creva jer se njemu na autu desilo da je crevo ispucalo od starosti, da je pustalo kroz crevo i da se jako tesko primeti. Uglavom curka dok se vozi, dok stojis nece.

Mozda ja nisam dobro opipao creva i mozda imam isti problem.

Odvescu ga sutra kod majstora pa cu videti sta ce reci.

Kako mislim "ako nemam srece dihtung glave motora", jel to skupa popravka?

Kontam da kvar nije ozbiljan jer auto je generalno nov, kupljem 2010 godine, presao svega oko 40.000 kilometara i stalno je garaziran.
[ sdurut @ 06.04.2021. 07:06 ] @
Kod punta hoće da procuri mali hladnjak od grejanja. Kad se motor dobro zagreje na radnu temperaturu i pusti duvanje obično se oseti karakterističan miris antifriza u kabini.
Takođe postoji mogućnost da je popustio čep hladnjaka na dilatacionoj posudi (ili naprsla dilataciona posuda) i da sistem za hlađenje nije pod pritiskom.
Uradi proveru. Kad se motor zagreje na radnu temperaturu creva treba da budu naduvena (ukrućena). Kad debelo gornje crevo od hladnjaka ka motoru uhvatiš rukom i stisneš nebi smeo da možeš da ga spljoštiš.
Dok to proveravaš odvrni čep da dilatacionoj posudi i pritisak bi trebao da opadne i da možeš da spljoštiš rukom gumeno crevo.
Hoće i da pušta antifriz na plastičnim račvama ako imaš ugrađen plin. Može da strada i membrana plinskog isparivača (zavisi od modela).
Kad je motor zagrejan na radnu temeraturu ostavi ga da radi i skini čep na posudi. Posmatraj nekoliko minuta da li se pojavi po neki mrhurić u posudi. Probaj da turiraš auto u mestu i da gledaš u otvorenu dilatacionu posudu.
Ako ima mehurića to je siguran znak da je probio duhtung glave. Na puntićima je to česta pojava na kilometraži oko 150000km. Nije mnogo skup kvar. Dihtung reda 20e, ravnanje glave sa hitrotestom reda 30e. Ruke za majstora 30-50e. Obavezna zamena gumica ventila i šlajfovanje ventila.
Zamena dihtunga kod recimo Toyote spada u veliki servis i radi ne na neklim modelima na 120000km. Tako da to smatraj kao veći redovan servis, a ne neki kvar koji te je zadesio i ispao ti neplaniran trošak.
Obavezno ispiranje i malog hladnjaka jer kod punta hoće da se zapuši i neće da greje ili je jako loše grejanje. Zamena antifriza.
Kad se skida glava usput se zameni i zupčasti kaiš nije poželjno vraćanje starog, provere se španeri i vodena pumpa i to je to.
[ Java Beograd @ 06.04.2021. 08:08 ] @
1. Obavezno je potražiti tragove curenja ispod auta.
Dakle, pre nego ostaviš auto posle vožnje pregledaj parking mesto da budeš siguran gde postoje neki stari tragovi curenja. I posle sat opet pogredaj.

2. Ako ima tragova curenja - odlično. Lociraj deo auta (otprilike) prema travgovima na parking mestu


Ako nema tragova curenja:

3. Dobro pretraži kabinu (u predelu ispred konzole, ispod table) i traži tragove mirisa rashladne telnosti i vlage

4. Ako ima vlage i osećaš miris rashladne tečnosti, onda je verovatno radijator

5. Ako nema tragova curenja, ni ispod auta ni ispod kabine, onda dobro pregledaj čep za dolivanje ulja. (pogledaj slike na google hint "majonez na čepu od ulja")


Moja procena: 99% je hladnjak

[ Virked @ 06.04.2021. 09:55 ] @
Citat:
zexxxx91:


Kontam da kvar nije ozbiljan jer auto je generalno nov, kupljem 2010 godine, presao svega oko 40.000 kilometara i stalno je garaziran.

Mozda ti mislis da je auto nov ali sada je 2021 god :)
Auto ti je skoro 11 godian star.

Da li npr izmedju 2 i 3 brzine kada dajes gas auto stucne....kao da zastane na sekundu i ond nastavi da ubrzava? Kao da ima knedlu?

Vrlo moguce da je ti je hladnjak motora. Ne curi nigde nego imas sitne pukotine i onda kada se motor zagreje od pritiska antifriz izlazi napolje i nema nigde tragova. Obicno to ide sa strane na spoju metala i sacasog dela hladnjaka. Teze se vdi ali ako pusta sigurno ti se crveni hladnjak. Kad bi imao kanal bolje bi video.
Ako ti je hladnjak jeftiije ti je da ga zamenis nego stalno da sipas Paraflu.
Vozio sam punta 11 god. Imao sam problem i sa hladnjakom i sa dihtungom glave :)
[ Java Beograd @ 06.04.2021. 10:47 ] @
Oće i ovo, virkend je u pravu. Vlaži po malo, i momentalno se suši na saću hladnjaka.
[ zexxxx91 @ 06.04.2021. 10:58 ] @
Evo sad sam bio kod majstora i ustanovio je da se tecnost gubi na crevima od plina, na svakom spoji gde je ugurano crevo od plina ima crvena fleka, sto ja nisam primetio.
Iza motora kad se gleda od gore ka dole je mokro, kaze majstor da kaplje na auspuh, a auspuh je topao pa odma ispari, zbog toga nema ni tragova.

Sad sam zvao majstora za plin, sutra idem kod njega da mi pregleda ta creva i zameni ih ako treba.
[ Java Beograd @ 06.04.2021. 11:18 ] @
Hm.
Po logici stvari, kroz creva za plin, teče plin, a ne rashladna tečnost.
[ zexxxx91 @ 06.04.2021. 11:34 ] @
Jeste logicno ali on kaze da zna povuci i tesnost od hladnjaka.
Isto tako kaze ako primetim da je tako opala tecnost, a nema nigde tragova, da to zna biti od vremena toplo/hladno jer zna povuci tecnost pa posle kad se stabilizuje vreme vratiti nazad.
Ali ovde se vide crveni tragovi na spojevima od plina.
[ Java Beograd @ 06.04.2021. 13:14 ] @
A kako su to tačno povezana creva za plin sa hladnjakom?
Ako u crevo za plin može da uđe rashladna telnost iz hladnjaka, onda, pošto su jelte, spojena, i u hladnjak može da uđe plin. Veselo!
[ zexxxx91 @ 06.04.2021. 15:15 ] @
Ne znam, ne razumem se toliko u te stvari, zbog toga sam i isao kod majstora.

Evo, posle toga, dok sam trazio broj telefona od majstora za plin, covek mi rece da je isto na jednom autu (zaboravio sam marku auta) imao isti problem jer mu je majstor koji mu je ugradjivao plin stavio neka jeftina creva sa buvljaka pa kad je zamenio za bolja sve je bilo OK.
[ mjanjic @ 06.04.2021. 19:44 ] @
Ma nije crevo za plin, nego crevo koje vodi rashladnu tečnost do isparivača - tu se dodaju račve na izvodima koji idu do malog hladnjaka, tako da se dodaje još jedno kolo do isparivača i nazad, i na tim crevima od isparivača često dolazi do ispuštanja rashladne tečnosti, uglavnom prvo počne kod šelne bliže motoru gde je rashladna tečnost najvrelija.

Meni je mehaničar savetovao da odem do plinadžije godinu dana pre novog atesta, a kad sam menjao crevo koje ide od glave motora do velikog hladnjaka, jer je bilo malo rasečeno na mestu gde je dodirivalno neki deo bloka motora (tj. od vibracija je plastična vezica kojom je bilo učvršćeno da ne dodiruje motor popustila), ja sasvim slučajno video da raste temperatura ka crvenom vraćajući sa sa nekog puta, sreća da je baš na 100m odatle imala neka prodavnica ulja i drugih tečnosti za auta, pa sam dotočio i pravo kod majstora. Jedva su našli to crevo (uvek ga najteže naći, zbog specifičnih krivina), malo falilo da čekam da se dobavi iz Nemačke, ali je zanimljivo šta mi je rekao plinadžija: pa dobro, jesu malo otvrdnula, ali izdržala bi još godinu dana. A mehaničar mi rekao da su bukvalno "kao smoki" i da mogu sutra da se raspadnu.

Toliko o našim majstorima, ima ih dve vrste: ovi što deru vlasnike auta, jer popravljaju uglavnom skuplja vozila čiji vlasnici ne pitaju koliko košta ovde, jer je opet bar upola jeftinije nego u Beogradu, i ovi što su navikli da im dolaze vlasnici auta kojima je sve skupo!

Uglavnom, sva creva treba menjati preventivno, dakle otprilike kad se zameni ceo set svih creva, zna se koliko godina ili kilometara može da se vozi bez razmišljanja, posle opet zamena, bolje tako nego da neko crevo procuri negde na sred autoputa.
[ zexxxx91 @ 06.04.2021. 20:04 ] @
To si u pravu sto se tice majstora, ne samo auta nego svih vrsta majstorskih radova.

Meni je jedan keramicar pre jedno dve godine rekao da u Srbiji ima posla koliko hoces, smao je problem sto majstori gruvaju cene pa ljudi nece da zovu takve majstore jer mi smo ipak Srbija, a ne neka razvijenija drzava.

Da ne skrecem sa teme, ja imam tragove antifriza na svim spojevima od plina, znace svagde je crvenkasto, gde tacno pusta i kako je tecnost dospela dotle ne znam. Majstor koji je gledao kaze da ima i iza motora mokrog, moguce da je tamo racva od isparivaca.
[ bordzija @ 06.04.2021. 23:47 ] @
Tek kod guma je priča za sebe, pre x godina sam kupio manžetnu letve volana ford je bio u pitanju manžetna lepa mekana, mazna, sija od lepote. Namontiram ja nju i slučajno posle pola godine pogledam a ona sva ispucala citni komadići se naziru. Pogledam ja opet posle par meseci a nje nema :D

Isto ikod creva, automobilskih guma itd. Može da traje par meseci a može i čitavu večnost sve zavisi kako se fušeri u izradi.

Zato pregledajte redovno barem vizuelno ceo motor jednom mesečno barem kada dosipate tečnost za brisače i slično.
Pa kočiona creva eeee...
[ mjanjic @ 07.04.2021. 03:53 ] @
E, kočiona... bio zimus na nekoj Slavi, jedan od gostiju krenuo za Beograd, ja seo u auto da se rotiramo pošto je moj i još jedan auto ostao u prolazu do kapije jer nije bilo više mesta dalje u dvorištu, i vidim čovek nikako da se malo pomeri da bih se provukao pored njega, 5 puta izlazi i nešto zagleda oko auta, izađem da vidim i ja šta je pošto se okupilo 4-5 ljudi - blinka mu lampica za kočionu tečnost. Dosipao 3-4 puta, ali se posle prvog kočenja opet upali. Na kraju, našli da curi kod prednjeg desnog točka na spoju sa onim metalnim delom koji se povezuje na čeljusti. Al' zato je A4 tdi, nema veze što ta creva nisu prekontrolisana ili zamenjena bar 10 godina, a verovatno nije menjana ni kočiona tečnost (a inače je higroskopna, pa pošto je bila zima, moguće da je puklo zbog toga, jer on reče da je naglo pritisnuo kočnicu kad se malo pomerio na ukošen deo terena pa se uplašio da ne prokliza ako pusti auto još koji metar bez kočenja!?

Uglavnom, pošto je bilo kasno uveče, nudili mu domaćini da zovnu nekog majstora da mu to bar koliko-toliko zakrpi nekom trakom/gumom i šelnom ili čime bi već moglo, ali on "polako" ode do Beograda, kao kupiće na pumpi još kočione tečnosti pa će dosuti kad se upali lampica - a upali se 5 sekundi pošto pipne pedalu kočnice!!!
[ bordzija @ 07.04.2021. 13:09 ] @
Ona hemija po EU putevima pojede ceo auto odozdo neće kočiona creva hehe. Ne pamtim kada je to riknulo na nekom stranom autu, to je jednostavno bilo uvek rezervisano za ruske i domaće smradove.
[ zexxxx91 @ 19.04.2021. 22:08 ] @
Samo da javim, kao sto sam vec pisao, problem je bio smesan, cak i meni kao laiku je bio smesan jer se zbog jedne sitnice koja ne kosta ni 100 dinara mogao napraviti citav kurslus.
Problem je bio sto su popustile selne na crevima koja su spojena na isparivac, majstor zamenio selne i sad je sve OK.
[ Living Light @ 19.04.2021. 22:19 ] @
Citat:
bordzija: to je jednostavno bilo uvek rezervisano za ruske i domaće smradove.

Bordji, molim te,
mani se koristenja takvih opisa ovde na forumu, tipa:
-ruski i domaci smradovi,
-domaci izdajnici,
-u Srbiji je sve felericno,
-sinhronizovani madjarki film se ne razume,
-Rusi nemaju pojma,

...a ti i dalje Ladu.
-----

@zexxxx91
Drago mi je da si resio problem, i to skoro djabalina.
Veoma dobro si prosao.
Vozi i uživaj.

pOz
[ Zika88 @ 13.10.2023. 20:12 ] @
Ja imam slican problem od veceras.Naime krenuo sam na duzi put i vec na pocetku sam video da mj dize temp brze nego sto treba.Stanem otvorim cep od hladnjaka,nema nikako vode i antifriza.Kupim usput balon vode dolijem malo krenem opet isto,prebrzo gubi vodu.Provalim da curi negde ispod nosaca hladnjaka,creva su sva suva al su mekana kad stisnem.Kao sto rekoh curi ispod nosaca al nesto malo kaplje ne stvara se bara koliko sipam vode zapravo.Da napomenem punto 2 1.2 8v je u pitanju.
[ ademare @ 13.10.2023. 20:49 ] @
Ti si trebao da se resis tog Punta jos posle onog zupcastog kaisa !

Sad to moras da zakrpis da nedjes tacno gde curi.

Cim resis prodaji to , jer je to rupa bez dna .
[ Zika88 @ 13.10.2023. 20:53 ] @
Ma znam al evo pola godine nije mu bilo nista i sve kao da mu dam jos jednu sansu i evo ostavi me na putu na petak 13-ti
[ mjanjic @ 16.10.2023. 09:57 ] @
Može da bude negde kod šelne za crevo (obično šelna načne crevo kad dovoljno omekša), a može da bude i hladnja. Ako je hladnjak, moraćeš da ga zameniš, bilo kakvo krpljenje je privremeno i pitanje je da li sa takvim hladnjakom smeš na bilo kakav put.
Inače, svaki ozbiljan prodavac će ti reći da hladnjak može da traje i 20 godina, ali ako sipaš "malo" skuplji antifriz, onaj od preko 1000 dinara po litru. Ovaj jeftiniji nije toliki problem, kad bi se menjao dvaput godišnje, ali onda ti izađe na isto kao taj skuplji - ili, na kraju krajeva, jednom u 5-10 godina da zameniš hladnjak.

Kod šelni može takođe biti problem i sa novim crevom, majstori više vole one obične šelne nego one fabričke sa onom "kukicom" za koje su porebne specijalne motocangle, ali običnu šelnu koliko god da stegneš, kad se ugreje motor, u određenim situacijama može tu malo da kaplje, najčešće kad se auto parkira, vidiš posle pola sata ili sat ispod baricu kao da je od klime, a klimu nisi ni uključivao. Jednostavno, te šelne nisu predviđene za tu primenu, i bolje je staviti staru originalnu šelnu - kad pogledaš koliko ta originalna šelna stegne crevo, maltene se ureže u njega, skontaš da običnu šelnu nikad ne možeš toliko da stegneš kad je hladna, jer se pri zagrevanju isteže i ona i šraf, a ko je nenormalno stegneš kad je topla, kad se ohladi može i da pukne ako nije kvalitetna.
[ Zika88 @ 16.10.2023. 10:15 ] @
Ostavio sam auto kod majstora i navodno je on probao sve kad se osusilo tu gde sam ja mislio da curi,sipao je sve ponovo i kaze da ne dize temp i da su creva suva i da hladnjak nigde ne curi i da nije busan.Ja sam mu rekao da sam sumnjao da mi nije pomesao ulje i vodu i da nije otisao dihtung glave.On mi je rekao da je proverio i da nije pomesano al da ne bi otvarao glavu bezveze jer misli da mi je zabo termostat i senzor temperature i da bi njih zamenio.Ja sam taj dan vozio uzbrdo na malo vecem opterecenju pa je moguce da je i to al opet mi ne ide u glavu gde je sva ta voda i antifriz izasla,negde je moralo vise da iscuri jer je on meni vec jedno dva meseca umalim kolicinama gubio tecnost pa sam dolivao al bukvalno malo.Al to sam racunao toplo vreme,isparavanje i sl...
[ paterson @ 17.10.2023. 07:37 ] @
Znate li šta je problem kod PUNTO 1,2 8V?

Em gubi tečnost za hlađenje, em indikator temperature pokazuje normalnu temperaturu tečnosti za hlađenje a vozi se dalje normalno tj. ništa spolja nije pokazivao znak da se dimi motor?

Kako ovo objasniti?