[ Nebojsa Milanovic @ 03.06.2021. 22:46 ] @
Šta reći o ovom mladom čoveku od tek 32 godine, osim da mu se iskreno čestita




Citat:
Ime je dobio po neočekivanoj i snažnoj mediteranskoj oluji koja juri otvorenim morem Hrvatske
Rezultat je 4 godine razvoja Rimac C_Two modela, koji je uz poboljšanja i unapređenja svih komponenti i sustava sada predstavljen kao produkcijski model
Dizajnirana, razvijena i proizvedena u Hrvatskoj, Nevera će biti homologirana za cijeli svijet
Neusporedive performanse četiri elektromotora ukupne snage 1914 KS i 2360 Nm okretnog momenta
Performanse nadilaze inicijalno planirane: maksimalna brzina 412 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h za manje od dvije sekunde, ubrzanje 0-402 metra (četvrtina milje) za 8.6 sekundi
Cijena 2 milijuna eura, proizvodnja ograničena na 150 jedinica, isporuke kupcima kreću ove godine
Nevera je najsnažniji i najbrže ubrzavajući homologirani auto u proizvodnji, bez obzira na vrstu pogonskog sklopa



https://www.index.hr/vijesti/c...o-je-rimac-nevera/2280330.aspx

https://www.index.hr/auto/clan...imke-rimac-nevere/2280362.aspx

[ Living Light @ 03.06.2021. 22:57 ] @
B R A V O !!!
..koji je to Lambordjini ???

ebt, koja to mašina Zvera! ...ma Strašno!

Sve Čestitke!

Nebojša IZVINI za dodatak:

Odlična rasveta oko auta!
Sa sve štraftama kao izvor svetla.

To ču da uradim kod brata u selu,
ima da vidi za vreme farbanja, sve što je zahhhebo za vreme šmirglanja.

B R A V O ! za Link!
pOz

[ Nebojsa Milanovic @ 06.07.2021. 03:08 ] @
Ovo svakako niko nije očekivao, meni lično je drago


Mate Rimac preuzeo Bugati, sedište će biti u Hrvatskoj


https://www.b92.net/biz/vesti/...7&dd=05&nav_id=1886497
[ Java Beograd @ 06.07.2021. 07:35 ] @
Ne bih nikako da eko ovaj post skapira na nacioalnoj osnovi.

Ali:

Meni tu nešto oko Mate Rimca, mnogo mutno.

1. OK, čuo sam da je lik mlad, pametan i sposoban inženjer. Svaka čast!

2. Krenuo u svoj biznis ! Svaka čast!

3. Okupio ekipu odličnih inžernjera oko sebe i počeo da pravi električne automobile. Sva čast!
Hm, prva lampica koja se upalila. Jbt, ako je krenuo u sopstveni biznis, jbt, otkud mu pare da isplaćuje plate odličnim inženjerima i celoj ekipi.
Jel nešto prodao? Još nije.

4. Odmah krenuo da se bavi super sportskim električnim automobilima, koji "grizu asfalt" i jurcaju mnogo na sat.
Hm, druga lampica koja se upalila. Jbt, razvoj ovakvog automobila košta enormno, enormno mnogo.

Lamborgini je celu fabriku traktora stavio pod hipoteku, da bi razvio prvi sportski automobil.
Ferari mora da proda 100.000 kom jednog da bi krenuo u razvoj drugog.
Rimac - iskulirao prodaju - krenuo u razvoj! WTF? Otkud pare?

"Koncept one" prikazan 2011. Bravo Rimac!
"Koncept S" prikazan 2016. Bravo Rimac!

Rimac, oćeš li nešto prodati? Ili ćeš da praviš koncepte?

"Nevera" prikazan 2019. Prvi ne-koncept nego serijski (tako kažu, ali serija je sigurno dvocifrena).

U međuvremenu stižu vesti kako menja Headquarter. Zida fabriku / poslovnu zgradu, takve veličine, oblika i opreme da se Google postidi! Bravo Rimac!

Prodaje Poršeu 25% deonica svoje fabrike i preuzima Bugati! Mašala.

S kojim parama sve ovo??! Koliko je automobila prodao?

Koncept One ! Jeste izgleda neprejebivo. Kažu da su performance do jaja. Ali, otkud pare?!? Ako nije maketa, razvoj ovog može da košta svakako preko 200 M USD


PITAM JA VAS: ŠTA SE KRIJE ISPOD ŽITA?
[ Ivan Dimkovic @ 06.07.2021. 07:43 ] @
Citat:
bordzija
Malo o genijalnosti:


Malo o ljubomori jbg (nista sa tobom licno, vec sa ciljnom grupom ovih clanaka, tj. razlogom njihovog postojanja).

Decku svaka cast, ne desava se svaki dan da razbijes mnogo jace igrace i da udjes u tal sa najvecim imenima poput Bugatti/Porsche i Hyundai.

Nisam bas nesto primetio da je to regularna osobina dece kriminalaca (da je to uslov, pun bi svet bio ovakvih firmi, gde god kamen da podignes imas nekog krimosa).

Ne vidim sto uopste pricati o tome.

Citat:

pranje love ako se ja pitam.


Pranja love imas svuda, ko zna mozda neko koristi Porsche i Hyundai kao korak za raslojavanje. Ili mozda sami Porsche i HMC? To bi bilo suludo zato sto poreskom inspektoru bukvalno "vristi" da proveri.

Ali sve da neko to radi, sta sa tim? Opet, decko je napravio nesto konkretno i impresivno.

Uopste ideja da se nesto ovoliko "vruce" sto se medija tice koristi za pranje novca je sumanuta, osim ako neko ne misli da je to najbolja strategija ("ispred ociju") - sto je besmisleno zato sto ociju ima jako puno i neke od njih su prilicno zeljne osvete za "Red October" (24.10.2008), kada je Porsche svojim akcijama ucinio da neki ljudi izgube desetine milijardi $, to se tesko prasta :-)
[ Ivan Dimkovic @ 06.07.2021. 07:51 ] @
Citat:
Java Beograd
PITAM JA VAS: ŠTA SE KRIJE ISPOD ŽITA?


Ne krije se verovatno nista specijalno. Bugatti ne pravi pare (zato su i bili kupljeni za 50 miliona ne-para, kompletna transakcija je bila "cashless") - za VW je to samo "halo" brend, da se ne za*bavamo.

Rimac je deo nove ere, koja ocigledno ima kapacitet da izvlaci bolje performanse, koristi "pravu" tehnologiju politicki (za zelene) gde Bugattijevih 112 godina istorije ne znaci nista.

VW se bukvalno igra sa svim tim, za njih su te cifre i brendovi kikiriki, a rezultat moze biti odlican. Sto da ne?

Ovde su Porsche/HMC rani investitori, gde sad VW dodaje svoj poznati brend kao booster zato sto ocekuju da ce ovo da sljaka.

Sta je tu cudno? Cudno je sto je to novo mozda za tu teritoriju. Dace bog da takvih bude jos mnogo puno.

Zasto to ne radi VW? ili HMC? U tome i jeste fora - kad to radi spoljna firma ciji su oni investitori, rizik po njih samo u vrednosti ulozenog. Ako Rimac ubode dzekpot - VW ce verovatno izvuci iz toga dosta, ne para nego znanja.

Ne gubi iz vida da je zamena IC->EV izuzetno politicki za*bana stvar u drzavama koje imaju jaku tradicionalnu industriju baziranu na motorima na unutrasnje sagorevanje.

Prakticno 50% radne snage ti radi na necemu sto ima veze sa SUS-motorom. I ti ces brate da im ispred ociju radis EV R&D? Puno srece, moraces da unajmis puno nocnih cuvara i to da budu od negde daleko :)))) Ima radnici da ti zaustave sve zivo, ako treba celu drzavu kad ukapiraju da im radis na zameni.

ALI - ako ulozis u neku startup firmu iz Hrvatske, daleko od ociju daleko od srca. Mogu da se kladim da ce dosta razvoja EV-a otici tamo i jednog dana ce samo pasti katanac negde drugde kao "fait accompli" - ono, u petak posle posla sa porukom da se u ponedeljak ne dolazi nazad vec da se javis HR-u za "paket". Jbg, tako to ide.

Citat:

S kojim parama sve ovo??! Koliko je automobila prodao?


Sa kojim parama je Mark Zuckerberg napravio fb? Mislim ne pada mi na pamet da Rimca poredim sa Zuckerbergom ali ideja da moras imati jake finansijske osnove da budes meta za investiciju ne pije vodu. Rimac je napravio nesto dobro i bio na pravom mestu u pravom vremenu kada VW-u treba "elektricni imidz". Lepo.

Mislim da si jak finainsijski, gledao bi da se bootstrap-ujes, osim ako ti ne treba nesto od drugih.

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 06.07.2021. u 09:08 GMT+1]
[ Whitewater @ 06.07.2021. 10:27 ] @
Ne krije se verovatno nista specijalno. Bugatti ne pravi pare (zato su i bili kupljeni za 50 miliona ne-para, kompletna transakcija je bila "cashless") - za VW je to samo "halo" brend, da se ne za*bavamo.

cek, cek, kako to mislis cashless ? Bugatti sam sebe poklonio VW ?
[ Ivan Dimkovic @ 16.07.2021. 02:46 ] @
Ne, nego je VW kupio Bugatti - ali umesto kesa, tadasnji vlasnik Bugatti-ja je placen VW akcijama.

Mada, dobro, i VW je dobio isto "carless" proizvodjaca automobila: brend :-)

https://www.topgear.com/car-ne...ow-bugatti-veyron-became-thing

Citat:

It all started in 1998, when legendary VW Group boss and engineer Ferdinand Piëch went on a shopping spree. He wanted the Group to move upmarket, so in just that year he oversaw Audi’s acquisition of Lamborghini and outbid BMW for Rolls-Royce Motors. That particular deal got a bit messy – in the end VW walked away with Bentley (Piëch claimed that was all he’d ever wanted anyway) and BMW got Rolls – but that’s a story for another day.

He was also behind the purchase of the then-defunct Bugatti brand. Story goes he was on his Easter holidays in Majorca when his youngest son Gregor spotted a toy car in a souvenir shop: a Bugatti Type 57 SC Atlantic. Having just lost the Rolls-Royce naming rights to BMW, Piëch bought two of these models. One was for Gregor, and the other for VW’s Executive Board, who he instructed to research and eventually buy the brand.

Production of the EB110 had ceased in 1995 and the Italian factory and remaining stock had already been sold-off, so all VW got for its estimated $50million was the trademark, the name. But that was all it needed. Piëch was after a home for the 18-cylinder engine he’d sketched on the back of an envelope a year earlier, while travelling on a Japanese express train, and Bugatti was perfect. A car to really showcase the engineering might of the VW Group.

...

But they did it, they met all of Piëch’s demands. Including that the Veyron should be able to do 407km/h – 1km/h faster than the Porsche 917 (which he also developed) managed at Le Mans in 1970.