|
[ Count Zero @ 04.07.2021. 13:41 ] @
| 1.6 TDI je u pitanju, 2011.
Počeo malo da gubi snagu, majstor kaže "sve je ok na dijagnostici, ali malo voziš, pa su ti dizne zapušile, malo sam ga ja provozao, "produvao" i sad bi trebalo da je ok".
Elem, malo vozim, tačno je, po gradu uglavnom. Sipam onaj malo skuplji dizel, ne znam koliko to ima efekta.
Uglavnom, par dana posle majstora, ugasi mi se u centru. Jedva upalim.
Sipnem onaj STP u gorivo, vozikam opet, terao po auto putu, po gradu, sve ok, malo zamire katkad, ali nije opasno.
Danas po gradu: opet štuca. Lampica nijedna ne sija.
Iz zezanja kliknem na cruse control na cancel. Kad: krene da blinka: engine fault.
I sad blinka.
Šta da mu radim? Da pitam majstora da opet kači dijagnostiku? Da čisti dizne? Proveri filter goriva?
Šta bi mogao da činodejstvuje? |
[ bakara @ 04.07.2021. 15:15 ] @
Ako je zabelezio gresku, cemu nagadjanje?
zakaci dijagnostiku pa vidi sta mu je.
I nemoj da ides kod majstora koji nema pravu dijagnostiku, pogotovo zato sto greska nije stalna.
[ Java Beograd @ 04.07.2021. 17:02 ] @
Vidi, poznatim srpskim metodom zvanim "produvavanje" nikad ništa nije popravljeno, pa neće ni tvoj auto sa 1.6 TDI motorom. Mani se toga.
- Da ne pominjem da dizne ne mogu da se "zapuše" zato što se malo vozi.
- Skuplji dizel, takođe ne može da popravi motor.
- Ni STP ne može da popravi motor
Majstora obavezno da promeniš.
Dobro je, (mislim, nije dobro, al' ajd') što gori lampica engine fault, zato što će se očitati nešto na dijagnostici.
Naravno, pojma nemam šta bi moglo biti, ali ovako forumaški mogu da nagađam:
- EGR
- Protokomer
- Začepljen usis
Naravno pod uslovom da je auto uvek vožen na EuroDizel a ne na lož ulje i/ili ulje iz friteze.
I još pod uslovom da se redovno radio servis (ulje i filteri)
[ Count Zero @ 04.07.2021. 21:41 ] @
Upalio malopre, vozikao po gradu. Ne gori lampica, sve deluje ok.
Kola su kod mene godinu i po dana, nisam imao problema. Menjano ulje, sipa se korektno gorivo.
Imam alternativnog majstora, pa ću ga posetiti.
[ Java Beograd @ 05.07.2021. 07:41 ] @
Možda je zaprljan EGR ventil, koji od gareži nekad uspe a nekad ne uspe da odradi ciklus otvaranja/zatvaranja. (i ovo shvati kao forumaško nagađanje)
Iako sad ne gori lampica Check-Engine, greška ti je ostala zapisana u motornom računaru, lako se može očitati.
[ Nocni @ 05.07.2021. 08:11 ] @
Ako se gasio u voznji onda to nije do egr-a... Imali su seati problema sa instalacijom... Vjerovatno se kida signal sa nekog od senzora... Ako je to za popravku se osim dijagnostike mora imati šema instalacije a lakše je ako se ima i osciloskop...
Ako je instalacija u problemu ne mora se traziti konkretno problematicno mjesto u snopu žica, može se prema šemi sprovesti nova linija drugom putanjom do compa...
Zaobiđi ovog majstora koji produvavanjem i voznjom hoće da riješi problem.
[ Count Zero @ 05.07.2021. 08:43 ] @
Hvala, prijatelji, idem kod drugog majstora i imaću u vidu ove mogućnosti.
[ Turmen @ 08.07.2021. 20:01 ] @
Koja besmislica, zapušile se dizne od nevoženja, čak ja koji sam totalni duduk za automobile bih ga pogledao belo.
Meni se pre pola godine palila check engine lampica. Na dijagnostici "greška u smeši".
- Majstor očistio klapnu gasa
- Očistio dizne
- Zamenio svećice jer ne znam kad su menjane, kod mene auto 2.5god, pa rekoh ajd da zamenim
Ulaganje od par hiljada dinara, check engine lampica se nije više upalila. Dobio sam instrukciju da ako se upali, da probam sa zamenom lambda sonde.
VW je u pitanju, doduše benzinac, ali verovatno su slični automobili
[ Count Zero @ 20.07.2021. 14:06 ] @
Evo poslednjeg apdejta.
Drugi majstor mi ode na odmor, tako da ipak rešim da svratim kod prvog, da vidim šta će da kaže.
Prikači komp: EGR ventil.
Kaže on da mogu da ga isključim softverski ili da ga menjam, što je naravno skuplje.
Uglavnom, biće zamena, ne bih sad da se igram, ima on svoju funkciju i kapiram da nije baš pametno da se bajpasuje.
[ Java Beograd @ 20.07.2021. 14:39 ] @
Jesi li rešio da kupiš novi, ili sa auto otpada? Mislim, to nije potrošni deo, pa ispravan, sa otpada može lepo da posluži.
[ Java Beograd @ 20.07.2021. 14:41 ] @
,
[ Count Zero @ 20.07.2021. 14:48 ] @
Razmatrao sam nov, iskreno. Ali ako može polovan da bude ok, onda možda da potražim i polovan
Nov je oko 26 k
[ Java Beograd @ 20.07.2021. 15:02 ] @
Pa može. Kažem, to nije potrošan deo. Mislim, oće da otkaže, kao, eto tebi, ali može i da nadživi auto.
Potraži po oglasima. Ili, vidi sa majstorom, da li on sarađuje sa nekim od otpada. Čisto da se ne desi da kupiš pogrešan.
Samo ovlaš guglanje: https://www.polovni-autodelovi...entili/2797-egr-ventil-1-6-tdi
[ Count Zero @ 20.07.2021. 15:38 ] @
Kaže mi majstor da može polovan da ugradi naravno, ali dodaje da je taj ventil hronično problematičan i da lako i taj polovan može da otkaže, evo ne znam sad.
Drugar kaže da je EGR bezveze stvar i da ga je on isključio.
Znao sam da ovo ne može biti jednostavno, čuo sam za famozni EGR više puta do sada i uvek me reč asocirala na neke kontroverze.
[ mjanjic @ 21.07.2021. 16:40 ] @
Kod starijih Opel-a su samo isključili senzor u softveru, tj. ne uzima se signal sa EGR-a, a klapna radi normalno. A naši majstori uzimali ljudima po 450€ praktično ni za šta, ispada da im je bilo jeftinije da odu u ovlašćen servis.
Može li i kod VW, tj. Seata, samo da se isključi senzor, a da klapna radi normalno?
[ Nocni @ 25.07.2021. 19:50 ] @
Radio sam softversko gasenje egr-a barem na 100 tih 1.6 tdi-a iz vag grupe... Nikad se nijedan auto nije gasio u voznji radi egr-a... Vjerovatno tu ima i drugi problem sa zapusenim dpf-om u kombinaciji sa slabim injektorima a egr je ipak samo posljedica...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|