[ puntoo @ 04.10.2021. 13:12 ] @
Prijatelj mi se požalio da mu se nov akumulator 74 Ah isprazni brzo kad auto ne vozi.Izmerio sam amper klještima struji na napojnom kablu koji ide od
akumulatora koja je bila oko 1.7A.Odspajanjem osigurača radija struja je spala na 0.27A što je i dalje mnogo ali sad relativno bezopasno za aku.Odvezao jeauto i pred kućom auto mu se ugasio i nije više mogao da upali iako anlaser dobro okreće.Majstori koji su dolazili nisu otklonili kvar na dijagnostici javlja grešku P0230 (nema napona u primarnom krugu releja pumpe).Premoštavanjem releja pumpa transprtuje gorivo ali motor ne pali,ne otvaraju injektorii.
Zamenjen senzor položaja bregaste,senzor radilice nije nepristupačan je njega ću na kraju kad eliminišem ostale potencijalne probleme.
Pomoć bi mi dobro došla u vidu šeme ožićenja oko pumpe ili smernice na šta da obratim pažnju.
[ Nocni @ 04.10.2021. 22:54 ] @
Mogao bi biti problem sa motornim kompjuterom ili njegovim napajanjem.... Nije jasno zašto ste mijenjali senzor bregaste i planirate da mijenjate senzor radilice...
Ti senzori se lako mogu ispitati čak i ako nemate osciloskop... u dijagnostici se u parametrima "vide" obrtaji koje salju senzori prilikom verglanja...
[ puntoo @ 05.10.2021. 07:31 ] @
Hvala na odgovoru,senzor bregaste sam zamenio jer je kod merenja davao neke vrednosti koje su bitno odstupale kod upoređenja sa novim.Sobzirom da je to hal senzor merenje je diskutabilno.Senzor radilice sam mislio da ispitam takođe omsku pošto je induktivni i mereći napon koji daje na pinovima kompjutera.Problem mi je
što nemam šemu vezivanja motornog raučnara a ni dijagnostiku
[ Nocni @ 05.10.2021. 14:58 ] @
Tesko se to može popravljati bez dijagnostike i bez šeme... Nema potrebe da mjeriš senzor radilice omski jer to samo ti misliš da bi moglo biti do njega isto kao sto si mislio da je do senzora bregaste... a nije...
Nagađanje je loše, a ti senzori i ne crkavaju na taj način da auto ne pali nikako... Kad je senzor bregaste u problemu prvo je duži vremenski period produženo verglanje, nekad neće da upali ali na sledećem verglanju hoće itd... I naravno stoji greska senzora na dijagnostici...

Usresredi se na instalaciju iza akumulatora a možeš pregledati i konektore samog motornog kompjutera...
Dok je zatvorena hauba daš jednom kontakt i ugasiš ga i onda jednom pritisni ručicu brisača prema dolje, tako će brisači otići u servisni položaj i ostati prema gore, a kad su u tom položaju možeš lako izvaditi motorni kompjuter prema desno... Prethodno moraš izvući lim na požarnom zidu koji ti drže jedan šraf i jedna matica desetka...
[ mjanjic @ 05.10.2021. 20:03 ] @
Može biti svašta, ali poznanik je imao zanimljiv problem na istom tom motoru, samo kod Šarana, i to nakon generalke (prolupao ležaj radilice), sve mu se činilo da samo malo fali da upali, kao da neće da povuče gorivo ili nema dovoljna pritisak... ispostavilo se da je senzor radilice, "majstor" nije precizno namestio, a nakon dijagnostike kad mu je ponovo odvezao auto, komentar majstora je bio "pa nije to tolika greška, morao bi da upali i kad je u ovoj poziciji..."

Ono, kad imaš odličnog mehaničara, ali misli da ovi noviji (relativno noviji) motori rade isto kao i oni iz 70-ih i 80-ih, pa je neprecizno postavljanje senzora "mala" greška koja ne bi trebala toliko da utiče na paljenje i rad motora.
[ puntoo @ 06.10.2021. 10:42 ] @
Upalio posle malog dužeg verlglanja,posle palio na pola ključa.Sumnjam da je alarm bio jedan od uzroka.U međuvremenu nabavili smo dijagnostiku te smo proverili
senzor radilice te ga nismo dirali.Izbrisali smo kod greške tako da se i lampica ugasila.Ostalo je curenje struje od oko 0,33A.Mrdao sam kablove na konektoru
magistrale injektora i struja curenja je pala na 0,08A što mislim da je ok.Skinuo sam konektor i isprskao ga kontakt sprejom kad sam upalio auto ventilatori hladnjaka su uključili na max.brzini.Opet se pojavio kod P0230 i kod mislim U6000 (nisam zapamtio) .Čini mi se da u kablovima ima neki prekid.danas ću malo detaljnije oko toga
pa javljam šta je bilo.
[ puntoo @ 06.10.2021. 15:18 ] @
Upalio posle verglanja od 10 sec,čim dam kontakt počinju ventilatori motora da rade postepeno povećavajući brzinu do max.Motor radio 5 min i ugasio se.
Kačim slike table i kodova grešaka.Juče kad sam gaupalio nisu se palili ventilatori sve je počelokad sam odspojio konektor magistrale injektora i očistio ga kontakt sprejom.
Jos da oko računara zavirim i više ne znam štaću.




Kodovi rešaka su P0230 i P0600

[Ovu poruku je menjao puntoo dana 06.10.2021. u 16:28 GMT+1]
[ puntoo @ 06.10.2021. 19:51 ] @
Drugar je dok sam ja bio pod haubom čačkao osigurače i jedan od 5A nije vratio gde treba.Rezultat je kod P0600 i nekontrolisan rad ventilatora da se raspametiš.
Ostalo je P0230 da rešim.Nabavio sam šemu povezivanja alarma i vidim da je jedna od zaštita u krugu pumpe a druga u krugu startera
[ puntoo @ 10.10.2021. 08:10 ] @
Rešeno, radio vukao struju i kad je ugašen,isprskao kontakt sprejom konektore ,masu releja pumpe odspojio od motornog računara i spojio direkno na šasiju
tako da pumpa u rezeorvaru radi kad je kontakt uključen.Pali na pola ključa.
Zahvaljujem svima na interesovanju i pomoći