[ Nebojsa Milanovic @ 05.10.2021. 14:44 ] @
Dugo razmišljam da otvorim temu o ovom autu koji je bio srpski san pre tridesetak godina, auto koji je idejno i dizajnerski bio odličan, a na kome se videla sva nemoć srpske autoinustruje (videla bi se i da je bilo sve kako je planirano, mada ne odmah).

Taj auto je paradigma tog vremena, lično bio sam oduševljen njime, išao kao klinac na fabričke na pretpremijere, studirao tehničke podatke, slikao i izrađivao fotografije, itd.

https://autoportal.hr/vremeplo...k-proizveden-2-listopada-1988/






[ mjanjic @ 05.10.2021. 20:37 ] @
Da, da, Eskort i Astra nisu mogli da se takmiče sa "Sanom", pa za tu Floridu je i Kadett E svemirski brod, limarija im je sličnog kvaliteta, ali je sve ostalo na strani Opela, posebno benzinski motori.

Florida je bila zanimljiva nemcima kao jeftinija alternativa Golfu, rukovodstvo Zastave i političari u Srbiji odbili su bilo kakve kombinacije sa VW-om, a u vreme Ante Markovića ponuda je bila otprilike da se otpusti polovina od 30.000 zaposlenih, otpušteni da godinu dana primaju po 500 maraka, a zaposleni da imaju platu u proseku 1000 maraka.
Naši odbili, nemci otišli kod Škode, naši se smejali da će nemci da ugase Škodu i da su je kupili samo zbog tržišta (kog tržišta?).

Danas znamo gde je Škoda, a gde je Zastava, svaka dalja rasprava je gubljenje vremena.
[ puntoo @ 06.10.2021. 19:29 ] @
Vozio sam Floridu 1.3 EFI nekoliko godina kao službeni auto i vrlo dobro se pokazala.Mali potrošač,motor 1,3 EFI dobro pogođen za tu karoseriju,bolji nego onaj od pežoa iako jači znatno teži i skuplji za održavanje .Na dužim relacijama manje umarala nego recimo Fiat Punto.Sve u svemu za toliko para dosta muzike.
[ Nebojsa Milanovic @ 10.10.2021. 00:23 ] @
[ Sava @ 10.10.2021. 07:40 ] @
Jedan od najgorih automobila koje sam ikada vozo. Pre svega prvi utisak kada sedneš za volan je odvratan, tabla sa instrumentima koja nekako kao da je nakalemljena. Drugo, sve one plastike koje odvratno škripe i lupaju sve vreme vožnje. Govorim o autu koji je prešao tek neku hiljadu kilometara. Sam osećaj u vožnji mi je bio loš, kao da je auto nestabilan. Istina nisam ga dugo vozio tako da ne znam koliko je pouzdan, ali verovatno isto kao i sve druge Zastave.
[ Nebojsa Milanovic @ 10.10.2021. 15:54 ] @
Ne znam sa kojim autom ti porediš Floridu, ako npr. sa Golfom IV ili sličnim, potpuno si promašio temu.

Florida u svoje vreme je bila kao Tomos 90 Electronic, vlažan san skromnih srpskih ljubitelja odraslih na Tomos 3 automatic/APN4 odnosno na Yugu/Kecu/Tristaću, a naravno smešan auto u odnosu na svetske, naročito novije.

[ Sava @ 10.10.2021. 16:12 ] @
A sa čime da je poredim, sa Fićom možda !?
[ Nebojsa Milanovic @ 10.10.2021. 16:29 ] @
Ako nisi sam znao, lepo sam napisao iznad, umeš li da čitaš i da se staviš u kontekst vremena kada je nešto nastalo?
[ Sava @ 10.10.2021. 16:45 ] @
U to vreme smo imali domaće automobile Yugo, Floridu i onaj mali FAP plastilkanac ne računajući par licenci. Danas nemamo ni jedan.
[ ademare @ 10.10.2021. 20:14 ] @
Florida je na kraju se ispostavilo ispala promasen automobil . O namerama se moze nagadjati , ali je verovatno nameravano da izvoz bude mozda i glavno trziste . Za 20 godina proizvedeno je oko 28.000 sto je kap u moru , koliko se stancovao Yugo i 101-128 .

Ukupna proizvodnja u Zastavi 1989. je bila oko 190.000 , a 1990. 153.000 svih modela . Od toga zanemarljivo Florida .


Ono sto je meni zanimljivo je kako je bila predstavljena na Zapadu . Tada kao nekakav takmac Samare .

Secam se iz starih clanaka da je popljuvana u Francuskoj kao Najruzniji automobil ikada napravljen ?? Floridu je dizajnirao Djudjaro i estetika je uvek bila stvar ukusa .

Ali kako je Florida bio propao auto , nepoznat stranoj javnosti , tim istim Francuzima nije smetalo da poruce od Bertonea , mozda je otkupio ideju od Djudjara u pola cene ? ZX koji je 90 % isti kao Florida ? Mozda i koji % vise od 90 !

Cim je Citroen dobio skoro isti auto , odmah je postao Najlepsi i najmoderniji na svetu u Francuskoj stampi
[ Sava @ 11.10.2021. 07:39 ] @
Florida objektivno i nije toliko loš automobil koliko je loše napravljena, a to je bio problem i Yuga i to je glavni razlog zašto nije prošao u Americi. Ne sećam se pravog razloga nastanka Floride, ali Yugo nije bio toliko neispešam kako se stalno ističe. Priče da je više koštao od prodajne cene su možda tačne, ali i teško proverljive jer pravu cenu je znao samo proizvođač. Na Yugu je bilo dosta uvoznih delova, posebno agregati motora. Recimo da je Weber karburator koštao Zastavu 155 dolara, a katalizator mnogo, mnogo više. To nije ni bitno jer ekonomskli su to isto radili i Japanci nekada. Znači izvozne gubitke pokriva domaći kupac, a dosta su i izvozili. Recimo da je Yugo Arab odlično pokrio Aziju, Egipat je recimo bio veliko tržište. Yugo je na neki način otvorio Zastavu prema svetu pa bi možda i prošli sa nekim novimn, boljim modelom. Situacija nije bila pogodna za to jer je Tito pre toga umro i već su počela raslojavanja uzemlji. Možda su i imali neki bolji projekata, ali u takvim uslovima nisu imali nikakve šanse na uspeh. Možda bi i uspeli u boljim uslovima, možda i ne bi, to danas niko ne zna. Škoda je recimo donekle uspela već sa socijalističkim Favoritom, a onda je došla Felicia pa eksplozija uspešnih modela. No oni su i jedna od najstarijih fabrika u Evropi.
[ Turmen @ 11.10.2021. 10:23 ] @
Imali smo mi Floridu (tačnije ćale je imao službenu), nije bila loša, ali u to vreme (2004 - 2006) je već bila uveliko prevaziđena. Ćaletu je poslužila za teren, akanje po gradilištima, ali auto koji danas vozi je 2001o godište (Clio) a koji je sa strane tehnike i opreme 2 veka ispred te Floride.. Dačia Logan je avion za nju
[ Java Beograd @ 11.10.2021. 12:31 ] @
Hteli - ne hteli, dođe se do srži problema. Upravljanje proizvodima i proizvodnjom u socijalizmu.
Dok je proizvodnja bila na nivou lopate - zaslužni partizanski kadrovi su mogli da budu na funkciji rukovodioca proizvoda i proizvodnje. Tako je SFRJ išla u korak ili čak ispred mnogih.

Dok je Zastava 750 bila glavni proizvod - adekvatno se mogao porediti sa Citroen CV2 i sličnima. Nije fića (mnogo) zaostajao.

Ali, ne lezi vraže, proizvodi (globalno) bivaju sve sofisticiraniji, proizvodnja, sama po sebi sve komplikovanija, a upravljanje proizvodnjom i kontrola kvalieta je morala biti poverena visoko stručnim osobama. Nikako partizanskim kadrovima.
U doba početka proizvodnje Z101 još smo nekako (kao društvo u celini) mogli da držimo korak, posle više nismo.

Jednostavno, za proizvodnju automobila C segmenta, na šta je ciljano sa Floridom, onaj način proizvodnje jednostavno nije mogao da bude konkurentan.

[ Java Beograd @ 11.10.2021. 13:52 ] @
Da se nadovežem: nije u pritanju samo Zastava, kao fabrika. Svi znamo da se u fabrici automobila, zapravo dešava samo sklapanje.

Proizvodnja se dešava u "Amortizeri" Priština , "Soko" Mostar, "FAM" Kruševac, "FAD" Gornji Milanovac, "Jugoplastika" Split, "Ruen" Kočani, "Iskra" Kranj i tako redom.

Dakle, cela država i ukupni društveno-politički odnosi doveli su do toga da SFRJ jednostavno nije bila u stanju da napavi savremen, dobar, pozdan automobil C segmenta, konkurentan zapadnim proizvođačima.

A takođe, znamo da su u to vreme i veliki brendovi te kako imali i problema i nedostataka. Pa su, jelte, mnogi i bankrotirali, počevši od Britanskih.
[ Nebojsa Milanovic @ 11.10.2021. 13:53 ] @
Florida se ne može porediti ni sa jednim autom 2xxx godište, pa ni sa kraja 90tih prošlog veka.

Ono u čemu je "blistala", kako pomenuh gore je vreme dok se pričalo o njoj, dok su bili predprodukcijski modeli i dok se sav utisak o tom autu svodio na fabričke i sajamske slike i priču. Kada se tome doda činjenica da je to bio domaći auto u vreme kada uvoz nije postojao (samo po neka Lada je bila i to retko, ostali u zanemarljivom broju), jasno je da su očekivanja srpskih vozača bila velika.

Međutim, čim je auto krenuo u proizvodnju problemi su postali vidljivi i oni su se veoma ubrzali raspadom zemlje krajem 80tih, tako da već od početka 90tih Florida postoji samo u vicevima.

To je neslavan kraj za auto koju je samo neku godinu ranije mamio uzdahe i maštu domaćih ljubitelja automobila.
[ Sava @ 11.10.2021. 17:31 ] @
Citat:
Java Beograd:
Hteli - ne hteli, dođe se do srži problema. Upravljanje proizvodima i proizvodnjom u socijalizmu.
Dok je proizvodnja bila na nivou lopate - zaslužni partizanski kadrovi su mogli da budu na funkciji rukovodioca proizvoda i proizvodnje. Tako je SFRJ išla u korak ili čak ispred mnogih.

Strašno volim kada se pominju ti partizani !
Daleko od toga da je tada bilo idealno, ali u vreme tih partizana, a vezano za automobilsku industriju ad hock se prisećam recimo čeličnih felni za Opel (mislim Zmaj), amortizera i spona (FRAD) čini mi se za Pežo ili Citroen... Trayal guma je bila mnogo izvožena jer je bila jedina tekstilna radijalna guma u Evropi, Tigar je uspeo da napravi firmu Tigar America... govorim o velikim izvozima, ne o malim radionicama... i tako dalje...

Što se tiče kompletnih automobila imali smo ih, kakve-takve, ali su se proizvodili kod nas u celosti. Danas-nula! Da Fiat nije bio prinuđen da kupi Zastavu ta fabrika bi bila urušena. Meni su koketiranja sa Japancima i kojekim tamo bila smešna jer je potpuno jasno bilo da tu fabriku može da kupi jedino Fiat. Toliko mnogo je Zastava dugovala Fiatu da su jedinom kupovinom i proizvodnjom našli računicu da kroz profit vraćaju svoja potraživanja.
[ Turmen @ 12.10.2021. 09:12 ] @
Već sam napisao u nekoj temi, da mi je najtužnije da smo 70ih i 80ih (nisam tada bio svestan svog postojanja ali sam kasnije došao do tog zaključka) imali konkuretne automobile u odnosu na "razvijen svet".. Yugo iz 81e je avion za Dyane iz 81 ili Reno 4 iz 81e. Z 101 je bio nešto potpuno novo 70ih - porodičan auto a hatchback.. Florida je, idejno, odličan auto, za 80e godine, avion u odnosu na npr Ladu Samaru... E onda su došle te 90e , rat i celokupna svinjarija - i Zastava je 2008e proizvodila isti onaj Yugo od pre 15godina, istu Floridu, istog Keca, ogoljenog prevaziđenog Punta, dok je autoindustrija već otišla u drugom pravcu,
[ Ivan Dimkovic @ 12.10.2021. 10:48 ] @
Jugo je bio adaptirani Fiat za socijalisticko trziste (proizvodnju, dzep, odrzavanje) - masovna proizvodnja pocela 1980-te.

Reno 4 je poceo proizvodnju 1961-ve.

Dobro je da su uspeli da budu avion za 20 godina stariji dizajn bez obzira na facelift-ove.

Mislim, ako je socijalisticko planiranje i proizvodnja u necemu bilo lose, a to je razvoj proizvoda. Jos ajd, Jugo je mogao da se smatra dobrim proizvodom (za trziste) zbog cene, to je otprilike bila jedina dimenzija gde se takva organizacija mogla takmiciti (uz veliku cenu kvaliteta).

Florida bi verovatno bila slican uspeh da se SFRJ nije raspala i da je nastavila slicnom trajektorijom - verovatno bi, na kraju, neko isto kupio Zastavu ali bi do sredine 90-tih verovatno to bio popularan auto. Zbog cene i lokalne servisne mreze, naravno. Mada, otvaranje granica i smanjenje carina da se desilo sredinom 90-tih bi rapidno ugrozilo Zastavu.

Pogledajte ovu reklamu na engleskom - dakle, jedina kategorija gde su mogli da idu na razvijeno trziste je "najjeftiniji smo".

E sad, to je OK ako se ima plan - i Koreja je tako pocinjala, pa videti gde je HMC danas. Ali postoji fundamentalna razlika izmedju HMC-a / Koreje i Zastave / Jugoslavije: HMC (kao i svi ostali biznisi odatle) su neumorni igraci koji imaju jasan cilj sta hoce - valjace se kao najjeftinija roba neko vreme ali im je to bilo ulaganje u buducnost dok su polako pravili nove modele, svaki malo gore i malo skuplje. Ta prica je replicirana N puta sa istim ishodom - GoldStar, kasnije LG pa Samsung, Hyundai, Kia (kasnije HMC)... svi su poceli kao jeftina opcija, a danas...

Cisto sumnjam da je tako nesto ikada postojalo u Zastavi upravo zbog socijalizma.
[ bakara @ 12.10.2021. 12:59 ] @
Citat:
Turmen:
Već sam napisao u nekoj temi, da mi je najtužnije da smo 70ih i 80ih (nisam tada bio svestan svog postojanja ali sam kasnije došao do tog zaključka) imali konkuretne automobile u odnosu na "razvijen svet".. Yugo iz 81e je avion za Dyane iz 81 ili Reno 4 iz 81e. Z 101 je bio nešto potpuno novo 70ih - porodičan auto a hatchback.. Florida je, idejno, odličan auto, za 80e godine, avion u odnosu na npr Ladu Samaru...


Ti si se bas izgubio u vremeplovu...

Dyana i Renault 4 su automobili iz sezdesetih i sedamdesetih godina, osamdesetih je reno uveliko proizvodio reno 5 pa 1985. presao na clio,
a citroen je tih godina proizvodio AX, BX, ZX i nista od tih automobila nije uporedivo ni sa Yugom, kecom i floridom.

florida je pocela da se proizvodi tek 1988 godine u to vreme je kod bio aktuelan renault 19 i Golf 2 cisto da imate predstavu sta i sa cim poredite.

[ Java Beograd @ 12.10.2021. 13:21 ] @
Evo, posle malo guglanja

Citroen Dyane 1967 - 1983
Citroen AX 1986 - 1998
Citroen BX 1982 - 1994
Citroen ZX 1990 - 1998

Renault 4 1961 - 1993
Renault 5 1962 - 1996
Renault 19 1988 - 1996
Renault Clio 1990 -

Zastava 101 1971 - 2008
Yugo Florida 1988 - 2008
Yugo 45 1980 - 2008
Yugo 55 1980 - 2008

Realno: Jugić i 101 su videli "Zlatne dane SFRJ " a Florida je počela da se proizvodu u praskozorje poropasti SFRJ, jer već '90 je počelo da se kreće nizbrdo.
[ bakara @ 12.10.2021. 13:39 ] @
pa upravo tako, bio je to interesantan auto ali u to vreme je bio osudjen na propast
devedesete su takodje bile i zlatne godine za automobile, puno je besteselera tada izaslo.
[ Java Beograd @ 12.10.2021. 13:53 ] @
Ali, ponavljam, nije samo Zastava propala. Mnogo veći, bogatiji i uspešniji proizvođači automobila su takođe bankrotirali.

Eto, na primer, i Citroen je bankrotirao. Kupio ga Pežo, i rešio da sačuva brend, ali nije morao. Propali su svi Britanski proizvođači, i mnogi su se britanski brendovi ugasili. Moris, na primer.
Takođe Nemački NSU ... sad mi pade na pamet ..

Italijanska Alfa, Lancia ... sve je to otišlo na doboš, ali brend sačuvan. I upropašten, ako ćemo iskreno, bolje da je Alfa dostojanstveno otišla u legendu, nego da se pojavi sa modelom 156 1.9 jtd
[ Nightwalker27 @ 29.12.2021. 19:42 ] @
Mi imamo baš ovakav primerak iz nemačkog novinskog članka, u teget boji i sa sivim branicima. Kupljen nov u avgustu 1991. godine, do sad prešao oko 44.000km. Još uvek izgleda kao nov, tek kupljen. Da, u pitanju je Yugo Florida 1.3 EFI.
Pitanje je samo još koliko dugo će moći da se vozi, jer je teško pronaći delove kada se nešto pokvari.
Nije neki ekskluzivan automobil, ali danas se teško može kupiti bilo kakav auto, da ne govorim o novim automobilima (Fiat Tipo 13 hiljada evra, najosnovnija verzija).
[ ctrl alt del @ 04.01.2022. 05:14 ] @
Za 30 godina 44000km?!?!?! Jel to četvrti auto u porodici pa nikako da dođe na red da se vozi, ili je stalno pokvaren ili ti ispred kilometraže fali još neka cifra?
[ sdurut @ 04.01.2022. 10:04 ] @
Yugo 45,55,65 i Florida su bili obmana komunističke vlasti da je to domaći proizvod. Yugo je Italijaknski Fiat innocenti koje Fiat nije hteo da proizvodi i uvalio nama. Florida je jedan od prototipova Fiata Tempa koji je nama uvaljen da pravimo. Svi alati za prese za limariju su stigli u Zastavu iz Torina. U Jugoslaviji se ništa nije projektovalo i dizajniralo. Samo se sklapalo po licenci. Yugo Florida je imala grešku u alatu za pozicioniranje zadnjeg mosta tako da kod malo šire gume jedan točak je češao o branik a drugi nije dodirivao. Motor za Yugo 45 je najfriziraniji fabrički motor ikada. Prvo je bio kubikaže 500ccm i bio je 1965 ugrađen u Fiat Topolino. Pa je povećana kubikaža na 650ccm. Sledeće povećanje od 750ccm i 850ccm se ugrađivalo u fiću. Isti taj motor od fiće proširen na 903ccm je ugrađen u u Yuga 45. Zbog jako tankih zidova cilindra na Yugu 45 je često progorevao dihtung glave motora. Sledeće povećanje zapremine je Fiat UNO Fire 1001ccm i ugrađen zupčasti kaiš umesto lanca. Naši jedino što su modifikovali na tom motoru jeste da su izbacili zatezač lanca i to je pravilo velike probleme. Industrija koja je zasnovana na pravlenju po licenci je osuđena na propast.
[ Nightwalker27 @ 04.01.2022. 11:14 ] @
Citat:
ctrl alt del:
Za 30 godina 44000km?!?!?! Jel to četvrti auto u porodici pa nikako da dođe na red da se vozi, ili je stalno pokvaren ili ti ispred kilometraže fali još neka cifra?


Nije četvrti, trenutno je jedini. Do 2004. godine smo imali još jedan auto, pa je Florida bila u garaži. Retko smo je vozili, do tehničkog pregleda jednom godišnje i nazad u garažu. Od 2004. godine do danas se vozi bar nekoliko puta nedeljno, ali živim u manjem gradu, pa mi ništa nije udaljeno više od 3-4km. Povremeno odem do Kragujevca/Niša, što je udaljeno oko 80km odavde, i to je to.
[ mrki666 @ 04.01.2022. 18:15 ] @
Meni kod Floride smeta ona škripeća plastika. Odvratna unutrašnjost a limarija nije loša. Za motor ne znam kakav je...
[ Sava @ 05.01.2022. 07:29 ] @
Nema tu nikakve obmane. Zastava je bila čvrsto vezana za Fiat jer su praktično bili jedini koji su hteli da se bakću sa jednim socijalističkim proizvođačem. Zastava je imala projektni biro, ali nivo cele fabrike i prateće industrije nije bio na nivou proizvodnje noviog modela. Jedan model (posebno u to doba) se stvarao godinama uz ogromne troškove tako da se kao jedino rešenje i nametala prepravka nekih Fiatovih modela. FIRE je bio prvi nov Fiatov motor posle decenija korišćenja starih projekta koji su vremenom poboljšavani. Vremenom je Zastava zapala u velika dugovanja prema Fiatu (pominjale su se čak dve milijarde) tako da je meni bilo i logično da jedina firma koja je imogla da kupi Zastavu bude Fiat i da kroz nove proizvode izvlači profit i tako naplaćuje dugove.

@mrki666
E da, Floridu sam uzimao iz rent-a-cara, ali je prešla samo nekoliko hiljada kilometara. Plastika je baš užasno škripala na sve strane. Meni se nisu dopale tabla, preglednost, a nisam se dobro osećao ni za volanom.
[ Nightwalker27 @ 05.01.2022. 21:00 ] @
Zapravo, preglednost je odlična. Ima dosta staklenih površina. Plastika jeste problem, kao da su pravili igračku, a ne automobil. Možda i nije osetljiva u vožnji na putevima u inostranstvu, ali po našim njivama od puteva itekako jeste.
[ Sava @ 06.01.2022. 07:38 ] @
U suštini si u pravu, ali nisam mogao da nađem bolji izraz. Mislio sam na preglednost samog auta napred-nazad. Prvo, pamtim prvi osećaj kao da sam seo u kamion, nekako sam sedeo visoko. Drugo, od one odvratne table koja kao da je nakalemljena i haube koja pada prema napred mora da se zaustavlja na osećaj. Zadnji podignut deo daje još gori osećaj dužine auta pa se bukvalno parkira na osećaj. Istina navikao sam na to, a i većina današnjih automobila je tako konstruisana. Doduše, od bube ne postoji gori auto za vozačevu procenu dužine i širine auta !
[ Java Beograd @ 06.01.2022. 08:33 ] @
I zato skori svi savremeni automobili imau parking senzore / kamere, a oni iz premijum klase umeju sami da se uparkiraju.
[ Sava @ 06.01.2022. 09:17 ] @
E da, podseti me. Jednog dana se vraćam sa psom i čekam da se žena parkira pa da prođem. Eh muški šovinista, žensko za volanom, mislim se načekaću se . Kad ona zvrk, zvrk i gotovo. Ne uzdržim i pohvalim je, ona se nasmeje i kaže kako ima senzore. Sa druge strane jedna mlada devojka isto tako parkira i pitam je za senzore i kaže da ih nema.
[ mrki666 @ 06.01.2022. 11:08 ] @
@Sava ti dokon čovek pa ideš po gradu i pitaš devojke: "Jeli, jel imaš parking senzore" heheheh Dobar start...
[ Nightwalker27 @ 06.01.2022. 13:31 ] @
Citat:
Sava:
U suštini si u pravu, ali nisam mogao da nađem bolji izraz. Mislio sam na preglednost samog auta napred-nazad. Prvo, pamtim prvi osećaj kao da sam seo u kamion, nekako sam sedeo visoko. Drugo, od one odvratne table koja kao da je nakalemljena i haube koja pada prema napred mora da se zaustavlja na osećaj. Zadnji podignut deo daje još gori osećaj dužine auta pa se bukvalno parkira na osećaj. Istina navikao sam na to, a i većina današnjih automobila je tako konstruisana. Doduše, od bube ne postoji gori auto za vozačevu procenu dužine i širine auta !


Moguće. Meni je ovo jedini auto koji sam kontinuirano vozio (druge sam samo probao da vozim, tuđe, npr. VW Golf 5, Renault Clio itd.), pa sam se i navikao. Ne primećujem neke nedostatke, mada kada sam na letovanju vozio VW Polo novije generacije, pa sam po povratku u Srbiju seo u Floridu, nisam mogao ni brzinu da pogodim, kao da sam prešao sa konja na magarca. Magarac mi svakako ne gine, ako se kojim slučajem ne iselim iz Srbije. Voziću Floridu dok ne postane neki muzejski eksponat, hah.

Današnji proizvođači od automobila prave avione, ugrađuju i potrebno i nepotrebno, a zato cene otišle u nebesa. Retko ko može kupiti nov auto, uglavnom se samo preprodaju uvozni polovnjaci koji su prešli preko 200 hiljada km.


[ Sava @ 06.01.2022. 15:28 ] @
Citat:
mrki666:
@Sava ti dokon čovek pa ideš po gradu i pitaš devojke: "Jeli, jel imaš parking senzore" heheheh Dobar start...

Kopiranje zabranjeno !
[ Nightwalker27 @ 16.01.2022. 03:33 ] @
Kad smo već na ovoj temi, a možda je neko i vozio ovaj auto... Iskreno, ne razumem se mnogo u automobile, sem osnovnih stvari.
Već neko vreme nešto ispod haube skiči/škripi (nazovite kako god) kad je preko zime uključeno grejanje/grejanje zadnjeg stakla, itd. čim se da gas, i tako sve dok nakon duže vožnje ne pređe 2.000 obrtaja.
Jedan majstor mi nešto ukratko objasnio, oko struje, kao nije to kvar. Nije mi jasno kako nije kvar, kad kod ispravnih automobila to nije slučaj.