|
[ jovajovic100 @ 22.11.2021. 10:32 ] @
[ test1234 @ 22.11.2021. 11:36 ] @
Nećete verovati ali poprilična “hajka” je bila i na Branka Pešića kada se ustanovilo da umesto običnog mosta sa dve trake gradi veliki most sa šest traka i autoput punog profila do aerodroma Surčin. Gazela.
Treba znati da tada i Brankov most nije imao šest već samo dve trake koje su uglavnom bile poluprazne.
To se to tada zvalo pljačka društvene imovine, megalomanstvo, tehnomenadžerstvo Itd. Kasnije stradali Nikezić i Tepavac.
U sklopu ovog projekta je išla Mostarska petlja i petlja na Autokomandi koja je kasnije samo polovično uradjena (bilo predvidjeno da bul. JNA ide iznad kružnog toka direktno, tramvaji izmedju a kružni tok dole, slično kao danas petlja u Radničkoj).
Jako su glasni bili Kardelj i Bakarić. Pravo je čudo kako se tada Pešić izvukao.
I Duško Radović je tada pravio za*ebanciju na tu temu, na žalost protiv Pešića, a ovaj ga posle spašavao izgledne robije.
Tako da ko zna, možda ispadne i dobro ovo sa metroom.
[ Java Beograd @ 22.11.2021. 12:17 ] @
Meni je logično da je depo "negde na livadi". Mislim, mora tako, neće depo biti na Terazijama. Sad, dal' je morao Makiš, to ne znam.
Nelogično mi je što prva i druga linija (koliko sam uspeo da pročitam) ne svraćaju do Prokopa, i ne svraćaju do Autobuske + Železničke stanice NBG. A kamoli do Aerodroma.
Ali, realno, ako do Prokopa ne ide ni jedan autobus, ne ide ni jedan tramvaj, niti trolejbus, pa što bi onda iš'o metro?
[ dejanet @ 22.11.2021. 13:17 ] @
Majko mila!
Pa valjda treba da grade prvu liniju izmedju Beograda i Novog Beograda, Zemuna. U toj varijanti, koje god stanice bi izabrali ne bi pogresili, jer je ogroman promet ljudi i roba.
Da ne kazem da je na tom pravcu, pa ako produzimo do Novog Sada, 70% bruto nacionalnog dohotka zemlje.
Guzve su neverovatne radnim danima, a na moje zaprepascenje i nedeljom uvece.
Ovako kao da nam metro projektuju i grade Milo Djukanovic i Aljbim Kurti, a mi placamo.
[ ademare @ 22.11.2021. 14:00 ] @
Ma da depo treba da bude u Makisu !
Samo pitanje je da li na pocetku makisa jer u tom Makisu ne stanuje Niko ! Samo barustine , sume , ima i njiva !
Ili treba da se Metro vodi 6-7 Kilometara u duzinu ispod Sume i Barustina , zbog depoa ?
Ili je sasvim Slucajno , Karic dobio dozvolu da gradi Solitere u Makisu ?
Pa da digne cenu toj Idiotskoj lokaciji za stanovanje , svi cemo da placamo 7 Km Metro u Makisu ?
I ostali deo oko luke je potreban isto toliko gradjanima kao i ovaj deo u Makisu !
Ovaj metro ce realno da kosta 3 Milijarde , a jos toliko ide u Necije dzepove !
Inace sto bi se uopste gradilo ?
[ mjanjic @ 22.11.2021. 14:39 ] @
Citat: test1234:
Nećete verovati ali poprilična “hajka” je bila i na Branka Pešića kada se ustanovilo da umesto običnog mosta sa dve trake gradi veliki most sa šest traka...
Sa današnje tačke gledišta, bolje da su gradili obilaznicu i uradili mosto kod Vinče, eto ni posle 30-40 godina ne možemo da završimo tu obilaznicu.
Most "Gazela" jeste potreban Beogradu, ali u kojoj normalnoj zemlji autoput prolazi kroz grad? Mislim, prolaze bulevari sa po 8 traka u svakom smeru, ali nemaju funkciju autoputa za tranzit. U tom smislu, gradnja tog mosta i "autoputa" jeste promašaj, ali nije totalni promašaj i to je nešto što je Beogradu svakako trebalo u budućnosti. Drugo je pitanje da li je bilo preče graditi tu deonicu ili obilaznicu, jer kako je tada urađeno, sav tranzit je prolazio kroz Beograd, umesto da se uradi kompletna obilaznica pa da se tako i "Pančevac" rastereti. Najpre će biti da je bilo mnogo lakše obezbediti sredstva za to nego za obilaznicu.
A za metro... pa "investitore" i idejne tvorce projekta ne zanima koja linija metroa bi trenutno bila najisplativija, nego kojom linijom metroa bi navjiše podigli cenu budućih kvadrata koje će graditi isti ti investitori i idejni tvorci ovakvog projekta metroa i realizacije linija ovim redosledom.
Gledajući odakle metro kreće, možemo da zamislimo samo šta će se tamo graditi i kakve će posledice ostaviti.
A da se neko seti da odvoji nekih 200-300 hektara gde bi se gradio budući kampus Univerziteta u Beogradu i gde bi u sledećih 100 godina postepeno bili preseljeni svi fakulteti i instituti... to možemo da sanjamo, evo i ovo što su planirali na onoj strani Dunava (Biološki institut ili tako nešto) opet će biti udaljeno od drugih instituta i fakulteta, i neće imati nikakvog prostora za eventualno dalje širenje.
Koliko daleko gledamo u budućnosti, napravili smo pre 100 godina astronomsku opservatoriju na Zvezdari, dok su u SAD i SSSR opservatorije gradili što dalje od gradova u visokim planinama. Tako isto sa autoputevima, mostovima, metroom... samo gledamo sledećih 10 ili 20 godina.
[ B3R1 @ 22.11.2021. 14:52 ] @
Ja i dalje ne kapiram zasto postojeca gradska zeleznicka infrastruktura ne moze da se iskoristi malo bolje. U pocetku je bilo zamisljeno da onaj BG Voz ide na 15 minuta, sto je bila sjajna ideja. Ali vrlo brzo to se pretvorilo u jednom u sat vremena, sto je budalastina. Pa zar je ta pruga toliko zauzeta da ne moze da se progura jedan voz makar na po pola sata? I jos da se uvedu dodatne bus linije koje vode ka stanicama tog voza. To bi vec bilo drasticno poboljsanje.
Naravno, necu da pominjem voz do aerodroma ... mogu da se kladim da su tu taksisti izlobirali da se to ne radi.
[ madcama @ 22.11.2021. 20:47 ] @
Citat: Java Beograd:
Ali, realno, ako do Prokopa ne ide ni jedan autobus, ne ide ni jedan tramvaj, niti trolejbus, pa što bi onda iš'o metro? :D
Ide 36 kružno preko autobuske stanice i Slavije u oba smera. Po redu vožnje na 40 minuta subotom.
Ali meni je idalje idiotski što su autobusku i železničku stanicu toliko razdvojili. Još kad je prebace na Novi Beograd. Veselo.
[ SASA M. @ 22.11.2021. 22:09 ] @
Kuda prolazi ova prva trasa, ima da roni u delu bgd na vodi, ako pumpe kojim slucajem stanu.
[ mjanjic @ 22.11.2021. 22:42 ] @
Do aerodroma najbolje da se uradi pruga kojim bi išao šinobus, i to onaj stari model koji je bio prisutan na našim prugama 80-ih i 90-ih, samo da mu ugrade baterije i elektromotor, kao i zvučnik preko koga bi se emitovao zvuk originalnog motora :)
[ duca011 @ 23.11.2021. 05:40 ] @
Citat: B3R1:
Ja i dalje ne kapiram zasto postojeca gradska zeleznicka infrastruktura ne moze da se iskoristi malo bolje. U pocetku je bilo zamisljeno da onaj BG Voz ide na 15 minuta, sto je bila sjajna ideja. Ali vrlo brzo to se pretvorilo u jednom u sat vremena, sto je budalastina. Pa zar je ta pruga toliko zauzeta da ne moze da se progura jedan voz makar na po pola sata? I jos da se uvedu dodatne bus linije koje vode ka stanicama tog voza. To bi vec bilo drasticno poboljsanje.
Naravno, necu da pominjem voz do aerodroma ... mogu da se kladim da su tu taksisti izlobirali da se to ne radi.
BG voz je isao na 15 minuta do pocetka remonta. Bilo je dobro uskladjeno vozno vreme i zakasnjenja su bila minimalna. Bilo je minimalno 2 rezervne garniture-jedna vruca rezerva u Beograd Centru i jedna u depou u Zemunu. Ako bi neka od garnitura koje trce defektirala odmah se aktivirala vruca rezerva iz B.C, a na njeno mesto bi dolazila druga rezerva iz depoa gde bi se sledeca garnitura aktivirala kao druga rezerva.
[ Java Beograd @ 23.11.2021. 07:24 ] @
Citat: duca011: BG voz je isao na 15 minuta do pocetka remonta. Bilo je dobro uskladjeno vozno vreme i zakasnjenja su bila minimalna. Bilo je minimalno 2 rezervne garniture-jedna vruca rezerva u Beograd Centru i jedna u depou u Zemunu. Ako bi neka od garnitura koje trce defektirala odmah se aktivirala vruca rezerva iz B.C, a na njeno mesto bi dolazila druga rezerva iz depoa gde bi se sledeca garnitura aktivirala kao druga rezerva.
Sasvim tako.
Znam bar desetak ljudi koji su sa velikim zadovoljstvom koristili BG voz u to vreme. Na 15 min, bez kašnjenja. Poenta je bila u tome da je BG voz bio posebna firma, potpuno nezavisna od Državne Železnice. Imali su svoje kompozicije, svoje zaposlene. Bila je to firma u vlasništvu Grada Beograda, kad je Đilas bio gradonačelnik. (Ne mešati "BG voz" sa starijim "BEO vozom")
I onda ga sje baše. Zašto da radi ono šta je Đilas dobro uradio, kad smo već u mogućnosti da ga urnišemo? I urnisali. Zato što su u mogučnosti.
Posebna je priča prigradska linija Bg-Pančevo, koja nikako, ali nikako nikako ne može biti realizovana, jer zaboga Pančevo ne pripada teritoriji grada Beograda, a i naravno, nalazi se u Vojvodini. Tako da - brže ćemo i lakše u Tunguziju, nego u Pančevo.
[ Java Beograd @ 23.11.2021. 12:27 ] @
Nego, sad vidim da će jedna od stanica prve linije da bude u neposrednoj blizini mog stana!
Mašala! Mislim da će time da skoči i vrednost stana!
[ nenadovic85 @ 23.11.2021. 12:46 ] @
Ja sam svojih 1000 evra dao Dinkiću, pa nek ih on otplati :)
[ component @ 23.11.2021. 13:28 ] @
Ja sam izgleda jedan od retkih koji se uzdržava kritike (ili pohvale) za ovaj projekat. Uglavom su ljudi podeljeni na Za i Protiv, a ima argumenata za oba.
Nadam se da je sve ovo deo većeg infrastrukturnog plana i da su planirali ljudi koji se razumeju u svoj posao. Ja tu nisam stručan pa ne mogu da kažem da li je dobro ili loše. Mene samo plaši da će ponovo politika biti iznad struke i da će zbog toga da sve ode u Honduras.
Što se tiče Beograda, mislim da je to jedno jako loše mesto za život, a pogotovo za odgajanje porodice. Ceo koncept grada je naopak i nastavlja se u tom pravcu. Gužve nikada neće biti rešene, ni sa 2 metroa ni sa 3 puta više mostova. Grad se koncipira da bude automobilski grad. Kada se budu vodili idejom da apsolutno svuda možeš pre stići peške ili biciklom nego automobilom (kada nisu gužve) onda će postati prijatnije mesto za život.
[ nenadovic85 @ 23.11.2021. 13:45 ] @
Nisam protiv. Ali Beograd već mnogo odskače od ostatka Srbije. Mnogo manje pare bi se dale da se napravi brza pruga Niš-Beograd-Novi Sad. Ali stvarno brza pruga, da voz piči 200-300 km/h
Po slobodnoj proceni to je manje para a korisnije je za sve.
[ duca011 @ 23.11.2021. 19:41 ] @
Citat: Java Beograd:
Citat: duca011: BG voz je isao na 15 minuta do pocetka remonta. Bilo je dobro uskladjeno vozno vreme i zakasnjenja su bila minimalna. Bilo je minimalno 2 rezervne garniture-jedna vruca rezerva u Beograd Centru i jedna u depou u Zemunu. Ako bi neka od garnitura koje trce defektirala odmah se aktivirala vruca rezerva iz B.C, a na njeno mesto bi dolazila druga rezerva iz depoa gde bi se sledeca garnitura aktivirala kao druga rezerva.
Sasvim tako.
Znam bar desetak ljudi koji su sa velikim zadovoljstvom koristili BG voz u to vreme. Na 15 min, bez kašnjenja. Poenta je bila u tome da je BG voz bio posebna firma, potpuno nezavisna od Državne Železnice. Imali su svoje kompozicije, svoje zaposlene. Bila je to firma u vlasništvu Grada Beograda, kad je Đilas bio gradonačelnik. (Ne mešati "BG voz" sa starijim "BEO vozom")
I onda ga sje baše. Zašto da radi ono šta je Đilas dobro uradio, kad smo već u mogućnosti da ga urnišemo? I urnisali. :D Zato što su u mogučnosti.
Posebna je priča prigradska linija Bg-Pančevo, koja nikako, ali nikako nikako ne može biti realizovana, jer zaboga Pančevo ne pripada teritoriji grada Beograda, a i naravno, nalazi se u Vojvodini. Tako da - brže ćemo i lakše u Tunguziju, nego u Pančevo.
Nije bila posebna firma. Iste masinovodje, majstori na odrzavanju, , , otpravnici, skretnicari, oregledaci kola.Ceo posao su obavljali radnici zeleznice, a jedino sto je dodato su dispeceri BG voza. Grad je u to vreme finansirao remonte garnitura i remont pruge NBG-BAT i placao zeleznici ne znam koju cifru za upotrebu tih garnitura i koriscenje infrastrukture za potrebe BG voza. Trasa do Panceva nije iskoristena zbog toga sto gradske vlasti Panceva nisu htele da finansiraju taj vid prevoza iz njima znanih razloga.
[ Turmen @ 25.11.2021. 22:14 ] @
Realno Beovoz (i kasnije BG Voz) je bila jedna od retkih stvari u BGu koja "radi".. Sećam se da je jedno vreme postojala linija do Male Krsne i da sam redovno išao za BG iz Smedereva BeoVozom (iz sela Kolari koje je na 3km od moje kuće). A kasnije sam živeo u Zemunu i išao na fax vozom i od Zemuna do Karađorđevog parka bi mi trebalo oko 15 - 20min, a voz je išao na svakih 15min i mogao je sat da se navije po njemu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|