[ prkacro @ 13.03.2022. 18:33 ] @
poštovanje,

zanimljivo pitanje za stručnjake ( možda za test1234 ) , za one koji se takvim smatraju ili koji su se već sreli sa istom situacijom..

dakle, veš mašina Končar PR 10 7. AS primi vodu, počne raditi, radi oko 4 minute, izbaci vodu, da zvučni signal 3 puta "bip" i na dipleju napiše "end"

zanimljivost je u tome ako zakrenemo utikač u utičnici, veš mašina radi normalno od početka do kraja..

molim mišljenja i predloge

lp
[ baresi @ 13.03.2022. 22:17 ] @
Evo prvo mišljenje: Okretanje utikača nema nikakve veze sa radom perilice. Proveri filter i instalaciju za odtok vode, skini crijevo sa instalacije i ako imaš mogućnost stavi ga u školjku ili kadu, pokreni perilicu i gledaj da li izbacuje vodu "muško" i da li odradi program do kraja.
[ prkacro @ 14.03.2022. 16:28 ] @
baresi, hvala na mišljenju..

ja sam tu perilicu kompletno rastavio i sastavio:
promijenio ležajeve i semering,
očistio i ispitao grijač i senzor;
rastavio,očistio i ispitao elektronsku ploču ( koliko sam vidio nema loših lemova, vrijednosti komponenti su u normalnim granicama )
hidrostat i crijevo su ispitani i ispravni
odvod perilice je prilikom ispitivanja iste spojen na Wc školjku
odvodni filter je potpuno čist kao i gume od kade do filtera - vodu izbacije "muško" u punom mlazu bez problema
elektromotor normalno radi, četkice su potrošene napola, ne iskre, kolektor sam očistio sa šmirgl papirom 2000 i obrisao sa krpom

zato sam i otvorio ovu temu jer mi je stvarno zanimljiv ovaj problem..


[ test1234 @ 14.03.2022. 17:32 ] @
Verovatno ti nevalja grejač. Verovatno je probio blizu jednog od krajeva grejača. Pa kada okreneš utičnicu na jednu stranu faza dolazi direktno preko mesta kvara na masu, a kada okreneš na dugu stranu nula se izjednači sa uzemljenjem pa radi kao nulovano i radi relativno normalno. Brzo će to da strada, meri instrumentom, pa menjaj.
[ prkacro @ 14.03.2022. 18:00 ] @
poštovanje test1234,

grijač sam očistio od kamenca, vizualno pregledao i ispitao sa mulitmetrom ( Fluke 177 ) prema uzemljenju ( zaujalicom ne pišti prema masi a pišti između kontakta faze i nule )
multimetar je pokazao otpor od 24,8 oma, kada veš mašina radi na 90*C staklo vrata je vruće pa sam zaključio da je grijač u redu..
[ baresi @ 14.03.2022. 18:09 ] @
Izmeri grijač prema masi na megaohmskom području na multimetru. Ako imaš FID, trebao bi izbaciti ako je kvar taj što kaže test1234. Ipak, nikad se ne zna.
[ prkacro @ 14.03.2022. 18:34 ] @
provjerit ću sutra..

multimetar Fluke 177 ima automatski odabir mjerene veličine otpora ( i ostalih vrsta mjerenja )
na izvodu strujnog kruga imam ugrađen automatski osigurač 16A pa pretpostavljam da bi u slučaju proboja faze na uzemljenje reagirao i izbacio ( jest da nije fidovka ali bi morao izbaciti, zar ne.. )

osim toga, mašina se ne bi pokrenula i radila 4 minute u prvom položaju utikača a ne bi radila do kraja programa ni u drugom položaju utikača već bi automatski osigurač morao izbaciti jer je direktan kratki spoj..
[ baresi @ 14.03.2022. 18:51 ] @
Baš u tome je štos, što nije kratak spoj. Ako je grijač porozan, kapljica vode koja uđe kroz kućište grijača, napravi neki spoj, ali nije to kratki spoj. To automatski osigurač ne može nikako znati. FID, koji je "vaga" između ulazne i izlazne struje, tu razliku detektuje i izbaci. Teorijskim riječima, ako je kroz fazu ušlo 1000 elektrona, a kroz nulu izašlo 950, onda tih 50 elektrona je završilo na uzemljenju. To meri FID.
[ prkacro @ 14.03.2022. 19:12 ] @
ova razmišljanja mi postaju sve zanimljivija.. pokušati ću sutra još jednom izmjeriti i otpor i napon na kontaktima grijača.. ako imam pri ruci i drugi novi grijač, možda ga zamjenim sa starim.. očigledno bi trebao i ugraditi si fid sklopku ali mi se još nekako ne da još i to.. ipak mislim da ću je na kraju morati ugraditi.. koje miliamperaže bi bilo dobro da bude fidovka ?
[ baresi @ 14.03.2022. 19:23 ] @
Koliko sam upoznat, tu kod nas ugrađuju 30 mA za kupatilo i 300 mA za stan. Nadam se da se ne varam budući da nisam energetičar, možda se javi netko koji je upućeniji.
[ test1234 @ 14.03.2022. 19:31 ] @
Meri otpor kada mašina bude puna vode.
[ prkacro @ 15.03.2022. 16:08 ] @
dobar dan,

pokušao sam na mašini izmjeriti otpor u Megaomima ali nije izvedivo.. nema mjesta za prići pipalicama mulitimetra..
uobičajeno, da bi prišao grijaču, morao sam skiinuti gumu vrata, sklopku vrata, prednji panel i betonski uteg koji je i oko grijača..
zamijenio sa grijač sa drugim, polovnim ( ispitanim )
nakon uključenja imao sam šta vidjeti.. unutrašnjost bubnja svjetli kao da ima sijalicu iznutra.. katastrofa, grijač je probio, užario se te se zadimilo i zasmrdilo samo tako..
brzo isključio iz struje, izvadio grijač koji je puknuo kao kokica..
sutra kupujem novi pa ću vidjeti kako će mašina reagirati..




[Ovu poruku je menjao prkacro dana 15.03.2022. u 17:20 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao prkacro dana 15.03.2022. u 17:22 GMT+1]
[ Living Light @ 15.03.2022. 17:37 ] @
Dobar dan.

@prkacro,
Ne brzaj nego procitaj jos jednom sta su ti savetovali @baresi i @test1234!

To sto ispitivanje radis sa Fluke 177 nije dokaz da ces dobiti korisne rezultate.
Kada se zacuje zujalica na DMM to ne znaci da su merene tacke u kratkom spoju,
nego znaci da je merena otpornost u opsegu manjem od ~50Ω.
(Naravno ta vrednost se razlikuje od tipa do tipa instrumenta.
Na primer neki DMM ce da prosvira na ispod 45Ω, a neki na ispod 55Ω.)

A ako je DMM na AutoRange-u to opet ne znaci da nema curenja na tim
merenim tackama, bez obzira sto instrument nista ne vidi do MegaOmskih vrednosti.
----------------

Ako bi terali "mak na konac", i ako bi hteli biti 300% sigurni da je grejac ispravan,
merenje otpora izolacije izmedju unutrasnjeg provodnika grejeca
i kucista grejaca treba vrsiti naponom od 500VDC.

Na pipalicama pomenutog instrumenta za vreme meranja otpornosti
prisutan je napon od oko ~ 3VDC.
To nije dovoljno za pravu dijagnozu ispravnosti grejaca,
zato sto se taj "proboj" ne manifestuje isto na 3VDC i na 500VDC.

Znaci ispitivao si grejac u idealnim uslovima.
Te uslove naravno taj grejac NEMA kada je potopljen u vodu,
jer je to potpuno drugacija situacija gde se u obzir uzima
i poroznost grejaca (objasnio @baresi).
A poroznost grejaca moze napraviti pojavu neobjasnjivih gresaka,
zato je potrebno grejac potopiti u vodu ili masinu napuniti vodom (objasnio test‚1234).

Tako dolazimo do toga da moras da kupujes novi grejac jer se :

-Grejac se ne sme ukljucivati BEZ VODE!....inace bude Marakana u bubnju.

Poslusaj savete baresija i testa1234, i zameni grejac.
pOz


[Ovu poruku je menjao Living Light dana 15.03.2022. u 18:55 GMT+1]
[ Srečko @ 15.03.2022. 17:43 ] @
Ovi grijači za veš mašine moraju, da bodu u vodi. Nisu uradeni, da rade na vazduhu. Ako si ga uključio bez vode normalno je, da se je usijao. Kada nabaviš novi nemoj ga uklučavati bez, da je u vodi jer ti če i novi izgoret. Aako si uključio mašinu u normalni rad i se to dogodilo mašina ti ne prima vodu i tu je neki problem.

LP Srečko
[ baresi @ 15.03.2022. 18:09 ] @
Ako je neki programer isprogramirao tu perilicu da uključi grijač bez vode, takvu perilicu bi ja poklonio nekome koga neizmerno mrzim, programera bi poslao na prinudni rad u neki rudnik.

[Ovu poruku je menjao baresi dana 15.03.2022. u 20:44 GMT+1]
[ Living Light @ 15.03.2022. 21:44 ] @
...može i u Sibir na zimovanje :)
[ radicmx @ 16.03.2022. 10:51 ] @
Ima sam slucaj da sa unimerom (isto Fluke) a posle i testerom izolacije izmerim da je grejac OK.

Grejac je tek posle par minuta grejanja vode poceo pokazivati nesto prema masi a masina izbaci gresku tad...
Candy greska E16 i E03
[ prkacro @ 16.03.2022. 16:12 ] @
poštovanje,

hvala svima na mišljenjima..
s obzirom da se do sada nisam susreo sa ovakvim napola-problemom, zanimljivo mi je čuti različita razmišljanja..

nikada ne koristim grijač bez vode, to mi je poznato.. :)

da, onaj stari "ispravan" grijač sam izvadio, kupio novi i postavio ga a sutra ću ispitati rad mašine, pa se javim..

lp
[ prkacro @ 17.03.2022. 16:30 ] @
dobar dan,

rezime na ovu temu je: nakon novog grijača, veš mašina odradi programe do kraja, normalno, bez obzira kako se okrene utikač u utičnici..

zahvaljujem svima na savjetima :)

svako dobro Vam želim

lp
[ Pera 4 @ 31.08.2023. 20:23 ] @
Zdravo, ja imam slican problem ali sa drugim modelom ves masine u pitanju je VOX wm1072... prkacro kazi mi da li si menjao samo grejac ili si menjao i termostat koji se nalazi na grejacu? Kako si demontirao prednji panel? Odsrafio si sarku vrata, poklopac pumpe za vodu i vidim ceo gornji deo sa programatorom. Kako si posle izvukao prednji panel na gore ili na dole posto se drzi sa plasticnim zakacaljkama? Zanima me demontaza kako bih mogao da dodjem do grejaca koji je jako nepristupacan, na onim starim Gorenje i EIDE to se radilo od pozadi i lako pristupacno.
[ prkacro @ 25.08.2024. 11:17 ] @
"pero 4"

prije svega žao mi je što nisam vidio post na vrijeme.. iako je vjerovatno kasno, ipak ću odgovoriti, možda će nekom pomoći..
1. mijenjao sam samo grejač, ne i termostat..
2.demontaža prednjeg panela: Odšarafio šarku vrata, skinuo poklopac pumpe za vodu,odšarafio onu plastiku na pumpi, skinuo ceo gornji deo sa programatorom, ispod odšarafio vijak/vijke na dnu i pri vrhu prednjeg panela, povuka panel na gore ( drži sa plasticnim zakacaljkama ) i povukao k sebi.. nakon toga se može pristupiti grijaču.. ako se želi mogu se skinuti i betonski utezi pa će biti još pristupačnije..
eto, ako ima pitanja, slobodno pitajte..
lijep pozdrav