[ YugoSkala55 @ 22.03.2022. 18:09 ] @
| Pozdrav od mene,Ako neko moze da izdvoji malo vremena da mi objasni kako se zubi yugo i u kom polozaju treba da bude razvodnik.Radi se o yugu sa platinskim paljenjem,desavalo mi se vise puta da auto upali normalno,pogotovo hladan pa kako se zagreva pod sauhom davi se i ugasi se.Posle toga nema sanse da upali a desavalo mi se to i kad je vruc,obicno sam taj problem resavao smirglanjem platina.Dok u poslednje vreme nije ni to pomagalo,danas sam skinuo razvodnik,zamenio platine i kondenzator,rotor je imao dosta lufta,ubacio sam mu podloske sa elektronskog razvodnika i to sam otklonio.Pogresio sam sto sam okretao motor dok razvodnik nije bio postavljen i primetio sam da je zupcasti kajis po prilicno labav.Pa ako moze neko da mi objasni kako se zubi motor,kako se zubi razvodnik i kako da proverim sistem paljenja,jer sam pokusavao i sa raznim bobinama,kondenzatorima,platinama i svaki put dobijem drugaciji rezultat. |
[ glackop @ 22.03.2022. 23:36 ] @
Preko 20 god.je proslo ali da pokusam...na plastici koja pokriva zupcasti kais imas jednu izlivenu liniju koja je kao marker koju trepa da poravnas sa urezom koji je na remenici radilice i time si doveo prvi i cetvrti klip u gornju mrtvu tacku,kad si to uradio uzubi razvodnik da daje varnicu prema cetvrtom klipu,time si vrlo blizu i trebao bi da upali a onda kada se malo zagreje po zvuku ako imas taj sluh da ga dovedes u optimalno predpaljenje,ako ne onda pravilno ide stroboskop pa na 8 stepeni,ali to je vec druga prica.Tebi karburator nije u redu kada se davi po opisu,a razvodnik se isto ne resava podmetanjem podloski ispod manzetne sto mislim dasi uradio vec se menjaju biksne na njemu,ali ko to vise radi verujem niko,zato ti je lakse naci drugi razvodnik.
[ YugoSkala55 @ 23.03.2022. 06:02 ] @
glackop-Hvala na odgovoru razvodnik sam rastavio,nije imao lufta sto se tice biksni (levo-desno) nego neko ko ga je prethodno rasklopio nije stavio podloske pa je rotor igrao gore dole.To sam sredio i nema vise lufta,sto se tice tacki na remenici radilice nisam video ni linije ni tacku dok gore na bregastoj ima jedna tacka,znaci da se vodim linijom koja ide niz plastiku i tu da podesim gmt,u glavnom uzecu brusilicu sa celicnom cetkom,ocisticu remenicu posto je korodirala pa cu da vidim da to ustelujem danas...
[ YugoSkala55 @ 23.03.2022. 06:23 ] @
I dalje stoji pitanje kako da proverim varnicu.Platine ako se ne varam steluju se na 0,40 mm,naj bolje platine koje sad imam su bosch-ove,trljao sam ih jedno pola sata sa smirglom granulacije 2500 i doveo sam ih do te mere da se sijaju,cekici su odlicni i baca (direktno sa bobine 1 cm varnicu) ali hoce nekad i da omane pa kad odvojim platine cuje se samo (cak) negde oko bobine.Kondenzator mislim da je i on dobar kapacitet mu je 25nf instrument pokozao 27.Imam jos jednu zabludu,Struja sa brave odkad znam za sebe ide na terminal 15,ispod njega i pise bat+ a na terminal ide 1 masa tj platine.Jedan majstor mi je rekao da i to ima ogromnu ulogu i da treba da bude obrnuto (na terminal 15 platine a na 1 struja sa brave)...
[ veselinovic @ 23.03.2022. 15:59 ] @
Nikola,
Glackop ti je objasnio kako dovesti radilicu gledajuci urez na remenici i oznake na plasticnom poklopcu.
Tako si doveo radilicu blizu, ali nedovoljno precizno.
Skines plasticni poklopac remena - ima jedan saraf koji ces morati odozdo da odvrnes.
Sad pogledas remenicu bregaste, na njoj ima jedna tacka kao kirnerom ukucana.
Ona treba da se poklopi sa oznakom na motoru - nalazi se dole kod bocnog nosaca motora.
E sad postoji sansa (50/50%) da je bregasta pobjegla za pola kruga.
Ako jeste vrtis radilicu pun krug i bregasta ce se namjestiti.
Sad skines plasticni cep na zvonu mjenjaca i gledas uz pomoc baterije oznaku na zamajcu i oznaku na zvonu.
One trebaju da se poklope, a istovremeno i bregasta treba da se namjesti ( pola zuba +/- je tolerantno).
Razvodnik treba da je blizu 4 cilindra.
Eto.
Naravno popusti spaner pa malo pajserom nategnes feder u zatezacu i tako napeto stegnes spaner.
Tesko je to objasniti rijecima, ali ko je radio uradi to za 10 minuta.
[ glackop @ 24.03.2022. 00:05 ] @
Oznaka +15 je struja preko kontakta,i nema tu nista da menjas,a zasto si aman trljao pola sata...one ne treba da sijaju,preko metala je u veoma tankom sloju nanesena Platina time su i dobile to ime,mozda si je tolikim smirglanjem potpuno skinuo i sad ce da lepe kondezator koji ima tu ulogu nece moci to da upije i imaces mozda neko seckanje u radu... i ko sto kaze Veselinovic recima tesko da moze sve da se objasni ma koliko delovalo prosto.
[ veselinovic @ 24.03.2022. 05:22 ] @
Zaboravih bit sustine.
Tebe zeza karburator, naljeva goriva, zato presisava i gasi se.
[ YugoSkala55 @ 24.03.2022. 08:18 ] @
Hvala svima na odgovoru.Juce sam ga uzubio i motor i razvodnik a sto se tice tacki i repera totalno su ne tacne i na remenici radilice i sto se tice korpe,jedino se bregasta poklapa.Na plastici zupcastog postoje oznake 12 8 0 stepeni i ako bi ga stelovao na bilo koji od tih podeoka klip bi udario u neki ventil,sreca sto ga nisam verglao nego sam okretao tocak rukom.Na kraju sam bregastu doveo u mrtvu tacku a sa drugog yuga skinuo 4.svecicu,gurnuo alouminijumsku zicu u cilindar i to mi je bila mera.Ubacio sam je u rastelovanog doveo 4. klip u taj polozaj i nabacio zupcasti.Upalio je kao sasav malo sam mu korigovao razvodnik na uvo i bilo je dovoljno samo da pipnem kljuc i on upali bez greske.Juce je vukao kao sasav bas se oseti,jutros je lako upalio ali radi samo na 2 klipa i ventili mu se onako poprilicno cuju...
[ bordzija @ 27.03.2022. 21:38 ] @
Ja sam imao onu knjigu zastava i po njoj odradio generalku komplet. Uzupčava se bez plastike koliko se sećam a kada menjaš platine menjaš i kondenz obavezno. Tošmirglanje je glupost i traje kratko. Ono štopamtim je da smo se zeznuli i okrenuli razvodnik za 180° i da je radio tako kako si ti opisao. Inače nabavi elektronsko paljenje i ugradi da se nebi zezao sa platinama.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|