[ chris6212 @ 07.07.2022. 19:49 ] @
Da li su nekome poznate pravne regulative vezane za uvoz i garanciju robe?
Da li uvoznik mora da pruži minimalnu garanciju koju nudi proizvodjač?

Konkretno me zanima kakva je ovde regiulativa za belu tehniku i elektroniku. Na primer Gorenje, recimo, često daje 5 ili više godina garancije na neke proizvode bele tehnike i uglavnom svi veći trgovinski lanci ovo poštuju i uredno izdaju garantni list.

Medjutim, stvari se malo komplikuju sa elektronikom. Recimo Gigabyte daje ograničenu garanciju na SSD-ove na 3 godine, što naši maloprodajni objekti uglavnom reklamiraju kao "Grancija 3 godine", ali niti daju garantni list, niti uvoznik daje više od 24 meseci minimalne garancije.

Može li neko ko je u ovoj materiji ovo malo pojasniti?

[Ovu poruku je menjao chris6212 dana 07.07.2022. u 21:19 GMT+1]
[ ademare @ 07.07.2022. 20:52 ] @
Uvoznik i proizvodjac domaci , daju istu garanciju po zakonu .

Strani Proizvodjac Nije predmet Nijednog domaceg zakona !

Po zakonu garancija za novu robu je 2 godine , ma sta prodavac tvrdio , tipicne lagarije o " potrosnom materijalu " za sve i svasta .


Sve ostalo tipa 3 godine , 5 , 10 , dozivotna je vec stvar samog proizvodjaca , uvoznika i nije regulisana zakonom !

Tako mnogi ti sto na belu tehniku daju 5 godina , izmisljaju obavezu da svake godine se placa provera servisera i slicno .


U svakom slucaju Garancija po zakonu je samo Mrtvo slovo na papiru jer po zakonu , Prvo i poslednje sredstvo zastite Kupca je Sud !!!

Znaci ako prodavac iako je obavezan po zakonu, odbije garanciju , pod izgovorom " proizvod nije koriscen u skladu sa namenom i uputstvom za upotrebu " , Kupac mu ne moze nista osim da ga tuzi sudu i da se Parnici !!


Tako da za SSD se jos niko nije Parnicio i vukao godinama po sudovima .

Za neku skuplju robu desava se ali ne za sitnu . Jednostavno se ne isplati gubiti vreme godinama po sudovima .


Bilo je ovde na forumu ljudi koji su " Pretili " kao da smo mi sa foruma prodavci da ce tuziti , i na kraju Nista ! Niko od njih se nije vise nikada javio da kaze , " tuzio sam , trajalo X godina " itd.
[ chris6212 @ 07.07.2022. 21:52 ] @
Da, tako sam i mislio.

A po običaju, "pojeo vuk magarca" i nikom ništa, t.j. "u pravu je onaj, čiji je veći". Realno je tako, kao da ovo nije Zakon o zaštiti potrošača, već prodavaca.

Dok ne daš pare, sve može, a kad daš postaješ "ovca" i na milost i nemilost prodavca i raznih servisa. Najbolje je ovde ništa ne kupovati, ali ako moraš, ne bi baš da baciš teško zaradjen novac. Opet, kao da smo smetlište Evrope, uvozi se samo škart koji nigde u EU niko ne uvozi, a posle pre možeš da rodiš mečku, nego da dobiješ pare nazad ili pristojan proizvod. Plus nerviranje i kidanje živaca...

Ranije je tržišna inspekcija imala veća ovlašćenja, Danas je samo bitno da se zadovolji forma, a za suštinu nije bitno. Za bilo kakvu zloupotebu ti kažu samo "mi tu ništa ne možemo, tuži", i kraj priče. Kako da ne, "ne lipši magarče, do zelene trave", baš je neko dokon da se parniči oko bilo čega protiv prevejanih hoštaplera. Potpuno je obesmišljeno sve.
[ Java Beograd @ 08.07.2022. 10:52 ] @
Sav pravni posao, koji kupac ima, to je sa PRODAVCEM.

Kupac, koji uđe u maloprodajnu radnju, niti zna, niti može znati, niti treba da ga interesuje ko je uvoznik (?) niti treba da ga interesuje koliku je garanciju dao proizvođač / uvoznik.

Plaćaš prodavcu, prodavac ti daje garanciju, kod prodavca reklamiraš ako je proizvod neispravan.

2 godine je zakonom garantovana "saobraznost" - rogobatna reč koja kaže da će proizvod 2 godine biti ispravan kao prvog dana.

A preko toga može i ne mora da se garantuje ispravnost. Ima i primera, kao što je neko već napisao, "uslovna" garancija ...
[ component @ 08.07.2022. 11:29 ] @
Koliko sam imao prilike da vidim sve što je duže od 2 godine prodavac prebaci na proizvođača. Na primer garancija 2+X godina. Onih X godina se obično ostvaruje tako što se registruje na sajtu prozvođača nakon kupovine. Ili ako se rade neki godišnji servisi u njihovim servisima i slično.
U praksi 2 godine je to što dobijamo za naš novac i to je to. Teško da može više da se izvuče. Nisam imao problema da ostvarim negde garanciju od 2 godine.
Pisao sam i iskustvo kada smo kontaktirali udruženje za zaštitu potrošača. Imali smo pozitivno iskustvo. Ako postoji neki problem predlažem da se prvo njima obrati.
[ chris6212 @ 08.07.2022. 11:37 ] @
Citat:
Java Beograd:
Sav pravni posao, koji kupac ima, to je sa PRODAVCEM.


Da, ali pre kupovine, po samom zakonu, kupac mora da bude upoznat sa svim, pa i šta u slučaju da maloprodajni objekat ode u stečaj. Tada je za ostvarenje garancije neophodan fiskalni račun i garantni list za tehničku robu koja ima "navodne" garancije više od 24 meseca koju dobacljač/proizvodjač priznaje.

Bez toga je obećana dužina garancije obična prevara. Dužina garancije je veoma bitan parametar na osnovu koga se odlučuje o kupovini, suprotno je "zloupotreba izraza grancija", što je kažnjivo po ovom zakonu, ali neostvarivo bez gradjanske parnice, koja može da traje "do sudnjeg dana", uz silno nerviranje, gubitka vremena i novca.
[ Java Beograd @ 08.07.2022. 11:47 ] @
Citat:
component:Koliko sam imao prilike da vidim sve što je duže od 2 godine prodavac prebaci na proizvođača. Na primer garancija 2+X godina. Onih X godina se obično ostvaruje tako što se registruje na sajtu prozvođača nakon kupovine.


Ja sam imao tu (ne)priliku da sam kupio Candy veš mašinu sa 5 god garancije.
Pošto se pokvarila u 4. godini, ja sam opet, sa fiskalnim računom otišao u prodavnicu gde sam i kupio. Onda su oni kontaktirali servis, i majstori došli i popravili. (zamenili ceo bubanj i amortizere )

I za sve ostale reklamacije - do dve godine i posle dve godine, uvek i samo kod prodavca. Njemu sam dao pare, on mi je garantovao, on neka zove servis / vraća pare / menja pokvareno za ispravno.

Moram biti iskren, još mi se ni jednom u životu nije desilo da se proizvod pokvari u garantnom roku, a da prodavac neće da obešteti (na bilo koji način)
[ ademare @ 08.07.2022. 11:54 ] @
Pisao sam vise puta na forumu kako me je Tehnomanija Izigrala za garanciju ! Naravno u saradnji sa uvoznikom za TV !

I to u " Zakonske " 2 godine garancije !

Prvi put crklo pozadinsko , odneo u prodavnicu . Posle zovu 8. dan i Odbijaju Prigovor !!

Kada sam otisao u prodavnicu , citaju neki "zapisnik " ! NIJE bilo kvara vec TV nije bio Osvetljen, trebalo je preko daljinskog Osvetliti sliku ????

Ej oni meni prodaju pricu o Osvetljenju slike preko daljinskog !

Pogledam TV otvaran !!!

Zasto je otvaran ako je trebalo preko daljinskog osvetliti sliku ? Prodavac cuti !!


Znaci Krpili lose TV jer su crkle diode , oni mi prodaju pricu o Osvetljenju slike daljinskim ! Ako je tako zasto mi nisu Naplatili , Laznu reklamaciju ??


Nazovem " Udruzenje potrosaca " javi mi se Zena koja MANje od mene poznaje Zakon !! Uhvatila se kao Pijana plota zasto mi nisu odgovorili 7. vec 8. dana ! I da ih Tuzim zbog toga !!

Ej Bre Zeno ostavi se jednog dana za odgovor , sta sa ovim sto Lazu da je daljinskim trebalo osvetliti !

Samo takodje na sud kaze ona !!


Posle 1. mesec isto . Lose krpljenje ponovo crklo . Odnesem u prodavnicu , jave mi posle 7 . dana da Odbijaju reklamaciju !

Odem u prodavnicu , citaju "Zapisnik " , Nista nije bilo pokvareno , oni su " Upisali novi softwer" ??

To sto su Opet menjali Diode , Nema veze !! Nije bilo kvara !!

I sta sad ? Da se Parnicim za 200 Eur ?
[ chris6212 @ 08.07.2022. 12:18 ] @
To je i moje iskustvo sa uduženjem. Tamo sede uglavnom pripravnice koje nemaju pojma ni o čemu, ili neke starije žene pred penzijom koje jedva čekaju da te se otresu, drske i bezobrazne (čast izuzecima), a odgovor im je gotovo uvek isti, za bilo šta : "Tuži!" Ili popuju tipa "Sam si kriv, trebalo je ovako i onako, sad ne može ništa, ili tuži"...

Ili priča šta ona hoće i samo spusti slušalicu. Ili se niko ni ne javlja na telefon. Ili te pola sata ispituje odakle si, pa ako nisi iz tog okruga koje oni pokrivaju, jednostavno te otkače, kao da živimo na Marsu, a ne u maloj Srbiji, kao da svaki okrug ima svoje zakone... Prilično neprofesionalno i drsko ponašanje. Da li oni primaju ili ne naknadu za to, baš me ne zanima.

I pisao sam i slao prijave i sl. su odgovori. Uglavnom negativna iskustva. Samo se nekakva forma zadovoljava, suština nije bitna.

To je ono ključno, sve se svaljuje na kupca. A nabavlja se i distribuira djubre koje može da se nadje i na buvljaku, ali ovako navodno legalnim kanalima i višestruko skuplje, sa navodnom zakonski pokrivenom garancijom.


[Ovu poruku je menjao chris6212 dana 08.07.2022. u 13:30 GMT+1]