[ Java Beograd @ 14.09.2022. 09:20 ] @
Na žalost, imao sam veoma neprijatno iskustvo sa Tehnomanijom u junu ove godine, i ostao uskraćen za 14.000 din.
Sve sam rešio, sada, pre neki dan (septembar 2022), i evo želim da podelim iskustvo sa vama, da ne krenete u pogrešne korake kao ja.

Zakon kaže:
Morate službeno da se obratite, i u roku od 15 dana oni moraju da vam odgovore na reklamaciju.


Šta radi Tehnomanija?
Celu problematiku komunikacije sa potrošačima je prepustila nekoj fantomskoj "Care & Repair" firmi.
Posao te firme je da vas ignoriše, ne odgovara na mejlove, ne popravlja uređaje i tvrdi da je sve u redu.


Moji pogrešni koraci
1. Usmeno obraćanje radnicima/službenicima u nekoj od prodavnica Tehnomanije.
Rekla-kazala. Neće vam dati nikakav dokument da ste se žalili, a pri tome, ništa neće ni uraditi u vašu korist.
Lažna obećanja. Gubljenje vremena.

2. Obraćanje Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača
Ha, ha, ha. Imaju tiketing sistem, i glavni zadatak je da zatvore tiket.
Posavetovaće vas da se emailom obratite Tehnomaniji i Tržišnoj inspekciji

3. Obraćanje Tržišnoj inspekciji
Ništa. Nula. Duplo golo. Potpuno nepotrebno.

4. Opomena pred tužbu
Gubljenje vremena.

Moji ispravni koraci
1. emailom se obratiti Tehnomaniji i ukazati na problem.

Važno:
Pisati jedino i isključivo na zvanični email koji je naveden na web sajtu.
Trenutno je to (za fizička lica) [email protected]
Dobićete njihove automatske, generisane odgovore i preporuke da ubuduće pišete na neke druge adrese. Nikako!
Dobićete njihove automatske, generisane odgovore i preporuke da ubuduće kontaktirate "Care & Repair". Nikako!

Sa "Care & Repair" niste u nikakvim obligacionim odnosima. Ništa niste platili njima, ništa od njih ne očekujete.
"Care & Repair" je za vas isto što i Uprava vodovoda u španskom selu. Nemate nikakve veze sa njima.


2. Sačekati 15 dana, u kom roku imaju zakonsku obavezu da odgovore.
Ukoliko ne odgovore, ili odgovore nepovoljno po vas, odmah tužiti sudu.
Sve šta dobijete od "Care & Repair" (SMS, Viber poruka, email ...) - ignorišite.


TUŽBA

Tužba u potrošačkom sporu je besplatna. Ne treba vam advokat!
Treba je napisati i predati u pisarnici suda, koji je mesno nadležan u opštini u kojoj živite.
Tužba je prosta, jednostavna, sami je sročite. Mora da bude na ćirlici, naštampana u tri primeraka.

Primer tužbe:
Citat:

TREĆI OSNOVNI SUD U BEOGRADU

TUŽILAC:
Pera / Mika / Laza / Žika
[adresa stanovanja]

TUŽENI:
PREDUZEĆE ZA PROIZVODNjU I TRGOVINU TEHNOMANIJA DOO BEOGRAD
Milutina Milankovića 7V, 11070 Novi Beograd


TUŽBA
radi raskida ugovora o prodaji robe i povraćaja plaćenog iznosa
(Potrošački spor po članu 488. ZPP)

Vrednost spora: [iznos] dinara

Tužilac je dana [datum] u Beogradu, u prodavnici “Tehnomanija” [adresa] kupio [nešto]
DOKAZ: fiskalni račun

[Svojim rečima opisati problem]

Zbog svega navedenog, Tužilac podnosi ovu tužbu u potrošačkom sporu radi raskida ugovora o prodaji robe i povraćaja plaćenog iznosa,
na osnovu Zakona o zaštiti potrošača, Zakona o obligacionim odnosima, i Zakona o parničnom postupku i predlaže da sud nakon sprovedenog postupka donese:


P R E S U D U

RASKIDA SE ugovor o prodaji zaključen dana [datum] pa se obavezuje Tuženi da Tužiocu isplati iznos od [iznos] dinara, sa zakonskom zateznom kamatom od [datum] na ime povraćaja plaćene cene robe, u roku od 15 dana pod pretnjom izvršenja.
OBAVEZUJE SE Tuženi da naknadi parnične troškove Tužiocu, koliko do kraja budu iznosili, sa zakonskom zateznom kamatom od izvršnosti presude do isplate.

TUŽILAC
[potpis]



I to je to rodžaci!!!

Sačekati petnaestak dana, ročište se zakaže. Prema Zakonu o parničnom postupku, postoji samo jedno ročište. Nema "povlačenja po sudovima".

Vnago, čim su dobili tužbu, kontaktirali su me, i pitali na koji račun da uplate kintu! Opa Đurđo!!! (prethodno su me ignorisali dva meseca)
Ja im rekao, oni za dva dana uplatili sve do poslednje pare.


Vnago znaju da nisu u pravu. Istovremeno, nemaju računicu da plaćaju skupe advokate i sudske troškove, i 99% je da će odma' da vrate kintu.
"App" u mom slučaju nije prošlo, i "odrešiše kesu"


Posle, podneo sam Odustanak od tužbe. Treba to uraditi, za svaki slučaj.
Isto kao i tužba, ćirilica, tri primeraka, pisarnica istog suda.

Primer:

Citat:


TREĆI OSNOVNI SUD U BEOGRADU

TUŽILAC:
Pera / Mika / Laza / Žika
[adresa stanovanja]

TUŽENI:
PREDUZEĆE ZA PROIZVODNjU I TRGOVINU TEHNOMANIJA DOO BEOGRAD
Milutina Milankovića 7V, 11070 Novi Beograd

ODUSTAJANjE OD TUŽBE

Tužilac odustaje od tužbe, protiv Tuženog, u potrošačkom sporu, koji je podignut u Trećem Osnovnom sudu u Beogradu dana [datum] koji je zaveden pod brojem [broj].

TUŽILAC
[potpis]




[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 14.09.2022. u 11:38 GMT+1]
[ ademare @ 14.09.2022. 11:24 ] @
Ovo je zanimljivo i korisno jer ne mora da se odnosi samo na Tehnomaniju .

Pisem protiv Tehnomanije vec 10 godina i protiv tog Zla je najbolje i ne upustati se ni u kakve poslove sa njima !


Inace sam nekada bio redovna musterija i ogroman broj stvari kupio tamo !

Posle Prevare od pre 10 godina NIJEDNU !


Ti Idioti da imaju mozak izracunali bi da su sa tom Jednom Prevarom , izgubili Mnogo vise novca nego sto bi Zaradili da sam i dalje kupovao kod njih ! Jer u Prevari njihov dobitak je profit ! Glavni gubitak ima Uvoznik ! U Zaradi takodje njihov dobitak je isti taj Profit ! Za jedan Profit od Prevare Izgubili su nekoliko desetina Profita od mene !


Naravno osim u slucaju kada je Tehnomanija i Uvoznik robe , od toga treba dvostruko bezati !
[ B3R1 @ 14.09.2022. 12:39 ] @
Ovo zasluzuje da postane TOP tema, ne samo zbog Tehnomanije, vec i zbog drugih slicnih, pa ne bi bilo lose da moderatori stave "TOP" flag na ovu temu.

Istovremeno, ona tema o korupciji moze komotno da se skine sa liste TOP tema, jer se korupcija ionako ne moze iskoreniti, pa nema svrhe ni da stoji tu.
[ bordzija @ 30.09.2022. 13:34 ] @
Ovo treba da bude lepljiva tema ne samo za tehnomafiju nego i za ostale sisteme prevare trgovaca.

U hrvatskoj sam nekoliko puta kupio u velikim supermarketima bukvalno imitacije nekih uređaja sitne bele tehnike i doživeo da moram da idem baš u tu prodavnicu da reklamiram ne može neki drugi supermarketislično. To vam je piramidalna prevara potrošača app. Te tehnike uvek kasnije dolaze kod nas.
[ TheSpiridon @ 30.09.2022. 13:54 ] @
Tehnomanija je živo njesra. Od administracije ne znaju šta će. Ja sam im poslao na njihovu adresu neki adapter od 800 dinara za inat. Oni platili poštarinu i vratili mi i opet platili poštarinu, da bi me njihov kol centar zvao, neka fuksa da mi objašnjava proceduru, da popunjavam formulare i da idem u prodavnicu najbližu. Oću evo sutra. Kad stignem opet ću da im pošaljem paket od tog adaptera, ali ću prvo da snimim video kako ga razbijam čekićem, pa ću onda taj šljam da im pošaljem i da objavim video. Ima da PRSNU.
[ BrutalCoin @ 06.10.2022. 22:14 ] @
Zanimljivo to što je Java Beograd napisao.
Citat:
Tužba u potrošačkom sporu je besplatna.

Piše na tarabi... ovaj u ZZP.
Ako podneseš tužbu sudija ti udara takse jer u Zakonu o taksama piše da se plaća taksa na tužbu.

Ovo ostalo što si napisao zvuči kao bajka koju ja nisam video u praksi.



[ Java Beograd @ 07.10.2022. 08:46 ] @
Aha, nasekiraće se.
Neki od njih će toliko da se zabrinu da neće moći da večeraju.
[ BrutalCoin @ 07.10.2022. 10:56 ] @
Ko će se nasekirati? Sudac?

Sudije u Srbijama su savesni i odgovorno obavljaju svoj posao.
U tome što si napisao ne vidi se da si tražio oslobadjanje takse na tužbu niti si naveo osnov da se oslobodiš (na primer nemaš stan, nemaš stalan posao, ...).

U skladu je sa zakonom da sudija traži taksu na tužbu jer u zakonu o taksama stoji da se plaća taksa na tužbu.
Čak i kad predložiš sudiji da te oslobodi takse u potrošačkom sporu savestan i odgovoran sudac će se (pun ljubavi i razumevanja za tebe i tvoje probleme) pozvati na zakon o taksama i opet ti rebnuti taksu.

Tako da ako si "pao s marsa" i bez političke pozadine podneo tužbu čeka te taksa na tužbu.
"Pao s marsa"... da ne kažem korupcija jer toga nema u Srbijama još od kad je ukinut "zli" komunizam.



Kako je tebi uspelo da ne platiš taksu na tužbu?