[ Zika88 @ 15.09.2022. 12:21 ] @
Pozdrav svima.Pre neki dan mi se ugasio auto u drugoj.Oterao sam ga kod jednog majstora,on mi je sutradan rekao da je pukao zupcasti i unistio ventile i glavu motora i kao da je popravka 300-400e i da on ne zeli da radi to.Danas sam otisao po auto da odslepam i pogledao sam i cini mi se da on i nije otvarao i skidao glavu motora.Onako na prvi izgled mi deluje da je pukao kais i vidi se ona plastika oko njega al ne deluje da je odvrtao ostale srafove da skida ostatak.U pitanju je Punto 1.2 8v,dosta ljudi mo je reklo da u vecini slucajeva ne stradaju ventili kad pukne zupcasti.Jel imao neko slican problem sa ovom verzijom Punta i da li je moguce da majstoru nije do posla sa ovako velikim problemom?
[ TheSpiridon @ 15.09.2022. 12:30 ] @
To je podosta star auto...zaista se ne isplati. Ventili su pokrivljeni, glava treba da se ravna i slično. Cenu ti je dobru rekao. Ali za te pare možeš da kupiš drugi motor pa da od ta dva sastaviš jedan. Ne mora menjač. Samo motor.

Ako se ne radi njemu, ima drugih majstora. Svakako kad nabaviš motor, svaki majstor to 'voli' da radi. Lakše je i manje posla.
[ Java Beograd @ 15.09.2022. 13:34 ] @
On čim je video da je puko zupčasti, odma' je rekao da su uništeni ventili i glava.

Nema šta da skida glavu motora, jasno je šta se desilo. Sasvim je moguće da nisu svi ventili iskrivljeni, nego samo neki, ali svejedno, mora da se skine glava motora, moraju da se pregledaju / zamene ventili (svi ili samo neki, svejedno)
Mora glava da se obradi.

Malo je nejasno, ako je sam rekao svoju cenu - zašto neće da radi za tu cenu ? Bezveze. Ispada da mu je ispod časti da radi na FIAT 1.2 motoru!

Naći polovan motor je OK, ima toga dosta na otpadima, ali nije mali posao da se motor izvadi, zameni, ugradi. Ipak, to je mačka u džaku, taj motor sa otpada.
Realno, ni prodavac (vlasnik autootpada) nema pojma šta zapravo prodaje, a ti ćeš videti šta si kupio tek kad se odradi ukupan posao zamene motora.

Da sam na tvom mestu, ja bih potražio majstora koji HOĆE da popravi motor.

Vidim da si napisao da si iz Beograda, pa tako, mislim da neće biti veliki problem naći majstora za FIAT 1.2 8V


E sad, ne znam, u kakvom je stanju Puntić, jer možda ukupna cifra izađe i 500 € (dodaj cenu delova za veliki i mali servis, ulje, antifriz ...) a možda i nešto više.
Iskalkuliši da li ti se isplati.

Za slične pare može da se nađe i ceo auto: https://www.polovniautomobili....punto?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0



[ Zika88 @ 15.09.2022. 14:01 ] @
Pa ne vredi mi al resio sam da ga popravim.Ne znam da li mi je bolje da radim moj motor ako nije stradao vise ili da stavljam drugi.Za taj drugi ako budem morao bih da menjam za tehnicki nesto ili?Ne preostaje mi nista nego da nadjem drugog majstora koji ce da radi...
[ TheSpiridon @ 15.09.2022. 14:10 ] @
Ako ti je auto dobro radio, nije trošio ulje i dobro 'vukao', nađi samo glavu sa ventilima, zupčasti, dihtung za blok i ako treba još nešto. Ne vole majstori sami da nalaze delove. To ti je maks. 100 evra.
[ Zika88 @ 15.09.2022. 14:18 ] @
Citat:
TheSpiridon: Ako ti je auto dobro radio, nije trošio ulje i dobro 'vukao', nađi samo glavu sa ventilima, zupčasti, dihtung za blok i ako treba još nešto. Ne vole majstori sami da nalaze delove. To ti je maks. 100 evra.


Pa nije trosio ulje,vukao je lepo,mali je potrosac,pre ovoga sto se desilo jedan majstor mi je rekao da je mehanicki dobar.Ja se samo nadam da steta nije velika,jer bih radije da ostane moj motor koji je radio lepo na pocetku.Sad da uzimam drugi,pa da ga radim ko zna sta ce to biti.Al moracu ako ne bude bolje opcije...
[ whitie2004 @ 15.09.2022. 14:44 ] @
Citat:
... pre ovoga sto se desilo jedan majstor mi je rekao da je mehanicki dobar

A jel spominjao da treba da menjas neki tamo kais ....
[ Zika88 @ 15.09.2022. 14:54 ] @
Za kais nije.Menjao sam tada cilindar kvacila i rekao sam mu da ga pogleda celog.On mi je samo rekao da je mehanicki on dobar...
[ TheSpiridon @ 15.09.2022. 15:55 ] @
Menjaj majstora. Ili ti nisi nastupio ozbiljno ili je to šarlatan. Pa pregleda kao nekad što se radilo na tehničkom pregledu, ono ofrlje. Ako je pravi majstor mora da te pita kad si radi mali, kad veliki servis, ko je sve bio vlasnik i mnogo drugih pitanja, pa da ustanovi da li je auto ok ili nije. Zato nam i jesu otpadi puni vozila, jer se nisu adekvatno održavali.
[ Java Beograd @ 15.09.2022. 21:33 ] @
Ne može majstor "da proveri kaiš". Zupčasti pogotovu. Na njemu se uglavnom ne vidi habanje. A i nije mu lako prići. Mora da se skine plastika i još koješta da bi se uopšte video.
A i nema šta da se vidi.

Zupčasti (+zatezač) se menja na toliko-i-toliko hiljada kilometara, i to je to.
[ ademare @ 15.09.2022. 21:50 ] @
To bi svakako trebalo otvoriti , pa videti sta je stradalo konkretno !

Problem je sto to niko nece da radi besplatno

A majstor ne moze da ti "lupi" cifru dok ne vidi sta je . Plus obrada glave se radi u masinskoj radionici , nema veze sa automehanicarem itd.


U sustini ne isplati se nista !

Niti ko radi generalne, polugeneralne na tako starim i jeftinim automobilima , niti taj auto vredi ista sa neispravnim motorom, mozes samo da ga das na reciklazu , posebno ako stanujes u gradu , nemas dvoriste i kucu . Ko ima moze mozda neke delove da rasturi i da proda , ali sve je to slabo .


Sad to sto skoro niko od vlasnika automobila te starezi nece da radi - ulaze novac u tako velike zahvate , ne znaci da su svi ti ljudi Budale !

Jer starez ostaje starez !

Vredi na primer 800 eura i da u njega ulozis 1.000 !!


Po meni je taj majstor u pravu sto nece da radi , jer se tebi kao vlasniku to ne isplati . Kada to sredis ima na toj starudiji da crkne nesto drugo ! To je rupa bez dna za ulaganje !!
[ Zika88 @ 16.09.2022. 08:32 ] @
Da li postoji mogucnost ako je pukao kais da se nista nije ostetilo unutra? Ili je u vecini slucaja to tako?
[ TheSpiridon @ 16.09.2022. 08:38 ] @
U većini slučajeva pokrive se ventili.
[ Java Beograd @ 16.09.2022. 08:47 ] @
Citat:
Zika88:
Da li postoji mogucnost ako je pukao kais da se nista nije ostetilo unutra? Ili je u vecini slucaja to tako?


Moguće je, teoretski, ali to se ne može znati, ne može se videti, dok se ne skine glava motora.

1. Skidanje glave motora je posao od oko sat-dva vremena, otprilike.

2. Elem, kad je glava skinuta, onda se proveravaju oštećenja. Da li ih ima, i kolika su. Ja lično, stvarno nemam nikakvog iskustva. Ne znam.
Ali, realno, 99% je da su klipovi udarali ventile. Sad, dal' se koji polomio, iskrivio ... ko će znati?

3. Kad se glava skine, svakako pre nameštanja mora da se ravna (4. mašinska obrada kod strugara), mora novi dihtung.
Montaža glave motora, opet neznamnija par sati rada.


Dakle, svakako moraš da platiš 1), 3) i 4)
Možda i samo možda 2) neće biti skupo, ili neće koštati ništa.
Svakako moraš da platiš novi set zupčastog (kaiš, zatezač, roler)

Ako misliš da i dalje voziš Punta, onda moraš da zameniš i vodenu pumpu, PK kaiš, filtere, ulje, antifriz.

To je to, zemljače, ne može drugačije.



Zapravo, kad malo bolje razmislim: može drugačije!
Zameni se samo zupčasti! Ništa zatezač, ništa roleri. Samo i jedino zupčasti. Cena kaiša: mislim da je oko 1.000 - 2.000 din maksimalno. Majstor: ne znam.
I onda zaverglaš. Ako motor startuje, ako radi, ako vuče - sreći nigde kraja. Ako ne radi - džaba smo krečili.

Ako nađeš majstora koji hoće tako da odradi.




Evo malo YT video klipova šta se zapravo dešava https://www.youtube.com/result...query=after+timing+belt+breaks


[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 16.09.2022. u 09:59 GMT+1]
[ Zika88 @ 16.09.2022. 08:52 ] @
Hvala na odgovoru.
[ Java Beograd @ 16.09.2022. 09:01 ] @
Citat:
ademare:Po meni je taj majstor u pravu sto nece da radi , jer se tebi kao vlasniku to ne isplati.

Nema šta majstor da razmišlja da li se vlasniku nešto isplati. Nebuloza je reći cenu posla, i prokomentarisati da to neće da radi.

Dovedeš molera, dogovorite se oko cene krečenja, i onda on kaže da neće da radi. :D


[ ademare @ 16.09.2022. 09:11 ] @
Pusti majstora , ne odlucuje on da li ce biti popravke , vec Vlasnik .


Evo ti se stavi na mesto pokretaca teme , al posteno .


Da li bi ulagao 400 Eura u auto koji zakrpljen vredi 800 ? Znaci 50 % samo za jednu popravku ?

Za koliko vremena ce da crkne nesto drugo ?


Gde je granica ispaltivosti ulaganja u auto star 15-20 godina ?



[ TheSpiridon @ 16.09.2022. 09:20 ] @
@ademare nema se para druže. I ja vozim auto 2002. god. ali ga čuvam i čim nešto škripne proveravam šta je. Samo ne mogu da zamenim sijalicu za poziciono, na Alfi su to uradili tako lepo da mora branik da se skida :)

A da ne računamo registraciju i tehnički, za par godina isplatiš ceo auto. Ali to je to - auto je rupa bez dna.
[ Java Beograd @ 16.09.2022. 10:49 ] @
Citat:
ademare:Evo ti se stavi na mesto pokretaca teme , al posteno .
Da li bi ulagao 400 Eura u auto koji zakrpljen vredi 800 ? Znaci 50 % samo za jednu popravku ?
Ma naravno. Slažemo se tu. Potpuno si u pravu.

Ja sam komentarisao:
Citat:
Zika88:... kao da je popravka 300-400e i da on ne zeli da radi to.
Dakle majstor rekao koliko košta popravka, ali ne želi da popravlja. WTF?
[ gilopile @ 16.09.2022. 10:53 ] @
Zato sto majstori vise vole `lak posao`, uzme 100 evrica za 10 min i ne umasti ruke.
Za ovu vrstu kvara treba dobrano i da se pomuci, vozilo jeftino, mala para za njega, a puno posla.

Taj posao ce prihvatiti neki zabacen servis koji nema veci obim posla...

U svakom slucaju treba pokusati sa zamenom kaisa, pa ako kresne super, a ako ne onda u servis, jbg.
Ne moze se sa sigurnoscu znati da li je i koliko doslo do ostecenja bez da se proba sa novim kaisem ili da se rasklopi.
[ TheSpiridon @ 16.09.2022. 11:08 ] @
@gilopile je u pravu. Majstori pogotovu vole male servise. Promeni ulje, filtere, svećice ako treba i tome slično i bap odrepi ti cenu. Uglavnom u zavisnosti kako te proceni. Je sam pre imao lift za dizanje auta pa sam to radio sam. Sad se pokvario, pa vozim kod majstora za takve stvari. On uzme 2000 din. Pa ok.
[ gilopile @ 16.09.2022. 11:26 ] @
Vole te sitnije poslove, a lepa se para uzme.
Ovo nikako nije sitan posao, a moze svasta usput da se desi pa da produzuje svoje radno vreme, a cenu je vec unapred odredio, jbg.

Da su to kola od 10, 20,000eur, to bi bila drga prica, moze onda lepa para da se uzme za poveci servis.

Nekad su majstori trljali ruke kad mu dodje musterija za generalku...
Sada od tog posla beze kao djavo od krsta :D
U neku ruku ih i razumem. Resetuje komp i uzame lepo 400 eur, pola sata posla.
Dok to ne odradis, kola su komad nepomicnog lima, a ne mozes sam i da hoces.
[ Java Beograd @ 16.09.2022. 11:53 ] @
Jeste. Ma koliko se ljudi pozivali na "stara dobra vremena", realno, današnji automobili su mnogo pouzdaniji, i čitava automehaničarska struka se svodi na zamenu pojedinih delova.

Od delova trapa, do protokomera. I to je to. Zamena guma, diskova, paknova, kvačila, filtera, ulja ...

Veliki procenat automobila dostigne i 10-15 godina (bez problema i 200.000 km) a da se pri tome ništa bukvalno ne pokvari, nego samo radi mali servis, jedan ili dva velikih, servisiranje kočnica, možda kvačilo, i to je to.

I tako, kad naiđe posao oko otvaranja motora, zamena ventila ... Jok, nađi nekog drugog.


[ TheSpiridon @ 16.09.2022. 13:01 ] @
Citat:
današnji automobili su mnogo pouzdaniji


Jesu, kada su novi. Ali kad ih stignu godine ima mnogo više elemenata koji mogu da se pokvare.

Po meni 'sigurniji' je Jugo star 30 godina nego neki euro3-4 star 20 godina. Iz razloga jer uglavnom imaju veću kilometražu, više delova i funkcija i onda ti trebaju i mehaničar i električar i dijagnostika...svašta nešto. Dok jugića, ako imaš garažu, možeš sam da čačkaš i uvek da bude siguran. Još ako preferiraš oldtajmerski rad - vrh. Na primer Buba iz 78' kad se utegne i sredi, možeš s njom na kraj sveta.
[ miki069 @ 16.09.2022. 20:30 ] @
Kod 1.2 8V klipovi ne mogu da udare ventile jer im se hod ne preklapa. Zameni zupčasti i vozi.
[ Zika88 @ 16.09.2022. 20:59 ] @
Pa to sam i ja cuo od par likova.Nadam se da cu da prodjem sa tim samo,inace ne gine mu generalka.
[ TheSpiridon @ 16.09.2022. 21:05 ] @
Eto, lepa vest za tebe Ziko. Da častiš :)
[ Nocni @ 26.09.2022. 08:41 ] @
Citat:
Zika88:
Da li postoji mogucnost ako je pukao kais da se nista nije ostetilo unutra? Ili je u vecini slucaja to tako?

Nije se oštetilo ništa samo treba zamijeniti zupčasti. Svakako ne idi kod tog majstora koji je rekao da su se pokrivili ventili...
[ zoranran @ 27.09.2022. 08:33 ] @
Konstrukcija motora na Puntu 1.2 8v je takva da ne može da dođe do oštećenja ventila
u slučaju da pukne kaiš. Ovo je informacija od vlasnika starog dobrog Punta.
Menjaj zupčasti kod krštenog majstora,a ne dunđera koji ne zna da kod Punta 1.2 8v ne može do dođe do
oštećenja ventila u slučaju pucanja zupčastog kaiša.
Auto ne vredi mnogo, ali su i delovi za njega izuzetno pristupačni, ima dosta majstora koji rade za pristojnu
cenu.
[ Zika88 @ 29.09.2022. 12:13 ] @
Samo da javim da sam oterao kod drugog majstora auto i da mi je zamenio kais i spaner samo,a ostatak velikog kao ne mora jos.Samo je pukao kais,bez ostecenja ostatka.
[ gilopile @ 29.09.2022. 12:21 ] @
E pa superiska
[ Java Beograd @ 29.09.2022. 12:44 ] @
Ekstra si prošao!
[ Zika88 @ 01.10.2022. 11:30 ] @
Da ne otvaram novu temu.Posle menjanja kaisa i spanera,taj dan kad sam preuzeo auto,pojavila mi se lampica check engine da treperi jedno 5s i posle se ugasila i vise se nije palila.Zvao sam majstora i rekao mu to on kao,to je dok se kais ne razradi ako ti se ne pali vise nije strasno.Prikljucio sam ga na onu kinesku dijagnostiku,da vidim dal nesto izbacuje.I izbacilo mi par gresaka:1.P0300 multiple cylinder misfire detected
2.P0340 camshaft position sensor A circuit
3.P0420 Catalyst system efficiency below treshold
Da napomenem da mi auto deluje da slabije vuce i trokira pri manjim brzinama,ne mnogo ali se oseti.
[ Java Beograd @ 01.10.2022. 16:52 ] @
Obriši ti ove greške, one su najverovatnije nastale kad ti je puko kaiš.
Onda startuj auto, pa onda ponovo dijagnostika, pa vidi da li i koje su se greške pojavile.
[ Zika88 @ 01.10.2022. 21:59 ] @
Obrisao sam greske,ponovo ocitao i nista mi sad ne izbacuje.Međutim,auto mi u leru i dalje trokira,tj cima...
[ goat @ 25.11.2022. 16:11 ] @
@Zika88 baš nemaš sreće sa majstorima... u stvari, majstori su retki a perača delova, rasturača sa otpada i mutivoda ima na svakom koraku ...i taj što ti nije hteo da radi kola, ne ljuti se na njega.. bolje što te odbio (učinio ti uslugu) nego da te usreći svojim umećem (znanje već pokazao konstatacijo da su ventili pokrivljeni na tom motoru) ... ja zbog toga naučio skoro automehaničarski zanat (mada mi je vrlo blizu struci) a i opremio se solidno... malo po malo .. sa dvostubnom dizlicom bi imao servis u fulu..mada imam i uslov (seosko imanje)
i dobro je što si ga sredio... ja ne kapiram logiku " ulažeš u auto 400e a on vredi 800E, ne isplati se".. !??? možda sam glup, a taj "pametan" da vozi automobil koji vredi 18000 eura i da mu ulaganje od 400E ne prestavlja gubitak koliko tebi na autu od 800E !??.. tebi taj auto završava posao, voziš se od tačke a do tačke b, isto kao autom od 18000E.. šta je razlika? u ovom od 18000E ti više zavide isprani mozgovi potrošačkog društva? svaki dan voziš 470km pa treba u njemu i veš mašinu da imaš?... transport košta .. nije samo gorivo trošak...