[ Turmen @ 19.01.2023. 11:14 ] @
Da oživimo malo Auto Zone, žalosno što je zamro :)

Planiram kupovinu SUV ili Crossover auta.

Da objasnim - potreban mi je auto sa visokim klirensom, 4X4 pogonom (voleo bih da izbegnem ove lažne SUVove poput Captura, Jukea, Kaškaia), velikim gepekom (za skije, bicikl, a pošto se bavim muzikom i za pojačala i zvučne kutije), da se dobro ponaša po snegu ili blatu (mada ne vozim nešto preterano offroad, osim ponekog zemljanog puta).

Budžet - pa do 10000e, može koji evro preko.

Pa raspalite - moj prvi pik je X-Trail, drugi Honda CRV (prethodne generacije), možda Toyota Rav 4, ali bih voleo da čujem i druge predloge i što je još bitnije - iskustva.

[ mjanjic @ 19.01.2023. 14:10 ] @
RAV4 je trošila ulje, i to po fabričkoj specifikaciji, odnosno nikome nisu zamenili motor ili uradili bilo šta drugo zbog toga, samo u garantnom roku dolivali ulje besplatno - mislim da se odnosi na prvu generaciju, ali svakako proveri na internetu detaljnije, znam da sam čitao na nekom forumu žalbe vlasnika.
Rav4 ti i nije baš za to što tražiš, bar ne te prve generacije, ove zadnje dve su "malo" porasle, otprilike proporcionalno cenama :)
[ dejanet @ 19.01.2023. 16:17 ] @
U gepek ne mogu da stanu zajedno niti pojedinacno skije za odrsle osobe, bicikl a za ostalo sto je navedeno nisam siguran. Ako spustis zadnja sedista mozes da preneses sta hoces.

Jos uvek vozim CRV iz 2012-te jer sam tek na 60K km :). Sto se offroad-a tice, pale mu se uslovno 4x4 dok 99% vremena pogonski je na prednjoj osovini, sto se snega i blata tice zavisi od vozaca i guma, a sto se tice kozjih staza(probao par puta na planinama) meni neverovatno dobar, takodje bije ga glas da je generalno dobar za to i ako mu to nije namena.

Ranije generacije crv-a su vise offroad, mislim da su kvalitetni automobili. Vidjao sam ih dosta po Grckoj gde su valjda zbog suve klime izgledali kao da su sad izasli ispod cekica. Kod nas ih nisam vidjao cesto.
[ peromalosutra @ 19.01.2023. 20:11 ] @
Kao što pomenuh u drugoj temi, zadnjih godinu i kusur vozim Nissan X-Trail, pretposlednji model (T32). Auto sam prvenstveno kupio za vikend avanture i odmore u prirodi, neka verzija laganog overlandinga. Zbog toga sam išao na vozilo sa pogonom na sve točkove i povišenim klirensom. Sa druge strane, realnost je da je najveći dio kilometraže koju ću prelaziti upravo autoput (da ne kažem, Autobahn), tako da mi je trebalo vozilo koje može sve po malo. Mislim da X-Trail to i nudi:
- 2.0CDI motor od 130kW ima sasvim dovoljno snage za opuštenu vožnju po autoputu
- Prosječna potrošnja na autoputu od oko 7l/100km je veoma razumna za taj tip vozila
- Dosta prostora za stvari (gepek od preko 550L)
- Obaranjem zadnjih sjedišta i pomjeranjem prednjih sjedišta prema naprijed, dobije se dosta prostora da se unutra može napraviti krevet (overlanding).
- U vozilo provjereno staje dupli ormar visine 240cm. :)
- Pogon na sve točkove sa blokadom centralnog diferencijala i 21cm klirensa bi trebao dati adekvatne performanse mimo asfalta

Naravno, treba imati u vidu da ovo nije punokrvno off road vozilo, za to mu nedostaje reduktor, a i šasija je sličnija automobilu (dakle nije "body on frame" već klasična samonoseća šasija). Ipak, na youtube ima prilično impresivnih videa po pitanju off road performansi, bar za amatere.

Inicijalno sam prvo naginjao ka kupovini kombija pa sređivanju u kamper, ali sam nakon dosta premišljanja odlučio da SUV ima više smisla za mene.







[Ovu poruku je menjao peromalosutra dana 19.01.2023. u 21:29 GMT+1]
[ Turmen @ 20.01.2023. 09:06 ] @
Citat:
dejanet:
Jos uvek vozim CRV iz 2012-te jer sam tek na 60K km :). Sto se offroad-a tice, pale mu se uslovno 4x4 dok 99% vremena pogonski je na prednjoj osovini, sto se snega i blata tice zavisi od vozaca i guma, a sto se tice kozjih staza(probao par puta na planinama) meni neverovatno dobar, takodje bije ga glas da je generalno dobar za to i ako mu to nije namena.

Ranije generacije crv-a su vise offroad, mislim da su kvalitetni automobili. Vidjao sam ih dosta po Grckoj gde su valjda zbog suve klime izgledali kao da su sad izasli ispod cekica. Kod nas ih nisam vidjao cesto.


Planiram da ga probam, poznanik prodaje CRVa iz 2014e za oko 10tak hiljada. Ovako na parkingu deluje robusno, ogromno, glomazno.

Citat:
peromalosutra: Kao što pomenuh u drugoj temi, zadnjih godinu i kusur vozim Nissan X-Trail, pretposlednji model (T32)....


Hvala na opširnoj poruci, deluje auto skroz upotrebljivo na slikama. Na ovog starijeg X-Traila me je navukao drugar sa kojim sam svirao u jednom bendu, išli smo na par svirki i šokirao sam se koliko tereta može da stane u njega. 2 gitarska pojačala, bas pojačalo i zvučne kutije stanu bez problema. Pritom se tako natovaren sasvim solidno ponašao na putu, nije za neko divljanje, ali na 120 - 130km/h na autoputu je radio skroz korektno.

Inače majstor koji mi je renovirao kupatilo, vozi Qashkai-a (novija verzija, 2016o) i poprilično je razočaran jer "nema prostora, a i trom je".
[ peromalosutra @ 20.01.2023. 15:27 ] @
Quasqai je nekih 30ak cm kraći. Ako je u pitanju 1.6dci motor, mislim da je on preslab. Takođe sam vozio Quashqai sa 1.2 benzincem i definitivno mu fali snage. Što je najgore taj motor je bio jedina opcija i na većem X-Trailu sve do facelifta, kada su uveli 2.0 verziju. Druga stvar na koju treba obraćati pažnju je mjenjač, u oba modela ide CVT automatski mjenjač na koji se dosta ljudi žali po više osnova. Osjećaj u vožnji traži navikavanja, a dugotrajnost je takođe upitna.

Zbog toga sam ja išao na 2.0cdi uparen sa manuelnim mjenjačem, što je relativno rijetka kombinacija. Što se manuelnog mjenjača tiče, nemam nekih posebnih primjedbi, osim da su prva i druga brzina nešto kraće, pa u gradu auto djeluje nešto tromiji nego što jeste. Takođe, zvuči čudno, ali u 2-3 navrata (u 20ak hiljada km koliko sam prešao) sam imao problem da mjenjač neće da uđe u prvu brzinu pri kretanju. Nakon kraćeg pregovaranja (izbaci iz brzine, ubaci u neku drugu brzinu, pa probaj opet nazad u prvu), prva se selektuje i onda je sve ok do sledećeg puta. Tu nešto očigleno nije ok, ali možda je nešto do mog konkretnog modela.
[ dejanet @ 20.01.2023. 16:57 ] @
@Turmen
Citat:
Planiram da ga probam, poznanik prodaje CRVa iz 2014e za oko 10tak hiljada. Ovako na parkingu deluje robusno, ogromno, glomazno.

To je novija verzija od moje, sa turbo kompresorskim motorom, manjom kubikazom ali vecom snagom, valjda. Ne znam koliko su zadrzali robusnosti od ranijih modela, ali ne pratim...

Onako laicki, ako nije urnisan sa kilometrazom i sudarima, to je dobra kupovina generalno, jer su polovnjaci otisli u nebesa sa cenom..
[ klavire_prevozi_ostoja @ 21.01.2023. 17:19 ] @
Biću slobodan da dodam možda još par predloga koji ispunjavaju uslove:

- Mitsubishi Outlander (2008 - 2010) - kvalitetan i prostran auto, bio mi je na listi želja za kupovinu jedno vreme, pa sam provozao par komada.

- Peugeot 4007 - Izgleda slično kao Mitsubishi, poznanik je bukvalno sagradio kuću vozeći građevinski materijal, građu na krovu, džakove, alat i ne znam ni ja šta uz pomoć njega. Ima i kuku pa je vukao i prikolicu. Jako robustan auto.

- Kia Sportage / Hyundai Tucson (2004 - 2010) - Takođe važe za jako izdržljive radne mašine.

- Opel Antara / Chevrolet Captiva - Ako ti nije skupo da daješ 40 - 50k na registraciju, 2.2CDTI motor sa 163 KS može da izađe uz masnu banderu. Pritom je jako brz i ekonomičan.

- Fiat Freemont.

Svi ovi automobili mogu da se nađu za manje od 6000 - 7000e, a ako nisu razvaljeni i izakani, mogu dosta dobro da posluže.
[ Java Beograd @ 22.01.2023. 07:54 ] @
Moram da demantujem: Opel Antara.

U vreme dok sam vozio Lanćiju Libry, zet je imao Antaru

Lybra - lepo i komotno uđe u moju garažu, a Antara, ono, jedva. Širina, visina ... sve!

Ali pritom:
- Antara ima znatno, znatno manje mesta na zadnjoj klupi, noge jedva stanu, i naravno, udobnost ni približna
- Antara ima znatno, manje mesta u prtljažniku od Lybre, i zet je stalno imao Tule kofer na krovu. Obratite pažnju da putevima: 2 od 3 Antare imaju Tule kofer na krovu.

I tako gledam ja tog "džipa" u gabaritima velik, unutra skučen i neudoban + mali prtljažnik -> sve u svemu grozna karikatura od auta.

Vozio sam samo malo, ne mogu da dajem kredibilne ocene, ali pošto je to bio neki benzinski motor, zet je brže bolje ugradio plin.
Naravno, vozne karakteristike ni približno kao Lanćija Lybra 1.9 jtd.


[ Turmen @ 24.01.2023. 16:28 ] @
Uh meni svi oni gorenavedeni automobili deluju kao prevara - u smislu ogromni spolja, ništa prostora iznutra. Osim možda Pežoa, mada ne znam.

Svakako ću pogledati neke od njih, možda se predomislim.

Pre par godina sam morao da prevezem neku opremu od kuće do kluba u kom sam radio svirku. Auto mi nije bio pri ruci. Taxi dispečera sam zamolio da mi pošalju veći auto (tipa Doblo, Berlingo). Poslali su mi Kiju Sportage, drugu seriju, mislim da se proizvodila oko 2010e godine. Imali smo ogroman problem da ubacimo dve zvučne kutije, stalke i miksetu. Moralo je da se obara sedište. Poređenja radi - sve to isto spakujem u VW Polo-a ili malenog Renault Clija (kada oborim sedište), a u već gorepomenutog Nissan X-Traila se to sve spakuje u gepek, bez ikakvog obaranja sedišta i još ostane brdo prostora.

Citat:
Java Beograd: Moram da demantujem: Opel Antara...



Hvala za ovo, imam sličan utisak, mada se iskreno nisam vozio u tom autu ni kao putnik, a kamoli kao vozač :)

Meni, na oko deluje kao - što bi rekao Nebojša - "šifonjer" - Puno lima, puno plastike, velike gume, a slab motor, loša aerodinamika i prostor unutra ko u Corsi, eventualno Astri.
[ Turmen @ 13.04.2023. 09:47 ] @
Za sve ljubitelje Crossovera - Mišljenja sam da je ovo najbolji auto u toj klasi, toliko da mi je čak i interesantan za potencijalnu kupovinu:

- Pristojnih dimenzija.
- Udoban i prostran iznutra
- Gepek najveći u toj klasi (i to ne samo po zapremini, već je i dobro iskorišćen prostor. Stanu dva velika kofera i još ima mesta za torbe i rančeve)
- Dobra motorizacija (nema trocilindrične kosilice od 1000kubika).

Cene su malo jače za naše uslove (prosek 15k) ali opet toliko koštaju i Kaškai, Sportage, Juke i slični automobili, a Honda je neuporedivo bolja i upotrebljivija od svih njih..


[ Nocni @ 13.04.2023. 17:46 ] @
Pokreneš temu u kojoj tražiš savjet za kupovinu vozila uz budžet od 10.000€ a onda u istoj temi sam "odgovaraš" i predlažeš vozilo od 15.000...

Za 10K nije loše uzeti ovakvu skodu yeti noviji model 2014
Zbog kutijastog zadnjeg dijela ima dosta prostora iako nije velik auto.
https://www.polovniautomobili....0-tdi?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

Za 15K je već druga priča jer se ulazi u zonu mnogo boljih vozila... Ja na primjer vozim toyotu RAV4 2.0 d4d već 5 godina, nisam imao nijedan kvar, bukvalno ni sijalica.... 2015 godište je moja.

U tom cjenovnom rangu je i neki audi Q5 recimo itd...

[ Turmen @ 13.04.2023. 20:03 ] @
@Noćni - sve sam bliži odluci da odustanem od kupovine kros auta koji bi mi bio uslovno rečeno rezervni (za tovarenje i akanje po čukama) i da se možda strpim i kupim skuplji i noviji auto koji bi mi bio prvi auto. Za sada mi ova Honda deluje kao najbolja kupovina u klasi, jer nije "šifonjer", a ima dosta prostora i nije loš po pitanju voznih karakteristika. Dogovorio sam probu, pa ću javiti utiske

I ako odstupa od primarnog "budžeta" teme, možda može nekom drugom da bude korisna.

Yeti je izuzetno praktičan auto, ima ga drugar, razmišljao sam i o njemu. U gepeku može prilično stvari da stane.
[ Nebojsa Milanovic @ 04.06.2023. 22:34 ] @
Ljubitelji automobila u Serbiji su većinom čuli, puno njih i pratili Mirka Rašića koji na žalost nije više među nama.

Evo jednog od njegovih poslednjih klipova gde se jako suzdržavao da istinski ne popljuje ovu napravu za koga od prvog dana kada se pojavio govorim da nije auto nego smeće (on je upotrebio izraz kanta, kao i za sve slične), pa predlažem da ga pogledate

[ jjovanovic @ 05.06.2023. 06:35 ] @
Hibridna histerija je uveliko zahvatila svet. Elektrifikovani automobili su nametnuti proizvođačima, a ovi ih, u duhu političke korektnosti, nameću kupcima. Čovek više ne zna da li je ušao u prodavnicu automobila ili stočne hrane.
[ whitie2004 @ 05.06.2023. 07:25 ] @
Kakogod, benzin, struja .... opet bude - " prodje zivot - NISTA !! ". Dobro je rekao !
[ Turmen @ 23.08.2023. 12:33 ] @
Često u razgovorima sa kolegama i drugarima, koji malo ne vole vožnju, citiram čuvenu Mirkovu:

"Ako ti treba auto da sam parkira, sam vozi, sam prati liniju, sam menja brzine, sam podešava klimu - tebi ne treba auto, tebi treba vozač"
[ Nebojsa Milanovic @ 29.08.2023. 23:33 ] @
Poznato je da nisam ljubitelj SUV vozila, iz više razloga, ali evo da dam moja dva centa ovde.

To je Hyundai Tucson 1.6T koji u osnovnoj verziji koja je sasvim dobro opremljena i sa savrmenim 1.6 Turbo motorom i šestobrzinskim manuelnim menjačem košta u bazičnoj ceni 26,500€, možda i manje.

To je u ovom trenutku odlična cena za ovaj lepo zaokružen model i da kupujem SUV, to bi bio moj izbor.
[ Nemanja @ 30.08.2023. 21:08 ] @
Za ono sto pokretacu teme treba, karavan je mnogo bolji izbor od SUV-a, skoro svaki u istoj klasi ima vise prostora i za putnike i za prtljag, BMW 5 od X3, Audi A6 od Q5... A pogon na sve tockove je kod navedenih isti kao i kod SUV-a. I dobices mnogo ozbiljniji auto od nekog ulaznog crossovera. Sve zavisi koliko novca zelis da ulozis u opadajucu vrednost na 4 tocka.
[ Turmen @ 31.08.2023. 08:32 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Poznato je da nisam ljubitelj SUV vozila, iz više razloga, ali evo da dam moja dva centa ovde.

To je Hyundai Tucson 1.6T koji u osnovnoj verziji koja je sasvim dobro opremljena i sa savrmenim 1.6 Turbo motorom i šestobrzinskim manuelnim menjačem košta u bazičnoj ceni 26,500€, možda i manje.

To je u ovom trenutku odlična cena za ovaj lepo zaokružen model i da kupujem SUV, to bi bio moj izbor.


Iskreno, iznenađen sam tvojim izborom SUVa, sećam se kad si pričao o CHRu, da si spominjao "bubuljice" i kojekakve izbočine. A taj Tucson ih ima ohoho :) Meni je recimo baš onako - ogavan. Džaba mu bilo i da vozi sam i da ima 6000 kubika i 1000KS i ne znam ni ja kakvu opremu. Dopadljiviji mi je prethodni Tucson, nego najnoviji.

Moj izbor bi bio Tiguan 2.0 TSI bez sekunde razmišljanja. Rezervne varijante Honda HRV, a ako hoću da "uštedim" i uzmem nešto malo jeftinije, onda Škoda Yeti.

Citat:
Nemanja: Za ono sto pokretacu teme treba, karavan je mnogo bolji izbor od SUV-a, skoro svaki u istoj klasi ima vise prostora i za putnike i za prtljag, BMW 5 od X3, Audi A6 od Q5... A pogon na sve tockove je kod navedenih isti kao i kod SUV-a. I dobices mnogo ozbiljniji auto od nekog ulaznog crossovera. Sve zavisi koliko novca zelis da ulozis u opadajucu vrednost na 4 tocka.


Amen to that, samo što nisi uporedio karavan i "parnjake".. Parnjak BMWu 5 je X5, ali kapiram poentu. Jedini minus karavana je što su malo duži i glomazniji, pa nisu za svakodnevnu upotrebu, ali za tovarenje i putovanja su dobri.

Meni se sviđaju Škoda Octavia Scout ili one "all road" varijante Audija
[ Nebojsa Milanovic @ 31.08.2023. 12:32 ] @
Citat:
Turmen:Iskreno, iznenađen sam tvojim izborom SUVa, sećam se kad si pričao o CHRu, da si spominjao "bubuljice" i kojekakve izbočine. A taj Tucson ih ima ohoho :)

Huh što se tiče bubuljica i grba, ovaj je mila majka u odnosu na CH-R koji je etalon ružnoće i bubuljičavosti. Inače onaj moj drugar koji je imao CH-R hybrid koga sam slikao i pokazao ovde ubrzo ga je prodao i kupio običnog Clia...

Citat:
Moj izbor bi bio Tiguan 2.0 TSI bez sekunde razmišljanja.

I moj naravno ali cenim da je duplo skuplji od Tucsona, a tema ovde je ne koji mi se auto najviše sviđa nego najbolja kupovina, što će reći da cena igra veliku ulogu.

Ovaj Tucson je dobro zaokružen model po dobroj ceni, nisam samo ispitivao da li je hardver motora isti kao kod verzija od 177 i 180KS, ili su ga negde uštrojili.

Ako ga nisu uštrojili a moguće da nisu, dakle ako su smanjili snagu samo zbog cene i ekologije, onda se lako otključava na oko 210KS, što nije loše za jedan šifonjer koji ipak podseća na normalan auto.
[ Turmen @ 31.08.2023. 13:43 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic

Inače onaj moj drugar koji je imao CH-R hybrid koga sam slikao i pokazao ovde ubrzo ga je prodao i kupio običnog Clia


Pa da, takvi automobili se kupe jer "izgledaju lepo", a onda sedneš, provozaš ga, vidiš da se vuče ko mrcina, da troši ko tenk, da se četvoro ljudi voze kao kifle, da Fiat Punto ima veći gepek - i kud ćeš šta ćeš - prodaš ga.

Trenutno među kolegama i drugarima imam one koji prodaju Kaškaija, S-Crossa, Škodu Karoq i Kiju Sportage.. Ni kod jednog se ti auti nisu zadržali duže od 3god

Da, vidim sad da je klot novi Tiguan startuje od 35000e. Dobar drug je prošle godine hteo da kupi novog Tucsona, na kraju je kupio polovnog Tiguana za tu oko 25000e
[ Nemanja @ 31.08.2023. 20:08 ] @
Nemoj uzimati 2.0 TSI za Tiguana, nisu se proslavili ni u jednom vozilu, u ovom slucaju je dizel bolji izbor. Sto se tice tih scout varijanti, prijatelj je uzeo A6 all-road, ili kako se vec zove, i to je dugo trazio dok nije nije nasao verziju sa 7-stepenim DSG-om, posto su 6-stepeni valjda bili problematicni u toj seriji. On ga je platio nekih 30.000 u Slovackoj, ne znam cene u Srbji. Izgleda lepo, vozi se ususkano, ne znam sta bih vise rekao.
[ Nebojsa Milanovic @ 31.08.2023. 20:23 ] @
Citat:
Nemanja: Nemoj uzimati 2.0 TSI za Tiguana, nisu se proslavili ni u jednom vozilu

Huh gde si ovo pročitao, živ nisam da to vidim :)

2.0TSI je apsolutno najbolji motor na svetu do 2l već najmanje 10 godina.
[ Nemanja @ 01.09.2023. 14:36 ] @
Nigde procitao, popricaj sa majstorima koji ih popravljaju, ako ih nadjes u Srbiji. Sto se mene tice, svako mozes baciti pare kako zeli.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.09.2023. 17:19 ] @
Svašta, imam komada 1 i sve znam o njima, što bih pričao sa "majstorima" koji ne razlikuju ni da tih motora ima 6-7 generacija :)

U jednoj od tih generacija AUDI-VW je u želji da minimizira trenje i gubitke ugradio tanje karike koje u kombinaciji sa retkim menjanjem i/ili korišćenjem ulja slabog kvaliteta kao kod nas posle mnogo hiljada pređenih kilometara dovodi do povećane potrošnje ulja.

I to je samo u toj starijoj generaciji, a to što naši "majstori" ne razlikuju ništa (pitanje da li su uopšte videli te motore) i ono što su "čuli" primenjuju na svih X generacija tih motora, to je druga stvar.

Već odavno ni taj problem da povećanom potrošnjom ulja ne postoji, tako da ta besmislena neodređena "nisu se dobro pokazali" priča je samo za kafanu.
[ Turmen @ 01.09.2023. 18:12 ] @
Naravno da se nisu dobro pokazali, kod vlasnika koji im menjaju ulje na 50000km i koji im vade dušu. TSI motori traže redovno održavanje, kako "propisuje fabrika" i to je to. Što bi rekao moj majstor za 1.0TSI koji je u mom autu "opusti se, ne forsiraj ga kad je hladan, menjaj ulje na vreme i nadživeće ceo auto". Jedini razlog zašto bih možda radije uzeo 1.5TSI nego 2.0TSI je cena registracije, ništa više.
[ Nebojsa Milanovic @ 01.09.2023. 18:17 ] @
Ne znam kako je uopšte moguće vaditi dušu kod 1.8-2.0TSI...možda samo na stazi, jer u normalnoj vožnji se retko kad prelazi 2000rpm...
[ Nebojsa Milanovic @ 02.10.2023. 22:42 ] @
Mnogo se priča o SUV vozilima, mišljenja su podeljena i rasprave često idu u nedeogled.

Lično, rekao sam da nikad ni po koju cenu na bih kupio takav auto, objasnio sam više razloga za to, ali čini mi se da nisam dovoljno naglasio glavni razlog.

A to je ovaj razlog:

https://www.instagram.com/p/Cx21m9WtxRZ/
[ Ivan Dimkovic @ 02.10.2023. 23:32 ] @
Ironija je sto se SUV-ovi marketinski valjaju kao nekakva "sigurnija" opcija, a u stvari su pokretni sanduci - kako za one u njima zbog prevrtanja, tako i za one koje dokace, ili zgaze kao npr. decu.

Jos ludje, zene ih mnogo vole - bar gde sam ziveo. Rebus.
[ Java Beograd @ 03.10.2023. 07:31 ] @
Bitno je da komšije i prijatelji vide da on ima džipa!
[ tdusko @ 04.10.2023. 08:11 ] @
Vozim SUV godinama i nama se pokazao kao super opcija jednog porodicnog auta u kuci. Za spoljne dimenzije malo vece od golfa, konfor u kabini i gepek kao u znatno duzoj limuzini. Za svakodnevno guzenje po gradu sa 2 mala deteta, nekoliko dugih putovanja uklucujuci i nekoliko odlazaka na skijanje super funkcionise. Alternativa je imati dva auta sto ne dolazi u obzir.
[ peromalosutra @ 04.10.2023. 09:49 ] @
Ja automobil vidim kao alat, a svaki alat ima svoju svrhu. SUV-ovi imaju svoju nišu: ja sam ih opisao kao vozila koja mogu sve pomalo. Mogu da idu na duža putovanja, mogu bezbrižnije da se voze po lošijim putevima, imaju dovoljno mjesta za stvari.

Navešću par ličnih anegdota, koje su mi potvrdile da sam odbrao pravi automobil (poslednje 2 godine vozim Nissan X-Trail T32):

- Nikoga neće iznenaditi da se više vozilo bolje snalazi na lošijim (makadamskim i šumskim) putevima. Ovo ljeto sam vozio do Prokoškog jezera, zatim na Maglić, pa onda i do Lukomira. Putevi uključuju dionice od 10-15km lošeg makadama, doduše, viđao sam da njima voze i sasvim svakodnevna vozila (npr. Golf 2). A onda sam od Lukomira krenuo direktnim putem do Konjica. Put (ako se tako može nazvati) je toliko loš i neupotrebljivan, da bilo kakvo vozilo koje ima manje od 20cm klirensa tu nema šta da traži. Vododerne, šiljci stijena koje vire iz puta i slično. Uglavnom sam vozio u prvoj brzini (reduktor bi dobro došao), ali 2.0dci je imao dovoljno obrtnog momenta da i tako savlada teren. Nakon više od sat vremena takvog truckanja, stigao sam i jedan VW T5 koji je tražeći avanturu uspio da prođe istim putem. Oba vozila imaju više od 20cm klirensa.

- U samom Lukomiru smještajni kapaciteti prepuni. Vlasnik lokalnog restorana me pozove da ostavim auto kod njega u dvorištu i prespavam tu. A autu već imam spreman sistem za spavanje. Uz panoramski krov i vedru noć, divota za spavati.

- Juče vozim put od Bitterfelda do Berlina, nekih 150km autoputa uz finalno provlačenje kroz Berlin od nekih 15ak km. Na kraju puta sam inzenađen prosječnom potrošnjom od svega 6l/km, uz prosječnu brzinu od nešto iznad 100km/h (dosta radova na putu).

- Već više puta sam vozio na relacijama Berlin-Banja Luka, tu se nema šta posebno reći osim da je auto sasvim ok i za auto put, ne umara u vožnji, dvozim tih 1250km u komadu, uz 2 pitstopa za gorivo (moglo bi i manje, ali uvijek sipam na pola rezervoara).

I sad neko priča iz perspektive gradske vožnje kako je SUV neoptimalan za grad. Ili kako ne leži u krivinama kao neki spušteni sedan. Ili kako troši više. I naravno da je to tako, nešto dobiješ, nešto izgubiš. Ako ti to što si dobio znači više od ovog što si izgubio, onda je to dobar auto za tebe. A sve ove pljuvačine gdje ljudi pišu iz svojih perspekiva, pa šta da kažem, očigledno se taj auto ne uklapa u vaše potrebe i to je to. Ne znači da je automatski loš.
[ tdusko @ 04.10.2023. 10:15 ] @
Ja ne znam ko se vise peca na te price o losim voznim karakteristikama, abnormalnoj buci, potrosnji itd. Vozim Pug 3008 od 180 PS turbo benzinac i imam prosecnu potrosnju od 8 litara na 28k Km. Ako se ne vozi preko 140 ne prelazi 7.5, u gradu zimi trosi preko 10, ali trosio mi je svaki benzinac ukljucujuci i bmw trojka. Da bih imao ovoliki gepek i ovakav komfor u kabini morao bih da uzmem limuzinu od 5 metara koju moram da slepam kroz grad i da se 5 puta dnevno nerviram sto u 90% rupa ne staje, jer mi je 99% parkiranja paralelno uz trotoar. Dakle pored tog broda morao bih da uzmem i jos jedan mali auto od 4 metra i da placam sve duplo pa bih onda ustedeo pola litra goriva na 100.
[ peromalosutra @ 05.10.2023. 21:55 ] @
BTW, sad naletih na scenu prevrtanja, pa me podsjeti na ovaj post. Jel to znači da više ne kupujemo ni sedane?

https://www.youtube.com/watch?v=y3nVx05W4xQ&t=416s
[ Nebojsa Milanovic @ 05.10.2023. 22:58 ] @
Ovaj tvoj uopšteni klip, kao ni primer koji si konkretno pokazao, nema veze sa onim šta sam ja okačio, niti šta pokazuje.
[ Turmen @ 07.10.2023. 19:17 ] @
Citat:
peromalosutra: BTW, sad naletih na scenu prevrtanja, pa me podsjeti na ovaj post. Jel to znači da više ne kupujemo ni sedane?

https://www.youtube.com/watch?v=y3nVx05W4xQ&t=416s


Treba da kupuje ko šta hoće, ali da vozi kako treba, jer su u oba klipa mnogo veći problem vozači tantuzi nego tip automobila koje voze :)

Citat:
Ivan Dimkovic: Ironija je sto se SUV-ovi marketinski valjaju kao nekakva "sigurnija" opcija, a u stvari su pokretni sanduci - kako za one u njima zbog prevrtanja, tako i za one koje dokace, ili zgaze kao npr. decu.

Jos ludje, zene ih mnogo vole - bar gde sam ziveo. Rebus.


SUV-ovi imaju lošije vozne karakteristike od recimo sedana. Niti sam to ja izmislio, niti je to moj "subjektivni osećaj", već je to potvrđeno gomilom testova, a i ono - fizika je egzaktna nauka. Pričam o ovim novokomponovanim kvazi-terencima koji jedva prelaze tonu težine i vuku ih mali motori od 900kubika. Naravno da je Porše Macan sa 300KS bolji za vožnju od Fiat Tipa ili Mazde 3.

A i apropo sigurnosti, utemeljena je zabluda da je auto bezbedniji ako je povišeniji, ako ima više lima, ako je teži i ne znam ni ja šta. Činjenica je da će u direktnom sudaru Volvoa XC90 i Fiat Punta deblji kraj izvući Punto, ali to nije jedino merilo bezbednosti. Za mene, kao vozača je mnogo bitnije da auto dobro leži na putu, da je stabilan u krivinama, da se ne ljulja prilikom malo jačeg vetra i slično. U prevodu auto sa kojim će teže doći do samog sudara.

E sad, neko će, svestan toga pre kupiti SUV jer mu znači povišena pozicija, jer mu treba malo veći gepek (kažem malo, jer uglavnom veličina gepeka SUVjeva je približna veličini gepeka hatchback parnjaka), jer mu treba obaranje sedišta 1-1-1 da može da proturi skije, da se ne krivi kičma dok se stavlja dete u sedište, da malo bolje apsorbuje rupe po naprednim putevima, a i brate mili takav je sada trend. Šta će nam vozne karakteristike, kada je ceo autoput pod kamerama, meri se prosečna brzina na 10km, pa hteli ne hteli ne smemo brže od 130km/h. A sada je i autoindustrija počela da diktira i da gasi neke dobre modele i zamenjuje ih istim tim samo sa štulama. Samo čekam da izađe novi Fiat Punto Cross ili Opel Corsa Cross ili slično. Već su recimo sasvim pristojan porodični hatchback Citroen C4 podigli na štule

Citat:
peromalosutra: Ja automobil vidim kao alat, a svaki alat ima svoju svrhu. SUV-ovi imaju svoju nišu: ja sam ih opisao kao vozila koja mogu sve pomalo. Mogu da idu na duža putovanja, mogu bezbrižnije da se voze po lošijim putevima, imaju dovoljno mjesta za stvari.

Navešću par ličnih anegdota, koje su mi potvrdile da sam odbrao pravi automobil (poslednje 2 godine vozim Nissan X-Trail T32):



Ako je to onaj Nissan što si kačio ovde, to je sasvim upotrebljiv auto i mislim da uz Tiguana i Karoqa i gorepomenutu Hondu HRV jedini auto tog tipa koji bih razmatrao za kupovinu. Meni se i dalje sviđa onaj stari XTrail. Ali zna se, kada kažem SUV - mislim na 4X4 pogon, jak motor, jako podvozje i gepek u koji mogu da stavim recimo kofere ili ozvučenje i instrumente i da poteram na dugi put. Tako da, većina ovih modernih hatchbacka na štulama taj kriterijum ne ispunjava