[ Turmen @ 19.01.2023. 11:14 ] @
Da oživimo malo Auto Zone, žalosno što je zamro :)

Planiram kupovinu SUV ili Crossover auta.

Da objasnim - potreban mi je auto sa visokim klirensom, 4X4 pogonom (voleo bih da izbegnem ove lažne SUVove poput Captura, Jukea, Kaškaia), velikim gepekom (za skije, bicikl, a pošto se bavim muzikom i za pojačala i zvučne kutije), da se dobro ponaša po snegu ili blatu (mada ne vozim nešto preterano offroad, osim ponekog zemljanog puta).

Budžet - pa do 10000e, može koji evro preko.

Pa raspalite - moj prvi pik je X-Trail, drugi Honda CRV (prethodne generacije), možda Toyota Rav 4, ali bih voleo da čujem i druge predloge i što je još bitnije - iskustva.

[ mjanjic @ 19.01.2023. 14:10 ] @
RAV4 je trošila ulje, i to po fabričkoj specifikaciji, odnosno nikome nisu zamenili motor ili uradili bilo šta drugo zbog toga, samo u garantnom roku dolivali ulje besplatno - mislim da se odnosi na prvu generaciju, ali svakako proveri na internetu detaljnije, znam da sam čitao na nekom forumu žalbe vlasnika.
Rav4 ti i nije baš za to što tražiš, bar ne te prve generacije, ove zadnje dve su "malo" porasle, otprilike proporcionalno cenama :)
[ dejanet @ 19.01.2023. 16:17 ] @
U gepek ne mogu da stanu zajedno niti pojedinacno skije za odrsle osobe, bicikl a za ostalo sto je navedeno nisam siguran. Ako spustis zadnja sedista mozes da preneses sta hoces.

Jos uvek vozim CRV iz 2012-te jer sam tek na 60K km :). Sto se offroad-a tice, pale mu se uslovno 4x4 dok 99% vremena pogonski je na prednjoj osovini, sto se snega i blata tice zavisi od vozaca i guma, a sto se tice kozjih staza(probao par puta na planinama) meni neverovatno dobar, takodje bije ga glas da je generalno dobar za to i ako mu to nije namena.

Ranije generacije crv-a su vise offroad, mislim da su kvalitetni automobili. Vidjao sam ih dosta po Grckoj gde su valjda zbog suve klime izgledali kao da su sad izasli ispod cekica. Kod nas ih nisam vidjao cesto.
[ peromalosutra @ 19.01.2023. 20:11 ] @
Kao što pomenuh u drugoj temi, zadnjih godinu i kusur vozim Nissan X-Trail, pretposlednji model (T32). Auto sam prvenstveno kupio za vikend avanture i odmore u prirodi, neka verzija laganog overlandinga. Zbog toga sam išao na vozilo sa pogonom na sve točkove i povišenim klirensom. Sa druge strane, realnost je da je najveći dio kilometraže koju ću prelaziti upravo autoput (da ne kažem, Autobahn), tako da mi je trebalo vozilo koje može sve po malo. Mislim da X-Trail to i nudi:
- 2.0CDI motor od 130kW ima sasvim dovoljno snage za opuštenu vožnju po autoputu
- Prosječna potrošnja na autoputu od oko 7l/100km je veoma razumna za taj tip vozila
- Dosta prostora za stvari (gepek od preko 550L)
- Obaranjem zadnjih sjedišta i pomjeranjem prednjih sjedišta prema naprijed, dobije se dosta prostora da se unutra može napraviti krevet (overlanding).
- U vozilo provjereno staje dupli ormar visine 240cm. :)
- Pogon na sve točkove sa blokadom centralnog diferencijala i 21cm klirensa bi trebao dati adekvatne performanse mimo asfalta

Naravno, treba imati u vidu da ovo nije punokrvno off road vozilo, za to mu nedostaje reduktor, a i šasija je sličnija automobilu (dakle nije "body on frame" već klasična samonoseća šasija). Ipak, na youtube ima prilično impresivnih videa po pitanju off road performansi, bar za amatere.

Inicijalno sam prvo naginjao ka kupovini kombija pa sređivanju u kamper, ali sam nakon dosta premišljanja odlučio da SUV ima više smisla za mene.







[Ovu poruku je menjao peromalosutra dana 19.01.2023. u 21:29 GMT+1]
[ Turmen @ 20.01.2023. 09:06 ] @
Citat:
dejanet:
Jos uvek vozim CRV iz 2012-te jer sam tek na 60K km :). Sto se offroad-a tice, pale mu se uslovno 4x4 dok 99% vremena pogonski je na prednjoj osovini, sto se snega i blata tice zavisi od vozaca i guma, a sto se tice kozjih staza(probao par puta na planinama) meni neverovatno dobar, takodje bije ga glas da je generalno dobar za to i ako mu to nije namena.

Ranije generacije crv-a su vise offroad, mislim da su kvalitetni automobili. Vidjao sam ih dosta po Grckoj gde su valjda zbog suve klime izgledali kao da su sad izasli ispod cekica. Kod nas ih nisam vidjao cesto.


Planiram da ga probam, poznanik prodaje CRVa iz 2014e za oko 10tak hiljada. Ovako na parkingu deluje robusno, ogromno, glomazno.

Citat:
peromalosutra: Kao što pomenuh u drugoj temi, zadnjih godinu i kusur vozim Nissan X-Trail, pretposlednji model (T32)....


Hvala na opširnoj poruci, deluje auto skroz upotrebljivo na slikama. Na ovog starijeg X-Traila me je navukao drugar sa kojim sam svirao u jednom bendu, išli smo na par svirki i šokirao sam se koliko tereta može da stane u njega. 2 gitarska pojačala, bas pojačalo i zvučne kutije stanu bez problema. Pritom se tako natovaren sasvim solidno ponašao na putu, nije za neko divljanje, ali na 120 - 130km/h na autoputu je radio skroz korektno.

Inače majstor koji mi je renovirao kupatilo, vozi Qashkai-a (novija verzija, 2016o) i poprilično je razočaran jer "nema prostora, a i trom je".
[ peromalosutra @ 20.01.2023. 15:27 ] @
Quasqai je nekih 30ak cm kraći. Ako je u pitanju 1.6dci motor, mislim da je on preslab. Takođe sam vozio Quashqai sa 1.2 benzincem i definitivno mu fali snage. Što je najgore taj motor je bio jedina opcija i na većem X-Trailu sve do facelifta, kada su uveli 2.0 verziju. Druga stvar na koju treba obraćati pažnju je mjenjač, u oba modela ide CVT automatski mjenjač na koji se dosta ljudi žali po više osnova. Osjećaj u vožnji traži navikavanja, a dugotrajnost je takođe upitna.

Zbog toga sam ja išao na 2.0cdi uparen sa manuelnim mjenjačem, što je relativno rijetka kombinacija. Što se manuelnog mjenjača tiče, nemam nekih posebnih primjedbi, osim da su prva i druga brzina nešto kraće, pa u gradu auto djeluje nešto tromiji nego što jeste. Takođe, zvuči čudno, ali u 2-3 navrata (u 20ak hiljada km koliko sam prešao) sam imao problem da mjenjač neće da uđe u prvu brzinu pri kretanju. Nakon kraćeg pregovaranja (izbaci iz brzine, ubaci u neku drugu brzinu, pa probaj opet nazad u prvu), prva se selektuje i onda je sve ok do sledećeg puta. Tu nešto očigleno nije ok, ali možda je nešto do mog konkretnog modela.
[ dejanet @ 20.01.2023. 16:57 ] @
@Turmen
Citat:
Planiram da ga probam, poznanik prodaje CRVa iz 2014e za oko 10tak hiljada. Ovako na parkingu deluje robusno, ogromno, glomazno.

To je novija verzija od moje, sa turbo kompresorskim motorom, manjom kubikazom ali vecom snagom, valjda. Ne znam koliko su zadrzali robusnosti od ranijih modela, ali ne pratim...

Onako laicki, ako nije urnisan sa kilometrazom i sudarima, to je dobra kupovina generalno, jer su polovnjaci otisli u nebesa sa cenom..
[ klavire_prevozi_ostoja @ 21.01.2023. 17:19 ] @
Biću slobodan da dodam možda još par predloga koji ispunjavaju uslove:

- Mitsubishi Outlander (2008 - 2010) - kvalitetan i prostran auto, bio mi je na listi želja za kupovinu jedno vreme, pa sam provozao par komada.

- Peugeot 4007 - Izgleda slično kao Mitsubishi, poznanik je bukvalno sagradio kuću vozeći građevinski materijal, građu na krovu, džakove, alat i ne znam ni ja šta uz pomoć njega. Ima i kuku pa je vukao i prikolicu. Jako robustan auto.

- Kia Sportage / Hyundai Tucson (2004 - 2010) - Takođe važe za jako izdržljive radne mašine.

- Opel Antara / Chevrolet Captiva - Ako ti nije skupo da daješ 40 - 50k na registraciju, 2.2CDTI motor sa 163 KS može da izađe uz masnu banderu. Pritom je jako brz i ekonomičan.

- Fiat Freemont.

Svi ovi automobili mogu da se nađu za manje od 6000 - 7000e, a ako nisu razvaljeni i izakani, mogu dosta dobro da posluže.
[ Java Beograd @ 22.01.2023. 07:54 ] @
Moram da demantujem: Opel Antara.

U vreme dok sam vozio Lanćiju Libry, zet je imao Antaru

Lybra - lepo i komotno uđe u moju garažu, a Antara, ono, jedva. Širina, visina ... sve!

Ali pritom:
- Antara ima znatno, znatno manje mesta na zadnjoj klupi, noge jedva stanu, i naravno, udobnost ni približna
- Antara ima znatno, manje mesta u prtljažniku od Lybre, i zet je stalno imao Tule kofer na krovu. Obratite pažnju da putevima: 2 od 3 Antare imaju Tule kofer na krovu.

I tako gledam ja tog "džipa" u gabaritima velik, unutra skučen i neudoban + mali prtljažnik -> sve u svemu grozna karikatura od auta.

Vozio sam samo malo, ne mogu da dajem kredibilne ocene, ali pošto je to bio neki benzinski motor, zet je brže bolje ugradio plin.
Naravno, vozne karakteristike ni približno kao Lanćija Lybra 1.9 jtd.


[ Turmen @ 24.01.2023. 16:28 ] @
Uh meni svi oni gorenavedeni automobili deluju kao prevara - u smislu ogromni spolja, ništa prostora iznutra. Osim možda Pežoa, mada ne znam.

Svakako ću pogledati neke od njih, možda se predomislim.

Pre par godina sam morao da prevezem neku opremu od kuće do kluba u kom sam radio svirku. Auto mi nije bio pri ruci. Taxi dispečera sam zamolio da mi pošalju veći auto (tipa Doblo, Berlingo). Poslali su mi Kiju Sportage, drugu seriju, mislim da se proizvodila oko 2010e godine. Imali smo ogroman problem da ubacimo dve zvučne kutije, stalke i miksetu. Moralo je da se obara sedište. Poređenja radi - sve to isto spakujem u VW Polo-a ili malenog Renault Clija (kada oborim sedište), a u već gorepomenutog Nissan X-Traila se to sve spakuje u gepek, bez ikakvog obaranja sedišta i još ostane brdo prostora.

Citat:
Java Beograd: Moram da demantujem: Opel Antara...



Hvala za ovo, imam sličan utisak, mada se iskreno nisam vozio u tom autu ni kao putnik, a kamoli kao vozač :)

Meni, na oko deluje kao - što bi rekao Nebojša - "šifonjer" - Puno lima, puno plastike, velike gume, a slab motor, loša aerodinamika i prostor unutra ko u Corsi, eventualno Astri.
[ Turmen @ 13.04.2023. 09:47 ] @
Za sve ljubitelje Crossovera - Mišljenja sam da je ovo najbolji auto u toj klasi, toliko da mi je čak i interesantan za potencijalnu kupovinu:

- Pristojnih dimenzija.
- Udoban i prostran iznutra
- Gepek najveći u toj klasi (i to ne samo po zapremini, već je i dobro iskorišćen prostor. Stanu dva velika kofera i još ima mesta za torbe i rančeve)
- Dobra motorizacija (nema trocilindrične kosilice od 1000kubika).

Cene su malo jače za naše uslove (prosek 15k) ali opet toliko koštaju i Kaškai, Sportage, Juke i slični automobili, a Honda je neuporedivo bolja i upotrebljivija od svih njih..


[ Nocni @ 13.04.2023. 17:46 ] @
Pokreneš temu u kojoj tražiš savjet za kupovinu vozila uz budžet od 10.000€ a onda u istoj temi sam "odgovaraš" i predlažeš vozilo od 15.000...

Za 10K nije loše uzeti ovakvu skodu yeti noviji model 2014
Zbog kutijastog zadnjeg dijela ima dosta prostora iako nije velik auto.
https://www.polovniautomobili....0-tdi?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0

Za 15K je već druga priča jer se ulazi u zonu mnogo boljih vozila... Ja na primjer vozim toyotu RAV4 2.0 d4d već 5 godina, nisam imao nijedan kvar, bukvalno ni sijalica.... 2015 godište je moja.

U tom cjenovnom rangu je i neki audi Q5 recimo itd...

[ Turmen @ 13.04.2023. 20:03 ] @
@Noćni - sve sam bliži odluci da odustanem od kupovine kros auta koji bi mi bio uslovno rečeno rezervni (za tovarenje i akanje po čukama) i da se možda strpim i kupim skuplji i noviji auto koji bi mi bio prvi auto. Za sada mi ova Honda deluje kao najbolja kupovina u klasi, jer nije "šifonjer", a ima dosta prostora i nije loš po pitanju voznih karakteristika. Dogovorio sam probu, pa ću javiti utiske

I ako odstupa od primarnog "budžeta" teme, možda može nekom drugom da bude korisna.

Yeti je izuzetno praktičan auto, ima ga drugar, razmišljao sam i o njemu. U gepeku može prilično stvari da stane.