[ Zika88 @ 28.01.2023. 11:34 ] @
Pozdrav svima.Imam Punta 1.2 8v,nisam ga vozio 2-3 dana,malo pre sednem da odem do pumpe nekih 500m od mene da ga sipam,naravno zagrejem auto,upalio je odmah al kao da nije verglao nego odjednom.Kad sam kretao morao sam kroz jednu ulicu proci gde ima dosta vode na putu,nisam mogao izbeci.Sipam gorivo,da krenem sa pumpe palim ga i vidim da mi ostala upaljena lampica za akumulator i da mi volan bas tesko radi tj tesko skrecem.Zaboravih da kazem da sam imao snega na njemu i skinuo sam dosta al je ostalo vode u onim protocnim pipcima ispod haube gde kao treba da odlazi voda al to pada direktno na pletenicu auspuha i ostalo dole sto ima.Nekako sam ga dovezao do kuce al nije mi se gasila lampica za akumulator...
[ Zika88 @ 28.01.2023. 11:36 ] @
Zaboravih reci da znam da on ima dosta instalacija dole i da treba izbegavati bare i vodu al opet ovo je vezano za akumulator,a do sad je dobro palio i nikad nisam imao problem.Servo sam koristio samo za parkiranje a sad mi je teze skrecati i bez serva kad vozis...
[ Java Beograd @ 28.01.2023. 12:55 ] @
Ušla voda u alternator. Možda je nešto crklo, a možda je samo vlažno.

Sačekaj da se osuši dan, dva. Ako nastaviš da voziš, ne može ništa posebno da se pokvari, ali akumulator može da se isprazni, pa ga onda treba puniti.

Ako nastavi da gori lampca, mogući kvarovi su:

- regler alternatora
- diodna ploča alternatora
- kratak spoj na statoru / rotoru

Regler košta 2.000 - 3.000 din. Najbolje je kupiti novi, jer je to elektronski deo, koji vremenom crkne.
Alternator ne moraš nov. Polovni alternatori za Puntića koštaju oko 50€ ili manje. Često autoelektričari već imaju neki polovan, repariran.

I dodaj cenu rada majstora.
[ Java Beograd @ 28.01.2023. 12:59 ] @
Na znam, sad, kakve veze ima volan.

Ako tvoj punto ima elektro servo, onda on verovatno ne radi zbog umanjenog napona u instalaciji.
Ako punto ima servo pumpu, na kaiš, onda, neznamnija, možda je pukao kaiš koji pogoni i alternator i servo pumpu, pa ne radi ni alternator ni servo.

[ Zika88 @ 28.01.2023. 13:03 ] @
I ja sam pretpostavio da je alternator.Probao sam jos jednom,auto pali normalno.Mogucw da je voda usla kao sto kazes a volan je odmah poceo teze da radi kad je ovo upalio lampicu pre toga normalno radio...
[ baresi @ 28.01.2023. 13:14 ] @
Ne znam kakva je elktronika ko Puntoa, ali može biti i neki senzor ako ga je zalila voda. To što piša Java je sasvim logično, sačekaj da se posuši pa ćeš znati. Na alfi koju ima sin, isto se desilo kad senzor koji je ubačen u auspuh i meri čini mi se temperaturu gasova, nije radio. Gori lampica, smanjena snaga, tvrdi volan. Zato je najbolje nekako osušiti sve ispod haube. Ako imaš garažu, neki fen bi ti dobro došao.
[ Zika88 @ 28.01.2023. 13:27 ] @
Deluje mi da je kao pobrljavio nesto,jer kad sam malo pre probao opet dao kontakt,zaverglao i upalio je odmah al ona lampica za ulje se sad isto pojavila i posle 3 sekunde ugasila i ostala samo ova za akumulator...
[ Java Beograd @ 28.01.2023. 17:31 ] @
- Verglanje i startovanje motora nema veze sa alternatorom nego sa akumulatorom. Da li je dobar, napunjen i slično.
- Lampica za ulje se uvak upali, i ugasi posle 3 sec, samo to do sada nisi primetio, nisi obraćao pažnju.
[ mjanjic @ 29.01.2023. 03:13 ] @
Proveriš punjenje unimerom ili što pre kod nekog električara da ti proveri, jer možeš tako isprazniti akumulator ako nema punjenja.
Ako nakon startovanja motora imaš preko 14V, onda punjenje radi (može biti i nešto niži napon, tipa 13.8V, ali onda je pitanje da li je elektronika alternatora ispravna). Ako imaš napon oko 12V, onda punjenje ne radi i što pre kod majstora da ti to sredi, jer efekti mogu biti i pogubni.

Meni npr. kad se to desilo, dok sam stigao kod mehaničara, napon je već bio ispod 11V, a nije se uključivao ventilator hladnjaka motora zbog niskog napona, tako da je puklo crevo koje ide od glave motora do hladnjaka; na sreću, nije bilo drugih posledica po motor, jer temperatura nije otišla u crveno).
U principu, čak i da mora da se plati šlepanje, može biti jeftinije od kockanja sa tim da se auto vozi bez odgovarajućeg napona napajanja, može tom da se pribegne ako je akumulator dobro napunjen, relativno nov, i ako isključiš svetla, ja sam tako jednom prilikom došao kući i sledeći dan odvezao se do majstora kad mi se PK kaiš prosuo u končiće, sve ukupno nekih 15km, jer je bilo kasno uveče i rano ujutru, a ovo drugi put sa elektronikom alternatora je bilo oko podne po nekoj vrućini, plus akumulator već imao nekih 4 godina - i, iako se maltene ispraznio, poslužio je do pre neki mesec, dake ukupno 7 godina :)
[ test1234 @ 29.01.2023. 04:23 ] @
Kod Punta je servo na struju.
[ Zika88 @ 04.02.2023. 12:08 ] @
Evo nakon nekog vremena.Osušio sam alternator koliko sam mogao,za to vreme sam skinuo akumulator i napunio ga.Danas probam upalim sve napravio sam krug oko zgrade.I dalje mi sija lampica akumulatora i dalje mi volan tesko okrece.Bice da mi je gotov alternator i ne gine mi elektricar.
[ Java Beograd @ 04.02.2023. 17:12 ] @
Ajd' pa javi na kraju šta je bilo.
[ Zika88 @ 06.02.2023. 17:13 ] @
Oterao kod majstora,otišao stator,ležaj,regler i još nešto 100e remont...
[ Zika88 @ 03.03.2023. 05:41 ] @
Da ne otvaram novu temu.Nakon remonta alternatora,vozio sam ga neko vreme i juce mi opet posle 10 min voznje nece da upali.Tj nema uopste struje ni na tabli nigde.Da napomenem da sam promenio bobinu tj stavio drugu navodno ispravnu.Ne znam dal je do toga nisam uspeo nikog da nahvatam na kablove jer sam zurio na posao...
[ Java Beograd @ 03.03.2023. 08:02 ] @
Ne može bobina (sve i da je neispravna) da uzrokuje nedostatak struje u akumulatoru.

Jedino akumulator.

- Ili je crko, ili se ispraznio. Probaj da napunuš (pozajmi punjač). Ako ne može da se napuni - jbg, mora novi.
- Ako se ispraznio, moguće je da alternator opet nije u redu i ne puni dobro.
- Moguće je da ti je ostao upaljen neki potrošač (svetlo, neznamnija )
- Moguće je da klema na akumulatoru nije dobro stegnuta.


[ Zika88 @ 03.03.2023. 08:32 ] @
Akumulator je 2020 uvoz,svetlo mi uvek ugaseno,jedino ako negde ne vuce struju.Klemu sam skidao pa vracao.Da bar znam da je sigurno akumulator uzeo bih odmah drugi.Ovako ako me opet zeza alternator jbg onda...
[ Java Beograd @ 03.03.2023. 09:07 ] @
A i brate, mnogo ti je naplatio. 100€ !
[ Zika88 @ 03.03.2023. 09:18 ] @
Pa znam al tad mi je bilo hitno i odmah me primio.Imam i dalje garanciju na te delove al ako je opet alternator otisao da ga j.Nije mi lampicu pokazivao ni nista kao pre.Samo nema svetla na instrument tabli kad dam kontakt,nista nigde ne svetli...
[ Zika88 @ 03.03.2023. 09:23 ] @
Da ne radi opet alternator opet bih mogao da ga upalim ko pre tad sto mi se desilo,zar ne?Izbacio bi gresku akumulatora na tabli.Prrobacu na kablove danas da spojima ko bude sta pomoglo.Vartin je aku,2020 uvoz,ako je on otisao bar znam da je on ovako samo nagadjam...
[ Java Beograd @ 03.03.2023. 10:10 ] @
Ako neće da vergla:

1. Akumulator je prazan, ili
2. Klema se otkačila.

Ako je akumulator prazan
1. Crko. Mora novi.
2. Ispraznio se, može da se napuni.

Ako se ispraznio, a može da se napuni, ispitati uzrok pražnjenja.

[ Zika88 @ 03.03.2023. 10:52 ] @
Nece da uopste ni zavergla ni zasija nista.Al me buni zar on ne bi slabije sijao na tabli da je aku bio pred izdisajem...
[ Java Beograd @ 03.03.2023. 11:33 ] @
Ovi novi akumulatori crknu kao sijalice. Ali, opet, bar neki napon bi trebalo da daju.
Da sam na tvom mestu, prvo bih proverio kleme.
Možda, kad je majstor radio alternator, možda nije lepo namestio i stego kleme akumulatora.
[ baresi @ 03.03.2023. 11:43 ] @
Budući da nemaš voltmetar, nađi neku sijalicu za 12 volti, stavi joj dvije žice i probaj direktno na akumulator da vidiš da li akumulator daje bar malo života od sebe.
[ Zika88 @ 03.03.2023. 11:49 ] @
Pa i mene je to palo na pamet mada kad sam figao haubu video sam da kleme stoje al nisam proverio jel su toliko cvrsto stegnute.Al opet ja sam stao na ravnom i bila svetla upaljena sve radilo i ugasio sam ga na ravnom.I kad sam posle dao kontakt nista ne svetli.