[ gigamg1 @ 26.02.2023. 19:02 ] @
Posto sam poceo voziti zenin auto dok ne kupim drugi, primetio sam neke probleme. Ona ga je tako vozila povremeno u lokalu. Jedno nedeljno. Kada sam ga ja pocep voziti, osetim slabo vuce i povremeno prijavi antipollution fault. Pre toga je isao na dihtovanje dizni posto je curio od dizni jako mnogo. Posle dizni se pojavila ta greska sa antipoluttion i onda je dijagnostika pronasla greske egr ventila i protokomera. Obe stvari su zamenjene i prestao je da kulja dim iz auspuha. Prodisao auto i vuce. Nakon mozda 500-600km su poceli sadasnji problemi. Auto vuce normalno kad je hladan ali kad se malo ugreje, prilikom voznje trecom ili cetvrtom sa kinstantnim obrtajima bez progresivnog dodavanja gasa, auto kao da zastajkuje na svakih 10m i pritom se cuje kao da nesto na sekundu cese iz desnog dela blize motoru. Tako isto i kad se skrene u drugoj, doda se gas da ubrza i kad treba da se prebaci u trecu onda isto tako kao da mu nestane smage i cuje se iz desnog dela. Dijagnostika nista ne cita, nikakvu gresku ni kada je prikacena za vređe voznje. Ako se doda gas onda povlaci ali kada treba da isprati neki tempo sa srednjim gasom onda stuca. Slicno dosta situaciji kada benzincu pukne jedna svecica ili je filter goriva pred zamenu. Bukvalno uspori pa ubrza i tako trza pomalo. Auto nema fabricki dpf filter i svi filteri su novi (predjeno 3k km od zamene). Map senzor cist kao suza. Interkuler i creva cisti.
[ Java Beograd @ 26.02.2023. 19:35 ] @
Nisi napisao godište i kilometražu, ali dobro, nema veze. Ako je Mk1 to je onda oko 2003 - 2005.god. Facelift je bio 2008. Kilometraža, ono, možemo uzeti da je garant znatno preko 300.000 km. Možda i preko 400.000 km.

Sad, naravno da ne znam šta bi moglo biti, ali ajde da rezonujemo. Može biti ili gorivo, ili vazduh. Nema trećeg.

1. Gorivo
1.1. Neka dizna ne radi dobro
1.2 Sve dizne traže reparaciju, čišćenje.
1.3 Pumpa visokog pritiska

Lično mislim da može biti prvo i drugo, zajedno. Mislim da nije ovo treće. Ipak, dijagnostika bi trebalo da izbaci neku grešku, ako dizna loše radi.
Možda je problem do elektroinstalacija dizni. Kad su vađene dizne zarad dihtovanja, da li ih je neko pregledao ili možda servisirao?
Ovde se ne uklapa zvuk koji čuješ. Ne znam kako bi loša dizna u problemu odavala ikakav zvuk.

Tako da: dizne možda nisu u idealnom stanju, verovatno traže reparaciju, ali svakako nisu uzrok tvom problemu. Idemo dalje.


2. Vazduh
2.1 Zaprljan usis. Usisna grana, creva vazduha, interkuler ...
2.2 EGR
2.3 Turbina

Ovo prvo svakako jeste, ali ne bi trebalo da pravi opisane probleme. Mislm, usis uvek valja očisisti.
EGR si menjao, bar kako si napisao.
Protokomer hoće da pravi probleme, ali (koliko ja znam) kad je on u kvaru, računar to registruje, i počne da radi sa default vrednostima, i svakako ne bi pravio opisane probleme.

Turbina - moj favorit za opisane probleme. Upravo kako si i opisao. Turbina je deo koji može imati drastično različito ponašanje kad se zagreje. Izložena je velikim temperaturnim razlikama.
Kad se kolo turbine zaglavi - ne komprimuje vazduh, motor trokira. Upravo i daje opisane zvukove, garant dodiruje kućište, grebe, lupa, udara.

Mislim da stanje turbine možeš sam da proveriš, ako skineš crevo. Ima sijaset YT video klipova: "check turbo" Pretraži i "provera turbine" ima šta da se vidi.
Na primer, pogledaj: https://www.youtube.com/watch?v=-ML49tY9Pgk

Repraciju turbine rade mnogi specijalizovani servisi. Za 1.6 HDI košta oko 200€.
Zakažeš, dođeš, skinu staru, nameste repariranu. Pola sata posla. Hvala lepo - doviđenja. Sedneš u auto, daš gas, a on - ko preporođen!



[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 26.02.2023. u 20:46 GMT+1]
[ gigamg1 @ 26.02.2023. 21:18 ] @
Pipao sam kompresor na hladnom motoru i koristicu isti izraz kao i tip sa videa: "no play"! Nema lufta ni aksijalnog ni radijalnog kada je hladan. Nisam gledao dok je vruc. Auto je relativno slabo vozen posle kupovine. Uvezen je pre 3-4god. Sada ima oko 220k na satu. Znam samo da je pre nekih 25-26k menjan plivajuci zamajac.
A jel igra neku ulogu tu ona polugica turbine kontrolisana vakumom?
[ bakara @ 27.02.2023. 17:27 ] @
Nemoguce da dijagnostika ne prijavi nista a kazes da ti se javi antipollution fault.

Da li je koriscena originalna dijagnostika ili neka univerzalna?
[ gigamg1 @ 27.02.2023. 18:16 ] @
*javljao se antipollution fault pa je zamenjen egr ventil i resena stvar.
Sada trza na na nekih 1900-2000 obrtaja. Izgleda je od brljotina egr ventila i dugotrajnog curenja dizni katalizator se zapusio ali to cemo sutra da vidimo. 70% da je katalizator posto kad je egr ventil konacno crkao, nije vukao nikako vec kada se doda gas, prvo se gusio pa kad izbaci ogroman oblak dima, onda je povlacio.
[ gigamg1 @ 04.03.2023. 09:27 ] @
Stuca on izgleda i u drugim brzinama. Katalizator proveren - dobar