[ Java Beograd @ 25.09.2023. 07:54 ] @
I dalje pratim oglase, i dalje planiram da kupim auto B segmenta.
Nije hitno, pa mogu laganica da biram.

Čujem/čitam često poslednjih par meseci da je trend promene cene - pojeftinjenje polovnjaka.
Dakle, korona prošla, proizvodnja se stabilizovala, dolaze novi automobili - stari ubrzano gube onu vrednost koju su "veštački" dobili u periodu 2020-2022.

Ali, avaj, prateći sajt polovniautomobili - ne stičem baš takav utisak. Izgleda da te "belosvetske" novotarije još nisu stigle do nas.
Referentni auto koji pratim (zarad upoređivanja cene) je moj auto: Citroen C4 1.6 Hdi 2016 kojeg sam u 2019. kupio za 8.100 €
Danas, 4 godine kasnije, ako bi cene polovnjaka bile "normalne" (šta god to značilo) morao bi da košta manje od 7.000 €, bliže cifri od 6.000 €.

Na ovu moju teoriju cena mogu samo da kažem: ha, ha, ha - jer nema ga ispod 7.500 €, a ima primeraka i od 10.000 € (ha, ha, ha)

Kako se vama čini? Da li polovnjaci pojeftinjuju u Srbiji?
Da li neko još ovde sa foruma prati cene?
Da li da sačekam još i da se nadam osetljivom padu cena? Ili će vlasnici placeva da čuvaju svoje skupo plaćeno "blago" (krš) i da mu drže cenu dok gdo mogu?
[ baresi @ 25.09.2023. 09:14 ] @
Mislim da je ispravnije da gledaš koliko plaća si dao onda i koliko danas. Euro 2016 i euro 2023 nisu isti.
[ ademare @ 25.09.2023. 11:55 ] @
Vidi , svetske osiguravajuce kuce , koje su vrlo ozbiljne izracunale su da vrednost automobila opada godisnje 12 % !

Ja licno bih rekao i 13 % ali oni bolje znaju , jer prate milione automobila ! Imaju jako mocne statisticke kompjuterske centre !

Ali ne svake godine 12 % na pocetnu tj. 8.100 vec prve na nju , druge na novu itd .

2020. 7.128
2021. 6.273
2022. 5.520
2023. 4.858

Znaci da je normalno vredeo bi oko 5.000 Eur !

E sad to je neka prosecna cena !

Ima uvek ljudi koji prodaju i ispod nje , a i idiota , video si sam koji precenjuju jer i ne zele da prodaju nego im toliko treba novca !


Sad kako se promenila cena novih tako se promenila i cena polovnih !

Znaci uzmes cenu novog pa po 12 % manje i doci ces do realne cene !

Porez za budale neka placaju Budale !
[ component @ 25.09.2023. 13:24 ] @
Ali ako uračunaš i inflaciju koja je u Evropi 2022 bila 2,8%, 2021 9,8%, 2022 8,9% i 2023 5,3% onda dobijaš malo veće cifre:
2020. 7.363
2021. 7.201
2022. 6.978
2023. 6.510

Nešto preko 1.500€ razlike nego kad ne računaš inflaciju. Ali cena od 7.500€ u oglasima je ipak nešto više od samog gubitka vrednosti automobila i vrednosti novca. Postoji ponuda i potražnja. Ako neko treba (kao što je do skoro bilo) da čeka godinu dana za nov automobil i da nema garancije koliko će koštati kada stigne, onda možda plati skuplje polovan ako može odmah da ga vozi.
Moj kolega je dugo čekao da mu stigne automobil. Platio ga 20.000€ i kad je došao da ga preuzume drugi kupac ga je pitao da li je zainteresovan da ga proda odmah njemu za 22.000€. Malo se razmislio i odbio ponudu, pošto bi morao ponovo da čeka mesecima, a taj što bi kasnije stigao bi verovatno bio i skuplji od 22.000€. Tako da: ponuda i potražnja.
[ ademare @ 25.09.2023. 17:49 ] @
Ne racuna se inflacija !

Vec se uvek gleda cena novog ! U njemu je vec inflacija ! Plus ko zna sta, tipa uvecani troskovi proizvodnje .


Ono je samo bio primer da se ne pomisli da je 12 % uvek na 8.100 pa da posle 8 + godina bude 0


E sad kako je sada cena C4 novog 20.000 + Eura onda ne cudi zasto su polovni otisli u nebo !


Ono sto mene zanima koliko je nov kostao 2019. kada je star 3 godine placen 8.100 ? Ne kao racunica , vec stvarni podatak kolika mu je bila cena !
[ Darko Nedeljković @ 26.09.2023. 07:35 ] @
Ako imas metod izracunavanja kod kog se ne gleda inflacija, to znaci da imas pogresan metod izracunavana. Ako/kada inflacija bude veca od 12% nominalna vrednost polovnog automobila ce iz godine u godinu biti sve veca i verovatno ce dostici milion evra ako dovoljno dugo uspes da ga cuvas u estetski i tehnicki ispravnom stanju.
[ Darko Nedeljković @ 26.09.2023. 07:47 ] @
Evo sta je izaslo u medjuvremenu:
https://www.jutarnji.hr/autokl...ni-onaj-star-6-godina-15377964
[ Java Beograd @ 26.09.2023. 08:57 ] @
Pa to ti kažem. Taj trend poskupljenja polovnjaka je bio tokom kovida, i eto, negde sam čitao (valjda neki web portal) da je trend u opadanju.

Ali, izgleda da nije.
[ ademare @ 26.09.2023. 09:16 ] @
@ Darko Nedeljković

Kakav si ti knjigovodja ako ne razumes tako jednostavno sta pise ?


Citat:
ademare:
Ne racuna se inflacija !

Vec se uvek gleda cena novog ! U njemu je vec inflacija ! Plus ko zna sta, tipa uvecani troskovi proizvodnje .




To znaci da nas ta cena nekog polovnjaka koji je placen 8.100 vise ne zanima !

Jer je to ekces ko zna kako i zasto je neko , (pojedinac ) prodao po toj ceni !

Ono sto je realno je nabavna cena u salonu , novog !


Znaci kada kupis auto 2019. a proizveden 2016. ne gledas cenu iz 2016 !

Vec cenu iz 2019 . pa star 3 godine po 12 % umanjenje !


Isto danas !

Za auto iz 2016 , gledas Danasnju cenu koje je 20.000 + Eura pa na nju po 12 % !

Tako da nikako auto C4 iz 2016. nije vrednost na osnovu cene novog ni 5.000 ni 6.000 Eur ali ni 10.000 !


Naravno svaki auto treba da ima neku svoju cenu , koja zavisi od ocuvanosti , ispravnosti , kilometraze itd.


Sto se tice procenata 12 % racunaju velika svetska osiguranja !

Jos u prvom postu sam napisao svoje misljenje da je 13 % realnije !


[Ovu poruku je menjao ademare dana 26.09.2023. u 10:28 GMT+1]
[ ademare @ 26.09.2023. 09:37 ] @
Citat:
Java Beograd:
Pa to ti kažem. Taj trend poskupljenja polovnjaka je bio tokom kovida, i eto, negde sam čitao (valjda neki web portal) da je trend u opadanju.

Ali, izgleda da nije.


Cena polovnih automobila zavisi od cene Novih !

Ako su novi poskupeli i trenutno su XX % skuplji nego Novi pre 5 godina , nema razloga da tako isto ne bude za polovne automobile !!


Tako da "pojeftinjenje " polovnih moze doci samo iz Neekonomskih razloga !

Tipa , zabrana voznje dizelasa u velikim EU gradovima ili i sire !

Ili obustava proizvodnje SUS automobila itd.
[ ademare @ 26.09.2023. 09:52 ] @
Nase trziste automobila Nije " Autohtono " !

Vrlo mali broj automobila koji se prodaju u Srbiji su kupljeni novi u Srbiji , bez obzira koji je po redu prodavac vlasnik !

Ogromna vecina automobila se kupuje iz EU drzava i cena zavisi od njihovih trzista !

Automobili se dovlace iz Italije , CH , FR, NL dosta manje iz DE . Sada kada su bile poplave bilo je dosta poplavljenih iz SL !

Skoro svi ti automobili su svojevremno kupljeni u tim drzavama kao novi !


Bez obzira sto mnogi automobili koji se dovoze poticu od EU nakupaca , i oni moraju od nekog da kupe !

A prosecni EU gradjanin prodaje auto ili da bi kupio novi ili noviji !
[ Darko Nedeljković @ 26.09.2023. 10:03 ] @
Moguce je da ja nisam u pravu, ali rekao bih da ne moze tako da se racuna iz vrlo jednosavnog razoga - 99% modela polovnjaka na trzistu se uopste vise ne proizvode. Neki koji se proizvode nisu isti, imaju redizajn ili drugu opremu. Naravno, cenu uvek diktira ponuda i potraznja, pa ako su ljudi vise zainteresovani za nove nego za polovne cena ide dole i obrnuto. Tako da tvoj zakljucak o konstantnih 12%-13% jeste veoma interesantan, ali u realnom zivotu je neprimenjiv, odnosno netacan. Sto si sigurno i sam primetio.
[ ademare @ 26.09.2023. 10:53 ] @
Vidi , ja jesam izmislio samo " toplu vodu " !

Pisao sam o tome jednom prilikom ! Pre X godina na forumu , pa sada samo ukratko !


Znaci pre sigurno dve decenije mi je palo na pamet da izvrsim statisticku analizu kretanja cene novih i Polovnih automobila ! Na osnovu raspolozovih podataka tj. domacih oglasa !

Uzeo sam nekoliko modela u racunicu koji su bili najzastupljeniji ! Tada je bilo mnogo domacih , tipa Yugo , Zastava itd. i par stranih popularnih !

I tada sam dosao do racunice od 13 % !!!!


Mnogo kasnije sam na internetu procitao ovu pricu o stranim Osiguravajucim kucama i njihovoj racunici od 12 % !!

Da sam znao za to ne bih ni racunao sam !


Znaci to je neka Univerzala ! Vazilo za Srbiju posle one Hiperinflacije , vazi za USA , DE itd !!! I onda i danas i za X godina !!


Da se razumemo radi se o prosecnoj ceni , jer svako ceni svoj auto koliko zeli !
[ ademare @ 26.09.2023. 11:00 ] @
Naravno da prica ima ogranicenja , tipa YUGO se vise ne proizvodi ! Ali on i nije bitan jer je vrlo redak .

Ovde je prica krenula od C4 i on se jos uvek proizvodi pod tim imenom !

Sada se pravi 3. generacija , ovaj Javin je 2. !

Ali kada bi to predstavljalo "Nepremostivu " prepreku onda Univrzalna racunica ne bi bila moguca , a postoji i deluje !!!

Znaci gde postoji noviji gen. model on se gleda !

Tamo gde ne postoji gleda se od istog proizvodjaca nov model koji je naslednik tog model po klasi itd.
[ mjanjic @ 30.09.2023. 08:37 ] @
Taj pad po godini se izračunava za N godina kao N-ti koren iz odnosa krajnje i početne cene, jer prve godine padne za 12 ili 13% u odnosu na cenu novog, sledeće godine je to 12 ili 13% u odnosu na novu cenu koja je 88% početne cene, itd.
Tako se dobije da za pad od 12% godišnje cena auta nakon 5 godina nije 40% početne, već 52,8% početne cene, odnosno u realnosti je to cena novog vozila (bilo istog ili danas uglavnom novijeg ili restilizovanog modela).

Ali, na cenu polovnog vozila ne utiče cena novog tek tako, jer novi model može u baznom paketu da ima bolju opremu (npr. više erbegova, tempomat, automatsku + dvozonsku klimu, itd.).
Sa druge strane, svedoci smo da u određenim segmentima novi modeli nisu ni prići po kvalitetu starijim modelima, posebno u nekom premium segmentu, plus smanjivanje zapremine motora, itd. Koliko samo na YT ima klipova u kojima se hvali npr. kvalitet kože na sedištima kod modela starih i po 20 godina, ili ono vlasnik ili vlasnici nikad nisu menjali ulje kod automatskog menjača u proteklih 20 godina, umesto 8L iz menjača se istoči nešto više od 5L veoma crnog ulja, filter maltene začepljen, a taj menjač i dalje radio bez greške - hajde kod ovih novih da se ne promeni ulje tokom 2-3 godine i pređenih 50-100k km :)))
[ ademare @ 30.09.2023. 10:45 ] @
Ako se svake godine gubi 12 % vrednosti onda ko ne racuna , ne bi dosao do 40 % za 5 godina , vec do 60 !

Ali naravno nije tako vec je 52.8 % .

Nije to neko " Sveto pismo " . Vec su velike osiguravajuce kuce zapadne osmislili prilicno jednostavnu metodu da bi se dobila neka prosecna vrednost ! Sa kojom oni onda barataju u svom poslovanju !

Hoces u nekoj na primer EU drzavi da zakljucis " Kasko " osiguranje , nemaju oni vremena niti korisnici imaju vremena i ne zele da placaju da se vrse pojedinacne Ekspertize svakog automobila , koliko stvarno vredi ! Pogledaju tabele i eto cifre , na koliko se auto moze osigurati ! Nece Yuga osigurati da vredi 100.000 Eura ! Vec po ovim tabelama ! Jer osiguravajuce kuce ne rade po fantazijama, vec teze realnosti , da ne bi bile na gubitku !

Znaci auto star 10 godina vredi nekih XXXX Eura !

Ali ako je auto nekog konkretnog pojedinca na primer imao havaraju , istrulio , ili ima neki veci kvar onda ne vredi toliko !


A uvek se gleda novi ! Izmene - promene su stvari na koje se ne moze uticati ! Tanji lim , losiji enterijer itd.