[ glackop @ 11.01.2024. 18:24 ] @
Nakon prvog paljenja sledeceg dana ne gasi mi lampicu ulja odmah vec tek nakon 3-4sek,probao sam i sa 5/40 i tada mi je mozda bilo duze za jednu sekundu pa se vratio na 5/30 Seleniu VR,zbog toga sam trazio i kao originalni filter i dobio za fiat bravo 1.6,kaze Ricambi originali made in India,mada ne bih za sada sumnjao na filter,znaci ulje se vrati u karter ali zbog cega nzm?
[ glackop @ 11.01.2024. 22:18 ] @
U redu je ne treba vise help.
[ Java Beograd @ 12.01.2024. 08:38 ] @
Uvek koristi samo ulje koje je propisao proizvođač. Nije u pitanju samo gradacija ulja, nego i čitav niz aditiva koje jedno ulje treba tj. mora da ima.
I naravno, ispunjenost međunarodnih standarda kao što je ACEA, a onda i standarda proizvođača, gde, naravno, svaki ima svoje.

Komentari na forumima, ili među majstorima: "tanje" i "deblje" ulje, pa kao, koje bolje podmazuje, pa kao, koje se više troši, pa onda: sa kojim motor mirnije radi a auto "bolje ide" i "manje troši" ... ne.
Batali prazne priče i pogrešne savete.

Konkretno, Fiat razvija motore u saradnji sa Seleniom koja razvija ulja. To je zajednički, sinhronizovan rad.
Na kraju razvoja: ulje je napravljeno za taj motor, ali i motor je napravljen za to ulje. I to je to, nema dalje.




Eksperimentisanje sa uljima je bilo moguće i popularno u vreme atmosferskih benzinaca, sedamdesetih i početkom osamdesetih. Prošlo je to vreme.

[ Java Beograd @ 12.01.2024. 08:56 ] @
Dakle, ako je problem sa pritiskom ulja: dal' uljna pumpa, ili filter ili šta god drugo - traži problem bilo gde, ali kad sipaš preporučeno ulje, znaćeš da problem sigurno nije u ulju.
Drugačije ulje od preporučenog možda može da zamaskira problem ali nikako da reši.

I za kraj: sasvim je OK da jeste ricambi i da piše Made in India. Ja bih se više zabrinuo da piše Made in Italy.
[ glackop @ 12.01.2024. 10:29 ] @
U medjuvremenu sam izguglao...kazu ta famozna gumica uljne pumpe u karteru,,iskreno ja nisam znao da je imam,vec sam mislio da su to nemci nesto sami modifikovali zbog ugradnje u Opela,ali ispada da su jos Italijani zaje.stvar,nema veze menjam je pa cemo videti.
[ mjanjic @ 12.01.2024. 15:40 ] @
Gušće ulje može pri višim obrtajima da probije semeringe, a ređe od onog koje preporučuje proizvođač se ne preporučuje nikako, jer se ne zadržava dovoljno dugo na komponentama koje podmazuje, plus je pitanje da li npr. omogućuje dovoljan pritisak na ležajima radilice.
[ glackop @ 12.01.2024. 20:19 ] @
Ja sam to primetio jos prosle zime pa shodno stim sam pokusao sa guscim uljem sto nije dalo nikakve rezultate pa se vratio na default.
Slika govori vise od reci...malopre sam demontirao karter i vidim cak fizicko ostecenje plus sto se stvrdnula kao plastika.
[ Java Beograd @ 13.01.2024. 08:32 ] @
Citat:
mjanjic:Gušće ulje može pri višim obrtajima da probije semeringe, a ređe od onog koje preporučuje proizvođač se ne preporučuje nikako, jer se ne zadržava dovoljno dugo na komponentama koje podmazuje, plus je pitanje da li npr. omogućuje dovoljan pritisak na ležajima radilice.


Pojavom turbo motora, tj. početkom masovne ugradnje turbine, problematika ulja postaje mnogo složenija od retko/gusto.
Jer, podmazivanje turbine, koja se vrti na oko 100.000 obrtaja u minuti, a pritom je zagrejana do usijanja je jako komplikovana stvar, i ulju su potrebni posebni aditivi.

Ja zaista ne znam, ne smem da tvrdim, ali sasvim je realna situacija i da u ulju za mJet 1.6 treba da postoje i aditivi za održavanje stanja pomenutih gumica uljne pumpe.
Jer, neko od konstruktora je svakako predvideo te gumice, zna se da su ulja agresivna prema gumi (generalno), i sasvim je logično da se ulje treba doraditi da bi sve funkcionisalo besprekorno.
Takvo tehničko rešenje, možda ne postoji kod drugih proizvođača, (na primer) pa tako njihova ulja nemaju taj aditiv.
I šta? Neko može da pomisli da je "sve to isto", "ako valja za VW i BMW - sigurno je dobro i za Lanću" i, i eto, jbg, rikne gumica, pumpa daje nedovoljan pritisak, i propadnu ležajevi, motor za generalku.

Slična priča na onoj temi sa bordžijinim Citroenom, trocilindričnim benzisnkim Puretech motorom, u kojem je nazubljeni kaiš utopljen u ulje.
Jbg, sipaj ne-preporučeno ulje u takav motor, pocepaj nazbljeni kaiš, pa sedi i plači.




[ glackop @ 16.01.2024. 01:29 ] @
Citat:

Slična priča na onoj temi sa bordžijinim Citroenom, trocilindričnim benzisnkim Puretech motorom, u kojem je nazubljeni kaiš utopljen u ulje.
Jbg, sipaj ne-preporučeno ulje u takav motor, pocepaj nazbljeni kaiš, pa sedi i plači.

E ta inovacija mi se ni malo ne svidja,ali kako mrzim francuze a imao sam ih skoro sve modele iz 80/90.god,od njih me nista vise ne zacudjuje,predprosle godine kupim e90 318 restjling 2010,na placu tip top stanje ali tada nisam znao razliku izmedju n i m 47,kad savladao gradivo ja vidim da sam uzeo jeste napredniji bolji tisi agregat samo sa manom sto mu se lancic nalazi na strani menjaca,pa se ne zna koje je manje zlo skidati menjac i raditi u nepristupacnijim uslovima ili izvuci motor vani a to je duplo veci posao,i tako razocaran za par meseci prodam ga bratu koji je rodjeni Alfista,maserati je imao ali sad nesto mu se malo pomutilo u glavi i prodam mu ga,i pre neki dan kad ja u radnji da kupim ovu gumicu on me zove i trazi da mu kupim Sintijum...koji inace nosi bmw-ov setifikat LL04,a lepo mu govorim uzni si original za bmw i ne razmisljaj,kaze necu bmw i slicna nemacka koja su mozda kopije a ovaj sintijum je sigurno original jer je manje poznato i njega ne kopiraju,tako da ce njega uliti ma sta mu drugi govorio.
[ Java Beograd @ 16.01.2024. 08:32 ] @
Citat:
glackop: ...koji inace nosi bmw-ov setifikat LL04,a lepo mu govorim uzni si original za bmw i ne razmisljaj,kaze necu bmw i slicna nemacka koja su mozda kopije a ovaj sintijum je sigurno original jer je manje poznato i njega ne kopiraju,tako da ce njega uliti ma sta mu drugi govorio.


Pazi, takozvani "nezavisni proizvođači" eto taj Syntium, na primer, se maksimalno trude da postignu sve standarde zadate od strane proizvođača, i trude se da dostignu ukupan nivo kvaliteta i da na kraju dobiju sertifikat da je ulje odobreno od proizvođača. Onda, mogu u tržišnu utakmicu, i da se nadaju dobroj prodaji.

Realno, nakon dobijenog sertifikata, niko ne može da kaže da je ulje neodgovarajuće.



Problem sa "kopijama", tj. falš uljima je veliki. Džaba svi sertifikati kad ti prodavac uvali falsifikat. Nije to samo kod nas, ima toga i u zapadnoj evropi.

Kažu da su kod nas glavni distributeri kopije ulja bili upravo autorizovani uvoznici originalnih ulja. Ko zna da li je tako i dan-danas.
Autorizovani uvoznik uveze jedan kontigent originala, ima sve papire, fakture, uvozne deklaracije, a onda njegova druga "GG firma", uveze kopiju ulja iz Turske, i u magacinu se sve to lepo zameni.
Tako, hvaleći se da je autorizovan uvoznik, i pokazujući originalnu uvoznu dokumentaciju - uvaljuje kopije.




Total je razvio neku aplikaciju za mobilne telefone, kojom može da se skenira QR kod na etiketi kantice ulja, i ta aplikacija nekako skapira da li je ili nije original.
Ne znam kako funkcioniše i koliko je pouzdano. Ja to koristim, i uvek se obradujem kad vidim da je original.
[ Nebojsa Milanovic @ 16.01.2024. 20:19 ] @
Ja sam u eri totalne nestašice svega 92. godine otišao u Rumunuju, između ostalog i da kupim ulje za moj tadašnju auto Ladu Samaru 1.5.

Želeći za svoj auto najbolje, kupim najbolji Castrol koji sam mogao da nađem, neki 15W-40, srećan sipam i vozim.

Epilog: kroz nekoliko hiljada kilometara - generalna.

Motor je toliko bio produvao da pred generalnu sećam se ni 90 na sat nije mogao da postigne...
[ glackop @ 16.01.2024. 23:19 ] @
Ja sam godinama kupovao Seleniu za stila u metalnim kanticama te mi samo to pakovanje ulivalo nadu u original,ali pretprosle godine narucim koliko se secam u ap-sport,dobih je u crnim plasticnim kanticama,ove godine odem u Delmax takodje mi daju plasticne i na moje pitanje zasto,kazu vise se ne pakuje u metalne.Tako da na prolece trebam zamenu pa cu videti da li cu negde moci da nadjem ipak metalnu ambalazu,a potrudicu se maksimalno.
[ Java Beograd @ 17.01.2024. 07:55 ] @
Da, jedno vreme je kružila priča da se proizvođačima fake ulja ne isplati da sipaju u limene konzerve.
Pa smo se onda svi (kojima je stalo) trudili da kupujemo ulje iz konzerva. Nada umire poslednja.
[ mjanjic @ 17.01.2024. 14:42 ] @
Citat:
glackop:
Ja sam godinama kupovao Seleniu za stila u metalnim kanticama te mi samo to pakovanje ulivalo nadu u original,ali pretprosle godine narucim koliko se secam u ap-sport,dobih je u crnim plasticnim kanticama,ove godine odem u Delmax takodje mi daju plasticne i na moje pitanje zasto,kazu vise se ne pakuje u metalne.Tako da na prolece trebam zamenu pa cu videti da li cu negde moci da nadjem ipak metalnu ambalazu,a potrudicu se maksimalno.

Ovde ima jedan majstor, za koji odavno kruži urbana legenda, da je "malo skuplji", ali sipa samo originalno ulje, jer kupuje u velikim buradima, navodno samo ovlašćeni servisi kupuju takvo ulje, jer recimo po litru izađe preko 2000 dinara :)))
Ne kontam, kao ovi što falsifikuju prodaju samo u litarskim pakovanjima ili npr. plastičnim kanticama od 5 litara, a niko od njih ne prodaje u većim buradima?
[ Java Beograd @ 18.01.2024. 07:49 ] @
Citat:
mjanjic: Ne kontam, kao ovi što falsifikuju prodaju samo u litarskim pakovanjima ili npr. plastičnim kanticama od 5 litara, a niko od njih ne prodaje u većim buradima?

Pa ne, uglavnom. Jer, falš ulje se prodaje po buvljacima, malim dućanima i slično.
[ bordzija @ 04.09.2024. 23:50 ] @
Brzo bi pali da se to danas tek tako uvaljuje a i ulje je jeftino. Realno 3500 din mobil koji sipam u hyundai.
[ bordzija @ 04.09.2024. 23:54 ] @
Citat:
glackop:
Citat:

Slična priča na onoj temi sa bordžijinim Citroenom, trocilindričnim benzisnkim Puretech motorom, u kojem je nazubljeni kaiš utopljen u ulje.
Jbg, sipaj ne-preporučeno ulje u takav motor, pocepaj nazbljeni kaiš, pa sedi i plači.

E ta inovacija mi se ni malo ne svidja,ali kako mrzim francuze a imao sam ih skoro sve modele iz 80/90.god,od njih me nista vise ne zacudjuje,predprosle godine kupim e90 318 restjling 2010,na placu tip top stanje ali tada nisam znao razliku izmedju n i m 47,kad savladao gradivo ja vidim da sam uzeo jeste napredniji bolji tisi agregat samo sa manom sto mu se lancic nalazi na strani menjaca,pa se ne zna koje je manje zlo skidati menjac i raditi u nepristupacnijim uslovima ili izvuci motor vani a to je duplo veci posao,i tako razocaran za par meseci prodam ga bratu koji je rodjeni Alfista,maserati je imao ali sad nesto mu se malo pomutilo u glavi i prodam mu ga,i pre neki dan kad ja u radnji da kupim ovu gumicu on me zove i trazi da mu kupim Sintijum...koji inace nosi bmw-ov setifikat LL04,a lepo mu govorim uzni si original za bmw i ne razmisljaj,kaze necu bmw i slicna nemacka koja su mozda kopije a ovaj sintijum je sigurno original jer je manje poznato i njega ne kopiraju,tako da ce njega uliti ma sta mu drugi govorio.

Taj motor ti je nešto danas najmodernije od dizela na tržištu. Jeste da je veliki servis ruke 500 evra ali je potrošnja po gradu 5,5-6 litara plafon. Fabrički set lanca može 260kkm a zamenski oko 150kkm pa ti računaj uštedu na gorivu i dal ti se isplati. Inače je pristupačno kada se skine menjač.

[ glackop @ 05.09.2024. 23:16 ] @
A drugi delovi?...Pre par dana mu je crkla remenica pk kaisa sa svim mogucim popustima preko mehanicara 23.000.a puna cena oko 28.Srecom ruke ga ne kostaju nista,ja mislim da ce ga proda sto je pre moguce:D.jer ga cujem da vec okrece oglase za Breru.
Doduse crkla i meni na lanciji ista ta remenica pre mesec dana umalo nisu i ventili otisli jer je izazvala da okrene zupcanik radilice tako sto je otisla kajla na njemu i prezubio za negde oko jedan ipo zub,ali moja remenica je 11.500,isto su Korteko,i sada mi jos uvek nije jasno kako je remenica pk koja je samo okrenula u gumi nije cak ni spao pk kais mogla da izazove kidanje kajle na donjem zupcaniku zupcastog kaisa,sumnjao sam jedino na kompresor klime pa iz preventive isao da mi nanovo izvuku freon i vrate iz straha da ulja u kompresoru mozda nije bilo dovoljno,za sada sve radi ok,ali me brine sto sam sekundarno resio problem a ne nasao primarni.
[ bordzija @ 09.09.2024. 13:38 ] @
Pa kada kupujete krševe od pola miliona milion km iz uvoza. Kada kupiš bmw sa pravih 200-250kkm to je prava uživancija voziti.