[ test1234 @ 07.02.2024. 09:21 ] @
Model iz naslova se prodaje u Tojota Krnjača, (prvi izlazi u pretragama) 1,5 HDI 5 brzina oko 100 konja, putnički sa staklima svuda plus ima rešetku za odvajanje prtljaga, 2021g prešao nešto ispod 30.000 Km. Ozbiljno sam zainteresovan. Cene ga 19.000€. Ako ima mišljenje neko, bilo šta da mi pomogne ili odmogne, svejedno.



Evo ovaj:


https://www.polovniautomobili....llure?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0
[ ademare @ 07.02.2024. 09:35 ] @
Koliko vidim ova cena je bez PDV-a ?

Ako se vodi na firmu onda ide i PDV jos 20 % ?
[ test1234 @ 07.02.2024. 10:00 ] @
Nije, imam troškove samo registraciju. Bio sam tamo i dali bi ga za 1.000€ jeftinije od te cene.
[ test1234 @ 07.02.2024. 18:38 ] @
Niko ni da bekne ni da skoči…
[ bakara @ 07.02.2024. 18:45 ] @
Opet menjas auto?
odustajes od plina?

dobar je taj motor.
[ Nebojsa Milanovic @ 07.02.2024. 18:49 ] @
Citat:
test1234:Niko ni da bekne ni da skoči…

Budi realan, ovo je vrlo specifičan auto da bi neko tek tako mogao smisleno da ga komentariše.

Ja recimo to ne bih kupio ni pod razno, dovoljan mi je ovaj debilni volan i dalje ne bih gledao..
[ ademare @ 07.02.2024. 19:28 ] @
Ja nisam ni zagledao te detalje .

Oni ga i prodaju zbog volana Odvratno , izgleda kao jaje umesto krug ?

I rucica menjaca je na bezveznom mestu , pa privikavanje ko ima zivaca ?

Verovatno niko nece to da vozi pa ga firma prodaje.

[ bakara @ 07.02.2024. 20:03 ] @
Pa to je vozilo za rad, zato ga @test1234 i kupuje

Meni deluje savrseno napravljeno vozilo za urbane gradske uslove sa dobrim putnickim i transportnim osobinama i stedljivim motorom.

Ma moze da se zivi u njemu koliko je praktican.
[ ademare @ 07.02.2024. 20:33 ] @
Vozilo je univerzalno i zato vrlo specificno . Uobicajeno je ili da bude samo 2 + teret ili samo sedista u 3 reda pa se vadi po potrebi ili preklapa itd.

Dok je ovo i za prevoz putnika 5 sedista i teretni deo .

Tu je specificnost konfiguracije . Jer je za ljude kojima treba i jedno i drugo !

Ne znam sta ga privlaci bas za taj osim kilometraze koja i ne mora da bude prava .

Moze da se nadje u istoj konfiguraciji i Kangoo ali imaju nesto vecu kilometrazu, naravno i Mercedes koji pravi Reno takodje ?
[ Nebojsa Milanovic @ 07.02.2024. 21:20 ] @
@bakara

Ima XX tih kamioneta pa su i normalni auti, ovo mi ne liči na to.
[ gti2 @ 07.02.2024. 22:27 ] @
Na volan, menjač itd čovek može da se navikne.
Ono oko čega bih se ja raspitao je softver motornog kompjutera.
Mi smo 2020. godine kupili za iste potrebe novog Ford Transit Courier-a sa sličnim, možda čak i istim tim motorom (1.5TDCI/HDI), jedino što taj ima 75KS (obična turbina).
Elem, to je malo gradsko dostavno/servisno vozilo, a programiran je tako da je svaki ili svaki drugi dan hteo da radi regeneraciju DPF-a što u gradu nikako nije moguće, a naročito ne tako često.
2021. dobijamo obaveštenje da ga dovezemo na update software-a što smo i uradili. Apsolutno nikakve razlike nije bilo...
Prilikom servisa je primećen i povišen nivo ulja, zbog silnog nalivanja goriva usled brojnih pokušaja regeneracije.
Epilog je da smo sačekali istek garancije od dve godine, isključili DPF, potrošnja se smanjila za ceo litar (sa 6.5 na 5.5, čisto gradska vožnja sa teretom).
Ubiše sa tim euro normama...
[ test1234 @ 08.02.2024. 00:16 ] @
Bio sam danas da ga malo provozam i detaljno pogledam.

Menjač je stvarno na malo čudnom mestu ali čini mi se da svi HDI imaju na tom mestu tako podignute. Neće mi to smetati. Moglo je biti i 6 brzina. Vozilo se vodi kao putničko.

Svidja mi se što se pregrada/rešetka između zadnjeg sedišta i gepeka lako skida a zadnja sedišta tako obaraju da se dobija potpuno ravan deo od zadnjih vrata do prednjih sedišta.

Svidja mi se što su zadnja vrata u jednom komadu i otvaraju se na gore.

Patos je relativno nizak prema kolovozu što mi takodje odgovara zbog utovara istovara.

Klizna vrata sa obe strane su dobra stvar. Sedište vozača je prilično udobno.

Visoko se sedi što mi odgovara. Kabina prilično pregledna. Retrovizori se smi sklapaju. Parking senzori. Tempomat. Ima dobar ”anjslag”. Nije preterano dugačak.

Auto bi bio vožen uglavnom kao čista gradska vožnja, uvek natovaren 200-300 Kg.

Felne su čelične, 16/65/??, gume neke Ruske balonke.

Voleo bih da čujem od nekoga nešto o motoru u smislu da li ima nekih mana. Čujem da taj motor po gradu troši 5-6 litara. Nešto mi to malo. Vozio sam svakakvih dizela i ni jedan mi po gradu nije trošio manje od 8,5 litara sem onog malog starog C3 1,4 HDI taj je stvarno po gradu trošio oko 5 litara.

Sve u svemu onako na prvu mogao bi da možda budem zadovoljan ovim vozilom.

[ Java Beograd @ 08.02.2024. 08:19 ] @
Pošto znamo da se baviš belom tehnikom, kapiramo za šta ti auto treba najviše, a to nije put do Grčke. (mada će ovaj i za to da posluži)

Cena: malo je jača, ali to je zato što je relativno je nov, pa verujem da je i očuvan .
Pogledao sam na sajtu, ima još par primeraka, jeftinijih, ali verovatno postoji razlog zašto su jeftiniji.

Ja lično ni jednog od tih "teretnjaka" nisam posedovao (niti monovolumen) ali kapiram da je tu prioritet zadnje vešanje, neznamnija, amortizeri, opruge i slično, zbog tovarnog dela.

Motor: 1.5 HDi je naslednik 1.6 HDI, koji je po mnogima postao legendaran, a motoru 1.5 HDi naravno, nalaze različite mane. "Nije to ono što je nekad bilo ..."
U svakom slučaju, 1.5 HDI je dobar, pozdan motor, ekonomičan i čak relativno jeftin za održavanje.
Pošto ga uzimaš samo 3 godina starog, na tebi je da održavanje bude besprekorno, pa će tako i motor da te služi.

Snaga: 100 HP, sasvim dovoljna za sve potrebe.

Potrošnja: nikako ne može biti na nivou PUG 208 sa istim motorom, to je i tebi jasno. Aerodinamika ovog modela je u drugom planu, naravno, kad ima teretni prostor.
Natovaren, u gradu ... neće biti 5 L/100km, sigurno
Ipak, budi siguran da če potrošnja biti "minimalna moguća" i sigurno bolja (niža) od sličnih modela konkurentskih proizvođača. Tako, kad budeš video 7 ili 8 ili 9 ili 10 L na bordu, pomisli "koliko li bi bilo da nije ovaj štedljivi motor"

Felne: čelične - super, šta fali?
Gume: potrošna roba, nema tu šta da se komantariše.


Po tvom postu, vidim da ti se dopao, a na položaj menjača ćeš već i da se navikneš. Šesta brzina - nisam siguran da to ima smisla za ove "poluteretne modele".

Sve ti je leglo, potaman, sve se namestilo.
Auto nisam video lično, ali ovako, sa strane (i bez odgovornosti): kupuj!


[ ademare @ 08.02.2024. 09:20 ] @
Test svakako nije dete pa du mu trebaju nasi saveti oko kupovine automobila , a nije mu ni prvi auto pa je neiskusan u tom smislu kupovine .

Ja bih na njegovom mestu pogledao i tu Konkurenciju tipa Reno Kangoo - Mercedes !

Izdvoji par sati i savest mu onda mirna da je odabrao sta mu najvise odgovara !

Ovako uvek moze da pomisli sto nisam pogledao i taj drugi ...


Inace pise pre neki dan , prepisuju iz nekog stranog casopisa na cnN1 da je to sasvim normalno da ljudi daju mnogo bolje savete drugim ljudima , nego sto uspevaju da ih daju sami sebi ?

Jer prema sebi nisu dovoljno objektivni
[ test1234 @ 08.02.2024. 09:54 ] @
Moj Fiat 500L 1.4 benzin 2020g su procenili na 11.000€ u zamenu tako da bi samo doplatio razliku. Inače Fiat mi je bio na oglasu 12.000 din tri meseca. Niko me bukvalno nije pozvao.

@ademare

Još kako mi trebaju saveti, čak i oni što možda ne izgledaju baš prijatno.

U Fiatu, Kole Zemun, gde sam i kupio ovaj moj Fiat, recimo u zamenu za neki Doblo, su mi za moj u zamenu nudili samo 10.000€.
[ Java Beograd @ 08.02.2024. 09:55 ] @
Citat:
ademare: Test svakako nije dete pa du mu trebaju nasi saveti oko kupovine automobila

Uvek je dobro prokomentarisati sa nekim. Posebno je dobro prokomtarisati na forumu, čuju se različita mišljenja.

To ne znači da je dete, da ne zna, da ne ume sam. Takođe, neće on slepo da posluša savet sa foruma.
[ Java Beograd @ 08.02.2024. 09:56 ] @
Citat:
test1234:Moj Fiat 500L 1.4 benzin 2020g su procenili na 11.000€ u zamenu tako da bi samo doplatio razliku.

Ovaj Rifter je aždaja za tog Fiata.

Mada, možda možeš još malo da se iscenkaš.

[ test1234 @ 08.02.2024. 11:35 ] @
Moj je isti ovaj braon, na 12.000 me niko nije pozvao ni da pita a postavio sam gde god je moglo. Tri meseca. Da mi je neko ponudio 11.000 dao bi ga.

Izgleda da sam rešio.
[ Nebojsa Milanovic @ 08.02.2024. 11:36 ] @
Huh, ja ne bih dao 11k za 500L nikada, za te pare može normalan auto da se kupi.

Taj 1.4 motor je bio dobar za Punta pre 20+ godina (EURO 3, dok ga nisu uštrojili), a tako uštrojen u tako velikom autu kao 500L se vuče kao mazga...
[ dr0id @ 08.02.2024. 11:37 ] @
Citat:
test1234:Voleo bih da čujem od nekoga nešto o motoru u smislu da li ima nekih mana. Čujem da taj motor po gradu troši 5-6 litara. Nešto mi to malo. Vozio sam svakakvih dizela i ni jedan mi po gradu nije trošio manje od 8,5 litara sem onog malog starog C3 1,4 HDI taj je stvarno po gradu trošio oko 5 litara.

Motor nema mana ako je ispravan, sigurno ce trositi manje od 8.5, verovatno 6-7.
[ Java Beograd @ 08.02.2024. 12:43 ] @
Citat:
test1234:Ima dobar ”anjslag”.

Šta je ”anjslag”, wtf?
[ Nebojsa Milanovic @ 08.02.2024. 12:47 ] @
Joj

Verovatno misli da je okretan, to to znači
[ test1234 @ 08.02.2024. 13:26 ] @
Da, okreće se lepo na malom prostoru, švapski izraz valjda...
[ mjanjic @ 14.02.2024. 17:37 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Huh, ja ne bih dao 11k za 500L nikada, za te pare može normalan auto da se kupi.

Pa tako razmišlja većina, radije će kupiti Audi 2012. godište nego ovo, a tek kad te društvo sačeka ispred kluba ili splava, čime će više da se oduševe, 3-4 godine starim Fiatom ili 10-12 godina starim Audijem?
Mislim, znamo da je najbolji nov auto od 50-100k evra ili čak više, ali ako je iznos npr. baš 12k evra, za šta bi se većina kupaca u Srbiji odlučila? Čak i da imaju 25k evra na gomili, znači nikakvi krediti, lizing i slično, opet bi gledali šta ima polovno za tu sumu i da je staro 5-7 godina, pošto se radi o modelima koji su novi koštali preko 100k, iako može da se kupi svašta novo ili eventualno nešto staro 1-3 godine.
[ dr0id @ 14.02.2024. 18:57 ] @
Nije toliko bitna starost (osim visedecenijskih) vec model auta (da li i s kojim 'urodjenim bolestima' dolazi) i stanje. Ima automobila koji su stari godinu-dve a unisteni, kao i novih koji su cisto bacanje para (i pored garancije)
[ Nebojsa Milanovic @ 14.02.2024. 19:18 ] @
Citat:
mjanjic:
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Huh, ja ne bih dao 11k za 500L nikada, za te pare može normalan auto da se kupi.

Pa tako razmišlja većina, radije će kupiti Audi 2012. godište nego ovo, a tek kad te društvo sačeka ispred kluba ili splava, čime će više da se oduševe, 3-4 godine starim Fiatom ili 10-12 godina starim Audijem?
Mislim, znamo da je najbolji nov auto od 50-100k evra ili čak više, ali ako je iznos npr. baš 12k evra, za šta bi se većina kupaca u Srbiji odlučila? Čak i da imaju 25k evra na gomili, znači nikakvi krediti, lizing i slično, opet bi gledali šta ima polovno za tu sumu i da je staro 5-7 godina, pošto se radi o modelima koji su novi koštali preko 100k, iako može da se kupi svašta novo ili eventualno nešto staro 1-3 godine.

Verovatno me nisi razumeo, razlog je što je 500L koncepcijski nikad ne bih uzeo u razmatranje.

Inače svakako podržavam kupovinu kvalitetnih polovnih umesto novih auta.

Lično imam odlična iskustva sa tim, drugim rečima nikad više neću kupiti novi auto, iako sam ranije kupovao samo nove.


[ Java Beograd @ 14.02.2024. 19:27 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: ... 500L koncepcijski nikad ne bih uzeo u razmatranje.

Meni ni danas nije jasna koncepcija 500L. Nezavisno od motora koji se nude.
Limuzina, hečbek - nije
Monovolumen - nije
SUV - nije

WTF?

[ ademare @ 14.02.2024. 20:04 ] @
Prvi put kada sam cuo da ce se proizvoditi kod nas 500 L kada sam video slike , i prikaz . Prva misao mi je bila Promasen Auto !

Posle kada sam ga video uzivo , samo sam bio jos sigurniji u prvu misao o Promasenom autu !

Vreme je naravno to i pokazalo jer fabrika nikada nije radila punim kapacitetom . U najboljim godinama je bilo po par meseci placenih odmora zbog neprodatih vozila , to je kasnije raslo da je doslo do par meseci rada , 10 meseci spavanja !

Onda je dosao fajront !


Sada jos dok nije ni pocela prozvodnja elektricnog , gledajuci situaciju u evropi oko EV moze se takodje raci da ce se prica ponoviti , mozda jos u tezem obliku , po nas jer Drzava Srbija sve to placa, ne placa Fiat !


U sustini nama bi se najvise isplatilo da dajemo tim ljudima platu a da sede kod kuce !

Medjutim kada skoci od ove propasti BDP !

Jer uvoz komponenti ce biti 99% od cene prodaje , ali po racunici ovo ce se knjiziti kao uvoz, a prodajna cena kao cist BDP ! Inace ne bi ni placali fabriku od koje imamo samo gubitak !
[ dr0id @ 14.02.2024. 22:47 ] @
Citat:
ademare: U sustini nama bi se najvise isplatilo da dajemo tim ljudima platu a da sede kod kuce !

Kao i u 90% drugih fabrika
[ test1234 @ 16.02.2024. 21:42 ] @
Pošto po nekoliko sati dnevno provodim za volanom a prilično sam visok, kod 500L-a me je privuklo visoko sedenje i prilično udobna sedišta. Sedim kao u fotelji, meni to veoma odgovara. Za razliku od drugih automobila iz 500L-a uvek izlazim ne zamoren. Tih motor, pregledno na sve strane. A onaj prvi koji sam kupio bio je na subvencionisani kredit. Tako da više stvari mi je tu leglo.


Inače pazario sam.

Malo da provozam pa se javljam sa utiscima.

Ogromno teško vozilo i po gradu troši bogami 10 litara dizela. Za ovih par dana.

[ Nebojsa Milanovic @ 16.02.2024. 21:59 ] @
Citat:
test1234:  Tih motor, pregledno na sve strane.
Ovo je tačno, i stim bih lično završio spisak pozitivnih strana 500L.

A tako je jer je to konstrukcija stara više decenija koja obavezno ima tučani (ili guseni, kako ko voli) blok, dakle od sivog liva, koji veoma pomaže smanjenju buke.

Novi, osim 1.8-2.0, skoro svi imaju alimunujumske blokove i zvone kao šerpe.

Meni je na Huyndai I10 to bilo nepodnošljivo, sve drugo bih progutao.
[ bakara @ 18.02.2024. 20:03 ] @
Citat:
test1234:
Inače pazario sam.

Pa cestitam, neka lepo sluzi.

[ Nocni @ 18.02.2024. 20:48 ] @
Veliki je to auto za tako mali motor... zato i troši više...
Kod tih 1.5 sa dvije bregaste su ugrađivali lanac između dvije bregaste od 7 mm a kada je poceo da pravi probleme onda su to "otklonili" sa novim lancem od 8 mm i izmijenjenim lančanicima...
Kod putničkog programa je ta promjena izvedena tokom 2020 godine, tako da je na tom tvom vjerovatno ta novija verzija... Moze se po izgledu poklopca utvrditi koja je verzija jer nisu isti.
Inače, to je Euro 6 sa kompjuterom MD1CS003 i radio sam više puta softver za SCR sistem (adblue) na mnogim modelima pezoa i citroena sa tim compom... to im je maltene mana i pravi probleme i prije 150K km.
[ test1234 @ 14.11.2024. 21:21 ] @
Da ne otvaram posebnu temu.

Na ovom mom Rifter-u se upalilo upozorenje da sistem ne vidi protok "Adblu"-a a ima ga, pun je rezervoar do čepa. Upalio mi je ono upozorenje da imam još 1.100 Km. I to sve danas. Razgovarao sam sa drugarom koji se bavi popravkama elektronika na autima i on kaže da je verovatno ta neka "Urea" koja je u toj tačnosti kristalizovala negde u sistemu i zapušila dotok do pumpice, grejača i motora.

Sutra idem u servis pa bi mi noćas dobrodošao neki savet, ako neko ima ili je imao ovakvo iskustvo.
[ test1234 @ 14.11.2024. 22:39 ] @
Kaže @bakara vozi to i ne obraćaj paznju, ugasiće se samo. Ja u neverici. Upalim auto i raspalim do naplatne rampe u Šimanovcima. Gas do daske. 4.000 rpm. I ugasilo se sve. Je*ote život, već sam video "igranka bez prestanka".


PS
Sad vidim da @Nocni upravo o tome piše...
[ Java Beograd @ 15.11.2024. 06:59 ] @
Postojala je jedna serija 1.6 Hdi (2015 - 2016 otprilike) godine kojima je fabrička mana bila da kvarila pumpa za AdBlue (urea)
Pumpa je bila sastavni deo rezervoara i kao rezervni deo (sve u kompletu) koštalo je oko 1.000€

Ko je imao "sreće" da to crkne u garantnom roku - super, kome je crklo posle toga, jbg. PSA je znao da je to fabrička greška, ali nije im palo na pamet da opozovu vozila. Vnago.

Ima mnogo tekstova na netu, OBD2 greška je P20E8. Možeš da izguglaš.

E sad, DA, tvoj auto ne spada u tu grupu, ali izgleda da se saga nastavlja.

Samo da znaš: nemoj da se izlažeš bilo kakvim većim troškovima, sve to može da se reši preporogramiranjem ECU.
[ test1234 @ 15.11.2024. 08:19 ] @
E moram da dodam da sam ja tu još ponešto ”radio” u toku jučerašnjeg dana.

Prvo što mi je rečeno bilo je da možda zapušena oduška na poklopcu rezervoara za ”AdBlue” tako da juče i danas vozim bez poklopca jer sam ustanovio da je oduška stvarno zapušena.

Onda sam otišao na kanal i pored rezervoara ima plastična zaštita preko neke kocke u kojoj mi je rečeno da je pumpa i neka 3-4 grejača pa sam sa velikim gumenim čekićem prilično izudarao tu kocku uz upaljen motor.

Zatim sam gurnuo crevo od kompresora u rezervoar AdBlue i pustio vazduh da probam da razbijem te kristale bućkanjem uz upaljen motor.

Zatim sam zadihtovao oko creva od kompresora na ulazu u rezervoar AdBlua i ponovo pustio kompresor da bi dobio u rezervoaru nadpritisak da eventualno probijem to neko zapušenje i dobijem protok tečnosti. Kratkotrajno nekoliko puta uz upaljen motor.

Zatim sam držao onaj reset od deset sekundi držeći taster za reset 15-ak sekundi ali se taster počne držati pre kontakta.

@bakara kaže da tu ima neko samospaljivanje čadji u toku rada motora koje elektronika sama diktira/kontroliše i da sam ja taj proces verovatno prekinuo nekom prilikom vozeći kratke ture ispod 2.000 rpm a u ovoj mojoj vožnji gotovo nikada ne prelazim 2.000 rpm a i ture su relativno kratke vremenski.

I na kraju noćna vožnja do Šimanovaca i nazad gde se upozorenje ugasilo već kod Porše-a prema Šimanovcima čim su obrtaji otišli preko 2.000 rpm. E sad ima jedan detalj koji mi je zapao za oko, malo malo pa mi se palila ona preporuka da prebacim u 4-ti stepen prenosa a vozim u 6-oj pri brzini oko 170 Km/h naravno par kratkih tura kad nema nigde nikoga.

Sad preostaje da pratim situaciju i javljam šta se dalje dešava.

[ Java Beograd @ 15.11.2024. 08:42 ] @
To sa čepom je takođe poznato. Čep je neko "ludilo".
Nisam 100% siguran, ali sam negde čitao da se natpritisak stvara u samom rezervoaru (!) i da zapravo tako AdBlue biva isporučen u izduvni sistem.
Bušenjem čepa, definitivno se gubi natpritisak. Ali, ima neki odušak na samom čepu, koji treba da otvori na neznamnija nekom pritisku.
Kažem, ovo sam negde čitao, nisam 100% siguran da je tako. Gledam ja onaj čep, wtf, ne kapiram.

Ali, ovo šta je bakara prokomentarisao: "samospaljivanje čadji", to je u sferi partikularnog filtera i nema nikakve veze sa Ad Blue problematikom.
Takođe, tvoja vožnja, pomenutih 4.000 obrtaja, takođe ima veze sa DPF-om, spaljivanjem čađi, ali nema veze sa AdBlue.

Mislim da se desila neka koincidencija.
[ Java Beograd @ 15.11.2024. 08:43 ] @
Evo neki lik na YT objavio klip.
Da li je ovo Rifter?

https://www.youtube.com/watch?v=rbS4VQtS2A8
[ Java Beograd @ 15.11.2024. 08:52 ] @
Imam neki loš predosećaj, da ti se potrefila falična AdBlue pumpa.

Ako se problemi nastave, moja preporuka je ne dužiš previše, trošiš pare, vreme i živce, nego da se obratiš nekom od auto-elektronskih servisa koji rade reprogramiranje ECU, isključiš AdBlue kao pojam koji postoji u motoru, i trajno rešiš problem.
Velika većina tih koji rade na ECU već zna za PSA njesra sa AdBlue, pa je cela stvar kratka rutina koja nije ni skupa.

Kažu da ni na zapadu ne mogu da mere izduvne gasove tako da detektuju da li AdBlue funkcioniše ili ne.
[ test1234 @ 15.11.2024. 10:01 ] @
Citat:
Java Beograd:
Evo neki lik na YT objavio klip.
Da li je ovo Rifter?

https://www.youtube.com/watch?v=rbS4VQtS2A8





Ovaj je 1,6 HDI a moj je 1,5 HDI i neverovatno sve je drugačije, donji deo ispod, lonci, sonde, instrument tabla, deluje mi da je kod mene mnogo prostije, nema tih raznih cevki a i moj je malo prešao, jedva 50 hiljada. Ako bude zezao ide na ”operaciju”.