|
[ najericam @ 21.05.2024. 07:17 ] @
| Pozdrav svima,
Skoro sam imao problema sa akumulatorom koji je star 17 meseci, i jos uvek pod garancijom, u pitanju je Varta 74Ah
Desavalo se to, da posle kraceg vremena sa ukljucenom pozicijom, 30-40 minuta, auto nece da upali, ili preko noci ako stoji, ujutru nece da zavergla. Ovo se desilo nekih 3 puta, u medju vremenu je ispitano vozilo, ne vuce struju, napon pnjenja u granicama normale. U pitanju je Astra J 2011 ako ima neke veze.
Akumulator je odnesen u servis nakon sto auto nije hteo da upali ujutru, napon je bio 12.6V, da bi prilikom testa opterecrnja pao na 2V. Serviser je ponudio da ga stavi na punjac 24H i ponovi test, sto je dalo slicne rezultate.
Ali, to nije bilo dovoljno pa je poslat na ekspertizu, gde su ustanovili da je doslo do krinjenja pozitivnih ploca, istrosenosti u eksploatacji i zamucivanja tecnosti, te da akumulator nema fabricku gresku i garancija je odbijena.
Ista situacija kao ovde, ista firma Kit Commerce.
https://www.novosti.rs/ekonomi...odbila-reklamaciju-akumulatora
Samo sto u mom izvestaju nisu naveli neispravnost auta.
Zanima me, da li je neko imao jos slicnih iskustava, da li ima neke sanse da se ovi istera u moju korsit?
Najvise sto je vozilo ispravno, i sto nisam "mucio" akumulator. Do sada nisam imao nikada problem ovakve vrste, osim kada auto ne puni, to se resi i teraj dalje. Auto koristim normalno, uglavnom relacije od 15/20 i vise kilometara. Ne koristim auto 100 puta na dan na kratkim relacijama. Pa mi prica ne pije vodu.
Ispadne, da ta garancija od 36 meseci je tu samo da ti se nesto proda, i posle samo kazu nije fabricka greska, ti si kriv.
Ne znam kako da se postupa po njima onda, da se akumulator cuva na polici i ne koristi da bi izdrzao 36 meseci, ili?
|
[ Java Beograd @ 21.05.2024. 08:36 ] @
Citat: najericam: Zanima me, da li je neko imao jos slicnih iskustava, da li ima neke sanse da se ovi istera u moju korsit?
Naravno da ima.
1. Više se ne obraćaš Kit Comercu.
2. Ne obraćaš se ni organizaciji za zaštitu potrošača niti kojekakvim inspekcijama. Ništa.
3. Pišeš tužbu.
Mali nauk:
Od pre nekoliko godina uveden je jedan novi pravni instrument: potrošački spor (izguglaj i informiši se)
Oslanja se na zakon o obligacinim odnosima, a izveden je iz parničkog postupa zbog hitnosti i ekonomičnosti.
Tužba je besplatna (!) i podnosi se mesno nadležnom sudu po mestu tvog prebivališta. (saznaj koji je to sud)
Rešavanje je hitno, 30 dana. Održava se jedno ročište ili najviše dva ročišta na koja moraš da se pojaviš.
Pažnja:
Sud će ti možda predložiti medijaciju. Možda, će i Kit Comerc, kad od suda dobije informaciju da je tužen, da predloži medijaciju.
Medijaciju ne moraš da prihvatiš, pa ni nemoj, zato što ona prilično košta, a troškovi medijacije se dele na pojedine stranke. A i ne treba ti, dobijaš spor garant.
Kako ćeš da napišeš tužbu?
Tužbu sudu može da napiše svaki pismen čovek koji je sposoban da jasno izrazi svoje misli.
Postoji određena forma, koja nije stroga, koju je veoma lako ostvariti.
Ja nisam pravnik. Moju jednu sličnu tužbu (u sporu koji sam dobio) napisao sam tako što sam guglao više primera. Izuglaj i ti i informiši se.
Tužba mora da bude naštampana, NA ĆIRILICI. Naštampaj 3-4 primeraka, nemoj da ti zafali neki.
Tužbu ćeš da potpišeš, i odneseš tj. predaš na pisarnicu suda, i TRAŽI zavodni broj.
Ovo šta sledi je moj predlog kako tvoja tužba može da izgleda.
Ti pročitaj, razmisli, promeni nešto, izbaci nešto, dodaj nešto, ili napiši novu, drugačiju ... tvoja sudbina u tvojim rukama.
[ Java Beograd @ 21.05.2024. 08:59 ] @
TREĆI OSNOVNI SUD U BEOGRADU (tj. naziv mesno nadležnog suda)
TUŽILAC:
Tvoje ime i prezime
Adresa stanovanja
TUŽENI:
Puno ime kompanije Kit Commerc (ima na njihovom sajtu)
Adresa kompanije Kit Commerc (ima na njihovom sajtu)
TUŽBA
radi raskida ugovora o prodaji robe i povraćaja plaćenog iznosa
(Potrošački spor po članu 488. ZPP)
Vrednost spora: koliko-je-koštao-akmulator dinara
Tužilac je dana (datum) u Beogradu u prodavnici komapnije Kit Commerce (adresa prodavnice) kupio akumulator (podaci ime, tip, oznaka) i platio ga tliko-i-toliko dinara.
DOKAZ: fiskalni račun
Prilikom kupovine dobijen je garantni list, koji glasi na period toliko-i-toliko meseci.
DOKAZ: garantni list
U roku važenje garnatne izjave akumulator je korišćen u smislu uobičajene, normalne eksploatacije, u ispravnom automobilu, isključivo za privatne potrebe.
Od (datum) akumulator počinje da pokazuje slabosti, da bi (datum) potpuno prestao da funkcioniše. Tog dana je akumulator je odnesen u servis, napon je bio 12.6V, da bi prilikom testa opterecrnja pao na samo 2V. Serviser je ponudio da ga stavi na punjac 24H i ponovi test, sto je dalo slicne rezultate.
DOKAZ: bilo koji papir, dokument, sa servisa, ako imaš. Ako ne, onda ništa.
To nije bilo dovoljno pa je akumulator poslat na ekspertizu, gde je ustanovljeno: „da je doslo do krinjenja pozitivnih ploca, istrosenosti u eksploatacji i zamucivanja tecnosti, te da akumulator nema fabricku gresku“ i tuženi je garanciju odbio.
DOKAZ: bilo koji papir, dokument, sa testiranja.
Budući da je Tužilac akumulator koristio na uobičajen način, u ispravnom automobilu, shodno uputstvima za korišćenje i održavenje, jasno je da je u pitanju fabrička, proizvodna greška, koja se iskazala unutar garantnog roka, garancija je morala biti prihvaćena, pa je Tužilac trebalo da dobije ili novi akumulator ili povraćaj novca.
Zbog svega navedenog, Tužilac podnosi ovu tužbu u potrošačkom sporu radi raskida ugovora o prodaju i traži povraćaja plaćenog iznosa, na osnovu Zakona o zaštiti potrošača, Zakona o obligacionim odnosima, i Zakona o parničnom postupku i predlaže da sud nakon sprovedenog postupka donese
P R E S U D U
RASKIDA SE ugovor o prodaji robe – Akumulator (svi podaci akumulatora) zaključen dana (datum) pa se obavezuje Tuženi da Tužiocu isplati iznos od (cena akumulatora) dinara, sa zakonskom zateznom kamatom od dana kupovine. na ime povraćaja plaćene cene robe, u roku od 15 dana pod pretnjom izvršenja.
OBAVEZUJE SE Tuženi da naknadi parnične troškove Tužiocu, koliko do kraja budu iznosili, sa zakonskom zateznom kamatom od izvršnosti presude do isplate.
TUŽILAC
Ime, prezime svojeručni potpis
[ Java Beograd @ 21.05.2024. 09:03 ] @
Fotokopiraj fiskalni račun, garantni list, i sve ostalo, 2-3 primerka. Ne sećam se tačno, kad sam ja tužio, da li sam u pisarnici, pri predaji tužbe dao originale ili kopije.
Spremi i jedno i drugo, pa pitaj tamo.
Kao post na forumu, tekst sa prethodnog posta ne može biti formatiran, niti može biti na ćirilci, ali tužba na kraju treba da izgleda otprilike ovako (delimični screen shot)
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 21.05.2024. u 10:17 GMT+1]
[ Java Beograd @ 21.05.2024. 09:10 ] @
Jako je bitno da tužiš vnago, radi sebe, pre svega, ali i da ovakva i slična vnago, kad dobiju "po džepu" polako počnu da kapiraju neke stvari.
Preptpostavljam da do rošišta neće ni doći, već kad dobiju tužbu, pozvaće te i platiće ti koliko treba.
Jer, za ročište moraju da angažuju advokata (košta), a ako izgube spor, što je za očekivati, moraju i da ga plate.
Ako se tako desi, onda treba da napišeš "odustajanje od tužbe" i da to takođe predaš na pisarnicu istog suda.
Možda ti ovo deluje komplikovano, sad, "na prvo čitanje", ali kad malo bolje razmisliš, potrebno je manje živaca i energije nego što si trošio na odlazak u servis.
[ najericam @ 21.05.2024. 09:13 ] @
Wow, hvala na opsirnom i detaljnom odgovoru.
Moja ideja je bila da ih prvo pozovem, radi reda, kulturno, i kada me opet otkacim da spomenem zastitu potrosaca, ali eto, izgleda ni to ne pomaze.
Prvobitno nisam hteo da idem toliko daleko, ali posle ovoga, mozda i hocu, te mogu i da im spomenem sve gore napisano, da li telefonom ili e-mail da im pustim. Mozda popuste ako vide da sam spreman da idem do kraja.
Ili ipak da poslusam savet i nista im ne spominjem...
Jos jednom hvala za informacije.
[ Java Beograd @ 21.05.2024. 09:28 ] @
Pišem ti iz iskustva. Poslušaj savet što će ti čiča dati ...
Primeti da sam ti još pod brojem 1. i 2. napisao, i upozorio na stranputicu.
Ja JESAM zvao telefonom, kontakt centar, pa sam pisao email i objašnjavao, pa sam kontaktirao udruženje potrošača, pa sam pisao inspekciji, pa sam Tehnomaniji (u mom slučaju) pisao, "opomenu pred tužbu". Naivko.
I sve je bilo bezuspešno, i naravno uzaludno.
Čuj: "radi reda, kulturno", "mozda popuste ako vide da sam spreman ..." ?!? Naivko.
Ovo je pravi, jedini i najbrži put, short cut. Sa najmanje uloženog ličnog vremena i energije
Kod Srba i dalje postoji termin "neću da se parničim i razvlačim godinama po sudovima", pa sva ova slična vnago računaju na tu srpsku usmenu zaostavštinu.
Mene je Tehnomanija zvala posle oko 20 dana od podnošenja tužbe, pitali me za broj mog računa, i platili istog dana bez daljeg komentara.
Upravo zarad ovakvih stvari postoje forumi. Uči na tuđim greškama, mojne na svojim.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 21.05.2024. u 10:40 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 21.05.2024. 09:37 ] @
@Java
Šta reći, svaka čast na svemu šta si uradio i napisao
[ najericam @ 21.05.2024. 14:40 ] @
Bas tako, svaka cast....
Ja imam samo jos jedno pitanje, jer se spomenja Tehnomanija u tvom slucaju.
KIT Commerce je uvoznik i davalac garancije, te su oni radili "ekspertizu" i odbili garanciju. Dok sam sam akumulator kupio u lokalnoj radnji autodelova.
Pitanje, da li radnja ima ikakve veze vise sa ovom situaciojom, ili se borim direktno sa KIT Commerce u mom slucaju?
[ veselinovic @ 21.05.2024. 15:22 ] @
U Srpskoj je prodavac jedini odgovoran za proizvod, nikakvi ovlasteni servisi, dileri, carinici, spediteri,...
Sve njih je odabrao prodavac i prodao tebi nekvalitetnu stvar. Od koga ce se on naplatiti nije tvoja briga,
a ti imas obligacioni odnos samo sa prodavcem.
Inace evo i standarda po kojem se odredjuje ispravnost akumulatora.
Standard je tako strog da je pitanje da li ce i nov akk zadovoljiti, nikakvi gaus instrumenti, mjerenje na +25C, provjera napona, provjera odmah poslije punjenja i slicni marifetluci ne prolaze.
|PS borio sam se sa tom gamadi pa znam. Dobio sam ih bez suda sa ovim standardom.
[ mjanjic @ 21.05.2024. 15:31 ] @
Kupiš lepo Vesna/Topla akumulator i nemaš problema, od kada je kupovina akumulatora u mojoj nadležnosti za moj auto, kupujem u istoj radnji i nikad nisam imao problem. Čak sam prethodni bio ispraznio da nije radio ni ventilator hladnjaka motora dok sam se dovukao do majstora nakon što je otišao regler na alternatoru, majstor dopunio uređajem za punjenje i trajao još 2 godine, kad sam otišao da kupim novi, pitao koliko je taj star pošto sam zaboravio kad je kupljen, kaže prodavac "piše na nalepnici, 2014. godište", dakle punih 8 godina :)
Ne znam za Boš i ostale, kontam da ima svačega, od loših i boljih kopija do repariranih, pa i do toga da vam negde u servisu, na tehničkom ili ko zna gde jednostavno zamene akumulator, vide da vam je taj maltene nov, a ubace vam star 3-4 ili više godina (čuo poprilično slučajeva, jedna kolega je čak flomasterom namerno označio kad je ukapirao da u jednoj perionici tako kradu akumulatore, pa posle kad je video da su mu zamenili, zvao vlasnika da se raspita imaju li polovnih akumulatora... i da skratim, posle mu se taj izvinjavao i okrivio nekog radnika, što je šuplja priča samo tako).
Kontam da, kad imam taj Vesna/Topla, neće niko da ga "ukrade", tj. zameni nekim lošijim, jednostavno nije popularan brend ^_^
[ najericam @ 21.05.2024. 17:27 ] @
Hvala na informacijama. Znaci, ipak prodavca da jurim... stekao sam utisak da treba da se borim sa ovlascenim serviserom/uvoznikom, sto su radili ekspertizu i ispisali izvestaj na cetiri strane sa sve slikama testiranja, potpisali itd...
Cak i u prodavnici kada sam otisao da ga preuzmem, spomenuli su mi da nije do njih i da vidim sa KIT Commerce-om za dalje...
Znaci, kod nas to i dalje ide tako, lepo zamrseno...
[ veselinovic @ 21.05.2024. 19:11 ] @
Ipak vidi da u garantnom listu ne pise nesto ko je duzan dati garanciju.
Ako tamo pise tipa nije kriv trgovac nego neko drugi, to mijenja samo naslov koji ces tuziti sudu, jer si u tom slucaju ti, kupovinom proizvoda, pristao na te uslove.
[ najericam @ 21.05.2024. 21:29 ] @
Pri dnu garantnog lista na dnu strane, pise "Uvoznik i davalac garancije, KIT Commerce d.o.o. Beograd", dok je iverena i potpisana od strane prodavca..
[ Predrag Supurovic @ 22.05.2024. 01:14 ] @
Citat: mjanjic:
Kupiš lepo Vesna/Topla akumulator i nemaš problema
Ja sam sa garancijom za Topla akumulatorom imao veliki problem. Ustanovili su da akumualtor nije ispravan i da imam pravo na garaniciju ali su odbili i da prihvate garanciju. Prodavac mi je bukvalno dao novi akumulator o svom trošku, ali pošto ga nije imao na stanju, isporučio ga je predstavnik uvoznika i pred nama je pocepao garantni list za taj novi akumulator da ne bih mogao da ga iskoristim.
[ Java Beograd @ 22.05.2024. 07:49 ] @
Ima puno tema o kvalitetima pojedinih akumulatora. Nije to ovde sad tema. A koliko vrsta akumulatora, toliko i različitih mišljenja.
[ Java Beograd @ 22.05.2024. 08:00 ] @
@najericam
Ovo šta si napisao u poslednjim postovima, menja stvari.
Ti imaš obligacioni odnos sa PRODAVCEM. Njemu si platio, od njega si uzeo robu, on je odgovoran za saobraznost.
Sa Kit Komercom nisi u obligacionim odnosima. Ništa im nisi platio, ništa ti nisu isporučili.
Prodavac, ako prodaje tehničku robu, dužan je da obezbedi servis. Ako prodavac nema svoj servis, on može da angažuje nekog drugog. Da li je "Kit Komerc" ili "GG export import" to se tebe ne tiče.
Pročitaj: https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html
Zakon je pisan običnim, razumljivim jezikom. Pročitaj članove zakona od 50 do 55.
Citat: najericam:Znaci, ipak prodavca da jurim... stekao sam utisak da treba da se borim sa ovlascenim serviserom/uvoznikom, sto su radili ekspertizu i ispisali izvestaj na cetiri strane sa sve slikama testiranja, potpisali itd...
Cak i u prodavnici kada sam otisao da ga preuzmem, spomenuli su mi da nije do njih i da vidim sa KIT Commerce-om za dalje...
Znaci, kod nas to i dalje ide tako, lepo zamrseno...
Ništa nije zamršeno! Naprotiv! Uvek, svugde i samo je prodavac odgovoran. Prosto da prostije ne može biti!
Koji je prodavac? Da li znaš njegov email? Svako pravno lice mora da ima zvaničan email.
Sad se uvodi samo još jedan korak u proceduru.
Dužan si da zvanično, preko e-maila tražiš od prodavca da ispuni garantnu obavezu.
On je dužan da ti u roku od 15 dana odgovori. Ako ti ne odgovori, ili odgovor nije povoljan za tebe, onda tužba.
Evo, setio sam se svoje teme od pre dve godine. Pročitaj i ovo: https://www.elitemadzone.org/t508448-0#4041614
[ Java Beograd @ 22.05.2024. 08:09 ] @
Citat: veselinovic:U Srpskoj je prodavac jedini odgovoran za proizvod, nikakvi ovlasteni servisi, dileri, carinici, spediteri,...
Sve njih je odabrao prodavac i prodao tebi nekvalitetnu stvar.
Od koga ce se on naplatiti nije tvoja briga, a ti imas obligacioni odnos samo sa prodavcem.
Sad sam video ovaj post Veselinovića, koji je istovetan kao i moj.
Potpuno je isto tako i u Srbiji.
[ Java Beograd @ 22.05.2024. 08:16 ] @
Citat: najericam:
Pri dnu garantnog lista na dnu strane, pise "Uvoznik i davalac garancije, KIT Commerce d.o.o. Beograd", dok je iverena i potpisana od strane prodavca..
Da, to znači da će KIT Komerc na kraju krajeva da snosi troškove, ali to je između prodavca i Kit Komerca.
Ta dva pravna lica imaju ugovor, međusobni obligacioni odnos. Tvoja obligacija je sa prodavcem.
Nisi ti, kod kupovine, mogao da biraš ko će da servisira i garantuje za ispravnost akumulatora.
[ najericam @ 22.05.2024. 11:06 ] @
Ok, onda je sve jasno.
Samo sto cu prvo da popricam sa prodavcem, jer tamo kupujem uvek sve i "znamo" se. Ako je on zaista odgovoran i neko sa kim ja treba da se borim, u slucaju da me odj***, onda sud.
Hvala jos jednom na informacijama, posto ustanove zaduzene za ovo izgleda nista i ne rade.
[ veselinovic @ 22.05.2024. 18:14 ] @
Citat: Predrag Supurovic:
Citat: mjanjic:
Kupiš lepo Vesna/Topla akumulator i nemaš problema
Ja sam sa garancijom za Topla akumulatorom imao veliki problem. Ustanovili su da akumualtor nije ispravan i da imam pravo na garaniciju ali su odbili i da prihvate garanciju. Prodavac mi je bukvalno dao novi akumulator o svom trošku, ali pošto ga nije imao na stanju, isporučio ga je predstavnik uvoznika i pred nama je pocepao garantni list za taj novi akumulator da ne bih mogao da ga iskoristim.
Javo,
ne znam kako je u Srbiji, ali u Srpskoj, kad dobijes novi proizvod ide i nova garancija, bar po Zakonu o zastiti potrosaca.
Cak i ako poprave proizvod ( a odluka kupca je da li ce novi proizvod, pare ili popravku) ide nanovo garancija na popravljeni dio, ili kompletan proizvod ako je popravljen bitni dio uredjaja-sta god to bilo.
[ DSL @ 23.05.2024. 06:30 ] @
Opako dobra tema. Javo, kapa dole za opsežan odgovor. Sećam se tvoje teme u vezi da Tehnomanijom koja oslikava rešenost prosečnog čoveka da se sukobi da nepravdom. Dok sam ono čitao, imao sam u glavi sliku Ramba, koji se u divljini sprema za konačni obračun, pakuje metke u šaržer I stavlja onu traku oko glave, rešen da se jednom za svagda obračuna sa nepravdom.
Bezbroj puta sam bio u ovakvim situacijama i jednostavno skuvan, izbegavajući konflikte koji troše vreme i novac i živce. Preselio u Švedsku ("kod nas u Švedskoj") i dugo mi trebalo da se naviknem na bespogovorno vraćanje ili zamenu bilo čega. Jednostavno postoji zakon koji trgovcu nalaže da navede uslove za kupovinu u radnji ili online i većina njih nudi open shop varijante u kojima prihvataju zamenu ili povrat novca bez pitanja.
Za reklamacije ovog tipa bi trebalo sačekati jedno mesec (da se ne lazemo, ovde za sve treba čekati) ali sam siguran da bi na kraju kupac bio taj koji bi bio zadovoljan, jednostavno zbog dobre poslovne prakse i obostrano mirno rešenog problema. Pri mojoj prvoj kupovini auta sam napravio grešku kod pitanja prodavca i umesto za jedan dan osiguranje kupio za godinu dana (iako ga je moje lično kućno osiguranje moglo pokriti uz par klikova) i posle mesec dana stigla faktura posle koje sam progutao knedlu.
Odlučim da nazovem to osiguranje i da probam da poništi ugovor jer mi nije padalo na pamet da nepotrebno plaćam dva osiguranja na jedno auto i ljudi ladno ponište ugovor kad su videli da (u tom momentu) već imam svoje osiguranje. Jedan dan u kome je auto zaista bilo pokriveno samo njihovim osiguranjem su mi poklonili, u duhu dobre poslovne prakse. Nema teških reči, nema znojenja i ubeđivanja. Svi zadovoljni, život ide dalje.
Akumulator koji imam u svom autu Renault Kadjar je fabrički, sad star već osam godina, i nema znakova da je blizu kraja, uprkos start stop sistemu koji mi ide na živce.
Praksa koju je moj kum imao je da kad mu treba nešto od ključnih komponenti, iste kupi u Grčkoj kad ide na odmor. Kupovao je tamo i farove i akumulator i nikad problem sa programiranim rokom trajanja.
[ Java Beograd @ 23.05.2024. 07:49 ] @
Citat: veselinovic:ne znam kako je u Srbiji, ali u Srpskoj, kad dobijes novi proizvod ide i nova garancija, bar po Zakonu o zastiti potrosaca.
Cak i ako poprave proizvod ( a odluka kupca je da li ce novi proizvod, pare ili popravku) ide nanovo garancija na popravljeni dio, ili kompletan proizvod ako je popravljen bitni dio uredjaja-sta god to bilo.
Nisam siguran kako je ovo pravno regulisano.
Logika je za mene sledeća:
Kupio si i platio i garantovano je je da će raditi 2 godine.
Ako se posle 1.5 godine pokvari, bez obzira da li je popravljeno ili novo, onda "ugovor" s početka obligacije, važi još pola godine.
Ne može posle 1.5 godine, još 2 godine, jer tako može u nedogled. Prodavac je u momentu prodaje garantovao 2 godine, a ne 1.5 + 1.5 + 1.5 + 2 ...
Ali, praksa se drugačija, i činjenica je da kad su u pitanju mali kućni aparati (fen, misker, toster ...) koji se niti ne popravljaju, kad se kupcu da novi proizvod, on dobije i novi fiskalni, što praktično znači još 2 godine!
Takođe, ako se kupcu vrate pare (neka bude i posle 1.5 godine) on može da kupi novi artikal, i praktično ima nove dve godine garancije.
Ali, ako je u pitanju veš mašina, klima uređaj ili kakva druga bela tehnika, kad se pokvari, majstor dođe u kuću i popravi.
Dolaziće besplatno onoliko koliko traje garancija, posle toga ako dođe - naplatiće sigurno. Neće ti posle popravke da garantuje novih 2 godine (ili 5, zavisi kako je kupljeno)
Takođe, poznato je da neki prodavci jednostavno - nemaju servis. Ništa ne popravljaju!
Lidl na primer. Ako ne radi, ti doneseš, dobiješ pare nazad, nema popravljanja. Sračunali su da im se tako najviše isplati.
Pre par godina, kupila žena "Nutri bulit". Pokvario se, ja pozovem prodavca, pomenem "servis", on kaže: "nemamo mi servis, ako ne radi, dobićete novi".
[ test1234 @ 23.05.2024. 09:50 ] @
Srbija je malo, siromašno i neregulisano tržište gde veletrgovci uglavnom uvoze jeftiniju i smim tim i nekvalitetniju robu i tu je početak i kraj priče, uglavnom.
[ veselinovic @ 23.05.2024. 17:46 ] @
I kod nas je Zakon malo sizofren
Clan 30:
(4) U slučaju popravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je potrošač bio lišen upotrebe
proizvoda.
(5) Ako je, zbog neispravnog funkcionisanja, izvršena zamjena proizvoda ili njegova bitna
popravka, garantni rok počinje ponovo teći od zamjene ili popravke, a ako je zamijenjen ili bitno
popravljen samo neki dio proizvoda, garantni rok počinje ponovo teći samo za taj dio.
A potrosac moze da bira popravku ili zamjenu.
Član 26
(1) Ako proizvod ima nedostatak, trgovac je dužan da po zahtjevu i izboru potrošača:
a) popravi proizvod bez dodatnih troškova za potrošača, ili
b) zamijeni proizvod bez dodatnih troškova za potrošača, ili
v) izvrši povrat uplaćenog iznosa i nadoknadi troškove povrata proizvoda sa nedostatkom u roku
do sedam dana od dana prihvatanja reklamacije potrošača, ili g) snizi cijenu proizvoda, ukoliko je
sniženje prihvatljivo za obje strane.
Sad ko ce normalan prihvatiti popravku proizvoda i ne dobiti novu garanciju, kad po clanu 26 ima pravo na nov proizvod sa novom garancijom.
[ Darko Nedeljković @ 24.05.2024. 08:45 ] @
Citat: veselinovic:
Ipak vidi da u garantnom listu ne pise nesto ko je duzan dati garanciju.
Ako tamo pise tipa nije kriv trgovac nego neko drugi, to mijenja samo naslov koji ces tuziti sudu, jer si u tom slucaju ti, kupovinom proizvoda, pristao na te uslove.
Ne. U zakonu o zaštiti potrošača jasno piše ko je prodavac a ko potrošač i za šta jedan drugom garantuju. Garantnim listom se potrošaču mogu dati bolji uslovi od onih koji su definisani zakonom, a ako mu se da garantni list sa lošijim uslovima onda taj garantni list ima pravnu snagu toalet papira.
[ Java Beograd @ 24.05.2024. 09:27 ] @
Citat: veselinovic:
(5) Ako je, zbog neispravnog funkcionisanja, izvršena zamjena proizvoda ili njegova bitna
popravka, garantni rok počinje ponovo teći od zamjene ili popravke, a ako je zamijenjen ili bitno
popravljen samo neki dio proizvoda, garantni rok počinje ponovo teći samo za taj dio.
Da, ali ne kaže: ponovo teći u smislu "od početka", nego u smislu "nastavlja".
Dakle, dok je na popravci, tok (isticanje) garantnog roka je zaustavljeno. I "počinje ponovo teći" nakon popravke.
[ Predrag Supurovic @ 24.05.2024. 14:19 ] @
Ako je u garantnom roku onda garantni rok ne može ponovo da počne da teče nego da se nastavi i eventualno produži.
Tek nema smisla da garantni rok nastavlja samo za popravljeni deo, a šta je sa celim uređajem ako je još uvek u garantnom roku?
Ja bih ovo "ponovo počinje" tumačio bukvalno da počinje od početka.
[ veselinovic @ 24.05.2024. 17:40 ] @
Citat: Predrag Supurovic: Ako je u garantnom roku onda garantni rok ne može ponovo da počne da teče nego da se nastavi i eventualno produži.
Tek nema smisla da garantni rok nastavlja samo za popravljeni deo, a šta je sa celim uređajem ako je još uvek u garantnom roku?
Ja bih ovo "ponovo počinje" tumačio bukvalno da počinje od početka.
Moje tumacenje,
ako se popravi uredjaj poslije recimo 1.5 god. dobijes novu garanciju od 2 godine koja tece od dana preuzimanja uredjaja.
U svakom slucaju imas pravo na drugi nov uredjaj ili pare, mada su pare pri inflaciji problematicne.
[ test1234 @ 25.05.2024. 23:37 ] @
Pošto radim Gorenje mašine u garantnom roku mogu iz prve ruke da vam prenesem da Gorenje a i ostale firme daju garanciju recimo 5 godina. Garancija je apsolutna u okviru tih 5 godina od datuma do datuma bez obzira da li se aparat popravlja ili se menja novim uredjajem.
Takav je zakon trenutno na snazi.
Cak se ne uračunava ni ono vreme koje recimo aparat provede u servisu. Nema produžetka garancije.
[ scoolptor @ 25.05.2024. 23:39 ] @
To su promo akcije firmi.
Dobijes zakonski dve godine, a za produzenje do 5 godina moras uredjaj da registrujes kod proizvodjaca/uvoznika.
[ test1234 @ 26.05.2024. 11:21 ] @
Gorenje daje 5 godina garancije apsolutno i bezuslovno na sve aparate.
[ Java Beograd @ 26.05.2024. 13:15 ] @
"Saobraznost" je 2 godine. Zakonska je obaveza, definisana i opisana u članovima zakona.
"Garancija" može biti još jedna dodatna godina, ili dve, tri ili tridesettri godina. Zakonski nije obavezna. Prodavac može da je ponudi, na način kakav njemu odgovara.
Kad sam pre par godina kupovao par aparata video sam da BOSH ne mari mnogo. 2 godine i to je to. Mislim da i Miele prodaje slično.
[ dusanboss @ 26.05.2024. 14:43 ] @
Ja mislim da sam na Bosch mašinu za veš i usisivač dobio po 5 god garancije + 10 godina na motore ako se registruješ na sajtu.
[ glackop @ 27.05.2024. 01:37 ] @
Ja ne znam kako moze dobiti spor na sudu kada ne moze priloziti nikakav dokaz da je auto tj akumulator koristio shodno propisima proizvodjaca,a servis vec dao obrazlozenje da je proizvod otkazao usled nepravilne eksplatacije.E sad da ne idemo na niciju stranu,rekli su krivljenje celija-zamucenost elektrolita...
1.Krivljenje celija izaziva dugotrajno povlacenje velike struje,sto znaci anlaser moze biti u kracem spoju a ipak da vergla a da se to sluhom neda primetiti.
2.Zamucenost elektrolita znaci nastupila sulfatizacija,a ona nastupa aktivno samo ako je aku prazan vise od 24 sata,ili sto je slucaj kod tebe sta ako je aku bio od pocetka iz nekog razloga vecinom vremena na tih 12.6V,te da je to izazvalo preranu sulfatizaciju,a koja je inace normalan proces ali realno aktivniji tek nakon 3-4 god.
Verujem da je auto ispravan kako sa strane punjenja tako i sa strane povlacenja struje anlasera ali kako to da dokazes na sudu a i u servisu,jer tamo ako su iole malo pismeni onda znaju bolje od mene sta i kako dovodi do ova dva navedena razloga.Ima sanse i da je los kvalitet samog proizvoda doveo do ishoda ali i to se ne moze dokazati.Nzm to je samo moje misljenje.
[ najericam @ 27.05.2024. 06:27 ] @
Slazem se ja tvojim misljenjem, u neku ruku.
Ali me bode to, sto ja znam da sam auto ili akumulator koristio normalno, nikakva preterena koriscenja vozila, sto oni pucaju na taxi vozila, daleko vise "duzih" relacija nego kracih gde akumulator ne moze da se dopuni. Auto puni, provereno, da ne puni, kada upalim kola na kablove-booster, ne bi se dopunio posle voznje.
Sto se tice celija, nisu krive, nego su se "okrunile" i zamutile elektrolit, koji su merili na gustinu na primer i to je OK, a zamecenost su izmerili okom izgleda. Nisu dalje otvarali akumulator, nego izbusili i samo vizeulno proverili boju, koja se menja i normalnim koriscenjem.
Ne kosta me da probam, osim u slucaju da sud nalozo vestaka, sto su mi sad neke informacije sa straje, mozda Java moze da da svoje iskustvo u vezi sa ovim.
[ Java Beograd @ 27.05.2024. 08:01 ] @
Ja mislim da je teret dokazivanja na prodavcu.
Pokretač teme će na sudu da da izjavu (a može ove rečenice da doda i u tužbu)
- Auto je ispravan, prethodni akumulator je radio, tj. bio 100% funkcionalan punih 5 (ili koliko već) godina. Što govori i o auto i o mom načinu eksploatacije automobila.
- Kupovinom novog akumulatora, problemi se javljaju već posle 17 meseci. Isti auto, isti način eksploatacije.
- U međuvremenu je ispitano vozilo, ne vuče struju, napon punjenja u granicama normale. (citat)
- Ja ne mogu da tumačim ekspertizu, da li odgovara pravom stanju ili ne, ne želim da plaćam drugu ekspertizu nezavisnim laboratorijama.
- Tvrdim da je u ispravnom vozilu, korišćenom na uobičajen način, u privatne svrhe, jedino fabričkom greškom moglo da dođe do "krunjenja ćelija" i "zamućenja elektrolita". Ja lično nisam akumulator "zamućivao" niti "krunio ćelije"
[ Java Beograd @ 27.05.2024. 08:13 ] @
Citat: najericam:... osim u slucaju da sud nalozo vestaka
Neće sud da naloži veštaka.
To je nekad bilo, a možda i sad ima ali u krivičnim postupcima.
Kod parničnih postupaka - toga više nema. Sud samo sudi, na osnovu dokaza, i izjava svedoka koje stranke samoinicijativno dovode.
Dakle, ako misliš da je važno, uradi analizu, dovedi veštaka ... radi šta hoćeš i sve to pokaži na tom jednom jedinom ročištu. ONE SHOT!
Nisi doveo veštaka - jbg, žao nam je. Kod parničenja - sud sudi na osnovu izvedenih dokaza. Zato i nema više parničenja godinama.
Može, eventualno da se odloži ročište zarad opravdanih razloga.
Treba znati:
Ako se tužilac neopravdano ne pojavi, na tom jednom jedinom ročištu - smatra se da je odustao od tužbe.
Ako se tuženi neopravdano ne pojavi, na tom jednom jedinom ročištu - smatra se da se slaže sa tužbom onako kako je napisana i priznaje krivicu u potpunosti.
A imaj u vidu: potrošački spor je još jednostavniji od klasičnog parničenja.
Zato se ljudi šokiraju, u poslednjih desetak i više godina. Neodgovorni pojedinac neće da potpiše i da primi plavi koverat, poziv na sud, ročiste se održi, on se nije pojavio, dakle, priznaje krivicu po tužbi.
Dobije presudu, neće da primi i potpiše plavi koverat, istekne rok za žalbu po presudi.
I onda mu izvršitelji zakucaju na vrata! Kuku/lele/žena/deca/staramajka ...
[ scoolptor @ 27.05.2024. 08:32 ] @
Taj akumulator kosta 100eur.
Proceni sam koliko kosta tvoje vreme, koje ti niko nece nadomestiti cak i da dobijes novi akumulator.
Mozda mozes da ga produktivnije iskoristis.
[ Java Beograd @ 28.05.2024. 07:15 ] @
Citat: scoolptor: Taj akumulator kosta 100eur.
Proceni sam koliko kosta tvoje vreme, koje ti niko nece nadomestiti cak i da dobijes novi akumulator.
Mozda mozes da ga produktivnije iskoristis.
Upravo sam mu zato ispisao sve one postove.
Najlakši, najbrži način, sa najmanje uložene lične energije, živaca i vremena, bez cimanja i pregovaranja, pravac -> na pisarnicu suda. Manje od 30 min ličnog vremena.
A vnago moramo da tužimo, zato što su bahati i osioni. Zarad sebe, pre svega, a i zarad šire društvene koristi.
[ bakara @ 28.05.2024. 15:37 ] @
7 dana traje prica oko akumulatora, do sada si to trebao resiti.
realno nemas tu nikakvog izbora ako su ti vec odbili reklamaciju jedini nacin je da kupis drugi a davaoca garancije tuzis kako je @java vec objasnio.
verujem da ce te odmah zvati da se dogovore, gubljenje vremena nikome ne ide u prilog a ti vise nemoj kupovati kod njih.
Ovamo prazne pretnje inspekcijama, i udruzenjima za zastitu potrosaca ne prolaze kod namazanijih trgovaca.
[ bordzija @ 03.09.2024. 15:18 ] @
Imao sam davno crnu vartu onaj ulazni model. Trajao je jedva koliko i garancija. U dan.
Rekao bih da toprave isti oni mustang, magnum islična buranija.
A to šta radi kit komerc je čist bezobrazluk. Kao potrošač ih obavezno tuži ništa te ne košta. Džukci.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|