[ Nebojsa Milanovic @ 14.08.2024. 10:01 ] @
Od kada se pojavio pre više od dve decenije, Škoda Superb je uvek bio oličenje savremenog i veoma kvalitetnog auta za ne puno novaca.

Ipak, zbog nekih, po meni namerno lošije urađenih detalja kako ne bi ugrožavao skuplju "braću" VW Passata i Audija A4, često je neopravdano bio van fokusa i ljubitelja automobila i kupaca.

Sve to je izbrisano pojavom 3. generacije Superba koji je čisto bolji auto i od Passata i od A4, a nakon restilizacije 2019/2020, ta razlika je još veća, o čemu sam detaljno pisao u temi o D segmentu.







Poslednjih nedelja čisti se lager modela 3. generacije pa se pojedine konfiguracije (ne sve) mogu naći po cenama i do 5000€ nižim nego pre nekoliko meseci, što po mom mišljenju titulu najbolje kupovine u D segmentu je još dodatno zabetoniralo.

Razlog tog pojeftinjenja je činjenica da je naslednik već spreman, mnogo su ga i videli, a već ima dosta napisa i prikaza tog najnovijeg automobila 4. generacije.





https://www.automobili.ba/nova...-generacija-popularnog-modela/

https://www.automobili.ba/novi...rnosti-jednostavno-vise-svega/

https://www.automobili.ba/potp...niji-efikasniji-i-bezbjedniji/

I kao za inat, što sam više oduševljen modelom 3, a pogotovo njegovom restajlingom, to mi se manje sviđa novi model, koji će se kod nas prodavati od sledećeg meseca.

Auto je još značajno veći, a naročito širi, što u svetlu činjenice da je i prethodni bio dosta velik, veći od Passata, ne doživljavam kao plus, već kao minus.

Osim toga, unutrašnjost je mnogo ružnija nego na odlazećem modelu, a po prvim testovima i kvalitet same izrade je ispod onoga šta je pružao prethodnik.

A što je najbitnije, tehnički ne vidim bukvalno ni jedan detalj napretka, osim ubacivanja hibridnog pogona što jasno doživljavam kao minus, a ne kao plus.

U svetlu toga, ne treba napominjati da će cena novog modela biti značajno veća, što dodatno smanjuje njegovu atraktivnost i konkurentnost.

Time se postavlja pitanje da li će novi model nastaviti putem prethodnika - ili će se utopiti u mnogo čemu bezličnu konkurenciju.

[ dusanboss @ 14.08.2024. 14:27 ] @
Što bi reko naš narod Škoda super be.

Poredim sad cene i ne znam da li je baš opravdana skoro pa duplo veća cena u odnosu na Oktaviu? Nije zato što ja imam Oktaviu, ali nisam siguran da bih bi spreman da dam baš toliko više novca zu taj nešto veći luksuz koji nudi Superb. Mislm da vlasnika samo taj naziv košta +1000€ . Ipako to Superb zvuči nadrkano dok Oktavia zvuči kao nešto što dolazi iz Čeušeskove rumunije.
Motori su im identični zavisno od varijante?
[ Nebojsa Milanovic @ 14.08.2024. 14:58 ] @
Jeste, Superb je uvek puno skuplji od Octavie, što je jedan od razloga što ga ranije nisam previše razmatrao.

Međutim, u poslednje vreme sam se uverio da je razlika više nego opravdana, naprosto to je auto daleko više klase od Octavije koji lagano šije ulazne varijante BMWa serije 5, Audija A6 i MB E serije.

Što se tiče motora, oni su najsavremeniji/najjači koje VW može da ponudi i preklapaju se samo u smislu da ulazne varijente Superba imaju najjače motore koji su prusutni kod Octavije.

Sve jače konfiguracije Superba imaju motore koji ili ne postoje kod Octavije, ili se mogu naći samo kod RS varijanti, a to su onda cene koje nemaju mnogo dodira sa Octavijom.

[ mjanjic @ 14.08.2024. 15:10 ] @
Tekst na b92: https://www.b92.net/automobili...oda-superb-ime-govori-sve/vest

Sve i nekako, ali onaj "nakalemljen" ekran...
Zar je baš toliko skuplje ugraditi ga kao npr. kod novijih A6, ne mora baš ovako nisko, ovaj gornji može ležerno i na mestu onih izduva za ventilaciju:


Mislim, kad već ima cenu koju ima, može bar to da se uklopi kako treba. Ili, ako već onako nasade tablet, neka to bude neki iPad ili slično, tako da vlasnik može lagano da ga zameni novijim modelom posle 5 ili 10 godina.
[ Nebojsa Milanovic @ 14.08.2024. 15:26 ] @
Toliki televizor koji štrči mi je nešto najgluplje na autima, ali nije to jedino, očajno ružni su i oni veliki nabori od kojih se sastoji konzola, a koji su inače i jako loše uklopljeni pa škripe i maltene se klate.

To rešenje su preuzeli od Octavije koju su sada ponovo namerno poružneli da ne ugrožava Golfa, a isti pristup su primenili i kod novog Superba, koji se inače sklapa na istoj liniji kao i najnoviji Passat i ima jednak kvalitet.

Dakle, deviza im je: Ako nećeš da ti ružnoća bode oči - zaboravi Superb i plati nam 6-10k više za identičan auto na kojem umesto Superb piše Passat, ali koji nema te namerno ubačane elemente ružnoće.

Inače nije to jedino, taj spisak je duži, a kao najbizarniju stvar bih naveo onaj debilni volan sa 2 paoka.

On NIJE kao normalni volani sa 2 paoka koji ne moraju biti ružni, nego je to standardni VW volan sa 3 paoka kome je naknadno iščupan srednji najbitniji dupli paok, čisto da te nervira i stalno podseća da im nisi dao koliko traže za Passata, nego si probao da ih nadmudriš kupujući isti auto za nekoliko hiljada jeftinije.

Već samo taj bizarno ružni volan mi je bio jedan od razloga što ranije nisam detaljno gledao Superba, ali u poslednje vreme od kada ga gledam, shvatio sam da (samo) u najjačim paketima opreme stavljaju normalni volan sa 3 paoka, a u RS stavljaju čak vrhunski sportski volan identičan kao u Golfovima GTI i R.

Sve u svemu, veoma upada u oči ta namerna težnja da osakate Superb (pa i Oktaviju), da uvek postoji nešto što te nervira i podseća da si im uzeo isti auto za manje para.

No, dobra stvar je što se sa najjačim verzijama ipak ne kockaju, tu daju sasvim normalan auto bez tih bizarnih sakaćenja, a za i dalje pristojne novce, značajno manje nego kod konkurencije.


edit: prored

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 14.08.2024. u 16:49 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 28.08.2024. 13:25 ] @
Još dugo ćemo pričati o ovom nesrećno osakaćenom autu, pa evo jedan od prvih prikaza.

Ovo je Sportline oprema tako da crnilo i odlična mada predimenzionirana sedišta malčice umanjuju bizarnosti, koje se itekako vide.

https://autoportal.hr/aktualno...tski-stih-na-jos-visoj-razini/
[ Nebojsa Milanovic @ 31.08.2024. 10:28 ] @
Prvi Superb 4 kod nas > https://www.polovniautomobili....93-lk?attp=p3_pv0_pc1_pl1_plv0

Prevelik, ružan i manje vozački nego ikada...cenu ne bih komentarisao...
[ mjanjic @ 02.09.2024. 10:15 ] @
Pretpostavljam da to nije što i Škoda Superb RS. Pre neki dan sam video neki tekst o nekoj ograničenoj seriji verzije RS, ali ne znam gde, sad mi Google ne izbacuje ništa, prvo što sam našao je ovo o verziji za 2025. godinu: https://www.carscoops.com/2023...ould-receive-the-rs-treatment/

[ Nebojsa Milanovic @ 15.09.2024. 22:51 ] @
Izašao je prvi cenovnik nove Škode Superb MK4.

Detaljnijim uvidom i poređenjem dolazim do zaključka da osnovni model košta oko 4k više, a ima više opreme za oko 1k.

Pošto su kod Škode vrlo česti razni popusti, zaključuje se da će novi model koštati isto kao stari, što mora se reći da je pozitivna strana i da se nije očekivalo.

U svakom slučaju, novi model je konstrukciono i mehanički isti kao stari, što dokazuje mnogo jednakih tehničkih podataka i identično međuosovinsko rastojanje, čak će i cena biti ista ili vrlo slična.

Ostaje samo ta namerna ružnoća, pa ako nekome to ne smeta neka kupi novi model, barem ga neće platiti više kako je to na prvi pogled izgledalo.


Edit: sad sam još detaljnije pogledao i našao potpuniji bosanski cenovnik i uočavam da oba ubedljivo najzanimljivija modela uopšte nisu u ponudi?!?

To su modeli sa 2,0TFSI i 2,0TDI motorima sa oko 200-204KS fabrički i sa SAMO prednjom vučom. Nude se ulazni od 150KS, a ako hoćeš jači bilo benzin bilo dizel - moraš uzeti 4x4, što mene recimo ne zanima ni najmanje, nikad ne bih kupio takav auto.

Ovo je najveća mana ovog modela - bukvalno I najzanimljiviji benzinac I najzanimljiviji dizel UOPŠTE ne postoje u ponudi?!?!

Šteta!

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 16.09.2024. u 23:25 GMT+1]
[ mjanjic @ 16.09.2024. 08:07 ] @
Ako ti je 150ks preslabo, onda ni 200ks nije neki WOW, bolje čekaj da izađe varijanta sa 280ks, mada je to valjda RS ili kakva već bude oznaka, kao što kod Insignije ima OPC sa 280ks.
[ Nebojsa Milanovic @ 16.09.2024. 22:32 ] @
2.0 Turbo benzin ili dizel meni je ubedljivo najbolja mera, najbolji kompromis i najbolji odnos cene i kvaliteta/performansi za aute tog, pa i drugih tipova.

Fabrička im je snaga 200-220KS, a kod VW i BMW (kod drugih puno manje) takvi benzinci se sasvim lako dižu i na preko 300KS. Dizeli idu manje, mada i oni mogu osetno da se pojačaju.

Odlazeći Superb ima paletu odličnih 2.0TFSI motora od kojih se meni najviše sviđa srednji, zbog velike elastičnosti, povoljne cene (oko 1000e skuplji od najmanjeg) lakog povećanja snage i male potrošnje.

A zanimljivo je da su takvi modeli veoma retki, iz razloga što ljudi ne znaju za te njihove osobine. Puno češći u Superb su bili najjači 2.0TFSI sa fabričkih 280KS, a to je potpuno druga priča.

To je motor iz Golfa R, praktično trkačkog auta sa velikom ISI IS38 turbinom, ali i on je veoma tih, elastičan i udoban za vožnju, pokazivao sam recimo ovde koliko je Superb sa tim motorom agilniji od BMWa sa legendarnim 3.0 BiTurbo rednim šestakom.

Veoma sličan motor sada se nudi i u novom Superbu, nije skup, pogledajte cenovnike, malo je skuplji od urnebesnog Pežoa 1,2 😂😂🤯🤯 i sada mu je fabrička snaga 265KS.

Ono što do sada nisam uspeo da utvrdim je da li je to taj isti motor iz Golfa R koji je u odlazeći Superb išao serijski, a samo da je sada "uštrojen" zbog novih EU normi - ili je to motor iz Golfa 8,5 GTI koji je zapravo prvobitni vrhunski od 220KS, samo je sada fabrički tjuniran na 265KS.

Verovatnije mi deluje da je u pitanju ova druga, "pitomija" varijanta motora sa srednjom IHI IS20 turbinom, koji uz najnoviju verziju 2.0TFSI koji radi u Millerovom ciklusu čime ima ekstremnu i elastičnost i ekomomičnost, što čini par daleko najboljih motora više srednje klase u auto-industriji.

Onda bi to značilo da novi Superb u običnim verzijama više ne nudi tu najjaču vajinatu motora iz Golfa R. To je sasvim u redu, jer to je bio jedini "običan" auto u autoindustriji koji serijski ima blago rečeno "neobičan" motor koji ide u vrlo neobični Golf R

Tada bi to moglo da znači da se ta najjača varijanta od 280-320KS (možda i više, jer su i onaj slabiji pojačali) čuva samo za Sportline verziju, što je odlično.

Time bi ponuda motora u Superbu bila upotpunjena i time bi on sačuvao epitet auta sa daleeeeeko najboljom i najpotpunijom paletom motora na tržištu.
[ Nebojsa Milanovic @ 26.11.2024. 20:24 ] @
Jedan retardirani test ovog auta i to njegove najskuplje verzije:



Uz svo upinjanje i hvaljenje, autor nije uspeo da prikaže ni jednu, ama baš nijednu prednost ovog auta u odnosu na prethodnu verziju.


Evo ukratko kako ja vidim novi Superb, a može se reći i puno više:

- Auto je duži - nepotrebno. I prethodni je bio na samoj granici dužine, mogli su da ga nekoliko cm skrate i da tu malo uštede, jer očigledno da je ušteda bila imperativ u projektovanju.

- Auto je uži - ovo je čisto zakidanje radi pojeftinjenja proizvodnje, jer širina auta najviše utiče na cenu. Minus!

- Auto je ružniji spolja 🤯

- Auto je mnogo ružniji iznutra 🤯

- Menjač je pretvoren u ručicu iza volana (slika) 🤯🤯

- Retardirani volan sa dva paoka je sada standard. Taj volan sa tri paoka kome je treći iščupan i umesto njega je ostavljena rupa je čisto vređanje inteligencije 🤯🤯

- Ukinut je po mnogima a i po meni najbolji motor, najnoviji 2.0TFSI Generacije 3B "Budack", koji se sada može dobiti samo u AUDI-ju 😡

- Ukinut je bilo kakav osnovni 2.0 benzin motor

- Ako izuzmemo slabi 1.5, ostavljen je samo jedan 2.0 motor. On je tehnološki star više od 10 godina, a sada ima malo veći fabrički pritisak. Da budem sasvim precizan, on meni ne smeta i ne bih se mnogo bunio sa njim - da nije sledeće stavke:

- Taj jedini 2.0 motor se može dobiti samo sa 4x4 pogonom - što je neoprostivo i ta uvaljivačina me ne zanima. 😡

- Ista stvar je i sa dizel motorom: jači može dobiti samo sa 4x4 pogonom - neoprostivo.

- Sada postoje samo dva paketa opreme, pri čemu je onaj jači puno slabiji od najjačeg Style Plus non-sport paketa prethodnog modela.

- I najbitnije: kada iznivelišeš opremu na nekom višem nivou, dolaziš do razlike u ceni od oko 10k i više - što je van pameti. 😡🤯


Zaključak:

Novim modelom Superb je izgubio epitet najveće "količine auta" koja se dobija za svoju cenu.

Tačnije odnos kvalitet-cena je u velikoj meri pogoršan i auto je izgubio atraktivnost koju je imao. Osiromašen je, a daleko je skuplji nego stari, a sve bez ikakvog bez ikakvog osnova i tehnološkog napretka.

Da budem sasvim precizan, ako pogledamo konkurenciju koja je ništa drugo nego bizarna (recimo, TOP model Pežoa 508 ima najjači motor 1.2 sa 3 cilindra 😂🤯🤯), Superb je verovatno i dalje najbolja kupovina u D segmentu, ali ne tako ubedljivo kao ranije i samo verzije sa osnovnim motorima i osnovnom opremom, čija je cena svarljiva.


[ dr0id @ 26.11.2024. 21:20 ] @
Pa dobro, ne moze da se poredi sa starim vec sa aktuelnom konkurencijom, a tu je verovatno i dalje u vrhu. A 508-ica ima i 1.6 https://www.auto-data.net/en/p...-phase-ii-2023-generation-9330
[ Nebojsa Milanovic @ 26.11.2024. 22:23 ] @
Pre par meseci sam razgovarao sa uvoznikom Pežoa i tražio i dobio ponudu za najjači model. Eksplicitno mi je rečeno da je najjači 1.2T 3-cyl i da tog 1,6 koji je btw. bio loš i sa gomilom falinki, više nema.

Inače kritikovao sam VW/Škodu što su uveli da je 1,5TSI ulazni motor za Superb, umesto da je to neki 2,0TFSI, a posle sam video da je i taj ulazni 1,5TSI jači od maltene najjače konkurencije 😂😂🤯