Evo jedne teme koju smo trebalo odavno da otvorimo ali niko nije dobio tu ideju, jer svakako je korisna i zanimljiva.
Pošto svi makar ponekad pogledamo auto-oglase, ovde ćemo stavljati one zanimljive na koje naiđemo, naravno uz komentar zašto nam taj auto/oglas privlači pažnju.
Treba okačiti i barem prvu stranu celog oglasa, da bi ostala na ES kada oglas nestane, ovako kako ću ja uraditi.
Počeću sa jednim sasvim običnim automobilom, Škoda Scala sa malim 1.0TSI motorom, starim tri godine.
Ovo bi bilo samo jedan od bezbroj sličnih skoro novih automobila na oglasima da ga ponosno ne krasi jedan detalj, a to je kilometraža od 346.000km :)
Je l' mi se pričinjava zbog svetla ili vozačevo sedište nije isto kao suvozačevo?
A 346.000km, verovatno bio službeni, pa ga je po ceo dan vozao ko je stigao, još ako je uglavnom po gradu, koliko je tu bilo stani-kreni na semaforima, pešačim prelazima, potom stajanja u leru na semaforu, "samo da skoknem do prodavnice" i slično, on ima više radnih sati nego nema E klasa koja je prešla milionče.
Da je Yugo, pa da pomislimo kako je neko namerno dodao 300k km da poetncijalnom kupcu dokaže kako je u pitanju redak primerak kod koga je sve odrađeno kvalitetno pri sklapanju :)
Ko ima taj keš, bolje da ga iskoristi kao učšće za nešto novo, pa čak i da je to Scala, mada onda ima i boljih alternativa. Recimo, za ove naše razvaljene puteve bolje je uzeti Duster sa sličnim 1.0 motorom, a kod Škode ima na akciji Kamiq sa 1.0 motorom od 115ks, doduše ne kod ovlašćenog uvoznika, ali moguće je da je i tu slična cena.
A oglas stvarno jeste biser, bar zbog te kilometraže. Možda je hteo da vrati, ali nije platio majstoru koliko treba, pa mu ovaj dodao tipa 200k :)
[ mjanjic @ 13.09.2024. 18:08 ] @
Astra J, stara 13 godina, bila 8 meseci taksi vozilo, a prešla samo 33.000km, plus cena samo 2.100€, ima samo "sitnih estetskih" ulaganja :)
Za ostala vozila sa istim podacima moze da se pogleda, " svi oglasi oglasivaca" .
Sad vidim da je malo opise izmenio za neka vozila ali bili su vecinom isti , a i sada su dosta slicni, osim ove olupine koja "malo dimi" .
[ Nebojsa Milanovic @ 19.09.2024. 23:40 ] @
U drugoj temi se govori o Pežou 508, autu D segmenta čiji je NAJJAČI motor 3-cilindraš sa 1200 kubika 😂😂🤯🤯 i sa druge strane cenovno identičnoj Škodi Superb, dakle autu iste klase i iste cene, ali sa najsavremenijim 2.0TDI motorom koji ima veliki varijabilni turbo-punjač, fabričku snagu od 200KS, preko 400Nm obrtnog momenta i 4x4 pogon.
Koliko god ne verovali, ponoviću: govorim o dva auta iste klase i iste cene!?! 😵😵😵
Ovaj 2.0TDI motor je do te mere usavršen, miran, snažan i tih da ga je u radu praktično nemoguće razlikovati od benzinca. Lično sam se u ovo uverio, vozio ga i moram priznati da sam ostao u neverici kako i koliko su ga ispeglali.
Da ovo biserno poređenje dva ovoliko drugačija auta iste klase i cene ne padne u zaborav okačiću ga i u ovoj temi, a takođe i varijantu Superba sa istim 2.0TDI 200KS 400Nm motorom, takođe 4x4 pogonom na sve točkove i Style paketu opreme, najvišem od normalnih, a znamo da postoje i još jače Sportline i RS varijante.
p.s. Namerno sam okačio 2.0TDI verzije Superba, jer većina čitalaca više voli/vozi dizel.
Što se mene tiče ja bih se za istu, tačnije za nižu cenu od ovde pomenutih, odlučio za neki iz palete vrhunskih 2,0TFSI motora koji postoje u širokom rasponu snage sve do fabričkih 280KS.
Lično najviše volim najnoviji od njih, 2.0TFSI EA888 Gen-3b "Budack" kome je princip rada drugačiji, radi u Millerovom ciklusu i spaja najbolje osobine benzinca i dizela, čime ima veliku ekonomičnost i ekstremnu elastičnost.
A kako je moguće da jedan popularni brend (koji još uvek nije propao?!?) u D segmentu po ovoj ceni nudi najjači motor 1.2 sa 3 cilindra - ostavljam kupcima da ocene sami.
[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 20.09.2024. u 17:19 GMT+1]
[ Turmen @ 20.09.2024. 10:47 ] @
Ovo je plus za Škodu Scalu, znači da može da izgura 346000km. S obzirom da imam Pola sa istim motorom, koji je na skoro 80000km, znači ima tu da se vozi još ohoho.
Vozis se autoputem 160 kmh. Nisi ni primetio. Razmisljas da li ce ti stici kazna. Mečka ili bmw od 50k evra iza tebe pokusava da te stigne da ti blicne da se sklonis, ali ne uspeva.
Prelazis u sporu traku, jer ti je zena izvalila da ides prebrzo.
Ulazis u grad i setis se da vozis sportsku verziju i da moras polako preko rupa i lezecih policajaca.
Cudi te kako su trapovi tako dobri i svaki put kada odes u Fiat Goran, oni provere i kazu sve je ok.
Obozavas volan, jer ima neki poseban city mod zbog kog ga okreces kao da vozis bentlija.
Imas fabricki zatamnjena stakla, pa ne moras zbog dece da lepis Frozen suncobrane za decu.
Zvucnici gruvaju dobro, ali ih ne pustas bas glasno da ne izgledas kao saban.
Rucica menjaca je kratka a kvacilo meko kao obecanje politicara, pa te ne smara sto nemas automatika, vec saltas brzine po gradu gore dole.
Krenuo si u Grcku sa zenom i dvoje dece, spakovao si se za dve nedelje i jos ti je ostalo mesta u gepeku.
Dve random ribe i tri ortaka su ti rekla da ti je auto mnogo lep.
Srecan si zbog toga.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.10.2024. 00:02 ] @
@Turmen a i ostali
U ovu temu okačite celu prvu stranu oglasa ovako kako ja radim, jer oglasi brzo nestaju.
Da neko ne pomisli da sam se u ovoj temi "okomio" samo na 508, predstaviću i "ljuti" Sega-Mega Peugeot "džip" 🤯🤯 sa takođe tim istim najjačim 3-cyl 1.2 motorom 😂😂 bez znakova navoda jer verovali ili ne, to JESTE najjači motor u njemu 😂😂
Kao bonus kačim i njegovu "ljutu" unutrašnjost 😂🤯🤯, za moj pojam ne znaš da li je ružnija, besmislenija, manje ergonomska - ili gluplja?! 🤯🤯
Za Kodiaq kačim sliku njegovog pravog sportskog volana sa tri paoka koji ide u sve ozbiljnije varijente, isto važo za Superb, pa i najjače verzije Oktavije.
Dakle, sve jače verzije imaju taj vrlo lep i kvalitetan volan sa tri paoka, a jeftinije imaju onaj retardirani sa namerno odsečenim trećim paokom, po meni sa idejom da te nervira što nisi kupio ili skuplju Škodu ili VW, za koje vidimo da svi imaju normalne volane sa tri paoka.
I u ovom Kodiaqu se nalazi najnoviji i najsavremeniji 2.0TDI motor sa fabričkih 200KS koji jede asfalt a do te mere usavršen, smiren i tih, da ga je u radu praktično nemoguće razlikovati od benzinca. Izlišno je reći da troši manje od svakog benzinca.
U ovu temu okačite celu prvu stranu oglasa ovako kako ja radim, jer oglasi brzo nestaju.
Deal
Mada Nebojša tema su "zanimljivi oglasi" to što ti kačiš to nisu zanimljivi oglasi, to su samo konceptualno - dizajnerski automobilski promašaji i generalno loši i nekvalitetni automobili koji se prodaju po basnoslovnim cenama Ništa tu meni nije zanimljivo, štaviše tužno je.
Pre par nedelja se kolega u mojoj firmi smrtno uvredio kada sam u nekom razgovoru o automobilima rekao da su "moderni SUV - Krosoveri test inteligencije". Kolega vozi Kaškaija
[ Nebojsa Milanovic @ 04.10.2024. 18:09 ] @
Citat:
Turmen:
Pre par nedelja se kolega u mojoj firmi smrtno uvredio kada sam u nekom razgovoru o automobilima rekao da su "moderni SUV - Krosoveri test inteligencije". Kolega vozi Kaškaija :)
Odlična ti je opaska, Kaškai je prvi antiautomobil i privukao je veliki broj antivozača.
Cozmo je jedan od najvećih propagatora Kaškaija i sličnih vozila i eto kako je završio svoj opus na ESu - bizarnim video-montažama u kojima je hteo da pokaže to "nešto" što niti zna šta je to, a ponajmanje zašto mu to treba i zašto je pokušao toliko glupo da laže.
Takvi ljudi vole antiautomobile u koje spadaju i Pežoi o kojima pričamo u poslednje vreme, kao i Kaškai i ostale nebuloze kao Honda CH-R, itd.
Kao kontrast tim konzervama postaviću dva auta, tačnoje dve varijante istog auta, sa srednjom i jačom opremom. Oba imaju ogromne mogućnosti i daju veoma mnogo za svoju cenu koštanja.
Škoda Superb, prva varijanta sa odličnim 2.0TDI motorom i najsavremenijim DGS menjačem sa kojim ide odlično i troši manje od 5 litara.
Ima svu potrebnu opremu, ali i vrlo skupe i vredne dodatke koji su uključeni u cenu (MATRIX farovi, felne od 18inča, itd):
Drugi je Superb takođe 2.0TDI, ali sa najnovijim i najjačim motorom sa varijabilnom turbinom, fabričkih 200KS, 4X4 pogonom, takođe DSG menjačem i veoma bogatom opremom (Alkantara, takođe MATRIX i puno toga drugog):
Obratite pažnju da su obe ove cene nisu fiksne, tj. dogovorljive su, što još dodaje vrednost ovoj ponudi za koju smatram da je trenutno najbolja ne samo u segmentu - nego na celom auto-tržištu.
Imajući u vidu kuda idu cene i autoindustrija generalno, siguran sam da se ovakva ponuda više neće ponoviti.
[ Turmen @ 05.10.2024. 17:28 ] @
I sad eto testa inteligencije..
Pitanje je:
Imaš dva auto oglasa, Superb (ili bilo koji drugi auto tog tipa) ili Pežo (ili bilo koji drugi auto tog tipa)
Koji auto bi uzeo?
U zavisnosti od odgovora su i rezultati testa.
Inače, štagod mislili o Golfu 7 (a ni u jednom trenutku nisam sporio da je to kvalitetan auto, čak mi je i bio prvi pik za kupovinu), svaki oglas u kome izglancani i našpricani G7 star dvocifren broj godina, sa preko 200000km na cajgeru košta 10000e i preko, smatram svojevrsnim biserom.
Napravite full-screen snimak ekrana celog browsera i samo ga okačite pomoću funkcije "dodaj 300 (ili 600) thumbnail" u poruku. Onda se ovako lepo vidi ceo auto.
Tako sam sada dodao ovu veliku sliku u post.
[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 05.10.2024. u 18:56 GMT+1]
[ Turmen @ 05.10.2024. 18:29 ] @
Još jedan bar po mom mišljenju zanimljiv oglas, koji je zapraćen samo da vidim kad će biti obrisan.
Juguar sa prvim gumama - starim 35god - cena sitnica: 5000e
Mada auto na slikama izgleda kao da je juče sišao sa trake.
[Ovu poruku je menjao Turmen dana 06.10.2024. u 01:10 GMT+1]
[ ademare @ 05.10.2024. 22:53 ] @
Naravno da na oglasima ima dosta fantaziranja. Onaj lik sto ima svoj YT kanal "auto analiza" bavio se svojevremno obicnim Prikrivenim oglasavanjem ! Javi mu se tako neko i za cenu koju dogovore on mu reklamira auto !
I bila slicna prica kao ova kao Golf TAS na njemu sve fabrika ukljucujuci i gume ? A ima 30+ godina !
I ogromna vecina se lozila u komentarima , kao " ne prodaj nasledstvo " i slicne budalastine !
A javili se i ljudi koji su ocigledno i radili u TAS-u dok je sklapao Golfa i nasli u klipu vise kardinalnih nepravilnosti , delovi i oprema koju TAS nije ugradjivao itd. Valjda koliko se secam nije cak ni imao znak TAS , a bio sve "fabrika" !
Tako da je cela prica o fabrickom Golfu u najlonu bila naravno Fejk da se nekom ko se ne razume dovoljno uzme novac , jer na kraju nista nije bila fabrika, cak je Golf i farban najmanje jednom !
Isto ovako za Farbani i krpljeni Golf bila cena naduvana kao da je prica prava.
[ Turmen @ 06.10.2024. 01:51 ] @
Većina oglasa su "vlažni snovi prodavca", kao i sa automobilima i nekretninama, pitanje je da li se isti prodaju po toj ceni i koliko se spusti. Što se Yuga tiče, super je očuvan, nema tu šta, sigurno bi ga novi vlasnik još godinama vozio u zdravlju i veselju, ali Yugo još nije dostigao status kolekcionarskog automobila, oltajmera, pa da možeš da ga prodaješ za 5000 - 6000e entuzijastima i ljubiteljima.
[Ovu poruku je menjao Turmen dana 06.10.2024. u 03:03 GMT+1]
[ Turmen @ 07.10.2024. 11:50 ] @
Pošto sam naveo G7 kao primer skupog, a starog polovnog, mačke u džaku i izanđanog auta - evo možda još jednog, još jačeg primera.
@Java - Je l si beše i ti kupio C4 star 2-3god za nešto tipa 8000 - 9000e? Mislim imam utisak da su cene bile normalne, ja sam sada za Pola od 13000e u fazonu da sam "jeftino prošao" (ako uzmemo u obzir da je skoro nov auto).
[ mjanjic @ 08.10.2024. 10:54 ] @
Citat:
ademare:
Tako da je cela prica o fabrickom Golfu u najlonu bila naravno Fejk da se nekom ko se ne razume dovoljno uzme novac , jer na kraju nista nije bila fabrika, cak je Golf i farban najmanje jednom !
Ne znam u čijem YT videu sam gledao, uglanom Mercedes 124 ili tako nešto, kaže čovek bukvalno u fabričkom stanju vredi tipa 30.000 evra, ali njegov je imao ulubljenje na zadnjem krilu ili tako nešto, i samo zbog tog sređivanja vredi 15.000 evra. Dakle, samo zbog tog krila, koje više nije u 100% fabričkom stanju, već je peglano.
A ovde kod nas ko zna šta je sve na autu "sređivano" i to su kao sve sitnice, auto i dalje vredi bar 90% onog koji je bukvalno u fabričkom stanju :)))
Od bisera za ovu stranicu, sećam se da sam na polovniautomobili viđao "Peglicu" sa cenom od 4000 evra (Polski Fiat ili Fiat 126p ili kako već), sad su se unormalili, ima par primeraka za 2000 i 2800 evra, plus nekoliko sa cenom "po dogovoru", i ovaj biser: https://www.polovniautomobili....-fiat?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0
[ Java Beograd @ 08.10.2024. 11:20 ] @
Citat:
Turmen:@Java - Je l si beše i ti kupio C4 star 2-3god za nešto tipa 8000 - 9000e? Mislim imam utisak da su cene bile normalne, ja sam sada za Pola od 13000e u fazonu da sam "jeftino prošao" (ako uzmemo u obzir da je skoro nov auto).
Upravo tako. 2019. godine. Auto je tad imao dve i po godine od proizvodnje. Nije imao još uvek punih 3.
A zapravo sam tad tražio da kupim Mercedesa B klase, i na taj plac sam išao da pogledam jedan primerak za 8.000 € star 7 godina.
Taj mi se primerak nije dojmio (jbg drugo je na slikama a drugo uživo) i kad sam izlazio s placa, prodavac mi pokazao "mog" Citroena C4 za iste pare.
Kaže, tek je stigao, još nije ni oglašen. Takoreći nov, taman onoliko koliko i tvoj Polo. Fabričko stanje svih mehaničkih delova. Unutra - maksimalno očuvan, ali ne mogu reći NOV NOV NOV. Ništa oštećeno, ali eto, vidi se ponešto.
Sednem unutra i zaljubim se na prvi pogled. Gomila opreme, baš bogato. Kažem to je to, ebeš Mercedesa, njega ću sledeći put. I kupim.
[ Turmen @ 09.10.2024. 10:15 ] @
Slična nam je priča, ja sam hteo da kupim nešto u manjem C segmentu (Astra, Megane, Audi A3, Auris, Citroen C4, Mazda 3, Corolla), probao par Astri, nekoliko Meganea, sve super, lepi su na slikama, na parkingu, ali kad ih probam i provozam "nije to to". Najviše sam zagrizao za Corollu hatchback, ali mi je iznutra bila mnogo, što bi Nebojša rekao "sega - mega".
Probao sam nekoliko Golfa 7, sličnih onim primercima koje sam pokazao na oglasima - ali mi se nije davalo 10000e za auto koji je realno izraubovan i mator. I da je stajao u garaži 11god, mnogo je. Najveći biser je lik iz Smedereva koji je prodavao G7, 2013o, 250000km za 11000e, nije imao servisnu knjižicu, ali "on je majstor, on ga održava". Source - Trust me bro.
Onda mi je drugar poslao link Pola na oglasima, bio je blizu mene i rekao "matori ajmo ovo da pogledamo, ovo je top autić za tebe".
Pre toga sam probao pre par godina jednog istog - ali sa atmosferskim motorom od 65KS i manje opreme, pa mi nije bio zanimljiv za kupovinu.
Otišao, pogledao, provozao par kilometara, seo na suvozačko sedište i zadnju klupu da proverim prostor i dogovorio sa prodavcem odlazak kod notara A cene su već tad podivljale do te mere da sam ja sa mog prvobitnog budžeta od 9000 - 10000e bio spreman i na 15000e, čak i na 20000e ako podignem kredit. I onda sam skontao da mi je Polo "dovoljan" - jbga commute car za odlaske do posla (ionako radim hibridno pa kancelariju posećujem par puta mesečno), za provlačenje po gradu, put do Smedereva, ali i da se par puta godišnje odvezem udobno do mora, nekog Novog Sada, Budimpešte, Beča, Italije (obišao pola Italije odmah nakon kupovine). Taman za to.. Dok ne proširimo porodicu, ne treba nam ništa više od auta tog gabarita
Planiram da napišem kraći "review" ovde na forumu posle 12000km, ali nikako da stignem
[ mjanjic @ 09.10.2024. 12:11 ] @
Pre neki mesec vidim u Užicu A3, 2012. godište, 2.0TFSI, ne znam koliko ks, ali cena okruglo 10.000€.
[ Nebojsa Milanovic @ 09.10.2024. 23:21 ] @
Ne znam šta si očekivao koliko treba da košta premijum automobil sa takvim motorom?
Ako ti je to mnogo, uvek imaš "namrgođene" i "ljute" 😂🤯🤯 Nissane, Toyote, Pežoe, Honde i ostale debilnosti sa 1200 kubika i 3 cilindra...
Moguće da su oni jeftiniji, ali što je posebno zanimljivo - i nisu jeftiniji 😂🤯🤯
Malo sam pogledao oglase i našao auto za koga smatram da je best-buy ne samo trenutno i u klasi, nego će, imajući u vidu kuda idu cene i kvalitet/karekteristike auta, po mom mišljenju za dugo ostati tako.
Škoda Superb napakovan po mom ukusu (moguće da ima neka sitnica koju bih još dodao...) sa najjačim 2.0TDI motorom, 200KS fabrički, 4x4 Haldex, DSG menjač i najviši (od normalnih) paket opreme Style PLUS.
Da budem precizan, ja bih svakako više voleo najnoviji 2.0TFSI Generation 3-b "Budack" koji spaja snagu najjačeg turbo-benzinca i ekonomičnost jakog dizelaša (koliko sam se raspitivao, takvih Superba sa tim motorom u Srbiji ima na prste jedne ruke), ali se ne bih bunio ni sa ovim najnovijim i najjačim dizelašem koji redi meko kao benzinac, troši jako malo, a ide skoro kao 2.0TFSI.
U svakom slučaju, ovaj Superb sa ovim motorom, ovim opremom, vrlo lepim izgledom i ogomnim mogućnostima za 38,5k je moj best buy na automarketu za dugi vremenski period.
p.s. pogledajte unutrašnjost sa Alkantara sedištima i uporedite je sa retardiranom kabinom i kokpitom kog drugih, na primer krenite od volana pa redom deo po deo...
[ mjanjic @ 10.10.2024. 11:10 ] @
Nisam komentarisao da li taj Audi vredi tih para ili ne, ali kod takvih auta se uvek postavlja pitanje kako ga je neko vozio i koliko će koštati eksploatacija u narednih nekoliko godina. Kome nije problem sve to sa finansijske strane, taj može da kupi nov ili znatno mlađi primerak.
A ova Škoda naravno da je best-buy, kad je popust nešto više od 7k evra. Verovatno bi većini kupaca bilo prihvatljio i da plate punih 45k evra, ali u Srbiji bi 90% reklo "znaš li ti kakav Audi/BMW/Mercedes može da se kupi za taj novac, nov nov nov, star 2-3 godine..."
Imao sam prilike da vidim neke od tih brendova starih nekoliko godina, uglavnom prešli preko 100k kilometara, nekome je to "taman se razradio motor", a svakom normalnom je uvek bolji nov auto sličnog kvaliteta i udobnosti.
[ Turmen @ 10.10.2024. 11:53 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Ne znam šta si očekivao koliko treba da košta premijum automobil sa takvim motorom?
Ako ti je to mnogo, uvek imaš "namrgođene" i "ljute" 😂🤯🤯 Nissane, Toyote, Pežoe, Honde i ostale debilnosti sa 1200 kubika i 3 cilindra...
Moguće da su oni jeftiniji, ali što je posebno zanimljivo - i nisu jeftiniji 😂🤯🤯
Gde jeftinije, pre neki dan sam okačio Qashkai-ja koji je za isto godište i kilometražu - skuplji od Golfa 7
Bio je jedan Audi A3 kod mene u kraju, 2013o godište, 1.8 TFSI, prodavac ga je cenio 12000e, propadao je na parkingu više od godinu dana.
Provozao sam ga, nije bio loš, ali mi je jedino bila sumnjiva kilometraža (180000km), a imao je neku sumnjivu servisnu knjižicu. Inače 1.8 TFSI je odličan motor.
Citat:
a svakom normalnom je uvek bolji nov auto sličnog kvaliteta i udobnosti.
Pa zavisi opet kakvi su konkretni primerci. Nova Škoda bi trebalo da bude bolja kupovina od polovnog Audija ili Mercedesa, ali sve zavisi od toga u kakvom su ti polovnjaci stanju.
Ja sam ubeđen da je moj polovni Polo 2021o godište bolja kupovina od novih automobila koje sam imao na raspolaganju za te novce (Dacia Sandero, Renault Clio, Hyundai I20, Kia Rio)
[ mjanjic @ 10.10.2024. 15:04 ] @
Nisam hteo da razvlačim komentar na kilometar, hteo sam da pomenem cenovne rangove, tu negde do 20 ili 30k evra može da se diskutuje šta je bolje, nov auto niže klase ili star 2-3 godine više klase, jer npr. ljudi umesto nov A4 ili A6 kupe star 2-3 godine, a za razliku bukvalno kupe garsonjeru (van BG) koju izdaju.
Međutim, radi se o ljudima koji imaju prihode da održavaju taj auto, sa druge strane ko je nekako došao do 10 ili 20k evra ili uzima čak na kredit, ne bih rekao da je pametno kupovati polovan auto više klase, posebno ako se ne zna istorija i prava kilometraža.
[ Turmen @ 11.10.2024. 11:40 ] @
Pa ja imam neko pravilo koje otprilike glasi "ako ne mogu da ga održavam novog - ne želim ga ni polovnog".
Ljudi sa skromnijim prihodima se često zalepe sa premium auto star 10god, pa kad krenu registracije, veliki servisi, mali servisi, sitni - kvarovi i slično onda se hvataju za glavu.
Premium auto, makar bio star 10 - 15god i koštao 5000e i dalje traži premium održavanje.
Citat:
mjanjic: Nisam hteo da razvlačim komentar na kilometar, hteo sam da pomenem cenovne rangove, tu negde do 20 ili 30k evra može da se diskutuje šta je bolje, nov auto niže klase ili star 2-3 godine više klase, jer npr. ljudi umesto nov A4 ili A6 kupe star 2-3 godine, a za razliku bukvalno kupe garsonjeru (van BG) koju izdaju.
Međutim, radi se o ljudima koji imaju prihode da održavaju taj auto, sa druge strane ko je nekako došao do 10 ili 20k evra ili uzima čak na kredit, ne bih rekao da je pametno kupovati polovan auto više klase, posebno ako se ne zna istorija i prava kilometraža.
To je možda moguće bilo pre 10god, sada su veće cene polovnjaka i veće cene garsonjera U tom cenovnom rangu koji su pomenuo sam lično na strani novog auta (za iste pare) - pre bih kupio novog Superba nego polovnu A6 ili Passata, pre bih kupio novu Octaviju nego polovnog Superba ili novu Octaviju u bazičnom paketu opreme nego polovnu u "full" paketu. Sve zavisno od cifre za koju raspolažem. Kada sam razmišljao o kupovini auta do 25000e - Octavia mi je bila best buy, iako po toj ceni može da se nađe i polovni Audi A4 i Mercedes C klase i Passat i glorifikovani automobili na štulama..
Naravno neće se svako složiti sa njim, neko će uzeti polovnjak sa jačim paketom opreme i motorom (Nebojša), neko kupuje značku a ne auto pa će pre ulupati 30000 - 40000e u polovni Audi ili BMW - svako ima svoju kalkulaciju i svako je u pravu na svoj način
Jbga za 13000e je pobedio "mlađi polovnjak", jer je izbor novih automobila po toj ceni baš mršav.
[Ovu poruku je menjao Turmen dana 11.10.2024. u 14:17 GMT+1]
[ mjanjic @ 11.10.2024. 20:10 ] @
Ja sam davno tu "ako ne mogu da ga održavam novog - ne želim ga ni polovnog" modifikovao u "ako ne mogu da ga kupim i održavam novog, bolje da ga ne kupujem ni polovnog".
Smisao je da, ako ne mogu neki auto da kupim kao nov dajući recimo polovinu plate svakog meseca, onda bolje da ekvivalent tog modela ne kupujem ni polovan, jer redovno održavanje košta maltene isto, ali vanredni kvarovi mogu da znače recimo ratu za auto plus ti vanredni troškovi.
Međutim, uvek se nađe onih koji npr. umesto da daju 500 evra mesečno za nov auto kupe nešto polovno što kao novo košta 3-4 puta više, ali zato i održavanje bude 3-4 puta skuplje, pa plus vanredni kvarovi. Ovo jeste ako se gleda kredit ili lizing, ali je ista priča i kad se kupuje za keš, jer treba taj keš uštedeti, ili ako se većina tog keša potroši na auto, treba posle plaćati održavanje...
U svakoj varijanti, jedino oni sa platama od preko 2000 evra mesečno mogu da razmišljaju o nečemu skupljem, bilo novom ili polovnom, dok kod ostalih zavisi od prihoda sa strane, da li su ti prihodi sa strane redovni ili povremeni, itd.
Vidim pre neki mesec na nekim stranim placevima, za sve automobile navedena mesečna rata, a ne bih rekao da su svi na lizingu, jer sam video i kod nas neke placeve da tako pišu cene, bukvalno nigde nema cene za keš, nego navedeni iznosi mesečne rate tipa "od 160€ mesečno", a radi se o autima starijim od 6 godina tako nema šanse da su sa lizinga. Tu je još lakše navući nekoga da uzme skuplji primerak, šta je još 20, 30 ili 50 evra više svakog meseca.
[ Nebojsa Milanovic @ 12.10.2024. 14:25 ] @
Citat:
mjanjic: A ova Škoda naravno da je best-buy, kad je popust nešto više od 7k evra. Verovatno bi većini kupaca bilo prihvatljio i da plate punih 45k evra, ali u Srbiji bi 90% reklo "znaš li ti kakav Audi/BMW/Mercedes može da se kupi za taj novac, nov nov nov, star 2-3 godine..."
Imao sam prilike da vidim neke od tih brendova starih nekoliko godina, uglavnom prešli preko 100k kilometara, nekome je to "taman se razradio motor", a svakom normalnom je uvek bolji nov auto sličnog kvaliteta i udobnosti.
Taj popust od 7k za Superba ne vredi ni pominjati, to se podrazumeva jer SVAKI auto u Srbiji već skoro 20 godina je prodat uz neki "popust"
Mnogi će se setiti da je to uvela 2007-08 KIA kada je svojim u to vreme za svoju cenu zaista odličnim Ceedovima uvek davala neki "popust", na koji su se ljudi pržili i mahnito kupovali.
Posle se ispostavilo da je baš svaki kupac dobio neki "popust", pa su taj trik prihvatili i drugi, te je danas nemoguće kupiti auto bez "popusta".
Inače taj "popust" koji važi za Superb je mala maca u odnosu na "mega-popust" 😂 koji Audi daje recimo za Q5 a koji trenutno iznosi gotovo 17k evra 😂
Naravno, taj Q5 sa slabijim motorom od tog Superba i "mega-popustom" 🤯 košta 60 hiljada evra, pa voli "povišeno sedište" i ostale "epitete" 🤯 - neka izvoli.
Lično, glavu za glavu po istoj ceni ga ne bih uzeo umesto Superba, ni blizu. Ali ako želiš da budeš "u trendu" jedino što je sigurno to je da ćeš to morati da platiš, a šta zaista za to dobijaš - pa koga briga 😂🤯🤯
[ mjanjic @ 12.10.2024. 22:24 ] @
Dobiješ i to da ti ga recimo ukradu, kod mene ovde mislim da je pre godinu dana, istu noć pokupili 3 Audija, "viđeni" na nekim kamerama od Knića ka Kragujevcu, verovano završili na KiM, još za lopove srećna okolnost što je 10-ak dana kasnije krenula ona frka tamo, pa zatvorene granice, itd.
Zamisli da ti imaš Q5 ili neki jedinstveni A4, i da zatekneš lika koji ga "otključava" ko zna čime, kako bi reagovao? Pitao ga šta radi, udaljio se i pozvao policiju koja bi te iskulirala, ili nešto treće?
Lično, glavu za glavu po istoj ceni ga ne bih uzeo umesto Superba, ni blizu. Ali ako želiš da budeš "u trendu" jedino što je sigurno to je da ćeš to morati da platiš, a šta zaista za to dobijaš - pa koga briga 😂🤯🤯
Pa 90% današnjih kupaca jedino želi da dobije "povišenu poziciju" i komšijsku zavist. Nisu valjda ludi da kupe Superba, pa da komšije misle da je službeni. Pre neki dan sam dao kolegi da provoza Pola, pa ga je on upoređivao sa Škodom Karoq i Tiguanom koga je vozio ranije i bio je u fazonu kako je iznenađen jer Polo "nema mnogo manje prostora, a i lepo ide". Evo da jutros mi priča kako želi da proda Karoqa i kupi Octaviju.
Ljudima su isprani mozgovi sa tim SUV-jevima koji se prodaju kao "all in one" automobili, a ne nude ništa. Niti se može u blato sa njima, niti imaju prostora za tovarenje, niti imaju udobnu kabinu - samo jedno veliko ništa. Što bi rekao Java - 90% SUVjeva na autoputu ima krovni kofer.
Zamisli da ti imaš Q5 ili neki jedinstveni A4, i da zatekneš lika koji ga "otključava" ko zna čime, kako bi reagovao? Pitao ga šta radi, udaljio se i pozvao policiju koja bi te iskulirala, ili nešto treće?
Zamolio bih ga da mi da da uzmem dokumenta i eventualno ako imam još nešto u autu i rekao bih mu da ga vozi što dalje. Naravno pod uslovom da je kasko osiguran
[ Nebojsa Milanovic @ 19.10.2024. 15:51 ] @
U auto svetu postoji više grupa vatrenih obožavatelja nekog brenda, najviše se zna za one koji se kunu npr. u BMW, zatim AUDI, poznati su ljubitelji Alfe, itd.
Ali najluđi su mi obožavatelji Honde (i Tojote), jer niti bizarnijih/glupljih auta, nit besmislenjih "argumenata" kojima oni to svoje stanje opisuju, a dokazi toga se mogu videti i na oglasima.
Honda Accord je auto koji je tehnološki praistorija, bio je zastareo i kada se pojavio i logično - na tržištu je potpuno propao.
Ali to ne sprečava te čudne likove da za tu kantu traže neverovatne sume, i naravno još luđe od njih da te sume plaćaju 🤯🤯
Glavne osobine tih auta su ogromne spoljašnje a male unutrašnje dimenzije, zastareli i veoma neelasični motori, veoma skučen prostor nazad 🤯🤯, gepek nepravilnog oblika u kome samo jedan kofer može da stane 😂🤯 itd.
Evo pretrage gde možete uvek naći auto o kojima pričam:
Šta si se navrzao na Tojotu i Hondu, kad imaš Nissan Juke koji je napravljen da bi ga ti pljuvao :)))
Preksinoć vidim u mojoj ulici neke komšije, Nissan Juke, mislim da je druga generacija koji je "malo lepši" od one prve...
Što se Hondi tiče, bivši kolega kupio Accord sa kojim je prešao poprilično bez problema, ali kad ih uporedim sa Mazdom, nešto Hondi baš i ne ide u Evropi, a i nema modela, posebno u vreme ove SUVomanije, gde Mazda ima popriličan izbor za svakoga.
Kod Tojote me obradovalo da se u Evropi (i kod nas, naravno) pojavio Camry, međutim cene su takve da može da se uzme i neki Lexus, plus to ipak nije onaj dizajn kao za USA tržište.
Kad se pominju japanci, zanimljiv dokumentarac o onim malim kamiončićima: https://www.youtube.com/watch?v=ZtPZ-EyAyWY
Šteta što bar neka manja firma u Srbiji nije nastavila da proizvodi ovo: https://www.polovniautomobili....a-850?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0
Imalo bi smisla da košta analogno kao u Japanu, gde takav kamiončić čak i sa ugrađenom klimom košta oko 50% najjeftinijeg putničkog automobila, zamislite kod nas da može novo da se kupi za 6-8k evra, plus na kredit recimo da bude ispod 150€ mesečno, idealno za razvoz povrća i voća, dostavu, itd.
A koliko se sećam, Zastava je imala umesto ovog "Fićinog kombija" i varijantu sa prikolicom/sandukom.
[ mjanjic @ 21.10.2024. 07:50 ] @
Sad slučajno naleteh na ovaj oglas, Audi 200, ovde kod nas taj model nikada nisam video na naše tablice, mislim da sam pre nekih 16-17 godina video jedan sa švajcarskim tablicama, u sećanju mi ostao sam zvuk kramponki (bio maj mesec i sunčano) i perfektno stanje automobila što je bio neverovatan kontrast u odnosu na bilo koji drugi "domaći" Audi na našim ulicama.
Ali, kad vidim "originalna kilometraža" narihtana na ispod 200.000 km! Ovde 189.000 Za tričavih 37 godina.
Brate pa ja sam u Bg izvozao 130.000 km za 5 godina, uključujući i vreme korone, kad smo svi mesecima blejali na gajbi!
[ Turmen @ 21.10.2024. 14:18 ] @
Ja sam pešice za svojih 37god prešao više kilometara
[ Nebojsa Milanovic @ 21.10.2024. 23:39 ] @
Citat:
mjanjic:
Šta si se navrzao na Tojotu i Hondu, kad imaš Nissan Juke koji je napravljen da bi ga ti pljuvao ))
Nissan Juke je toliko bizaran da ne zavređuje ni pljuc, isto kao i Toyota CH-R Hybrid koju je moj prijatelj bio kupio za 20+ k polovni i pričao kako "malo troši u gradu" 😂🤯 (gradu Pančevu gde se većina stvari obavlja peške, a najbolje biciklom).
I kada sam ga kroz par meseci sreo pitam ga "kako CH-R" - on kaže da ga je prodao
A prodao ga je kada je osim supruge i jednog deteta prvi put trebao da spakuje i taštu... ni kofer na krovu koga nikada nije skinuo mu nije pomogao 😂🤯
[ Turmen @ 22.10.2024. 09:11 ] @
Kao što rekoh - test inteligencije. Podržavam želju ljudi da voze što kvalitetnije automobile, ali dati 20k evra za auto za "po gradu" se graniči sa bolešću. Meni po gradu posao završava i Polo star 18god koji vredi 2000 - 2500e i to po Beogradu, po Pančevu je tek besmisleno gde gradske vožnje ne traju duže od 15min. Da živim u Pančevu ili nekom gradu tipa Novi Sad, Ljubljana, Sombor, Zagreb - ne bih silazio sa bicikla, auto bi mi bio za međugradske vožnje i putovanja.
Mislim naravno iz ove priče izostavljam trule buržuje i bogate tate koji ovakve automobile kupuju sinovima i ćerkama za 18 rođendane ili ženama da odu do shoping centra. Ja sam radni čovek koji radi za platu i naravno imam poriv da za svoj novac dobijem što više i auto koji može da mi služi u što više različitim situacijama.