Verujem da svako u mislima ima neki ovakav auto, ja ih imam više i svi su naravno vezani za detinjstvo/mladost.
Izdvojiću jedan, to je FIAT Regata 100S, 1.6 DOHC 2xWEBER 100KS/5900rpm, auto koji mi je ostao u najjačem sećanju kao nešto o čemu sam kao klinac maštao, a nikada, a naročito tada, ni sličan nisam imao.
[ Java Beograd @ 15.10.2024. 08:36 ] @
Direktorski auto, u ono vreme.
[ Turmen @ 15.10.2024. 10:47 ] @
Imam ih nekoliko. Superautomobile tipa Lamburgini Diablo, Ferari Testarosa i Bugati Veyron neću ni nabrajati, već ću se fokusirati na automobile za obične smrtnike.
- Toyota Corolla iz 90ih, ona klasična limuzina. Imao je komšija baš mi je izgledala tada u ono vreme nekako direktorski, elegantno. Sad je ima drugi komšija u BGu, ali njegova samo što se nije raspala.
Skoro sam našao jednu na oglasima, pokušavao sam da se nateram da idem da je pogledam, izgleda kao nova. Mogla bi da bude solidan B auto:
U vreme kad je izasao nisam mogao da ga priustim... sad kad bih mogao dovoljno sam mator da ne bacam pare na takve stvari, eh zivote :-)
[ Java Beograd @ 15.10.2024. 11:32 ] @
Citat:
Turmen:Skoro sam našao jednu na oglasima, pokušavao sam da se nateram da idem da je pogledam, izgleda kao nova. Mogla bi da bude solidan B auto.
Ne bih da temu odvedem u off, ali samo kratka digresija: mani se ćorava posla, i kupovine automobila starog 35 godina. Nema to nikakve ekonomske niti eksploatacione logike.
To je za likove, zaljubljenike koji imaju hangar od 1.500 m2, pa onda tako, tu ređaju ispravne, u voznom stanju raritete (Spaček, Reno5, Buba, NSU ...), koji mogu teoretski da se voze, ali koji se zapravo ne voze, ne eksploatišu, ne koriste na ulicama, gužvi, kiši, mrazu. Ispravan auto od 35 godina - jako rastegljiv pojam "ispravnost".
[ Ivan Dimkovic @ 15.10.2024. 11:42 ] @
Ma da, to samo za gledanje i eventualno da ga prvom nedeljom u mesecu provozas do crkve i nazad :-)))
Btw, jos jedan auto koji mi je bio na listi je E60 BMW M5 sa V10 S85 atmosferskim motorom... klasicni 'stealth' auto za ljubitelje automobila, spolja je izgledao kao klasicni 'biznismen' auto kao i stotine hiljada drugih, a unutra motor sa 8250 rpm redline-om...
Ista prica, razmisljao sam se pre nekoliko godina da uzmem polovni cisto da mogu da kazem da sam vozio tako nesto ikad, posto su svi izgledi da ce sve to biti nedostupno smrtnicima... ali kupovina polovnog E60 M5 je bukvalno lutrija, motor hoce da vrisne sto vas ostavlja sa vrlo skupim racunom za zamenu, a originalni servisni intervali su bili previse dugi za dugovecnost tog motora, tako da... nista, sta da se radi :-)
[ mjanjic @ 15.10.2024. 12:54 ] @
Videh pre neki mesec Mustanga u BG, mislim da je baš onaj s kraja 60-ih, možda '69, a i zvuk ga odao :)
Međutim, to je za naše uslove, standard i dimenzije gradskih ulica...
Drugo što bih prvo kupio, kad bih imao para, jer Wrangler ili možda nešto od japanaca, sa kompletom opremom za Off road, zadnji put sam video ozbiljno opremljena vozila na Sajmu automobila, mislim da je bilo 2012, kasnije se nešto ne sećam da je bilo tog štanda, tu su bila 3 japanca (Toyora, Nissan i možda Mitsubishi, mada za ovo treće nisam siguran). Dobro i za po gradu, pa ovi što češu stalno tuđe automobile na parkingu, neka se slobodno "ogrebu" i o nešto tako :)
P.S. Ovde kod mene ponekad vidim parkiran Fiat 132, bukvalno u fabričkom stanju, to je tamo krajem 80-ih bila "zver", ali sam se 90-ih uverio u limarijski kvalitet "italijana" kad sam video jednog na klocnama, bukvalno cela površina karoserije nabubrila od korozije koja se očigledno širila ispod farbe.
Nego, malopre vidim Peugeot 408 sa BG tablama, mislim da je ovaj najnoviji model, sa zadnje strane krov izgleda kao da je ulubljen kad mu je robot "malo" jače udario po krovu kako bi zalepio ono "peraje" :))))))
[ Java Beograd @ 15.10.2024. 13:04 ] @
Meni je upravo Ford Mustang auto iz maštarija.
[ Turmen @ 15.10.2024. 13:04 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
Turmen:Skoro sam našao jednu na oglasima, pokušavao sam da se nateram da idem da je pogledam, izgleda kao nova. Mogla bi da bude solidan B auto.
Ne bih da temu odvedem u off, ali samo kratka digresija: mani se ćorava posla, i kupovine automobila starog 35 godina. Nema to nikakve ekonomske niti eksploatacione logike.
Jasno, svaki put kad razmišljam o "project caru", realnost me lupi po glavi kada skontam da nemam gde da parkiram ni svoj svakodnevni auto Kada budem imao šta ti ja znam neku kuću, sa garažom gde mogu da držim takav auto i dovoljno slobodnog vremena da se bavim tim autom (oko njih mora svako - malo nešto da se radi) onda možda. A možda, kao Dimković jednostavno neću želeti da pucam pare na to.
Još jedan moj dečački san - čuveno "jaje"
[ Ivan Dimkovic @ 15.10.2024. 13:57 ] @
Jaje je isto bilo super, Quattro B4 je meni isto bio san.
@Java Beograd, mene su pre 10-tak godina u USA tako navukli u rent-a-car-u da ispunim decacki san i apgrejdovali me na Mustang ;-) Na zalost, rental varijanta je bio neki najslabiji V6 sto je bilo ocajno za takav auto, siguran sam da je 5l V8 varijanta drasticno bolja :-)))
Regata nije veliki auto, to je C-segment, Ritmo sa repom kao Bora/Jetta. Inače nešto ranije je izašao Ritmo 75S restajling koji mi se mnogo sviđao, motor 1500ccm 2xWeber, 75KS.
Ali sledeće godine je izašla Regata u koju sam se zaljubio, sa dve bregaste doubleOHC, uh kako mi se to sviđalo
Pravi direktorski auto, kod nas i bukvalno je FIAT 132, D-segment, takođe DOHC 2xWEBER sa 2000 kubika i 112KS:
Evo ga u poređenju sa Regatom:
p.s. Za poređenje, Regata ima skoro pola metra manje međuosovinsko rastojanje nego Superb
Svakako, jaje je u TOP 3 auta tog vremena/tipa, a takođe mi se svidela Opel ASCONA recimo 1.6S 1x2 SOLEX 90KS, najlepša je sa dvoje vrata i još kada je u GT opremi ❤
[ Turmen @ 16.10.2024. 09:11 ] @
Naš kućni prijatelj je imao Fiat Argentu, mislim da je on bio direktorski auto, za ondašnje standarde je bio ogroman. Nisam ga dugo video, ali cenim da je sada manji od Octavije
Još jedan i neću više. Moj ujak je imao Mercedes Benz 190e, još neki polu-sportak, spušten, sa širim gumama, spojlerom pozadi. Mislim da ga ima i dan danas, ali ga čuva u garaži i vozi par puta godišnje za svoju dušu.
Sećam se kad dođe iz Ciriha, pa pokupi mene i burazera od tetke, pa nas provoza, a mi srećni ko da se vozimo u bolidu formule jedan.
[ Ivan Dimkovic @ 16.10.2024. 16:29 ] @
Jaoo 190E... meni je to isto bio prejak auto, pogotovo spusten.
[ SunnyBoy @ 16.10.2024. 19:17 ] @
Meni je ova Mazda uvek bila nesto sto je privlacilo paznju.
[ Nebojsa Milanovic @ 16.10.2024. 22:19 ] @
Bravo svima, izvanredni automobili na temi
Citat:
Turmen: Naš kućni prijatelj je imao Fiat Argentu, mislim da je on bio direktorski auto, za ondašnje standarde je bio ogroman. Nisam ga dugo video, ali cenim da je sada manji od Octavije
Jeste velik, Argenta je naslednik, tačnije prepakovani FIAT 132:
To je već vreme kada je FIAT izgubio sve šanse u D segmentu, pa zato Argenta nije dobila ni deo uspeha i slave modela 132 koji je bio konkurentan.
Citat:
Ivan Dimkovic: Jaoo 190E... meni je to isto bio prejak auto, pogotovo spusten.
...iako sam želeo samo običnog 190E sa ubrizgavanjem što je tada delovalo mnoogo moćno ❤
Zato je sam više od te Mazde 323F koja je bila "svemirac" 1.6 87 KS, ali sa karburatorom , maštao o Mitsubishi Lanceru 1.5GLXi sa 90KS i ubrizgavanjem:
p.s. nekoliko godina kasnije sam kupio ne Lancera nego puno većeg Galanta 2,0GLXI, pominjao sam ga ovde na ES-u, ali manje mi je značio nego što bi Lancer ranije
[ Turmen @ 17.10.2024. 09:22 ] @
Moj deda je baš hteo Fiat 132 i planirao je da zameni Pezejca sa njim, a onda došla inflacija, besparica, problemi i tako je ostao na Pezejcu do kraja života.
To su tada bile "budžet" limuzine, direktorski automobili, sećam se još kad sam bio klinac da su te 132jke u Boru vozili službeno neki niži šefovi, poslovođe. Direktori su se vozili Mercedesima 124 i Audijima.
Ali svakako su tada već Japan i Nemačka daleko odmakli u manje više svim segmentima. Fiat je bio i ostao najbolji za gradske automobile.
[ X Files @ 17.10.2024. 13:34 ] @
Moja maštanja o automobilima su bila daleko prizemnija, u skladu sa godinama.
1. Yugo 45 (nekih 1990-ih, cena 7000 maraka, nov)
2. Golf 2 (nekih 2000-ih, cena 7000-8000 maraka, ako se dobro secam, polovan)
Da kačim fotke Yuga 45 i Golfa 2, nema smisla :)
3. Audi 80 mi je bio toliko nedostižan a kul, da o njemu nisam ni maštao, već se samo divio svetlećim crveno-narandžastim podeocima na instrument tabli.
Kasnije sam krenuo odmah na Passate, pa osta' sve i dalje u mašti... Sećam se da sam broj 1 i sanjao kako vozim, bez incidenata, iako tada nisam imao ni dozvolu, niti znao da vozim.
[ da.li.sam.to.ja @ 19.10.2024. 09:00 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Btw, jos jedan auto koji mi je bio na listi je E60 BMW M5 sa V10 S85 atmosferskim motorom... klasicni 'stealth' auto za ljubitelje automobila, spolja je izgledao kao klasicni 'biznismen' auto kao i stotine hiljada drugih, a unutra motor sa 8250 rpm redline-om...
Davne 2007god iznajmljen na 10 dana. Ispunjen san ali kostalo 8000eur sa full osiguranjem, gorivo ne računam :-) .
Još uvek se naježim kad se setim...
[ mjanjic @ 19.10.2024. 12:59 ] @
Ja bih se zakleo da sam na jednoj perionic video nešto kao BMW E3, mislim to je ta linija koju nema nijedan kasnije:
[ ademare @ 19.10.2024. 14:35 ] @
To je valjda onaj koji je dosao odmah posle 2002. Vidi se slicnost, mala evolucija.
Ja sam neke svoje "snove" ostvario neke nisam .
Od spominjanih imao sam pisao sam odavno u nekoj temi BMW 2002 . Ali kratko vreme jer je bio rupa bez dna za ulaganje . Prodao sa gubitkom samo da ga se resim ! Vidim na oglasima sada traze 15-20.000 ? Za relativno lose primerke ?
323 F sam se vozio kada je bila nova , prijatelj je kupio 1991. Tada sam bio student i naravno da je bio van domasaja. Auto je bio extra ! Kasnije kada sam mogao da ga kupim imao sam neke druge prioritete.
Galant, moj matori je imao i bio je extra auto ! Sa karburatorom , matori mu brzo dosao glave ! On je takav voli sve da cacka i ono sto ne treba ;)
Mustang za mene je Pravi samo onaj serija 1 iz 60-tih prvi deo 70-tih !
Sve ostalo samo pise Mustang a auto bezveze nema onaj smek !
[ dejanet @ 19.10.2024. 15:16 ] @
Moja neostvarena zelja:
Opel Calibra verzija iz 90-tih:
[att_img]
[ Java Beograd @ 19.10.2024. 18:14 ] @
Ima jedan lik, vozi parkira Opel Kalibru, ispred zgrade u kojoj radim.
Kad vidiš oblik, liniju auta, kažeš WOW!!!
[ sasa022 @ 19.10.2024. 23:08 ] @
Honda CRX
[ DSL @ 18.11.2024. 22:20 ] @
Ja sam svoj san ispunio. SmartForTwo.
Zverina sa 800ccm, tri klipa, twin spark. Jako stabilan i startan, ostavljao sam svakog uz Frušku goru iza sebe, zgodan za parking, pregledan. Kompaktan. Provereno staju dve odrasle osobe i petoro dece ili jedna osoba i 4 Meyer Melodi'e snagasa od po 1kW. Jedini auto koji može da zakuca kazaljku na brzinomeru.
I ne, nije tako opasan. Štaviše, opasan je za druge. https://www.infobijeljina.com/...e-prevrnuo-u-sudaru-sa-smartom
Jedina mana mu je vreme potrebno za zamenu prednjih sijalica.
Pošto sam ga kupio, 80% godišnje kilometraže sam sa njim prelazio. Prodat zbog odlaska u treće zemlje gde ga opet merkam.