[ bordzija @ 12.01.2025. 13:09 ] @
U SAT tv emisiji predstavljeno 7 novih modela kineskih automobila između ostalih i jedan (džili) koji se prodaje već godinu dana. Ostali imaju premijeru i kreće prodaja. Uglavnom smehotres. Kombinacije tableta i manuelnih klima itd.

Suv koji preko 100 kmh buči i huči, kartonska kožna sedišta itd. Uživajte

https://youtu.be/UdPzlMsjoGU?feature=shared


[ mjanjic @ 13.01.2025. 15:47 ] @
Sve to stoji, ne branim njihovu industriju, naprotiv, posebno što ih država žestoko subvencioniše, ali su evropski proizvođači sami sebe ubunarili prvo cenama zbog nepotrebnog komplikovanja i gomile senzora i drugih "korisnih sistema", dovoljno je pogledati pod haubu koliko ima creva i kablova, a pogledati pod haubu recimo onih običnih dizela kod Golf 2 i iste generacije Džete, bukvalno ima prostora za još 2 takva motora. A sad stavljaju "motore za kosilicu" sa 3 cilindra i opet pod haubom sve natrpano čak i kod ovih SUV modela, samo što više creva, žica, senzora i kojekakvih drugih gluposti koje će samo tako da se kvare posle nekoliko godina.

Šlang na tortu su "ovlašćeni servisi", dovoljno je pogledati kod Borka (buduciklasici) ili nekog drugog na YT primere automobila dovezenih iz Švajcarske, konrektno se sećam primerka vlasnika (ili tako nešto) jednog manjeg servisa u Švajcarskoj gde Borko odveze na pregled automobile koje tamo kupi, lik kaže da je na tom primerku (Touran ili tako nešto) imao 152k na satu, a zadnji mali servis rađen na 100k, plus čak je i kod njega na tih 150k i dalje imao originalu vodenu pumpu i još neke delove koji se svakako menjaju na "velikom" servisu.

Mislim, koji je to fazon da proizvođači ne vrše kontrolu ovlašćenih servisa, nego čak i u jednoj Švajcarskoj varaju vlasnike automobila? Svi su u fazonu da će to izdržati do isteka garancije, a posle...
Ista priča u Srbiji, neko (quartz ili tako nešto) odvezao kod Borka Audi S6 ili neki tako model, čovek u BG plaćao sve servise, Borko pokazuje da ništa nije menjano već 40-50k kilometara, izgleda čak ni ulje, a vlasnik auta mu odgovara "to je BG, džungla..."
Ma, šta bre džungla, ja bih im otišao sa advokatom "malo" objasnio šta i kako moraju da rade, inače sledi prijava centrali i ostaju bez licence, kao što je ovde kod mene lik prijavio servis "Dragačevac" Mercedesu nakon što su mu pondudili da bira "original ili zamenske delove", on namerno rekao "zamenske" i potom obavestio Mercedes.

Konkretno, recimo da živite u Švajcarskoj, koja je poenta da kupite recimo novi Touareg i plaćate papreno redovne servise, a ti "stručnjaci" u servisu vam sve to naplate, a ne zamene čak ni ulje?


Kinezi imaju poprilično loš kvalitet u smislu pouzdanosti, ali mogu da se probiju na tržište ovih zemalja sa nešto nižim standardom tako što bi imali komponente koje se relativno lako menjaju, posebno kod EV, ali i kod ovih sa SUS motorom, pri čemu komponente imaju da se kupe po relativno prihvatljivoj ceni, a svaki pismen majstor može da odradi zamenu.
Možda čak da urade kao u Italiji, da redovne servise i manje zahtevne popravke može da odradi svaki servis koji je registrovan i ima pečat, tako "ovlašćeni distributeri i serviseri" neće moći da se bahate cenama i da varaju kupce naplatom onoga što nisu uradili.
[ bordzija @ 13.01.2025. 18:40 ] @
Ja znam nekoliko ljudi iz švajcarske pa to bi se ubilo za jedan dinar! Samo zbog njih se u lidlu prodaje jeftino "ulje" i pumpica za izvlačenje istog kako bi sami na parkingu promenili! I to radi svi redom više oni sa skupim automobilima!

Da ne kvarimo temu - kineske imitacije automobila sa tehnologijom iz 90tih uz dodatak tableta :D

Jel neko gledao to uživo? Ja jesam i piš su živi. Baš me zanima kakva osoba kupi kineski auto sa ovim natpisom!

[ Java Beograd @ 14.01.2025. 06:54 ] @
Citat:
mjanjic:Možda čak da urade kao u Italiji, da redovne servise i manje zahtevne popravke može da odradi svaki servis koji je registrovan i ima pečat, tako "ovlašćeni distributeri i serviseri" neće moći da se bahate cenama i da varaju kupce naplatom onoga što nisu uradili.

Mislim da sam negde čitao da u EU već važi da garancija nije uslovljena servisima u ovlašćenom servisu.
A teret dokazivanja eventualnog ne-odobravanja garancije je na proizvođaču.

Dakle, ako se pokvari alternator ili procuri hladnjak u garantnom roku, ne može proizvođač / diler da kaže "nisi menjao ulje i filtere kod nas, pa je zato pregoreo alternator / procureo hladnjak ".
Jok, nema toga. Možeš i sam da menjaš ulje+filtere u garantnom roku, ne treba ti nikakav pečat. Dovoljno je sačuvati račune od nabavke.

A realno, kvalitet evropskih automobila današnjice jeste takav da je u prvih 100.000 - 150.000 km potrebno menjati samo ulje i filtere.


[ bordzija @ 14.01.2025. 11:58 ] @
Nije tako pogrešno si razumeo, može bilo koji servis sa pečatom koji se bavi tom delatnošću. Isto kao sa klima uređajima, ugradnju može da obavi bilo koji frigo servis sa pečatom.

A to sa trocilindrašima nećeš videti 100-150 kkm.
[ Java Beograd @ 14.01.2025. 12:38 ] @
Citat:
bordzija: može bilo koji servis sa pečatom koji se bavi tom delatnošću.


Da, biće da si u pravu.
Poenta je da ne može ovlašćeni diler da te ucenjuje i muze i naplaćuje radni sat auto-mehaničara kao da je ovaj kardio hirurg, a papirni filter kao da je od zlata.
[ mjanjic @ 14.01.2025. 13:52 ] @
EU je još pre više od 20 godina doskočila i japancima sa njihovim paprenim cenama delova. Nije sporno da je kod Tojote npr. homokinetički sa njihovim žigom veoma kvalitetan, praktično isti kao onaj za prvu ugradnju, ali ima zamenskih delova koji su tipa 95% tog kvaliteta ili čak više, a koštaju 40% cene, posebno što je kod auta starog 10 godina upitno stavljati delove koji su tipa 5% kvalitetniji, a duplo skuplji.
Zato su uveli BER (Block Exemption Regulations, ne treba mešati sa Beyond Economic Repair koji se odnosi na automobile toliko oštećene da se popravka ne isplati i za koja se nakon eventualne popravke zahteva izdavanje tog sertifikata, i to nakon ispitivanja/homologacije), tako da ako u garantnom roku umesto originalnog neko stavi deo od proizvođača koji zadovoljava taj standard, ne može mu biti poništena garancija.
BER se praktično odnosi i na to da se garancija na vozilo ne može uslovljavati servisiranjem u "ovlašćenom" servisu. Izvor: https://www.tjs-servicecentre....lock-exemption-regulations-ber


A za kineze... znam za par slučajeva da u Pekingu voze neke SUV modele, veličine Tucson ili tu negde, EV, cena oko 30.000 evra. Sami procenite koliko bi taj auto koštao u Evropi zbog homologacije, transporta i drugih troškova, plus eventualna carina, plus treba tek formirati servisnu mrežu, tipujem da ne može biti ispod 50.000 evra. To je još uvek možda jeftinije nego za slične modele u Evropi, ali je pitanje. Zašto bi recimo Tucson u nekoj EV varijanti koštao skuplje od tih 50k evra, ako je osnovna benzinska verzija ispod 30k? Koliko koštaju SUS motor, menjač, turbina i gomila onih "ukrasa" na motoru, a koliko sa druge strane koštaju baterija, 1/2 elektromotora i ta elektronika za upravljanje? Ne koštaju sigurno 25k evra, je ne mora snaga tih motora da bude 400kW niti ubrzanje mora da bude 3-4s do 100km/h.
[ ademare @ 14.01.2025. 14:09 ] @
To se u Srbiji okrenulo naopacke kao i sve. Videcemo za automobile, ako zazivi, za klime je samo doslo do Nenormalnog rasta cena namestanja i ostalih intervencija !

Dok je nekada namestanje bilo 50 Eur , sada je 200 + ?

Jer izmislili su da posao od sat vremena ne kosta toliko ali moras kod "majstora" da kupis crevo a i ako neces njegovo , on naplacuje po metru ?? I slicne budalastine da se nakalemi cena !


Inace sa Klimama i Automobilima je pogresan primer je tako bilo oduvek !

Moje su stare 20 + godina i bio "majstor" da ih namesti ! Ali koliko je dobar majstor jednu nije dobro povezao pa ispustila gas ??

Ja okrenem tada se nije zvala prodavnica vec uvoznik za reklamacije , stari zakon bio, i oni mi kazu nemamo mi nista sa tim zovite majstora sa pecatom koji vam je ugradio .

On dosao dopunio i to je to.


Znaci i tada je bilo tako jer je on tim pecatom peuzimao na sebe garanciju sve vezano oko ugradnje , sve sto zezne bilo na njegov racun.
[ ademare @ 14.01.2025. 14:26 ] @
Sto se tice Kineza u najboljem slucaju u Kini je cena DUPLO manja za isti automobil !

Objasnjenja su razlicita ali se svodi na Pljacku !

Naime Srbistan je suvise malo trziste da bi direktno dosli Kinezi ! Zato dolazi neka firma iz EU koja ovde nadje svog zastupnika itd.

I onda kao taj auto MORA da zadovolji izmisljene bezbednosne EU standarde itd ? Mora za Eu ali ne mora za Srbistan !

I onda dok se svi tu ugrade isti auto kosta Minimum Duplo vise , a ima "genijalaca" koji Kineze koji u Kini kostaju po 1.000-2.000 US$ ovde prodaju po 10.000 EUR

To su one igracke " elektricni" sto rade na obicne olovne akumulatore !
[ bordzija @ 15.01.2025. 02:14 ] @
Sećam se davno da su kinezi prodavali automobile u supermarketima, veličina floride 3-4 soma $
[ mjanjic @ 15.01.2025. 08:47 ] @
Ne mogu cene biti DUPLO manje, mogu biti DUPLO veće ili upola manje ;)

A za klime, setih se američkog proizvođača Mr Cool, koji ima klime sa DIY sistemom (Do It Yourself), samo povežeš sve i to je to, ne treba nikakva oprema, vakumiranje i druge gluposti: https://mrcooldiy.com/

Kod nas su cene majstori formirali prema inverter klimama, a to što je neko kupio klimu od 200 evra ih ne zanima, svakako ima maltene isto posla, samo se razlikuje trošak materijala (mislim da je kod invertera minimalna dužina bakarnih cevi navodno duža, valjda najmanje 5m ili tako nešto).
Za klimu i nekako, ne ugrađuje se svakog meseca, pogledajte koliko košta krečenje po kvadratnom metru, a tek "zamena sijalica" (ima onih koji ni to ne znaju, ili ih mrzi da traže radnju gde bi kupili sijalicu - da, ima još onih koji koriste sijalice, i to u onim starim lusterima, uglavnom penzioneri). U poređenju sa tim ugradnja klime i nije preterano skupa, posebno što treba nekog specifičnog alata i bar "malo" iskustva.

Za servisiranje je još gore, bar sa ovim relativno novim autima, sve je toliko nepristupačno da neki laik može samo da napravi štetu.
[ bordzija @ 15.01.2025. 09:50 ] @
Video od pre 5 meseci, u moskvi 20% kineskih automobila na putu. I lepo pričaku o cenama. Nova lada granta 8.000$ niva 11.000$.

E sad onaj zanimljivi deo: kineski auto u kini 16.000$ dok isti takav u rusiji košta 26.000$ a rusima je kina bukvalno "iza ćoška" :)

https://youtu.be/b295TjtXR68?feature=shared

A što se tiče ugradnje klime mi 7" fujitsu platili 100 evra sa ukopavanjem instalacije. To isto je pre bilo 50 evra bez ukopavanja. U suštini neznatno skuplje opet to je čovek koji meni to radi 20+ godina unazad. Ugradi i to radi zauvek bez dopuna i popravki. Sam čistim i menjam izolaciju koja je satrulila posle toliko god.
[ AstralPro @ 29.01.2025. 22:14 ] @
Citat:
bordzija:
U SAT tv emisiji predstavljeno 7 novih modela kineskih automobila između ostalih i jedan (džili) koji se prodaje već godinu dana. Ostali imaju premijeru i kreće prodaja. Uglavnom smehotres. Kombinacije tableta i manuelnih klima itd.

Suv koji preko 100 kmh buči i huči, kartonska kožna sedišta itd. Uživajte :)


Pogledao sam emisiju, preskupi kinezi u odnosu na kvalitet i performanse,da kupim novog kineza kome da ga prodam i za koje pare kad izadje iz garancije.

S druge strane, jedini od novih automobila koji su mi zanimljivi su Peugeot 408 i 3008 kostaju oko 35-40 hiljada evra sa pocetnom/srednjom opremom a prodaju ih i dalje sa 1.2 trocilindricnim benzincama sto je nenormalno.Druga opcija je 1.6 turbo benzinac koji je odavno pokazao al u losem smislu.

Slicno je sa Citroenom, Dacijom, Opelom,Renoom i ostalo sta god da gledas novo jednostavno cene ne odgovaraju upotrebnoj vrednosti vozila i kvalitetu.
[ Nebojsa Milanovic @ 29.01.2025. 22:17 ] @
Citat:
AstralPro: jedini od novih automobila koji su mi zanimljivi su Peugeot 408 i 3008 kostaju oko 35-40 hiljada evra sa pocetnom/srednjom opremom a prodaju ih i dalje sa 1.2 trocilindricnim benzincama sto je nenormalno.

Samo reci rezon po kome si došao do toga da su ovo "jedini zanimljivi" automobili, i po čemu su zanimljivi??

[ mjanjic @ 30.01.2025. 14:25 ] @
O ukusima se ne raspravlja, neko me je i Fiat Multipla zanimljiv auto :)