|
[ branko tod @ 28.02.2025. 14:10 ] @
| Kupio sam uređaj kupovinom na daljinu, stigao je,raspakujem ga, uključim i o lepo radi.
Ja zadovoljan. Pregledam papire, postoji račun, odštampan na papiru bez pečata. Ajde
sada je postalo po zakonu, ima ime, adrese i pib firme, moje ime i model uređaja. Nema
na tom računu seriskog broja, a nema ni priložene garancije. A nema ni onoga obrazca
o odustajanju od kupovine.
Ja sam otišao na sajt proizvođača uređaja, izvršio produženje garancije koje su prihvatili.
Ali mi traže da imam original računa sa upisanim seriskim brojem, što prodavac odbija da
odradi poktivajući se saobraznošću uređaja.
Otvrilike, pare smo vam uzeli, a za dalje nas baš briga, tako da od mene neće više nikada
uzeti ni dinar.
Kakva su vaša iskustva pri kupovini kućne tehnike? |
[ miki069 @ 28.02.2025. 14:15 ] @
Imaš na kutiji serijski broj.
Koji uređaj je u pitanju?
[ ademare @ 28.02.2025. 14:39 ] @
Po zakonu prodavac bilo u prodavnici bilo "na daljinu " jedino je obavezan da ti izda fiskalni racun.
Garanciju samo u slucaju da "garancija" nudi vise od zakonskih 2 godine !
Ali to ocigledno nije slucaj jer uvoznik upravo to ne praktikuje vec trazi registraciju na sajtu itd. Jer taj "garancioni list" u zargonu garancija treba da izdaje uvoznik, a ne prodavac !
Znaci Uvoznik mora da te papire posalje unapred prodavcu , koji ce samo da popuni datum prodaje itd.
U svakom slucaju imas pravo u roku od 14 dana da vratis proizvod kupljen na daljinu Bez objasnjenja i razloga !!
Ovo ti je Miki dobro napisao sto se tice serijskog broja ! On mora bita na uredjaju a ne na "garanciji" koja nije obavezna !
Zilion puta kada odem na sajt renomiranih firmi tipa HP, Lenovo, Dell pa i manje poznatih uvek ima uputstvo kako naci serijski broj na uredjaju . Nikada ne pise pogledaj "garanciju" !
[ bakara @ 28.02.2025. 14:44 ] @
Citat: branko tod:
Ja sam otišao na sajt proizvođača uređaja, izvršio produženje garancije koje su prihvatili.
Ali mi traže da imam original računa sa upisanim seriskim brojem, što prodavac odbija da
odradi poktivajući se saobraznošću uređaja.
Za kupovinu na daljinu nije obavezan fiskalni racun, dovoljan je racun koji si dobio online,
odstampaj ga i upisi serisjki broj sa kojim si registrovao proizvod.
[ branko tod @ 28.02.2025. 14:48 ] @
Pa normalno da na kutiji postoji seriski broj, i ja ga znam. To nije sporno, ali
očigledno nisi pročitao ono što sam napisao. U računu nema toga broja. A
nemam ni garanciju, u tome je suština, a ne u tome da mi kažeš da na kutiji
postoji seriski broj.
Kada se vrši produženje garancije obavezno je upisivanje modela i seriskog
broja, što sam i upisao. Ali da bi ja to pravo mogao da osvarim moram da
ispunim sledeće uslove, a ja to nemam:
Vrlo jasno, moram da imam garanciju sa seriskim brojem.
A nisu ni dostavili obrazac za povrat
[ ademare @ 28.02.2025. 14:50 ] @
Taj racun koji se dobija "online " je fiskalni racun !
Prodavac u slucaju izdavanja takvog racuna mora da ostavi link za proveru da li se taj onlajn racun nalazi u bazi uprave prihode !
Ako ga nema u bazi koju kupac moze da proveri onda nije validan !
[ ademare @ 28.02.2025. 14:57 ] @
Dobro to je sada "ebada" da se vidi ko je zaebo stvar . Uvoznik ili prodavac !
Mozes da zoves uvoznika i da ga pitas da li je on poslao "origanalne garantne listove " tom prodavcu jer ti prodavac kaze da nema ?
Ako te "vozaju " svakako mozes da ih prijavis inspekciji zbog nepostenog poslovanja ? Mada od toga najcesce nema vajde !
Ako nije proslo 14 dana mozes da vratis proizvod mada najverovatnije troskove povrata snosis sam , to vec zavisi na koje si uslove pristao prilikom kupovine !
Tako sam ja pre nekoliko meseci kupio Shranje proizvod onlajn ali dok sam platio dolaznu postarinu , pa dok sam trebao da platim povratnu postarinu , nisam vracao ! Izgubio bih pola vrednosti samo u tim postarinama !
[ branko tod @ 28.02.2025. 15:09 ] @
Proizvod je dobar, i ne bih da ga vraćam. Uopšte nije u lovi, nego tom
arogantnom stavu. Uzeli smo ti lovu, i ko te šiša. U ovom cirkusu od
države dva sata sam zvao dom zdravlja da se dokopam lekova. Moja
doktorkica (mlada devojka koja voli posao) nema više svoju sestru.
Sestra spakovala kofer i pravac Nemačka, a ova mučenica radi i sa
pacijentima, i piše sve i pokušava da se javi na telefon.
Ovo izlazi iz kontesta teme, ali samo širi vidike. Kakva garancija, daj
samo pare i ćuti. Kao i za sve ostalo kod nas ...
I kako sada da zovem inspekciju, koja ne diže slušalicu ili da se tužim
sa magarcima iz Dotmarketa, koji treba zaobilaziti u velikom luku.
[ bakara @ 28.02.2025. 15:30 ] @
Citat: branko tod:
Pa normalno da na kutiji postoji seriski broj, i ja ga znam. To nije sporno, ali
očigledno nisi pročitao ono što sam napisao. U računu nema toga broja. A
nemam ni garanciju, u tome je suština, a ne u tome da mi kažeš da na kutiji
postoji seriski broj.
Kada se vrši produženje garancije obavezno je upisivanje modela i seriskog
broja, što sam i upisao. Ali da bi ja to pravo mogao da osvarim moram da
ispunim sledeće uslove, a ja to nemam:
Vrlo jasno, moram da imam garanciju sa seriskim brojem.
A nisu ni dostavili obrazac za povrat
Ovo sto si uslikao je "dodatna garancija" a ne 'saobraznost" koju dobijas kupovinom sa fiskalnim racunom.
Dodatna garancija je ona koja je iznad roka saobraznosti od 2 godine.
Ako taj proizvod ima duzu garanciju od 2 godine, potreban je garantni list, ako ima do 2 godine, dovoljno je to sto imas.
Tvoj proizvod verovatno ima duzu garanciju od 2 godine cim si vrsio dodatnu registraciju na sajtu proizvodjaca
ne znamo o kom proizvodu je rec pa mozemo samo da nagadjamo, fiskalni racun ne sadrzi serijski broj uredjaja.
[ baresi @ 28.02.2025. 16:46 ] @
@ branko tod, to što ti savjetuju @ademare i @bakara sto posto drži vodu. Po tvojim prjašnjim postovima znam da znaš o čemu se radi što se tiče garancija, kad nešto poručuješ online.
Imam osjećaj da ne vjeruješ institucijama države, ali time da "koleričkm" nastupaš, nećeš ništa promijeniti. Što se tiče tvoje doktorice, svaka joj čast, i ja sam te sreće da moja doktorica neće u Austriju koja joj je na dohvat ruke, u prevodu, na 18 kilometara, ima sve preduslove, jezik, specifikacije. Jednostavno voli svoje ljude i takve "ljudine" treba poduprijeti.
[ branko tod @ 28.02.2025. 17:53 ] @
Znam ja odlično šta je garancija, davala ju je i moja firma, a šta je saobraznost teško
da iko može da kaže bez ozbiljnog veštačenja.
Baresi, ja sam pred izlaznim vratima i nemam snage da se natežem sa kojekakvim
glupostima, ipak sam ja načeo osmu deceniju. Šta ti znači "koleričkm" nastup voleo
bih da mi objasniš. Kada se okrenem vidim iza sebe dosta borbi sa vetrenjačama, i
u onom soc režimu,
Bakara, znam da je to dodatna garancija, i to sam već dva puta napisao. Zbog toga
sam i zapeo da mi datu papir u kome piše seriski broj, ali Dotmarket se pravi blesav.
Osnovnu moju postavku niste shvatili, a ja sam dozvolio da me odvučete na pogrešnu
stranu. Ja sam prilično siguran da će uređaj odraditi svojih 5 ili 6 godina, i da onda ide
u kontejner. Veliko je pitanje da li ću ga moći da zamenim novim ja, ili će to uraditi moja
udovica. I da crkne za godinu dve, dok sam još tu, baš me briga, kupiću drugi.
Ovde je ustvari ne moj materijalni strah da će crći uređaj, nego moja buna protiv takvog
odnosa prema kupcu. Prema kupcu treba odnositi sa poštovanjem, čak i ako nije baš
potpuno u pravu, što Dotmarket ne poštuje.
Poslati uređaj kupljen na daljinu bez obrasca za odustajanje od kupovinera, bez imena i
adrese i kontakta ovlašćenog servisera, i bez potvrde da je saobrazan, ili bez starinske
garancije, kao bolje opcije, je kršenje osnovne dobre trgovačke etike.
Uskraćivanje svih prava pojedinaca je u toku, ma koliko to neko proglašavao teorijom
zavere. Ja to nazivam puzeće prevare ili uskraćivanje prava. Svaki treći dan ti ukradem
pola grama i na kraju platiš čokoladu od 70 grama kao onu od sto pre 6 meseci.
[ baresi @ 28.02.2025. 18:29 ] @
@branko tod, nisi jedini koji ulazi u osmu deceniju. Evo mene za dvije godine. Ako ti misliš da svi mi pišemo kojekakve gluposti, ne znam zašto kukaš na forumu zbog neke garancije. Ako ti pomogne da se ljutiš na nas, nemam ništa protiv.
Što se tiče toga "koleričkm", fali jedan i iza zadnjega m. Imam puno prijatelja koji burno reagiraju na svaku nepravdu, mene su u gimnaziji davne 1973. godine, učili da su ti ljudi koleriki. Po toj spefikaciji sam ja valjda melanholik. Nisam ja taj da sudim šta je bolje, čak mislim da nema razlike. Ni u kom slučaju nisam imao namjeru da te dodatno razljutim.
[ branko tod @ 28.02.2025. 22:48 ] @
baresi, gde ti to ode, ako za Boga znaš. Prvo da ti poželim lep ulazak u osmu
deceniju, a da ti život da i punu devetu deceniju. A i desetu.
Sada te ozbiljno pitam odakle ti ideja da ja mislim da vi pišete gluposti po ovim
forumima. Pogotovo ti na zajedničkom forumu imaš dobrih postova. A i ostali
koji su se uključili u temu imaju jačinu u svojim postovima.
Normalno, ima na forumu i gomila raznoraznih bolida, ali ne bih o njima.
Nemoj da ti se više dešava da kažeš da ja mislim da pišete gluposti, nije lepo,
ipak sam ja stariji deceniju. :)
Što se mene tiče, jeste, moj temperament je malo impulsivan, ali ta starinska
podela temeramenta na četiri tipa više ne pije vodu, jer ako sada ima na stotine
polova, onda ima i hiljade različitih temperemenata .
Ponovo da napišem, iritira me takav odnos prodavaca prema kupcima. To je bit
ove teme, a ne to da vi ne pišete šta treba.
[ baresi @ 01.03.2025. 06:29 ] @
Izvini, oćito sam krivo protumačio na koje gluposti si mislio.
[ branko tod @ 01.03.2025. 08:10 ] @
Baresi, i ostali, mislio sam na gluposti koje nam život svaki dan baca u lice.
[ mjanjic @ 01.03.2025. 12:10 ] @
[ miki069 @ 01.03.2025. 12:38 ] @
Možda sve misterije reši odgovor na pitanje:
Koji proizvod je u pitanju?
[ ademare @ 01.03.2025. 14:03 ] @
Do tog "zakona o zastiti potrosaca" koji je prepisan od clanice Eu Hrvatske , u Srpskom jeziku nije ni postojala ta rec niti danas postoji i bilo gde se upotrebljava osim u tom jadnom "zakonu" !
Saobraznost je rec koja nije postojala ! I ne znaci nista !
I onda "udruzenje prodavaca magle" - "Efektiva" nam drzi lekcije o SFRJ i zaostalim trgovcima ! A 90% radnika prodavaca koji rade po radnjama nije se ni rodilo u vreme te SFRJ koja je nestala.
Tesko cete u privatnim prodavnicama tehnike ili obuce naci ljude od 40 + godina plus 10 godina da neko stekne lose navike iz SFRJ ?? Znaci 50 + godina bi trebao da ima prodavac da bi bar kao dete stekao lose trgovacke navike SFRJ , sto je Fantazija !
Zakon se na kraju sveo na "zakon o zastiti Trgovaca" .
[ branko tod @ 01.03.2025. 15:23 ] @
Saobraznos i garancija nisu isti pojam https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html
Saobraznost:
Saobraznost ugovoru
Član 49
Prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru.
Pretpostavlja se da je isporučena roba saobrazna ugovoru:
1) ako odgovara opisu koji je dao prodavac i ako ima svojstva robe koju je prodavac pokazao potrošaču kao uzorak ili model;
2) ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je potrošač nabavlja, a koja je bila poznata prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
3) ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
4) ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
Garancija:
"Davalac garancije i garantni list
Član 54.
Garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom.
Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku, odnosno na drugom trajnom nosaču zapisa, koja sadrži sve podatke iz garancije, navedene na jasan i čitljiv način, lako razumljivim jezikom, a naročito podatke o:
1) pravima koja potrošač ima na osnovu ovog zakona i da garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača koja proizilaze iz zakonske odgovornosti prodavca za nesaobraznost robe ugovoru;
2) nazivu i adresi davaoca garancije;
3) nazivu i adresi prodavca ako on nije istovremeno i davalac garancije;
4) datumu predaje robe potrošaču;
5) podatke koji identifikuju robu (model, tip, serijski broj i sl.);
6) sadržini garancije, uslovima i postupku ostvarivanja prava iz garancije;
7) trajanju garantnog roka i prostornom važenju garancije.
Davalac garancije je dužan da na zahtev potrošača izda garantni list iz stava 2. ovog člana, koji se po pravilu sačinjava u pisanom obliku, na papiru.
Ukoliko se potrošač saglasi, garantni list se može izdati i u elektronskom obliku, odnosno na drugom trajnom nosaču zapisa koji je dostupan potrošaču."
Na punovažnost garancije ne utiče povreda obaveze davaoca garancije iz stava 2. ovog člana, i potrošač može da zahteva da se garancija ispuni u skladu sa datom izjavom.
Garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača u vezi sa saobraznošću robe ugovoru.
[ miki069 @ 01.03.2025. 15:30 ] @
Na računu se nikada nije ni upisivao serijski broj.
Koji uređaj je u pitanju?
[ branko tod @ 01.03.2025. 15:30 ] @
Citat: miki069:
Možda sve misterije reši odgovor na pitanje:
Koji proizvod je u pitanju?
Namerno neću da napišem šta je u pitanju. Da li to menja
odgovornost prodavca ili samo ispunjava tvoju znatiželju?
Potpuno je nevažno da li je u pitanju frižider, ili trotinet.
Ovo je principelno pitanje odnosa prodavac-kupac.
[ baresi @ 01.03.2025. 16:40 ] @
I ja po prvi put čojem tu riječ, ali ako je to što mislim, kod nas se zove izjava o skladnosti.
To je papir koji se dobije tek kada prođe testiranje od strane nekog instituta, prilog je svakog proizvoda koji ide na tržište. Kod nas ga odobrava SIQ iz Ljubljane.
[ ademare @ 01.03.2025. 17:27 ] @
Tako bi trebala da i glasi rec kao neka uskladjenost u skladu sa necim.
Svu robu navodno testiraju uzorke ovlascene laboratorije. I izdaju sertifikate.
U realnosti u Srbiji samo naplate i popune obrazac da je testirano.
Posto po statistici najvise ima prituzbi kupaca na obucu, onda se kupac zali prodavcu i on mu uvek odbija reklamaciju pozivajuci se na testiranje koga najverovatnije nije ni bilo.
Kao nepravilna upotreba obuce itd. ne prilagodjena vremenskim uslovima i slicno .
Zato u Srbiji na 99% cak i one jesenje i zimske obuce pise samo za suvo vreme ?
I onda kada padne kisica kupac je kriv.
[ baresi @ 01.03.2025. 17:49 ] @
Tako je. Moje zadnje radno mesto prije penzije bilo je u razvoju. Svaku novu stvar moraš poslati na institut i dobiješ tu izjavu na kojoj je datum testiranja i pečat instuta koji je to odobrio. Možeš poslati uzorak bilo kom institutu koji ima licenciju. Naše izjave su bile na slovenačkom i engleskom, mislim da je na engleskom ako se dobro sećam, statement of conformity. Svaki proizvod to mora imati, tu izjavu daje proizvođač. Zanimljivo je recimo da tu izjavu mora imati i dečja igračka, proverava se da li može dete tu igračku progutati ili na neki drugi način da li je opasna itd. Bez te izjave opale ti takvu kaznu da boli, uz zabranu prodaje tog proizvoda. Kupac može sam proveriti na institutu da li je sve tako kao što piše na izjavi. Uf ala sam se raspisao.
[ miki069 @ 01.03.2025. 18:10 ] @
Ko je prodavac uređaja X.
Na fiskalnom računu se ne upisuje serijski broj uređaja X.
Osim ako je uređaj X mobilni telefon.
Onda je obavezno da se upiše IMEI.
Zato sam pitao za uređaj X.
Mislio sam da je mobilni telefon.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|