[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2025. 14:37 ] @
Puno primera ima i pokazano ih je ovde koliko su japanski a i mnogi drugi, prvenstveno novi EURO-6 automobili bizarni po mnogo čemu, naročito po pitanju performansi i slično.

Običan slabije upućeni kupac čita tehnička podatke i veruje da su mogućnosti vozila u skladu sa brojkama koje proizvođači često ni ne navode, ili ih sakrivaju.

Međutim, da otvorim ovu temu navela me je ova konstatacija sa druge teme, radi se o najnovijoj Toyota Corolla sa 1,5 motorom i 116KS:
Citat:
Turmen: Troma je malo u drugom stepenu prenosa, ali ništa strašno.
Rekao sam da se slažem sa time smatrajući izlišnim da dodam činjenicu da ako je auto u II stepenu prenosa trom - time je potpuno jasno da je u višim stepenima prenosa praktično mrtav.

Svako vozački pismen će se sa ovim složiti, ali me je zanimalo da pobliže odredim koliko je taj auto "mrtav", a to je najlakše prosto ga poredeći sa nekim drugim poznatim autom. Nisam našao test baš te Corolle, ali sam našao test manjeg vrlo popularnog modela Yaris Cross sa dotičnim istim 1,5 benzinskim motorom.

Da bih ocenio kako taj auto ide, a Corolla zbog veće težine ide značajno slabije, uporediću ga recimo sa običnim Golfom 4 starim skoro 30 godina, koji ima klasični 1.6 motor sa 8 ventila i samo 100KS, a uz to je i oko 100kg teži od tog Yarisa.

Za onoga ko nije upućen u stepen laži, varanja i krađa kod mnogih "modernih" auta - cifre u tom poređenju šokantne:

"Savremeni auto" od 116KS koji je uz to i oko 100kg lakši, ide puno lošije i ima daleko slabije performanse i od običnog praktično baznog modela VW Golf 4 starog skoro 30 godina!?

Pogledajte detaljan test oba automobila i obratite pažnju na najbitnije: ubrzanje 60-100.

Kod nove Tojota "od 116KS" taj broj iznosi 8,9s, a kod (pra)starog Golfa koji ima samo 100KS i 100kg više (!) - to ubrzanje iznosi samo 7.3s.

Nisam našao ni jedan video ni Corolle ni Yarisa gde bi se videlo kako ubrzavaju (cenim da je vlasnike sramota da to kače, a moguće i da vlasnici takvih vozila nisu ni čuli za YT i takva merenja), ali sam našao puno jaču Corrolu 1.8 Hybrid:

Slika govori više od 1000 reči a video više od milion reči, pogledajmo kako ubrzava taj auto uz pomoć i klasičnog motora od 1800 kubika i elektromotora zajedno:

[ Nebojsa Milanovic @ 09.04.2025. 23:48 ] @
Ako neko ne može da oceni ovo ubrzanje, ova Toyota na snimku od 1800 kubika PLUS elektromotor - ubrzava lošije nego prastari Fiat Punto 1.2 od 80KS.

Razlika performansi novih modela i hibrida u odnosu na stare zdrave aute je naprosto enormna, novi modeli se bukvalno vuku po drumu.
[ bordzija @ 14.04.2025. 00:55 ] @
Jel taj 1.5 u tojoti trocilindraš ono beše? Mene blam što japanci to ugrađuju umesto da su se potrudili kao i uvek do sada. Krenuli su stramputicom ukidanja sus motora.
[ Java Beograd @ 14.04.2025. 07:03 ] @
Tojota hibrid, koliko ja znam, startovanje i prvo ubrzanje radi na struju.

Kod tih Tojota, motor radi u takozvanom "Atkinsonovom ciklusu", (takođe četvorotaktni) koji je znatno štedljiviji, ali zato je obrtni momenat srozan na niske grane.
Zato i postoji elektromotor, koji je tu da uskoči, da kad treba drastično podigne obrtni momenat.

Pitanje je zašto lik koji je snimio ovaj klip ne koristi elektromotor?

Mojne da se lažemo: Tojota sigurno ume da napravio dobar motor.
[ Nebojsa Milanovic @ 14.04.2025. 10:52 ] @
Uopšte nije poenta ume ii ne ume. Eno ga Lexus od 80/100k sa 3500 kubika, pa da vidiš kako ume. Poenta je šta kupac dobija za cenu koju plati.

Nas prvenstveno zanimaju jeftiiji modeli, o njima sam pričao, a ovo je i tužno i smešno.

Za još jedno poređenje, evo kako ide stari 1,8T Golfi IV GTI, motor kakav se nikada više neće proizvesti, i sličan savremeni motor, 1.5TSI.

Oba su sa 150KS, dakle tu negde kao ova Toyota 1.8 sa snimka, a tu negde je i cena, verujem je da je Toyota skuplja.

Video govori više od milion reči:



[ X Files @ 14.04.2025. 11:13 ] @
Citat:
Za još jedno poređenje, evo kako ide stari 1,8T Golfi IV GTI, motor kakav se nikada više neće proizvesti...

Nedavno sam se (po)služio sličnim Golfom IV, i pomislio baš isto!
[ Java Beograd @ 14.04.2025. 12:33 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:Uopšte nije poenta ume ili ne ume.

Poenta posta nije bila poslednja rečenica, nego prva. Ta Toyota je HIBRID. I startuje + ubrzava kao hibrid.
Mislim, nemam Toyotu, nit mi je rod nit pomozbog, ali jasno je da je na onom klipu koji si postavio, lik koji vozi ("ubrzava") nešto mulja i brlja.

Ima tušta i tma YT video klipova gde Toyota Corolla 1.8, hibrid 2014 dostiže 100km/h u deklarisanim granicama.
Na primer ovaj (sasvim random klip kojeg mi je Google prvog ponudio) https://www.youtube.com/shorts/hQJGRZ9OAt0



Što se cene tiče, i odnosa cena/kvalitet, svako je kovač svoje sreće.
Ako auto nije nabavljen pod prisilom, već kupljen slobodnom voljom - to je to. Kaže se: uzdravlje ga vozio i lepo te služio!
[ bordzija @ 14.04.2025. 12:58 ] @
Skoro sam bio u španiji i taksisti voze samo te hibridne toyote korole. Oko aerodroma i u centru barselone je skoro totalna tišina i nema nikakvih izduvnih gasova. Kao da si u prirodi jedan za drugim prolaze hibridi. Ispred n tesla aerodroma me sačekao pasat dizel koji je toliko smrdeo da me štipalo za oči i morao sam da se odmaknem malo dalje. U resavskoj kod žene ne možemo da otvorimo prozore koliko smrde dizeli na semaforu ispod.

Izvinjavam se za of ali ponekad i to ubrzanje nije toliko bitno.
[ bakara @ 14.04.2025. 16:44 ] @
Ovi snimci ubrazavanja toyota sa YT su sve CVT menjaci, nije bas uporedivo sa rucnim menjacima
[ Nebojsa Milanovic @ 15.04.2025. 01:53 ] @
Htedoh i ja da kažem da je dodatni razlog ove katastrofe retardirani CVT menjač, ali to ni najmanje nije opravdanje.

Java, taj snimak koji si okačio suminjiv je po mnogo čemu, prvenstveno da je to model sa 2.0 motorom, a ne 1.8 koji sam ja okačio.

U primeru koji sam stavio vrlo se lepo vidi kako se motor muči na visokim obrtajima, a CVT ga još guši.

@bakara, smatraš li ti kao taksista opravdanim ugradnju tih CVT debila koji su još veće kornjače od 1.5 Euro-6 atmosferca?

Po meni nema opravdanja ni za to, ako majmuni ne umeju da naprave normalan automatski menjač kao DSG onda to treba i reći, ne treba pokušavati opravdavati uvaljuvanje tih budalaština kupcima.

Ne znaš koja glupost je veća - da li motor ili menjač


[ Java Beograd @ 15.04.2025. 07:19 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Java, taj snimak koji si okačio suminjiv je po mnogo čemu, prvenstveno da je to model sa 2.0 motorom, a ne 1.8 koji sam ja okačio.

Sasvim moguće, kao što napisah, YT je pun tih videa, onaj je "sasvim random klip kojeg mi je Google prvog ponudio"

[ Nebojsa Milanovic @ 16.04.2025. 10:10 ] @
Evo našao sam domaći prilično dobar test Toyota Corolla 1.8 Hybrid, dakle puno jača od ove 1.5 o kojoj pričamo: https://www.nacionalnaklasa.co...test-toyota-corolla-1-8-hybrid

Koliko je to retardiran auto govori podatak da ta jača ima 0-100 za 12 sekundi (!?) a cena je te 2019. godine bila preko 30 hiljada evra.

Da podsetim, to je više nego u to vreme Passat B8 2.0TDI koji je munja za tu bizarnu Toyotu i manje troši od nje, a da ne pričam koliko je to skuplje od Passata 1.8TSI, suvišno je reći koliko je skuplje od Superba sa tim motorima, o Oktaviji tek je izlišno govoriti.

Pitam se da li je jedna, samo jedna ta Toyota prodata kod nas, ko ju je kupio i koji mu je rezon bio??
[ Nebojsa Milanovic @ 22.04.2025. 18:33 ] @
Još jedan primer kako ide stari Golf GTI 1.8T stock i kako ide isti taj auto, samo sa dobrom mapom.



Pitanje je koliko košta i da li uopšte postoji Euro-6 auto koji ide na način da ti svakim dodirom gasa izmami osmeh na lice.
[ Turmen @ 23.04.2025. 12:49 ] @
Mislim da je veći problem u toj Toyoti automatski CVT menjač, nego motor sam po sebi.

Svi kukaju na njih. Toyota koju sam ja provozao, je sa manuelnim i mogu da kažem da je za prosečnog vozača koji će da vozi 10km dnevno u kreni stani beogradskom režimu vožnje i da jednom mesečno ode do vikendice u Ripnju i jednom godišnje na more u Platamon, ne prelazeći 120 - 130km/h - dovoljna.

To mi sa drugom brzinom zapalo za oko, jer sam sličan utisak imao u Kia Ceedu (2010) i Hyundai i30 (2013). Bukvalno razviješ u prvoj 3000 - 3500rpm, ubaciš u drugu i on stoji par sekundi, pa tek onda krene da ubrzava i to polako. S obzirom da najviše vozim Pola i Škodu sa 1.0 motorima, oni recimo već u drugoj posle par sekundi ulaze u "prekršaj", tačnije su na nekih 60 - 70km/h.

Citat:
Java Beograd

Mojne da se lažemo: Tojota sigurno ume da napravio dobar motor.


Ume da napravi, ali ga i naplaćuje. Vozio sam par puta službeno Camrya, ume da zaštopa CVT povremeno, ali ubrzava jako dobro, startan je uprkos svojoj glomaznosti i jako dobro vuče na autoputu. Dobar je auto, ali onda pogledam da za iste novce može da se kupi Škoda Octavija u full opremi ili klot Superb ili da za 10k manje može da se kupi sasvim korektna Mazda 3 i onda kažem "radije ću preskočiti"

[ Nocni @ 23.05.2025. 22:48 ] @
Blaćenje SUV vozila nije ništa novo na ovom forumu i to se dešava godinama bez ikakvog povoda, samo zato što se nekom ne sviđa takav auto...
Porede se skroz nepotrebno nove toyote sa golfovima starim po 30 godina... itd
Prije neki dan je izašla toyota RAV4 šeste generacije za koju smatram da je u vrhu ponude u svojoj klasi. Ona prethodna je isto odlična sa 220 konja u hibrid varijanti i 90 i kusur % vlasnika je voze po 8-9 godina bez bukvalno i jednog kvara...
Ova corola koja se blati u ovoj temi je najprodavaniji auto u svijetu već nekih 60 godina...

Jednostavno, mišljenje o nekom autu se može reći ali nije potrebno nazivati vozila "retardiranim" ili "invalidnim" samo zato što se nekom ne sviđaju ili zato što ubrzavaju za tačno 9,3 sekundi do 100 kao ta nova corola hibrid a ne za 7 ili 8 kao neki drugi auto... Mislim da nema nove toyote corole 1.8 hibrid ispod 140 konja...
Ukusi su različiti. Bezobrazno je nametati svoj ukus nekome pogotovo neargumentovano, pričati kako neki menjač ne valja a niste ga nikad ni probali u hibridu itd...
Poredjenja takođe nemaju nikakve veze osim u istoj klasi i koncepciji... Zasto ne kupiti RAV4 nego kupiti škodu sedan je prilično smiješno i reći...
Posebno je smiješno dovoditi u bilo kakvu vezu Korejska i Japanska vozila jer baš nemaju nikakvih dodirnih tačaka a to se ovdje stalno radi već godinama.


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 24.05.2025. u 00:15 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 23.05.2025. 23:19 ] @
Nisam video da neko na ESu poredi korejska i japanska vozila, niti je to bitno.

Jedino bitno je šta kupac dobija za svoj novac, a što se tiče toga da neke aute zovem "invalidima", to je moj utisak o njima i za to sam dao debele argumente.

Potpuno isto tako neko te iste aute (ili neke druge) može da nazove "raketama", ali i za to treba da da argumente, isto kao što radim i ja, a i drugi.

Lično, mogu da se složim da je Toyora RAV4 dobar auto u toj svojoj klasi, ali itekako mogu da kažem da meni lično ta klasa nema smisla.

[ dejanet @ 24.05.2025. 08:38 ] @
Ucio sam na faksu zasto-kako su japanska vozila bila(ili su jos) ubedljivo prva po pouzdanosti. Znaci nisu bila malo ispred nemackih automobila, vec prilicno pouzdanija.

NE znam da li je jos tako, evo moja Honda CRV 13 godina, menjao samo ulje, gume i jedan par diskova. Je*ni akumulator mi je trajao 9 godina.

E sad mozda imam specificne potrebe, ali ljudi mi nude skoro 60-70% cene koju sam platio pre tih 13g sto je vec indikator da ne zivim u paralelnom univerzumu.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.05.2025. 13:07 ] @
"The pouzdanost" japanskih auta nije nešto što je eksluzivno vezano za njih, to važi i za mnoge druge.

Pri tome, veliki deo te osobine japanci duguju preprostim konstrukcijama motora, donjeg postroja, vešanja i drugog starim po nekoliko decenija, koje daleko zaostaju za savremenim rešenjima, a daju manju udobnost, komfor i upotrebljivost auta, a naročito performanse.

Moja iskustva:

1. Nikada ni na jednom autu nisam imao iole značajniji kvar, troškovi održavanja su minimalni.

2. Primer: VW Polo 1.6 16V sam kupio sa 8 godina starosti, paljen i vožen svaki dan, tri puta sam ga udarao (jednom tast jako, jednom žena u koloni, jednom mene udario neki lik) i prodao ga nakon 6 godina u € tačno onoliko koliko sam ga platio, pisao sam o svemu ovde detaljno.

Akumulator sam promenio pred prodaju, bio je originalni star 14 godina, ali ni on nije trebalo da se menja nego samo da se dopuni jer je bio ispražnjen (žena čitala satima u autu pod svetlom pa ga ispraznila).

Kupac je iz Pančeva srećan, vozi ga već 3 godine bez ijednog problema, pre neki dan sam ga sreo i pitao šta je menjao, kaže samo klinasti kaiš koji je bio u fronclama još kod mene, sprema se i ove godine sa dvoje dece njime na more.

To su moja iskustva, naravno uzorak nije veliki, ali uzimajući u obzir navedene razlike u konstrukciji, kao i u prosečnoj eksploataciji japanskih i recimo najboljih nemačkih auta, ne može se steći utisak da su japanski pouzdaniji.

U bilo kojim drugim osobinama poređenje naprosto nije moguće, jer kazaljka je ubedljivo na strani nemačkih automobila.
[ dejanet @ 24.05.2025. 17:29 ] @
Mi smo tada radili iz statistika rent-a-car agencija sirom sveta 90-tih (hiljade automobila).

Rezultati (sto se pouzdanosti tice) su bili ekstremno povoljni u korist Toyote, koja je bila ubedljivo na prvom mestu. Ne secam se tacno, ali mislim da su u prvih deset bili samo proizvodjaci iz Japana i Nemacke (mozda jos jedna zemlja).

E sad, puno je vremena proslo od tada, mnogo toga se promenilo i menja. Japanska privreda je vec godinama u silaznoj putanji, takodje auto industrija sigurno deli te teskoce.

Takodje je zanimljivo da Svabe opet rade u tri smene za automobile sa 100% SUS motorima za koje je naglo porasla potraznja.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.05.2025. 18:31 ] @
Kačio sam ovde poveriljva dokumenta iz Mercedesovog menadžmenta od prošle godine (koje sam dobio od prijatelja koji radi sa njima), gde se lepo vidi naredba projektantima da nastave razvoj i povećaju proizvodnju SUS motora.

Što se tiče stih statistika, meni je to stvarno besmisleno i bezvredno kada imam svoju ličnu statistiku, ne samo pouzdansti nego SVIH karakteristika mnogih auta, što u mom posedu, što drugih koje znam.

Konkretno: uporedite SVE karakteristike npr. te Corolle 1.5 koju sam nazvao invalidom i Škode Octavie 1.5TSI u ISTOJ CENI, jer jedino takvo poređenje je relevantno.

Razlika je naprosto ogromna, a ko je ne vidi ili ne želi da je vidi, neka slobodno kupi ti Corollu i neka viče kako ima "pouzdan" auto 🤯

[ Nocni @ 24.05.2025. 18:49 ] @
Nema takva korola da se kupi, ima samo 1.8 hibrid i 2.0 hibrid...
Mozda postoji to o čemu pričaš za neko azijsko trzište...
[ Nebojsa Milanovic @ 24.05.2025. 19:03 ] @
Kako nema, ne razumem čemu ta priča 🤯, reklama upravo za taj 1.5 model izbija oči svakome ko je ikada posetio neki auto sajt!?!

Ovi jači cenovno ulaze u domen Superba i sličnih auta, a tek tu je svaka priča izlišna.
[ Nocni @ 24.05.2025. 19:29 ] @
A mislio sam na hečbek... Ja sedane ne razmatram vec ima i 15 godina... Toliko su prevaziđeni da novi pasat ni nema bez karavan... Mala je potraznja bila pa im se ne isplati da ga proizvode...
Cijena od 18K nije prevelika više je u klasi sa skodim scala...ali ne može se samo po veličini i po cijeni gledati... Ne kupuje se auto "na metar"... Šta bi onda rekao za minija od 42.000€? Bolje kupiti skodu neku? Ali neće svako veći auto, neko hoće baš tog minija...




[Ovu poruku je menjao Nocni dana 24.05.2025. u 20:42 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 24.05.2025. 20:21 ] @
Ne može ništa da bude prevaziđeno kod normalnog auta, i iako volim hedžbek, nema šanse da neko dokaže da je bolji hedžbek od 4.4mm nego isti taj auto sedan od 4.7m i skoro duplo većim gepekom.

Taj 1,8 hybrid, bilo sedan bilo hedžbek, košta skoro 30k klot, a ide sporije nego moj Polo iz 2005te, a sedišta su mu ravna kao kod Juga...

Svaka čast ko to kupi, moje pare ide na drugu stranu, normalnim automobilima.


p.s. Sad sam pogledao cene hedžbeka, pa taj 1,8 hybrid hedžbek u normalnoj opremi "na akciji" košta 39.600€!?! 😂🤯

Da li treba nabrajati kakav auto, sa kakvim motorom i sa koliko kakve opreme se može dobiti za te pare?!?! 😂


[ mjanjic @ 26.05.2025. 14:47 ] @
Još uvek se na nekim portalima pojavljuje oglas za Pasata, 34.990 za 1.5TSI od 150ks, naravno karavan, mislim da je dizel 2.0 par hiljada evra skuplji ako je još uvek na akciji, a ovaj 1.5TSI je relativno OK, mada bi 2.0TSI bio taman za tu karoseriju, posebno kad se napuni putnicima i prtljagom.
[ Nebojsa Milanovic @ 26.05.2025. 15:15 ] @
Po istoj ceni kao Passat imaš Superba sa koji je tehnički isti auto, a dobiješ ga sa boljom opremom.

Osim toga, servisna mreža i celokupna podrška je drastično bolja za Škodu nego za VW.

VW u Srbiji je brend koji umire, paleta modela koje nude i celokupna podrška za njih kao i cene, je mnogo slabija nego prethodnih godina.
[ ademare @ 26.05.2025. 17:05 ] @
Iako niko na forumu nema bas neko naj misljenje o Nemanji objavi i on po neki dobar klip



[ Nebojsa Milanovic @ 26.05.2025. 19:42 ] @
Najgore što mu NI TO nije dobar klip, pogledao sam na preskok i uprkos tome što skoro svi sve znaju o Superbu, evo šta je na tim mestima loše/pogrešno rekao:

Prvo i osnovno, pojam Sportline sa dizelom ne ide nikako, to prosto ne ide u istu rečenicu, a kamoli zajedno. Superb ima čitavu plejadu izvrsnih 2.0TFSI motora i mogao je da uzme bilo koji od njih, neuporedivo više bi odgovarao Sprtiline modelu nego dizel.

Ali to njemu ne smeta , jer šta reći za čoveka koji je za svoj lični auto kupio Okraviju vRS - dizel?!? 🤯

Dalje,

1. Auto na testu je star skoro 10 godina, nije ni restajling, a kamoli aktuelni model.

2. Uopšte nije na pravom mestu naglasio da taj komad ima DCC što je najvredniji komad opreme, samo je rekao "modovi vožnje" ne preciziravši šta to znači.

Dosta veliki procenat Superba ima te "modove vožnje" koje je pokazao, ali oni znače samo način na koji način će, u slučaju da auto ima i adaptivni tempomat i radar, a povaj ima - pratiti vozilo ispered sebe. Nema to veze sa DCCom niti sa pravim modovima vožnje.

Auto na testu ima puno više od tih "modova vožnje", on ima dinamičku kontrolu šasije što je vrlo vredna osobina za svakog vozača, posebno za onog ko voli da mu auto većinom bude udoban, a na dodir komande se svrdne, spusti i pretvara u pravog sleepera koga će retko ko sustići na drumu.

4. Neverovatno je da ne zna za grejanje vetrobranskog stakla, to nije toliko redak komad opreme, mnogo koji Superb ga ima, a ne samo Sportline.

5. Takođe vrlo bitno je da ono nisu "dugmići za parkiranje" nego napredni Park-assist sa kojim Superb odlično parkira sam, vozač treba samo menjač da stavi u željeni smer.

6. Ovaj komad na testu ima Canton ozvučenje sa wooferom i 15tak zvučnika koji nije "poboljšano ozvučenje" 🤯😂 kako je rekao, nego state-of-the-art HI-FI sistema u autu snage preko 600W, a čak i osnovni fabrički sistem koje nije Canton ima 10 zvučnika i veoma je kvalitetan.
[ ademare @ 27.05.2025. 01:44 ] @
Ovo je neki njegov maksimum u prikazu automobila. Pretpostavljam da je i ovo dobio nesto evrica od vlasnika da ga reklamira pred prodaju.

Najvise je reklamirao zute pojaseve
[ Nebojsa Milanovic @ 27.05.2025. 12:28 ] @
Odlično si primetio, taj "test" je kao i sve drugo samo reklama, što njega lično, što nekog auta.

To se najbolje vidi iz reklamiranja žutih pojaseva koji toliko bodu oči da je 🤮, a kada se radi tako nešto i sve drugo što je rečeno pada u vodu.

O Superbu se danas sve zna što mu znatno olakšava "posao", pa ako je sa zakašnjenjem od X godina hteo da napravi test tog auta, trebalo je da nađe barem neki Restyle i naravno daleko više da kaže.

Ako hoće Sportline onda svakako benzin naravno, a ako hoće baš dizel onda je najbolje neki običan i da objasni koja "količina auta" se dobija. Ništa od toga nema u njegovom, i ne samo njegovom, "testovima".

Neverovatno šta sve se danas protura kao test, ali narod guta, ozbiljna lova od YT dolazi i svi srećni 😂

[ Nocni @ 28.05.2025. 15:26 ] @
Ima ove ciganske žute pojaseve... Ukusi su različiti i nekome se vjerovatno i sviđaju ali postoji problem što nisu fabrički...
Ne bi trebalo ni dozvoljavati da se registruje vozilo sa kineskim pojasevima koje je neko sašio u garaži... U svakom slučaju bolji su ti koji su skinuti.

Isto važi i za raznorazne led sijalice koje ljudi guraju u auta stara po 30 godina... Tu je situacija još gora jer pojasevi iz garaže govore o vlasniku a ne utiču na bezbijednost samog saobraćaja kao što to rade kineske led sijalice koje su direktan uzročnik većem broju saobraćajnih nezgoda...
[ Nebojsa Milanovic @ 15.06.2025. 18:58 ] @
Koliko je smešan i spor Pežo 508 1.6Turbo, što je inače njihov najjači motor sa 180KS (?!?) u odnosu na Škodu Oktaviju karavan koja ima i manji motor i čak 30KS manje!?



Osim par nemačkih proizvođača, toliko svi lažu na snazi motora i performansama, poslednjih godina naročito, da je celo auto-tržište obična smejurija 😂