Poslednjih godinu dana vozim VW Polo 1.0 TSI (95KS) iz 2021 i mogu reći da sam generalno jako zadovoljan. Ovaj auto se zaista pokazao kao odličan izbor za svakodnevnu vožnju i duže relacije, a svaki put kad uđem u njega, osećam da je bio pun pogodak.
Što se potrošnje tiče, auto postiže odlične brojke – na otvorenom ide oko 4.5–5l/100km, dok u gradu, sa svim čestim zaustavljanjima, potrošnja dosegne otprilike 7l/100km. To je za mene više nego prihvatljivo, posebno s obzirom da mi je prioritet ekonomičnost i smanjenje troškova goriva.
Motor radi tiho i ujednačeno, a manuelni menjač sa prenosnim odnosima koji su sasvim korektni dodatno doprinosi celokupnom osećaju kontrole nad vozilom. Vožnja je dinamična, ali istovremeno mirna na autoputu. Iako možda nije najbrži auto u svojoj klasi, sigurno je jedan od najkomfornijih za svakodnevnu vožnju i bez stresa na dužim putovanjima.
Unutrašnjost je prostrana i dobro organizovana – lako stanu četiri odrasle osobe, a prtljažnik je sasvim dovoljno velik za svakodnevne potrebe ili kraća putovanja, što je kod malih automobila često kompromis. Tu nema problema, a dodatno mi se sviđa što je unutrašnjost modernog dizajna i kvalitetno urađena, sa svim potrebnim funkcijama na dohvat ruke.
Vozačka pozicija je prirodna, sedišta su udobna i pružaju dobar oslonac, a preglednost je odlična, što čini duže ture prijatnim. Iako je Polo manji auto, osećaj u vožnji je da se upravlja većim vozilom, jer je veoma stabilan, pogotovo na bržim brzinama na autoputu.
Infotainment sistem je brz i intuitivan, ekran odgovara na dodir sa minimalnim kašnjenjem, a povezanost s telefonom (Android Auto) je besprekorno laka. Zvuk iz fabričkog ozvučenja je čist, solidan, iako nije izuzetno snažan, dovoljno je da uživam u muzici tokom putovanja.
Prednja svetla su adekvatna i pružaju dobro osvetljenje i pri noćnoj vožnji, što je uvek plus, a automatska svetla su još jedan praktičan detalj koji doprinosi udobnosti vožnje.
Sve u svemu, Polo se pokazao kao odličan balans između gradskog automobila i vozila za duže relacije. Ekonomičan, praktičan, tih, a opet dovoljno živahan za svakodnevnu vožnju. Nema puno kompromisa, pa ko traži automobil za grad, ali i svestranog za povremena putovanja, mislim da je Polo prava opcija. Ako neko razmatra ovu generaciju Pola, iz ličnog iskustva mogu da je preporučim kao vrlo pouzdan i praktičan izbor i kao najbolju kupovinu u B segmentu.
[ bordzija @ 14.04.2025. 03:14 ] @
Zanimljivo nama je novi c3 sa trocilindričnim motorom trošio 8 litara benzina na otvorenom putu a po gradu 10-12 litara.
Ulje je pio ko da je dvotaktna mašina. Vratili smo ga firmi jer nam se više isplati da vozimo ladu staru 20 godina koja skoro dupolo manje troši.
[ Turmen @ 14.04.2025. 08:56 ] @
Citat:
bordzija: Zanimljivo nama je novi c3 sa trocilindričnim motorom trošio 8 litara benzina na otvorenom putu a po gradu 10-12 litara. .
VW Polo je za taj C3 premium auto. I za novi je.
Imam ja i starog atmosferskog Pola 2006e, 1.2 sa tri klipa, u gradu troši oko 8 - 9l, na otvorenom putu oko 5l - 6l.
Naravno ako se forsira na autoputu brže od recimo 130 km / h, onda potrošnja teži beskonačnosti.
[ ademare @ 14.04.2025. 10:50 ] @
Imali smo celu temu o tom C3 . Svi ti modeli koji a nije C3 niti PSA jedini proizvodjac koji ima kais potopljen u ulje !
Znaci raspitati se pre kupovine , pa ako je kais potopljen u ulje ne kupovati .
Ima osim PSA, Honda i jos neki nisam bas istrazivao jer me ne zanima toliko ali koga zanima neka istrazuje.
Evo Honda :
[ Turmen @ 14.04.2025. 16:32 ] @
Pre par godina mi je jedan poznanik koji radi na programiranju automotive software-a rekao "beži od Stelantisa što dalje možeš, šta god kupovao".
Srećom pa oba VWa koja imam i službena Škoda imaju lanac.
[ Java Beograd @ 15.04.2025. 07:40 ] @
Citat:
Turmen:Pre par godina mi je jedan poznanik koji radi na programiranju automotive software-a rekao "beži od Stelantisa što dalje možeš, šta god kupovao".
Citat:
Turmen:VW Polo je za taj C3 premium auto. I za novi je.
Tvoj Polo je svakako dobar auto, onomad smo ga detaljno komentarisali. Drago mi je da ti dobro služi.
Ja sam, oduševljen tadašnjim svojim Citroenon C4, starijem sinu, kome je trebao auto B segmenta, maksimalno preporučivao Citroen C3 sa istim 1.6 hdi motorom
I našli smo dobar primerak, lepo očuvan po sasvim umerenoj ceni, sa par falinki: istrošeno kvačilo, gubio rashladnu tečnost, a kočioni diskovi su bili istrošeni. Sa kompletnom istorijom održavanja!
Bilo je napuklo kućište termostata - zamenjeno, zamenjen i set kvačila, a sva 4 diska i pločice bih ionako menjao. Mali servis radim sam, naravno.
Autić pun opreme (primereno B segmentu, naravno), izuzetno udoban, mekan na upravljaču i menjaču! Stabilan i miran na putu.
Kad bi ti Turmene seo u tu "Munjicu", pa da nagariš 1.6 hdi, pa da vidiš kako "lepi za sedište" u 4. stepenu prenosa - doživeo bi prosvetljenje! I kad je C3 u pitanju, i kad je Stelantis u pitanju!
O potrošnji C4 1.6hdi pisao sam više puta, a ovaj C3 troši još manje. U gradu 6 - 6.2 lit/100km, a na putu, na brzinama oko 120-130 potrošnja je 4,5 - 4-8 lit/100km
Potrošnja, naravno nije presudan parametar, ali za onoga kome auti služi za "commuting", tj. svakodnevni pos'o-kuća saobraćaj, bogami, prilično je važan podatak.
Što bi rekao Nebojša - takve više ne prave!
[ bordzija @ 15.04.2025. 10:20 ] @
Dp filter i egr ste verovatno prodžarali i fiknuli kao nepotrebnu budalaštinu pa ja u resavskoj ulici ne mogu prozor da otvorim? Živim za dan kada će eko test biti uslov za registraciju automobila.
[ ademare @ 15.04.2025. 11:00 ] @
Navodno od Jula ove godine
Ali kako su vise puta odlagali, a vozaci su glasaci nesto mi kaze da ce "Vodja" opet da odlozi ?
[ Java Beograd @ 15.04.2025. 14:28 ] @
Citat:
bordzija:Dp filter i egr ste verovatno prodžarali i fiknuli kao nepotrebnu budalaštinu pa ja u resavskoj ulici ne mogu prozor da otvorim? Živim za dan kada će eko test biti uslov za registraciju automobila.
Ove konstatacije, zajedno sa onim tvojim pređašnjim "raspali trapovi, izlizane gume ..." i slično, jednostavno nisu deo mog vokabulara.
Pomenuti C3 1.6 hdi će sigurno proći svaki tehnički, pre svega zato što je sasvim ispravan.
Možda nisi znao, ali neverovatno je lako održavati auto u top stanju ako je on u tvom finansijskom rangu. Nov EGR za 1.6hdi je oko 150€. Smešno.
To samo teške jajare sakupe (pozajme) 2.500 - 3.000 € pa kupe Audi, Mečku ili BWM pa voze tako kao je tebi blisko: "raspali trapovi, izlizane gume, prodžaran egr i dpf ..."
[ mjanjic @ 15.04.2025. 14:53 ] @
Ne mora da se odbija auto na tehničkom, samo 50% ili čak 100% viša cena registracije. Za početak, posebno ovima što izbacuju plavičasti dim i vidljivu čađ.
[ bordzija @ 15.04.2025. 15:32 ] @
Citat:
Java Beograd:
Citat:
bordzija:Dp filter i egr ste verovatno prodžarali i fiknuli kao nepotrebnu budalaštinu pa ja u resavskoj ulici ne mogu prozor da otvorim? Živim za dan kada će eko test biti uslov za registraciju automobila.
Ove konstatacije, zajedno sa onim tvojim pređašnjim "raspali trapovi, izlizane gume ..." i slično, jednostavno nisu deo mog vokabulara.
Pomenuti C3 1.6 hdi će sigurno proći svaki tehnički, pre svega zato što je sasvim ispravan.
Možda nisi znao, ali neverovatno je lako održavati auto u top stanju ako je on u tvom finansijskom rangu. Nov EGR za 1.6hdi je oko 150€. Smešno.
To samo teške jajare sakupe (pozajme) 2.500 - 3.000 € pa kupe Audi, Mečku ili BWM pa voze tako kao je tebi blisko: "raspali trapovi, izlizane gume, prodžaran egr i dpf ..."
Čim je egr zapušen odavno je dp filter odsvirao svoje. Za egr se skrpite a za ostalo kod gige u šupu na "probijanje". Ovo ostalo što si naveo nemam pojma na koga se odnosi, ja kupujem isključivo nove automobile u salonu.
[ bordzija @ 15.04.2025. 15:44 ] @
Citat:
mjanjic:
Ne mora da se odbija auto na tehničkom, samo 50% ili čak 100% viša cena registracije. Za početak, posebno ovima što izbacuju plavičasti dim i vidljivu čađ.
Tačno tako setite se onih silnih alfi i stila 1.9 jtd registracija 350 evra, trap i gume još 500 evra i hop na otpad. I golf 4 je tako ispario u kratkom roku.
Dakle ko dimi, smrdi, ne prolazi eko test - 100% skuplja registracija. Plati ili sredi ili otpad. Srbinu uvek treba ponuditi alternativu.
Al da ne gnojimo temu čoveku izvinjavam se i u javino ime.
[ Nebojsa Milanovic @ 15.04.2025. 16:08 ] @
Citat:
bordzija: I golf 4 je tako ispario u kratkom roku.
Verovatno si jeo vruće bunike...
Golf 4 ne da nije ispario, nego je auto koji je bukvalno neuništiv.
Druga je stvar što 90% njih koji su uvezeni ovde u inostranstvu je plaćeno manje od 500evra.
[ bordzija @ 15.04.2025. 17:34 ] @
Pa o tome ja i pričam sve što je uvezeno se raspalo u kratkom roku zbog velike kilometraže. Ja sam korada vozio 15 godina i jednom radio šolje amortizera, jedna kugla, jedan stabilizator (pukao) centriranje trapa. Sveukupno 120 evra. I to je bio g60 radio kao prvog dana. Danas gledam ljudi menjaju ramena, kugle, spone, šolje, letve volana ej pa to odlazi tako komplet na preko pola miliona km kod vw.
[ Turmen @ 18.04.2025. 20:09 ] @
Citat:
Java Beograd Kad bi ti Turmene seo u tu "Munjicu", pa da nagariš 1.6 hdi, pa da vidiš kako "lepi za sedište" u 4. stepenu prenosa - doživeo bi prosvetljenje! I kad je C3 u pitanju, i kad je Stelantis u pitanju! :)
O potrošnji C4 1.6hdi pisao sam više puta, a ovaj C3 troši još manje. U gradu 6 - 6.2 lit/100km, a na putu, na brzinama oko 120-130 potrošnja je 4,5 - 4-8 lit/100km
Vozio sam C4 (2016o) i C4 Picasso (2018), oba sa 1.6hDi motorom, motor je sam po sebi dobar, svi se kunu u njega i kažu da je neuništiv, ali nije mi se dopao automatski menjač. I stvarno imam averziju prema dizelašima, džaba ga bilo probao sam i taj 1.6hDI, vozio Audija sa 1.9 TDI motorom, ali nije to to, toliko sam navikao na benzince, da ne mogu da zamislim da vozim bilo šta drugo.
Probao sam i dva nova Citroena C4 prošle godine, na insistiranje kolege, ali to više nije isti auto, presudo terenac sa malo prostora pozadi, nepregledan, glomazan.
Probao sam i Citroen Cactus sa 1.6 hDI motorom, on se svideo ženi, pa ajde hteo sam da mu dam šansu.
Naravno kapiram da sve to treba adekvatno održavati, da bi radili kako treba.
[ Turmen @ 18.04.2025. 21:19 ] @
Citat:
bordzija:
Tačno tako setite se onih silnih alfi i stila 1.9 jtd registracija 350 evra, trap i gume još 500 evra i hop na otpad. I golf 4 je tako ispario u kratkom roku.
Izvini, u kojoj državi ti živiš? Zato što u mojoj ulici u Smederevu ima nekoliko Golfa 4, a viđam ih svakodnevno po Beogradu, što na parkinzima toliko i na ulicama. Kolega (programer sa platom od par hiljada evra) vozi G4 u stanju "kao čaša", dolazi njim na posao svaki dan, a u garaži ima mlađi auto koji vozi žena i koji koristi za put.
[ bordzija @ 20.04.2025. 21:45 ] @
To po beogradu ne postoji odavno, tu i tamo vidim poneki golf 4 ali su postali prava retkost. Verujem da ih ima po manjim gradovima i selima voze se neregistrovani do potpunog raspada. Ko je lud da svake godine da 350 evra za registraciju golfa 1.9 tdi koji po gradu troši 10-12 litara nafte? Očigledno jedan u 1000.
Meni se sviđa audi a2 ali ih nema u beogradu, prodaju se samo po unutrašnjosti.
[ Nebojsa Milanovic @ 20.04.2025. 22:55 ] @
Citat:
bordzija: Ko je lud da svake godine da 350 evra za registraciju golfa 1.9 tdi koji po gradu troši 10-12 litara nafte? Očigledno jedan u 1000.
Aj malo treniraj da ne troluješ, prosto vežbaj da budeš umesan.
Pitanje za tebe: koliko kakvih auta, koje snage, osobina i cene troši manje od tog Golfa?
Lično ga ne bih kupio jer ne volim dizel i ne vozim puno po gradu, ali reći da taj auto "puno troši" je čist bizarni trol.
[ bordzija @ 21.04.2025. 00:48 ] @
Drugar davno imao tada par godina starog golfa 4tdi i kaže prodao... Pitam što jbt kaže mnogo troši. Ja kada nisam pao u nesvest mislio sam da troši ko upaljač (kada se setim golfa 2 tdi) Onda pitam drugara vozi 1.9 jtd kaže po gradu guta naftu. Na otvorenom je ok 4-5 litara ali po gradu? Katastrofa.
Inače svi nemci lažu za potrošnju a vw je još imao aferu sa eko testom. Pa ne može auto da ide dobro i da ne zagađuje tj troši gorivo nemojmo da se zavaravamo.
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem je doveden do savršenstva još sredinom 90tih.
Tu i tamo vidim ponekog stila i golfa 4 isključivo benzin ali su prava retkost. Možda na plin ne vidi se.
[ Turmen @ 23.04.2025. 11:58 ] @
Citat:
bordzija:
To po beogradu ne postoji odavno, tu i tamo vidim poneki golf 4 ali su postali prava retkost. Verujem da ih ima po manjim gradovima i selima voze se neregistrovani do potpunog raspada. Ko je lud da svake godine da 350 evra za registraciju golfa 1.9 tdi koji po gradu troši 10-12 litara nafte? Očigledno jedan u 1000.
Meni se sviđa audi a2 ali ih nema u beogradu, prodaju se samo po unutrašnjosti.
Kapiram da sada da izađem da prošetam po kraju, da bih mogao da ti, u sred Beograda, uslikam 10 - 15 komada kao od šale. Šteta što nemam volje i energije da se dokazujem tebi i hranim tvoje trolovanje.
Citat:
Lično ga ne bih kupio jer ne volim dizel i ne vozim puno po gradu, ali reći da taj auto "puno troši" je čist bizarni trol.
Za Bordžiju štekaru je sve što troši preko 3l na 100km "velika potrošnja". Ne bih se iznenadio da je jedan od onih koji ulje od prženja pomfrita gura u rezervoar
[ bordzija @ 23.04.2025. 22:45 ] @
Sedim upravo ispod rts i ladno parkirani golf 4 karavan, stilo 5 vrata i malo dalje panda prve gen. Parkirani naravno :)
Generalno meni je g4 pristojan auto ali su ih ubili sa visokom registracijom. To i mene sa 1250 ccm čeka sutra kada uvedu limit 900ccm.
[ Nebojsa Milanovic @ 23.04.2025. 23:17 ] @
Citat:
Turmen: Za Bordžiju štekaru je sve što troši preko 3l na 100km "velika potrošnja". Ne bih se iznenadio da je jedan od onih koji ulje od prženja pomfrita gura u rezervoar
Nije bordžija ništa veća štekara od nas, niko ne voli da mu auto previše troši, ali nesporno da ovo šta priča su gluposti.
Citat:
bordzija:Motor sa unutrašnjim sagorevanjem je doveden do savršenstva još sredinom 90tih.
Misliš kod Lade?
Kod Lade da, ali koji novijih auta napredak se vidi, osim kod izbora Euro-6 modela gde treba paziti. Neki nisu uspeli da se izbore sa tim pa su previše uštrojili motore, što sam pokazao na više mesta, recimo ovde.
Citat:
bordzija:
Evo ja svaki dan prošetam i ne vidim nijedan golf 4, stila ni alfu. To je iščezlo iz centra Beograda još pre 3-4 godine. Ne kažem da ih nema po unutrašnjosti sigurno ima. Ako šetaš gugl strit vjuom tu sigurno ima jer je snimak od pre 10-13 godina.
Koja je uopšte poenta ove priče?!
Golf IV je veoma kvalitetan auto, po masivnosti i kvalitetu, a naročito po procentu inženjerske rezerve kojom je rađen. Po tom veoma važnom kriterijumu daleko prevazilazi savremene aute koji su projektovani kompjuterima da izdrže taaaačno toliko naprezanja, otvaranja vrata i slično - i ni jedno više.
Lično vozim sličan auto, doduše u TOP verziji 1.8T od 200KS već 14 godina, trenutno sa 182k. Nisam previše prešao, ali kvalitet i robusnost tog auta su izvanredni a troškovi održavanja mali.
Prilažem slike i pozivam bordžiju da "stručno oceni" da li se "raspada"
[ bordzija @ 24.04.2025. 00:37 ] @
Izgleda super, bora ako se dobro sećam, on mi se jako sviđao dok sam vozio corada. E sad ti meni reci zašto su ti automobili gotovo nestali?!?? Nemoguće da su uvezli samo krševe sa dna kace... Mora da je tu bilo i dobrih komada. Moj korado je od prvog do poslednjeg trenutka bio besprekoran ali sam ga sve manje i manje vozio jer je trošio 12-13 litara.
Inače jel bio fabrički bora vr6 kao vento što je bio?
[ Nebojsa Milanovic @ 24.04.2025. 01:39 ] @
Naravno da postoji Bora VR6 2.8 i možeš ga videti sa dva klika:
Taj auto jeste redak ali meni lično nije bio zanimljiv, jer 1.8T sa dobrom mapom ide puno bolje jer je znatno lakši i troši par litara manje, o registraciji da ne pričam.
Verovali ili ne, ja razlikujem Golfa Mk1, Mk2 i Mk7. Sedmica mi je karakteristična, onako, zbog spuštene haube.
3, 5, 5, 6 - sve mi je to nešto mutno, "isto". Znam da nije isto, ali eto, da mi neko pokaže nekog od ta 4 - nikako ne bih znao koji je koji.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.04.2025. 10:27 ] @
Najveći skok i najveću razliku je napravio upravo Golf 4/Bora, iz više razloga:
- Po prvi put 100% pocinkovana karoserija, neuništiva
- Uvedeni svi sigurnosni mehanizmi koji se koriste i danas, više erbegova, ABS/ESP, itd.
- Daleko povećana udobnost i zvučna izolacija.
- Uvođenje veoma štedljivih 1.9TDI motora koji lako prelaze više od milion kilometara, u velikom rasponu snage 68-160KS, mapirani su na oko 200KS, što je revolucija u dizel branši.
- Uvođenje 1.8T motora koji je postao legenda, lako se setuje i na preko 200KS, sa malim hardverskim izmenama preko 300KS.
- Uvođenje R32 modela sa 3200 kubika.
- Po prvi put uvođenje DSG menjača koji je u neizmenjenom obliku najbolji menjač i danas,
Itd..
IV generacija Golfova je bila najbolja u odnosu na konkurenciju i VW u celosti u to vreme je bio najjači.
Već sa sledećom generacijom počele su uštede, a sa G6 i drastične, zbog napada Korejanaca prvenstveno niskim cenama, što sam godinama navodio u ovoj temi, bukvalno od prvog posta.
[ bordzija @ 24.04.2025. 22:55 ] @
Tako sam i ja gledao g60 160 ks vr6 180 nije mi se davalo toliko za registraciju. I još naletim na lika koji je vozio u papučama, lično uvezao (bile i originalne patosnice)
I još je smuljao da se vodi kao gti. Sem zamene ulja i filtera bukvalno ništa 15 god :D
Sad gledam a4 cabrio 1.8t ali nikako da naleti dobar sve neki leševi. Sad sam se zakačio i za minija pa ću videti... Inače hoću auto za zabavu.