[ bordzija @ 14.04.2025. 01:03 ] @
Drugar je kupio auto sa tek ugrađenim plinom pre nekoliko meseci. Nismo ni proveravali iskreno nije nas ni zanimao proveravali smo kakav je auto. I ne znamo kako se to koristi iskreno. Uz auto je dobio i dokumentaciju za atest koji treba da se odradi. Više dokumenata i podaci o tome šta je ugrađeno koji delovi. Sve je novo i sija ali ne radi. Kada se prebaci na plin auto teško prima gas i trokira. Sekvent je u pitanju.

Auto na benzin ide fenomenalno.

Nazvali smo servis i lik je ko iz topa odmah rekao da je to sve polovno i da nema nikakve garancije (?!??) usput je ispričao i neku tužnu priču ko i svaki majstor. Auto gas dile lazarevac.

Šta sad?
[ Living Light @ 14.04.2025. 01:51 ] @
Dve glave i cetvoro ociju
kupuju auto sa ugradjenom Plinskom opremom i instalacijom,

- i NE Probaju da li, i kako motor auta radi na Gas ???

i,

onda bi majstor Bordzija sa viljuškastim 10-13 da nešto "malo tamo Narihta" ?

---

Slušaj Bordzija,

Ne ocekujes VALJDA da:

- problem iLi kvar na Gasnoj Opremi i Instalaciji u autu otklanjaš pomoću saveta sa Foruma?

Aj sto si NErealan, nego postaćeš opasan po Ljude, okolinu i imovinu.

NE diraj NIŠTA oko opreme i instalacije na Gas u Autu !!! - NISI OVLAŠĆEN !!!, + nemaš Pojma !

-

Nema Ali, !

*** Pravac OVLAŠĆENI AUTO Servis za "Ugradnju i SERVISIRANJE" Gasnih instalacija i Gasne Opreme za Auto!

Bordzija, Nema Filozofiranja! ... a Nema Ni Pomoči !

To NIJE IGRAČKA !

-----

----- Odustani od čačkanja đavola da ne bi "posetio Nebo pre Vremena". -----

pOz







[ bordzija @ 14.04.2025. 01:55 ] @
Naravno da neću čačkati ja svašta nego šta sad? Ugrađeno sve novo a majstor tvrdi da je staro i da nema garanciju?!??

Kada smo probali auto pitali smo jel ovo radi sad na gas i lik je rekao da radi. Očigledno je lagao. Nit znamo kako se pali ni gde. Posle smo našli kockicu sa jednim dugmetom. To bi valjda sve trebalo automatski da radi. Kada pritisnem dugme on bipne posle par sekundi ali slabo prima gas i nema snagu. Na benzinu ide ko raketa.
[ Living Light @ 14.04.2025. 02:00 ] @
Auto Neće da prodje Tehnički Pregled, niti Reatestiranje "za Gas".

Možete samo da "pozdravite Majstora" koji vas je ...



A KO je ugradio " To SVE Novo" ?

Gde su papiri, dozvole i Atest/certifikati od proizvodjača i ugradjene opreme (pošto je NOVO) ?

Ne možeš da kupuješ takvu SPECIFIČNU opremu u gvoždjari i vičeš NOVO NOVO.

Poreklo opreme i KOJI Ovlašteni Servis je to radio?

[ bordzija @ 14.04.2025. 02:35 ] @
Auto gas dile u lazarevcu, imamo i kompletnu dokumentaciju šta je ugrađeno to sam napomenuo u prvom postu. Meni je fascinantna fora na koju očigledno rade? Inače sve lepo izgleda na oko meni laiku za plin sve je lepo upakovano. Ali ne radi i ima šuplju priču da je sve polovno.

Ni tamo ni vamo?!??
[ Living Light @ 14.04.2025. 02:51 ] @
I polovna oprema je Ispravna Oprema (ako se Testira, Proveri i Izda Dokument o tome),
inaće kako bi vozio auto na Gas posle par godina?

Nego,

Nisi ti ovde baš-baš sve ispričao, kako vidim.


Aj sad:
Ako motor ne radi DOBRO nakon ugradnje opreme "za na Plin"

- Zašto to niste odmah nakon ugradje Plinske Opreme RAZREŠILI sa Majstorom u Servisu?

- Zašto ste mu Platili Opremu i Rad na ugradnji opreme?

[ bordzija @ 14.04.2025. 03:08 ] @
Nisi pročitao uvodni post sve lepo piše. Auto odlično radi na benzin ali kada se prebaci na plin teško prima gas i trokira.
Auto je kupljen sa već ugrađenim plinom koji ,- ne radi već posle par meseci od ugradnje.
[ Java Beograd @ 14.04.2025. 06:50 ] @
Aj polako. I ja sam ugrađivao plin i između ostalog, imam i ovu dokumentaciju:





Nakon ugradnje plina, auto je, naravno, išao na sve obavezne servise. Plin radi "ko sat"! Ne primećuje se kad auto prebaci na plin. Vuče jednako dobro.

Prvo pitanje: šta imaš konkretno od dokumentacije.
- Ako imaš nešto poput ovog, stvari su jednostavne, i ako majstor koji je ugradio odbija da izvrši garantne obaveze, zapreti mu sudom, spor je brz i efikasan
- Ako nemaš ovakvu, PRAVU dokumentaciju, onda ništa, svratiš do majstora koji se bavi TNG, on pregleda, popravi i to je to.


Otkud znamo, možda je STVARNO bivši vlasnik auta, da bi jeftinije prošao, tražio da mu se ugrade stari i polovni delovi.





Ali svejedno, ostaje malo čudna izjava "Nismo ni proveravali iskreno nije nas ni zanimao"
Tako se ne kupuje auto.
[ ademare @ 14.04.2025. 10:41 ] @
Ovo je promasena tema. Prvo pitanje jel imas racun od majstora ?

Ako nemas , sto nisi trazio ?

Bez racuna "macku o rep " !

Bez racuna , idi u drugi servis pa neka ti popravljaju , samo tu gde ti popravljaju trazi racun !
[ bordzija @ 14.04.2025. 11:27 ] @
Ima nešto slično tome sa detaljima o svakom ugrađenođ delu, rezervoaru, diznama, kompu, ventilima itd. Nisam to nešto gledao samo sam preleteo pogledom i bilo mi je sve logično - treba da se ode u servis i koriguje tj popravi. A onda ovaj preokret sa - svi delovi polovni nema garancije?!??

I polovan auto kupljen na placu od preprodavca ima zakonski garanciju 2 godine pa se preprodavci ograđuju od toga.
[ ademare @ 14.04.2025. 13:48 ] @
Ne polovni auto sa placa bi trebao da ima 1 godinu garancije po zakonu.

Ali za sve ti treba racun . Bez racuna fiskalnog nista ?


Jel ste uzeli racun fiskalni od majstora ili niste ? Znam odgovor
[ Living Light @ 14.04.2025. 14:15 ] @
Uzeli su Račun, nego šta!

... jedino što je na Salveti iz kafane 😉
[ veselinovic @ 14.04.2025. 16:13 ] @
Ne kontam famu.
Plinska instalacija se lako dovede u red. A dijelovi osim boce i nisu nesto bezobrazno skupi.
Moguce je da filteri ( ima ih 2) zezaju, moguce isparivac ( mala sansa), moguce dizna ili neki od senzora.
Na cerkinom audiju je instalacija stara 12-13 godina ( kako prodje atest je carolija ) i nema problema.
Neki dan zastekao el ventil, nakupilo se prljavstine. Lagano ciscenje karburator klinerom i evo ceri osmijeh od uva do uva.
Dok je sipala benzin iz oka joj suza krene :)
[ bordzija @ 14.04.2025. 20:43 ] @
Bili smo danas do lazarevca u servisu. Do tamo 3 blokade ljudi protestuju. Putovali smo dva sata do tamo i dva nazad ukupno 4 sta po njivama i livadama. U stepojevcu protesti vozi okolo, u lazarevcu protesti opet okolo 🤣

Stigli u servis i posle dva sata turiranja i menjanja softvera apgrejda i apdejta ništa, štelovanja dizni - ništa. Nemaju pojma šta je u pitanju ali sumnjaju na kompjuter plina 100 evra treba da se plati. I nisu sigurni da je to u pitanju.

I treba im opet ceo dan. Po meni se plin uopšte ne isplati.







[ ademare @ 14.04.2025. 21:36 ] @
Kad @ Veselinovic pomenu isparivac , setim se price koju je moj matori imao , jer je i on svojevremeno kupio auto sa plinom koji je ugradjivao predhodni vlasnik.

Samo on je probao i plin radi jos uvek .

Medjutim kada je posle 2-3 godine vise se i ne secam tacno doslo vreme za atest ode on na Atestiranje i kaze mu onaj tamo "strucni saradnik" koji "atestira" u sustini niti sta gleda niti ga sta zanima osim papira !

I kaze mu on sve je O.K. samo isparivac nije ovaj koji pise u dokumentaciji vec je promenjen ?

I onda zovi posle 2-3 godine starog vlasnika da kaze koji je majstor ugradio drugi isparivac , jer samo on moze da da papir itd.

Pa idi takodje u neku P. Materinu kod majstora koji je taj papiric koji je popunio za minut , odstampao , naplatio nekih 20 Eura ako se secam dobro ???

Pa onda opet kod Atestera da kaze e sad je O.K. ?


Samo u Srbistanu !!

Gledao sam danas na YT kako "strucnjak" pregleda USA automobile , za 5 minuta pogleda par sitnica , 84.000 dinara usluga ?? Ako treba i neka potvrda od 34.000 + ?? Znaci 700-1.200 Evrica Harac !
[ bordzija @ 14.04.2025. 22:49 ] @
I ovaj je nama nudio neki dokument da nam odštampa možda nam zatreba.

Jel ovo može samo da se počupa? Dok smo bili tamo ljudi su samo dolazili sa raznoraznim problemima. Sekvent plin je za mazohiste.

Svojevremeno sam dobio ponudu za ugradnju polovnog sekventa u ženinu ladu sve komplet delovi i ugradnja 150 evra. Da bude skriven zbog atesta koji nebi sigurno radio. To mi se činilo kao ok ponuda. Radi dok radi, kad ne radi popraviš ako se isplati ili počupaš i baciš.

A ovo ugradiš, vidi se iz aviona, ne radi, ne služi ničemu, ne možeš ni da atestiraš, ne možeš ni da prođeš tehnički, besmisleno skroz 🤔
[ ademare @ 15.04.2025. 01:12 ] @
Ako ima u saobracajnoj nema nista od "cupanja" !

Vec isto mora da skine ovlasceni majstor, ne mora isti koji je ugradjivao , i da isto izda potvrde da je "strucno skinuto " !

Pa sa papirima u MUP da se plati nova saobracajna bez plina .
[ bordzija @ 15.04.2025. 01:48 ] @
Plinski uređaj nije stigo ni da se atestira odmah se pokvario. Majstor koji je ugrađivao nije siguran šta je problem. Garanciju ne priznaje jer kaže da su ugrađeni delovi polovni (?!??). Za bilo kakav pokušaj popravke treba voziti 150-200 kilometara?

Traži 100 evra za drugi kompjuter ali nije siguran da je to kvar. I šta sad? Kome se žaliti? Kako rešiti ovakav problem? Tehnički gledano automobil je uništen?
[ mjanjic @ 15.04.2025. 14:46 ] @
Plin se ugrađuje pred istek registracije, tako da se odradi atest (obično AMSS) i odmah potom registracija (mislim da mora nova saobraćajna, ali nisam siguran).
Ovako, ugrađivati plin negde između 2 registracije i tako voziti... šta ako dune nekom saobraćajcu da te pošalje na vanredni tehnički? Koje su posledice kad se otkrije da je ugrađen plin koji nije atestiran?

"Da bude skriven zbog atesta koji nebi sigurno radio"
Ovo da ne komentarišem, kako to da bude skriven, jesi li ti nekad video šta sve gledaju na tehničkom pregledu? Može da bude "skriven" samo tako da se prave da ga ne vide, ali onda je svejedno, jer se na postavljenim kamerama za snimanje procesa tehničkog pregleda svakako ne vidi šta je ispod haube. Ali, opet, šta ako naleti neka kontrola?
Mislim da svako normalan neće sa tim da se zeza, ima u svakom gradu bar jedan tehnički kod koga sve prolazi, ali to je neka druga priča. Upravo zbog takvih su uveli obavezu vide snimanja na liniji, kao i da procedura tehničkog pregleda traje tipa 40 minuta, što je nebuloza i očigledno time nisu rešeni uzorci zbog kojih na putevima imamo neispravne automobile.
[ bordzija @ 15.04.2025. 15:23 ] @
Plin je ugrađen na tek registrovan auto i ima još vremena. Tako je kako je jbg. Sad je rađen prenos vlasništva pa je trebao i atest da se uradi ali ne može jer je plinski sistem neispravan. Očigledno da postoje majstori za izbegavanje. Pazi majstor za plin! Nije ni čudo što niko ne ugrađuje plin u automobil.

Klasičan primer srpski majstori digli su i cene koliko sam gledao danas. Od 500 evra plin ugradnja pa se posle prave ludi. Izgleda da je tu glavna zarada da ti samo otmu 500 evra.

To samo lud čovek može da uradi. Em ti uzmu 500 evra em ne radi niti znaju šta je, ne možeš da atestiraš (?!??) ne možeš ni da skineš? Ne možeš da registruješ? Ni da voziš?

Mjanjiću zamisli pred kraj registracije odeš da ugradiš plin koji je neispravan. Uskoro ti ističe registracija a majstor sleže ramenima i kaže možda je kompjuter jbg možda bobine zna da rade na benzinu a neće na plinu? Dovezi auto i zaboravi.

Dakle u tom slučaju možeš auto samo na otpad da prodaš. Bez atesta, neregistrovan - pravac otpad.
[ mjanjic @ 16.04.2025. 13:38 ] @
Problem je što ne znaš šta je prethodni vlasnik dogovorio sa majstorom, da li su mu ugrađeni stvarno novi delovi ili su ipak polovni, da ne navodim ostale detalje.

Kad sam radio ponovni atest 2020. godine, majstor kaže da po novim propisima mora elektroventil na boci, može eto da mi pozajmi neki dok prođem atest u AMSS i posle vrati stari, lepo mu kažem da mi stavi elektroventil i to je to, neću da se cimam i ponovo dolazim zbog 10-20 evra.
Ista priča bila godinu dana ranije, kad sam morao da promenim creva za rashladnu tečnost do isparivača, očigledno to nije promenio prethodni vlasnik, stavljena još 2010. godine, kad sam radio mali servis kod mehaničara sugerisamo da mi to pogleda "plinadžija", što sam i uradio. Tada mi je zamenio i ostalo od creva šta je neophodno za novi atest naredne godine, tako da sam pred sam atest samo zamenio bocu i još nešto od sitnica.

Tada, godinu dana pred atest, otkrio je problem da rashladna tečnost izlazi na isparivaču, ali baš onako jedva primetno, međutim za mesec dana uzađe tipa pola litra, pitam koliko košta, a on kao da se plaši da mi kaže cenu, pa drhvatim glasom "ako može da se remontuje, onda 30e, a ako mora nov, onda 70e", kao da je 500e :)))
[ bordzija @ 16.04.2025. 14:18 ] @
Na plin voze mahom ultraštedljivi ljudi pa su bogobojažljivi. Drugar nikada nije pa mu je to usputno. Opet da ide 150-200 km tamo vamo i rešava kod majstora koji posle dva sata kaže možda ovo a možda ono za mene to nije majstor već zajebant. Ajde da nije on ugradio nego neko nepoznat.

Ozbiljnije bi se pozabavili tom tematikom da nije bila kompletna dokumentacija i to sve lepo i kao novo od instalacije montirano pre nekoliko meseci.

Auto je generalno baš održavan koliko sam sve ptegledao novi diskovi, nove pločice, nove zimske 17 gume komplet. Novo ulje i svi filteri, nove svećice, nigde ništa ne curi sem malo ulja na poklopcu ventila. Nema mirisa, katalizator ispravan...Ima par tih nekih sitnica što je opet greška nekog majstora ali opet super za auto jurilicu 20+ godina star.

Da je i plin bio ispravan pun pogodak 1500 evra.



Drugar koji je godinama vozio fordove na plin nas je usmerio na rašića u višnjičkoj pa valjda sredimo ovu glupost. Mnogo povozan auto davno sam vozio kuper s kada je bio nov :)
[ bordzija @ 17.04.2025. 18:24 ] @
Auuu pa ovaj plin može samo lud da ugradi. Atest i prpratni troškovi su oko 16.000+ din

[ Nebojsa Milanovic @ 17.04.2025. 18:27 ] @
Razmišljao sam za sina kao prvi auto da mu kupim Mini, ali posle analize utvrdio sam da to nije dobra ideja, nepouzdan je, komplikovan i sklon kvarovima, preterano preskup i praktično besmislen.

Bora je kraljevski auto za njega a ako se nađe dobar Golf 4 takođe, a sa novijima i uopšte autima njegove cene nema svrhe porediti.
[ bordzija @ 17.04.2025. 18:32 ] @
Moje jedino iskustvo je da se novi mini s raspao posle 35kkm još uvek imam neke delove u garaži... Kada je bio nov ništa mi se nije sviđao sem kako leži što je u principu najbitnije. Danas mi se dopada kao auto za vikend i zujanje. Inače da nebulozan je i skup za održavanje, skučen, grub... Servo pumpa volana električna sa ventilatorom a letva hidraulična.

Ja u principu gledam cabrio.
[ ademare @ 17.04.2025. 19:30 ] @
MIni cabrio meni ne dolazi u obzir zato sto ima platneni krov !

Platneni krov u 21 veku je bezveze osim ko ima svoju garazu .

Na javnom parkingu nocu iseku Cigani samo tako krov , ne ceo vec da naprave stetu. Zato niko nema platneni krov u okolini . Dodju ljudi na par sati sa Smartom sa platnenim krovom ali to niko ne ostavlja nocu .


Znaci razmisljao jesam o cabriu ali samo vozila koja nemaju platneni krov, tako da Mini nije opcija !
[ bordzija @ 17.04.2025. 20:30 ] @
Ne znam meni se sviđa za grad uglavnom parkiram u dvorištu zgrade. Nekako mi je platneni krov u vitage duhu kakav je mini. Uopšte svaki kabrio. Gledao sam i plin ako se ugrađuje može ispod gepeka umesto rezervnog točka - torusni rezervoar. Za to nisam znao do pre par sati. Doplata 30€

Gledam i seliku t200 ima našao sam džabe jednu prava km 2000€ :)



Sve je ovo izvodljivo samo na plin da se vozi zbog cene benzina i nekvaliteta istog.
[ bordzija @ 17.04.2025. 20:44 ] @
Mini cabrio, neka čudna priča rusi prodaju kao god dana kod njih rađen krov, servisiran, neregistrovan, ovlašćenje...

[ ademare @ 17.04.2025. 21:38 ] @
A cene 2.700 dinara Nije valjda da verujes u to ?
[ bordzija @ 18.04.2025. 11:52 ] @
U evrima treba da idem i pogledam nego nemam vremena ovih dana...
[ ademare @ 18.04.2025. 12:01 ] @
Ne vredi to toliko ! Sto ga ne registruju ? To je prvi znak za izbegavanje, jer da vlasnik misli da je auto dobar on bi ga registrovao !

Drugo nemaju papire vlasnistva , vec nekakvo ovlascenje koje moze pravi vlasnik da ospori itd. itd.

Plus cena nije nista narocito povoljno za sve kada se uzme u obzir !
[ bordzija @ 18.04.2025. 14:18 ] @
Ma rus je vladnik a sin prodaje ima ovlašćenje. Krov je popravljan šiven zadnji deo sa staklom. Nemam predstavu dok ne pogledam. Cena im ide od 3000+ tako da naravno da neće videti pare koje traži meni nije hitno. Na drugom oglasu se prodaje isti auto sa vršac tablama po drugoj ceni što je opet alarmirajuće.

Trebao sam pre neki dan da idem ali me drugar ispalio.



Za ovaj mini postoji varijanta ugradnje plina ispod auta umesto ćopavca.
[ bordzija @ 24.04.2025. 22:38 ] @
Ovaj je bio 1500 evra 1.6, 116 ks automatik sa šifterima na volanu. Kao nov unutra i spolja, savršeno ispravan i registrovan pola godine. Odmah se prodao dok sam bio na pijaci pa nisam gledao.
Koliko sam shvatio to preprodavci uzimaju u zameni i gledaju da odmah prodaju.

[ bakara @ 24.04.2025. 22:52 ] @
20 godina star auto...
[ bordzija @ 24.04.2025. 23:37 ] @
Da znam ali ovi konkretno su u top stanju sa 17" felnama a ostali daleko lošiji su 2000-3000 evra i stoje na oglasima.
[ bordzija @ 25.04.2025. 12:38 ] @
Evo ga opet oglas ali sad vidim da mu gori EP emerdžensi program tj automatski menjač ima problem. Nije baš sjajna kupovina jbg igranka to su oni ozloglašeni cvt menjači od 2006. idi aisin menjači.
http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/26298260/mini-cooper

[ ademare @ 25.04.2025. 14:16 ] @
Te fore "dobijen u zameni" sprovode dve vrste ljudi podjednako je opasno kupiti od njih .

1. Nakupci , on je ovaj sa neispravnim automatskim menjacem platio 1.000 sada prodaje za 1.500 ! Menjanje tog menjaca skuplje nego ceo auto sto vredi. To je ovaj oglas, obican nakupac.

2. Ljudi koji se zaebu pa kupe neku krsinu ! Pa da se ratosiljaju ali onda to niko normalan nece da kupi ako je vlasnik par meseci ! Zasto prodajes ? Dobio u zameni ! Naravno u zameni za Kes, al se zaebo kupio krntiju !
[ bordzija @ 25.04.2025. 15:21 ] @
Ima i originalne patosnice 🤪

Gledao sam taj ep gori bukvalno sve može da bude problem od km sata, dva kompjutera, senzora i naravno samog menjača.




Ali ubedljivo najveći izvor problema kod minija je vlaga u el instalaciji. Osigurači i razvodi su bukvalno kod nogu vozača dole u dnu a stakla i ne dihtuju preterano dobro (nemaju ram).

Drugar kada ubrza preko 80kmh počne da fijuče.
[ mjanjic @ 26.04.2025. 09:43 ] @
Ne znam kod koje generacije Minija je bio problem, ali potraži na YT, ljudima čak u garantnom roku pucao termostat, tj. njegovo kućište, jer je od plastike. Ima još nekih kritičnih delova koji su od plastike, a kod normalnih automobila su još uvek od metala.