U kupatilu imam bojler od 80l, proizvodnje Energoinvest Mebos, Samac. Vjerovatno vecina ima predstavu o tom bojleru ili ima isti ili slican u kuci. Grijaci su ok jer nije problem da se voda ugrije, ali je fazon u tome sto se prebrzo ohladi. Nisam siguran da li ja kad se umivam potrosim mnogo vode ili je to do termostata? Inace on je stalno iskljucen, kada zelim da se okupam ukljucim ga na tricu do 90-ke ili napola od sredine do 90-ke, i to je to. Prijatelj mi je govorio da je bolje kad je bojler stalno ukljucen a na 2. nivou ili napola izmedju 1. i 2. i da je kod njega u stanu uvijek tako radilo. Ne shvatam kakva bi to trebala biti prednost, da bojler bude non stop ukljucen, kao on kaze manje se i trosi struje... Da li neko ima neki savjet oko toga uopste?
[ cicika @ 09.01.2005. 14:40 ] @
To je otprilike ovom logikom - Kada je uključen non-stop na dvojku onda se on samo povremeno uključi da bi dogrejao vodu kada temperatura padne ispod one regulisane termostatom. Pritom, uvek ima tople vode. Ovako kako ti radiš, bojler greje celu količinu vode koja je u bojleru i to sa vrlo niske temperature u poredjenju sa onom koja treba da se dobije i u poredjeju sa onim dogrevanjem kada je stalno uključen.
E sad, mogla bi da se odradi tu i neka računica - koliko se snage potroši u jednom i u drugom slučaju ali je za to potreno i vreme koje bojler radi.
[ Boxon @ 09.01.2005. 19:31 ] @
Pa recimo da je na 2. nivou non-stop ukljucen znaci vrijeme grijanja je dragstor, non-stop. Do sada to nisam radio jer ne zelim da eksperimentisem sa racunima za struju kad ga ionako imam zaostalog oko 300EUR, a inace mi dolazi oko 15-20EUR mjesecno, mozda nekad vise malo, nekad manje. Ne vodim bas evidenciju oko toga.
A 3. nivo je uvijek ukljucen kada grijem vodu. Kad je ukljucen i koliko? Ne znam tacno, jednom sedmicno kad je temeljno kupanje, i kad se ishladi bojler da ima za oprati ruke i umiti se. Stvar je u tome sto je prije cini mi se vise drzao toplotu.
[ cicika @ 09.01.2005. 19:40 ] @
Citat:
na 2. nivou non-stop ukljucen znaci vrijeme grijanja je dragstor, non-stop
Pa nije vreme grejanja non-stop. Voda se greje samo kada termostat registruje da je temperatura pala ispod predvidjene npr. 90C. Mnogo je manje vremena potrebo da se voda dogreje za par stepeni nego da se greje za npr. 60-70C.
E sad koji bi bio tačan razlog što se voda brže hladi - pitaje je kakva je termička izolacija na tom bojleru i koliko je hladno u kupatilu.
[ stil @ 09.01.2005. 19:52 ] @
Koliko dugo imaš taj bojler?Kada si ga poslednji put otvarao?Moguće je da se nataložio kamenac i tako smanjio korisnu zapreminu.
Kada je bojler stalno uključen troši više energije nego kada se uključuje povremeno po potrebi.Nije ekonomično da ti bojler bude stalno uključen.
Pozdrav.
[ Boxon @ 10.01.2005. 00:07 ] @
Bojler je otvaran prije otprilike godinu, godinu i po dana, kada smo mijenjali grijace. Riknuli su jer nije bilo pritiska a bojler bio ukljucen. Nikad nisam praktikovao flat-rate rad bojlera, te ostajem pri privremenom grijanju na 3. nivou, kada se dovoljno ugrije iskljucim i to je to.
[ stil @ 10.01.2005. 06:49 ] @
U zavisnosti koliko si ga za to vreme koristio,postoji velika verovatnoća da se u njegovoj unutrašnjosti a i na grejačima nataložio kamenac.
Kamenac em što ispunjava zapreminu umesto koje bi trebala biti voda,takođe oblaže površinu grejača i time pošto je dobar izolator smanjuje njegovu efikasnost.Potrebno je uložiti više energije za zagrevanje vode nego kada je grejač bez kamenca.
Najveća ušteda novca se dobija ako bojler uključuješ po jeftinijoj tarifi.Od 24-08 h
Pozdrav.
[ jablan @ 10.01.2005. 09:14 ] @
Još jednu stvar možda ne bi bilo loše da imaš u vidu: to što bojler uključuješ na trojku ne znači da će ti se voda brže ugrejati, već samo da je greješ na višu temperaturu. Koliko se meni čini, sa 80l ugrejanih na trojku možeš ceo pešadijski vod da opereš. Razmotri uključivanje na 1, 1.5, 2. Bacanje para je ako ga uključiš na trojku, potrošiš 20% a ostatak ti se ohladi.
[ Boxon @ 10.01.2005. 13:04 ] @
Sa ugrijanim na 90 se mogu ja okupati i to je to. Niko vise. A okupam se sasvim skromno. A da se grijem na 2. nivou ne bih se nikad okupao. Toliko o tome.
[ stil @ 10.01.2005. 13:10 ] @
Ti verovatno napuniš kadu toplom vodom pa se onda igraš Arhimedovog zakona :)
[ tweeester @ 10.01.2005. 13:18 ] @
Mirise na kamenac , salu na stranu, problem sa iskljucivanjem bojlera kada nije u upotrebi jeste bas hladjenje vode: upravo u tom procesu se kamenac talozi, ako je voda tvrda (a uglavnom svuda jeste) neverovatno je koliko ce brzo da se natalozi ogromna kolicina kamenca (20-40 kg) sto drasticno smanjuje zapreminu bojlera a povecava vreme potrebno da se voda zagreje.
Kada je bojler ukljucen non-stop voda se nikada (retko) hladi i talozenje kamenca je minimalno (pre par meseci sam menjao grejac i kamenca nije bilo ni 100-200 grama a bojler je bio non-stop ukljucen par godina).
Pozdrav
p.s. ne bih smeo da dajem ocene koji nacin daje manju potrosnju struje. Verovatno to zavisi ok nacina/kolicine tople vode koja se upotrebljava.
[ stil @ 10.01.2005. 15:53 ] @
Svaka voda koja se javlja u prirodi sadrži u sebi rastvorene razne soli.Najčešće soli kalcijuma,magnezijuma,kalijuma,gvožđa,aluminijuma koje se javljaju u obliku bikarbonata,hlorida,silikata,sulfata i tako dalje.
Sadržaj svih rastvorenih soli u vodi naziva se ukupna tvrdoća vode.
Ukupnu tvrdoću vode
-privremena ili karbonatna tvrdoća i
-stalna ili nekarbonatna tvrdoća.
Privremenu tvrdoću predstavljaju rastvoreni bikarbonati kalcijuma i magnezijuma koji su termički nestabilni i pri zagrevanju razlažu se na kalcijum tj. magnezijum karbonat ,ugljendioksid i vodu
Ca(HCO3)2 = CaCO3 + CO2 +H2O
Mg(HCO3)2 = MgCO3 + CO2 +H2O
kako se karbonati kalcijuma i magnezijuma ne rastvaraju u vodi,talože se i tako postaju čvrste primese vode.
Dakle kada jednom zagreješ vodu hemijska reakcija se odigrala i to je to.Količina kamenca zavisi od tvrdoće vode.
Citat:
p.s. ne bih smeo da dajem ocene koji nacin daje manju potrosnju struje. Verovatno to zavisi ok nacina/kolicine tople vode koja se upotrebljava.
Pa ako ti je potrebno da stalno imaš toplu vodu racionalno je da podesiš temperaturu na termostatu i da ga držiš stalno uključenim.
Za kućne potrebe mislim da stalno uključen bojler nije racionalno rešenje jer se uključuje po skupljoj tarifi koja je 4x viša od jeftinije.
Pozdrav.
ps.Nadam se da ne izmišljamo toplu vodu:)
[ salec @ 11.01.2005. 11:25 ] @
Ja drzim bojler stalno ukljucen i imam manji racun od mojih matoraca koji "stede" skuplju struju. Poenta je da je bojler izolovan i ako se topla voda ne trosi, on je vrlo kratko vreme uopste ukljucen. Ako se tusiras po povratku kuci, ili u bilo koje vreme pre pocetka jeftinije tarife, u tom slucaju ga tada iskljuci i ne ukljucuj pre pocetka jeftinije tarife, ali glupo je iskljuciti zagrejan bojler na "odrzavanju" u osam sati ujutro, samo zato "jer pocinje skuplja struja".
Zasto niko ne pravi frizidere i zamrzivace koji koriste izvucenu toplotu da "dubliraju" kao kuhinjski bojleri ili za predgrevanje ringli i pecnica (zasto bi se elektricni grejaci koristili za zagrevanje od sobne temperature do temperature koju daju isparivaci, umesto od te do temperature potrebne za spremanje hrane)? Ili toplotne izmenjivace za toplu vodu koju izbace masine za pranje, koji bi vracali toplotu u bojler? Ili toplotne izmenjivace za vodu koja otice prilikom kupanja? Ili bojlere koji bi radili "odmagljivanje" kupatila kondenzacijom, a prikupljenu toplotu vracali natrag u bojler?
Konacno, zasto se svi kucni uredjaji koji vrse nekakvu manipulaciju temperature (u nekim granicama, naravno) ne prave tako da se standardno mogu integrisati u jedinstven kucni sistem za transfer toplotne energije? Zasto ne bih mogao da u zidu imam instalacije i prikljucak za kucni termicki sistem i da konektujem PC na "hladjenje", a da ta toplota bude korisno upotrebljena, umesto da preko leta dodatna energija bude upotrebljena za rashladjivanje ambijenta u koji se izlivaju silni dzuli otpadne toplote iz mnogih uredjaja koji je disipiraju?
[ jablan @ 11.01.2005. 11:36 ] @
Citat:
Zasto niko ne pravi frizidere i zamrzivace koji koriste izvucenu toplotu da "dubliraju" kao kuhinjski bojleri
Verovatno zato što nije ekonomski isplativo proizvođačima, a struja je suviše jeftina da bi potrošači našli interes u svemu tome. Ovakva inicijativa bi morala da dođe sa više instance, odnosno države.
[ stil @ 11.01.2005. 13:09 ] @
Citat:
Ja drzim bojler stalno ukljucen i imam manji racun od mojih matoraca koji "stede" skuplju struju.
Pazi,nije bojler jedini potrošač u domaćinstvu.
Citat:
Poenta je da je bojler izolovan i ako se topla voda ne trosi, on je vrlo kratko vreme uopste ukljucen.
Tačno.Grejač je 2kw,pa puta vreme u h i eto koliko kwh.
Citat:
Ako se tusiras po povratku kuci, ili u bilo koje vreme pre pocetka jeftinije tarife, u tom slucaju ga tada iskljuci i ne ukljucuj pre pocetka jeftinije tarife,
To je poenta priče.
Citat:
ali glupo je iskljuciti zagrejan bojler na "odrzavanju" u osam sati ujutro, samo zato "jer pocinje skuplja struja".
Ono malo što potroši (usled hlađenja vode zbog nesavršenosti izolacije rezervoara) biće u skupljoj tarifi :)
Postoji jedna jako korisna stvarčica "ventil" koji se stavlja između tuša i baterije.Kada se podesi temperatura vode za tuširanje može zatvarati i otvarati po potrebi.Ne gubi se vreme i topla voda na ponovno podešavanje temperature vode.Bez njega imamo dva izbora: ili da voda stalno teče dok se sapunamo,ili da je zatvorimo pa posle ponovo moramo da je podešavamo.
Zrno po zrno pogača,kamen po kamen palača :)
Pozdrav.
[ salec @ 11.01.2005. 13:49 ] @
Citat:
stil: Ono malo što potroši (usled hlađenja vode zbog nesavršenosti izolacije rezervoara) biće u skupljoj tarifi :)
Da, a ono sto sam mislio da je moj doprinos raspravi je bilo da imam utisak da se to, i pored skuplje tarife, vise isplati nego da se dopusti da se topla voda preko dana ohladi, a zatim ponovo greje, cak iako bi to grejanje bilo po jeftinijoj tarifi. Iako bi trebalo da je energija potpuno ista u oba slucaja ("trosi, dodaj, trosi, dodaj,..." naspram "trosi, trosi, trosi,... dodaj sve odjednom") izgleda kao da tu postoje jos neki skriveni gubici... ili mi je jednostavno ovako udobnije, a racun za struju mi nije nepodnosljiv pa izmisljam opravdanja da nastavim tako :).
[ JogyII @ 11.01.2005. 14:02 ] @
Citat:
stil: Postoji jedna jako korisna stvarčica "ventil" koji se stavlja između tuša i baterije.Kada se podesi temperatura vode za tuširanje može zatvarati i otvarati po potrebi.Ne gubi se vreme i topla voda na ponovno podešavanje temperature vode.
ovo mi deluje vrlo interesantno, gde to kod nas ima da se kupi, koliko kosta, i koliko je ugradnja, ukoliko moderatori insistiraju moze i odgovor na private (komercijalno reklamiranje ) ali mislim da je bolje odgovor postovati ovde u forumu posto se moze desiti da jos nekom zatreba, a mozemo izubiti jedini izvor informacija (Stil-a) za razliku od uskostrucnih stvari kao procesori i memorije gde nam je izvor/kontakt preko 50% clanstva foruma
[ stil @ 11.01.2005. 15:30 ] @
@ salec
Ako je tebi udobnije tako onda nakrivi kapu i uživaj:).
@JogyII
Taj ventil mislim da se zove "štediša" ili tako nekako .Ima ga u skoro svakoj prodavnici gde se prodaje materijal za vodovodne instalacije.Postoje plastični i metalni.Metalni su malo skuplji ali su dugotrajniji i bolje zaptivaju.
Ja sam taj ventil ugradio odavno i mogu vam reći da pre ugradnje nije bilo moguće da se dve osobe istuširaju sa jednim bojlerom.Sada može i ostane malo tople vode.
Što se tiče ugradnje nije to nikakva mudrost.Odvrne se crevo od tuša sa baterije,postavi se gumeni prsten koji se dobije sa štedišom u njega,zavije se na bateriju.Sada zašrafimo crevo od tuša na štedišu i to je to.
Pozdrav
[ JogyII @ 11.01.2005. 16:27 ] @
Citat:
stil: Ja sam taj ventil ugradio odavno i mogu vam reći da pre ugradnje nije bilo moguće da se dve osobe istuširaju sa jednim bojlerom.Sada može i ostane malo tople vode.
nije mi toliko znacajna usteda struje/mogucnost da se kupaju dve osobe, potrosnja bojlera je zanemarljiva u odnosu na ostale uredjaje u domacinstvu,
a voda se taman ugreje ponovo dok se kupam tako da bi neko mogao i da se okupa odmah posle mene da ne zivim sam, ali me mnogo nervira da svaki put ponovo podesavam toplotu vode, i sve sto sa tim ide
[ Damjan S. Vujnovic @ 11.01.2005. 16:33 ] @
Ugradnja tog "ventila" je savrsen nacin da se sahrani bojler (kazan). Zar nije malo cudno to sto se proizvodjaci baterija (slavina) nisu setili tako "genijalne" stvari (da se tok vode prekida na izlazu bojlera, umesto na ulazu)?
D.
[ cicika @ 11.01.2005. 21:52 ] @
Prvo u takvim situacijama strada termostat, što i nije tako strašno. Bojler nije predvidjen da u njemu bude vazduh, plus pravilo da u slučaju nestanka vode bojler obavezno treba isključiti.
Citat:
ukoliko moderatori insistiraju moze i odgovor na private
Vidi se da imam reputaciju.
[ brkchey @ 12.01.2005. 00:08 ] @
Ja imam Meboš 50l i non-stop je uključen na 2, vrlo malo struje troši,a od tih 50l nas se troje može istuširati bez da fali tople vode
[ Boxon @ 12.01.2005. 03:27 ] @
Kada je bojler ukljucen a nema vode onda riknu grijaci. Raspadnu se. Mada ne mora znaciti automatski da ce se to desiti iz prvog puta, jedino ako bi se duze ostavilo i ako su oni stari. Ja tvrdim da se sa jednim bojlerom ja i stara ne mozemo okupati. Operem kosu, dva puta samponam s obzirom da drugi put kada je sapiram ne pustam vodu iz slivnika, onda se pokvasim, nakon toga pomazanje i onda sapiranje, i malo se vode pusti dolje u kadu da nije hladno krstima. Sirotinjsko kupanje, ali bojler se isprazni...
[ jablan @ 12.01.2005. 07:45 ] @
Citat:
Damjan S. Vujnovic: Ugradnja tog "ventila" je savrsen nacin da se sahrani bojler (kazan). Zar nije malo cudno to sto se proizvodjaci baterija (slavina) nisu setili tako "genijalne" stvari (da se tok vode prekida na izlazu bojlera, umesto na ulazu)?
A gde inače baterija prekida tok vode, bogati?
Još jedna dobra stvar za štednju (tople) vode je i dobar tuš, tj. mlaznica (ili kako se već zove) sa što sitnijim rupicama. Neverovatno je sa koliko malim protokom dobar tuš može da izvuče dovoljan pritisak mlaza za tuširanje. A i brate, više prija.
[ stil @ 12.01.2005. 08:05 ] @
Citat:
JogyII a voda se taman ugreje ponovo dok se kupam
Uhh ovo je veoma opasno.Ja uvek isključim bojler dok se tuširam.Voda i struja ne idu zajedno.
Citat:
Damjan S. Vujnovic: Ugradnja tog "ventila" je savrsen nacin da se sahrani bojler (kazan). Zar nije malo cudno to sto se proizvodjaci baterija (slavina) nisu setili tako "genijalne" stvari (da se tok vode prekida na izlazu bojlera, umesto na ulazu)?
D.
Postoje danas ti ventili ugrađeni u sam tuš koji se drži u ruci,taj dodatak nije danas nikakva novina.Uostalom taj ventil se koristi samo dok se tuširamo,posle tuširanja ostaje otvoren.Oni koji neveruju neka pogledaju ovde,
stavka 6.
Citat:
cicika: Prvo u takvim situacijama strada termostat, što i nije tako strašno. Bojler nije predvidjen da u njemu bude vazduh, plus pravilo da u slučaju nestanka vode bojler obavezno treba isključiti.
Ovaj ventil ne utiče na normalan rad bojlera.Tačno u slučaju nestanka vode treba ga isključiti.
Citat:
XBojoX: Kada je bojler ukljucen a nema vode onda riknu grijaci. Raspadnu se. Mada ne mora znaciti automatski da ce se to desiti iz prvog puta, jedino ako bi se duze ostavilo i ako su oni stari.
Stvarno nije mi jasno odakle to da u bojleru neće biti vode.
Citat:
XBojoX: Ja tvrdim da se sa jednim bojlerom ja i stara ne mozemo okupati. Operem kosu, dva puta samponam s obzirom da drugi put kada je sapiram ne pustam vodu iz slivnika, onda se pokvasim, nakon toga pomazanje i onda sapiranje, i malo se vode pusti dolje u kadu da nije hladno krstima. Sirotinjsko kupanje, ali bojler se isprazni...
Moja je greška što sam pretpostavio da puniš kadu vodom.Izvini.Tada se troši uvek više vode nego kod običnog tuširanja.
Pozdrav svima.
[ Damjan S. Vujnovic @ 12.01.2005. 08:37 ] @
Citat:
jablan: A gde inače baterija prekida tok vode, bogati?
Baterija prekida tok vode na ulazu u bojler - kada odvrnes slavinu za toplu vodu baterija samo pusti hladnu vodu u bojler, pa topla voda iz bojlera pocinje da izlazi (jer je ona hladna koju je pustila baterija "gura" napolje).
Sto se tice "ventila stedise" - dovoljno je uporediti pritiske u bojleru kada se tok vode zatvara slavinom ("ispred" bojlera) i tim ventilom ("iza" bojlera) pa videti u cemu je problem.
I da, na nekim uputstvima za bojlere (ko to jos u Srbiji cita?) eksplicitno pise da se ne stavljaju nikakve redukcije, prskalice i sl. dodaci koji sprecavaju slobodan tok vode.
D.
[ Boxon @ 12.01.2005. 13:31 ] @
Citat:
Uhh ovo je veoma opasno.Ja uvek isključim bojler dok se tuširam.Voda i struja ne idu zajedno.
Ja to vidim kao potencijalno rjesenje svih egzistencijalnih i zivotnih problema :). Mada do sada mi nije poslo za rukom, inace ne bih sada ovo ovde pisao a ti citao.
Citat:
Stvarno nije mi jasno odakle to da u bojleru neće biti vode.
Nestane vode. Zadnje dvije godine su bile redukcije vode, vise je nije bilo no jeste. A i kad je bilo, pritisak je bio takav da ne mozes ni ruke oprati toplom vodom a kamoli se okupati, pa je bilo grijanje na plinu i onda iz banjice zahvatis itd... Zadnjih par mjeseci je relativno ok s vodom, uopste ne nestaje, koliko ce tako ne znam, uglavnom cim malo ugrije pocece oni sa starim trendom opet. Zivot je bas sprdnja.
[ Java Beograd @ 12.01.2005. 13:43 ] @
Citat:
Damjan S. Vujnovic: Baterija prekida tok vode na ulazu u bojler - kada odvrnes slavinu za toplu vodu baterija samo pusti hladnu vodu u bojler, pa topla voda iz bojlera pocinje da izlazi (jer je ona hladna koju je pustila baterija "gura" napolje).
Polako, polako ...
Postoje 3 vrste bojlera:
1. Protočni. - Voda teče i u toku se greje
2. Pretočni - to su oni o kojima piše Damjan. To su oni mali, kuhinjski. U njima nikada pritisak nije onaj koji je u cevima. Kad se voda greje, iz njih, preko slavine kaplje voda zbog širenja pri zagrevanju. Kad se pusti topla voda, zapravo se pusti hladna u bojler, a iz bojlera usled pretakanja (tako su dobili ime) ide topla.
3. Obični - Hardkodovani na vodovodnu instalaciju, u njima je uvek pritisak kao u instalaciji. Slavina za toplu vodu je na izlazu.
[ jablan @ 12.01.2005. 14:06 ] @
Citat:
Java Beograd: Postoje 3 vrste bojlera:
...
3. Obični - Hardkodovani na vodovodnu instalaciju
Zreli smo za jedan bojler FAQ.
[ pctel @ 12.01.2005. 14:33 ] @
Naravno stil, cudim se kako te ljudi ne razumeju, taj ventil nije nista drugo nego slavina koja prekida izmesanu vodu. Ali, kad smo vec kod toga i ovoga:
Citat:
voda se taman ugreje ponovo dok se kupam tako da bi neko mogao i da se okupa odmah posle mene da ne zivim sam, ali me mnogo nervira da svaki put ponovo podesavam toplotu vode
Ja to resavam tako sto mi je termostat podesen na temperaturu vode za kupanje, znaci uopste ne mesam sa hladnom. Od toga je korist visestruka:
- voda je uvek spremna za upotrebu, nikad je ne podesavam
- posto nema podesavanja, nema ni trosenja vode uzalud koje se desava pri podesavanju, pa je i potrosnja struje manja
- ne moze mi se desiti da se opecem ili smrznem ako rukom slucajno pomerim slavinu
- bojler greje vodu na nizu temperaturu, pa tako trosi manje struje
- grejac moze da sluzi decenijama
- umereno zagrejana voda se sporije hladi od vrele vode
- kamenac gotovo da se i ne skuplja jer je voda samo umereno topla
Radeci na ovaj nacin, ne iskljucujem bojler NIKADA (ako je uzemljenje ispravno to ne moze biti opasno po zivot, a svako najbolje zna kakvo je njegovo uzemljenje). Tako potrosim manje struje od onih koji iskljucuju i kao stede struju, a posle vodu greju na 90 stepeni...
Ovaj nacin ima jedan mali nedostatak, to je da se dve osobe ne mogu okupati odmah jedna posle druge. Vode ostane, ali ne dovoljno pa treba da prodje nekih 15-30 minuta da se voda jos malo dogreje. To za mene nije problem, jer dok se ja malo osusim, obrijem, obucem i ocesljam, druga osoba moze prakticno odmah u kupatilo.
Vec sam rekao da na ovaj nacin grejac moze da sluzi decenijama, jos da napomenem da je za to pogodniji slabiji grejac. Ja sam ranije imao jak grejac od 4kW i koristio sam ga bas kao sto to neki ovde rade - ukljucivao samo bojler pred kupanje i on za 15 minuta ugreje vodu do kljucanja pa je posle mesam sa hladnom. Pri takvom koriscenju menjao sam grejac i cistio kamenac svake godine. A onda sam razmislio i kupio grejac od 1kW koji nikad ne iskljucujem i koji perfektno radi 6 godina (i siguran sam da moze jos 5x toliko!)
[ stil @ 12.01.2005. 15:33 ] @
Citat:
XBojoX: Nestane vode. Zadnje dvije godine su bile redukcije vode, vise je nije bilo no jeste. A i kad je bilo, pritisak je bio takav da ne mozes ni ruke oprati toplom vodom a kamoli se okupati, pa je bilo grijanje na plinu i onda iz banjice zahvatis itd... Zadnjih par mjeseci je relativno ok s vodom, uopste ne nestaje, koliko ce tako ne znam, uglavnom cim malo ugrije pocece oni sa starim trendom opet. Zivot je bas sprdnja.
Ok ,ja sam mislio da si ti nestanak vode povezao sa "štedišom".Nesporazum.
Citat:
Ja to vidim kao potencijalno rjesenje svih egzistencijalnih i zivotnih problema :). Mada do sada mi nije poslo za rukom, inace ne bih sada ovo ovde pisao a ti citao.
Pazi,otkud ja znam kakvo je tebi uzemljenje,dali je majstor malo popio kada je povezivao napajanje:).Nezaboravimo kondenzaciju.Svaka čast tebi,ja ću kada se tuširam uvek isključivati bojler:)
Pozdrav
[ JogyII @ 12.01.2005. 19:24 ] @
Citat:
pctel: Ja to resavam tako sto mi je termostat podesen na temperaturu vode za kupanje, znaci uopste ne mesam sa hladnom. Od toga je korist visestruka:
...
da potpuno si u pravu, ali meni ovaj nacin ne odgovara posto imam bojler od 80l, koji u tom slucaju nije dovoljan za kupanje (za kupanje ne tusiranje)
posto temperatura vode opadne mnogo pre nego sto se potrosi svih 80l (konstantno dolazi do mesanja sa hladnom vodom dok trosis vodu)
[ pctel @ 12.01.2005. 23:55 ] @
Bilo bi ocekivano da se ta voda izmesa, i da konstantno menja temperaturu, ali nije tako! I moj bojler je 80 litara i to moze bez problema, evo kako...
Voda se iz bojlera uvek uzima sa vrha, a znamo da topla voda uvek bezi gore. Hladna se dovodi dole. Tako je prvih 60-70 litara gotovo na istoj temperaturi, a onda naglo krece hladnija.
[ Boxon @ 13.01.2005. 01:33 ] @
Voda se mora mijesati kako god okrenes, ta teorija o djelimicnom grijanju vode i onda pustanju samo te ne ide. Bar ne kod mene, jer se brzo ohladi a i slabo tece zarad slabog pritiska, tako da je bez dodavanja jaceg mlaza hladne nemoguce se okupati.
[ pctel @ 13.01.2005. 13:54 ] @
Citat:
XBojoX: ...slabo tece zarad slabog pritiska, tako da je bez dodavanja jaceg mlaza hladne nemoguce se okupati.
To ne bi smelo da se desava, pritisak tople vode bi morao biti isti kao i pritisak hladne. Ako je kod tebe drugacije onda imas problem sa nekim ventilom ili je kamenac bitno smanio protok.
[ Boxon @ 15.01.2005. 10:37 ] @
Pa i nije bas pctel. Slabiji je malo ali ne primjetno. Dok povuce iz bojlera znas... Ali mali je problem sto topla voda malo curi iz slavine dok je prebacena na tus crijevo, izgubi se vode ipak onda...
[ cicika @ 15.01.2005. 17:50 ] @
Ako ti voda curi iz slavine kada je prebačena na tuš trebalo bi da razmisliš o promeni cele baterije jer je to samo do nje.
[ pctel @ 15.01.2005. 21:14 ] @
Da, bojler prikljucen na neispravnu slavinu moze da potrosi i 2-3 puta vise struje. Ja sam ugradio slavine sa keramickim ventilom (dosadilo mi da menjam gumice svakog meseca) i od tada (godinu dana) nije iscurela ni kap vode.
[ Boxon @ 17.01.2005. 02:08 ] @
Moram pogledati koliko bi novaca odnijela ta investicija za cijelu bateriju.
[ Java Beograd @ 17.01.2005. 08:12 ] @
Mi o bojleru, a moj crko pre neki dan ! Kazan bušan ! Kupio sam novi, Ariston, 80 l.
[ Boxon @ 17.01.2005. 23:52 ] @
Kazu od 37 pa do 150KM (prepolovis i dobijes eure). Samo jos treba naci majstora da to zamijeni ako i kad uzmem.
[ cicika @ 18.01.2005. 00:05 ] @
A što to ne bi sam zamenio?
Kupiš prvo odgovarajuću slavinu - da pasuje na one dve rupe znad kade (mahom su standardizovane) i da je fukcionalna, ako nisi imao dosad uzmi jednoručnu - lakše se podešava temperatura vode a i ne moraš stalno da zavrćeš/odvrćeš da bi uštedeo vodu kad npr. pereš sudove (nema veze ako to i nije tvoje zaduženje u kući samo navodim primer). I trebaju ti jedne dobre papagajke (velika klešta sa podesivom širinom ... hm... otvora, liče na papagajev kljun kad se sklope).
Prva, i najvažnija stvar zavrneš vodu. Ima negde u kupatilu taj ventil, u stvari ne negde nego u blizini kade i drugi u blizini lavaboa. Ima i jedan za mašinu za veš najčešće. Generalno ne možeš da omašiš.
Druga, isto tako važna stvar - isključiš bojler.
Odvrneš prvo dovod iz bojlera. Onda odvrneš slavinu. Da sad ne ganjam slike po netu, to su dve veeeliiike matice koje ulaze u zid. Obično su šestougaone.
Isti postupak za montiranje nove slavine samo unazad. Zgodno je, radi boljeg zaptivanja svih tih stvari da se svuda gde treba nešto da se zavrće stavi malo kudelje (beskoristan kanap od konoplje), jedno dva kruga, i to je to.
Vratiš sve u prvobitno stanje i skočiš na kupanje!
[ jablan @ 18.01.2005. 08:20 ] @
Citat:
cicika: I trebaju ti jedne dobre papagajke (velika klešta sa podesivom širinom ... hm... otvora, liče na papagajev kljun kad se sklope).
Cicika, jel radiš po kućama?
[ cicika @ 18.01.2005. 10:03 ] @
Po svojoj ako treba.
[ Boxon @ 18.01.2005. 12:45 ] @
Svestrana djevojka/zena...
[ boki @ 20.01.2005. 00:18 ] @
Lepo je to nego ja mislim da on planira da promeni samo ventile a ne celu bateriju.... :)
[ zei @ 22.01.2005. 12:13 ] @
eto sta sve covek moze da sazna ovde
poceli smo od bojlera zasto i kako greje vodu i sta radi
a na kraju smo dosli do problema sa slavinom!
eh koliko ja vidim ovde nema univerzalnog resenja
oni koji zive sami i ne koriste toplu vodu u toku dana (rade od 9 do 17) treba da ukljucuju bojler nocu (voda je uvek zagrejana nema kamenca)
a oni kojima treba topla voda stalno oni da smanje na ekonomicno grejanje vode u toku celog dana (voda je uvek zagrejana nema kamenca)
e sada treba svako od njih da uzme u obzir izolaciju bojlera (stiropor, st.vuna...) temperaturu prostorije u kojoj se nalazi (kupatila sa centr. grejanjem ili bez) velicinu kazana (80-50l) temperaturu vode koja puni bojler (zimi je nesto hladnija) i kolicinu tople vode koja izadje iz bojlera (sitnije rupice na tusu i kamenac...)
a sad eksperimentisanje....
uh
mali dodatak a tice se struje
da li ste sigurni da je jeftina struja od 24 do 08h?
srecno
[ pctel @ 22.01.2005. 13:03 ] @
Citat:
da li ste sigurni da je jeftina struja od 24 do 08h?
Ovoga se ne treba drzati "kao pijan plota". Vise puta sam imao prilike da vidim ljude koji kao stede struju, velike potrosace ukljucuju samo u jeftinijoj tarifi, a kad zavirim u ormarce sa uklopnim satom, ono sat kasni 10 sati, pa skuplju struju racuna kao jeftiniju, a jeftiniju kao skuplju. Zamislite sad, covek 5 sati ceka da pocne jeftinija tarifa, i kad pocne ukljuci potrosace, a kod njega upravo pocela skuplja!
[ stil @ 30.01.2005. 13:15 ] @
Citat:
pctel: Ovoga se ne treba drzati "kao pijan plota". Vise puta sam imao prilike da vidim ljude koji kao stede struju, velike potrosace ukljucuju samo u jeftinijoj tarifi, a kad zavirim u ormarce sa uklopnim satom, ono sat kasni 10 sati, pa skuplju struju racuna kao jeftiniju, a jeftiniju kao skuplju. Zamislite sad, covek 5 sati ceka da pocne jeftinija tarifa, i kad pocne ukljuci potrosace, a kod njega upravo pocela skuplja!
Ovo što ti pričaš važi samo za potrošače električne energije koji imaju prebacivanje tarifa sa satnim mehanizmom koji se nalazi pored brojila,ukoliko se satni mehanizam poremetio što se dešava kada nestane struje tada se ili prilagodite njemu ili prijavie distribuciji pa će oni to već ispraviti.Nisam siguran koliki je broj takvih potrošača,ali mislim da je to veoma mali broj.
Jednostavno proveriti koja je tarifa pogledom na brojilo.Skoro sam proveravao i uključili su jeftiniju tarifu skoro u minut.MTK prijemnik dobija signal iz transformatorske stanice u čijim se razvodnim postrojenjima nalazi predajnik koji šalje signal kroz mrežu do MTK prijemnika koji zatim prebacuje tarifu na brojilu.
[ zei @ 30.01.2005. 15:41 ] @
Citat:
Jednostavno proveriti koja je tarifa pogledom na brojilo.Skoro sam proveravao i uključili su jeftiniju tarifu skoro u minut.MTK prijemnik dobija signal iz transformatorske stanice u čijim se razvodnim postrojenjima nalazi predajnik koji šalje signal kroz mrežu do MTK prijemnika koji zatim prebacuje tarifu na brojilu.
to jeste tacno. skoro svi potrosaci (na teritoriji beograda) imaju MTK uredjaje.
problem kod ovog nacina menjanja tarife je u opterecenju. kada je veci teret (potrosnja) nece uvek da se uspesno ostvari prebacivanje tarife i tako vasa brojila i dalje mere skupu struju....
najlakse je onima koji imaju indikaciju na razvodnoj tabli u stanu...
[ tdjokic @ 30.01.2005. 16:00 ] @
Citat:
jablan: Cicika, jel radiš po kućama?
Citat:
cicika: Po svojoj ako treba.
E pa Cicika, ovde jedno ne iskljucuje drugo! Informisi se malo, razmisli... Nikad se ne zna. Mozda bi mogli zajedno da "stedite struju" za kupanje
[ cicika @ 30.01.2005. 16:42 ] @
Da ne bi ovde bilo nepotrebnog brisanja molim korisnike da se ubuduće drže zadate teme. Ja razumem da je zabavno kad žensko zna svašta da radi i da to može da izazove različite komentare, podrazumevam dobronamernost istih ali, opet, vrlo dobro znate moj stav po pitanju off topic poruka bile one ili ne na moj račun.
Citat:
najlakse je onima koji imaju indikaciju na razvodnoj tabli u stanu...
Uglavnom takvi indikatori postoje, čak i na tablama sa onim starim, keramičkim, osiguračima. Doduše, ne znam kakva je situacija u kućama starijeg datuma koje su dugo priključene na gradsku mrežu.
[ tdjokic @ 30.01.2005. 18:56 ] @
Citat:
cicika: Da ne bi ovde bilo nepotrebnog brisanja molim korisnike da se ubuduće drže zadate teme.
Razumeo. Dakle, nije pozeljno da se za zamenu baterije koriste papagajke, pogotovu ne nove, sa ostrim zubima, jer se tako moze ostetiti ona sjajna povrsina (hrom, nikl? ne razumem se u to podrucje; ima ih i obojenih, bar na Zapadu). Treba potraziti neki podesivi kljuc, kojih ima vise vrsta. Takodje se koriste i fiksni kljucevi, ali je u oba slucaj pozeljno koristiti plasticne uloske, bilo improvizovane, bilo standardne (i to sam video na Zapadu, mozda ima i ovde).
Cak postoje i specijalna kljesta bas za instaliranje baterija i slicnih stvari, "chromcangle", koje su u stvari kombinacija kljuca i kljesta - podesavaju se precizno, srafom, celjusti se krecu paralelno, ali se stvar moze i stegnuti rukom, kao svaka druga kljesta, jer kljucevi uvek imaju malo lufta, pa "klecaju", bilo fiksni, bilo podesivi, ali to "niko" nema.
Citat:
Doduše, ne znam kakva je situacija u kućama starijeg datuma koje su dugo priključene na gradsku mrežu.
Preklopni sat = sa satnim mehanizmom, bas sat. Indikator - nema. Nacin utvrdjivanja da li si u jeftinoj ili skupoj tarifi - otvaranjem vrata na ormancetu sa strujomerima i preklopnim satom i direktan vizuelni uvid.
[ boki @ 30.01.2005. 19:24 ] @
Mozes i sa papagajkama, samo podmetnes krpicu pod zube...
[ pctel @ 30.01.2005. 23:40 ] @
Citat:
Ovo što ti pričaš važi samo za potrošače električne energije koji imaju prebacivanje tarifa sa satnim mehanizmom koji se nalazi pored brojila,ukoliko se satni mehanizam poremetio što se dešava kada nestane struje tada se ili prilagodite njemu ili prijavie distribuciji pa će oni to već ispraviti.Nisam siguran koliki je broj takvih potrošača,ali mislim da je to veoma mali broj.
Od onih koje sam ja video, preovladjuju satni mehanizmi.
[ cicika @ 31.01.2005. 02:42 ] @
Citat:
nije pozeljno da se za zamenu baterije koriste papagajke, pogotovu ne nove, sa ostrim zubima, jer se tako moze ostetiti ona sjajna povrsina
A evo i odgovora (zaboravih da napomenem ranije, nekako mi se to podrazumevalo):
Citat:
Mozes i sa papagajkama, samo podmetnes krpicu pod zube...
[ Boxon @ 31.01.2005. 16:47 ] @
Imaju posebna klijesta za instalaciju cesme (baterija me previse asocira na baterije) sa plasticnom izolacijom na celjustima i izgledaju kao neke niskobudzetne papagajke sa kur*onom.
Kakva imate iskustva sa cesmama koje nemaju koletala nego samo onu rucicu princip sjevero-zapad, jugo-istok, jugo-zapad, sjevero-istok? Da li one mogu praviti problema ako neko nema dobar pritisak u stanu katkad?
[ cicika @ 01.02.2005. 01:25 ] @
Misliš na tzv. jednoručne baterije?
Mi ih imamo u kući već 15ak godina. U kupatilu smo jednom promenili i jednom u kuhinji i to pre 4-5 godina. Inače četvoro nas je u kući imamo najveću potrošnju vode u zgradi (recimo duplo veću nego što ima porodica druga po potrošnji, kojih je petoro u stanu). U prevodu niko nije mogao bolje od nas da ih izrabi. Zgodno je što nema nikakvih gumica za menjanje i što se lakše i brže podešava temperatura vode.
Što se tiče pritiska vode može doći do problema sa prebacivanjem na tuš jer je za to potreban odredjeni pritisak. Medjutim nema tu većih problema nego sa običnim česmama jer je prinicip funkcionisanja generalno isti.
[ Boxon @ 01.02.2005. 09:00 ] @
Na taj korak bih.cu se odlucio/ti jer na ovdasnjoj cesmi kad prebacim na tus onda curi topla/vrela voda na cesmu i samim tim se trosi, A rucke i ventili su svaka razlicita, za posebnu pricu...
[ Joca Carica @ 18.10.2006. 09:27 ] @
Da il bi meni neko mogao da objasni kako ustvari radi bojler???
[ exPirat @ 14.02.2007. 19:39 ] @
Da se nadovezem na ovu temu posto imam muku koja je veceras kulminirala, pa ako ima nekoga da me uputi sta mi je vise ciniti.
Bojler je povezan preko redukcionog ventila, dakle nema prevelik pritisak u dovodu hladne vode, cak je mozda smanjen i ispod neke normale.
Pre nekoliko dana je puklo crevo za dovod hladne vode. Normalno, poplava u kupatilu i kisa u hodniku kod komsije ispod.
Ok, odem, kupim i zamenim oba creva.
Po ponovnom punjenju bojlera pocne da kaplje sigurnosni ventil.
Ok, rekoh sebi, prestace kada zagreje vodu.
Nije prestao, vec je probio i vratio vrelu vodu u cevovod kroz crevo za dovod hladne vode. Dobio sam nenadano zidno grejanje, a i pomenuti komsija :(
Normalno, lock redukcionog ventila i konsultacije sa nekoliko "strucnjaka" od kojih su mi svi rekli da samo zamenim sigurnosni ventuil i to je to.
Ok, zamenim sigurnosni ventil (kupim onaj skuplji, ma sta to zncilo), da bi u subotu probilo kazance, "negde gore" ...
Posle ponovnih konsultacija i razmatranja raznih opcija ... te napravi kazance od prohroma, te zakrpi to ... odlucim se da se izujem i kupim novi bojler.
Izbor je pao na magnohromov od 50 litara. Da ne bih nesto propustio u algoritmu namestanja, pozovem profesionalca da to postavi (zameni) sto je upravo ucinjeno pre nekih par sati.
I sta da kazem, vratite se nekoliko redova iznad.
Sigurnosni ventil kaplje ko lud. Otprilike 2-3 kapi u sekundi.
Znam da prilikom grejanja mora da otpusti po neku kap, ali ovo mi ne deluje da je normalno.
Ponavljam da postoji redukcioni ventil i da je pritisak u dovodu hladne vode kontrolisan.
Vise nemam nikakvu ideju u cemu je problem.
Ako sam toliki maler da se u kompletu nasao neispravan sigurnosni ventil, bojim se da se ne ponovi tacka 3 odogo ... "zameni sigurnosni i sve ok .. osim zidnog grejanja i puknutog kazana".
[ bakara @ 14.02.2007. 19:53 ] @
Ne bih da pametujem, ali cini mi se da ti je prethodni bojler pregrevao vodu (neispravan termostat?)
Nemoj termostat bojlera drzati u krajnjem polozaju vec malo pre kraja (3/4), ali i dalje nije iskljuceno da te zeza sigurnosni ventil, posto ima jako losih ventila.
[ exPirat @ 14.02.2007. 20:04 ] @
Nije to bio problem.
Znam za to i posle pucanja sigurnosnog ventila testirao sam ga postepenim pomeranjem termostata.
Greje do 1/5 pa iskljuci ... i tako polako do 3/4
NIkada nije isao do kraja.
Ovaj novi koji je veceras postavljen, zavrsio je grejanje do 1/3 jos pre oko sat vremena (ne greje vise) a jos uvek kaplje na siurnosni ventil ... par kapi u sekundi.
Kakva je ta prica oko vazdusnog dzepa gde bi trebalo da se vrsi sirenje viska vode?
Ima li neke posebne "tehnike" kod punjenja bojlera?
Ah, da ... u uputstvu za bojler :) pise da je normalno da malo vode iscuri na sigurnosni ventil prilikom zagrevanja.
Da li pod tim normalno podrazumevaju 2-3 kapi u sekundi ?
Nigde, ali nigde nisam video bojler ispod koga se mora postavljati lavor kada se ukljucuje.
[ bakara @ 14.02.2007. 20:15 ] @
Moguce je i da si u stanu koji je u blizini pumpe koja nabija pritisak (a ti jos na nekom nizem spratu), pa je pritisak u instalaciji visok pa zato curi...
[ exPirat @ 14.02.2007. 20:36 ] @
bakara
hvala na interesovanju.
Kao sto sam napisao, imam redukcioni ventil tako da njime regulisem pritisak koji stize u bojler, a takodje i glavni ventil kojim regulisem pritisak u celom stanu.
Sada sam toliko smanjio pritisak vode u sistemu da voda tek lagano ide, medjutim i dalje kaplje na sigurnosnom ventilu.
Jedino mi ostaje da poverujem u opciju da sam toliki maler da mi je uz bojler dosao neispravan sigurnosni ventil.
Sutra idem da trazim zamenu, pa cu videti.
[ palomas @ 15.02.2007. 07:11 ] @
Neće ti pomoći niti još pet novih sigurnosnih ventila! Vjerojatno je bio ispravan i onaj stari, kao i novi kojeg si stavio kasnije! Kod tebe je negdje na instalaciji vodovoda ugrađen nepovratni ventil!
Voda koja se grije u bojleru volumno se širi, i prvo kroz sigurnosni ventil izlazi natrag prema hladnoj vodi... Tako je na svakome bojeru, nakon pola sata rada grijača osjetit ćeš da je cijev za ulaz hladne vode postala topla...
Tek kad tlak u sistemu poraste više od radnog tlaka tog ventila (oko 6 bara), ventil počinje ispuštati višak tlaka iz sistema. Dakle, pitanje je zbog čega tlak poraste više od 6 bara, toliko da proradi sigurnosni ventil.. Čim on kaplje, to znači da je ispravan i da obavlja svoju funkciju.
[ bobiska @ 15.02.2007. 08:15 ] @
A jesi li razmisljao o neispravnosti redukcionog ventila? Kod mene je problem isti, prevelik pritisak u mrezi, kaplje ventil, ali kap na 5 sec pri grejanju, tako da nisam stavio red. vent. To sto voda jedva tece kada navodno smanjis prit. na tom vent., i ne znaci bas mnogo, jer bi u tom slucaju bilo dovoljno i da malo zavrnes obican ventil na ulzu u bojler, a zakoni fizike kazu da to nije tako. Mozda gresim, ne kapiram najbolje rad reg. ventila, ali vidim da do sada jedino njega nisi ispitao. Pozz.
[ risp73 @ 17.02.2007. 21:07 ] @
Citat:
cicika: "Mnogo je manje vremena potrebo da se voda dogreje za par stepeni nego da se greje za npr. 60-70C."
Tačno, ali ne zaboravi da je vodu potrebno dogrijati "za par stepeni" samo ako se ona prethodno i ohladila za samo par stepeni. A voda će se ohladiti "za par stepeni" jedino u slučaju ako je potrošnja vode bila mala - sa tako malo potrošene tople vode će teško bilo ko uspjeti da se okupa.
S druge strane, ako je vodu potrebno zagrijavati, kako ti kažeš, za 60-70°C znači da je neko prethodno iskoristio priličnu količinu tople vode. Okupao se. Zbog toga je upoređivanje ova dva slučaja najblaže rečeno nekorektno.
Uzmimo da je za jedno tuširanje potrebno 20 l vode temperature 30°C. Ako pretpostavimo da voda iz vodovoda ima temperaturu od 10°C, za njeno zagrijavanje na 30°C će biti potrebno utrošiti 20 l x (30°C - 10°C) = 400 kcal = 0.465 kWh. I tu nema šta da se priča, tuširanje nas "košta" 0.465 kWh bez obzira da li voda u bojleru ima temperaturu 60°C ili 90°C.
Tu se ništa ne može uraditi.
Druga stvar je sa neizbježnim gubicima toplote koji su posljedica manje ili više loše izolacije bojlera. Količina toplote koja se iz bojlera gubi u jedinici vremena proporcionalna je razlici temperature vode u bojleru i temperature okolnog vazduha. Ako uzmemo da je temperatura okolnog vazduha konstantna, ispada da su gubici veći što je viša temperatura vode u bojleru.
Eto zašto tvrdnja da je jeftinije bojler držati uključenim nema smisla.
[Ovu poruku je menjao risp73 dana 18.02.2007. u 00:06 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao risp73 dana 18.02.2007. u 00:08 GMT+1]
[ pentium4 @ 02.09.2011. 10:26 ] @
ne znam da li je u redu,što oživljavam ovaku staru temu,ali se problem tiče ove teme:
naime,inače imam nešto slabiji pritisak vode u kući.eh sad prije ulaza u bojler ima nekakav ventil,pretpostavljam da je sigurnosni,mada kad skinem crijevo sa njega i pritisnem njegovu unutrašnjost on,ima nekakv kao feder,i kad sam ga stisnuo potekla je voda iz bojlera.eh da na tom ventilu ima i nekakav šerafić koje se ošerafi i također onda poteče voda...
no što je zanimljivo,da pritisak vode na ulazu,nije isti kao pritisak vode na izlazu,tj,na izlazu mi je dosta slabija,pa šta mislite da li bi u tome pomoglo da ukinem taj ventil?
[ SStudio @ 02.09.2011. 11:13 ] @
To je sigurnosni ventil koji sprečava da bojler explodira a ti završiš kod komšije u dvorištu.
NE SKIDAJ TO....
A što se tiče pritiska proveri odlazno crevo tople vode i ventil koji se nalazi posle njega, probaj da taj ventil odvrneš malo.
Svaka čast na podizanju teme iz mrtvih
[ pentium4 @ 02.09.2011. 15:30 ] @
heh,ovo me baš nasmija-da završim kod komšije u dvorišru :)
eh ali ja nemam ventila na izlazu tople vode,već ide direkton cijev..ali je razlika u pritisku znači čim prođe kroz bojler...ali sam sigurna da tu neće naskoro biti jači pritsak u glavnom voodovodu,tako da se ne bojim da bi mogao explodirati zbog toga.
šta bi još mogao biti uzrok,jer meni je nekako najlogičnije da je do tog ventila
[ bakara @ 02.09.2011. 16:18 ] @
Citat:
pentium4:..ali sam sigurna da tu neće naskoro biti jači pritsak u glavnom voodovodu,tako da se ne bojim da bi mogao explodirati zbog toga.
šta bi još mogao biti uzrok,jer meni je nekako najlogičnije da je do tog ventila
Nece bojler eksplodirati od pritiska iz vodovoda, vec recimo zbog pokvarenog termostata a onda je bojler bukvalno bomba.
[ pentium4 @ 02.09.2011. 16:35 ] @
nije valjda tako opasno...kako može doći do toga,u slučaju čega
[ vujkev @ 02.09.2011. 16:53 ] @
da, izuzetno je opasno bez tog sigurnosnog ventila
P.S. zanemari njihov smeh pošto im je to sastavni deo posla :) Ti se verovatno ne bi smejao da se ovo dogodi tebi
[ pentium4 @ 02.09.2011. 17:22 ] @
ko bi rekao,da tako može biti opasno...onda definitivno on ostaje...no ima li nešto drugo da pravi taj problem,kako bi to mogao riješiti,jer pored slabijeg pritiska imam i variranja u vrelo-hladno,tj.kad s etuširam,naštimam na normalno i onda odjednom naleti vrelo,pa onda ledeno i tako,pa prava patnja okupati se :)
[ Milos911 @ 02.09.2011. 23:55 ] @
Mislim da je meni otisao termostat, jer kad ukljucim bojler, skala koja prikazuje koliko je voda zagrejana ponekad ode daleko van predvidjenih vrednosti. Je li tesko naci termostat u bojleru, i da li mogu sam da ga zamenim ako ga nadjem? Pitam da znam da li mi se isplati da otvaram novi topic :)
[ vujkev @ 03.09.2011. 19:02 ] @
možda ti je crkao i taj merač temerature. Meni se jednom prilikom totalno istopila plastika na njemu iako je termostat radio (kako i zašto nemam pojima, ali samo sam njega zamenio)
[ bakara @ 03.09.2011. 22:10 ] @
Citat:
Milos911: Je li tesko naci termostat u bojleru, i da li mogu sam da ga zamenim ako ga nadjem? Pitam da znam da li mi se isplati da otvaram novi topic :)
S` obzirom na tvoje "poznavanje" rada bojlera, nista ne pipaj, to ne kosta puno i gotovo je za par minuta.
[ test1234 @ 04.09.2011. 00:01 ] @
Moze biti i da je grejac izbio-dodirnuo masu u samom grejacu a da je termostat povezan slucajno na nulu, pa sada greje nekontrolisano.
[ Hattalasat @ 07.09.2011. 12:43 ] @
Da li je protocni bojler OK za kupatilo i da li moze da zadovolji potrebe za toplom vodom bez problema ? Koliki protok treba da ima ili kako se vec to odredjuje ?
pentium4: ko bi rekao,da tako može biti opasno...onda definitivno on ostaje...no ima li nešto drugo da pravi taj problem,kako bi to mogao riješiti,jer pored slabijeg pritiska imam i variranja u vrelo-hladno,tj.kad s etuširam,naštimam na normalno i onda odjednom naleti vrelo,pa onda ledeno i tako,pa prava patnja okupati se :)
Mislim da ti verovatno imas kamenca u bojleru, i mozda negde na ulaznim filterima, ako ih ima u bateriju, pa kako kad, pomeri se kamencic imas bolji protok i obratno.
[ Hattalasat @ 09.09.2011. 06:53 ] @
Hvala test1234
[ pentium4 @ 10.09.2011. 17:15 ] @
kako bi se mogao očistiti kamenac u bojleru
[ test1234 @ 10.09.2011. 19:35 ] @
Ako mislis na protocni, zatvorenim krugom cirkulisanja neke kiseline, zagrejane preko 70*C. Kiselina da bude u vecoj koncentraciji.
[ pentium4 @ 10.09.2011. 19:44 ] @
kako misliš zatvorenim krugom cirkulisanja kiseline,tj.kako to izvesti...
[ test1234 @ 10.09.2011. 20:15 ] @
Povezes neku pumpu tako da se kiselina vrti u krug i ukljucis njegov grejac da greje. Pumpa moze biti bilo koja mala od ves masina. Jedan kraj pumpe preko creva povezes na ulaz za vodu u bojler a drugi kraj pumpe opet preko drugog creva povezes sa izlazom za vodu od bojlera. Moras ostaviti dve ozrake. Jedna je na ulaznom crevu a druga na izlaznom crevu iz bojlera. Kroz jednu sipas kiselinu a na drugu izlazi vazduh.
Mozda ti izgleda komplikovano ali je ovo jedan od cesto koriscenih nacina za skidanje kamenca u zatvorenim sistemima i grejanja i hladjenja i zove se "hemizacija" (kotlova recimo).
[ pentium4 @ 11.09.2011. 15:22 ] @
ima li još koji način,tipa da se otvori bojler,očiste ručno grijači,jer nemam tako nekakve pumpe da tako odradim
[ test1234 @ 11.09.2011. 22:52 ] @
Opet ako je protocni, mozes da ga okrenes naopako i da u njega naspes pazljivo sircetnu "esenciju" i ostavis sto duze tako, recimo 72 sata. Ocisti poprilicno. Posle morac da ga procistis dok jos nije montiran.
Napisi koji ti je bojler.
[ Nikola M @ 12.09.2011. 15:07 ] @
Jel ovo ozbiljno sa cirkulisanjem vruće kiseline? Daj, nije valjda da se to radi, a pumpa, a zatvoren sistem, a kiselina? I još da uključim grejač protočnog bojlera?
Daj recite mi da se zezate
[ test1234 @ 12.09.2011. 19:53 ] @
Da to je poznata stvar. Recimo u velike sisteme-kotlove se u primarni krug pusta 70% masna soda da cirkulise dok gorionik snage recimo 700KW bude ukljucen i naravno cirkulaciona pumpa, to se zove hemizacija kotla.
Za skidanje kamenca se posebno, ako ovo neda bolje rezultate, cesto koristi priblizno 50% rastvor Fosforne kiseline, opet u kombinaciji sa grejanjem.
Za ciscenje kucnih masina za pranje sudova takodje postoje preporucene kiseline.
Dakle kamenac rastvara kiselina a masnocu neka jaca "baza", naravno mora se znati koja kiselina, koja baza i koliki rastvor.
Ja licno u radionickim uslovima volim da za kamenac koristim fosfornu kiselinu a za masnocu masnu sodu, kod stranaka iskljucivo one preporucene ili eventualno limuntus.
Za cisscenje lavirinata od masina za sudove koji zbog svojih dimenzija ne mogu da se potope, koristim sircetnu esenciju.
Znaci sve ovo ti je iz mog licnog-isprobanog iskustva. Naravno moras znati sta radis kao i u svakom drugom poslu.
[ mugi junuzovic @ 19.09.2011. 17:03 ] @
Eh ovo u vezi sirćetne esencije u kom omjeru odnosno koji postotak???
[ djura63 @ 26.09.2011. 23:11 ] @
Kada bih se dokopao gasnog bojlera...
[ taggedru @ 18.10.2014. 07:38 ] @
kako da ocistim mainu za sudje u kuci
cime
postupak dako da uradim
[ test1234 @ 18.10.2014. 10:50 ] @
Probaj sa ovim:
[ tempi @ 17.12.2014. 14:13 ] @
Masina za sudove - moze i limuntusom, ako je kamenac u pitanju. Mada kazu da nije dobar za onu gumu. Nisam probala, uglavnom koristim ona razna sredstva za pranje masine.